eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از غفّار🇮🇷
صوتی استاد ارجمند دکتر خاکزاد به شبهه فوق را استماع بفرمایید 👇👇
هدایت شده از غفّار🇮🇷
2.04M
🎙 استاد خاکزاد ارجمند 👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میگن کاخ علی کریمی پلمب شده ؟؟؟درسته ؟؟؟ و دوباره میگن علی کریمی قبل از خروج تمام مال ویملک خود رو فروخته یا واگذار کرده .... درسته ؟؟؟
هدایت شده از غفّار🇮🇷
ویلای علی کریمی توسط قوه قضاییه 🔹 خبرگزاری فارس، به نقل از یک منبع آگاه: دستگاه قضایی تاکنون اقدامی در جهت پلمب ویلای علی کریمی انجام نداده و به نظر می‌رسد، این اقدام، بیشتر یک شیطنت از سوی برخی از عوامل داخلی این فرد در جهت قهرمان‌سازی از وی بوده است. 🔹از شب گذشته تصاویری مبنی بر پلمب ویلای معروف علی کریمی در فضای مجازی منتشر شده است. 🔹بررسی‌های اولیه خبرنگار فارس نشان می‌دهد علی کریمی بیشتر املاک و دارایی‌های خود در ایران را قبل از خروج از کشور به فروش رسانده یا مالکیت آن‌ها را واگذار کرده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از غفّار🇮🇷
👇 فیلم شبکه های اجتماعی پیامبر و پیشوایان اسلام کارهایی را انجام می‌دادند و سبک زندگی را داشتند که امروز اگه آدم‌های معمولی حتی فکر به اون کار ها بکند و دیگری خبر دار بشه براشون رسوایی به بار میاره مثلا اگه یه پیر مرد پنجاه و چند ساله تصمیم میگیره با یه دختر دختر بچه ۶ ساله ازدواج بکنه چه فکری آدم ها در باره اش میکنند روانشناسی میگه این یه اختلال جدی روانیه بهش میگن پدوفیلیا یا کسانی که تمایلات جنسی درباره خردسالان دارند اگر انجامش بدم این کار در تمام دنیا این جرم محسوب میشه امروز اگر یه مرد یه زنی به غیراز همسرش با کس دیگری در رابطه باشه میگن خیانتکاره اگر با آدم های متعددی در رابطه باشه میگن فاسده پس چطور اونا با آدم های متعددی رابطه داشتند به نام ازدواج خلاصه شده ... ✅ 👇 💠 بسم الله الرحمن الرحیم 🔶️ سلام علیکم 🔷️ چنین فیلمهایی را افراد پلید منتشر می کنند تا به خیال خام خود به شخصیت ملکوتی و روحانی پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله خدشه ای وارد کنند اما: کی شود دریا زِ پوز سگ نجس/کی شود خورشید از پف منطمس ای بریده آن لب و حلق و دهان/ که کند تف سوی مه یا آسمان 🔷️ پیامبران الهی و ائمه ی اطهار علیهم السلام در تمام امور دینی و فطری و عقلاتی اکنون نیز می توانند الگوی ما باشند، اما در آنچه مربوط به عرفیات زمان و مکان خودشان بوده است دیگر نمی توانند الگوی ما باشند. 🔷️ این فرد خبیث به رسول خدا صلی الله علیه و آله تهمت می زند که در ازدواج هایی که بنا بر مصالحی داشته اند نعوذ بالله انگیزه ی شهوانی داشته اند. داشتن همسران متعدد در آن زمان و مکان کاملا عادی بوده است. نمی توان گفت حتما رسم بدی هم بوده که پیامبران الهی با آن مبارزه کنند. آنان با اعمال منافی با عفت مثل زنا مقابله می کردند اما ازدواج را چون خداوند دوست دارد دیگر بد نیست که با آن مبارزه کنند. البته اسلام آن را محدود به چهار همسر دائمی نمود. در چنین شرایطی پیامبر رحمت (ص) تا سن ۲۵ سالگی ازدواج نکردند، در حالی که زود ازدواج کردن کاملا مرسوم بوده است. بعد از آن هم با زنی که چند سال از خودشان بزرگتر بود ازدواج کردند و تا سن ۵۰ سالگی تا زمانی که حضرت خدیجه سلام الله علیها در قید حیات بودند همسر دیگری انتخاب نکردند. آیا به چنین کسی می توان تهمت زد که انگیزه ی شهوانی داشته است؟؟؟ 🔷️ اما بعد از رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها، رسول خدا صلی الله علیه و آله با انگیزه های مختلف سیاسی و اجتماعی و دینی همسران متعددی اختیار کردند که به غیر از عایشه همه بیوه بودند و اکثر آنان زنان مسن و سالخورده بودند. آیا چنین شخصی انگیزه ی جنسی و شهوانی داشته است؟؟ 🔷️ یکی از اهداف ایشان از ازدواج هایی که داشتند رشد و توسعه ی اسلام بود که این هدف الهی از همه چیز مهم تر است. برخی از انگیزه های ازدواج های حضرت: الف) اجراى حکم الهى و زدودن افکار غلط جاهلى؛ مانند ازدواج با زینب دختر جحش. ب) تقویت جایگاه اجتماعى زنان آسیب دیده، همچون زنان بیوه و اسیر و رفع تلقى منفى عصر جاهلى در کم ارزش بودن یا بى ارزش جلوه دادن آن زنان. ج) دلجویى از زنان، به دلیل آسیب هایى که آنان به خاطر پذیرش اسلام، متحمل شدند؛ مانند ازدواج با ام حبیبه. د) یک حرکت سیاسى و برقرارى پیوند با قبایل و طوایف بزرگ عرب و جلب پشتیبانى آنان؛ چون پیوند با عایشه. ه) محافظت و تأمین زندگى بیوه زنان درمانده و فقیر و یتیمان به جاى مانده؛ مانند ازدواج با ام سلمه و زینب، دختر خزیمه. و) نشان دادن عظمت، شکوه و قدرتمندى اسلام و مسلمین و ترغیب یهودیان به اسلام. مانند ازدواج با صفیه. ز) حفظ آنان از خطرات جانى؛ مانند وصلت با سوده. ح) جذب مردم به اسلام و آزادسازى اسیران و بردگان؛ مانند ازدواج با جویریه. https://b2n.ir/n40503 تنها یکی از اهداف ایشان حمایت از زنان بی سرپرست بوده است. ایشان انگیزه های متعددی داشتند از جمله جذب قبایل مختلف به اسلام و جلب حمایت آنان از اسلام. هدف اصلی ایشان دینی و تبلیغی بوده است. 🔷️ روابط نامشروع با زنان بیگانه بر خلاف تعالیم اسلام است اما ارتباط مشروع با چند همسر در اسلام مانعی ندارد (در صورت ضرورت) که این فرد پلید سعی در زشت نشان دادن کار حضرت دارد. در آن زمان چون داشتن همسران متعدد مرسوم بوده دل هیچ زنی با ازدواج های ایشان نشکسته و همه با افتخار همسر نبی مکرم اسلام شدند. 🔷️ اما درباره ی ازدواج ایشان با عایشه باید بگوییم که وی هنگام ازدواج با پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله ۶ یا ۷ ساله نبوده بلکه سن او حدود ۱۹ سال بوده است. پس کلا تهمت میل به رابطه ی جنسی با کودکان (نعوذ بالله) از ریشه دروغ است. این ازدواج به درخواست ابوبکر صورت گرفت و حضرت هم چون برای پیشبرد اهداف اسلام نیاز به حمایت قبیله ی وی داشتند پذیرفتند. همچ
هدایت شده از غفّار🇮🇷
نین چنین ازدواج هایی موجب می شد که قبایل مختلف علیه داماد خودشان توطئه و دشمنی نکنند. https://b2n.ir/w04572 🔷️ حتی اگر واقعا عایشه کودک هم بود باز هم ازدواج با وی با اجازه ی پدرش اشکالی نداشته، اگر برای دختر مصلحت داشته است. اینگونه ازدواجها اگر هم انجام شود برای ایجاد محرمیت و پیشگیری از دشمنی ها و جلب حمایت است. مسلما رابطه ی جنسی با دختری که زیر سن بلوغ است ممنوع و برای وی مفسده دارد و رسول اکرم صلی الله علیه و آله هم هرگز و هرگز چنین هدفی نداشتند. 🔷️ اما درباره برده داری باید بگوییم که اسلام با آن مقابله نمود و به مرور زمان با سیاستی حساب شده کاری کرد که کلا برده داری تمام شد. اگر یکدفعه اسلام آن را ممنوع نکرد شاید به این دلیل بود که مردم بردگان فراوانی داشتند و از طرفی دچار خسارت فراوان مالی نیز می شدند و از سویی دیگر بردگان هم کلا بی خانمان و آواره می شدند. اسلام برده داری را محدود به اسیران جنگی آن هم از کفار حربی و معاند نمود. آیا برای اسیران زندگی در خانه های مردم بهتر از شکنجه و زندان نبود؟؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
،شبهه سلام ببخشین خیلی ها میگن چرا رهبر و آقای رئیسی درباره ی این اغتشاشات هیچی نمیگن ؟؟؟ببخشین چه پاسخی بهشون بدیم ؟؟؟
هدایت شده از مهاجر
❌این مساله آشوبهای اخیر اساسا یک هجمه رسانه ای ومجازی بود نه یک اعتراض اجتماعی.ولذا در سطحی نبود که نیاز به ورود مسئولین عالی نظام باشد. ⚡️ رسانۀ مدرن به ساحت تعلّقات و تفکّرات مردم و مسئولان دستبرد می‌زند و به‌صورت ناخودآگاه، دستگاه محاسباتی‌شان را به هم می‌زند و آدم‌های دیگری می‌سازد. سواد رسانه‌ای یک دانش صیانتی در برابر رسانۀ مدرن است. ⚡️ در مواجهۀ تمدنی با رسانۀ مدرن، سواد رسانه‌ای یعنی سواد غلبه بر رسانۀ مدرن. سواد رسانه‌ای یعنی دانش و مهارتی که بتواند قدرت غلبۀ تمدنی به ما بدهد و ما بتوانیم بر این رسانه غالب بشویم و این رسانه را در ساحت تمدنی خودمان بازتعریف و هضم کنیم. انقلاب اسلامی در مرحله‌ای است که باید بر دستگاه نَبَأ فاسق و امپراطوری‌های رسانه‌ای غرب غلبه کند. ما پیش از این، از فشار اهرم و و عبور کرده و در حال عبور از مرحله هستیم. مرحله‌ای که ما الآن در آن هستیم، مرحله خبرسازی و تولید نَبَأ است. به تعبیر ادبیات دینی، مرحله مقابله با نبأ فاسق است که در سوره حُجُرات از آن بحث شده است. دنیای مجازی و ارتباط لسانی‌ای که مدیریتش دست غرب است، ولو به شما هم اجازه حضور بدهند، مادامی که مدیریتش در دست آنهاست، محیط نجوای شیطان است. را ببینید. اگر به دستگاه خبرسازی آنها که نبأ فاسق است گوش فرا دادی، اقتتال و درگیری و سوء‌ظن و تنابز بالالقاب و تجسس و بدگویی و غیبت ایجاد می‌کند. اگر به این نبأ فاسق گوش بدهی، چنین اتفاقاتی می‌افتد. امت مؤمن اگر می‌خواهد بر رقیب پیروز بشود باید بر دستگاه نبأ و خبرش، که حالا امروز مدرن شده شده، و بر اهرم امپراتوری‌های رسانه‌ای و غلبه کند و از آن عبور کند. ما الآن در این مرحله هستیم. برای اینکه مشخص شود آشوبهای اخیر اصلا در سطحی نبود که مسئولین عالی رتبه نظام ورود کنند لازم است تا مقایسه ای با فتنه های دیگر با این مورد صورت گیرد ✅مهمترین تفاوت اغتشاشات اخیر با اتفاقات 78 و 88 و 98 نزاع ایندوره برخلاف تصور رایج، در رسانه ها بود نه در خیابان. در خیابان تنها رویدادسازی بود برای تصویرسازی در رسانه. جمعیتی بسیار محدود اما با درجه خشونت بالا که قدرت تصویر سازی داشته باشد. 🔸برای تصویر سازی رسانه ای، اساساً جمعیت لازم نبود؛ کافی بود زن، میدان‌دار باشد و خشونت رخدادساز. هردو نیز مهیا بود. حجاب سوزی تا حجاب کشی؛ از اتش زدن ناجا تا بسیجی تا پاکبان تا اتش نشان و امدادگر و غیره. یک گروه پنجاه تا صدنفره که هر شب در یک نقطه جمع می شوند تا بگویند همه جا هستیم. خشونت زیاد تا تلقی بی شماریم بسازد. 🔹نزاع ایندوره، جنگ تصویر بود. جنگی برای ساخت تصویر. ترند ها و هتشگ ها دیگر به تنهایی کارساز نبود؛ باید رخدادی هم ساخته می‌شد در مدد به این ترندها. سطح دعوا در کف خیابان به همین اندازه محدود بود... 🔸جنبش ها، جنبش بی مایه ای است که تخریب دارد اما خالی از هرگونه عمق مردمی و اعتقادی و حتی نیاز عمومی است. عاری از وسعت. جنبشی محصور در خیالات و فضای مجازی. جنبش لمپن ها از مجاز آغاز می شود و واقعیت را تنها برای تحکیم تصویر و خیال میسازد؛ برخلاف همه جنبش ها که از واقعیت اغاز می شود و به مجاز امتداد میابد. ⭕️و خسارت محض برای کسانی بود که این رفت و برگشت خیال انگیز بین واقع و مجاز را درک نکردند و بی آبرو شدند. ✅و مهمترین نکته آموزنده این است که؛ دستگاه امنیتی مقصرین اصلی فتنه لمپن ها را در فضای تصویرسازی و مجازی دنبال کند نه صرفا کف خیابان. به همین دلیل است که نقش سلبریتی ها در این دوره تنها برداشتن حجاب و جذب فالور و کسب اعتبار نبود؛ اینبار به روشنی در خون های ریخته شده کف خیابان سهم دارند و باید در دادگاه حاضر شوند. ✅و از این واضحتر اینکه؛ فتنه لمپن ها تمامی ندارد چون کم هزینه ترین حالت ممکن برای دشمن است؛ رویداد سازی برای تصویر سازی. ✅و اینهمه چرا؟ چون فهمیدند اگر در ذهن مردم پیروز شوند در واقع نیز پیروزند. این واقع سازی ها برای واقع نمایی در جنگ ذهنی است و تمام.