اظهارات «میثم نیلی» مشاور وزیر ارشاد درباره عکسالعمل طلبه صبور در درمانگاه
#عصر_رسانه
#امربهمعروف_و_نهیازمنکر
👆رونمایی از یک زن سلیطه
(سارا نتانیاهو)
#مرک_بر_اسرائیل
#صهیونیستها_زامبی_هستند.
پشت صحنه ترک فعل دولت و برخورد با مطالبهگران
دشمن برای براندازی نظام، برنامه جدیدی دارد و این بار تلاش میکند متدینین را به جان نظام و عوامل نفوذی در بدنه دولت را به جان متدینین بیندازد تا اعتبار نظام را به طور کامل از بین ببرد!
دشمن برای این کار در بدنه دولت نفوذ کرده و کارشکنی میکند تا به نام دولت تمام گردد. سپس تلاش میکند متدینین را به مطالبهگری واداشته و با میانداری این جریان، آنها را با حاکمیت درگیر و عوامل نفوذی را به نام دولت، به جان متدینین بیندازد!
این در حالی است که چون دولت فعلی همسو با نظام و مورد تأیید ولایت است، گام به گام شبهه سازی میکند و در نهایت، اقشاری از مردم را نسبت به نظام بدبین کرده، مردم را با نظام رودررو میکند.
برای دفع این فتنه میبایست حواسمان به این سخن رهبری باشد که فرمود: «فساد سیستمی نداریم؛ اما نفوذ سیستمی داریم» و در جای دیگری نیز انواع نفوذ «فردی»، «شبکهای» و «نفوذ گسترده» را تبیین نمود! لذا آنچه میتواند ما را از این فتنه نحات دهد، عدم رویارویی مستقیم با دولت و در عوض پرداختن به افشای شبکه نفوذ رخنه کرده در بدنه دولت از راه «جهاد تبیین» است.
لازم به ذکر است کسانی که در فضای مجازی دولت را به بهانه نقد تکفیر میکنند، یا خودشان پیاده نظام دشمن هستند تا هدف مافیای رخنه کرده در بدنه دولت را تأمین کنند و یا افرادی هستند که تحت تاثیر این عوامل قرار گرفتهاند و البته پیاده نظام دشمن را میتوان از روی تعصب کوری که در برابر پاسخهای منطقی نشان میدهند، تشخیص داد!
#بصیرت
#نفوذ_سیستمی
دشمن در تلاش است جامعه را برای اراذل و اوباش امن و برای متدینین ناامن جلوه دهد!
پس با انتشار تاکتیکهای گام به گام دشمن، پازل او را کامل نکنیم.
#بصیرت
#سواد_رسانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیة الله اراکی:
- بیحجابی ظلم به جامعه است و بیحجاب به همه ملت ایران و به حقوق اجتماعی توهین میکنند!
- آمرین به معروف حافظان حقوق مردم هستند و از حقوق جامعه دفاع میکنند.
#آمربهمعروف_ولی_خداست
#پویش_حمایت_از_روحانیت.
#امربهمعروف_و_نهیازمنکر
مقصر کیست؟
چگونه میشود رابطه بین سه موضع امام جامعه را فهمید که فرمود:
- «فساد سیستمی نداریم؛ اما نفوذ سیستمی داریم».
- «انتقاد از دولت باید همراه با اعتماد باشد».
- «جهاد تبیین یک فریضه فوری و یک فریضه قطعی است».
امام خامنهای فرمودند: «فساد سیستمی نداریم؛ اما نفوذ سیستمی داریم».
این یعنی بدنه و اسکلت بندی رسمی و قانونی کشور مشکل اساسی ندارد و کارشکنیهایی که صورت میگیرد، از سوی مافیای نفوذی است که با تشکیلات سیستماتیک و سازماندهی شده مشغول فعالیت است!
ایشان از سوی دیگر دولت را تمجید کرده و فرمود: باید به این دولت اعتماد شود.
این یعنی دولت ضعف اساسی و یا از روی غرض ندارد و اگر هم نقطه ضعفی هست، میتوان برادرانه و بدون جبههگیری با دولت در میان گذاشت و هر آنچه نمیتوان بدان اعتماد کرد، منشأ دیگری دارد.
امام خامنهای تا کنون دو دستور در مواجهه با دولتها صادر کردهاند. یکی «مطالبهگری» و دیگری «جهاد تبیین». ایشان «مطالبهگری» را در زمان دولت قبل دستور دادند؛ اما تأکیدشان در زمان دولت فعلی، «جهاد تبیین» است.
از مجموع نکات فوق میتوان اینگونه استنباط کرد که «مطالبهگری» جهت وادار کردن مسئولین به انجام وظیفه، در دولتی صورت میگرفت که از انجام وظائف استنکاف میکرد و در رابطه با کارشکنیهای زمان دولت فعلی، میبایست با «جهاد تبیین» به افشای مافیای نفوذی رخنه کرده در دولت پرداخت و حساب آنها را از حساب دولت جدا نمود تا با این افشاگری، شبکه نفوذ که سد راه انجام وظائف دولت است، مجبور به غلاف کردن شمشیر شود و راه خدمت رسانی بیهزینه برای دولت باز گردد.
مطالبه برای موقعی است که آنکه کار را در دست دارد، رودرروی مطالبهگر است. اما وقتی عوامل کارشکن پشت صحنه هستند، مطالبهگری معنا ندارد؛ بلکه باید مشتشان را باز کرد و آنها را افشاء کرد. پس در حال حاضر نباید طوری در مطالبهگری افراط کنیم که عرصه برای دولت تنگ شود و در میان فشار دو جریان «مافیا» و «مطالبهگری مردم»، کار از دستش خارج گردد!
بصیرت یعنی زمانشناسی و موقعیت شناسی و تنظیم عکس العمل متناسب و تشخیص تکلیف میان «جهاد تبیین» و «مطالبهگری».
#بصیرت
#جهاد_تبیین
#نفوذ_سیستمی
# نفوذ_شبکهای
# نفوذ_گسترده
قابل توجه کسانی که از ترس طرد و دافعه مخاطب، در امر به معروف و نهی از منکر منفعلانه عمل میکنند....
یکی از فلسفههای امر به معروف و نهی از منکر این است که قبح گناه از بین نرود و این میطلبد که در روش، عکسالعمل مطلوب این غرض اعمال گردد و به گونهای عمل کنیم که غیرمتعارف بودن فعل مخاطب را به او بفهمانیم و آن را با یک تذکر سست و معمولی، عادی جلوه ندهیم.
اگر امر به معروف و نهی منکر با نرمش و منفعلانه انجام شود و با حذف استعلاء از احکام آن، «امر به معروف» مبدّل به «دعوت به خیر» گردد، مخاطب گمان میکند بین خوب و بهتر مخیّر شده و لذا قبح گناه در ذهنش شکسته میشود.
اما اگر امر به معروف و نهی از منکر محکم و با استعلاء انجام شود، شوک وارده مخاطب را متوجه ناهنجار بودن عملش در نگاه عرف جامعه کرده، نه تنها طرد نمیشود؛ بلکه از ترس رسوایی و به منظور ایجاد مقبولیت برای خود، بدون هیچ اکراهی خود را با آنچه آمر و ناهی میطلبند، وفق میدهد.
این است دین ما که اینچنین دقیق و روانشناسانه حکم داده و هر تغییر سلیقهای در آن به خیال جذب مخاطب یا هر دلیل دیگر، بدعت محسوب میگردد. امام خامنهای فرمود: «روح و مدل امر به معروف، مدل امر و نهی است؛ مدل خواهش و تقاضا و تضرع نیست». ۷۹/۴/۱۹
#امربهمعروف_و_نهیازمنکر
#استعلاء
#اقتدار