eitaa logo
باید قوی شویم
48 دنبال‌کننده
930 عکس
541 ویدیو
28 فایل
🌾#رهبر_انقلاب:🔅ملت عزیز ایران باید همتشان این باشد که قوی بشوند!🔅 #آتش_به_اختیار #فعال_فرهنگی . . 💢ارتباط با ادمین (جهت ارسال نظرات و پیشنهادات، سؤالات و شبهات...): @Abdozahra5
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 *پرونده ویژه اربعین* 📍در ادامه بررسی جالب است بدانیم👈🏼 بسیاری از ثواب‌ها و مقام‌های معنوی به احترام مزور، نصیب و گذشتگان و آیندگان وی می‌شود که در روایات بدان‌ها اشاره شده است. ✨«عن علی علیه السلام أن رسول الله صلی الله علیه و آله قال له: والله لتقتلنّ بأرض عراق و تدفن بها....» «پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به خبر دادند که تو در سرزمین عراق کشته و دفن خواهی شد. امام علیه السلام پرسیدند: کسی که قبر ما را و تعمیر کند و تعهّد خویش را با آن حفظ کند، چه اجری دارد؟ • فرمودند: ای اباالحسن! خداوند قبر تو و قبر فرزند تو را بقعه ای از بقعه های بهشت و زمینی از زمین‌های آن قرار داده است. قلب جوانمردانی از مخلوقات خود و برگزیدگان از بندگانش را مشتاق به سوی شما قرار داده به گونه‌ای که ذلّت و اذیّت را در راه شما تحمّل می‌کنند و قبرهای شما را آباد می‌سازند و با انگیزه‌ی تقرّب به خدا و دوستی رسول او، فراوان به زیارت قبور شما می‌شتابند. - ای علی! تنها آنان از من برخوردار، وارد شونده‌ی بر حوضم و زائران من در بهشت هستند. ای علی! کسی که قبر شما را آباد کند و به تعهّد خویش پایبند باشد، مانند آن است که سلیمان بن داوود را در ساختن یاری رساند. کسی که قبر شما را زیارت کند، ثواب هفتاد حج (بعد از حجة الاسلام) دارد و از گناهان خود بیرون می‌آید همانند روزی که از مادرش متولّد می‌شود. پس بشارت باد تو را و به اولیا و دوستانت نیز بشارت بده به نعمت‌ها و چشم روشنی‌هایی که نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده و نه به دل کسی خطور کرده است. لیکن نابخردانی از مردم، زائران قبور شما را سرزنش می‌کنند، آن‌گونه که زنان نابکار را بر نابکاریشان سرزنش می‌کنند. اینها اشرار امّت من هستند، شفاعت من به آنان نرسد و بر حوض من وارد نشوند». 🔘ثواب‌هایی که در امثال روایت مذکور بیان شده‌اند، تنها بیانگر اجر اخروی زیارت نیست؛ بلکه حکایت از اثراتی دارد که بر جسم و جان زوّار و اجتماع ایشان دارد و آنان را به ثواب های نشنیدنی و ندیدنی نائل می‌کند. ائمّه اطهار علیهم السلام، منبع مملو از فیض و و برای زائر این درگاه می‌باشد و او را به درجه‌ی «عارفاً بحقّه» می‌رساند. و پس از آن است که زائر هماره در محضر مزور حضور دارد و سلام او بُعد مکانی را در می نوردد و زندگی او رنگ و بوی مولایش را پیدا می‌کند؛ و این تمام هدف زیارت است. √لذا زیارت که تجسّم تمامی معارف و سنن نبوی (صلوات الله علیه و اله) است، زائر را به چنان درجه‌ای از قرب و معرفت می‌رساند که گویا به زیارت خداوند نائل شده است (کَمَن زارَ اللهَ فی عَرشِه) ... @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باید قوی شویم
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 ۷ ( ) 📍هر انسانی در زندگی خود، شبکه ارتباطی چهارگانه‌ای دارد که همواره لحظات خود را در تعامل با آن ها سپری می‌کند. *تعاملات او با خود، با دیگران، و با طبیعت سهمی از این ارتباطات را تشکیل می‌دهد؛ اما حقیقت آن است که همه عملکرد انسان ذیل کیفیت تعامل و ارتباط او با خداوند متعال است که معنا می‌یابد. ✨ارتباط قلبی انسان با خداوند متعال و همواره خود را در محضر عظیم‌القدر او دیدن، رنگی بر زندگی انسان می‌نشاند که بر همه ابعاد وجودی و ارتباطی او موثر خواهد بود: 💠«صِبْغَةَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً ۖ وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ» ۱۳۸/بقره • چنان‌چه انسان «وجه» خود را - که نماینده همه ظرفیت‌های وجودی اوست- به سوی خداوند متعال بگرداند، حیات و ممات الهی خواهد یافت: 💠«وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِيفًا»۷۹/انعام √تمام زیبایی زندگی مؤمنانه بدان است که ببیند همواره در منظر و مرئی کریمی است که دلسوزانه و عاشقانه او و زندگی‌اش را با محبت خود مدیریت می‌کند. 👌🏼تفاوت زندگی مؤمن و غیر مؤمن نیز دقیقا همین‌جاست. √مثل کودکی که تا متوجه می‌شود مادرش او را می‌نگرد، با اشتیاق بیشتری بازی کرده و نشاط می‌گیرد. • هرچند این شادی همواره با خجلتی برآمده از ضعف و نقص انسان عجین است. ♨️ درک این حضور موجب ایجاد شوق و خشیتی توام می‌شود. √شوق به نگاه دمادم مولا و خشیتی برآمده از درک عظمت محضر مبارکش و ضعف و نداری محض خود. ◽️این حالت، نشانه عبد است و مایه شیرینی لحظات عبودیتش... 🔘اساساً مهم‌ترین بُعد خودشناسی، درک فقر محض عبد در محضر پروردگار متعال است. اینکه بنده بداند بسان حرفی بین اسم و فعل خداوند متعال قرار دارد و ارزشمندی‌اش به میزان درک این وابستگی و نیز نزدیکی‌اش به خداوند متعال است. ¶اضطراب وجودی انسان ذیل پرتو است که رفع می‌شود و وجود لرزان او تنها با تکیه بر عنایت الهی است که آرام می‌گیرد. 🔹درک محضر خداوند متعال است که توانی مضاعف برای خدمت به راه حق در عبد ایجاد نموده و او را در سخت‌ترین مسیر‌های به سمت مولا بخشیده و قلبش را محکم می‌کند: 💠«وَ رَبَطْنا عَلى‌ قُلُوبِهِمْ إِذْ قامُوا فَقالُوا رَبُّنا رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لَنْ نَدْعُوَا مِنْ دُونِهِ إِلهاً » ۱۴/کهف 🎯این‌جاست که «وَ ما رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ رَمى‌» (۱۷/انفال) محقق می‌شود و دیگر این بنده نیست که اقدام می‌کند؛ بلکه خداوند متعال با اعضا و جوارح عبد، عرصه مبارزه حق علیه باطل را در همه ابعادش مدیریت نموده و پیش می‌برد. ... • @bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 *پرونده ویژه * ، تعظیم شعائر الهی 📍تعظیم شعائر الهی از جمله اوامری است که قرآن کریم مستقیماً بدان پرداخته است. ▫️آیه‌ دوم از سوره‌ی مائده چنین می‌فرماید: 💠«لا تُحِلُّوا شَعائِرَ اللَّهِ» * هم‌چنین در آیه‌ی۱۵۸، سوره‌ی بقره می‌فرماید: 💠«إنّ الصَّفا وَ المروَةَ مِن شعائِرِ الله». • با بررسی مصادیقی که قرآن کریم به عنوان شعائر الهی معرّفی فرموده است در می‌یابیم که اولاً شعائر الهی تنها در این مصادیق خلاصه نمی‌گردد؛ چراکه «مِن تبعیضیّه» در آیه‌ دلالت دارد بر اینکه موارد نام برده شده، تنها بخشی از شعائر الهی هستند. ثانیاً شعائر الهی، آیات و نشانه‌هایی هستند که بندگان را به یاد خداوند می‌اندازند؛ و این نشانه‌ها غیر از موجودات عالمند که تکویناً الهی محسوب می شوند؛ بلکه آن‌چه برای عبادت خداوند متعال اختصاص می‌یابد، در زمره‌ی شعائر قرار می‌گیرد. √در واقع هر نوع شعیره ای که بازگو کننده‌ی معالم دین یا ارزش‌های دینی باشد، مورد امضای شارع بوده و شامل ادلّه ی تعظیم شعائر الهی می‌شوند؛ چراکه عرف متشرّعه در تشخیص شعائر از سوی شارع مأذون است. ⚠️جالب توجّه است که برخی معتقدند شعائر اهمّیّتی افزون بر واجبات دارند؛ چراکه این شعائر هستند که حافظ دین و اساس ایمان در جامعه و به تبع باز بودن دریچه‌ی سعادت به روی بشریّت می‌باشند. لذا چنان‌چه عرف متشرّعه، عملی را به عنوان علامتی از معالم دین و یادآور دین الهی بپذیرند، آن عمل از شعائر الهی محسوب می‌گردد و از مصادیق پایه‌گذاری می‌باشد. بدین معنا که وضع علامتی که دالّ بر حکمی الهی باشد (علامتی که فی نفسه حرمتی ندارد)، سنّت حسنه‌ای است که موجب ترویج بیش از پیش احکام الهی می‌گردد؛ لذا در زمره‌ی شعائر الهی نام خواهد گرفت. ¶ به‌عنوان مثال شهادت ثالثه در و یعنی شهادت به (أشهد أنّ علیّاً ولیّ الله)، جزئیّت در اذان و اقامه ندارد؛ لکن از نظر فقها این شهادت از شعائر دین می‌باشد. فلذا ذیل امر به تعظیم شعائر الهی قرار می‌گیرد. •البته چنین سنّتی که بین مسلمین پذیرفته گردد و آن را به عنوان شعاری الهی، آیت دین بدانند جز با عنایت خداوند به قلوب ایشان ممکن نخواهد بود. چنان‌چه خداوند اراده فرماید که عملی از شعائر گردد، قلب‌ها را به سوی آن عمل سوق داده و تجمیع و تحکیم می‌فرماید. همان‌طور که آیه شریفه می فرماید: 💠«وَ رَبَطنا عَلَی قُلوبِهِم إذ قامُوا فَقالُوا ربنا رب السموات و الار» «و دلهایشان را محکم ساختیم در آن موقع که قیام کردند و گفتند پروردگار ما پروردگار آسمانها و زمین است». • یکی دیگر از شعائر الهی که در بدان تصریح شده است، معصومین علیهم السلام و بالاخص زیارت و حسینی علیه السّلام می باشد. به علاوه‌ی آنکه دلایل متعدّدی وجود دارد که احیا و اقامه‌ی عزای علیه‌السلام به همه انحای آن (مشروط به آنکه فی نفسه حرمتی نداشته باشد) از نشانه‌های ایمان و عوامل اقامه‌ی دین است. ▪️شعائر حسینی علیه‌السلام از مصادیق امتثال امر مودّت رسول‌الله(صلوات الله علیهم اجمعین) است که آیه کریمه اجر رسالت را مودّت ایشان می‌داند: 💠«قُل لا أسئَلُکُم عَلَیه أجراً إلّا المَوَدّةَ فِی القُربَی»ـ • @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim 🔻🔻🔻
🔺🔺🔺 ◽️ و که اصلی‌ترین شاخصه‌ی می‌باشد، در اقامه‌ی علیه‌السلام تجلّی یافته است؛ چراکه از سویی عزادار خود را متعهّد به حفظ آرمانها و اهداف و هم‌چنین متعهّد به مبارزه با عوامل غربت و ایشان می‌داند. *از این رو دوستی و دشمنی خود را بر محور دین خدا تنظیم می‌نماید و از این جهت است که شعائر حسینی علیه‌السلام ، شعائر الهی می‌گردند. •از سوی دیگر کربلای اباعبدالله علیه‌السلام جلوه‌گاه تمامی اسلام گشته است؛ به همین خاطرست که گفته می‌شود «الاسلامُ مُحمّدیّ الوجودِ حسینیُّ البقاءِ». √بنابراین شعائر حسینی فی نفسه مقدّس و فریضه است؛ لکن تقدّس آن به جهت عظمت خداوند و جریان او بر عالم و عالمیان می‌باشد. چون این شعائر موجب بسط ولایت الهی در جهان است، همگان موظّف به تعظیم آن هستند و روایات مملوّند از تأکید به و برای سیدالشهدا علیه‌السلام و بیان ثواب‌های بی‌شمار برای آن. 👌🏼 جالب توجّه است که در خلال روایات، بسیار به ثواب زیارت اباعبدالله علیه‌السلام پرداخته شده است؛ لکن یک زیارت است که علی الظاهر پاداشی برای آن مطرح نشده، بلکه سیاق آن نشان از نوعی وظیفه دارد. **توضیح آنکه تنها زیارت در روز اباعبدالله علیه‌السلام است که به عنوان علامت شیعه علیهم‌السلام اعلام شده است. چنین بیانی گویا می‌خواهد وظیفه‌ای را تعیین فرماید که عیار صدق مدّعیان باشد و معیار صف‌بندی آخرالزمانیان. ▫️ امام حسن عسکری علیه‌السلام می‌فرمایند: 🔅«عَلاماتُ المؤمنِ خَمسٌ: صَلَواتُ إحدي و خَمسينَ، و زيارةُ‌ الأربعينَ، و التَّخَتُّم بِاليَمينِ، و تَعفيرُ الجبین، و الجَهْرُ بِبسم اللهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ» «نشانه‌هاي مؤمن پنج چيز است: اوّل: نماز پنجاه و يك ركعت (واجب و نافله در طول شبانه روز) دوّم: زيارة اربعين سوّم: انگشتر در دست راست نمودن، چهارم: پيشاني بر خاك گذاردن، پنجم: بلند گفتن بسم‌ الله ‌الرّحمن الرّحيم در نمازها». ✨این زیارت در واقع بزرگداشت یوم‌الله اربعین است؛ اربعینی که خود بزرگداشت واقعه‌ی کربلا و تمامی آرمان‌های آسمانی آن می‌باشد. • @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 *پرونده ویژه در روایات: 📍 در روز اربعین از جمله زیارت‌هایی است که دارای مأثور می‌باشد؛ و این نشان از اوج اهتمام معصومین علیهم‌السلام به این زیارت دارد. √ آنچه از معارف در این زیارتنامه گنجانیده شده، به مثابه مرام‌نامه ای است که زائر با در میان می‌گذارد و بر آن اساس عهد و بیعت می‌سپارد. ◽️اصلی‌ترین روایتی که دالّ بر مطلوبیّت زیارت اربعین می باشد، فرمایش امام حسن عسکری علیه‌السلام است که در ضمن احصاء نشانه‌های مؤمن (=شیعه راستین)، زیارت اربعین را به‌عنوان یکی از آنها معرّفی می‌فرمایند. **مقصود از عبارت «زیارت اربعین» نه دیدار چهل مؤمن است و نه چیز دیگر؛ بلکه تنها زیارت سیدالشهدا علیه السلام در روز اربعین را توصیه می‌کند؛ چراکه الف و لام بر سر کلمه‌ی اربعین (الأربعین) نشان از معهود بودن آن نزد مردم و اشاره به زیارت خاصّی که مورد تصدیق و آشنای مومنین است دارد. ✔️اینکه زیارت اربعین در کنار نمازهای واجب و مستحبّ قرار گرفته، می‌تواند حاکی از معانی والایی باشد. • همان‌طور که آیت‌الله جوادی آملی معتقدند که این همنشینی دلالت دارد بر تعیین ستون دین و ستون . همان‌گونه که به‌عنوان معرّفی و توصیه شده است، زیارت اربعین نیز به عنوان ستون ولایت مورد تاکید می‌باشد. √آنچه مرز بین ایمان و کفر است، نماز می‌باشد و آنچه مرز گردن نهادن به الهی یا ولایت می‌باشد نیز زیارت اربعین است؛ چراکه بزرگداشت واقعه‌ی در روز اربعین به واقع زنده نگه داشتن واقعه‌ای است که در آن تمامی اسلام در برابر تمامی کفر حضور می‌یابد و تجلّی تامّ مصاف همیشگی و جبهه‌ی باطل می‌گردد. 🔘 حضور در دایره‌ی ولایت الهی، نه تنها اولیای حق را می‌طلبد؛ بلکه همواره از ولایت طاغوت را نیز باید به همراه داشته باشد و این مهم با زنده نگاه داشتن یاد غربت و مظلومانهی علیه‌السلام و اقامه‌ی عزا برای حضرتش انجام گرفته است. ▪️اینکه حضرت رضا علیه‌السلام به ابن شبیب می‌فرماید که همواره بر حسین علیه‌السلام اشک بریزد، و در حین این ذکر و اشک، آرزوی همراهی با حضرتش و را بنماید («فَقُل مَتی مَا ذَکَرتَه: یا لَیتَنی کُنتُ مَعَهُم فَأفوزَ فَوزاً عَظیماً») یک تعلیم مکتبی است و نه صرف یک آرزو. 🌴 آن‌که قلبش آرزوی حضور در جرگه‌ی سیدالشهدا علیه‌السلام را دارد، اندیشه‌اش جدای از درس روضه‌های حضرتش نخواهد بود؛ و آن‌که چون علیه‌السلام بیندیشد، عملکردی شبیه ایشان خواهد یافت. 🔺این «اندیشه سازی از طریق دل» شاهکار منحصر به فرد سیدالشهدا علیه السلام است. • @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 *گفتار چهارم: عبادت اجتماعی پیاده 📍حرکت همگانی میلیون‌ها انسان به سوی هدفی مشترک، فی‌نفسه اعجاب‌انگیز است؛ امّا اعجاب‌انگیزتر خواهد بود وقتی که دریابیم عبادتی میلیونی در حال وقوع است، عبادتی با چندین بُعد و جهت. ◽️پیاده به زیارت رفتن را روایات ستوده و برای آن ثواب‌های متعدّدی برشمرده‌اند. √از این میان برخی پیرامون پیاده به حجّ رفتن هستند، برخی پیرامون سیره علیهم‌السلام در پیاده رهسپار حجّ شدن و برخی نیز زیارت پیاده را توصیه می‌نمایند. 🔺این مجموعه نشان از عبادت بودن، زیارت پیاده دارند. 🔘هم‌چنین اندیشمندان اسلامی قاعده‌ای را بیان کرده‌اند مبنی بر آن‌که 👈🏼پیاده به سوی عبادت رفتن، خود عبادت می‌باشد: «المشیُ الی العبادة عبادةٌ». ** لذا زیارت پیاده‌ی حرم آل الله علیهم‌السلام عبادت خداوند متعال است و مشمول ثواب خواهد بود. • از سوی دیگر زیارت پیاده، همراه خود ملزوماتی دارد که به درجه‌ی عبادی بودن آن می‌افزاید. ▪️توضیح آن‌که پیاده سفر کردن، سختی‌ها و مشقّت‌های خاصّ خود را دارد؛ لکن زائری که به شوق رسیدن به مزور و محبوب این راه را طی می‌کند، سختی‌ها را با اختیار و علاقه به جان می‌خرد. لذا هر گاه که سختی متوجّه او می‌شود، دل و فکر را متوجّه محبوبی می‌کند که به سویش رهسپار است و این ذکر مدام محبوب، زمینه‌ی روشنایی قلب و همراهی عملی زائر پیاده با مزور را به ارمغان خواهد داشت؛ چراکه اصلی‌ترین عاملی که انسان‌ها را به ورطه‌ی هلاکت می‌کشاند، غفلت از ولیّ و مولایش می‌باشد و ذکر، بهترین و موثّرترین راهبردی است که غفلت را می‌زداید. به خصوص که این ذکری است که چندین روز تداوم دارد و به این دلیل حلاوت معیّت با ولیّ خدا در ذائقه‌ها می‌نشیند و دیگر زندگی بدون ولیّ را تحمّل نخواهند کرد. √ چنین ذکری ذاکر را از پستی‌هایی که مانع همراهی با مذکور است، رها خواهد کرد. ⚪️همان‌طور که حدیث شریف می‌فرماید: 🔅 «إنَّه لَيسَ عَمَلٌ أحَبَّ إلَى اللّه ِ تَعالى و لا أنجى لِعَبدٍ مِن كُلِّ سَيِّئَةٍ فِى الدُّنيا وَ الآخِرَةِ مِن ذِكرِ اللّه» «هیچ عملی نزد خداوند، محبوب‌تر و از بدی‌های دنیا و آخرت، نجات‌بخش‌تر از ذکر و یاد خدای متعال نیست». 🔘ذکر حقیقی دو شرط دارد: √یکی صحیح نسبت به مذکور √ و دیگری توجّه به او و حضور او. 🔺هر دوی این شروط در زیارت پیاده مشهود است. ¶ زائر با معرفت به شخصیّت ولیّ خدا که در راه تحقّق حکومت او در سراسر گیتی، خون قلب خود و عزیزانش را فدا نموده و اکنون نیز در هر قدم زائر همراه اوست؛ بلکه با دعوت خود ایشان است که به زیارتش بار می‌یابد. ⚜یاد و ذکر همراهی توأمان عقل و عمل است. هم معارف و شناخت‌های انسان را افزون می‌کند و هم با روضه‌هایش، قلب را مالامال از محبّت و شوق وفای به عهد می‌نماید. ✔️چنین است که هرگاه سخن از سیدالشهدا علیه‌السلام در میان باشد، همّت‌ها مضاعف گشته و موانع رسیدن به آرمان‌ها رنگ می‌بازد و چنین ندا سر می‌دهد: «فَاَسئَلُ اللهَ الّذی أکرَمَنی بِمَعرِفَتِکُم وَ مَعرِفَةِ أولیائِکُم وَ رَزَقَنِی البَرائَةَ مِن أعدائِکُم أن یَجعَلَنی مَعَکُم فِی الدُّنیَا وَ الآخِرَةِ وَ أن یُثَبِّتَ لِی عِندَکُم قَدَمَ صِدقٍ فِی الدُّنیَا وَ الآخِرَةِ» ←تا معیّت با امام، روزی دنیا و آخرت او گردد. وقتی میلیون‌ها قلب، با هم در ذکر حسین علیه‌السلام هم‌نفس می‌شوند و عبادتی جمعی را شکل می‌دهند، امّتی حسینی شکل گرفته است که شبکه‌ی ارتباطی‌شان بر محور ولیّ خدا قرار دارد. •آحاد علیه‌السلام می‌دانند که به یکدیگر نیازمندند و باید یاری‌کننده‌ی هم در باشند. و ، مهم‌ترین ویژگی چنین جامعه‌ای است. لذاست که نمونه‌ی کوچکی از این همدلی و هم‌جبهه‌گی را در همایش زیارت پیاده اربعین بین انسانهایی با ملّیّت‌ها و مذهب‌های گوناگون نظاره‌گریم. 🏴امّت حسینی از آنجا که در ولیّ خویش محو می‌شوند –همان‌طور که اصحاب سیدالشهدا علیهم‌السلام در او فانی شدند: «وَ عَلَی الارواحِ الّتی حَلَّت بِفِنائِکَ»- اراده‌ای جز اراده‌ی او در سر ندارند و خدمت به آرمان‌های او را تنها راه سعادت می‌یابند؛ لذا از آسیب‌ها و خطراتی که در کمین سایر جوامع است مانند مقام‌پرستی‌ها، ثروت‌اندوزی‌ها، حسادت‌ها و بخل‌ها و غیره، مبرّا خواهد بود. 🔹عبادت اجتماعی امّت حسینی در زیارت پیاده‌ی اربعین از آنجاکه جمعی را به ارمغان می‌آورد، جامعه را مملو از خواهد کرد. @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅سلام علی آل یس🔅 از ظهر گذشته است،تاخیر نکرد؟ ساعت دو ونیم،سه،دیر نکرد؟🥀 دلگیرترم دوباره از هفته قبل تلخی غروب جمعه تغییر نکرد...🥀 این جمعه هم غروب شد نیامدی جانا...🥀 @bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 *پرونده ویژه * ⚜گفتار پنجم: تجلّی قیادت معنوی در ▪️امام حسین علیه‌السلام خون قلب خویش را بذل فرمودند تا پرده‌های جهالت را برچیده و مردم را از سرگردانی گمراهی نجات عنایت فرمایند (بَذَلَ مُهجَتَهُ فیکَ لِیَستَنقِذَ عبادَکَ مِن الجَهالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلالَةِ). *آن‌چه مردم را از الهیّه غافل می‌سازد یا جهالت است یا سرگردانی در وادی ؛ امّا امام حسین علیه‌السلام چنان مسیر تاریخ را بر سر انگشت ایثار خویش هدایت نمودند که هیچ قلبی نخواهد توانست نسبت به ایشان و آرمان‌هایشان بی‌تفاوت باشد و موضع‌گیری نکند. ✔️در حقیقت خون سیدالشهدا علیه‌السلام کار را تمام کرده است و آینده‌ی بشریّت و حکومت و بر جهان را تضمین کرده است. درسی است که برای تمام تاریخ گفته شده است. بدین معنا که مخاطبش تنها مردم کوفه یا ساختار حکومت فاسد اموی نیست؛ بلکه خود را قلب تاریخ می‌داند و با تپش‌های عاطفه و عشق و ایثار با آن سخن می‌گوید و تکامل تاریخ را نشانه گرفته است. و این تنها از عهده‌ی امام معصوم علیه‌السلام برمی‌آید که تمام مراحل تاریخ را به چشم ببیند و برای آنها الگویی تکاملی ترسیم نماید. ¶الگویی که هم در آن مقابله‌ با ستمگری و تجاوز از حدود وجود دارد و هم موج ارزش‌گرایی و انسانیّت می‌خروشد. لذا هیچ حرکت اصلاحی در تاریخ، نمی‌تواند بدون نظاره به آن الگوی زنده رخ دهد. ◽️ «اصلاً سیدالشهدا علیه‌السلام به این علّت شمشیر می‌زدند که ارزش بر تاریخ مسلّط شود نه اینکه در همان وهله، ساختارها اصلاح شود». ✨امام حسین علیه‌السلام هم «مصباح هدی» است و هم «سفینة النجاة». توضیح آن‌که 👈🏼وقتی کسی در برهوت گمراهی گرفتار است، نیازمند نوری است تا راه را به او نشان دهد و هدف را برایش روشن نماید. پس از آن، به وسیله‌ای نیاز خواهد داشت تا او را به سرمنزل برساند. ▫️امام حسین علیه‌السلام خود به تنهایی هم روشنگر هدف و مسیر و هدایتگر بشریّت است به سوی حصن حصین الهی، و هم خود است که تنها با تمسّک به او می‌توان به ساحل حقیقت بار یافت. 🔹یکی از وجوه حدیث شریف نبوی صلّی الله علیه و آله:«حسینٌ منّی و أنا مِن حسین» نیز همین است که آن‌چه حضرت رسول اکرم(ص) از هدایت مردم بر عهده داشت و در اختیار ایشان قرار داد، امام حسین علیه السلام آن را حفظ کرده و دستگیری امّت را در طیّ مسیر هدایت برعهده گرفت. 🏴حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام عالم را تحت ولایت الهیّه، مقدّس می‌خواهد و این قدسی کردن عالم بشریّت، آن چیزی است که جبهه‌ی باطل برنمی‌تابد و با آن به مبارزه برمی‌خیزد. امّا از آنجا که در این مبارزه، غالباً باطل با چهره‌ای شبیه به حق حضور می‌یابد، عموم مردم در گرد و غبار گرفتار می‌شوند. **تشخیص چهره‌ی نفاق و افشای آن، رسالتی است که امام معصوم علیه‌السلام بر عهده دارد. √این افشاگری با مقابله‌ی جبهه‌ی باطل همراه خواهد بود و به تبع مردم باید موضع خویش را نسبت به طرفین این مبارزه اتّخاذ کنند. 👌🏼اقامه‌ی عزا یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که نمایانگر موضع‌گیری مردم می‌باشد. •به همین خاطر است که جامعه‌ی تشیّع اصیل همواره چهره‌ی را به خوبی می‌شناسد و فریب تظاهرهای آن را نمی‌خورد؛ چرا که عمق استراتژیک درگیری با جبهه‌ی باطل را در عزاداری‌ها به او شناسانده اند. 🎯پس می‌توان چنین گفت که قیادت و رهبری معنوی سیدالشهدا علیه‌السلام بوسیله‌ی مجالس روضه و دسته‌های عزا در تاریخ جاری است و همواره ارزش‌های الهی را در قلبها و جوامع زنده می‌دارد. • @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله...🔅 *پرونده ویژه * 📍قیادت و به‌وسیله‌ی و دسته‌های عزا در تاریخ جاری است و همواره ارزش‌های الهی را در قلب‌ها و جوامع زنده می‌دارد. ▫️حضرت (ره) می فرمایند: «روضه‌ی سیدالشهدا علیه‌السلام برای حفظ مکتب سیدالشهداست. آن کسانی که می‌گویند روضه‌ی سیدالشهدا علیه‌السلام را نخوانید، اصلاً نمی‌فهمند مکتب سیدالشهدا علیه‌السلام چه بوده و نمی‌دانند یعنی چه؛ نمی‌دانند این گریه‌ها و این روضه‌ها حفظ کرده این مکتب را. الان۱۴۰۰ سال است که با این منبرها و با این روضه‌ها و با این مصیبت‌ها و با این سینه‌زنی ها ما را حفظ کرده‌اند؛ تا حالا آورده‌اند اسلام را. این عدّه از جوان‌هایی که این‌طور نیستند که سوءنیت داشته باشند، خیال می‌کنند حالا باید ما حرف روز بزنیم! حرف سیدالشهدا علیه‌السلام حرف روز است، همیشه حرف روز است، همیشه حرف روز را سیدالشهدا علیه‌السلام آورده است دست ماها داده و سیدالشهدا علیه‌السلام را این گریه‌ها حفظ کرده است و مکتبش را، این مصیبت‌ها و داد و قال‌ها حفظ کرده؛ این سینه‌زنی‌ها و این دسته‌جات حفظ کرده. اگر فقط مقدّسی بود و توی اتاق و توی خانه می‌نشست برای خودش و هی می‌خواند و تسبیح می‌گرداند، نمانده بود چیزی، هیاهو می‌خواهد. هر مکتبی هیاهو می‌خواهد، باید پایش سینه بزنند، هر مکتبی تا پایش سینه‌زن نباشد، تا پایش گریه‌کن نباشد تا پایش توی سر و سینه زدن نباشد، حفظ نمی‌شود». ✔️آن‌چه در نهفته است نیز همین قیادت معنوی سیدالشهدا علیه‌السلام است. • حضرت همان‌طور که صحنه‌ی را مدیریّت نمودند به گونه‌ای که تمامی یاران ذیل الهیّه ایفای نقش کنند و چهره‌ی و منافقان به طور کامل رسوا گردد، صحنه‌های را نیز سرپرستی کردند تا استیفای ثمرات و اهداف قیام با موانع مواجه نشود. به عبارت دیگر سیدالشهدا علیه‌السلام عهد بندگی خویش را با خداوند به انجام می‌رسانند و یاران خویش را ذیل هم عهدی با خویشتن به مراتب تقرّب رهنمون می‌شدند. حتّی پس از ، سر مطهّرشان مشغول سرپرستی در مسیر تکمیل قیام عاشورایی‌شان بود. 🏴در مقاتل آورده‌اند که سر مطهّر به اطراف چشم می‌گرداند، اشک می‌ریخت، قرآن می‌خواند و...؛ این‌ها همه نشان از آن دارد که برای قیادت معنوی، حیات و ممات حضرتش تفاوتی ندارد و در هر صورت حضور ایشان مداوم است. *لذا چنان‌چه سلام‌الله‌علیها مدل و الگویی را برای پاسداشت ارائه می‌فرمایند، این الگو حاصل قیادت معنوی سیدالشهدا علیه‌السلام بوده است و بدین ترتیب برای امت حسینی لازم الاتّباع می‌باشد. 👌🏼 و زیارت روز نقطه‌ی اوج الگویی است که به تأیید سیدالشهدا علیه‌السلام انجام گرفته و هم‌چنان با تأیید و عنایت ایشان است که رونق می‌گیرد و دل‌ها به سویشان متمایل می‌گردند. • @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باید قوی شویم
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 #شرح_وصیتنامه_سردار #حاج_قاسم #بخش۷ ( #قسمت_اول ) 📍هر انسانی در زندگی خ
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 ۷ ( ) 📍این وصف مجاهدان این جبهه است که با فنای خود در محضر خداوند متعال، عرصه مدیریت را به او سپرده و آثار فضل و را در قبول کریمانه این مدیریت نظاره می‌کنند. شعار این مقام است. و افتخار «الله مولانا و لا مولی لکم» برای می‌ماند و بس. √لذاست که پس از عمری مجاهدت، از این مقام معنوی خود پرده برداشته و موفقیت خود در چشم و گوش و زبان و دست خداوند متعال شدن را اعلان می‌دارد. • فقر محض عبد، ثروت جاودانه اوست. ¶راه درک این معنا و وصول به این مقام، در طهارت قلب است. ◽️قلب پاک عبد، محل نظر خداوند متعال است و همین نگاه است که مسیر را تسهیل نموده و عبد را پیش می‌برد. √قلبی که از همه تعلقات دنیوی پاک شده باشد، آمادگی پیدا می‌کند با حقائق مرتبط شده و آن ها را در خود جای دهد. •اعتقاد عقلیِ صرف کافی نیست و توان اینکه در سختی‌ها و فتنه‌ها فرد را همراهی کند، ندارد تا «دلبستگی» به خداوند متعال و محبوبین او نباشد، عبد قدم از قدم بر نخواهد برداشت. 🔺این محبت سرمایه ارزشمندی است که متوقف بر است «قلوب العباد الطاهره مواضع نظر الله سبحانه فمن طهر قلبه نظر الیه» ✨دل های پاک بندگان، جایگاه نظر و توجه خداوند متعال است. پس هرکس قلبش را تطهیر کند، خدا به او نظر می‌نماید.» (غررالحکم، ص۶۷) 🔘قلب پاک است که محلّ حب و خداوند متعال و اولیای اوست و حبّ به اولیای الهی است که نشانه محبت متقابل عبد و مولاست: «مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَيْرَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَيْنِ علیه السلام وَ حُبَّ زِيَارَتِهِ.» (کامل‌الزیارات، ۱۴۲) • @bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا