eitaa logo
بانک محتوای اساتید
14 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
90 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
راهکار سلامت معنوی کودکان-۲-.mp3
11.86M
🔺 چگونه می توان کودکان را در مسیر سلامت معنوی قرار داد؟ (قسمت آخر) 👈راهکار آن، مدیریت نظام ارزشی (نظام اهم و مهم) فرزندان بر اساس شاخصهای سلامت معنوی اسلامی است. ❓چگونه می توان به این هدف رسید؟ 🎧 شنوای سخن حجت‌الاسلام دکتر ساجدی «استاد تمام فلسفه دين در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)» 🔹سخنرانی در نهمین همایش دو روزهٔ اسلامی در نشست: «نقش خانواده در تحول و ارتقاء سلامت معنوی» از سوی فرهنگستان علوم پزشکی ایران 🔸اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات همایش در👇 https://eitaa.com/sajedi_ir/5154 🔸اطلاعات بیشتر در مورد سلامت معنوی کودکان در 👇 https://eitaa.com/sajedi_ir/4237 🔰 @Sajedi_ir ـــــــــــــــــ روابط‌عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ـــــــــــــــــ 🖥 @iki_ac_ir ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
آیت‌الله رجبی: 🔺 «هدف اصلی دشمن از بی حجابی، زدن نظام و مقابله با ولایت است/ کارآمدی نظام اسلامی را در جامعه نشان دهیم» 🔸 در این دوران ما یکی از سراج های منیر که باید به سوی آن دعوت کنیم نظام و ولایت است، باید کارآمدی نظام را در جامعه نشان دهیم و هم خودمان مطالعه کنیم هم به دیگران بگوییم؛ دشمنان نظام ما که عمدتا دشمنان اهل بیت(ع) و دین هستند سعی کرده اند بگویند که نظام کاری نکرده است. 🔹 به گزارش روابط عمومی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره، آیت الله رجبی امروز در دیدار جمعی از طلاب خواهر حوزه علمیه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها تهران که در سالن جلسات موسسه برگزار شد در سخنانی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و فرارسیدن ماه مبارک شعبان خاطرنشان ساخت: قرآن کریم می فرماید: «یا اَیُّهَا النَّبِیُّ اِنَّا اَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذیراً، وَ داعِیاً اِلَی اللَّهِ بِاِذْنِهِ وَ سِراجاً مُنیراً؛ ‌ای پیامبر، ما تو را فرستادیم تا شاهد و مژده‌دهنده و بیم‌دهنده باشی. و مردم را به فرمان خدا به سوی او بخوانی، و چراغی تابناک باشی.» این آیه شریفه می تواند وظیفه همه ما حوزویان را مشخص کند. 👈🏻 لینک مطالعه کامل خبر در وبسایت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره ـــــــــــــــــ روابط‌عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ـــــــــــــــــ 🖥 @iki_ac_ir
⚡️ مبارزه با آمریکا و اسرائیل [که پرچم انحراف در دنیای امروز در دست آنها قرار دارد]، نقطهٔ استراتژیک مبارزه انقلاب اسلامی با نظام کفر است. ⚡️ ما باید به‌سمت وحدت و اتحاد شیعه و سنی حرکت کنیم. ما بايد مواظب جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی‌ای که دشمنان ايجاد می‌کنند، باشيم و به آن دامن نزنيم. 🔰 آیت‌الله میرباقری: ◀️ امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر اتحاد و وحدت دنيای اسلام تأکيد کرده‌اند. اگر به‌سمت وحدت شیعه و سنی حرکت نکنیم، بدنه دنیای اسلام از دست می‌رود. ◀️ ما بايد مواظب جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی‌ای که دشمنان ايجاد می‌کنند، باشيم؛ ما به آن دامن نزنيم. ما کاری نکنيم که جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی‌ای که دشمن دنبال می‌کند، شعله‌ور شود. ◀️ ما دنبال بسط مکتب اهل‌بیت علیهم‌ السلام هستیم؛ منتها راه بسط مکتب اهل‌بیت را خود اهل‌بیت به ما یاد داده‌اند که چطور باید این اتفاق در مسیر تاریخ بیفتد. با غفلت از این مسیر صحیح، یک نوع انحراف پیدا می‌شود و دشمن‌تراشی‌های بیخود و درگیری‌های غیرضرور ایجاد می‌کنند و ما را در یک میدان دیگری از چالش‌ها قرار می‌دهند که نباید در آنجا تمرکز کنیم و افزوده‌ای هم ندارد. ◀️ همیشه یک مرکزیتِ استراتژیک در درگیری اسلام و کفر وجود دارد که باید پای آن ایستاد تا نتیجه گرفت. مبارزه با آمریکا و اسرائیل [که پرچم انحراف در دنیای امروز در دست آنها قرار دارد]، نقطهٔ استراتژیک مبارزه انقلاب اسلامی با نظام کفر است. نباید همه چیز را همسنگ کرد و به یک اندازه سرمایه‌گذاری کرد. ☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️ مقاومت شیعه در برابر مستکبران عالَم، دو تجزیه در جهان ایجاد می‌کند؛ یک تجزیه در دنیای مسیحیت و یک تجزیه در دنیای اسلام. ⚡️[در بستر پالایش دستگاه اهل‌سنت و دستگاه مسیحیت،] امکان شکل‌گیری اتحاد الهیّاتی و سیاسی بین «شیعیان، محبین اهل‌بیت(ع) در دنیای اسلام، مسیحیت مؤمن، و کلیمیان» وجود دارد. 🔰 آیت‌الله میرباقری: ◀️ درست است که ما دنبال وحدت اسلامی هستیم، ولی سؤال می‌کنم: آیا واقعاً قرائت تکفیری و قرائت سازشکار و غرب‌پذیر می‌توانند با اسلام ناب به اتحاد واقعی برسند؟! آیا این [نزاع] در جایی سر بر نمی‌دارد؟ ◀️ مقاومت شیعه در برابر جبهه دنیاخواهی و مستکبران عالم، در جهان ایجاد می‌کند؛ یک تجزیه در عالم مسیحیت، که مسیحیت صهیونی را از مسیحیت مؤمن (که منحل در دنیاگرایی اُومانیسم و تجدد نشده است)، جدا می‌کند، و همچنین اهل سنتی که مُحبّ هستند و مستضعف‌اند را از وهابیت و جریان نواصب جدا می‌کند. یک تجزیه قهری در درون دنیای اسلام اتفاق می‌افتد و صف طرفداران اسلام آمریکایی (چه از نوع اسلام خشن تکفیری و چه از نوع اسلام سازشکار) از صف اسلام ناب جدا می‌شود. و از اسلام، هر دو در کنار جریان غرب و لیبرال دموکراسی، فعالیتهای نیابتی منطقه‌ای انجام می‌دهند. این درگیری به یک دوقطبی کشیده می‌شود؛ هم دنیای غرب تجزیه می‌شود و هم دنیای اسلام. طرفداران غرب در دنیای اسلام، که همان اسلام آمریکایی هستند، در کنار جریان غرب و لیبرال دموکراسی قرار می‌گیرند و برای بسط نفوذ آن کار می‌کنند. و طرفداران ادیان الهی آرام آرام به سمت دنیای اسلام می‌آیند؛ یعنی یک ترکیب جدید و آرایش جدید از نیروها شکل می‌گیرد؛ از یک طرف، تشیع و انقلاب اسلامی و در کنار آن، مسلمانانی که مُحبّ اهل بیت(ع) و درگیر با تمدن مادی غرب هستند و در کنار آنها حتی موحدانی که به آئین مذهبی خودشان معتقدند مثل مسیحیت سنتی و حتی کلیمی‌ها (ما بین یهود و کلیم فرق می‌گذاریم؛ کلیمی ها موحدینی هستند که پیرو حضرت موسای کلیم هستند). این اتحاد شکل خواهد گرفت و جبهه نفاقی که مدعی بود درگیر با یهود و کفار است، کنار مسیحیت صهیونی و یهود قرار می‌گیرد و این اتفاق، عامل پالایش دستگاه اهل سنت خواهد شد. در واقع، آن تجزیه‌ها مقدمۀ یک است؛ ترکیبی که فراتر از اتحادهای سیاسی، بلکه یک است. این ماهیت الهٰیاتی است که به پایداری این اتحاد کمک می‌کند. (۱۳‌۹۱) ☑️ @mirbaqeri_ir
💠 پیچ تاریخی و حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی با گذشت چهل و شش سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این انقلاب همچنان با صلابت و استواری در مسیر تحقق آرمان‌های والای خود پیش می‌رود. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی متولد شد، امروز در جایگاهی ایستاده که می‌توان آن را نقطه‌ای تعیین‌کننده در عبور از یک پیچ تاریخی و ورود به مرحله تمدن‌سازی اسلامی دانست. ۱.عدالت‌محوری در بطن انقلاب یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های انقلاب اسلامی، تأکید بر عدالت اجتماعی و اقتصادی بوده است. از ابتدای پیروزی انقلاب، تلاش‌های گسترده‌ای در جهت کاهش شکاف طبقاتی، حمایت از مستضعفان و توزیع عادلانه ثروت صورت گرفته است. هرچند که نظام استکباری با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی تلاش داشته تا مسیر رشد و پیشرفت ایران را دچار اختلال کند، اما سیاست‌های مقاومتی، خودکفایی و توجه به ظرفیت‌های داخلی، موجب شده است که کشور بتواند از بسیاری از بحران‌ها عبور کند. ۲.نظام استکباری و چالش‌های انقلاب نظام سلطه جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره تلاش کرده است که با جنگ، تحریم، ترور نخبگان و جنگ نرم، مسیر حرکت جمهوری اسلامی را مسدود کند. اما آنچه که ایران را از دیگر انقلاب‌ها متمایز می‌کند، توانایی آن در ایستادگی در برابر این هجمه‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است. مقاومت در برابر جنگ تحمیلی، دستیابی به فناوری‌های پیشرفته، رشد علمی و تکنولوژیک و افزایش نفوذ منطقه‌ای، همگی نشان از توانمندی انقلاب اسلامی در عبور از چالش‌های پیش رو دارد. ۳.عبور از پیچ تاریخی و حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی در حال حاضر، انقلاب اسلامی در مرحله‌ای حساس از مسیر تاریخی خود قرار دارد. این مرحله که به عنوان "پیچ تاریخی" شناخته می‌شود، نقطه‌ای است که در آن، ایران در حال تثبیت جایگاه خود به عنوان یک الگوی جدید در حکمرانی اسلامی و ارائه مدلی از تمدن نوین اسلامی است. این تمدن، مبتنی بر ارزش‌های الهی، مردم‌سالاری دینی، پیشرفت علمی و عدالت اجتماعی است. علیرغم تلاش‌های دشمنان برای ایجاد تزلزل در مسیر انقلاب، روندهای منطقه‌ای و بین‌المللی نشان می‌دهد که قدرت جمهوری اسلامی در حال افزایش است و توانایی اثرگذاری آن در معادلات جهانی بیش از پیش به رسمیت شناخته شده است. ۴. آینده انقلاب: مسیر پیش رو با توجه به تحولات داخلی و بین‌المللی، آینده انقلاب اسلامی به شدت وابسته به نقش‌آفرینی جوانان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فناوری، و تقویت اقتصاد مقاومتی است. مردمی بودن انقلاب، که از ابتدای شکل‌گیری آن یکی از نقاط قوتش بوده است، همچنان مهم‌ترین عامل در استمرار آن محسوب می‌شود. در این مسیر، حفظ روحیه انقلابی، بصیرت سیاسی و جهاد علمی و اقتصادی، می‌تواند ایران را در مسیر تحقق آرمان‌های بزرگش قرار دهد. جمع‌بندی انقلاب اسلامی پس از گذشت چهار دهه، همچنان در مسیر آرمان‌های عدالت‌محور و تمدن‌ساز خود گام برمی‌دارد. اگرچه با موانع و چالش‌های متعددی روبرو بوده است، اما ایستادگی، مقاومت و ابتکار عمل در حوزه‌های مختلف، این انقلاب را به نقطه‌ای رسانده که می‌توان آن را در حال عبور از یک پیچ تاریخی و ورود به مرحله‌ای جدید از پیشرفت و تأثیرگذاری دانست. آینده روشن این انقلاب، در گروی حفظ ارزش‌های اساسی آن و تلاش همگانی برای رسیدن به اهداف بلند آن خواهد بود. ✍ ┄┅✧✾══✾🔸✾══✾✧┅┄ | عضوشوید 👇 https://eitaa.com/MahdiLotfi_IR
ملتی که از ترس پلیس و ساواک حتی جرأت نداشت از جنازۀ شهدایش سراغی بگیرد، تا چه رسد به اینکه نیمه‌شب و در تنهایی به شاه –که نامش در کنار خدا و میهن برده می‌شد– فکر بکند! حالا نسبت به هر مقام و رخدادی در کشور واکنش نشان می‌دهد و امثال علی دایی و محمد خاکپور و .. هرآنچه در مغزشان می‌گذرد را در رسانه‌ها بر زبان می‌آورند و با خیال آسوده به زندگی عادی خودشان می‌رسند. این احساس کرامت و حساسیت نسبت به حقوق شهروندی جزو دستاوردهای انقلاب و از برکات جمهوری‌اسلامی در تبدیل رعیت غیرفعال به شهروند سیاسی است. ✍دکتر علی خسروی استاد روانشناسی و رسانه و علوم ارتباطات دانشگاه جامعه المصطفی ┏━━━ °•🖌•°━━━┓   @bahr_dar_koze ┗━━━ °•🖌•°━━━ ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
8.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ چرا امام حسن و امام حسین در لشکرکشی مسلمانان به ایران شرکت کردند؟! ✌️ انتشار با شما ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
14.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
را رسانه های اموی کشتند؛ ‎ را ۷۰ هزار منبر حکومت معاویه کشتند؛ ‎ را برای کینه هایی که از علی داشتند کشتند و آن کینه ها حاصل رسانه های معاویه بود. ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
17.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ امام حسین علیه السلام ✅ حتما ببینید و منتشر کنید 🔰صفحات مجازی 🔻 ایتا | روبیکا | توییتر | اینستا | ویراستی
اگر مجموعه دولت پایبند به آرمان‌های امام و انقلاب بوده و خود را تابع شریعت اسلام دانسته و با رفتارهای و و این جماعت موافق نیستند، حداقل آن را محکوم کنند؛ اگر آن را محکوم نکردند، چه نتیجه‌ای باید بگیریم؟؟؟ ✍🏻محسن انبیائی @anbiaei14
وقتی خود نمایندگان دولت در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس پذیرفته‌اند که تصویب لوایح مذکور، تأثیری بر وضعیت اقتصادی کشور نداشته و نهایت فایده‌ای که نصیب ایران می‌شود، گرفتن بهانه ایرادگیری از کشورهای غربی است، اصرار فراوان بر لزوم پیوستن ایران به معاهدات این‌چنینی چه معنایی دارد؟ ✍🏻دکتر محسن انبیائی @anbiaei14 ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
26.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟠 بخشی از سخنان دکتر حبیب‌الله بابایی، مدیر گروه مطالعات تمدنی و فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در اولین گردهمایی دانشگاه‌های فعال در علوم اجتماعی اسلامی: 🛑اگر بخواهیم به تاریخ اندیشه اجتماعی ایرانیان و تحقیقات در زمینه علوم اجتماعی اسلامی «بُعد بین‌المللی» ببخشیم، آیا صرفا با تغییر زبان امکانپذیر است؟ یا باید در تولید اثر تفکر بین‌المللی داشت و تنها تبدیل زبان کفایت نمی‌کند؟ 🛑علوم اجتماعی اسلامیِ ما در کجای میدان دنیای اسلام قرار دارد؟ 🛑ما کدام مشکل را حل کرده‌ایم؟ یا کدام مشکل را روایت کرده یا بررسی کرده‌ایم؟ 🛑تلاش‌های زیاد اساتید و محققان در کجای میدان قرار می‌گیرد و کدام مشکل منطقه‌ای یا جهانی را حل می‌کند؟ @fekrat_net 🌐 به کانال انجمن بین‌المللی دانش اجتماعی مسلمین بپیوندید 👇 🆔 @muslim_social_sciences 🆔 @BouNews 🔹🔸💠🔸🔹