eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
6.2هزار دنبال‌کننده
42.1هزار عکس
23هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @Mobalegh20 @ahmad
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 خودخواهی در روابط همسرانه ممنوع 💠 اگر احساس کنی که با رفتن به یک مهمانی و یا ارتباط با یک دوست روابط با همسرتان آسیب می‌بیند و اختلاف ایجاد می‌شود آیا اصرار داری که آن را انجام دهی؟ 🔹 انتخاب رفتار خودخواهانه یعنی انتخاب نارضایتی زناشویی. 📎 📎 📎 ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💢 جوش شیرین(طنز) 🎞 این داستان: سرعت اینترنت 📎 📎 📎 📎 🔹 گروه سیاست و اجتماع 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠 مردی در آمریکا با همسرش تماس گرفت و گفت غذا نپزد! از همسر دوم نهار می‌گیرد 🔻وقتی به خانه رسید از همسرش کتک خورد و الان در ICU بستری است! نام رستوران "همسر دوم" بود 😂 📎 📎 📎 📎 ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ حکمت الهی به چه معناست؟ 🔰 خداوند حكيم است و حكمت يكی از صفات خداوند تبارك و تعالی است. واژه حكمت دو معنی دارد: 1️⃣. فعل خداوند در نهايت اِحكام (محكم بودن) و استواری و در غايت اتمام و اكمال است. 🔻 واضح‌ترين دليل بر وجود حكمت به اين معنی در خداوند آن است كه با نگاه در عالم خلقت مشاهده می‌كنيم كه اين جهان بر اساس يك نظام كاملا بديع و نو خلق شده بدون آن‌كه سابقه‌ای داشته باشد و هر نوعی از مخلوقات در بهترين صورت كه مناسب با خلقت اوست آفريده شده است و خداوند جهان را اين‌گونه خلق كرده چرا كه علم و قدرتش چنين اقتضايی دارد وگرنه متصف به جهل و عجز خواهد شد. 2️⃣. حكيم به معنای منزه بودن خداوند از انجام آنچه كه سزاوار نيست و به عبارت ديگر حكيم كسی است كه فعل قبيح انجام نمی‌دهد. 🔻 تصديق به ثبوت اين صفت در خداوند در اثر اعتقاد به حسن و قبح عقلي است. چرا كه قاعده حسن و قبح عقلی می‌گويد كه در عالم، افعالی هستند كه عقل ما خوبی و بدی آن‌ها را می‌فهمد و درك می‌كند كه مثلا غنی بالذات هرگز كار قبيح مانند ظلم انجام نمی‌دهد. 💠 در اثر اعتقاد به وجود اين صفت در خدا، صفاتی چون حكمت و عدل در خدا ثابت می‌شود و او را منزه از ظلم و جور می‌كند. ___________________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/56240 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
چرا خداوند انسان را بی اختیار وبدون اطلاع خودش آفرید و چرا انسان باید در دنیا اینقدر سختی بکشد؟.mp3
2.71M
⭕️ سوال ❓چرا خداوند انسان را بی اختیار وبدون اطلاع خودش آفرید و چرا انسان باید در دنیا اینقدر سختی بکشد؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
آیا شیطان همان نفس اماره است؟ آیا شیطان و فرشتگان اختیار دارند؟.mp3
14.24M
⭕️ سوال ❓آیا شیطان همان نفس اماره است؟ آیا شیطان و فرشتگان اختیار دارند؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
اگر سرنوشت ما نوشته شده است پس ما چگونه اختیار داریم و می توانیم سرنوشت خودمان را تعیین کنیم؟.mp3
851.7K
⭕️ سوال ❓اگر سرنوشت ما نوشته شده است پس ما چگونه اختیار داریم و می توانیم سرنوشت خودمان را تعیین کنیم؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
اگه زندگی دنیا اختیاری هست چرا پاداش نماز و روزه ی ما را در آخرت می دهند ما دوست داریم مشکلات زندگی آخرتی حل بشود پس چرا چنین نیست؟.mp3
1.66M
⭕️ سوال ❓اگه زندگی دنیا اختیاری هست چرا پاداش نماز و روزه ی ما را در آخرت می دهند ما دوست داریم مشکلات زندگی آخرتی حل بشود پس چرا چنین نیست؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔶 تاریخ نگاشت 🔹 25 آذر 🔻 رویداد: روز پژوهش و فناوری ✍️ واقعه نگاشت : پس از پيروزی انقلاب اسلامی در ایران، به منظور گسترش فرهنگِ پژوهش در کشور، روز 25 آذر از سوی «شورای فرهنگ عمومی كشور»، به نام روز پژوهش نام‌گذاری گردید. 🔶 وزارت علوم، تحقيقات و فناوری نيز از سال 1379 ، چهارمين هفته آذر ماه را به نام هفته پژوهش نام‌گذاری كرد و از سال 1384، این نام به «هفته پژوهش و فناوری» تغيير يافت. ▫️ روز پژوهش و فنّاوری بر همه پژوهشگران و اهل‌علم گرامی باد. 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 واحد اندازه‌گیری کتاب‌خواندن 💠 واحد اندازه‌گیری کتاب‌خواندن، تعداد صفحه و مقدار زمان نیست. ✍️ معیار سنجش کتاب‌خوانی، تغییری است که در شناخت از هویت خودمان و یا ماهیت جهان اطرافمان ایجاد شده است. 🔅 این‌که چند جلد یا چند ساعت کتاب خوانده باشیم، مهم نیست؛ مهم، مقدارِ اندیشه و فهمی است که برایمان حاصل شده است. ▫️ هفته پژوهش و فناوری گرامی باد.🌹 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🏴 حدیثی از حضرت زهرا سلام الله علیها 📎 📎 📎 📎 📎 🎤 حجت الاسلام پناهیان 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
گفتگوی درونی.mp3
3.94M
💠 به طور متوسط سرعت حرف زدن ما 100 کلمه در هر دقیقه است. اما سرعت حرف زدن درونی ما با خودمان، حدود 4000 کلمه در دقیقه است. 🔸 پس عجیب نیست اگر فکر کنیم گفتگوی درونی ما با خودمان و خلوت‌هایی که در درونمان داریم، در شکل دادن به سرنوشت کلی ما بسیار مؤثر است. 🔹 بسیاری از ما تمایل داریم نحوۀ بهتر گفتگو کردن با دیگران را یاد بگیریم، اما چنین وسواسی را در رابطه با خودمان نداریم. ♦️ برای بالا بردن کیفیت چنین گفتگویی دو پیشنهاد هست که می تونید در فایل بالا توسط استاد مصطفوی بشنوید👆 📎 📎 📎 ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 📌 راهکارهای ساده اما خوشبخت کننده 📽 پادکستی زیبا از استاد راهی در این زمینه👆👆 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ یکی از سوالاتی که در بحث «شفاعت» وجود دارد این است که «شفاعت» در چه زمانی واقع می‌شود، آیا در عالم برزخ هم شفاعت وجود دارد، یا تنها مختص به روز قیامت و نجات از جهنم است؟ 🔰 از برخی آیات قرآن استفاده می‌شود که شفاعت تنها در روز قیامت است و تنها در رهایی از آتش جهنم اصلی موثر است؛ قرآن کریم در آیاتی چند به این مساله پرداخته و زمان وقوع شفاعت را بیان می‌کند، از جمله این آيات، آیات پایانی سوره مدثّر است که در مورد افرادی که در جهنم هستند می‌فرماید: «فَما تَنْفَعُهُمْ شَفاعَةُ الشَّافِعِين [مدثر/48] شفاعت شفاعت‌کنندگان برای آنان سودی نداشت.» اين آيات دلالت دارند بر اين‌كه شفاعت شافعان، در روز قیامت بوده و در رهایى از دوزخ، ثمر دارد. ✅ این مطلب در روایات معصومین(علیهم‌السلام) هم اشاره شده و آن بزرگواران فرموده‌اند که شفاعت مخصوص قیامت است و در عالم برزخ، شفاعتی وجود ندارد؛ به طور مثال امام صادق(علیه‌السلام) فرمودند: «وَ اللَه مَا أَخَافُ عَلَيْكُمْ إِلَّا الْبَرْزَخَ فَأَمَّا إذَا صَارَ الَامْرُ إلَيْنَا فَنَحْنُ أَوْلَى بِكُمْ: سوگند به خدا كه من بر شما ترسى ندارم، مگر از عذاب برزخ؛ اما در روز قيامت كه امر به ما واگذار مى‏‌شود، ما بر شما ولايت داريم [و شما را مورد شفاعت قرار مى‏‌دهيم].» 🔶 این‌که حضرت در این روایت می‌فرماید که من برای شما قبل از قیامت ترس دارم، به این معناست که قبل از قیامت، شفاعتی وجود ندارد و شما هستید و اعمالتان و بر مبنای اعمال خود شما با شما رفتار خواهد شد؛ امّا روز قیامت شفاعت وجود دارد و ما شما را کمک خواهیم کرد. 💠 در نتیجه: زمان وقوع شفاعت در آخرين موقف، از مواقف قيامت است؛ یعنی بعد از زنده شدن دوباره تمام انسان‌ها و پشت سر گذاشتن تمام مراحل هول‌ناک قیامت و حساب و کتاب. حال با شفاعت یا گناه‌کاران اصلاً جهنم نمی‌روند و یا از آن، خلاصی می‌یابند. اما در زمان مرگ و قبض روح و عالم برزخ، شفاعتی وجود ندارد و گناه‌کاران به خاطر اعمالشان به سختی عذاب خواهند شد تا مجازات خود را به خاطر گناهان کبیره‌ای که انجام داده بودند، کشیده باشند. 🔻 بنابراین هرگز نباید بحث شفاعت، انسان را نسبت به انجام گناهان کبیره سوق دهد؛ زیرا ممکن است انسان، سالیان درازی در عالم برزخ به خاطر گناهانش به سختی عذاب شود. __________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/41232 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 وارث پیامبران 🔻 حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) فرمودند: «نَحنُ وَسیلَتُهُ فی خَلقِهِ؛ وَ نَحنُ خاصَّتُهُ و مَحَلُّ قُدسِهِ وَ نَحنُ حُجَّتُهُ فی غَیبِهِ و نَحنُ وَرَثَةُ أنبیائهِ.» 🔻 ما وسیله (تقرّب) خدا در (میان) بندگان هستیم؛ و ما بندگان ویژه خدا و جایگاه قدس الهی هستیم و ما حجّت خدا در غیب او و وارثان پیامبران او هستیم. 📚 عوالم العلوم / ج 11 / ص 894 / ح 63626 📎 📎 📎 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 کنجکاوی نکنید 💠 وقتی به دیگران در مورد مسائل و کارهایشان اصرار نمی‌کنید، آن‌ها بیشتر به شما اعتماد می‌کنند و رازهایشان را با شما در میان می‌گذارند. 🔻 اگر دوستتان قصد بازگو کردن مسئله‌ای را با شما ندارد، کنجکاوی و اصرار نکنید. 🔹دانستن بسیاری از امور به صلاح انسان نیست؛ هر‌چه‌قدر بیشتر بدانید، مسئولیت بیشتری خواهید داشت. 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠 امام علی علیه السلام: 🍃 ای آنکه در همه جا هستی 🔹 يا مَنْ هُوَ بِكُلِّ مَكَانٍ 📚 زاد المعاد، ج 1، ص 388 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 مثل دریا مهربان باش 💠 کنار ساحل که قدم بزنی، عظمت دریا تو را محو خود خواهد کرد. 🔶 دریا محل امنی برای زندگی آبزیان، محلی برای آرامش و تفریح آدمیان و مکانی برای درس گرفتن است. ♦️ دریا بسیار صبور است؛ هرچه به او سنگ بزنند، نه تنها عکس‌العملی نشان نمی‌دهد و سنگ‌ها را به سمتشان پرتاب نمی‌کند، بلکه باز هم مثل قبل آرام و صبور، عظمت و زیبایی خود را به رخ مخاطب می‌کشاند و در مقابل بدی دیگران، به آن‌ها بدی نمی‌کند، به آن‌ها آرامش می‌دهد و خوبی می‌کند. 🔅 دریا مهربان است؛ دلش دریاست. سنگ‌های مردم را می‌گیرد و بزرگ‌تر می‌شود؛ از تو سنگ می‌خورد اما به تو سنگ نمی‌زند. 🔹 دریا پهلوان است؛ در اوج قدرت، می‌بخشد. قهرمان کسی است که از همه قوی‌تر است اما پهلوان کسی است که علاوه بر قدرت، مردانگی دارد. 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
💢 علّت وجوب نماز 🔻 حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) می‌فرماید: «فَجَعَلَ الله الإِيمَانَ تَطهِيراً لَكُم مِنَ الشِّركِ؛ وَ الصَّلاةَ تَنزِيهاً لَكُم عَنِ الكِبرِ.» ✍️ خداوند ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد و نماز را برای دور شدن از کبر و غرور قرار داد. 📚 عوالم العلوم / ج 11 / ص 652 / ح 63320 📎 📎 📎 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
⭕️ سوال ⁉️ آیا این درست که آیه «اکمال» در روز غدیر نازل نشده پس دلیل بر ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام نمی شود؟ 💠 قرآن کریم در آیه 3 سوره «مائده» می‌فرماید: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دِينا؛ امروز دين شما را كامل كردم و نعمت خود را بر شما تكميل نمودم و اسلام را به عنوان آیين (جاودان) شما پذيرفتم» این آیه به صراحت بیان می‌کند که در این روز، دین اسلام کامل شد و نعمت الهی بر بشریت تمام شد. 👈 اما بیشتر مفسرین اهل سنت گفته‌اند که این آیه در روز عرفه در آخرين حج پيامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نازل شده؛ اما این نظر با عقل و منطق جور در نمی‌آید؛ زيرا نشانه‏‌هاى فوق بر آن روز تطبيق نمی‌كند، برخی گفته‌اند چون در روز عرفه همه مردم ایمان آورده و با پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) حج انجام دادند، پس این آیه در آن روز نازل شده است؛ 🔰 در پاسخ باید گفت: اولا: در آن روز اتفاق خاصی نیافتاد تا باعث کامل شدن دین و یاس کفار باشد، ثانیا: روز فتح مکه که همه وارد دین اسلام شدند و آثار بت‌پرستی از بین رفت، برای نزول این آیه مناسب‌تر بود. پس نمی‌توان پذیرفت روز عرفه، روز نزول این آیه باشد. 👈 شیعه بالاتفاق معتقد است این قسمت از آیه، معترضه بوده و ربطی به بالا و پایین خود ندارد و در روز «غدیر» و بعد از نصب امیرالمومنین(علیه‌السلام) به امامت و خلافت مردم توسط نبی اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بوده است و روايات متعددى آن را تاييد مى‏‌كنند و با محتويات آيه كاملاً سازگار است؛ در آن روز و با نصب امیرالمومنین(علیه‌السلام) به عنوان جانشین بود كه كفار مایوس شدند، زيرا انتظار داشتند كه با از ميان رفتن پيامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) اوضاع به حال سابق برگردد، و اسلام تدريجا برچيده شود. 🔺 در اين روز بود كه آیين اسلام به تكامل نهايى خود رسيد، زيرا بدون تعيين جانشين براى پيامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و بدون روشن شدن وضع آينده مسلمانان، اين آیين به تكامل نهايى نمى‏‌رسيد. آن روز بود كه نعمت خدا با تعيين رهبر لايقى هم‌چون على(علیه‌السلام) براى آينده مردم تكامل يافت. آن روز بود كه اسلام با تكميل برنامه‏‌هايش به عنوان آیين نهايى از طرف خداوند پذيرفته شد. 💢 علاوه بر اين، قرائن زير نيز اين تفسير را تاييد مى‏‌كند: 1️⃣. در تفسير فخر رازى و تفسير روح المعانى و تفسير المنار در ذيل اين آيه نقل شده است كه پيامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بعد از نزول اين آيه بيش از هشتاد و يك روز عمر نكرد. و با توجه به اين‌كه وفات پيامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در روايات اهل تسنن و حتى در بعضى از روايات شيعه، روز دوازدهم ماه ربيع الاول بوده نتيجه مى‏‌گيريم كه روز نزول آيه درست روز هيجدهم ذى الحجه بوده است. 2️⃣. در روايات فراوانى كه از طرق معروف اهل تسنن و شيعه نقل شده، صريحاً اين مطلب آمده است كه آيه شريفه فوق، در روز غدير خم و به دنبال ابلاغ ولايت على(علیه‎السلام) نازل گرديد، از جمله اين‌كه: «ابن جرير طبرى» در کتاب «ولایت» ؛ حافظ «ابو نعيم اصفهانى» در كتاب «ما نزل من القرآن فى على(عليه‌السلام)» ؛ «خطيب بغدادى» در تاريخ خود و دیگران این موضوع را نقل کرده‌اند. ______________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/43313 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⚰️برزخ و ماهیت حیات در آن از نگاه مکاتب و ادیان الهی ✍🏻 یکی از باورهای مسلم دینی در بین همه ادیان الهی به ویژه اسلام، اعتقاد به برزخ است. 🔻همه مکاتب آسمانی (ابراهیمی – غیر ابراهیمی) معتقدند انسان پس از مرگ، به عالمی ما بین دنیا و آخرت انتقال داده شده و تا برپایی قیامت در آنجا خواهد بود. 🔘 در مکاتب مصری ها از 4600 سال قبل، یونانی ها از 3000 سال قبل، رومی ها از 5 قرن قبل میلاد مسیح، بابلی ها از صدها سال قبل اسلام، برهمن ها 5000 هزار سال قبل به زندگی در عالم برزخ باور داشته و خود را مهیای آن می کردند. 🔻آنها معتقد بودند هر فرد پاداش و کیفر کردار نیک و بد خود را در آن جا مشاهده می کند. لذا برای حیات در آن عالم برای خود توشه فراهم نموده و برخی اشیاء را دفن می کردند تا در آن عالم مورد استفاده قرار دهند. 📜 در میان ادیان الهی به ویژه در آیین زرتشت، برای سرنوشت انسان پس از مرگ، اهمیت خاصی قائل بودند. مسائلی چون حضور روح تا سه روز کنار جسد و تحت پاسبانی سروش ایزد، پل صراط، بهشت و جهنم و ... جزء باورهای دینی آن ها بوده است. 🔻در عهدین نیز با تمام تحریفاتی که در آنها شده اما، در لابه لای آن می توان به مسائلی چون نجات ابد الآباد، برانگیختن انسان ها از قبر، شنیدن صداها در قبر توسط مردگان، پاداش نیکوکاران و عذاب گنهکاران پس از مرگ دست یافت. 👈🏼 هرچند این مکاتب در اصل حیات برزخی اتفاق دارند اما در کیفیت آن و چگونگی حیات در آن اختلاف دارند. 🌐جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/168412 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی 🌐 btid.org