eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از روزنامه جوان بعید نیست اینگونه در مورد رئیس جمهور حرف بزنه ؟؟؟ 📢 روزنامه جوان: آقای رئیس‌جمهور! نه در مسکن کاری کردید ، نه در خودرو موفق بودید 📝 روزنامه جوان نوشت: دولت با وعده ساخت سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی آغاز به کار کرد و اکنون بعد از گذشت دو سال کارنامه قابل قبولی در این بخش نتوانسته است ارائه کند. در بخش خودرو نیز با تأکید بر اینکه واردات خودرو گره‌گشای بازار داخلی است، دست به دامن مجلس شدند.
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام ❌غفلت برخی و را پای رئیس جمهور جناب رئیسی ننویسید 🔹خوشبختانه دولت با همت تمام در بخش که یکی از مهمترین دغدغه های مشترک مردم و دولت است وارد میدان شد. در گام نخست طرح مطرح شده علیرغم تمام مضیقه ها و شرایط سخت سرعت پیشرفت این طرح ملی در سطح کشور قابل قبول می باشد. این طرح توانست امید به خانه دار شدن را در اقشار جوان احیا کند. ✅دولت_مردمی در گام دوم ، گسترده ای به مدیران کل استانی ادارات راه و شهرسازی استان ها و استانداران اعطا کرد که به واسطه ظرفیت های توام قوانین و اختیارات اعطایی با بهره مندی از خلاقیت های مدیریتی نسبت به بخشی مسکن اقدام کنند. دو گام دولت در عین استقلال , مکمل یکدیگر می باشد که حاکی از دیدگاه حرفه ایی و شناخت کافی از وضعیت مسکن کشور دارد. در دو عامل اصلی مشاهده می شود اول : غفلت مدیران استانی و استانداران که می باست با هماهنگی و اعمال برخی ملاحظات برطرف شود. دوم : بقایای بدنه کارشناسی و مشاوران و مدیران است که علیرغم صبر و مدارا و همدلی دولت مردمی به سنت علوی , اهداف جناجی خود را مبنی بر ایجاد در تحقق وعده ها به بهای تلخ کامی مردم و پایمال نمودن امنیت بخش مسکن را دنبال می کنند. 🔹تاسف بار است که عده ای خود را می خوانند در حالی که برای رسیدن به اهداف خود منافع و آرامش مردم را لگدکوب می کنند. ◀️در شرایطی که رییس جمهور محترم با حمایت قانونی و متعاقب آن وزیر مسکن با ایجاد حداکثر همراهی وزارتی با مسوولین استانی و بستر لازم را برای تحقق دو گام بزرگ فراهم نموده به نظر می رسد مسوولیت حدوث نواقص و در طرح نهضت ملی مسکن و عدم ایجاد رونق کافی در این بخش مدیران استانی و استانداران می باشد. 🔹حال لازم است ضمن آسیب شناسی اقدامات لازم اصلاحی به عمل آید . متاسفانه زمین های مرغوب و مستعد برای ساخت و ساز که مورد پیگیری مسوولین استانی و استانداران واقع نشده و مشوق های خلاقانه برای و برگزاری همایش جذب سرمایه گذاری و تامین مالی دیده نشده است که به خلاقیت مدیران بستگی دارد. ا👈گرچه در برخی استانهای بزرگ مشکل تامین زمین و طراحی فرا رو واقع شده که با اتخاذ تدابیر عبور از آن ممکن است. اما در برخی استان های کم جمعیت رونق در بخش مسکن که معطل مانده , حتی بر قیمت نیز اثر تعدیل کننده ای خواهد داشت. 🔹با توجه به حمایت شورای عالی شهرسازی از توسعه شهرهای مستعد و ایجاد و ساخت شهرها و شهرک های جدید متناسب با طرح های ایرانی ، اسلامی به نظر می رسد در در سطح استان ها دیده می شود. 👈 البته مدارا و اغماض نسبت به مسوولین نیاز به اقدامات وزارتین مسکن و کشور در مدیران و استانداران و اعلام هشدارهای لازم و یا در صورت عدم اصلاح رویه جانشین نمودن مدیران توانمند می باشد . این نوشتار بدان جهت مورد توجه است که مهمترین سرمایه نظام می باشد که دولت به عنوان یک مطالبه عمومی و خواست رهبری خود را مکلف به تحقق آن می داند. 🔹باید اذعان نمود در صورت تحقق به مطلوب دو گام دولت که طلیعه آن است , مشکل کمبود مسکن و تعدیل اجاره بها را به شکل محسوسی کاهش خواهد داد به نحوی که آرامش جامعه افزایش یابد. ✅امید تقوا رمز پیروزی. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این که تو اغتشاش وکسی ک بی حجاب باشه و هنجارشکن اگه بخواهی تحویل بدی آیا مامور می تونه بالمس ب بدن وزور اون فرد خانم اغتشاشگر رو ببره تحویل بده
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب 👇⬇️ 🔸طبق ماده ۵۷۰قانون مجازات اسلامی «هریک از مقامات و مأموران وابسته به نهادها و دستگاه‌های حکومتی که برخلاف قانون، آزادی شخصی افراد ملت را سلب کنند یا آنان را از حقوق مقرر در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران محروم کنند علاوه بر انفصال از خدمت و محرومیت یک تا پنج سال از مشاغل حکومتی به حبس از دوماه تا سه سال محکوم خواهند شد. » 🔸همچنین طبق اصلی ۳۹قانون اساسی: «هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی و تبعید می‌شود ممنوع و موجب مجازات است. » چنانچه حین دستگیری و بازداشت و در زندان به عفت زنان و دختران ولو از سوی مأموران و حین انجام ماموریت تعرضی شود، به اتهام ارتکاب عمل منافی عفت که بغل کردن زن نامحرم نیز از مصادیق آن است، به موجب ذیل ماده ۶۳۷ قانون تعزیرات دارای مجازات است، به‌ویژه که این تعرض و هتک حیثیت در ملا عام صورت بگیرد و رسانه ای شود پیگرد قانونی دارد. به موجب ماده ۱۰۰ و ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی نیز به‌عنوان جرم عمومی و بدون نیاز به شکایت آن فرد دادستان عمومی و انقلاب مکلف به ورود به این موضوع هستند و بالطبع آن شخص نیز اگر قبل از دستگیری مذکور مرتکب جرم شده باشد تاکنون تحت تعقیب قرار گرفته است.. ⬅️ علاوه بر اینها براساس «حق رعایت کرامت انسانی»، انجام اعمالی همچون تحقیر متهم، توهین به او ممنوع است و درصورت وقوع متهم می‌تواند شکایت خود را در مراجع قضایی پیگیری کند. 🔸👈 طبق قانون متهمان زن نیز بایستی توسط مأموران زن بدرقه و اعزام شوند و بازداشت و نگهداری آنان نیز فقط تحت نظر مخصوص بانوان امکانپذیر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محمد حسین
سلام علیکم ✅بدیهی است که ظلم، به کشتن ختم نمی‌گردد، بلکه اصل ظلم، به غصب حق و جایگزینی باطل به انحای متفاوت است که «تحریف» یکی از همان تاکتیک‌ها و سلاح‌های مؤثر محسوب می‌گردد و همیشه مورد استفاده غاصبین زورگو قرار گرفته است. 🔹 لذا تحریف اهداف و تاریخ کربلا و عاشورای حسینی (ع) از جمله ظلم‌هایی است که به امام (ع)، اسلام و مسلمین به صورت مستمر تحمیل گردیده است. ◀️ماجرای ساختگی دامادی حضرت قاسم (ع) نیز از جمله همین ظلم‌هاست که در راستای تبدیل یک نهضت الهی به یک درام احساسی صرف و بی‌منطق صورت می‌پذیرد! 👈در بحبوحه‌ای که همه‌ی اسلام (متشکل از امام و عده‌ای کمی از یاران) در مقابل همه کفر (سی‌هزار نفر سپاه تا به دندان مسلح و صدها هزار اذهان عمومی فریب داده شده) روبروی هم ایستاده‌اند و حتی شرایط آن قدر حاد است که امام (ع) فرصت اقامه‌ی نماز ندارد و دو رکعت نماز خوفی می‌خواند که طی آن محافظین‌اش به شهادت می‌رسند، در شرایطی که همگان می‌دانند فردا (عاشورا) همگی کشته خواهند شد و ...، ناگاه امام (ع) [العیاذ بالله] به هوس دامادی برادر زاده‌ی 13 ساله‌ی خود می‌افتد و می‌فرماید سریعاً حجله برپا کنید تا من قبل از شهادت، دامادی او را به چشم ببینم (؟!) آیا یک شخص عادی، هر چند مسلمان نباشد و از عقل و درایت کاملی نیز برخوردار نباشد، در چنان شرایطی چنین تصمیمی می‌گیرد؟! چه رسد به امام معصوم (ع)! 👈لذا این گونه اخبار، تحریفی بیش برای به گمراهی کشیدن مسلمین (به ویژه شیعیان امام) در طول زمان نیست و واقعیت ندارد. 👈👈برای اطلاع بیشتر می‌توانید کتاب «حماسه‌ی حسینی» و «تحریف‌های عاشورا» به قلم استاد شهید آیت‌الله مطهری (ره) را مطالعه فرمایید ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
❓آیا قاسم ابن الحسن در شب عاشورا با دختر امام حسین ع ازدواج کرد؟ مگر ایشان در عاشورا ۱۳ ساله نبودند؟ آیا عقد زیر سن تکلیف درست است؟ 📝 : ❌ یکی از تحریفات و دروغ‌پردازی‌ها در قصه‌ی عاشورا، ماجرایِ عروسیِ حضرت قاسم در کربلا است! این ماجرا در منابعِ معتبر نیامده است. ❗️علاوه بر این‌که حضرت قاسم در کربلا، تنها 13 سال داشتند. چطور ممکن است کسی قبل از رسیدن به سنّ بلوغ اقدام به ازدواج کند؟! اساساً با آن جنگِ سخت و محاصره‌ی دشمن آیا مجالی برای برپائیِ عقد و عروسی بود؟! 📚 شهید مطهری در کتابِ حماسه‌ی حسینی می‌گوید: "در همان گرما گرم روز عاشورا که می‌دانید مجال نماز خواندن هم نبود، امام نماز خوف خواند و با عجله هم خواند؛ حتی دو نفر از اصحاب آمدند و خودشان را سپر قرار دادند که امام بتواند این دو رکعت نماز خوف را بخواند؛ ولی گفته‌اند در همان وقت امام فرمود حجله‌ی عروسی را بیندازید ... یکی از چیزهایی که از تعزیه خوان‌های ما هرگز جدا نمی‌شد عروسی قاسم نوکدخدا؛ یعنی نوداماد بود. در صورتی که این در هیچ کتابی از کتاب‌های تاریخی معتبر وجود ندارد". ✍سید محمدمهدی صدری 🏴
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
❓ در مورد حضرت قاسم علیه السلام چیز زیادی نمی‌دانیم و مطالب پراکنده بسیار است - ماجرای قاسم داماد چیست؟ 🔰 ✍دربارۀ تاریخ زندگانی حضرت قاسم علیه السلام، نکات چندانی در تاریخ نیامده است، چرا که در نوجوانی به شهادت رسیده‌اند و طی دوران کودکی و نوجوانی، اتفاق خاصی نیفتاده بود که در تاریخ ثبت شود. حضرت قاسم، فرزند امام حسن مجتبی علیهما السلام بود، از مادری به نام رَمله. مرحوم شیخ مفید، سه نفر از فرزندان امام حسن علیه السلام را نام برده که در کربلا به شهادت رسیده‌اند که عبارتند از: قاسم، ابوبکر و عبدالله. طبق مستندات تاریخی، معاویه لعنة الله علیه، زهری به همراه پول، برای جعده، دختر اشعث و همسر امام فرستاد و به او وعده ازدواج با یزید لعنت الله علیه را داد تا این زهر را به امام بخوراند و او نیز چنین کرد، اگر چه وعدۀ ازدواج عملی نشد و او بعدها با مردی از خاندان طلحه ازدواج کرد. هنگام شهادت پدر، از سن حضرت قاسم علیه السلام، فقط سه سال می‌گذشت؛ لذا ایشان تحت تکفل و تربیت عموی خود، حضرت امام حسین علیه السلام قرار گرفتند. عاشورا، ده سال پس از شهادت امام حسن و امامت امام حسین علیهما السلام رخ داد؛ پس ایشان در واقعۀ عاشورا، فقط 13 سال داشتند؛ اما نوجوانی بسیار زیبا، با اخلاق، بصیر و رشید بودند. ❌قصۀ دروغین «قاسم داماد» ماجرای ساختگی ازدواج حضرت قاسم علیه السلام با دختر امام حسین علیه السلام، آن هم در روز عاشورا، یکی از همان دروغ‌هایی است که از قرن دهم هجری به بعد در برخی از کتاب‌ها و آن هم بدون سند موثق درج شد و از آن پس نیز با تبلیغات گسترده نشر یافت. یکی از علل گسترش این شایعه و دروغ، روحیه مردم عوام می‌باشد که دوست دارند مسائل را حتی با زیاد و کم کردن، احساسی‌تر کنند و به قول معروف از آن یک فیلم هندی یا فیلم فارسی (اصطلاحی در فیلم‌سازی) بسازند؛ و در میان روابط احساسی، ازدواج یک مقولۀ فراگیر می‌باشد. حضرت قاسم علیه السلام، سیزده سال بیشتر نداشتند، پس به سنّ بلوغ هم نرسیده بودند - و امام حسین علیه السلام نیز دو دختر بزرگسال داشتند، یکی به نام سکینه که او را به عقد عبدالله بن الحسن درآورده بودند و دیگری فاطمه که همسر حسن مثنی بود - و مهم‌تر آن که روز عاشورا، فرصت مناسبی برای ازدواج نبود! شهید آیت الله مطهری: «… در همان گرماگرم روز عاشورا که می‌دانید مجال نماز خواندن هم نبود، امام نماز خوف خواند و با عجله هم خواند، حتی دو نفر از اصحاب آمدند و خودشان را سپر قرار دادند که امام بتواند این دو رکعت نماز خوف را بخواند… ولی گفته‌اند در همان وقت امام فرمود: حجله عروسی راه بیندازید، من می‌خواهم عروسی قاسم با یکی از دخترهایم را این جا، لااقل شبیه آن هم که شده ببینم‌! یکی از چیزهایی که از تعزیه خوان‌های ما هرگز جدا نمی‌شد عروسی قاسم نوکدخدا؛ یعنی نوداماد بود. در صورتی که این در هیچ کتابی از کتاب‌های تاریخی معتبر وجود ندارد» (حماسه حسینی، ج اول، ص ۲۷ ۲۸) 👇👇👇👇