eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام. آیا سوره ای در قرآن هست که شراب را امل فساد معرفی کرده یاشد؟؟ ممنون از راهنمایی
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب ⬇️ ✅🌴آیاتی که در قرآن در مورد شراب و مسکرات آمده عبارتند از:- وَ مِنْ ثَمَراتِ النَّخیلِ وَ الْأَعْنابِ تَتَّخِذُونَ مِنْهُ سَکَراً وَ رِزْقاً حَسَناً إِنَّ فی ذلِکَ لَآیَةً لِقَوْمٍ یَعْقِلُونَ [۱] و از میوه هاى درختان نخل و انگور، مسکرات (ناپاک) و روزى خوب و پاکیزه مى گیرید؛ در این، نشانه روشنى است براى جمعیّتى که اندیشه مى کنند! -یسئَلُونَک عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَیسِرِ قُلْ فِیهِمَا إِثْمٌ کبِیرٌ وَ مَنَفِعُ لِلنَّاسِ وَ إِثْمُهُمَا أَکبرُ مِن نَّفْعِهِمَا وَ یسئَلُونَک مَا ذَا ینفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ کَذَلِک یبَینُ اللَّهُ لَکُمُ الاَیتِ لَعَلَّکمْ تَتَفَکَّرُونَ .[۲ در باره شراب و قمار، از تو می پرسند، بگو: «در آن دو، گناهی بزرگ، و سودهایی برای مردم است، و[لی ] گناهشان از سودشان بزرگتر است. » و از تو می پرسند: «چه چیزی انفاق کنند؟» بگو: «مازاد [بر نیازمندی خود] را.» این گونه، خداوند آیات [خود را] برای شما روشن می گرداند، باشد که در [کار] دنیا و آخرت بیندیشید. 🌴 یأَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا لا تَقْرَبُوا الصلَوةَ وَ أَنتُمْ سکَرَی حَتی تَعْلَمُوا مَا تَقُولُونَ وَ لا جُنُباً إِلا عَابِرِی سبِیلٍ حَتی تَغْتَسِلُوا وَ إِن کُنتُم مَّرْضی أَوْ عَلی سفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنکُم مِّنَ الْغَائطِ أَوْ لَمَستُمُ النِّساءَ فَلَمْ تجِدُوا مَاءً فَتَیمَّمُوا صعِیداً طیباً فَامْسحُوا بِوُجُوهِکُمْ وَ أَیدِیکُمْ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَفُواًّ غَفُوراً[۳] ⬅️ ای کسانی که ایمان آورده اید، در حال مستی به نماز نزدیک نشوید تا زمانی که بدانید چه می گویید؛ و [نیز] در حال جنابت [وارد نماز نشوید] -مگر اینکه راهگذر باشید- تا غسل کنید؛ و اگر بیمارید یا در سفرید یا یکی از شما از قضای حاجت آمد یا با زنان آمیزش کرده اید و آب نیافته اید، پس بر خاکی پاک تیمّم کنید، و صورت و دستهایتان را مسح نمایید، که خدا بخشنده و آمرزنده است. 🔸یأَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا إِنَّمَا الخَْمْرُ وَ الْمَیسرُ وَ الأَنصاب وَ الأَزْلَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشیطنِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ [۴] ای کسانی که ایمان آورده اید، شراب و قمار و بتها و تیرهای قرعه پلیدند [و] از عمل شیطانند. پس، از آنها دوری گزینید، باشد که رستگار شوید. متبع:پرسمان پی نوشت ها: ۱. آیه ۶۷ سوره نحل ۲. آیه ۲۱۹ سورة بقره ۳. آیه ۴۳ سورة نساء ۴ . سورة مائده آیه ۹۰ .
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام در ادامه جواب استاد گرامی 👇👇 ✅آیه 219 سوره بقره، «یسئلونک عن الخمر و المیسر قل فیهما اثم کبیر و منافع للناس و اثمهما اکبر من نفعهما و یسئلونک ما ذا ینفقون قل العفو کذلک یبین الله لکم الایات لعلکم تتفکرون» ابتدا نفع و ضررهاى مسکرات و این که مضار آن بیشتر از منافع آن است بیان گردیده ولى بعدا در آیه 90 سوره مائده حرمت آن به طور کلى بیان گردیده است. 🔹در خباثت و پلیدی خمر، یا همان مشروبات الکلی، احادیث فراوان با تعابیر متفاوت وارد شده است؛ مانند: «الْخَمْرُ أُمُ‏ الْخَبَائِثِ‏، وَ مَنْ شَرِبَهَا لَمْ یَقْبَلِ اللَّهُ مِنْهُ صَلَاةً أَرْبَعِینَ یَوْماً، فَإِنْ مَاتَ وَ هِیَ فِی بَطْنِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّةً»،[1] ✅ خمر مادر تمام پلیدی‌ها است، کسی که آن‌را بنوشد خداوند چهل روز نمازش را نمی‌پذیرد، و اگر در حالی‌ از دنیا برود که شراب هنوز در بدنش باشد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است. ✅«عَنْهُ (ص)‏ الْخَمْرُ جِمَاعُ الْإِثْمِ وَ أُمُ‏ الْخَبَائِثِ‏ وَ مِفْتَاحُ الشَّرِّ»؛[2] رسول خدا(ص) فرمود: خمر در بردارنده تمام گناهان، مادر پلیدی‌ها و کلید هر شری است. 🔹گفتنی است؛ این تعابیر کنایه از این است که نهی و تحریم در مورد مشروبات الکلی بسیار شدید است، و وعده عذاب بزرگ برای نوشیدن آن داده شده است. همان‌گونه که مادر گردآورنده فرزندان می‌باشد، مشروب نیز گردآورنده تمام پلیدی‌ها و گناهان کبیره بوده، و دروازه ورود به تمام گناهان است. 🔹 در این‌که شرب خمر از حیث پلیدی بر تمام گناهان مقدم داشته شده؛ برای این است که اغلب نوشیدن مشروبات الکلی راهی است برای ارتکاب گناهان کبیره؛ چرا که آدم مست گاهی مستی‌اش وی را به قذف و افترا می‌کشاند؛ گاهی مرتکب قتل، زنا و ... از گناهان بزرگ می‌شود. و مستی قوی‌ترین سبب و نزدیک‌ترین راه ورود به این جنایات است.[3] شریف الرضی، محمد بن حسین، المجازات النبویة، محقق، مصحح، صالح، صبحی، 2 229، قم، دار الحدیث، چاپ اول، 1422ق. [2]. شعیری، محمد بن محمد، جامع الاخبار، ص 151، نجف، مطبعة حیدریة، چاپ اول، بی‌تا. [3]. المجازات النبویة، ص 229- 230 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خیلی این تقطیع کننده ها باید عذاب الهی را بکشن چون دید مردم رو خراب کردن.... اخیرا یک بنده خدایی میگفت همش تقصیر امام خمینی هست که کوموله و مجاهدین خلق جولان گرفتن و این همه مردم رو کشتن گفتم چرا؟ میگفت چون خودم گوش کردم میگفت دموکرات و مجاهدین و ... همه با هم برادرند... من واقعا جوابی نداشتم بدم چون یک فرد قدیمی و بود و اون دوران رو تجربه کرد و بود اما من هیچ جوابی نداشتم جز اینکه بگم همچین چیزی نیست و اون فرد میگفت خودم گوش کردم. بنده گفتم اینا تقطیع شده است ... یا جمله دیگری میگفت این بود که امام خمینی گفته شاه قبرستانهای ما رو آباد کرد! گفتم منظورش اینکه جوانان کشتند... در این زمینه اطلاعاتی و مستند است تا بتونیم استفاده کنیم و با همچین افرادی با جوابی قانع کننده برخورد کنیم. ممنونم
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام. ❌️ کذب محض است. تمام بیانات امام راحل در صحیفه ی نور و وصیت نامه ی ایشان آمده است. و اما دو نکته؛⬇️ ⬅️در جریان مبارزات علیه رژیم پهلوی گروه و جریانهای گوناگونی حضور داشتند که هر یک به اهداف خود می اندیشیدند. لذا در پیروزی انقلاب نیز سهم خواهی کردند که با تدابیر امام رحمه الله خنثی شد. ♦️معمار کبیر انقلاب همواره از وحدت سخن گفتند اما هرگز از جریانهای منحرف و منحطط جانبداری نکردند. انقلاب اسلامی محتوایی غیر از این داشت و دارد که از جریانهای نقاق و غرب زده و تجزیه طلب طرفداری کند. والسلام. الاقل...محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
هدایت شده از h...m.p.r
 » صحیفه امام خمینی » جلد 6 » صفحه 14 جلد 6 - صفحه 14 فساد و ویرانی به نام اصلاح و ترقی من باید عرض کنم که محمدرضای پهلوی، این خائن خبیث ... رفت، فرار کرد و همه چیز ما را به باد داد. مملکت ما را خراب کرد، قبرستانهای ما را آباد کرد. مملکت ما را از ناحیه اقتصاد خراب کرد. تمام اقتصاد ما الآن خراب است و از هم ریخته است؛ که اگر بخواهیم ما این اقتصاد را به حال اول برگردانیم، سالهای طولانی با همت همه مردم، نه یک دولت این کار را می‌تواند بکند و نه یک قشر از اقشار مردم این کار را می‌توانند بکنند، تا تمام مردم دست به دست هم ندهند نمی‌توانند این به هم ریختگی اقتصاد را از بین ببرند. شما ملاحظه کنید به اسم اینکه ما می‌خواهیم زراعت را، دهقانها را دهقان کنیم، تا حالا رعیت بودند و ما می‌خواهیم حالا دهقانشان کنیم! «اصلاحات ارضی» درست کردند. اصلاحات ارضی‌شان بعد از این مدت طولانی به اینجا منتهی شد که بکلی دهقانی از بین رفت، بکلی زراعت ما از بین رفت، و الآن شما در همه چیز محتاجید به خارج. یعنی محمدرضا این کار را کرد تا بازار درست کند از برای امریکا و ما محتاج به او باشیم در اینکه گندم از او بیاوریم، برنج از او بیاوریم، همه چیز را. تخم مرغ از او بیاوریم، یا از اسرائیل که دست نشانده امریکاست بیاوریم. بنابراین کارهایی که این آدم کرده به عنوان «اصلاح»، این کارها خودش افساد بوده است! قضیه «اصلاحات ارضی» یک لطمه‌ای بر مملکت ما وارد کرده است که تا شاید بیست سال دیگر ما نتوانیم این را جبرانش بکنیم؛ مگر همه ملت دست به هم بدهند و کمک کنند تا سالهایی بگذرد و جبران بشود این معنا. فرهنگ ما را یک فرهنگ عقب نگه داشته درست کرده است. فرهنگ ما را این [شاه‌] عقب نگه داشته به طوری که الآن جوانهای ما تحصیلاتشان در اینجا تحصیلات تامِّ تمام نیست و باید بعد از اینکه یک مدتی در اینجا یک نیمه تحصیلی کردند، آن هم با این مصیبتها، آن هم با این [فشار] ها، باید بروند در خارج تحصیل بکنند. ما پنجاه سال است، بیشتر از پنجاه سال است دانشگاه داریم و قریب سی و چند سال است که این دانشگاه را داریم؛ لکن چون خیانت شده است به ما، از این جهت رشد نکرده؛ رشد انسانی ندارد. 
هدایت شده از h...m.p.r
 صحیفه امام خمینی » جلد 21 » صفحه 440 جلد 21 - صفحه 440 «دموکرات»  و «کومله» وصیت می‌کنم که به ملت بپیوندند. و تاکنون تجربه کرده‌اند که کاری جز بدبخت کردن اهالی آن مناطق نکرده‌اند و نمی‌توانند بکنند، پس مصلحت خود و ملت خود و مناطق خود آن است که با دولت تشریک مساعی نموده و از یاغی‌گری و خدمت به بیگانگان و خیانت به میهن خود دست بردارند و به ساختن کشور بپردازند و مطمئن باشند که اسلام برای آنان هم از قطب جنایتکار غرب و هم از قطب دیکتاتور شرق بهتر است و آرزوهای انسانی خلق را بهتر انجام می‌دهد. و وصیت من به گروه‌های مسلمان که از روی اشتباه به غرب و احیاناً به شرق تمایل نشان می‌دهند و از منافقان که اکنون خیانتشان معلوم شد گاهی طرفداری می‌کردند و به مخالفانِ بدخواهان اسلام از روی خطا و اشتباه گاهی لعن می‌کردند و طعن می‌زدند، آن است که بر سر اشتباه خود پافشاری نکنند و با شهامت اسلامی به خطای خود اعتراف، و با دولت و مجلس و ملت مظلوم برای رضای خداوند هم صدا و هم مسیر شده و این مستضعفان تاریخ را از شرّ مستکبران نجات دهید؛ و کلام مرحوم مدرس  آن روحانی متعهد پاک سیرت و پاک اندیشه را به خاطر بسپرید که در مجلس افسرده آن روز گفت: اکنون که باید از بین برویم چرا با دست خود برویم. من هم امروز به یاد آن شهید راه خدا به شما برادران مؤمن عرض می‌کنم اگر ما با دست جنایتکار امریکا و شوروی از صفحه روزگار محو شویم و با خون سرخ شرافتمندانه با خدای خویش ملاقات کنیم، بهتر از آن است که در زیر پرچم ارتش سرخ شرق و سیاه غرب زندگی اشرافی مرفه داشته باشیم. و این سیره و طریقه انبیای عظام و ائمه مسلمین و بزرگان دین مبین بوده است و ما باید از آن تبعیت کنیم؛ و باید به خود بباورانیم که اگر یک ملت بخواهند بدون وابستگیها زندگی کنند می‌توانند؛ و قدرتمندان جهان بر یک ملت نمی‌توانند خلاف ایده آنان را تحمیل کنند.
هدایت شده از h...m.p.r
h...m.p.r: ✅حضرت امام خمینی به عنوان مرجعی بزرگ و رهبر انقلاب اسلامی ایران و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در ایران با پدیده تحزب و احزاب سیاسی دارای دیدگاه خاصی است که می‌تواند در جامعه امروز ما راهگشا باشد. دیدگاه او را می‌توان در پنج مرحله مورد بررسی قرار داد. 1⃣ در اولین مرحله یعنی پیش از انقلاب اسلامی ایران امام خمینی به دلیل وابستگی احزاب سیاسی به بیگانگان یا فرمایشی و غیرآزاد بودن آنها، اصولاً آنها را عامل پراکندگی در جامعه و نفوذ بیگانگان یا وابسته به رژیم می‌دید. از همین روی بطور کلی با فعالیت احزاب سیاسی و تحزب مخالفت ورزیده و فعالیت آنها را فتنه‌انگیز دانسته بود. 2⃣در مرحله دوم یعنی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام بر فعالیت احزاب مردمی و تأمین‌کننده منافع مردم صحه گذاشته و فعالیت آنها را ـ حتی احزاب غیراسلامی و نامسلمان را ـ آزاد اعلام نمودند، اما این آزادی را مشروط به مضر نبودن فعالیت آنها برای اسلام و مصالح عمومی دانسته‌اند. 3⃣مرحله سوم رویکرد امام خمینی به احزاب سیاسی، سالهای نخستین بعد از انقلاب را دربرمی‌گیرد. در این مقطع، امام که پراکندگیهای ناشی از فعالیت گروهها و احزاب سیاسی را می‌دید، بر بقای انقلاب و استمرار نظام نوپای اسلامی بیمناک شد و این پراکندگیها را عاملی در جهت تضعیف انقلاب می‌دانست بنابراین به طور مکرر در سخنانشان، خواستار اتحاد گروههای سیاسی در جامعه شدند ولی تذکرات امام در مورد وحدت بین گروههای سیاسی نتیجه‌بخش نبود. 4⃣چهارمین مرحله از نگرش امام خمینی به فعالیت احزاب از سال 1360 تا 1367 ؛ مقطعی که در ابتدای آن، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) دست به اقدام مسلحانه علیه نظام نوپای اسلامی زده بود؛ در این مقطع امام نظر چندان مثبتی به فعالیت احزاب نداشت و حتی احزاب اسلامی که بوسیلة یاران امام نیز تأسیس شده بودند ـ نظیر حزب جمهوری اسلامی ـ منحل شدند. 5⃣پنجمین رویکرد امام خمینی نسبت به حزب و پدیدة تحزب بعد از سال 1367 بود که در این زمان، با پایان یافتن جنگ و تثبیت نظام، فضا برای فعالیت احزاب بیشتر مهیا شد بطوری که امام با انشعاب در جامعه روحانیت مبارز و تشکیل مجمع روحانیون موافقت کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا