eitaa logo
باید قوی شویم
48 دنبال‌کننده
930 عکس
541 ویدیو
28 فایل
🌾#رهبر_انقلاب:🔅ملت عزیز ایران باید همتشان این باشد که قوی بشوند!🔅 #آتش_به_اختیار #فعال_فرهنگی . . 💢ارتباط با ادمین (جهت ارسال نظرات و پیشنهادات، سؤالات و شبهات...): @Abdozahra5
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باید قوی شویم
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 #شرح_وصیتنامه_سردار #حاج_قاسم #بخش۷ ( #قسمت_اول ) 📍هر انسانی در زندگی خ
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 ۷ ( ) 📍این وصف مجاهدان این جبهه است که با فنای خود در محضر خداوند متعال، عرصه مدیریت را به او سپرده و آثار فضل و را در قبول کریمانه این مدیریت نظاره می‌کنند. شعار این مقام است. و افتخار «الله مولانا و لا مولی لکم» برای می‌ماند و بس. √لذاست که پس از عمری مجاهدت، از این مقام معنوی خود پرده برداشته و موفقیت خود در چشم و گوش و زبان و دست خداوند متعال شدن را اعلان می‌دارد. • فقر محض عبد، ثروت جاودانه اوست. ¶راه درک این معنا و وصول به این مقام، در طهارت قلب است. ◽️قلب پاک عبد، محل نظر خداوند متعال است و همین نگاه است که مسیر را تسهیل نموده و عبد را پیش می‌برد. √قلبی که از همه تعلقات دنیوی پاک شده باشد، آمادگی پیدا می‌کند با حقائق مرتبط شده و آن ها را در خود جای دهد. •اعتقاد عقلیِ صرف کافی نیست و توان اینکه در سختی‌ها و فتنه‌ها فرد را همراهی کند، ندارد تا «دلبستگی» به خداوند متعال و محبوبین او نباشد، عبد قدم از قدم بر نخواهد برداشت. 🔺این محبت سرمایه ارزشمندی است که متوقف بر است «قلوب العباد الطاهره مواضع نظر الله سبحانه فمن طهر قلبه نظر الیه» ✨دل های پاک بندگان، جایگاه نظر و توجه خداوند متعال است. پس هرکس قلبش را تطهیر کند، خدا به او نظر می‌نماید.» (غررالحکم، ص۶۷) 🔘قلب پاک است که محلّ حب و خداوند متعال و اولیای اوست و حبّ به اولیای الهی است که نشانه محبت متقابل عبد و مولاست: «مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَيْرَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَيْنِ علیه السلام وَ حُبَّ زِيَارَتِهِ.» (کامل‌الزیارات، ۱۴۲) • @bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 *پرونده ویژه * ▪️گفتار ششم: اهتمام علما و بزرگان دین نسبت به اربعین 📍یکی از راه‌هایی که در تشخیص راه‌گشایی می‌کند، توجّه به سیره‌ی علمای دین می‌باشد. در مورد نیز همین قاعده صادق است. *با مراجعه به تاریخ در می‌یابیم که در رأس تمامی بزرگان دین، صحابی جلیل القدر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است که در سال۶۲ هجری قمری خود را از مدینه به می‌رساند. حضور جابر در -با توجّه به تاییداتی که از سوی معصومین علیهم السلام در مورد مقام معنوی ایشان وارد شده است- با حالت پیری و نابینایی، نشان از اهمّیّت این حضور دارد. √پس از آن تنها در زمان امام باقر و امام صادق علیهماالسلام بود که خفقان حاکم بر جامعه‌ی مسلمین فروکش نمود، و بدین خاطر است که و زیارتنامه اربعین در زمان ایشان به مردم ارائه شد. لکن باز هم شرایط برای زیارت در روزهای عادی چندان مهیّا نبود، چه رسد به زیارت اربعین آن هم دسته جمعی و پیاده.🍁 ✔️آخرین نشانه‌ای که از سوی اهل‌بیت علیهم‌السلام به شیعیان داده شده، روایت امام حسن عسکری علیه‌السلام می باشد که در ذیل نشانه‌های مؤمن، زیارت اربعین را احصا می‌فرمایند. **لذا علمای اسلام نیز در هر زمان که گشایشی حاصل می‌شد، به سوی کربلا می‌شتافتند؛ خصوصاً در آن زمان که اکثر علما در نجف حضور داشتند. 🔘از جمله‌ی علمایی که در دوره‌ی معاصر به زیارت پیاده اربعین اهتمام ورزیدند، (رضوان الله تعالی علیه) و میرزا حسین نوری(ره) می باشند. •طبق نقل‌های تاریخی، این زیارت در زمان شیخ انصاری(ره) بسیار باشکوه برگزار می‌شده؛ لکن پس از ایشان ادامه نیافته است. سپس میرزا حسین نوری(ره) دوباره زیارت پیاده اربعین را احیا نموده‌اند. ¶هم‌چنین علمای اسلام از جمله سیّد محسن امین عاملی، شیخ محمّد حسین غروی، آیت الله میرزا محمّد حسین نائینی، آیت الله ملکوتی، آیت الله شاهرودی، آیت الله مدنی، آیت الله ، ، و... رحمت الله علیهم، زیارت پیاده‌ی کربلا بخصوص در ایّام اربعین را در برنامه‌ی سالانه‌ی خویش داشتند. آیت الله مکارم نیز خود در این راهپیمایی حضور یافته‌اند. آیت الله جوادی آملی در کتاب شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی، زیارت اربعین را ستون می‌دانند. ▫️امام خمینی(ره) می‌فرمودند: «این روزهای بزرگ را بزرگ شمارید و اربعین ها را، عاشوراها را و امثال این ها را بزرگ بشمارید. اسلام این قدر برای اجتماع و برای تبلیغ کرده است و هم عمل کرده است. یعنی روزهایی را پیش آورده است که با خود این روزها و انگیزه این روزها تحکیم وحدت می شود؛ مثل عاشورا و اربعین». ▫️ (حفظه الله) این کیفیّت از زیارت را از مصادیق شعائر الهی می‌دانند و می‌فرمایند: «تركیب «عشق و ایمان» و «عقل و عاطفه» از ویژگی‌های منحصر به‌فرد مكتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است و حركت عاشقانه و مؤمنانه مردم از كشورهای مختلف جهان در این پدیده بی‌سابقه، بدون تردید از جمله شعائر الهی است». √لذا قدم نهادن در این همایش با پشتوانه‌های سترگ از قول و فعل و تقریر معصومین علیهم السلام و علمای دین برخوردار است. • @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 *پرونده ویژه * 🏴حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، پرچمدار فرهنگ ▪️« اگر زینب نبود» بیانی لطیف است از حقیقت آنچه انجام دادند. √پاسداری از خون‌هایی که برای احیای اسلام فدا شده بود، نشر آرمان‌هایی که در ریشه دوانده بود، مبارزه با تحریف‌هایی که نسبت به دین و خاندان رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) صورت گرفته بود، از جمله رسالت‌هایی بود که زینب کبری علیهاسلام در هم عهدی با امام خویش به انجام رساندند. 📍حفظ آرمان‌ها و اهداف قیام در دل ، به‌ وسیله‌ی جامعه‌ای شکننده از زنان داغدار و کودکان ستم کشیده اعجازی بود که اگر زینب کبری علیهاسلام آن را محقّق نساخته بود، بعید بود که در باورها بگنجد و چه رسد به آن‌که از سوی آدمیان به عمل درآید. *چنانچه بخواهد وظایف خویش را به درستی انجام دهد، باید از زینب کبری علیهاسلام الگو بگیرد و پا جای پای او بگذارد. ✔️اکنون باید محورهای نظری و محورهای عملیّاتی الگوی زینبیِ فرهنگ زیارت اربعین را تبیین نمود تا روشن گردد که چه رویکردی در این فرهنگ مورد نظر که کماکان رهبری این نهضت را بر عهده دارند، می‌باشد. ... @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 *پرونده ویژه * ⚜محورهای نظری 📍استغنای روحی حربه‌ی اساسی مستکبران تاریخ، از بین بردن هویّت مردم با ابزارهای گوناگون نظیر تهدید و ایجاد ترس و یا ایجاد شرایط تنگنا و مضیقه‌ی اقتصادی و... بوده است. به استضعاف کشیدن، راهبرد مشترکی است که ظالمان برای به خدمت گرفتن انسانها به کار می‌برند و بدین وسیله دنیای خویش را به قیمت ایجاد فساد در زمین، به گمان خویش آباد می‌کنند. *لذا چنان‌چه جامعه‌ی ایمانی، حقیقتاً به معتقد و پایبند گردد، خود را از نظر مادّی و معنوی به خدای خویش وابسته می‌داند و در برابر تهدیدها و تطمیع‌های کافران و متجاوزان ایستادگی می‌کند. این استغنای روحی است که می‌تواند انسان را از افتادن در ورطه‌ی شرک و فسق نجات دهد. ▪️آن‌چه در الگوی زینبی در قالب فرهنگ زیارت اربعین تبلور بسیار دارد، استغنای روحی و افتقار الی‌الله می‌باشد. علی‌رغم شرایط سخت روانی و همچنین شرایط نابسامان جسمی، استغنای روحی چنان این جماعت شکننده را نگاه می‌دارد که حتّی یک سخن منافی ادب از زبان ایشان شنیده نمی‌شود و هر چه مقاتل نقل کرده‌اند، همگی کلماتی وزین، منطقی و مدبّرانه است. 🏴رهبری معنوی جامعه‌ی بشری را به از تمامی دلبستگی‌های فانی دنیا و افتقار الی‌الله می‌رساند و دست نیازشان را به درگاه الهی متّصل می‌نماید. **لذاست که جامعه‌ی محبّین سیدالشهدا علیه‌السلام در سخت‌ترین شرایط نیز مقاومت می‌کنند و ندای بر لب می‌سرایند. ✔️تهذیب فردی و جمعی در جامعه‌ی حسینی ناشی از همین استغنای روحی است که در روح این امّت دمیده‌اند. 🔘عزاداران و زوّار اربعینی با وجود این محور نظری، اوّلاً از رذایل فردی و درونی مبرّا می‌گردند و ثانیاً جهت‌گیری حبّ و بغض‌های آنها با امامشان یکی می‌شود. √ چنین عزّتی است که اراده‌ای پولادین را رقم می‌زند؛ اراده‌ای که تاریخ را تحت تأثیر خود قرار داده و به سوی تکامل هدایت می‌کند. @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 *پرونده ویژه * ⚜محورهای نظری ▪️استعلای آرمانی: همواره بلند همّتی، عنصر پیشران انسان‌ها و جوامع به سوی موفّقیّت و خوشبختی بوده است. ◽️نمونه ای از همّت والا را می‌توان در این فرمایش امیر مؤمنان علیه‌السلام به نظاره نشست: «نسألُ اللهَ مَنازِلَ الشهداءِ و مُعایشةَ السُعَداءِ و مُرافقة الأنبیاءِ»«از خداوند منزلت شهیدان، زندگی با سعادتمندان و همراهی با پیامبران را درخواست می‌کنیم». 📍استعلای آرمانی در بالاترین درجه اش هنگامی محقق می‌شود که اعتلای مکتب در تاریخ را هدف گرفته باشد. پیام محوری ، نموداری از استعلای آرمانی ایشان است: «و علی الإسلامِ السلامُ إذ قد بُلیَت الأمّةُ بِراعٍ مثل یزید»«باید با اسلام بدرود گفت، چنانچه مردم دچار زمامداری چون یزید باشند». √تنها نگرانی ایشان، آینده‌ی اسلام است نه حیات مبارکشان و نه حتّی خانواده مکرّمشان. *لذا این علوّ همّت و استعلایی که در آرمان سیدالشهدا علیه‌السلام و به تبع در یاران ایشان وجود داشت، همّتی است که حتّی با بذل خون و شکسته نشد و تاریخ و جامعه‌ بشری را بیمه نمود. ¶دیگر هیچ انسانی در هیچ برهه‌ای از تاریخ نمی‌تواند عذر بیاورد که مانعی رفع نشدنی بر سر راه پیشرفت او در مسیر انسانیّت وجود داشته است؛ چراکه هر نوع مانعی را می‌توان در کربلا ردیابی کرد و راه مبارزه‌ی با آن را نیز. ▪️استعلای آرمانی، مکوِّن عنصر وفا در دستگاه اباعبدالله علیه‌السلام می‌باشد. به دلیل آنکه هدف خویش را ذیل ولایت امام خویش تعریف کرده‌اند، به می‌رسند و این چنین از لسان مولایشان ستایش می‌شوند: «فانّی لا أعلَمُ أصحاباً أوفَی و لاخَیراً مِن أصحابی»«من یارانی باوفاتر و بهتر از یارانم سراغ ندارم». 🏴یکی از رجزهای حضرت ابوالفضل علیه‌السلام چنین بود: «یا نفسُ مِن بَعدِ الحسینِ هُونی و بَعدَه لاکُنتَ ان تَکونی»«ای نفس وای بر تو بعد از حسین و بعد از او نباید باقی باشی» آرمان زندگی شریف خویش را در همراهی با اباعبدالله علیه‌السلام قرار داده است به گونه‌ای که بدون ایشان، هدفی برای زندگی نیست و باید مُرد. ⭕️مشکلی که با تن دادن به با آن دست به گریبان شده است، زندگی بدون آرمان و زندگی برای زندگی است. به همین خاطر است که آحاد این جامعه، و پوچی را با تمام وجودشان حس می‌کنند و برای فرار از آن خود را دائماً با تنوّع های مادّی سرگرم می‌نمایند. **به عبارت دیگر سردمداران مدرنیته دائماً تکنولوژی‌های متعدّد را عرضه می‌کنند تا زمانی برای فکر کردن به معنای زندگی برای مردم باقی نماند؛ و بدینوسیله تمدّن خویش را از اضمحلال برهانند. 🔘تاکید رسول خدا صلی‌الله علیه و آله بر شناخت امام و اقتدای به او، برای نجات از حیات جاهلی نیز نشان از تنها آرمان بشریّت دارد: «مَن مات و لَم یُعرِف إمامَ زَمانِه مات میتة الجاهِلیّة»«آن‌که بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلی مرده است». √مرگ جاهلی، نشان از حیات جاهلی دارد؛ چراکه مرگ عصاره‌ی حیات انسان است: «کَما تَعیشونَ تَموتونَ» «همان‌گونه که زندگی می‌کنید می‌میرید». •از سوی دیگر آن‌که قبله‌نمای زندگی خویش را با امام زمان خود تنظیم نماید، به زندگی حقیقی دست یافته است. 🔅سیدالشهدا علیه‌السلام عین آرمان است. آرمانی که با فطرت انسان سخن می‌گوید و آن را به غلیان و خروش می‌آورد؛ آرمانی که گذشته‌ی تاریخ را سرپرستی کرده و به آینده‌ای روشن متّصل خواهد کرد. آرمانی که معجونی از عقل و عاطفه است و همه ی ابعاد وجود انسان را تا روز قیامت پشتیبانی خواهد کرد. •سیدالشهدا علیه‌السلام یگانه آرمانی است که هیچ هدفی به درجه‌ی آن نرسیده و نخواهد رسید. ✔️ لذاست که به هیچ هدفی جز تحقّق تمدّنی جهانی که در رأس آن منتقم سیدالشهدا علیه‌السلام قرار گرفته باشد، دل نخواهد بست. • https://chat.whatsapp.com/LLasGIGW6irLAz69h1M5Mh@shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 *پرونده ویژه * ▪️ عملی 📍هنگامی که استغنای روحی و استعلای آرمانی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، به طور حتم عملکرد متقن و خستگی‌ناپذیر به دنبال آن دو خواهد آمد. هنگامی که آرمان به هدفی متعالی و بلند مدّت تعلّق می‌گیرد، باید در راه رسیدن به آن استقامت ورزید. چنان‌چه در هر قسمت از مسیر، انسان تردید کند یا تعلّل ورزد یا ابراز شکست و ناتوانی نماید، نه تنها از ادامه‌ی مسیر و رسیدن به آرمان باز می‌ماند؛ بلکه سایر رهروان طریق را نیز دلسرد کرده و منحرف می‌نماید. *استقامت ورزیدن انسان بدان معناست که در برابر وظایف محوّله کوتاهی نکند و با تمام قوا و استعداد و استطاعت به انجام وظیفه به صورت تمام و کمال اقدام نماید. √مراد از استقامت، پایداری در عبودیّت و قیام به حق می‌باشد. •ایمان راستین، نجات‌بخش انسان از تمامی موقعیت‌های لغزش و انحراف است. ✔️همین ثبات قدم به اتّکای خداوند متعال در سراسر جریان دارد. هرگاه مصیبت به اوج خود می‌رسید، چنین مناجات می‌نمود: «هون علیّ ما نَزَلَ بی أنّه بِعینِ اللهِ» «خدایا آنچه این مصیبت را بر من سبک می‌کند، این است که تو می‌بینی». ¶تحمّل حدود یک ماه و مشاهده شرایط نابسامان زنان و کودکان کاروان، نتوانست را از پای درآورد یا ذرّه‌ای از استقامت حضرتش بکاهد. 🏴جمله‌ی » نشان‌دهنده‌ی عظمت روحی و استواری زینب کبری‌ علیهاالسلام نه تنها در برابر سختی‌ها و مصیبت‌ها؛ بلکه در برابر دشمن خون‌آشام می‌باشد. **خطبه‌های ایشان بخصوص خطبه‌ای که در مجلس یزید ملعون ایراد فرمودند، بهترین گواه بر این مدّعاست. «...ای یزید! آیا گمان داری که راه‌های زمین و آسمان را بر ما بسته‌ای و اینک ما را اسیر کرده و مانند اسیران با ما رفتار می‌کنی، این اسارت برای ما ذلّت و خواری و برای تو عظمت و شرافت دارد؟ اکنون باد در گلو انداخته و با تکبّر و تفرعن از این پیروزی ظاهری خوشحال هستی؛ اینک می‌بینی که دنیا به کام تو می‌چرخد و گردش روزگار به نفع تو در جریان است و حکومت و سلطنت را از ما گرفتی و بر عرش خلافت موروثی ما تکیه زدی. ای یزید! اندکی صبر کن و بر این پیروزی موقّت غرّه مشو. آیا فراموش کرده‌ای که خداوند می فرماید: «گمان نکنید که کفّار از مهلتی که به آنان داده‌ایم نفعی خواهند برد؛ بلکه ما از این جهت به آنان مهلت دادیم تا بر وزر و وبال خود بیافزایند و برای آنها عذاب خوارکننده‌ای مهیّا شده است. ... ای یزید! اگر مصیبت‌ها مرا وادار کرد که با تو سخن بگویم؛ لیکن بدان که در نظرم کوچک هستی و تو را سرزنش و نکوهش می‌کنم...اکنون هرچه مکر و حیله داری انجام بده و کوشش خود را ادامه بده و بر دشمنی خود نسبت به ما بیافزا. به خداوند سوگند هرگز نمی‌توانی یاد ما را از دل مردم بیرون کنی و قرآن ما را از میان مردم بیرون سازی». ▪️زینب کبری علیهاسلام با آن‌که در هیئتِ یک اسیر در برابر کسی که علی‌الظّاهر مرگ و زندگی تمام اسیران در دستان اوست، به صراحت یزید را تحقیر می‌کند و علناً او را بی‌مقدار خطاب می‌فرمایند. عبارت «یا بن الطلقاء» نیز در همین خطبه‌ی شریف آمده است. به علاوه‌ آن‌که تمامی مکر و حیله‌‌های او را بی‌فایده می‌خواند و اعلام می‌کند که تمامی آنچه را که می‌تواند، انجام دهد؛ ولی آنچه محقّق خواهد شد، آرمانی است که برایش خون داده و اسارت کشیده شده است. ▫️آنچه فرهنگ پیاده‌روی به ارمغان می‌آورد، استقامت امّت اسلامی در برابر دشمنی‌ها و دشوارترین و معیشتی و سنگین‌ترین هجمه‌های خواهد بود؛ همان‌طور که امروز در همایش زیارت پیاده اربعین، زوّار در عین وجود شرایط نامساعد معیشتی (چه در اوطان خود و چه در مسیر پیاده‌روی) و همچنین وجود خطرات جانی (و تهدیدهای گروه‌های تروریستی موجود در خود عراق) برای اعتلای نام اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام خود را به جاده می‌سپارند و زن و مرد و حتّی کودکان، سختی‌ها را با عشق به جان می‌خرند. هم چنین خدّام مسیر که با وجود شرایط نابسامان حاصل از جنگ زدگی و کمبود اوّلیّات زندگی، محبّتشان به اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام تردیدها را از دلشان می‌زداید و زندگی خود را فدای زوّار می‌کنند. @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 *پرونده ویژه * ▪️استقامت عملی(بخش دوم) 📍آن‌چه محرّک انسان به سوی عمل است، گرایش‌های اوست؛ نه عقل و نه علم او. *عقل و علم، تنها از مسیر حرکت مانع زدایی می‌کنند. به عنوان مثال هرقدر دانش یک فرد معتاد به مضرّات موادّ مخدّر افزایش یابد و عقل وی آنها را تصدیق نماید، تا آن هنگام که گرایش و علاقه‌ی او به ترک اعتیاد تعلّق نگیرد، حرکتی نخواهد کرد. • باید در این جمله تجدیدنظر کرد: «ای برادر تو همان اندیشه‌ای»؛ چراکه براساس انسان‌شناسی نادرستی بنا شده که انسان را در حدّ ساحت عقلی تقلیل می دهد. در حالی‌که انسان، همه اراده است و اراده، آمیزه‌ای از عقل و عاطفه. عقل انسان از درک و احاطه یافتن بر برخی از امور عاجز است: «إنّ اللهَ قَد إحتَجَبَ عَن العُقولِ کَما إحتَجَبَ عَن الأبصارِ» «خداوند از عقلها پوشیده است همان‌طور که از چشم‌ها پوشیده است»؛ لکن قلب می‌تواند همان‌ها را مشاهده کند (ما کَذَبَ الفُؤادُ مَا رَأَی). هر دو ساحت وجودی انسان را مخاطب قرار می‌دهد و به همین خاطر است که تنها حبّی است که شور آن بر شعور می‌افزاید و شعور آن بر شور، «إنّ فی قَتلِ الحسینِ حَرارَةٌ فی قلوبِ المُومِنینَ لاتَبرَد أبَداً»«شهادت حسین علیه‌السلام حرارتی را در قلوب مومنان افروخته که تا ابد خنک نخواهد شد.» √عشقی که حرارتش قلب را ذوب می‌کند و اشک شده، از چشم فرو می‌ریزند، عملکردی متقن و تردیدناپذیر را به دنبال خواهد داشت. به همین خاطر است که جنبش‌های شیعی در طول تاریخ بسیار بیشتر از سایر جنبش ها اتّفاق افتاده و درصد موفّقیّت آنها نیز به مراتب بیشتر از سایرین بوده است؛ چراکه در بستر کربلا و خصوصاً فرهنگ اربعین، استعلای آرمانی را بوسیله ی استقامت عملی پیگیری کرده‌اند. نظیر آنچه در ایران رخ داد و کماکان در همان مسیر ادامه دارد... @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 *پرونده ویژه * ⚫️اعلان برتری مواضع جبهه حق 📍اهل جبهه‌ی حق باید همواره به امام خویش و موضع‌گیری‌های او ایمان راستین داشته باشند تا از سرافرازی حق بهره بگیرند. •اعلان برتری تاریخی جبهه‌ی حق، کار ویژه‌ی کسانی است که در معرفت و عشق به ولیّ خدا ذوب گشته‌اند و اراده‌ای جز اراده‌ی او در جان خویش ندارند و هدفی جز اعتلای یاد او و گسترش آرمان او در زندگی جستجو نمی‌کنند. √ این همان حقیقتِ استشهاد است که شهید، می‌خواهد خودش نباشد؛ امّا محبوبش باشد و ولایتش عالم‌گیر گردد و او نیز مجرای ظهور در جهان باشد. *اعلان برتری جبهه‌ی حق یعنی به نمایش گذشتن آن «الاسلامُ یَعلو و لایُعلَی» «اسلام برتر است و چیزی بر آن برتری ندارد». ▪️اسارت آل الله (علیهم‌السلام) تماماً نمایشگاهی از اقتدار و فریاد بلند برتری مواضع جبهه حق بوده است. ¶در واقع نفس حرکت به سوی و عدم بیعت با و باطل، غلبه‌ی ارزش‌های متعالی را در تاریخ تضمین کرد. و کاروان آزادگان علیهم‌السلام که پیام‌آوران بودند، به خوبی این برتری و غلبه را تا اعماق جان بشریّت نفوذ دادند. **هنگامی که از ایشان پیروز میدان را سوال می‌کنند، پاسخ می‌دهند: «هنگامی که وقت نماز داخل شد، اذان و اقامه بگو. در آن وقت خواهی فهمید که غالب کیست». √بدین معنا که هدف از این همه ازخودگذشتگی، اعتلای نام خداوند و رسولش در زمین بود و بدان دست یافتیم، حتّی به قیمت فدای خون؛ چراکه حرکت در این راه، جز إحدی الحُسنَیَین را به ارمغان نخواهد آورد: یا به هدف می‌رسیم و در ظاهر نیز دشمن را از پای در می‌آوریم و یا به می‌رسیم و از مجرای تقدّس و مظلومیّت خون، هدف را تحقّق می‌بخشیم. 🏴هنگامی که کاروان اهل‌بیت علیهم‌السلام را از کنار بدن‌ها عبور می‌دادند تا به کوفه ببرند، دریافت که امام علیه‌السلام با مشاهده‌ی اوضاع ابدان مطهّر شهدا جان‌شان در خطر است. نزد ایشان رفتند و چنین عرض کردند: «ای یادگار جد و پدر و برادرانم! چرا ناراحت هستی و جان خود را در معرض نابودی قرار داده‌ای؟ به خداوند سوگند این مصیبت‌ها را جدّت و پدرت به ما خبر داده بودند و ما در انتظار این چنین روزی بودیم. خداوند از افرادی عهد و پیمان گرفته است که فرعون‌های زمان از آن خبر ندارند ولیکن اهل آسمان‌ها آن‌ها را به خوبی می‌شناسند. افرادی خواهند آمد و این بدن‌های قطعه قطعه شده را جمع خواهند کرد و به خاک خواهند سپرد. در این سرزمین برای پدرت پرچمی نصب خواهد شد که گذشت قرن‌ها آن را از پا در نخواهد آورد و آن عَلَم همچنان پیوسته در اهتزاز خواهد بود. جبابره روزگار و ستمگران خواهند کوشید این عَلَم را واژگون کنند، ولیکن او روز به روز در ترقّی و تعالی خواهد بود و از گزند حوادث و بدخواهان مصون و محفوظ خواهد ماند». ✔️جالب توجّه است که زینب کبری علیهاسلام، امام را تنها یادگار سیّدالشهدا علیه‌السلام نمی‌خوانند؛ بلکه یادگار همه‌ی ائمّه‌ی گذشته می‌دانند و به نظر می‌رسد این تعبیر نشان از عمق معرفتی دارد که باید در این فرهنگ بدان اهتمام ورزید. 🔘شناختن ولیّ زمان و حضور گرداگرد او و بذل وجود خویش برای اعلان برتری مواضع او، عنصر اصلی فعّالیّت‌های زینب کبری علیهاسلام است که باید در فرهنگ کاملاً بدان عمل شود. • @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim