eitaa logo
بانک محتوای اساتید
14 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.3هزار ویدیو
86 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 ۸۸ هزار جلد در حوزه علوم اسلامی در لایب نور به صورت رایگان 🔹 بیش از ۶۲ هزار عنوان کتاب در قالب هشتاد و هشت هزار جلد در حوزه علوم اسلامی، موجود در کتابخانه دیجیتال نور از امروز به صورت رایگان در اختیار پژوهشگران، محققان و علاقمندان قرار گرفت. 🔗 https://noorlib.ir/ 📬 سید مهدی نریمانی زمان‌آبادی 🔖 استادیار دپارتمان الهیات وعمومی دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
📌 ابر و باد و مه و خورشید و فلکِ سیستم میزان فرمان خودرو (steering system) رو مشاهده می‌فرمایید. ❓️ تمام این تشکیلات برای اینه که هر چهار چرخ خودرو به موازات هم و تحت کنترل شما حرکت کنن، چون در غیر اینصورت هر چرخ به یک سمت حرکت میکنه و حرکت خودرو مختل خواهد شد. ❗️ تمام تلاش‌های علم مدیریت در سامان دادن به فعالیت گروه‌ها برای هم‌افزایی فعالیت اعضا در راستای نیل به اهداف مشترک تیم و جلوگیری از هدر رفت انرژی‌ست. 🖋 ثار الله جعفریان 🔖 استاد مدعو دپارتمان فلسفه و مدیر دفتر خدمات پژوهشی •✾•🌿🌺🌿•✾• دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d
زیست‌ خانوادگی عرفای فقیه اخلاق‌ زیست‌ خانوادگی عرفای فقیه، مـیراث ارزشمندی اسـت برای الگوی رشد و تعالی خانواده. عرفای فقیه در‌ آثار‌ و احوال شان همواره سفارشات و رهنمودهایی را برای خانواده‌ ها‌ بیان کرده اند و سیره و روش خاص معنوی را در زندگی پیش گـرفته انـد‌، تا بـتوانند مـحیط آرامـی را برای خود و خانواده‌شان فراهم‌ کنند‌. حضرت امام خمینی گرچه درگیر بحث و تدریس فـقهی بـودند ، اما از حال فرزندانشان غفلت نمی‌کردند. ایشان روزانه‌ وقت‌ مشخصی را برای سرگرم کردن فرزندان و حتی بازی با آنها اختصاص می‌دادند. حضرت‌ آیت‌ الله میرزا جواد آقاتهرانی در یکی از شب ها دیـر وقـت به منزل می‌ آیند‌ به در منزل که می رسند‌، متوجه‌ می شوند‌ کلید‌ منزل‌ همراهشان نیست ، به خاطر‌ رعایت حال خانواده شان که در خواب هستند از در زدن خودداری می فرمایند و بـا‌ تـوجه‌ بـه اینکه هوا هم قدری سـرد‌ بـوده‌ اسـت‌ در‌ کوچه‌ می مانند و تا‌ اذان‌ صبح همان جا قدم می زنند، هنگام اذان که اهل خانه می باید برای نماز صبح‌ بـیدار‌ شـوند‌ آقـا در می زنند و وارد خانه می‌ شوند‌، یکی‌ از‌ فرزندان‌ ایـشان‌ کـه از قضیه خبردار می شوند سؤال می کند چرا زنگ نزدید؟ ایشان می فرمایند در حالی که شما خواب بودید ، زنگ زدن من سبب اذیـت و آزار شـما مـی شد. ✍ خانم دکتر راضیه زارعی - استاد گروه علوم سیاسی دانشکده اصول الدین ┅┅┅┅═✧❁••💠••❁✧═┅┅┅ 🔗کانال دفتر هم اندیشی استادان دانشکده اصول الدین https://eitaa.com/osool_aldin ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیرساخت‌های قانونی اقتصاد انفال 👈 چرا با گذشت اینهمه سال از انقلاب، ما توجهی به اصل ۴۵ قانون اساسی نداشته‌ایم؟ ✍دکتر سید مهدی زریباف عضو هیات علمی گروه اقتصاد و رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشکده اصول الدین ┅┅┅┅═✧❁••💠••❁✧═┅┅┅┅ 🔗کانال دفتر هم اندیشی استادان دانشکده اصول الدین https://eitaa.com/osool_aldin ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
12.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فلسطین امروز نماد مبارزه با استکبار جهانی هست... آیت الله اراکی رئیس دانشکده ┅┅┅┅═✧❁••💠••❁✧═┅┅┅┅ فصل حضور؛ بستری برای بیان و نشر دیدگاه ها، بیانات و اندیشه های استادان و مدیران مراکز دانشکده اصول الدین(علامه عسگری ره) می باشد. 🔗کانال دفتر هم اندیشی استادان دانشکده اصول الدین https://eitaa.com/osool_aldin
توزیع ثروت ایلان ماسک در شرکت‌ها و نهادهای تحت اختیارش ┄┅✧✾══✾🔸✾══✾✧┅┄ | عضوشوید 👇 https://eitaa.com/MahdiLotfi_IR
🔶 عبرت‌های محاکمه-قسمت30 🔸پرهیز از طنز در تحلیل ✍🏾 جعفر نکونام 🕰 16 دی 1403 🔻تحلیل‌های علمی اعم از سیاسی یا دینی یا غیر آنها معمولاً نیازمند جدیت و دقت هستند. هرچند استفاده از طنز گاهی می‌تواند جذابیت متن را افزایش دهد، اما اگر این طنز به‌درستی مدیریت نشود، ممکن است به اعتبار تحلیل و پیام اصلی آن آسیب برساند و حتی برای نویسنده مخاطرات قضایی یا اداری یا اقتصادی و مانند آنها را در پی بیاورد. در این یادداشت با دستیاری هوش مصنوعی، ابتدا انواع طنز را معرفی می‌کنیم، سپس به مضرات استفاده از طنز، به‌ویژه طنز تلخ، می‌پردازیم و در نهایت معیارهایی برای تشخیص بیان طنزآلود ارائه می‌دهیم. 🔶۱. انواع طنز 🔸طنز را می‌توان به شکل‌های مختلفی دسته‌بندی کرد: ▫️الف. طنز ملایم (شوخ‌طبعی): این نوع طنز هدفی دوستانه دارد و بیشتر برای شاد کردن فضای گفتار استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال: «در برخی جلسات علمی، تحلیل‌ها آن‌قدر پیچیده است که اگر مترجمی برای فهم واژه‌ها نیاوریم، نیمی از حضار در خواب عمیق فرو می‌روند.» ▫️ب. طنز تلخ: این نوع طنز غالباً با کنایه و انتقاد همراه است و ممکن است حسی منفی یا ناامیدکننده به مخاطب منتقل کند. برای نمونه: «گویی که قوانین مدیریت شهری را برای سیارات دیگر نوشته‌اند، چون در زمین عملاً قابل اجرا نیستند.» ▫️ج. طنز هجو: در این نوع طنز، تمسخر و تخریب مستقیم افراد یا موضوعات هدف قرار می‌گیرد. مانند: «بعضی افراد چنان درباره آینده‌نگری حرف می‌زنند که گویی خودشان نویسنده تاریخ هستند.» ▫️د. طنز انتقادی: هدف این نوع طنز، نقد سازنده با استفاده از زبان غیرمستقیم و کنایه‌آمیز است. به‌عنوان مثال: «اگر همین‌طور پیش برویم، شاید به‌زودی شاهد قوانین جدیدی برای کنترل جهت وزش باد هم باشیم.» 🔶۲. مضرات استفاده از طنز (به‌ویژه طنز تلخ) 🔸استفاده نادرست از طنز در تحلیل‌ها می‌تواند پیامدهای ناخواسته‌ای داشته باشد: ▫️الف. کاهش اعتبار گوینده: طنز بیش از حد ممکن است جدیت و اعتبار علمی یا حرفه‌ای گوینده را زیر سؤال ببرد. مثال: اگر فردی در یک سخنرانی علمی به‌جای ارائه آمار دقیق، صرفاً به شوخی‌ها و کنایه‌ها بسنده کند، ممکن است مخاطبان او را غیرحرفه‌ای بدانند. ▫️ب. آسیب به روابط انسانی: طنز تلخ یا هجو می‌تواند باعث رنجش مخاطبان شود، حتی اگر نیت گوینده سوء نبوده باشد. مثال: یک تحلیلگر سیاسی که به تمسخر یک جناح خاص می‌پردازد، ممکن است بخش بزرگی از مخاطبان خود را از دست بدهد. ▫️ج. کاهش اثرگذاری پیام: طنز ممکن است توجه را از پیام اصلی دور کند و به حاشیه‌ها بکشاند. مثال: وقتی تحلیل اقتصادی با شوخی‌های مداوم همراه باشد، مخاطبان ممکن است تحلیل را جدی نگیرند. ▫️د. بروز رفتارهای تقابلی: طنز تلخ ممکن است واکنش‌های منفی و تقابلی را در مخاطب برانگیزد. مثال: یک طنز اجتماعی که ناآگاهانه گروهی خاص را هدف قرار می‌دهد، ممکن است به اعتراض یا حتی درگیری‌های اجتماعی منجر شود. 🔶۳. معیارهای تشخیص بیان طنزآلود 🔸برای اینکه بتوانید تشخیص دهید بیان شما طنزآلود است یا نه، این معیارها را بررسی کنید: ▫️الف. بررسی لحن و واژگان: آیا از کلمات کنایه‌آمیز، اغراق‌آمیز یا تمسخرآمیز استفاده کرده‌اید؟ مثال: «چنان از برنامه‌ریزی شهری حرف می‌زنند که گویی همه‌چیز در کشور عالی است!» ▫️ب. بازخورد مخاطب: اگر مخاطب به گفته‌های شما با خنده، تعجب یا حتی رنجش واکنش نشان دهد، احتمال طنزآلود بودن بیان وجود دارد. ▫️ج. نیت اصلی گوینده: آیا هدف شما اطلاع‌رسانی یا نقد سازنده بوده است؟ اگر پیام شما باعث ایجاد حس تحقیر یا ناراحتی شده، ممکن است بیان شما طنزآلود تلقی شود. 🔶نتیجه‌گیری 🔸طنز، اگر به‌درستی و در جایگاه مناسب خود استفاده شود، می‌تواند ابزار قدرتمندی برای جلب توجه و انتقال پیام باشد. 🔸اما در تحلیل‌های جدی، به‌ویژه تحلیل‌هایی که هدف آن‌ها اصلاح یا نقد سازنده است، باید با احتیاط به کار رود. 🔸پرهیز از طنز تلخ، هجو یا تمسخر می‌تواند به حفظ اعتبار، افزایش اثرگذاری و بهبود ارتباط با مخاطبان کمک کند. 🔸همچنین، توجه به لحن و پیام اصلی، و دریافت بازخورد از مخاطبان می‌تواند به شما در جلوگیری از بیان طنزآلود ناخواسته کمک کند. 🔸یادداشت‌های مربوط به عبرت‌های محاکمه https://t.me/dineaqlani
🌀 خلاصه یک مناظره اقتصادی 🔻 خلاصه تحلیل دکتر مدنی زاده این بود که وضع اقتصاد ایران بد است چون دولت قیمت‌گذاری می‌کند 🔹 اما ایشان نگفتند که دهه هشتاد دولت مصوب کرد که قیمت نهاده‌های تولید بر اساس دلار و به قیمت فوب خلیج فارس تعیین شود ولی دستمزدها زیر نرخ تورم بالا برود و این شد منشأ قانون هدفمندی یارانه یا به بیان دقیق‌تر قیمت‌گذاری انرژی به قیمت سایر کشور‌ها 🔹 اتفاقا هدفمندسازی یارانه‌ها که محصول فکر امثال دکتر مدنی زاده و نیلی است نوعی قیمت‌گذاری دستوری است ناشی از درک نادرست از اقتصاد ایران 🔻 بیایید به حرف دکتر مدنی زاده گوش کنید و قیمت‌گذاری نهاده پالایشی، پتروشیمی و فولادی به نرخ دلاری فوب خلیج فارس را متوقف کنید. 🔹 کاش دکتر ظاهری اینها را می‌گفت. البته درست گفت که دلار هم عامل تورم است و هم معلول تورم. ولی دکتر مدنی زاده با بدیهی انگاری به ظاهر علمی گفت ارز معلول و نه علت و برای این ادعایش هم هیچ استدلالی نکرد. ✍️دکتر محمدجواد توکلی عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) eitaa.com/eqmoq2 ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
🌀ارزیابی عدالت اقتصادی در سیاست حذف یارانه پنهان حامل‌های انرژی از منظر اقتصاد اسلامی ✍محمد جواد توکلی 🔻چکیده: 🔹در دهه‌های اخیر، طرح مفهوم یارانه پنهان حامل‌های انرژی حاوی این ادعا است که اقلامی همچون بنزین به مردم ارزان فروخته می‌شود؛ و به‌همین‌خاطر به مصرف‌کنندگان یارانه پنهان ناعادلانه داده می‌شود. در این مقاله با روش تحلیلی به بررسی منطق استدلالی نهفته در سیاست حذف یارانه پنهان از منظر اقتصاد اسلامی می‌پردازیم. بنا به یافته‌های پژوهش، این سیاست حاوی دو گزاره توصیفی(تعلق یارانه پنهان، بهره‌مندی بیشتر ثروتمندان-بیش‌مصرفی)، یک گزاره ارزشی (بی‌عدالتی توزیعی- اتلاف منابع) و یک گزاره تجویزی (آزادسازی قیمتی-اعطای یارانه آشکار) است. این گزاره‌ها با مشکلاتی همچون اعتبار نادرست یارانه، عدم اعتبار مالیات پنهان، خطا در برجسته‌سازی یارانه مصرفی، و خطا در نظریه قیمت عادلانه روبرو است. بازگشت سیاست مزبور به این ادعای پنهان می‌باشد که «قیمت عادلانه اقلامی همچون بنزین، قیمت سایر کشورها یا قیمت صادراتی/وارداتی است». این ادعا در مورد قیمت‌گذاری عادلانه مستند به هیچ نظریه‌ای از عدالت در اقتصاد اسلامی نیست. برخلاف ادعای مطرح شده، اقشار ضعیف ضرر بیشتری از افزایش قیمت این اقلام متحمل می‌شوند. پذیرش این منطق مستلزم آن است که قیمت همه کالاها و خدمات بر اساس قیمت سایر کشورها یا قیمت صادراتی/وارداتی تعیین شود؛ اقدامی که به‌خصوص در مورد دستمزدها عملا محقق نمی‌شود و در عمل مالیات پنهان گرفته می‌شود. 🔻منبع معرفت اقتصاد اسلامی، ش۲۹، ۱۴۰۲ https://marefateeqtesadi.nashriyat.ir/node/5000707
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 استاد اقتصاد جهنمی 🔻در جهنم خدا یک جایی دارد که فشار عذابش به اندازه گناه ۸۵میلیون نفر است؛ 🔻اونجا جای من استاد اقتصاد است، که نظر و توصیه سیاستی ام روی زندگی ۸۵ میلیون نفر اثر می‌گذارد. 🔹با این وضعیت، رسیدن به این مرتبه خیلی هم خوشحالی ندارد، هرچند که دوستان لطف دارند و مدیون محبتشان هستم. ✍️توکلی eitaa.com/eqmoq2
🔰اثربخشی و ارتقاء جایگاه بانوان در حوزه‌ی ادبیات تاریخی 🔹دکتر زهرا روح‌اللهی امیری عضو هیئت علمی و مدیر مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی جهان‌بانو با موضوع کارکردهای مرکز آموزش‌های آزاد در توانمندسازی و رشد بانوان دانشگاهی و نویسندگان گفت: 🔺تاریخ می‌تواند برای جامعه ما، برای نسل آینده ما و برای جوانان ما عامل هویت‌بخش باشد. به جهت اثرگذاری علم تاریخ به این جنبه توجه شد که ما می‌توانیم تاریخ را با یک روایتی نو و جدید که با ادبیات آغشته شده و می‌تواند در قسم رمان‌های تاریخی، داستان‌های تاریخی یا متون ادبی مورد توجه برای نسل‌های جدید، عرضه شود. 🔺به عنوان دانشگاه و به عنوان کسی که متولی امر دانش و علم تاریخ است، این زنگ خطر را هم احساس کرده بودیم که قلم‌هایی در حال فعالیت است که شاید از سنخ فعالیت‎های علمی نباشد. این مسئله می‌تواند تحریف‌هایی را در آینده برای تاریخ ایجاد کند و نسل آینده ما با این تحریف‌ها تاریخ را بشناسد. 🔺ما به دنبال ارتقاء جایگاه بانوان در حوزه‌های تمدنی و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری عرصه‌های جدیدی را برای فعالیت بانوان فراهم کردیم. لذا انجمن هویت تاریخی تمدنی زن مسلمان (نُها) در راستای اهمیت این هدف راه‌اندازی شد و فعالیت خود را برای نقش‌آفرینی زنان برای مرحله گام دوم انقلاب شروع نمود. 🖇مشروح گفتگو —•—•—•—•—•—•—•—•—•— 🆔 @BouNews 🌐 http://www.bou.ac.ir —•—•—•—•—•—•—•—•—•—