eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهاجر
2️⃣ روایت دیگری هست که راوی از امام صادق(ع) می پرسد: شیوه برخورد صحیح با خویشاوندان و دیگران(اهل سنت) چگونه است؟ امام فرمودند: به امامان خودتان نگاه کنید که چطور برخورد می کنند. امامان شما در بین آنها رفت و آمد دارند و از بیماران آنها عیادت می کنند. امام شما به تشیع جنازه آنها می روند و اگر امانتی از آنها می گیرند به آنها رد می کنند. امام شما در محکمه برای آنها ادای شهادت می کنند. شما هم به امام خودتان اقتدا کنید. یکی از مواردی که در این روایات ذکر شده عبارت (صلوا فی عشایرهم) است. یعنی بروید بین آنها و نماز اقامه کنید. این مساله در استفتاء مرحوم امام خمینی(ره) هم ذکر شده است که در پاسخ به سوالی راجع به جواز شرکت در نماز جماعت اهل سنت می فرماید: "در مورد تقیه شرکت در نماز جایز و نماز صحیح است و مختص به مورد ضرورت نیست." و از کلمه صحیح است ما برداشت می کنیم که حتی اعاده هم نیاز ندارد. اینجا لازم هست متذکر بشوم که تقیه دو صورت دارد: یکی تقیه خوفی است و دیگری تقیه مداراتی. تقیه خوفی مشخص است، ولی تقیه مداراتی برای حفظ وحدت و مصالح مسلمانان است و این فتوای امام خمینی(ره) هم در راستای همین وحدت مداراتی به جهت حفظ وحدت مسلمانان است. در روایت صحیحه ابی اسامه امام صادق(ع) می فرمایند که چیزی بهتر از خباء نیست. و اضافه می فرمایند که خباء تقیه است. و این تقیه به اذعان علما تقیه مداراتی منظور بوده است. آیاتی از قرآن کریم تبعات اختلاف و تفرقه را متذکر شده است. "اطیعوا الله و رسوله و لاتنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم و اصبروا ان الله مع الصابرین" که در این آیه نتیجه اختلاف و تفرقه را سست شدن و از بین رفتن نیرو بیان می شود. شاید امر به صبر در انتهای آیه اشاره به این مطلب باشد که حفظ وحدت و باهم بودن نیاز به صبر و شکیبایی هم دارد. "و لاتکونوا کالذین تفرقوا و اختلفوا من بعد ما جاءهم البینات اولئک لهم عذاب عظیم" در این آیه عقوبت کسانی که تفرقه در دین می کنند عذاب عظیم و بزرگ الهی ذکر شده است. "ان الذین فرقوا دینهم و کانوا شیعا لست منهم فی شی انما امرهم الی الله ثم ینبئهم بما کانوا یعملون"(۱۵۹انعام)آن کسانی که امت اسلام را دسته دسته و تقسیم می کنند هیچ رابطه ولایی با پیامبر(ص) ندارند و از باب تهدید می فرماید حساب آنها با خدا است. مرحوم امام خمینی (ره) در سخنی که در صحیفه نور از تفرقه به خودکشی و انتحار تعبیر می کنند؛ و در جای دیگری می فرمایند: اعتصام به حبل الله دستور و امر الهی است و کسی که از آن تخلف کند کار حرامی مرتکب شده است و به اسلام و مسلمانان خیانت کرده است. ما باید بدانیم که قوت و قدرت ما در وحدت و یکپارچگی ماست و اگر نگاهی به انقلاب اسلامی هم بیاندازیم این نتیجه را به وضوح می بینیم که این وحدت چقدر آثار مثبت داشته است.
هدایت شده از مهاجر
1️⃣ 💠نخیر قطعا مذهب حق همان مذهب تشیع است وادله عقلی و نقلی در اثبات این مذهب کافی است https://www.hawzahnews.com/news/454911 https://fa.wikifeqh.ir/%D8%AD%D9%82%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA%20%D9%85%D8%B0%D9%87%D8%A8%20%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86 لکن اگر مراد شما از این سوال وحدت شیعه وسنی است در جواب می گوییم: مراد از وحدت قطعاً وحدت مذهبی نیست؛ یعنی اینکه این به مذهب آن دربیاید، آن به مذهب این دربیاید؛ نه، این قطعاً مراد نیست. بحث مفهوم وحدت عبارت است از تفاهم، هم بستگی، هم گرایی و همدلی برای رسیدن به یک هدف مشترک و به زانو درآوردن دشمن مشترک. وحدت به معنای دست برداشتن از باورها و اعتقاد مذهبی نیست. متاسفانه عده ای جاهلانه یا مغرضانه اینطور تعبیر می کنند که وحدت همان دست برداشتن از اعتقادات و باورها و اصول مسلم است. این برداشت درستی از وحدت نیست. در حال حاضر ضرورت وحدت از همه زمان ها روشن تر و بهتر احساس می شود. به خاطر اینکه همه متوجه شدند که اگر متفرق باشیم و وحدت نداشته باشیم دشمن در درون ما نفوذ می کند و تمام انرژی و بود و نبود ما را بر باد می دهد. در نقطه مقابل اگر ما وحدت داشته باشیم می توانیم به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کنیم و با تکیه بر این نقطه قوت دشمن را زمین گیر کنیم. وحدت چند مرحله و مرتبه دارد: وحدت سیاسی وحدت سیاسی عبارت از این است که ما نیروها را بسیج بکنیم در برابر دشمن مشترک. ما یک دشمن مشترک داریم که آمریکا و اسرائیل هست که نباید اجازه بدهیم در مقابل این دشمن مشترک نیروهای ما دچار اصطکاک بشوند و همدیگر را خنثی کنند و این انرژی که در امت اسلام هست با تفرقه و تشطط از بین برود. قرآن کریم می فرماید: "واعدوا لهم ما استطعم من قوه"یعنی نیروهایتان را جمع کنیم و آماده کنید در مقابل دشمن که بدون تردید یکی از موارد وحدت همین وحدت سیاسی است. آیات زیادی بر وحدت سیاسی تاکید می کند:انما المومنون اخوه مومنان برادر همدگیر هستند. این اخوت شاید بهترین مصداقش همان برادری سیاسی است. پیغمبر گرامی اسلام وقتی که وارد مدینه شدند مسلمانان را باهم برادر کردند و بین آنها عقد اخوت بستند و فرمودند:"تئاخوا فی الله اخوین اخوین" یعنی در راه خدا دو نفر دو نفر باهم عقد اخوت ببندید و باهم برادر شوید. وحدت شعاری وحدت شعاری به این معناست که ما مقدسات همدیگر را محترم بشماریم و از توهین به مقدسات یکدیگر اجتناب کنیم. ما شعارمان را باید واحد قرار دهیم. اتفاقا یکی از قواعد فقهی هم احترام گذاشتن به یکدیگر می باشد. یکی از مصداق های وحدت شعاری تظاهرات روز قدس است که ما باهم در یک صف واحد در تظاهرات شرکت می کنیم و مشت مان را علیه دشمن گره می کنیم. از دیگر مصادیق وحدت شعاری مراسم برائت در حج می باشد که ما می توانیم با یک شعار دشمن شکن این مراسم را به تجلی وحدت تبدیل کنیم. مراسم اربعین حسینی هم یکی دیگر از موارد وحدت شعاری است؛ که ما می توانیم با شعار واحد امت اسلام را گرد این شعار جمع کنیم و یک قدرت مان را به نمایش بگذاریم. بنده امسال تعدادی از علمای اهل سنت را در مراسم پیاده روی اربعین حسینی مشاهده کردم که برای همبستگی در این مراسم شرکت کرده بودند. لذا ما باید در فرصت هایی مثل اربعین حسینی و روز قدس شعار واحدی را انتخاب کنیم تا دشمن یک حرف واحد را از ما بشنود. وحدت در مبانی در وحدت مبانی به جای پرداختن به نقاط اختلاف بر نقاط اشتراک تاکید می کنیم. ما در توحید باهم وحدت داریم در نبوت، قرآن، قبله، زکات، صوم و صلاه باهم وحدت داریم. ما در بحث محبت به اهل بیت یک نقطه مشترک داریم. متاسفانه عده ای هستند در جهان اسلام گویا منافعشان را در این می بینند که بر نقاط اختلافی تاکید کنند. بخشی از وهابیت و سلفی های تندرو بر نقاط اختلاف تاکید می کنند و آن را برجسته می کنند. اعمال تفرقه آمیز و اختلاف افکن مخالف نص صریح قرآن کریم و سیره و روش علمای بزرگی مانند جمال الدین اسدآبادی، شیخ محمد عبده و مخصوصا امام امت(ره) می باشد که بر همین نقاط مشترک و وحدت تاکید کرده اند. امام باقر، امام صادق و امام موسی بن جعفر(علیهم السلام) پیروانشان را دعوت کردند که با برادران اهل سنت با محبت و مهربانی برخورد کنند. به آنها نیکی کنند و از آنها دستگیری کنند. با آنها مراوده داشته باشند. تشیع جنازه آنها شرکت کنند. از بیمار آنها عیادت کنند. در نماز جماعت شان شرکت کنند و نسبت به رد امانت آنها اهتمام بورزند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهاجر
سرباز: ما برای چه می جنگیم؟ فرمانده: برای دین مون... سرباز: پس خاکمون چی؟ فرمانده: دین را که حفظ کردی از خودمون و خاکمون محافظت می کنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام و وقت بخیر با توجه به عملیات تروریستی در شیراز متنها و نوشته هایی مبنی بر محکوم کردن نظام در این رابطه دست بدست میشود که اشاراتی به بمب گذاری در حرم مطهر رضوی دارند لطفا بفرمایید کتاب تراژدی در ایران نوشته عماد الدین باقی و کتاب ملایان عامل انفحار بمب در حرم امام رضا نوشته ایرج مصداقی مجوز چاپ داشته در ایران چاپ شده اند؟؟ ایا این منابع اصلا محلی از اعراب دارند یاخیر ؟ و اگر منبع موثقی سراغ دارید برای مطالعه معرفی کنید با سپاس
هدایت شده از مهاجر
نخیر این کتابها و اتهام آنها هیچ اعتباری ندارد . قبلا در گروه درباره عماد الدبن باقی و خط فکری او و این اتهام سخیف را پاسخی ارائه شده است لطفا مطلب برگشت زده شده در زیر را مطالعه کنید کتاب تراژدی در ایران نوشته عماد الدین باقی با توجه به اوضاع اسفبار فرهنگی وچاپ کتاب، فقط در زمان دولت خاتمی چاپ شد و دیگر مجوز چاپ نگرفت کتاب ملایان هم اصلا مجوز چاپ ندارد. لطفا مطالعه کنید :⬇️⬇️⬇️⬇️
اولا «عمادالدین باقی» یک اپوزیسیون اصلاح طلب ومخالف نظام است که سابقه حمایت از گروهک های تکفیری تروریستی ضدایرانی را در کارنامه خود دارد، او در جریان به شهادت رسیدن دو طلبه در حرم امام رضا در تاریخ فروردین 1401 به حمایت از گروههای تکفیری پرداخت و گفت درس حادثه حرم امام رضا این است که ایران در نگاه منطقه ای و جهانی خود بازنگری کند https://www.mashreghnews.ir/news/1361085 ثانیا اکبر خوشکوشک، از نیروهای امنیتی وقت وزارت اطلاعات که در پرونده‌ی قتل‌های زنجیره‌ای در زمان دولت خاتمی بازداشت شده بود در گفت‌وگویی با انصاف نیوز در آذر ماه ۹۶ می‌گوید: «بازجوهایی که از طرف اصلاح طلبان بریا بازجویی ما آمده بودند در بازجویی از ما می گفتند باید اعتراف کنید بمب حرم امام رضا را شما گذاشتید و بمب دادستانی را شما گذاشتید و شما اسراییل رفتید و بهایی هستید». این نیروی امنیتی که در زمان خاتمی جزء دستگیر شدگان بوده است به خوبی پرده از نقشه کثیف اصلاح طلبان بر می دارد که در همان ایام بازجویان اصرار می کردند که ما باید اعتراف کنیم بمب گذاری حرم امام رضا علیه السلام کار ما بوده است . اتهامی که تاج زاده هم در مناظرات خود به آن اشاره می کند. یعنی اصلاح طلبان به طور هماهنگ از زمان دولت خاتمی برنامه داشته اند که این اتهام را به نظام نسبت دهند. انسانهایی که هیچ تقوایی ندارند و امکان هر جنایاتی در وجود آنها هست گاهی فرصت آن جنایت را پیدا می کنند و گاهی هم فرصت بروز جنایت برای آنها فراهم نمی شود ولی در هر صورت چون قابلیت انجام جنایت دارند لذا به راحتی به دیگران هم چنین اتهام هایی می زنند چون وجود خودشان مملو از این جنایات است. این افراد اصلا تقدسی برای معنویات قائل نیستند لذا اساسا این شعور را ندارند و نمی فهمند که مومنین برای حفظ مقدسات حاضر هستند جان ومال وهستی خود را فدا کنند ... این افراد چگونه بفهمنند چنین اتهامات کثیفی از سنخ اهل ایمان نیست؟ مومن انقلابی ونهادهای انقلابی برای حفظ حریم حرم از ایران به سوریه وعراق می روند وجانفشانی می کنند آن وقت یک جانی بی اعتقاد به خودش اجازه می دهد که بمب گذاری حرم را به این طیف نسبت دهد بگذاریم وبگذریم!!!! درباره بمب گذاری حرم امام رضا علیه السلام که قضیه کاملا مشخص وغیر قابل انکار است: «مهدی نحوی» بمب را در کیف زنانه‌ای تا نزدیک ضریح رسانده و «علیرضا رحمانی» و دوزن نیز او را همراهی کرده‌اند. مهدی نحوی متواری می‌شود اما علیرضا رحمانی دقایقی پس از انفجار حرم شناسایی و تعقیب و دستگیر می‌شود. رحمانی همدستانش را لو می‌دهد. ۵روز بعد، «بهرام عباس‌زاده» که قصد بمب‌گذاری در نماز جمعه مسجد مکی زاهدان را داشت، دستگیر شد او در اعترافاتش مهدی نحوی را عامل بمب‌گذاری حرم رضا معرفی می‌کند. تصویر چهره‌نگاری‌شده مهدی نحوی در مطبوعات منتشر می‌شود. او در یک درگیری مسلحانه با مأموران امنیتی در تهرانپارس، مجروح و دستگیر می‌شود. مهدی نحوی درحالی که روی تخت بیمارستان دراز کشیده بود، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «به دستور سازمان منافقین این کار را انجام دادم و هیچ حرف دیگری ندارم.» او بعد از این اعتراف بر اثر جراحات وارده در بیمارستان مرد. ما باید این را بدانیم که پذیرش خبر از یک نفر شرایطی دارد من جمله اینکه آن فرد راستگو وقابل اعتماد باشد نه فاسق ودروغگو!! آیا پذیرش سخن از انسان دروغگو و فاسق عاقلانه است؟! به نظر شما آیا عماد الدین باقی مصداق یک شخص دروغگو و فاسق نیست ؟ یک نمونه آن را بخوانید: http://www.ensafnews.com/97039 قرآن درباه خبری که فاسق می دهد چه می گوید؟ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام شبهه با تشکر این مطلب رو برای کسی فرستادم پاسخ داد👇👇 شما بفرمایید چطور اعتراض میکنید؟ یک نمونه از اعتراض هایی ک کردید و نتیجه داده هم بگین ماهم متوجه بشیم