eitaa logo
بیّنات
12.3هزار دنبال‌کننده
701 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 به ۵ اولاً بايد معناي خودكشي را از نظر پيامبر اسلام -ص- و قرآن بشناسيم. زماني كه لشكر اسلام با لشكر ساسانيان مواجه شد، چند نفر از مسلمانان دليرانه به دشمن زده تا به شهادت رسيدند؛ بعد از پايان جنگ در آن روز، وقتي مسلمانان به اردوگاه باز مي‌گشتند، بعضي از سربازان با هم اين آيه قرآن را درباره آن چند مسلمان دلير مي‌گفتند كه (وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ): به دست خودتان خويشتن را به هلاكت نيندازيد. يكي از صحابه پيامبر -ص- در آن حال اين را شنيد و گفت در زمان رسول‌الله -ص- وقتي كساني كه به جهاد نمي‌آمدند و تخلف از فرمان پيامبر -ص- مي‌نمودند، ما اين آيه را براي آن‌ها مي‌خوانديم كه خودشان را براي فرار از جهاد به هلاكت و خودكشي انداختند؛ نه كساني كه با فدانمودن جانشان خود را فداي راه خدا نموده‌اند. هركسي كه از اصحاب واقعي پيامبر -ص- بود در جنگ بدر يا احد يا ديگر جنگ‌ها مي‌دانست كه يك جمعيت كم در برابر آن سپاه كشته مي‌شود و علم به كشته‌شدن در برابر دشمن و فداكردن جان براي حفظ دين خدا داشت؛ پس ظاهراً خودكشي كرده است. اما اين نظر افراد نادان و ظاهربين است و افراد عاقل مي‌دانند كه قرآن و پيامبر -ص- در راه خدا را سعادت مي‌دانستند و براي رسيدن به آن دعا مي‌كردند و مجاهدين از پيامبر -ص- مي‌خواستند كه درباره شهادت آن‌ها دعا كند و مي‌دانستند دعاي پيامبر -ص- حتماً مستجاب مي‌شود. پس علم به زمان شهادت و انتخاب شهادت و دعا براي شهادت پسنديده است. در مورد افراد مسلمان چطور كسي كه علم ظاهري دارد و با انتخاب آزادانه، انتخاب نموده است، اين عمل خودكشي محسوب نمي‌شود اما درباره امام كه علمش عالي‌تر و كامل‌تر است شهادت و انتخاب آگاهانه شهادت او را خودكشي بناميم. ثانياً درباره خوردن غذاي مسموم در روايت داريم كه علم امام اين‌گونه است (ان شاء عَلِمَ) اگر بخواهد مي‌داند و امام -ع- يا پيامبر -ص- هميشه مكلف به علم باطني خود نيستند، ولي مكلف به علم ظاهري مي‌باشند؛ بنابراين احتمال دارد امام -ع- در زماني علم به غذاي مسموم نداشته باشد؛ زيرا اگر بخواهد مي‌داند و شايد امام نخواسته كه بداند و در آن زمان كه غذا را ميل مي‌كند، علم به مسموميت ندارد؛ پس مكلف نيست. ثالثاً رسيدن به مقام شهادت اسباب ظاهريه دارد و امام -ع- همان را كه خداوند برايشان وظيفه و تكليف قرار داده انجام مي‌دهد و به شهادت نائل مي‌گردد. خلاصه جواب اين شد كه معنا و مفهوم خودكشي با علم و انتخاب آزاد و آگاهانه شهادت كاملا متفاوت مي‌باشد. هر مجاهدي كه علم به شهادت خود و نحوه قتلش يا زمانش داشته باشد يا آن را آزادانه انتخاب نمايد، اين كار او خودكشي محسوب نمي‌شود. امام -ع- اگر علم به واقع در همان لحظه داشته باشد پس به وظيفه الهي خود كه شهادت است عمل نموده و تكليف امام اين بوده كه غذاي مسموم را ميل كند (احتمال هم دارد امام در آن لحظه مكلف به ظاهر باشد و از علم لدني خود استفاده نكند). 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌺🌺🌺🌺🌺 🌺 قال رسول الله -صلی الله علیه و آله- : 🌺 مَنْ أَخَذَ لِلْمَظْلومِ مِنَ الظّالِمِ كانَ مَعىَ فِى الْجَنَّةِ مصاحُبا؛ 🌺 هر كس داد مظلوم را از ظالم بگيرد، در بهشت با من يار و همنشين باشد. 📚 کنز الفؤاد ج1 ، ص 135 - بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 72، ص 359، ح 74 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۲۹ .mp3
4.19M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه بیست و نهم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
🥀🥀🥀🥀🥀 پیام استاد آیت الله وفسی -حفظه الله- به مناسبت روز جهانی قدس: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی سَيِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی ‌الْقَاسِمِ مُحَمَّد -صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ- وَ عَلَی أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ الْهُدَاةِ الْمَهْدِيِّين رژیمهای سفاک انگلیس و ایالات متحده آمریکا در کارنامه سیاه تاریخی خود طی سه قرن گذشته نشان می‌دهند که آمریکایی‌ها برای اشغال سرزمینهای امروزی خود تقریبا صد میلیون از سرخپوستان بومی یعنی مالکان حقیقی آمریکا را نابود کردند و با این جنایت عظیم در دهها سال ایالات متحده تاسیس شد و برای بقاء خود در زمان جنگ جهانی اول متفقین با اشغال نظامی ایران نیمی از ملت (ده میلیون) در اثر قحطی و بیماری مرحوم شدند؛ در جنگ ویتنام در یک سرزمین کوچک سه میلیون ویتنامی به دست سربازان خون آشام آمریکایی به قتل رسیدند؛ پس طبیعی است که فرزند نامشروع این دو رژیم منحوس با تاریخ کثیف و پر از خباثت بریتانیا و آمریکا رژیم اسرائیل که جرثومه فساد است، متولد شود به نحوی جنایت با ذاتش عجین گشته که از کشتن بیگناهان و حتی کودکان لذت میبرند و افتخار میکنند. این روباه پیر و گرگ گرسنه به وسیله این فرزند نامشروع، همان سیاستهای کهنه استعماری خود درباره ملتهای سرخپوستان و۰۰۰ را کماکان در فلسطین تکرار می‌نمایند. راه پیروزی ما مسلمانان: ۱. بیداری ملت فلسطین و دیگر ملل مسلمان است. ۲. تقوای الهی فردی و اجتماعی خویش را بالا ببریم. ۳. توکل و توسل در همه امور ۴. حفظ وحدت کلمه ۵. گسترش فرهنگ جهاد و مقاومت ۶. اطاعت از امام امّت ۷. توجه تام به آرمانهای والای اسلامی مانند استقلال آزادی عدالت ان شاءالله با رعایت این امور، تا بیست سال آینده چیزی به نام اسرائیل نخواهد بود. حامد وفسی روز قدس ۱۴۴۱ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊🏻 همین شعارها برایشان مرگ می‌آورد... 🌹حضرت امام (ره): امیدوارم که مسلمانها روز قدس را بزرگ بشمارند و در همه ممالک اسلامی، در روز قدس، در روز جمعه آخر ماه مبارک، تظاهر کنند، مجالس داشته باشند، محافل داشته باشند، مسجد داشته باشند، در مساجد فریاد بزنند. وقتی یک میلیارد جمعیت فریاد کرد، اسرائیل نمی‌تواند [دوام بیاورد]، از همان فریادش می‌ترسد. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
8.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نمونه هایی از استفاده ابزاری از مقدّسات، در طول تاریخ ❌ آثار شوم بی بصیرتی و احساسات بدون تعقّل، در تاریخ اسلام و جهان ♨️ ماجرای تفرقه در لبنان 🎤حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌱🌱🌱🌱🌱 🌱 حضرت فاطمه زهرا -سلام الله علیها- فرمودند: 🌱 مَا يَصْنَعُ الصَّائِمُ بِصِيَامِهِ إِذَا لَمْ يَصُنْ لِسَانَهُ وَ سَمْعَهُ وَ بَصَرَهُ وَ جَوَارِحَه‏ 🌱 روزه ‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه ‏اش به چه كارش خواهد آمد. 📚دعائم الاسلام ج 1 ، ص 268 - بحار الانوار(ط-بیروت) ج 93 ، ص 295 ، ح 15 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۳۰ .mp3
4.25M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه سیم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍ارزش بصیرت، به حسب زمانه ی إعمال بصیرت 📌بصیرت، محصول تفکّر 🔻نقد فهم و عملکرد برخی از متدیّنین جامعه ی ما 🎤حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
9.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ویژه/ببینید: 🌹وَ مَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ 📿 خدای جبهه ها ، خدای خرمشهر 🎤حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۶ ♻️ شيعه مي‌گويد كه هزاران صحابه در غديرخم حضور داشتند و همه شنيدند كه پيامبر، علي را به عنوان جانشين خود بعد از وفاتش تعيين كرد. ♻️ اگر چنين است پس چرا هزاران صحابه، يكي نيامد و به خاطر غصب شدن حق علي اعتراض نكرد ؟ حتي عمّار و مقداد و سلمان؟ 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 به ۶ ۱. سند غدير و محكم بودن مطالبش در گذشته (مقدمه کتاب) ذكر شد و در فصل آخر كاملا آن را بررسي مي‌نماييم. ۲. حضرت رسول -صلی الله علیه و آله- بنا به نقل متواتر شيعه و سني فرمودند: «اما ترضي يا علي ان تكون مني بمنزله هارون من موسي الا انه لانبي بعدي : در قرآن مي‌فرمايد كه هارون -ع- خليفه موسي -ع- بود ولي اصحاب موسي او را به استضعاف كشاندند و نزديك بود او را به قتل برسانند و وقتي حضرت موسي بازگشت، از آن‌ها به خاطر فريب سامري و گوساله پرستيشان غضبناک شد. ۳. در «تاريخ طبري» و ديگر اسناد اهل سنت، نقل شده است كه اولاً در سقيفه بعضي انصار گفتند تا علي -علیه السلام- بيعت نكند ما بيعت نمي‌كنيم. نكته مهم و جالب اين است كه اگر حضرت علي -ع- براي خلافت و ولايت منصوب نشده بود چرا آن‌ها گفتند: «تا علي -ع- بيعت نكند ما بيعت نمي‌كنيم» در حالي كه حضرت علي -ع- در سقيفه حضور نداشت. ثانياً تا شش ماه بعد از رحلت رسول اكرم -ص- بني‌هاشم بيعت نكردند و علي -ع- بنا به قول عايشه در «تاريخ طبري» تا زمان حيات حضرت فاطمه -سلام الله علیها- در نزد مردم وجيه بود. ثالثاً در گفتگويي كه در مسئله خلافت و بيعت بود، عمر و زبير با هم درگيري داشتند. نتيجه: بسياري از افراد با ابوبكر مخالف بوده‌اند، اما چون خليفه و يارانش قدرت سياسي داشته‌اند، در تاريخ خيلي از مطالب ذكر نشده است. اما همين مقداري كه ذكر شده نشان مي‌دهد كه مسئله غدير روشن بود، اما همان‌طور كه قرآن در احد ياد مي‌كند: با شايعه كشته شدن پيامبر كه صحابه فرار مي‌كردند و پيامبر آن‌ها را فرمان مي‌داد كه بازگردند و آن‌ها گوش نمي‌كردند، متأسفانه وقتي پيامبر از دنيا رفت، ضعف بر عده‌اي از مسلمانان و طمع غنيمت و به دست آوردن مقام بر عده ديگر غلبه نمود، اما تعدادي بر بيعت غدير باقي ماندند و طبق وظيفه‌اي كه حضرت علي -ع- براي آن‌ها معين كرده بود عمل مي‌نمودند. خلاصه : از تخلف بعضي اصحاب پيامبر -ص- نمي‌شود نتيجه گرفت كه پس حضرت علي -ع- خليفه و امام نبوده است، هم‌چنان كه از تخلف اصحاب موسي -ع- نمي‌شود نتيجه گرفت كه هارون خليفه موسي نبوده است. توجه به آيات قرآن كه مي‌فرمايد :(...حَتَّىٰ إِذَا فَشِلْتُمْ وَتَنَازَعْتُمْ فِي الْأَمْرِ وَعَصَيْتُم مِّن بَعْدِ مَا أَرَاكُم مَّا تُحِبُّونَ مِنكُم مَّن يُرِيدُ الدُّنْيَا وَمِنكُم مَّن يُرِيدُ الْآخِرَةَ...) و مي‌فرمايد : ( إِذْ تُصْعِدُونَ وَلَا تَلْوُونَ عَلَىٰ أَحَدٍ وَالرَّسُولُ يَدْعُوكُمْ فِي أُخْرَاكُمْ ) : ... تا وقتي كه سست شديد و در كار جنگ اختلاف نموديد و بعد از آن كه خداوند چيزي را كه دوست مي‌داشتيد (پيروزي) به شما نشان داد نافرماني كرديد، گروهي از شما دنيا مي‌خواهد و گروهي آخرت، ياد آريد آن‌گاه كه مي‌گريختيد و به كسي توجه نمي‌كرديد و پيامبر از پشت سرتان شما را مي‌خواند. تكرار تاريخ : حادثه غمبار احد با شايعه فوت پيامبر -ص- و سستي اصحاب و تنازع در امر و اراده دنيا از طرف بعض اصحاب به وجود آمد و قبل از رحلت پيامبر -ص- كار ننگين عمربن‌خطاب و تنازع اصحاب و بعد از رحلت در سقيفه بدون رجوع به قرآن و سنت عترت كارها انجام شد و در نتيجه بيعت در غدير فراموش گشت. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110