فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عجب غربت و مظلومیتی در غزه مجسم شده است....
اللهم عجل لولیک الفرج
💸این پول ۲ تا اسم داره:
🔸هم بهش میگن: مِیتِین و خَمسِین
🔹هم بهش میگن: رُبُع
💢الان معادل ۱۰ هزار تومان خودمونه
🔺حالا چرا بهش میگن رُبُع؟
چون مِیتِین و خَمسِین دینار میشه
یک چهارم هزار دینار یا همون ربع
هزار دینار
🆔 @karbalaa128
🇮🇶عراقیا بهش میگن خَمِس مِیَّه
👈خَمسَة یعنی پنج ، مِیَّه یعنی صد
حالا اگه این دو کلمه رو سرهم کنیم
میشه خَمِس مِیَّه یعنی پونصد😊
الانبه پول ما مشه ۲۰ هزار تومان
🆔 @karbalaa128
🇮🇶عراقیا بهش میگن👈 اَلِف
در واقع همون هزاری عراقیاست☺️
که الان به پول کشور ما میشه
حـــــدود ۴۰ هـــــزار تـــومـــان
🆔 @karbalaa128
💶این اسکناس میشه پنج هزاری عراقیا
🔺عراقیا بهش میگن: خَمِس تالاف
کلمه تالاف ، ت اولش مال کلمه قبله
یعنی مال کلمه خَمسَة است که توی
تلفظ میچسبه به کلمه بعدی
🆔 @karbalaa128
🔺خَمسَه و عِشرِین اَلِف دینار
بعد از ۱۰ هزاری عراقی نوبت به
بیست و پنج هزاری عراقی میرسه
که عراقیا بهش میگن خَمسَه و عِشرِین
این پول عراقی امسال به پول خودمون
میشه حدود یک میلیون تومان💰
🆔 @karbalaa128
بهش میگن👈 خَمسِین اَلِف
پنجاه هزار عراقی
امسال ارزشش به پول خودمون
حدود ۲ میلیون تومانه 💸💸
🆔 @karbalaa128
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خبرنگار مردمی و محبوب شهرستان فلارد آبهرام عبداللهی در گذشت 🖤🥀😔
《پایگاه خبری فلاردی ام》
https://rubika.ir/felardiiam
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم
#تفسیر_قرآن_جلسه_۳۵
نام سوره: توبه
شماره آیه:《۳۵》
#آیه: يَوْمَ يُحْمَىٰ عَلَيْهَا فِي نَارِ جَهَنَّمَ فَتُكْوَىٰ بِهَا جِبَاهُهُمْ وَ جُنُوبُهُمْ وَ ظُهُورُهُمْ ۖ هَٰذَا مَا كَنَزْتُمْ لِأَنفُسِكُمْ فَذُوقُوا مَا كُنتُمْ تَكْنِزُونَ
#ترجمه: در آن روز که آن (اندوخته ها) را در آتش جهنم، گرم و سوزان کرده، و با آن پیشانى و پهلو و پشت آنان را داغ مى نهند. (و به آنها مى گویند:) این همان چیزى است که براى خود اندوختید و گنج ساختید! پس بچشید چیزى را که براى خود مى اندوختید!
#تفسیر_آیه
کیفر ثروت اندوزان!
در آیه بعد، اشاره به یکى از مجازات هاى این گونه افراد در جهان دیگر مى کند، مى فرماید: روزى فرا خواهد رسید که این سکه ها را در آتش سوزان دوزخ داغ و گداخته مى کنند، و پیشانى، پهلو و پشتشان را با آن داغ خواهند کرد (یَوْمَ یُحْمى عَلَیْها فی نارِ جَهَنَّمَ فَتُکْوى بِها جِباهُهُمْ وَ جُنُوبُهُمْ وَ ظُهُورُهُمْ).
و در همین حال، فرشتگان عذاب به آنها مى گویند: این همان چیزى است که براى خودتان اندوختید و به صورت کنز در آوردید و در راه خدا به محرومان انفاق نکردید (هذا ما کَـنَزْتُمْ لأَنـْفُسِکُمْ).
اکنون بچشید آنچه را براى خود اندوخته بودید و عواقب شوم آن را دریابید (فَذُوقُوا ما کُنْتُمْ تَکْنِزُونَ).
این آیه، بار دیگر این حقیقت را تأکید مى کند که: اعمال انسان ها از بین نمى روند، همچنان باقى مى مانند و همان ها هستند که در جهان دیگر برابر انسان مجسم مى شوند و مایه سرور و شادى و یا رنج و عذاب او مى گردند.
در این که در آیه فوق چرا از میان تمام اعضاء بدن تنها پیشانى ، پشت و پهلو ذکر شده؟ در میان مفسران گفتگو است، ولى از ابوذر چنین نقل شده است: او مى گفت: این به خاطر آن است که حرارت سوزان در فضائى که در پشت این سه نقطه قرار دارد نفوذ مى کند و تمام وجود آنها را فرا مى گیرد (حَتّى یَتَرَدَّدَ الْحَرُّ فِى أَجْوافِهِمْ).
و نیز گفته شده: این به خاطر آن است که: با این سه عضو در مقابل محرومان عکس العمل نشان مى دادند: گاهى صورت را در هم مى کشیدند، و زمانى به علامت بى اعتنائى از رو به رو شدن با آنها خوددارى مى کردند و منحرف مى شدند و گاهى به آنان پشت مى نمودند، لذا این سه نقطه از بدن آنها را با اندوخته هاى زر و سیمشان داغ مى کنند!
در پایان این بحث مناسب است به یک نکته ادبى که در آیه موجود است، نیز اشاره کنیم و آن این که در آیه مى خوانیم: یَوْمَ یُحْمى عَلَیْها: یعنى در آن روز آتش به روى سکه ها ریخته مى شود تا داغ و سوزان گردند ، در حالى که معمولاً در این گونه موارد کلمه عَلى به کار برده نمى شود، بلکه فى المثل گفته مى شود: یُحْمَى الْحَدِیْدُ: آهن را داغ مى کنند .
این تغییر عبارت شاید به خاطر این باشد که اشاره به سوزندگى فوق العاده سکه ها شود، چون اگر سکه اى را در آتش بیفکنند، آن قدر داغ و سوزان نمى شود، که اگر آن را به زیر آتش کنند و آتش به روى آن بریزند، قرآن نمى گوید سکه ها را در آتش مى گذارند، بلکه مى گوید: آنها را در زیر آتش قرار مى دهند تا خوب گداخته و سوزان شود. و این تعبیر زنده است که شدت مجازات این گونه ثروت اندوزان سنگدل را بازگو مى کند.
✍تهیه و تنظیم : عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رحمت ورضوانالهی براوباد
44.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 توصیه های اربعینی ۲
🔹 چه کار کنیم پا و بدنمون ورم نکنه؟!
#حکیم_محسن_اسماعیلی
#توصیه_اربعینی
📡دسترسی سریع به صفحات
رسمی ما در شبکه های اجتماعی👇👇👇
🌐zil.ink/tayyebestan_sb
💢 اربعین ترکیبی از عقل و عاطفه
🌺 ترکیب عشق و ایمان و عقل و عاطفه از ویژگیهای منحصر بهفرد مکتب اهلبیت علیهم السلام است.
📚 امام خامنه ای مدظله؛ ۱۳۹۴/۹/۹
📎 #لبیک_یا_حسین
📎 #اربعین
📎 #پیاده_روی_اربعین
📎 #ملت_امام_حسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رایگان_دانلود_کتاب_جمعیتی
📕 دانلود رایگان کتاب "مامانبابا من غولنیستم"
📚 سایر کتاب های مولف:محمدمسلم وافی
۱: تربیت به طعم عسل
۲: تربیت به رنگ خدا
۳:روش های ایجاد خودکنترلی در فرزندان
۴: روش های انتقال مفاهیم دینی به کودکان
۵: چشمه جاری( درسنامه مباحث جمعیتی)
✅ لینک دانلود رایگان👇
https://eitaa.com/nasle110/1864
https://eitaa.com/nasle110/1864
🔸 جهت دریافت محتواهای جمعیتی👇
@nasle110
@nasle110
💠 مجموعه روایت سهم آسمان
🔹قسمت ششم؛ مسیر خوشبختی
🔶️ «مسیر خوشبختی» داستان یک تقلاست! تقلای، کشاورزی ساده و کم بضاعت که برای رسیدن به آرزوی خود به هر دری میزند. برای سید رضا، مسیر تهران به گلستان فقط یک مسیر عادی نیست! راهیست که آرزوهایش را منتهی الیه آن کاشته اند.
⏳ تا دقایقی دیگر منتظر انتشار پادکست «مسیر خوشبختی» باشید.
#سهم_آسمان
رادیو بانور - مسیر خوشبختی.mp3
16.66M
🎧مجموعه روایت سهم آسمان
■ قسمت ششم، مسیر خوشبختی
🔶️ «با عصبانیت ماشین را روشن کرد و به جاده زد. نیسان آبی اش از شدت سرعتی که گرفته بود، میغرید. جوری با حرص دنده را عوض میکرد که انگار میخواست سر یکی از آن حرامی ها را بشکند. اصلا برای همین حالش گرفته بود. چرا او تنها کسی بود که نمیتوانست دستش به آن خیر ندیده ها برسد...»
#سهم_آسمان
✨بعد از مدتی صاحب فرزند دو قلو شده بودند، پدر رفته بود دیرالبلاح در نوار غزه مرکزی تا برای این دوتا شناسنامه بگیره ؛ برمیگرده و جنازه خانم و دو قلو رو میبینه و این واقعیت این رژیم کودک کش هست.
✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾
اطلاعاتی در خصوص موکب های مسیر راهپیمایی زائرین عزیز...
عمود 70
موکب مختار ثقفی
جهت پذیرایی و استراحت بین راهی
عمود 125
موکب میثم تمار
جهت پذیرایی و استراحت بین راهی
عمود 145
موکب حضرت علی اکبر
جهت پذیرایی و استراحت بین راهی
عمود 152
معزی الزهراء(س)
جهت پذیرایی و استراحت بین راهی
عمود 180
موکب احباب الحسین
جهت پذیرایی و استراحت بین راهی
*عمود 202
موکب فاطمه زهرا ستاد بازسازی عتبات
اسکان-فرهنگی-اینترنت-هلال احمر موجود است
عمود 216
موکب طرف البراق
جهت استراحت و امکانات بهداشتی
عمود 218
موکب حسینیه قبا
جهت استراحت و امکانات بهداشتی
*عمود 285
موکب امام رضا (ع)
موکبی مناسب و در حال توسعه با امکانات اسکان-فرهنگی-اینترنت-هلال احمر
عمود 316
موکب انوار الحسین ع
روزانه تا 14 هزار ساندویچ فلافل در اینجا توزیع میشود.
عمود 345
موکب طریق الاحرار
پذیرایی و استراحت و اسکان
عمود 405
موکب ابناءالحسین
پذیرایی و استراحت و اسکان
عمود 460
موکب فاطمه الزهراء(س)
پذیرایی و استراحت و اسکان
عمود 492
موکب قاسم ابن الحسن
پذیرایی و استراحت و امکانات بهداشتی
عمود 538
موکب خدمه الزوار الحسین
پذیرایی و استراحت و اسکان
عمود 576
بیمارستان حیدریه
عمود 619
موکب بقعه الرسول (ص)
پذیرایی و استراحت
عمود 655
موکب هانی ابن عروه
جهت پذیرایی و استراحت و بهره گیری از امکانات فرهنگی
عمود 657
موکب علی ابن موسی الرضا(ع)
امکانات مناسب-برنامه فرهنگی و اسکان مناسب و سایر خدمات رفاهی
عمود 715
موکب امام حسن مجتبی
جهت پذیرایی و استراحت
عمود 728
موکب صاحب الزمان (عج)1
امکانات مناسب-اسکان مناسب و خدمات لازم فرهنگی و بهداشتی
عمود 823
موکب سید الساجدین
جهت پذیرایی و استراحت
عمود 828
موکب صاحب الزمان (عج)2
امکانات مناسب-برنامه فرهنگی و اسکان مناسب-راهنمای زائر
عمود 890
موکب شباب القاسم
زمینه اسکان و امکانات بهداشتی فراهم است.
عمود 1000
موکب حسینیه الاحسان
جهت استراحت و پذیرایی و امکانات بهداشتی
عمود 1017
موکب نهج الحسین
جهت استراحت و پذیرایی و امکانات بهداشتی
عمود 1065
موکب حسینیه مجد
جهت استراحت و پذیرایی و امکانات بهداشتی
***عمود 1080
موکب حرم حضرت معصومه(س)
پاسخگویی شرعی و معارفی به چهار زبان ترکی انگلیسی عربی و اردو، برگزاری محافل قرآنی، مجالس سخنرانی و مداحی، برپایی غرفه کودکان و برنامه های خدماتی اعم از مهمانسرای حضرت جهت پذیرایی از زائرین، بیمارستان صحرایی، ستاد گمشدگان و ایستگاه های صلواتی و محل اسکان زائرین.
عمود 1092
موکب نورالخیریه
جهت استراحت و پذیرایی و امکانات بهداشتی
عمود 1181
موکب شباب ام البنین(س)
جهت استراحت و پذیرایی و امکانات بهداشتی
عمود 1041
موکب شباب امیرالمؤمنین
امکانات مناسب اسکان و پذیرایی و بهداشتی و رفاهی
عمود 1237
مدینه الزائرین امام علی
محلی اردوگاهی متعلق به حرم ، با امکانات مناسب استراحت و اسکان
عمود 1292
ورودی کربلای معلی
عمود 1452
درب حرم حضرت عباس ع
آخرین عمود
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم
#تفسیر_قرآن_جلسه_۳۶
نام سوره: توبه
شماره آیه:《۳۶》
#آیه: إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ۚ ذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ ۚ فَلَا تَظْلِمُوا فِيهِنَّ أَنفُسَكُمْ ۚ وَقَاتِلُوا الْمُشْرِكِينَ كَافَّةً كَمَا يُقَاتِلُونَكُمْ كَافَّةً ۚ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ
#ترجمه: تعداد ماه ها نزد خداوند در کتاب الهى، از آن روز که آسمان ها و زمین را آفریده، دوازده ماه است. که چهار ماه از آن، ماه حرام است. (و جنگ در آن ممنوع مى باشد.) این، آئین ثابت و پابرجا (ى الهى) است! بنابراین، در این ماه ها به خود ستم نکنید (و از هر گونه خونریزى بپرهیزید)! و با مشرکان، دسته جمعى پیکار کنید، همان گونه که آنها دسته جمعى با شما پیکار مى کنند. و بدانید خداوند با پرهیزکاران است.
#تفسیر_آیه
آتش بس اجبارى
از آنجا که در این سوره بحث هاى مشروحى پیرامون جنگ با مشرکان آمده است در دو آیه مورد بحث، اشاره به یکى دیگر از مقررات جنگ و جهاد اسلامى شده و آن احترام به ماه هاى حرام است.
نخست مى گوید: «تعداد ماه ها در نزد خدا در کتاب آفرینش از آن روز که آسمان و زمین را آفرید دوازده ماه است» (إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللّهِ اثْنا عَشَرَ شَهْراً فی کِتابِ اللّهِ یَوْمَ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الأَرْضَ).
تعبیر به «کِتابِ اللّهِ» ممکن است اشاره به قرآن مجید یا سایر کتب آسمانى باشد، ولى با توجه به جمله «یَوْمَ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الأَرْضَ» مناسب تر این است که به معنى کتاب آفرینش و جهان هستى باشد.
به هر حال، از آن روز که نظام منظومه شمسى به شکل کنونى صورت گرفت، سال و ماه وجود داشت، سال، عبارت از یک دوره کامل گردش زمین به دور خورشید، و ماه، عبارت از یک دوره کامل گردش کره ماه به دور کره زمین، که در هر سال ۱۲ بار تکرار مى شود.
این در حقیقت یک تقویم پر ارزش طبیعى و غیر قابل تغییر است که به زندگى همه انسان ها یک نظام طبیعى مى بخشد و محاسبات تاریخى آنها را به دقت تنظیم مى کند، و این یکى از نعمت هاى بزرگ خدا براى بشر محسوب مى شود، آن چنان که در آیه ۱۸۹ سوره «بقره»: یَسْئَلُونَکَ عَنِ الأَهِلَّةِ قُلْ هِىَ مَواقِیْتٌ لِلْنّاسِ وَ الْحَجِّ: «درباره «هلال هاى ماه» از تو سؤال مى کنند، بگو: آنها بیان اوقات (و تقویم طبیعى) براى (نظام زندگى) مردم و تعیین وقت حج است» مشروحاً بحث کرده ایم.
سپس اضافه مى کند: «از این دوازده ماه چهار ماه، ماه حرام است» (مِنْها أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ) که هر گونه جنگ و نبرد در آن حرام است.
بعضى از مفسران تحریم جنگ در این چهار ماه را از زمان «ابراهیم خلیل»(علیه السلام)مى دانند که در عصر جاهلیت عرب نیز به عنوان یک سنت به قوت خود باقى بود، هر چند آنها طبق امیال و هوس هاى خود گاهى جاى این ماه ها را تغییر مى دادند.
ولى در اسلام همواره ثابت و لا یتغیر است که سه ماه آن پشت سر هم «ذى القعده»، «ذى الحجه» و «محرم» و یک ماه جدا است و آن ماه «رجب» است و به قول عربها سه ماه «سَرْد» (یعنى پشت سر هم) و یک ماه «فَرْد» است.
ذکر این نکته لازم است که: تحریم جنگ در این ماه ها در صورتى است که جنگ از ناحیه دشمن به مسلمانان تحمیل نشود.
اما در صورت تحمیل، بدون شک مسلمانان باید به پا خیزند و دست روى دست نگذارند; زیرا احترام ماه حرام از ناحیه آنان نقض نشده، بلکه از ناحیه دشمن نقض گردیده است.
آنگاه براى تأکید مى گوید: «این آئین، ثابت، پا بر جا و تغییرناپذیر است» (ذلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ) نه رسم نادرستى که در میان عرب بود، که با میل و هوس خویش آنها را جابه جا مى کردند.
از پاره اى از روایات استفاده مى شود تحریم جنگ در این چهار ماه علاوه بر آئین ابراهیم(علیه السلام) در آئین یهود، مسیح و سایر آئین هاى آسمانى نیز بوده است و جمله «ذلِکَ الدِّیْنُ الْقَیِّمُ» ممکن است اشاره به این نکته نیز بوده باشد، یعنى از نخست، در همه آئین ها به صورت یک قانون ثابت وجود داشته است.
پس از آن مى گوید: «در این چهار ماه به خود ستم روا مدارید با شکستن احترام آنها خویش را گرفتار کیفرهاى دنیا و مجازات هاى آخرت نسازید» (فَلا تَظْلِمُوا فیهِنَّ أَنْفُسَکُمْ).
ولى از آنجا که ممکن بود تحریم جهاد در این چهار ماه وسیله اى براى سوء استفاده دشمنان بشود و آنها را در حمله به مسلمین جسور کند در جمله بعد اضافه مى کند: «با مشرکان به طور دسته جمعى پیکار کنید، همان گونه که آنها متفقاً با شما مى جنگند» (وَ قاتِلُوا الْمُشْرِکینَ کَافَّةً کَما یُقاتِلُونَکُمْ کَافَّةً).
یعنى، با این که آنها مشرکند و بت پرست و شرک سرچشمه پراکندگى است ولى با این حال در یک صف واحد با شما مى جنگند، شما که موحدید و یکتا پرست و توحید آئین اتحاد و یگانگى است، سزاوارتر هستید که وحدت کلمه را برابر دشمن حفظ کنید و در یک صف همچون یک دیوار آهنین در مقابل دشمنان بایستید.
و سرانجام مى فرماید: «و بدانید اگر پرهیزگار باشید و اصول تعلیمات اسلام را دقیقاً اجراء کنید، خداوند پیروزى شما را تضمین مى کند; زیرا خدا با پرهیزگاران است» (وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقینَ).
✍تهیه و تنظیم : عاشوری