eitaa logo
بانک محتوای اساتید
13 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
848 ویدیو
64 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 به یاد پدر اقتصاد اسلامی ایران 🔻مرحوم دکتر پرویز داودی را باید پدر اقتصاد اسلامی ایران نامید،او در دهه ۶۰ با اندیشمندانی همچون آیت الله هاشمی شاهرودی به تدوین آثار برجسته اقتصاد اسلامی همچون مبانی اقتصاد اسلامی و پول در اقتصاد اسلامی در دفتر همکاری حوزه و دانشگاه پرداخت 🔻ایشان به عنوان معاون اقتصادی دکتر نمازی تحقیقات اقتصادی گسترده‌ای را پایه‌ریزی کرد و از عوامل موثر در کنترل تورم سال۱۳۷۴ بود 🔹 دکتر داودی در همکاری با علامه مصباح گروه اقتصاد موسسه امام خمینی را تأسیس و رشته فلسفه اقتصاد اسلامی را پایه‌گذاری کرد 🔹هنگامیکه معاون اول رئیس جمهور دولت نهم شد،از ظرفیت محققان اقتصاد اسلامی در تدوین برنامه پنجم توسعه استفاده کرد. در ادامه به عنوان رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در دولت دهم زمینه تدوین کتابهای متعدد شاخص‌های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را فراهم کرد 🔻ایشان در نقش معاون اقتصادی قوه قضاییه و رئیس دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت همواره حامی صیانت از معیشت مردم در مقابل سیاست های اقتصاد لیبرالی بود، در ادامه به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نیز مردانه جنگید 🔹وی از اساتید برجسته اقتصاد خرد بود که در دانشگاه شهید بهشتی و سایر مراکز آموزشی شاگردان بسیاری تربیت کرد. او الگوی تفکیک بانکداری اسلامی را ارائه داد 🔹 دکتر داودی شیفته اقتصاد اسلامی بود، خط قرمزش سفره مردم و آرمانش مقابله با سیاستهای مخرب نئولیبرالهای داخلی بود، در این مسیر حتی از آبروی خود مایه گذاشت، حیف که بسیاری قدر ایشان را ندانستند و به هشدارهای مشفقانه اش گوش ندادند ✍️دکتر توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
. واقعاً در مقطع حساس کنونی .. «مقطع حساس کنونی» اگر مصداقی روشن و واقعی داشته باشد همین روزهاست. ایران در این روزها واقعا در مقطع حساسی از تاریخ‌اش قرار دارد. روزهایی که ایالات متحده ابلیس و بازوی نحس‌‌اش سعی در تغییر نقشه ژئوپولتیک منطقه دارند. روزهایی که ایران به صورت غیرمستقیم و مستقیم در جنگ با غرب و اسرائیل است. جنگی که سایه‌اش بر سر منطقه است و هر لحظه ممکن است شعله‌ورتر شود. در وضعیتی چنین، هرگونه «تشدید دوقطبی‌های فرهنگی» که باعث «تجزیه اجتماعی» ایران می‌شود نوعی پاس گل به رسانه‌های اجنبی و نوکران رسانه‌ای فارسی زبان‌شان است که بیست‌وچهار ساعته مثل خوره به جان روح و امید و همبستگی این ملت افتاده‌اند و مترصد ضربه به این سرزمین و به خطر انداختن امنیت ملی آن هستند. موضوع بی‌تفاوتی و مدارا با کثافت‌کاری و برون‌ریختگی بی‌غیرتی و بی‌حیایی در کف خیابان‌ها نیست اما مطمئناً راه آن هم تکرار تجربه شکست‌خورده نیست: هرچند کآزمودم از وی نبود سودم مَن جَرَّبَ المُجَرَّب حَلَّت به الندامه ✍ دکتر علی خسروی دانشگاه جامعه المصطفی ╔═══┈┅🍃🌸🍃┅┈═══╗ 💠 @bahr_dar_koze ╚═════════════
🔻اگر اینجا قم نبود و اگر رهبر انقلاب درباره معماری قم ابراز گلایه نکرده بودند باز هم این نوع تخلفات ساختمانی و معماری حریم‌زدا که سبب نابودی سبک زندگی اسلامی شده است روا نبود. پنجره‌هایی که حریم همسایگان را اینطور درمی‌نوردند برای هیچ کس هم که آب نداشته باشد برای شهرداری نان دارد! 🔰 جا دارد اعلام شود که سهم درآمد سالیانه‌ شهرداری قم از تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده ۱۰۰ چقدر است و چرا این سهم در مقایسه با اغلب کلانشهرهای دیگر چند برابر است؟! با این نوع درآمدزایی چقدر می‌توان به تحقق هویت اسلامی در شهر مقدس قم امیدوار بود؟! ✍️ دکتر محمد منان رئیسی استاد دانشگاه قم و نماینده منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی https://eitaa.com/baladetayyeb ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
✍️دکتر محمدرضا باقر زاده موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره 🔹در مقابل اقدام قانونی نیروی انتظامی شاهد یک هماوایی میان ضد انقلاب خارج نشین و واداده های سیاسی و سکولارها و اعتدالیون به اصطلاح خودشان (عقلای قوم) هستیم. دست مریزاد به نیروی انتظامی در اجرای مدبرانه قانون و البته با پیوست رسانه ای هنرمندانه و موثر که جلوی فتنه انگیزی هارا بگیرد. ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
🔥ثبت بی‌حجابی بنام اصلاحات 🔻مبارزه عملی سران با اسلامی در جامعه ایرانی می‌بایست در تاریخ رسمی کشور به صورت مدون و مستند ثبت گردد تا واقعیت‌ها برای نسل نو و آیندگان پنهان نماند. 🔻واقعیت این است که برخی روشنفکرنماهای دانشگاهی و حتی معمم از سویی با بازیافت پسماندهای فکری و فلسفی غرب به اسم آزادی و حقوق مردم و از سوی دیگر با تفسیر به رأی قرآن و تحریف احادیث، برخی احکام الهی را تعطیل نموده و منادی سبک زندگی غربی شدند و رجال سیاسی اصلاحات و رسانه‌های اصلاح طلب نقش بسیار پررنگی در پیاده سازی این چالش تحمیلی بیگانه داشتند. 🔻بنابراین پیشنهاد می‌شود محتوایی با این متن در متون تاریخی ثبت شود: «جریان کشف حجاب در تاریخ ایران پس از اولین بار توسط رضاخان و با رویکرد سخت بر جامعه مومن ایرانی تحمیل شد، برای دومین بار در تاریخ ایران با طراحی سرویس های امنیتی خارجی و میدان داری جریان اصلاحات و روشنفکرنماها تلاش شد برای بار دوم بر ملت مسلمان ایران تحمیل شود.» دکتر حمیدرضا ابراهیمی دانشگاه فرهنگیان ✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇 @Gaami_no
🔻حجت‌الاسلام دکتر علیرضا ابراهیمی در کرسی ترویجی "بررسی حقوق جمهوری اسلامی ایران درقبال حمله اسرائیل به کنسولگری ازمنظر حقوق بین‌الملل" عنوان کرد: 🔹ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست/ پاسخ ایران به تجاوز از خط قرمزها قاطع است ▫️یک استاد دانشگاه گفت: ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست و ایران ضمن تاکید مجدد پایبندی خود به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل نسبت به عبور از خطوط قرمز ایران در هر مرحله محکم‌تر از قبل برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز به هر اقدام غیرقانونی و غیرمنطقی عمل و اقدام خواهد کرد. ​​🔸روابط عمومی دانشگاه قم @university_of_qom
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢اخلاق و تعقل 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻در آيات متعددي از قرآن کريم، بر ارتباط وثيق «تقوا» و «تعقل» تأکيد شده است. از نگاه قرآن کريم، تقوا و پاکي درون، عاملي زمينه‌اي براي تعقل صحيح، کارآمد و دانش‌اندوزي مفيد معرفي شده است. به عنوان نمونه، قرآن کريم مي‌فرمايد: وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا؛ (طلاق، آيه 2) و هر كس از خداوند پروا كند (خداوند) براى او درى مى‏گشايد. 🔹و از طرفي در آيات ديگري نيز بي‌تقوايي و بداخلاقي به عنوان عوامل زمينه‌اي کج‌فهمي و کج‌انديشي معرفي شده‌ است. به عنوان مثال، در آيه‌اي از قرآن مي‌خوانيم که تکبر و خودبزرگ‌بيني به عنوان يک رذيلة اخلاقي، موجب گمراهي و غفلت از نشانه‌ها و آيات حق مي‌شود: سَأَصْرِفُ عَنْ آياتِيَ الَّذينَ يَتَكَبَّرُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَ إِنْ يَرَوْا كُلَّ آيَةٍ لا يُؤْمِنُوا بِها وَ إِنْ يَرَوْا سَبيلَ الرُّشْدِ لا يَتَّخِذُوهُ سَبيلاً وَ إِنْ يَرَوْا سَبيلَ الغَيِّ يَتَّخِذُوهُ سَبيلاً ذلِكَ بِأَنَّهُمْ كَذَّبُوا بِآياتِنا وَ كانُوا عَنْها غافِلين‏؛ (اعراف، آيه 146) بزودى كسانى را كه در روى زمين به ناحق تكبّر مى‏ورزند، از آيات خود، منصرف مى‏سازم! آنها چنانند كه اگر هر آيه و نشانه‏اى را ببينند، به آن ايمان نمى‏آورند؛ اگر راه هدايت را ببينند، آن را راه خود انتخاب نمى‏كنند؛ و اگر طريق گمراهى را ببينند، آن را راه خود انتخاب مى‏كنند! (همه اينها) بخاطر آن است كه آيات ما را تكذيب كردند، و از آن غافل بودند! 🔸و يا غفلت و بي‌توجهي به منابع معرفت و عدم استفادة مناسب از آنها، موجب انحراف در انديشه و کج‌فهمي مي‌شود. قرآن کريم در اين زمينه مي‌فرمايد: وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ كَثيراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُون‏؛ (اعراف، آيه 179) به يقين، گروه بسيارى از جن و انس را براى دوزخ آفريديم؛ آنها دل‌هايى دارند كه با آن (انديشه نمى‏كنند، و) نمى‏فهمند؛ و چشمانى كه با آن نمى‏بينند؛ و گوش‌هايى كه با آن نمى‏شنوند؛ آنها همچون چهارپايانند؛ بلكه گمراه‌تر! اينان همان غافلانند (چرا كه با داشتن همه‏گونه امكانات هدايت، باز هم گمراهند)! 🔻به هر حال، توجه به مدلول اين آيات به خوبي نشان مي‌دهد که از نگاه قرآن کريم، ميان تقوا/ بي‌تقوايي يا اخلاق/ بي‌اخلاقي از يک طرف، و تعقل و تفکر صائب از طرفي ديگر، رابطه‌اي تنگاتنگ وجود دارد. بُعد اخلاقي و بُعد معرفتي انسان از يکديگر تأثير مي‌پذيرند. اخلاقيات به منزلة کاشت است و درک و فهم و معرفت به منزلة برداشت؛ آدمي به هنگام برداشت، محصولي را درو مي‌کند که بذر آن را کاشته باشد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔸دو «راهبرد علوی» برای تحقق «عزت ملی» ✍ احمدحسین شریفی 🔻«توسعه شعاع مرزهای امنیتی و دفاعی» و «جرئت و جدیت در تأدیب متجاوزان»، دو راهبرد علوی برای عزت و استقلال و سرافرازی ملی و دینی: 🔸یک. توسعه مرزهای امنیتی: «فَوَ اللَّهِ ما غُزِىَ قَوْمٌ قَطُّ فِى عُقْرِ دارِهِمْ الّا ذَلّوا (نهج البلاغه، خ۲۷) سوگند به خدا هرگز با قومى در ميان خانه‌‏شان جنگ نشده مگر آنكه خوار و ذليل گشته‌اند.» 🔹دو. جرئت و جدیت در تأدیب متجاوزان: «لا يَمْنَعُ الضَّيْمَ الذَّليلُ وَ لا يُدْرَكُ الْحَقُّ الّا بِالْجِدِّ(نهج البلاغه، خ ۲۹) آدم زبون نمى‌تواند جلو ظلم را بگيرد، و جز با جدیت (و جرئت) نمی‌توان به حق رسيد.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
. رسانه و بازی با امنیت ملی .. قریب به یک هفته از حملۀ ایران به چند پایگاه نظامی رژیم موقت می‌گذرد. از آن روز تا کنون رسانه‌ها، اطلاعات دقیقی از خسارت‌ها ندارند. در خود قلمرو اشغالی هم انتشار خبر، به ویژه عکس و فیلم جرم‌انگاری شده است .. اما اینجا در کشور ما از پنج صبح و از ابتدای خبر حمله چند ریز پرنده اسرائیلی به ایران، رقابت شدیدی بین کانال‌ها و رسانه‌ها و فعالان مجازی خودی و ناخودی در القای وحشت و تخمین خسارت، نقاط آسیب دیده و .. شکل گرفته است!! «خواجه می‌پندارد که طاعت می‌کند»!! حتی شبکه خبر به عنوان مهمترین پایگاه اطلا‌ع‌رسانی، از ابتدای صبح کاملا گیج، و خط خبری غلطی را پی گرفته بود. همواره در چنین حوادثی تلاش عجیبی برای دیده شدن، برای عقب نیفتادن در اعلام خبر، برای به اقدام دشمن، برای به هم ریختن ناخواستۀ اذهان عمومی، برای ... رخ می‌دهد!! من نمی‌دانم این چه زمانی فروکش می‌کند؟ هنوز هیچ چیز مشخص نیست، نهاد رسمی اطلاع‌رسانی نکرده، زوایای موضوع مشخص نشده، دوستان دقیقه به دقیقه مطلب(خبر و استوری، آن هم تکراری و غلط) منتشر می‌کنند .. همه این‌ها یعنی ما –از مسولان تا مردم عادی– همچنان رسانه را نمی‌شناسیم. رابطه امنیت و رسانه‌ را تشخیص نمی‌دهیم و ناخواسته به روان جامعه لطمه می‌زنیم و یا حتی ممکن است در تله رسانه‌ای دشمن گرفتار آمده باشیم. رفقا، باور کنیم امنیت ملی شوخی نیست .. ✍ دکتر علی خسروی دانشگاه جامعه المصطفی ╔═══┈┅🍃🌸┅┈═══╗ 💠 @bahr_dar_koze ╚═════════════
وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لاتَعْلَمُونَهُمُ اللهُ یَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فی سَبیلِ اللهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لاتُظْلَمُونَ براى مقابله با آنها [دشمنان]، هر چه در توان دارید از نیرو و از اسبهاى ورزیده آماده سازید، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن (شناخته شده) خویش را بترسانید! و دشمنان دیگرى غیر از اینها، که شما آنها را (به علت نفاقشان) نمى شناسید و خدا آنها را مى شناسد. و هر چه در راه خدا (و تقویت اسلام) انفاق کنید، بى کم و کاست به شما بازگردانده مى شود، و به شما ستم نخواهد شد! ✍🏻محسن انبیائی استاد حوزه https://eitaa.com/joinchat/3025535223C80e574a5aa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخش کوتاهی از پاسخ دکتر منان رئیسی به طلاب پاکستانی در مدرسه حجتیه قم در پاسخ به گلایه ایشان به عدم تحریم کالاهای اسرائیلی توسط مردم ایران 🔸بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی 🆔https://eitaa.com/baladetayyeb 🔸 اطلاع رسانی دفتر دکتر منان رئیسی 🆔https://eitaa.com/joinchat/220004614Cf888d0df59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶مثلث شوم! ➖از همکاری یهود و منافقین داخلی و شیطان برای برهم زدن آرامش کشور چه میدانید؟ ✅به کانال شیخ قمی بپیوندید ➖➖➖➖ سخنرانی کامل | حمایت مالی 🆔 @Tablighgharb
✍️دکتر مصطفی هاشمی دانشگاه آزاد قم
🔥منطق جالب روزنامه اعتماد 🔸روزنامه اعتماد در روز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ در واکنش به یک جیمی جامپ نوشت: «یک اتفاق حاشیه‌ای کوچک با محوریت یک دختر در انتهای بازی استقلال و آلومینیوم اراک برخی دلواپسان را بر آن داشته که دوباره کلیت ورود زنان به استادیوم را زیر سوال ببرند. انگار که مثلا به خاطر یک حادثه رانندگی در جاده‌ها کسی پیشنهاد بدهد صنایع خودروسازی تعطیل شود!» 🔻پ.ن: وقتی غربگرایان این منطق را بلدند که به‌خاطر یک حادثه رانندگی، تعطیل خودروسازی معقول نیست و آن را برای مطامع خود استفاده می کنند چرا همین منطق را در مورد قبول ندارند؟ 🔻فرض کنیم از میان صدها تذکر دلسوزانه نیروی انتظامی برای رعایت حداقل پوشش قانونی، احیانا یک مامور انتظامی در انجام تذکر درست عمل نکند، آیا این دلیل می شود که کلیت این نیروی خدوم را به جرم حمایت از هنجارهای اجتماعی مظلومانه مورد هجمه قرار دهیم؟ 🔻«برخی» سیاسیون و تریبون داران و حتی منبریون مهاجم به فراجا و مدعی کار فرهنگی، چرا به مردم گزارش نمی دهند که خودشان چقدر با کار فرهنگی را توسعه دادند؟ 🔻برخی مسئولان هم باید به این نکته توجه کنند که نباید برخلاف تصریح رهبر حکیم انقلاب، مباحث میان دستگاه‌ها را به جامعه بکشانند و پشت یک نیروی بزرگ را در وسط میدان، خالی کنند؟ به‌جای توییت، نمی توانستند توی اتاق صحبت کنند؟ ✍دکتر حمیدرضا ابراهیمی دانشگاه فرهنگیان ✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇 @Gaami_no
✍️سید مهدی میرقیصری دانشگاه شهید محلاتی
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢سعدی و سکوت 🖊احمدحسین شریفی 🔸سکوت رفتاری است که می‌تواند نشانه بسیاری از امور مختلف و حتی متضاد باشد. به همین دلیل فهم «معنا» و «پیام» آن نیازمند زیرکی و تأمل است. سکوت گاهی نشانه رضایت است و زمانی نشانه نارضایتی؛ گاهی نشانه امید است و زمانی نشانه ناامیدی، گاهی نشانه تأیید است و زمانی نشانه تکذیب. سکوت گاهی نشانه ناتوانی از پاسخ است و زمانی بهترین پاسخ. به تعبیر علیه السلام: «سکوت در برابر احمق، بهترین پاسخ است». و به تعبیر شیخ محمود شبستری در سعادت‌نامه «ابلهان را جواب خاموشی است» میشل هم می‌گفت: «همیشه سکوت نشانه‌ی تایید حرف طرف مقابل نیست، گاهی نشانه‌ی قطع امید از سطح شعور اوست!» 🔹در روزگار حاضر بیش از گذشته به «حکمت‌ سکوت» نیازمندیم. دنیای جدید دنیای اطلاعات نام گرفته است؛ دریایی از اطلاعات راست و دروغ و دقیق و نادقیق روزانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد. همه ساختارهای دنیای جدید ما را وارد به سخن گفتن و انتشار سخن می‌کند. تا جایی که سخن گفتن از نشانه‌های مهم بودن شناخته می‌شود. انتشار هر چه بیشتر اطلاعات، صرف نظر از درست یا نادرست آن، منبعی مهم برای امرار معاش و مایه‌ای برای کسب شهرت‌ و اعتبار اجتماعی شده است. افراد سعی می‌کنند در هر زمینه‌ای اظهار نظر کنند! حتی اگر هیچ تخصصی در آن موضوع نداشته باشند. پرحرفی و زیاده‌گویی، موجب احساس نوعی توهم دانایی شده است. 🔻از مهمترین حکمت‌هایی که مصلح‌الدین سعدی شیرازی در کتاب بی‌نظیر گلستان بر آن تأکید دارد، حکمت سکوت و کم‌گویی است. تا جایی که یک باب از ابواب هشت‌گانه گلستان را با عنوان «در فواید خاموشی» به این موضوع اختصاص داده است و البته در ابواب دیگر نیز به هر مناسبتی در باب سکوت سخن گفته است. فی المثل در حکایت هفتم از باب چهارم «در فواید خاموشی» می‌گوید: «یکی را از حکما شنیدم که می‌گفت: هرگز کسی به جهل خویش اقرار نکرده است، مگر آن کس که چون دیگری در سخن باشد، همچنان ناتمام گفته، سخن آغاز کند. سخن را سر است اى خردمند و بُن میاور سخن در میان سخن خداوند تدبیر و فرهنگ و هوش نگوید سخن تا نبیند خموش @Ahmadhoseinsharifi 🌹
مسئله آلودگی هوا با مقایسه دو کلانشهر تهران و لندن 🔹حسب اخبار واصله، برخی مدیران ارشد در حال پیگیری برقی کردن تاکسیها و اتوبوسها برای حل معضل آلودگی هوای کلانشهرها هستند. عرض می‌شود که مستند به برخی پژوهشهای علمی و برخلاف تصور رایج، کمتر از ۲۰ درصد از آلودگی هوای حاصل از اتومبیلها، مربوط به احتراق موتور آنهاست و بیش از ۸۰ درصد از آلودگی هوای حاصل از آنها، مربوط به اصطکاک لاستیک آنها با آسفالت خیابان است. لذا برقی کردن نهایتا می‌تواند تا ۲۰ درصد از آلودگی مربوط به اتومبیلها را بکاهد. 🔹لذا اولویت اول برای معضل آلودگی کلانشهرها، اولا تمرکززدایی از کلانشهرها و یا حداقل باز کردن کمربند کلانشهرها است تا این آلودگی، در پهنه گسترده‌تری پخش شود و ثانیا اولویت دادن به گسترش حمل و نقل عمومی است تا سبب ترغیب مردم به استفاده کمتر از اتومبیلهای شخصی شود. 🔹از باب مثال عرض می‌شود که لندن با جمعیت برابر با تهران، آلودگی هوای به مراتب کمتری دارد؛ چون اولا مساحت آن حدودا ۳ برابر مساحت تهران است و ثانیا با وجود آنکه بیش از تهران وسیله نقلیه شخصی دارد اما به دلیل گسترش حمل و نقل عمومی، مردم ترجیح می‌دهند از اتومبیلهای شخصی خود استفاده نکنند. اما ما به اشتباه بودجه‌ حمل و نقل عمومی را دائما صرف گسترش اتوبانها کردیم تا عملا مردم را ترغیب به حمل و نقل شخصی کنیم. ✍دکتر محمد منان رئیسی استاد دانشگاه قم و منتخب مردم https://eitaa.com/baladetayyeb ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم https://eitaa.com/faslehozur
طی این مرحله بی‌همرهی خضر مکن، ظلمات است، بترس از خطر گمراهی! ✍🏻محسن انبیائی https://eitaa.com/joinchat/3025535223C80e574a5aa