eitaa logo
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
616 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
195 فایل
کانالی فقط در جهت با شما بودن. میخواهم آنچه برای خود میپسندم برای شما هم به اشتراک بگذارم @bashirseraji13 https://eitaa.com/joinchat/3758751752Cb9a64376c2
مشاهده در ایتا
دانلود
صفحه اول برای کودکانتان بخوانید @bashirseraj
عبد اللَّه بن مغیره نقل می‌کند: موسی بن جعفر(ع) در سرزمین مِنی به زنی رسید که به دلیل از دست‌دادن گاو خود گریه می‌کرد و فرزندانش هم در اطراف او به زاری مشغول بودند. امام(ع) علت را پرسید. زن گفت: من فرزندانی یتیم دارم و گاوی داشتیم که خرج زندگی من و کودکانم از آن تأمین می‌شد. اکنون آن گاو مرده و من و فرزندانم از آن محروم شدیم و راه دیگری نداریم. امام فرمود: آیا می‌خواهی آن‌را برای تو زنده کنم؟! به آن زن الهام شد که بگوید: آری ای بنده خدا! حضرت‌شان(ع) به کناری رفت و دو رکعت نماز خواند و دست خود را بلند نمود و لب‌های مبارک‌شان را تکان داد، سپس گاو را صدا زد و با پنجه‌ی پایش به گاو زد، گاو بلند شد و ایستاد. وقتی نگاه زن به گاو افتاد، فریادی کشید و گفت: به پروردگار کعبه! این مرد عیسی بن مریم است! حضرت(ع) میان مردم رفت و از آن‌جا دور شد.[۱] سند این روایت صحیح و مورد اعتماد است؛[۲] [۱]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج ۱، ص ۴۸۴، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، ۱۴۰۷ق. [۲]. مجلسی، محمد باقر، مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، محقق، مصحح، رسولی، سید هاشم، ‌ج ۶، ص ۶۶، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ دوم، ۱۴۰۴ق. @bashirseraj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ببینید 💢 سایبرنتیک و دوز فاشیسم ⬅️ اصطلاحی در دانش جامعه‌شناسی مطرح است با عنوان . دوز فاشیسم به‌معنای میزان اقتدارگرایی، فشار و اجباری‌ است که از سوی یک حکومت بر مردم وارد می‌شود. ✳️ در ابتدا تصور جامعه‌شناسان بر این بود که دوز فاشیسم صرفاً از طریق ساز و کار قدرت سخت (به اصطلاح، پلیسی کردن جو جامعه) حاصل می‌شود. ✴️ اما امروزه پیاده‌سازی فرایندهای حاکمیتی و اجتماعی از طریق اثبات کرده میزان دوز فاشیسم نهفته در ، به‌مراتب از جوامع میلیتاریستی و پلیسی بالاتر است. پس چرا مردم در جوامع سایبرنتیکی، متوجه این فشار و اجبار نیستند⁉️ کنترل سایبرنتیک چون از طریق قدرت نرم اعمال می‌شود، افراد را از طریق کنترل می‌کند، نه اجبار مبتنی بر قدرت سخت، هر چند که قدرت سخت و نیمه‌سخت را نیز برای آن دسته از مردم که متوجه اغوای سایبرنتیک می‌شوند، در نظر دارد. ⬅️ به‌همین دلیل است که به‌ظاهر، فشار اجتماعی در چین بیشتر است اما بیشترین میزان دوز فاشیسم و کنترل اجتماعی در تمام کشورهای جهان، متعلق به انگلیس است‼️ حاکمیت‌های سایبرنتیکی، با سوءاستفاده از خصلت‌‌های منفی انسان‌ها نظیر راحت‌طلبی، تنبلی، گرایش به مسائل غیر اخلاقی و ... و حتی بعضاً مثبت نظیر علاقه به بیشتر دانستن؛ ظواهر فریبنده‌ی سایبری را به‌گونه‌ای عرضه می‌کنند که باعث وابستگی هر چه بیشترشان شود، در نتیجه تحت قرار می‌گیرند. 🔹 آیا می‌توانید موبایل خود را کنار بگذارید⁉️ این یعنی شما هم.... 💠 همان حاکمیت است. ✍️مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel
هدایت شده از 💠سبک زندگی اسلامی ،تمدن اسلامی و طب پیامبر خدا و اهل بیته صلوات الله علیهم💠
🔴 سانسور و تحریف سخنان رییس جمهور در حمایت از طب سنتی و ایرانی! 🔹سخنان امروز رییس جمهور در حمایت از طب سنتی و ایرانی توسط کانال های خبری کاملا سانسور شد! 🔹 آن بخش که رییس جمهور از دانشگاه میخواهد دپارتمان طب سنتی و ایرانی ایجاد کنند با تحریف کامل و یک خبر بی ربط منتشر کردند! 🔹 اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید
4_5863784262133615486_220217_144640.pdf
473.2K
🔹️نظرات متخصصین داخلی و خارجی پیرامون واکسن کرونا ✍🏻 کانال رسمی @alirezabayat ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🇮🇷✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─
واکسن؛ ابزار کنترلِ جمعیت در دستان بیل گیتس _ خبرگزاری فارس.pdf
2.07M
🔹️مقاله خبرگزاری فارس پیرامون بیل گیتس و فتنه واکسن ▪یه زمانی خبرگزاری فارس هم از این حرفا می زد ... اما امروز عده ای به همین حرفا انگ بی سواد یا ضدانقلاب بودن می زنند. ✍🏻 کانال رسمی @alirezabayat ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🇮🇷✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─
امام خامنه ای: من آنچه که در سخنرانیها بیان میکنم، لبّ نظراتم است. اساسی‌ترین نظراتم همانهایی است که شما در سخنرانیها از من میشنوید. هیچ نظری درباره مسائل جاری کشور و مسائل اسلام و مسلمین و مسائل اجتماعی وجود ندارد که من آن را درِگوشی به کسی بگویم و نشود آن را در علن گفت. نظرات من، نظراتی شفّاف و روشن است که در خطبه نماز جمعه و در سخنرانی با گروههای مختلف، شما اینها را میشنوید. @bashirseraj
سوال دانشجو: مگر در قرآن عزیز ما نیامده است که انسان آزاد آفریده شده و بزرگترین آزادی، آزادی خواندن و نوشتن است؟ پس چرا در جمهوری اسلامی، این حق را از ما گرفته‌اند؟ جواب رهبری : من نمیدانم چه کسی این حق را گرفته است! هر کس گرفته، به من معرفیش کنید، تا من بروم حقّتان را از او بگیرم و به شما بدهم! حقیقت این است که شما جوانان، دوره قبل از انقلاب را در این کشور ندیده‌اید و بسیاری از کشورهای دنیا را هم ندیده‌اید. امروز خوشبختانه در ایران، آزادی فکر کردن و فکر را بیان کردن، در دنیا کم‌نظیر است. البته من نمیخواهم بگویم که اسلام این آزادی را بدون قید و شرط داده است؛ نه، این‌طور نیست. محدودیتهایی در همین زمینه وجود دارد که در قوانین ما هم آن محدودیتها پیش‌بینی شده است؛ که شاید آنچه محصول همه اینهاست، با همان معارف قرآنی که شما ذکر کردید، منطبق است. اما آنچه که امروز محصول همه اینهاست، آزادی است و خوشبختانه وجود دارد؛ خیلی هم خوب است. این وضعی هم که الان شما میبینید من و شما این‌جا نشسته‌ایم و شما میگویید و من حرف شما را میخوانم، این هم جزو چیزهای کم‌نظیر در دنیاست. من از این‌که وضع در کشور ما، از جهات انسانی و احترام به شخصیت و هویّت انسانی، آن‌چنان خوب باشد که توقّعات بالاتری را بیافریند، خوشحال میشوم، مانعی هم ندارد؛ اما بدانید که اگر شما به جاهای دیگر - کشورهای مشابه ما، با سوابقی که شبیه هم داشته باشیم - بروید و در زمینه مسائل مربوط به آزادی نگاه کنید، خواهید دید که از این جهت، خوشبختانه هیچ‌جا نظیر ایران نیست.
لطفاً نظرتان را درباره همبستگی بین گروههای مختلف بفرمایید. من معتقد به همبستگیم. من معتقد به روابط حسنه‌ام؛ روابط حسنه‌ای که به معنای عدول از دانسته‌های صحیح و یقینی نیست. من معتقدم بین گروههای دانشجویی، با هر سلیقه‌ای که هستند، باید روابط حسنه برقرار باشد. شما نگاه کنید؛ کشورهای دنیا، گروههای مختلف اجتماعی و سیاسی در عالم، با وجود اختلافات فراوانشان، دور یک میز مینشیند، حرف میزنند، مذاکره میکنند؛ بالاخره به جایی هم میرسند. معنا ندارد که در محیط دانشگاه اسلامی، افرادی که به اصول واحدی معتقدند، اسلام را قبول دارند، امام را قبول دارند، انقلاب را قبول دارند، ارزشها را قبول دارند؛ اما سلایق مختلفی هم دارند، اینها با همدیگر کنار نیایند. من نمیتوانم این را بفهمم و قبول کنم.
میخواستم نظر حضرتعالی را درباره گروههای حامی ولایت بدانم. به نظر من، همه گروهها حامی ولایتند. من در کشور، گروه قابل توجّهی که ولایت را قبول نداشته باشد، نمیشناسم. همه ولایت را قبول دارند. حالا ممکن است بعضی مثلاً عشق و اخلاص بیشتری داشته باشند، بعضی کمتر داشته باشند. مثلاً ولایت ائمّه علیهم‌السّلام را همه قبول داریم؛ اما یک نفر هست که تا اسم امیرالمؤمنین علیه‌السّلام می‌آید، چشمش پُر از اشک میشود. او عشق بیشتری دارد؛ طبعاً ثواب بیشتری هم می‌برد. یکی هم هست که نه، حضرت را قبول دارد، امام میداند، مخلص هم هست، حاضر است در راه امیرالمؤمنین علیه‌السّلام کشته هم بشود؛ اما این‌طور هم نیست که تا گفتند «السّلام علیک یا امیرالمؤمنین»، چشمهایش پُر از اشک شود. نمیشود گفت که شما چرا ولایت را قبول ندارید و چشمتان اشکی نشد! همه گروههای دانشجویی - چه خود گروهها و چه افراد دانشجویی - با من ارتباط دارند و پیش من میآیند و همه‌شان اظهار ارادت به ولایت میکنند. همه قبول دارند؛ نمیشود قبول نداشته باشند؛ معلوم است که قبول دارند. من هم همه‌شان را به یک معنا حمایت میکنم؛ البته نه حمایت مادّی؛ من که از کسی حمایت مادّی نمیکنم. معتقدم اینها باید در دانشگاه باشند، کار کنند، تلاش کنند، زحمت بکشند و البته مردم را مسلمان و انقلابی کنند. وظیفه تجمّعها و تشکّلهای دانشجویی این است که همّتشان، مسلمان کردن - البته همه مسلمانند - و انقلابی کردن عناصر گوناگونی باشد که هستند. آنها را پیش ببرند و تهذیب اخلاق و عمق یافتن بنیانهای اخلاقی و انقلابی را در آنها هدف خودشان قرار دهند.
نظر شما در باره طرح «انطباق امور پزشکی با قوانین شرع» چیست؟ من این طرح را اصلاً ندیدم و از جودش هم خبر نداشتم. از جنجال روزنامه‌ها فهمیدم چنین طرحی هست؛ یک عدّه مخالفند، یک عدّه موافق. من نمیدانم این طرح چیست و چگونه است. اصلاً من درباره قوانین و مقرّرات اظهارنظر نمیکنم. عمداً هم اظهارنظر نمیکنم؛ چون مجرایی دارد که باید خودش به طور طبیعی آن مجرا را طی کند. البته اگر قانونی شد، من از قانون اطاعت میکنم؛ همه هم وظیفه دارند که اطاعت کنند. به‌هرحال، اگر معنای این کار این است که ما میخواهیم موازین اسلامی را در دانشگاهها رعایت کنیم، این چیز خوب، بلکه لازمی است. البته اگر اشکالاتی دارد، آن اشکالات را باید برطرف کنیم.
رهبری: مسأله جوانان در کشور ما، باید به یک مسأله حقیقتاً ملی تبدیل شود. همه باید در قبال این مسأله احساس مسؤولیت کنند؛ هم دولت، هم روحانیت، هم بسیج، هم سازمانهای ورزشی و هم صدا و سیما. همه دستگاههایی که در زمینه‌های مربوط به جوانان میتوانند نقشی ایفا کنند، باید درخصوص مسأله جوانان در این کشور احساس مسؤولیت کنند. من میخواهم امروز با حضور در این مجلس و با طرح مسأله جوانان و با سخن گفتن رودررو با جوانان، این پیام را به همه مسؤولان برسانم که باید مسأله جوانان، نیازهای جوانان، آینده جوانان و برنامه‌ریزی برای جوانان را یک مسأله درجه یک و جدّی به حساب آورند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌بالاخره رییس جمهور پیام رهبر انقلاب و اطبای سنتی و اسلامی را شنید ☺️☺️ 👌اقرار به بودن اطباء طب سنتی و ایرانی در ستاد ملی کرونا👇 «طب سنتی و ایرانی در کشور ما *طرفداران جدی* دارد و افرادی در این زمینه مشغول هستند و صاحب نظر اند *تعداد بسیاری از مردم نسبت به طب سنتی و ایرانی توجه و اطمینان دارند و تجربه کردند و تجربه آنها نتیجه داده است و موجب اطمینان هم 🔰کانال طب اسلامی (فدک) @tebeslami_fadak
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨حتما نباید هزینه داد که به تجربه رسید؛ امروز خوش‌ باورترین افراد به آمریکا، اعتراف می کنند که دیگر نمی شود به آنها اعتماد کرد. إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ؛ این باور قرآنی، امروز تجربه ما شده است که آنها به عهدشان پایدار نخواهند بود. 🔹کبودرآهنگ همدان| مرداد۹۸ ✅ @saeedjalily
💢پیام امام کاظم (ع)، تمدن‌سازی روشمند است ✍️سید مصطفی احمدزاده 🔻به بار نشستن نگاه تمدنی به اسلام در میان شیعیان، میوه تلاش‌ها و کوشش‌های چند صدساله امامان معصوم (ع) در جامعه اسلامی است که هر یک به سهم خویش، پرتویی از اسلام ناب محمدی (ص) را با سیره علمی و عملی خود نمایان کرده‌اند. در میان امامان معصوم (ع)، جایگاه امام کاظم (ع) به لحاظ نقش‌آفرینی تمدنی، برجستگی ویژه‌ای دارد زیرا در آن دوران، بنی‌امیه منقرض شده و بنی‌عباس روی کارآمده بودند. از سوی دیگر، دو تن از سلاطین مقتدر بنی‌عباس (منصور و هارون) و دو تن از جبارترین آنان (مهدی و هادی) در آن عصر حکومت می‌کردند. در همین مدت جریان‌های فکری و عقیدتی فراوانی نیز پدید آمد و فرقه‌ها و مذاهب گوناگونی سر برآورد که جامعه را دچار تعارضات فکری و اغتشاشات ذهنی کرد و مردم را در سردرگمی عمیقی فرو برد. درنتیجه علوم اسلامی از شعر و هنر تا فقه و حدیث ابزار زر و زور قدرت‌مداران شده بود. 👈 ادامه مطلب: https://b2n.ir/d07763 نقل از کانال اجتهاد 🆔 @bashirseraj
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
حدود ۹ دقیقه دل ها رو روانه حرم امام رضا ع کنید یا باب الحوائج التماس دعا
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
نشست پژوهشی جمعی از اطبای طب اسلامی درباره بیماری های قلب و عروق در حال برگزاری است... ⚡️اولین جلسه تضارب حول فهرست مباحث نشست تخصصی قلب و عروق با حضور جمعی از اطباء و پژوهشگران طب اسلامی در حال برگزاری است. ❓پرسش های نشست تخصصی قلب و عروق به زودی منتشر می شود.... @olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌"معجزه طب سنتی" در جلوگیری از قطع انگشتان دست دختر ۱۲ ساله تهرانی!‼️1️⃣
هدایت شده از حسین زمانی میقان
‏جمله رئیس‌جمهور در تبیین طب‌سنتی: مردم این طب را تجربه کردند و به اطمینان رسیدند پ‌ن: با حقیقت که نمیشه درافتاد✋ @hzamanim
سلام مدتیه با شماره های مختلف بهم پیام میدن که سرپل ذهاب زندگی میکنیم و اوضاع مالی و معیشتی خوبی نداریم و... کسی هست بتونه تحقیقات انجام بده؟!! اگر واقعا درسته باشه😔
نمیدانم نخستین بار، این واژه یعنی «گونی»، چه زمانی و چگونه وارد ادبیات ایرانی ها شد، اما بسیار ناراحت می شوم کسی فکر کند که روحانیان و طلاب با گونی ارتباط دارند برای مثال همین جمعه مورخ ۶ اسفند، حدودا ساعت ۲۱ بود که مشغول خدمت در مدرسه پریزاد بودم و استاد وقت نیز مشغول پاسخگویی به سوالات مردم بود. مردی حدود ۴۵ ساله به بنده گفت سوالی دارم، ولی میترسم مرا تحویل دهید و با گونی ببرند. کاملا جدی، اما مضطرب بود. گفتم مثل دیگران بنشینید و سوالتان را بپرسید. گفت: سوال من درباره آقای رییس جمهور و اقدامات چند ماهه است ...(جزییات آن چون تخریب است، نمی گویم) گفتم مثل بقیه بنشینید و بپرسید. بنده خدا دو سه دقیقه ای نشست، ولی در نهایت با اضطراب به دور و ور نگاه کرد و جمعیت را ترک گفت حدود دو ساعتی گذشت، جوانی با دوستش، بابت رفع شبهات اعتقادی به دفتر پاسخگویی آمد. صاف و ساده شبهات خود را درباره خدا و قرآن و نماز و... مطرح کرد و الحمدلله در پایان با رضایت قلبی قول داد که دوباره شروع کند به نماز خواندن. نکته اصلی اواسط صحبت ما بود. به بنده گفت حاجی جان، خیالم راحت باشد که موقع خروج مرا تحویل نمی‌دهید تا با گونی مرا ببرند؟! گفتم عزیز دلم، برادرم، این چه حرفیه؟ امثال بنده، کارمان خدمت به شماهاست. چرا چنین فکر کردید؟! واقعا اضطراب داشت و ترس در چشمانش مشخص بود . البته در خیابان و فضاهای باز افراد راحت تر هستند.بااین حال باید بررسی کرد که چرا بعضی فکر میکنند به خاطر شبهات عقیدتی ممکن است ..... خاطرات نوکری در حرم سراجی @bashirseraj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنه ای:داروهای گیاهی ثروت های عظیم ملی و موهبت الهی ایست باید قدر دانست. @salamatkade_shefa
؟! برای چندمین بار و البته اگر خدا بخواد آخرین بار☺️ ازم میپرسن واکسن بزنیم یا نزنیم؟ چرا شما مخالفید؟! پاسخ: بنده بارها گفتم متخصص ساخت واکسن و متخصص پزشکی رایج نیستم، مخالف اصل تزریق هم نیستم و تا بحال هم به خودم اجازه ندادم به احدی بگم واکسن بزن یا نزن. این کار رو هم هرگز نمی کنم، دلایل فراوان خودم رو دارم. هرکس که واقعا به ایمنی جسم و روح خودش ایمان داره و همه یا بیشتر اصول زندگی سالم رو رعایت میکنه و واقعا به شناخت کاملی نسبت به خودش رسیده، مخیره بین دو انتخاب زدن یا نزدن. ضمن اینکه حتما با متخصصان متعهد طول زندگی خودش و اطبای آگاه به سبک زندگیش مشورت کنه و تصمیم بگیره. اونایی که کلا غذا و داروی سالم و طبیعی تابحال به گوششون نخورده، استامینوفن و ژلوفن و ... رو بارها مثل اسمارتیز خوردن و میخورن، باز هم برن سراغ حامیان همین داروها و متخصصان مرتبط به سبک زندگی خودشون اون هایی هم که قائل به طب مکمل و التقاطی، شصت چهل و پنجاه پنجاه و... هستند هم😄 مختارند 😉 در نهایت بحث، بنده قائل به این هستم، حتی اگر واکسن ها بی تاثیر و یا کشنده و پر عوارض هم باشند، اکثریت جامعه محکومند به تزریق کردن و باید از مراجع پزشکی خودشون تقلید کنند(البته خودشون مشتاقند) بنده هم هرگز و به هیچ وجه سراغ غذا و دارو و واکسن شیمیایی نمیرم و جایگزین طبیعی به وفور میشناسم و استفاده میکنم. با اجبار واکسن هم مخالفم و در واقع با اجبار واکسن برای افرادی که زندگی طبیعی دارند نه اونایی که بالاتر گفتم، مگر اینکه در این دوسال دچار تحول فکری و عملی شده و به یقین نسبت به ایمنی خودشون رسیده باشند(نه توهم)☺️🙈😄 (زندگی سالم داشتن یعنی توبه حقیقی😍) چون واکسن رو امری فردی و شخصی میدونم و فرد واکسن زده و نزده در نقل ویروس با هم تفاوتی ندارند(تا این لحظه در مقالات علمی معتبر اثبات نشده که در نقل تاثیر داره) و دیگه اینکه فرد دارای سبک زندگی سالم به نسبت مقاوم تر از دیگرانه، هرگونه اجبار و تهدید و فشار و محدودیت رو برای واکسن نزده ها ظالمانه و حق الناس می‌دونم و مجریان و حامیان دانا رو لعن میکنم 🙈 هرکس که براساس احتمال عقلایی واکسن زده یا نزده یعنی کفه زدن یا نزدن براش سنگین تر بوده و با اختیار تصمیم گرفته، فوق العاده ارزشمنده❤️🌷 والسلام علیکم و رحمه الله @bashirseraj
⚡️فهرست پرسش های نشست تخصصی قلب و عروق 👌به فضل الهی اولین جلسه تضارب حول فهرست مباحث نشست تخصصی قلب و عروق امروز در شهر مبارک قم برگزار گردید و پرسش های ۸ گانه زیر توسط جمعی از پژوهشگران و اطبای طب اسلامی بررسی گردید. 👌پرسش اول: بررسی دلایل ورود طب اسلامی به مدیریت بیماری های قلب و عروق 👌پرسش دوم: تعریف حقیقت و جایگاه قلب در بدن، تعریف اجزای مهم قلب و تعریف کارکردهای قلب مانند تعقل قلب، فهم قلب، اراده قلب و... 👌پرسش سوم: معرفی فهرست بیماری های قلبی مبتنی بر کتاب برانوالد و معرفی فهرست بیماری های قلبی مبتنی بر فقه (ارائه توصیف برای بیماری قلبی مبتنی بر اصطلاحات کتاب و سنت) 👌پرسش چهارم: معرفی عوامل تأثيرگذار بر قلب و عروقی شامل: ارتباط قلب و روابط انسانی، ارتباط قلب و اشیاء و ارتباط قلب و اسماء الهی 👌پرسش پنجم: معرفی ۸ نوع دارو برای معالجه بیماری های قلب شامل: ۱- داروهای پرهیزی و تجوعی ۲- داروهای مبتنی بر اعمال یداوی و لباس، ۳- داروهای بیانی و دعا محور، ۴- داروهای مبتنی بر تغدیه، ۵- داروهای مفرد، ۶- داروهای مرکب، ۷- داروهای عطر پایه و ۸- داروهای مبتنی بر تنظیم روابط انسانی 👌پرسش ششم: معرفی یازده اقدام پیشگیرانه برای بروز بیماری قلبی و عروقی شامل: ۱- انتخاب غذا، ۲- انتخاب همسر، ۳- انتخاب کتاب، ۴- انتخاب دوست، ۵- انتخاب امام، ۶- انتخاب لباس، ۷- انتخاب مسکن، ۸-انفاق، ۹- جهاد، ۱۰- انتخاب شغل و ۱۱-انتخاب معلم پرسش هفتم: نحوه شکل گیری قلب در جنین + تحلیل بیماری های قلبی و عروقی حین تولد در سه حوزه ۱- تاثیر الگوی انعقاد نطفه بر قلب، ۲- تاثیر الگوی بارداری بر شکل گیری قلب و ۳- تحلیل زمان شکل گیری قلب پرسش هشتم: ارتباط قلب و عروق و تحقق مرگ + نقد ارتباط مرگ مغزی و کما با مرگ فرد @olgou4