eitaa logo
بیّنات
11.5هزار دنبال‌کننده
691 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 به ۳۷ اين آيه در چه روزي و در شأن چه كسي نازل شده است؟ جواب: (از منابع اهل سنت) رازي در «تفسير كبير» خود ج۱، ص ۶۳۴ و نيشابوري در تفسيرش كه با حاشيه ابن‌جرير چاپ شده ج ۶، ص ۱۹۴ و شوكاني در تفسيرش ج۲، ص ۵۷ و القندوزي (حنفي مذهب) در كتابش «ينابيع‌الموده» ص ۱۲۰ و آلوسي در تفسيرش ج ۶ ص ۱۷۲ و سيوطي در «درالمنثور» همان را ذكر كرده و «تفسير المنار» منسوب به شيخ محمد عبده مطلب آلوسي را آورده است. همه گفته‌اند اين آيه در روز غدير خم –روز ۱۸ ذي‌حجه– در شأن علي‌بن‌ابي‌طالب -علیه السلام- بعد از آن‌كه حضرت رسول اكرم -صلی الله علیه و آله- فرمود: من كنت مولاه فهذا عليٌ مولاه نازل شده است. براي نمونه يكي را ذكر مي‌كنيم: في «الدر المنثور» (ج۲ ، ص ۲۵۹) من طريق ابن‌مردويه و ابن‌عساكر الي ابن‌سعيد الخدري قال: لما نصب رسول‌الله علياً -عليه‌السلام- يوم غدير خم فنادي له بالولايه هبط جبرئيل بهذه الايه اليوم اكملت لكم دينكم... الخ و من طريقهما و طريق الخطيب الي ابي‌هريره قال: لما كان يوم غديرخم و هو يوم ثماني عشر من ذي‌الحجه قال‌النبي : «من كنت مولاه فعليُّ مولاه» فانزل‌الله: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ...: در درالمنثور ص ۲۹۵ از ابن‌مردويه و ابن‌عساكر تا ابن‌سعيد الخدري كه گفت: زماني كه رسول‌الله -ص- علي -ع- را در روز غدير خم به امامت و ولايت منصوب نمود در آن هنگام جبرئيل نازل شد و اين آيه را آورد: الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ: امروز دين شما را كامل كردم و همچنين از همين طريق و از طريق خطيب تا ابي‌هريره گفت: روز غدير خم روز هجدهم ذي‌الحجه بود كه پيامبر فرمود: هر كه من مولاي اويم پس علي مولاي اوست» پس خداوند اين آيه را نازل فرمود: امروز دين شما را كامل كردم. خداوند دينش را با نصب علي -علیه السلام- به ولايت اكمال فرمود و طبري مورخ سني مذهب در كتابي كه مخصوص در اين باره نوشته است به نام «الولايه» مي‌گويد: «و كان اول من صافَقَ (دست دادن يعني بيعت) النبي و علياً، ابوبكر و عمر و عثمان و طلحه و الزبير و باقي المهاجرين و الانصار و باقي الناس الي أن صلّي ظهرين في وقت واحد و امته ذلك الي ان صلي‌العشائين و في وقت واحد و اوصلوا البيعه و المصافقه ثلاثاً: اولين كساني كه با پيامبر -ص- و علي -ع- بيعت كردند ابوبكر و عمر و عثمان و طلحه و زيبر و بقيه مهاجرين و انصار بودند و بقيه مردم بيعت كردند تا وقت نماز ظهر و عصر و پس از آن نيز بيعت با علي -ع- ادامه يافت تا وقت نماز مغرب و عشاء و پس از آن نيز مجدداً براي بار سوم ادامه يافت». در نتيجه به گفته اهل سنت به سبب معرفي ولايت علي‌بن‌ابي‌طالب -علیهما السلام- و بيعت مردم با ايشان اين آيه نازل شد: اليوم... يعني يوم غدير و به سبب نصب علي -ع- به ولايت دين كامل شد و أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ گرديد. اما شيعه در چه زماني به وجود آمد؟ علامه طباطبايي در كتاب «شيعه در اسلام» مي‌فرمايد: «نام شيعه علي -ع- و شيعه اهل بيت در سخنان پيغمبر اكرم -ص- بسيار ديده مي‌شود و در حاشيه همين كتاب ص ۲۸ آمده است از منابع اهل سنت در تفسير الدر المنثور ج ۶ ص ۳۷۹ و غايت‌المرام ص ۳۲۶ جابر مي‌گويد: نزد پيغمبر بوديم كه علي -ع- از دور نمايان شد پيغمبر -ص- فرمود: «سوگند به كسي كه جانم به دست اوست! اين شخص و شيعيانش در قيامت رستگار خواهند بود». ابن‌عباس مي‌گويد وقتي كه آيه إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ نازل شد پيغمبر -ص- به علي -ع- فرمود: «مصداق اين آيه تو و شيعيانت مي باشيد كه در قيامت خشنود خواهيد بود و خدا هم از شما راضي است». اين دو حديث و چندين حديث ديگر در كتاب تفسير سيوطي الدر المنثور و غايت المرام نقل شده است. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی غدیر ۹۹ .mp3
6.66M
🌺🌺🌺 🌺🌺 🌺 🔉/ 🌹سخنرانی آیت الله وفسی به مناسبت عید سعید غدیر 📆 شب ۱۸ ذی الحجّه ۱۴۴۱ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
آیت‌الله حامد وفسی - برنامه ۱۳۱.mp3
51.85M
🎧 صوت ضبط شدهٔ ۱۳۱مین برنامهٔ جبهه انقلاب اسلامی در گفتگوی زنده استاد روح الله مؤمن نسب با حضرت آیت الله وفسی، استاد اخلاق تهران موضوع: 🔴 و به همراه پاسخ به سؤالات 🎙📸 این برنامه ۱۷ مرداد ۹۹، ساعت ۱۸ از کانال "جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی"، در روبیکا و گپ، به‌صورت زنده پخش شد. 🎦 جهت دریافت فایل تصویری برنامه، به نشانی زیر👇🏻 مراجعه کنید: 👉🏻 https://m.aparat.com/v/T6L4x 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌹پیامبر گرامی اسلام -صلی‌الله علیه و آله و سلم- فرمودند: 🌹لَوأَنَّ الغِیاضَ أَقلامٌ والبَحْرَ مِدادٌ والجِنَّ حُسّابٌ والإِنسَ كُتّابٌ ما اَحْصَوْا فضائلَ علیِّ بن ابی‌طالب علیه‌السلام! 🌹اگر تمام درختان قلم، و دریاها جوهر، و جنیّان حسابگر و آدمیان نویسنده شوند نخواهند توانست فضائل علی بن‌ ابی‌طالب علیه‌السلام را اِحصا و شمارش نمایند! 📚تذکرة الخواص سبط ابن الجوزی، ص ١٣ ـ کفایة‌الطالب گنجی شافعی، ص ١٢٤ـ١٢٣ 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۸۱ .mp3
5.03M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هشتاد و یکم. ۱۹ مرداد ۹۹ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌺🌺 🌺🌺 🌺 💞 چرا برای خدا ناز می کنیم⁉️ 🖤 حبّ دنیا و اعتیاد به لذائذ و شهوات نفسانی، موجب إعراض از وکیل حقیقی ⛔️ نادرستیِ رها کردن انجام وظایف، به بهانه ی توکّل بر حضرت حق 🎤حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
🌺 عزیزم، انسان با یک مرض حصبه و ضعف قوای دماغیّه، تمام معلوماتش را فراموش می کند مگر چیزهایی را که با شدّت تذکّر و انس با آنها جزءِ فطریّات ثانویّه او شده باشد؛ و اگر یک حادثه بزرگی و هائله سهمناکی پیش آید، انسان از بسیاری از امور خود غفلت کند و خط نسیان به روی معلومات او کشیده می شود، پس در آن اهوال و شداید و سکرات موت چه خواهد شد؟ و اگر سمع قلب باز نشده باشد و دل سمیع نباشد، تلقین عقاید حین موت و بعد از موت به حال او نتیجه ای ندارد. 📚 کتاب تفسیر سوره حمد، ص۴۵ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
💐💐💐💐💐 💐 حضرت امام صادق -علیه السلام- فرمودند: 💐 اِنَّ مِن فَناءِ الاِسلامِ وَ فَناءِ المُسلِمینَ أن تَصیرَ الأموالُ فی أیدی مَن لا یَعرِفُ فیها الحَقَّ و لا یَصنَعُ فیها المَعروفَ 💐 از (عوامل) نابودی اسلام و مسلمانان این است که اموال در دست کسانی باشد که حق و حقوق آن را نشناخته و با آن کار خیر انجام ندهند 📚کافی(ط-الاسلامیه)،ج4،ص25 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۸۲ .mp3
3.87M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هشتاد و دوم. ۲۱ مرداد ۹۹ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀🥀🥀 🥀🥀 🥀 🌷آیا خداوند اهل تقوا را، مبتلا به سختی و گرفتاری نمی کند؟ 🦋 ابتلائات اولیاء الهی -علیهم السّلام- و اهل تقوا، از باب ارتقاء درجه 🌹حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۳۸ ♻️ شيعه نمي‌تواند بيعت‌كردن ابوبكر و عمر و عثمان در زير درخت (بيعة‌الرضوان) با پيامبر را انكار كنند و خداوند خبر داده است كه او -تعالي- از كساني كه زير درخت با پيامبر بيعت نموده‌اند راضي است و مي‌دانسته كه در دلهايشان چه هست؛ ♻️ پس چگونه شيعه بعد به اين خبر الهي كفر مي‌ورزند و خلاف آن را مي‌گويند؟! و گويا شيعيان مي‌گويند: «پروردگارا تو درباره آن‌ها چيزي را كه ما مي‌دانيم نمي‌داني» و العياذبالله. 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 به ۳۸ الف. قرآن كريم در سوره فتح آيه ۱۸ مي‌فرمايد: لَّقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا به راستي خدا هنگامي كه مؤمنان زير آن درخت با تو بيعت مي‌كردند از آن‌ها راضي شد و از آن‌چه در دلشان [از صدق نيت] بود آگاه گرديد، پس آرامش را بر آن‌ها نازل كرد و پيروزي نزديكي را به آن‌ها پاداش داد. ۱. اين آيه شريفه مي‌فرمايد كه خداوند از خشنود و راضي شد اما آن كساني كه بودند و ظاهراً با پيامبر بيعت كردند، خداوند هرگز از آن‌ها راضي نشده است. زيرا درباره منافقين سوره نساء آيه ۱۴۰ مي‌فرمايد: ...إِنَّ اللَّهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِينَ وَالْكَافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعًا مسلماً خدا همه منافقان و كافران را يك‌جا در دوزخ گرد خواهد آورد. و سوره نساء آيه ۱۴۵ مي‌فرمايد: إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ ... همانا منافقان در پايين‌ترين طبقه از آتش جهنم مي‌باشند. پس اين آيه شريفه تخصُّصاً را بيرون مي‌كند و آن‌ها مشمول اين آيه نيستند، اگرچه ظاهراً بيعت نموده باشند؛ زيرا ظاهرش مسلمان و باطنش مشرك و كافر است. مانند عبدالله بن ابی بن سلول، منافق مشهور که در بیعت شجره حضور داشت و بیعت کرد. ۲. كساني كه اول مؤمن بوده‌اند، ولي بعداً منافق شده‌اند، آن‌ها هم تخصيصاً مشمول آيه نمي‌شوند. قرآن در سوره منافقين آيه ۳ مي‌فرماید: ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا فَطُبِعَ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لَا يَفْقَهُونَ اين بدان سبب است كه آن‌ها ايمان آوردند سپس كافر شدند در نتيجه بر دل‌هايشان مُهر زده شد از اين‌رو آن‌ها نمي‌فهمند. بنابراين خداوند از ميان مسلمانان كه در تحت شجره با پيامبر -ص- بيعت نمودند، از مؤمنان راضي و خشنود بود نه از منافقين و كساني كه در آن زمان مؤمن بودند بعد كافر شدند خداوند از آن‌ها هم خشنود نمي‌باشد. ب. اما مؤمنان كه خداوند از ايشان راضي و خشنود بود به معني عصمت آن‌ها نيست و اگر بر فرض گناهي يا جرمي مرتكب مي‌شدند، پيامبر -ص- با آن‌ها برخورد مي‌نمود و خدا و پيامبر -ص- به سبب آن گناه يا جرم آن‌ها را مؤاخذه مي‌كنند. چنان‌كه احكام الهي بعد از اين آيه نسبت به مؤمنان تعطيل نشده است، يعني چون خدا از اينان راضي بود معنايش اين نيست كه اگر بعد از آن نماز نمي‌خواندند يا مثلا شراب مي‌خوردند آزاد بودند و مجازات نمي‌شدند. ج. شيعيان به تمام مؤمنان كه در زمان رسالت پيامبر -ص- از اول تا به آخر و بعد از رحلت تا آخر عمر ايستادگي كردند افتخار مي‌كند و آرزو مي‌كند كه جزء مؤمنان و ياران پيامبر -ص- و خلفاي آن حضرت باشند. نتيجه: ما شيعيان نمي‌دانيم در قلب ابوبكر و عمر چه بوده است اما اعمال آن‌ها در تاريخ اهل سنت ثبت و ضبط شده و ما قبلا آن را ذكر نموديم. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🍂🍂🍂🍂🍂 🍂 حضرت امام صادق -عليه السلام- فرمودند: 🍂 إنَّ لِلّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عِبَاداً فِی الأرض مِن خَالِص عِبَادِهِ مَا یُنزلُ مِنَ السَّمَاء تُحفَةً إلَی الأرض إلَّا صَرَفَهَا عَنهُم إلَی غَیرِهِم وَ لَا بَلِیَةً إلّا صَرَفَهَا إلَیهِم. 🍂 خدای عز و جل بندگانی در زمین دارد و در بین بندگان خالصش، کسانی هستند که هر نعمتی از آسمان به زمین فرود آید، آن را از ایشان باز دارد و به دیگران دهد، و هر گرفتاری که نازل شود، بر ایشان فرود آورد. 📚اصول کافی (ط-الاسلامیه) ، ج2 ، ص 253 (باب شدة ابلاء المومن حدیث 5) 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۸۳ .mp3
5.16M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هشتاد و سوم. ۲۳ مرداد ۹۹ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌺🌺 🌺🌺 🌺 📽|ببینید: 💞 امام زمان -سلام الله علیه- مضطرّ حقیقی ❣ انقطاع از اسباب، و اضطرار حقیقی، موجبِ خروجِ فطرت از کمون 📿 کمال الانقطاع الی الله، حقیقت توکّل 🌹حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
📣📣📣📣📣 ⁉️ هایی از محضر معظّم له از طرف پایگاه مردمی بیّنات بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و ادب و احترام خدمت حضرت آیت الله وفسی لطفا به شبهات زیر که امروزه به واسطه صدا و سیما در فضای مجازی، توسط برخی مطرح شده است پاسخ دهید. بخشی از صحبت های این افراد: {باید عیوب دیگران را بپوشانیم، الآن مثلا فرض کنید هنر پیشه ای از ایران رفته به کشور دیگر، اونجا هم رفته را از سرش برداشته، این آدم تحت هر فشاری که هست -من نمی خوام ازش دفاع کنم- میگم...یک زن ، یک زن مسلمان داره، حتی اگر خودش حرمت خودشو رعایت نکرده، این فرد می کنه، من نمی دونم آخر امر، او مسلمان از دنیا میره یا من، خدای بسیار بسیار غفّار... شاید او را بخشید ما بیخودی نیایم عکسش و توی سایت هامون بزنیم، چیو می خوایم نشون بدیم؟! } پایان مطلب الف) آیا در جامعه ی اسلامی، تمام مسلمین، اعمّ از عادل و فاسق، حرمت دارند؟ 🔘 ادامه دارد... 🆔 @bayyenat110
🌺🌺🌺🌺🌺 📍 سلام علیکم و رحمة الله بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیة الله عجّل الله تعالیٰ فرجه و سهّل الله مخرجه با سپاس و تشکر از حضرتعالی و دوستان بزرگوارم پیش از پاسخ به سوالات، نکاتی را به عنوان برادری طلبه بعرض می‌رسانم: ۱- خداوند عز و جل کمال مطلق است؛ پس ستّار العیوب و غفّار الذنوب میباشد؛ کمال بی نهایت و فاعل مطلق در فاعلیّتش تام است ولی اگر فردی حدود الهی را بشکند، یا گناهان مخفی بندگان را افشاء کند نه تنها مشمول ستّاریّت حضرت حق نمی گردد، بلکه مشمول قهر و انتقام الهی گشته و خداوند شدید العقاب و ذو الانتقام، او را در دنیا و آخرت به جزای اعمالی که بدست خودش آفریده می‌رساند. و این قابل است که در قابلیتش ناتمام بوده وبا سوء اختیارش، از رحمت واسعه الهی محروم شده و در واقع حضرت احدیت او را محروم نفرموده است. ۲- به طور کلی باید هر انسانی در جامعه خویش محترم باشد. در دین اسلام هر مسلمانی و حتی غیر مسلمانی که در ذمّه اسلام باشد، محترم است. اگر فردی در هر جامعه ای، از قوانین و هنجارهای آن تخلف کند، شخص متخلّف مجازات میگردد. در نظام اسلامی خداوند مؤمن را بسیار محترم می شمارد و هتک حرمت وی را مانند هتک حرمت خود محسوب می‌فرماید. به هرحال مسلمانان و غیر آنان محترمند؛ اما این احترام به معنای این نیست که اگر فردی مرتکب خلافی شود از مجازات مصونیت دارد؛ حتی بالاترین مقام کشوری در برابر قانون مصونیت ندارد و همه ملزم به رعایت قوانین و هنجارهای اسلامی هستند. بنابراین دفاع از مجرمین و هنجار شکنان و اهل منکر و معاصی و توجیه اعمال آنها و کوچک نشان دادن گناهشان خودش گناهی بزرگتر است. کسانی که به هر شکل منسوب به دین هستند، اگر به هر نحوی یا به هر بهانه ای، در لباس دلسوزی برای آن‌ها یا برای اسلام از اهل منکر دفاع کنند، معاونت در اثم بوده مصداق ضالِّ مضلّ میباشند. ۳- اخیراً در میان برخی از روشنفکران دینی و حتی بظاهر معمّم، ترویج مکتب اسلام رحمانی دیده میشود؛ این افراد تلاش می کنند اسلام را مانند مسیحیت امروزی و بعضی فرقه های صوفیه، فقط تک بعدی یعنی تبشیری معرفی نمایند. آنان میگویند اسلام صرفاً معنوی و اخروی و فقط مهربانی و عاری از هرگونه خشونت است‌؛ در حالیکه قرآن کریم خداوند متعال را پس از مقام رحمانیت، دارای اسماء جمالیه و جلالیه معرفی و از تجلّی رحیمیت، مظهر آن بهشت برین آفریده شده و از تجلّی قهاریتش، مظهر آن جهنّم خلق گشته، بسیار سخن گفته است؛ بعلاوه رسولان الهی و اولیاء حق همگی انسان کامل و دارای بعد مهربانی و جاذبه و بعد دافعه و خشونت بوده اند. این افراد باید متوجه باشند که دین یا انسان تک بعدی ناقص است، و مکتب نجات بخش اسلام و پیامبر عظیم الشأن آن مظهر اکمل حق متعال و مُبَشِّرًا وَنَذِيرًا می باشد. اساس سیر و سلوک و رشد انسان دو نور خوف و رجا است که بر پایه انذار و تبشیر است. در حقیقت مکتب اسلام رحمانی تلاشی کور برای تحریف دین به سبک نوین بوده و وظیفه ما ایجاب می‌کند مؤمنان را نسبت به این خطر بزرگ هشیار نماییم. 🌷 الف بله در جامعه اسلامی نه تنها مسلمانان، بلکه اهل کتاب که در ذمّه حکومت اسلامی هستند محترمند؛ اما مجرمین و اهل منکرات یعنی فاسق و فاجر و امثال آنان باید به صورت مناسب مجازات شوند. تذکر نخست: در زمان اجرای مجازات یا نهی از منکر، مجری و ناهی، حق اهانت ندارد. دوم: این افراد پس از توبه و اصلاح، مانند دیگران محترمند. 🔘 ادامه دارد... 🆔 @bayyenat110
🍃🍃🍃🍃🍃 🍃 رسول اكرم -صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله- فرمودند: 🍃 إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَعَنَ آكِلَ الرِّبَا وَ مُؤْكِلَهُ وَ كَاتِبَهُ وَ شَاهِدَيْهِ 🍃 خداى عز و جل رباخوار و ربا دهنده و نويسنده و شاهد بر آن را لعنت كرده است. 📚من لا یحضره الفقیه ج 4 ، ص 8 ، ح 4968 - امالى(صدوق) ص 425 ، ح 1 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۸۴ .mp3
5.27M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هشتاد و چهارم. ۲۵ مرداد ۹۹ 🆔 @bayyenat110
بیّنات
📣📣📣📣📣 ⁉️ #پرسش هایی از محضر معظّم له از طرف پایگاه مردمی بیّنات بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلا
📣📣📣📣📣 ⁉️ هایی از محضر معظّم له از طرف پایگاه مردمی بیّنات ب) با توجه به متن مذکور درباره امکان توبه مجرمین و غفّاریت بی نهایت خداوند، وظیفه حکومت اسلامی در برابر دیگر گنه کاران، مانند ، قاچاقچی های مواد مخدر، رباخواران، مفسدین فی الارض، محمد رضاشاه و... چیست؟ 🔘 ادامه دارد... 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 ب بر حکومت اسلامی واجب و ضروری است که از هرگونه فساد، فحشاء و منکر جلوگیری کند و زمینه ی پیدایش گناه را نابود کرده و جامعه را برای رشد و تعالی انسان‌ها آماده نماید. به این مطلب در بند ۱ اصل ۳ قانون اساسی ج.ا.ا تصریح شده است. قوه قضائیه و رسانه ها برای جلوگیری از گسترش فساد و ظلم بر وفق قوانین موضوعه میتوانند درباره مجرمین و اهل منکرات افشاگری نمایند ( مگر موارد استثنائی که سبب اشاعه فحشاء شود مانند فیلمها و عکسهای مستهجن) به هر صورت نیروهای متدین و انقلابی باید افراد ناصالح و مفسد را به جامعه معرفی کنند و از سرزنش سرزنش کنندگان نهراسند: وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ 🔘 ادامه دارد... 🆔 @bayyenat110
بیّنات
📣📣📣📣📣 ⁉️ #پرسش هایی از محضر معظّم له از طرف پایگاه مردمی بیّنات بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلا
📣📣📣📣📣 ⁉️ هایی از محضر معظّم له از طرف پایگاه مردمی بیّنات ج) فسق به چه معناست و آیا به صِرف بیرون گذاشتن چند تار مو و تراشیدن ریش، برخی افراد که طرفدار انقلاب هستند، شمرده خواهند شد؟ 🔘 ادامه دارد... 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 ج اولاً روشن است که فسق در مقابل است. ارتکاب گناهان کبیره و اصرار بر گناه صغیره، موجب خروج از عدالت میگردد؛ اگر ارتکاب فسق از روی عمد و آگاهی باشد قطعا منکر بوده و در برخی موارد موجب حد، تعزیر، و یا قصاص می گردد؛ پس فاسق فردیست که آشکارا مرتکب گناه میشود، اگر چه مسلمان شمرده میشود. ثانیا نباید گناه را کوچک جلوه داد و غیر مستقیم از گناهکاران حمایت کرد؛ کسی که یک استکان کوچک شراب میخورد یا صد لیوان بزرگ، فردی که هزار تومان رشوه یا ربا بگیرد یا صد هزار تومان، گناهکار و فاسق است. ثالثاً اگر زنی بارها قسمتی از موی سر خود را نمی پوشاند یا با آرایش و امور دیگر تبرّج کند، و مردی که ریش خود را می تراشد، و هر فردی که واجبی را ترک یا حرامی را انجام دهد، چه به سبب ارتکاب کبیره و چه به سبب اصرار بر گناه صغیره، آثار فسق بر آن مترتّب است، بنابراین این افراد فاسقند. رابعاً کثرت فاسقان سبب تعطیلی احکام الهی نمی گردد. حکومت و مردم بدون آنکه مایوس شوند، وظیفه دارند امر به معروف و نهی از منکر نمایند. (خصوصا که اخیراً رئیس جمهور فرمان دادند به کسانی که نمی زنند نباید دولت به آنان خدمات بدهد پس حکومت اقتدار لازم برای اقامه حدود الهی و اجرای احکام دینی را دارد) به هر حال طرفداری از انقلاب یا اعمال صالح دیگر با وجود اصرار بر صغیره، سبب نمی‌شود که بگوئیم فاسق نیستند؛ چه بسا فردی اهل نماز و روزه و... باشد اما به خاطر گناه دیگرش مجرم و یا فاسق باشد. 🔘 ادامه دارد... 🆔 @bayyenat110
🌹 سلسله جلسات اخلاق با محوریت: 🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی -رضوان الله تعالیٰ علیه- جلسه ۱۳۶ 🌷شما مخاطبین محترم می توانید جهت مشاهده فیلم کامل درس اخلاق، به آپارات به آدرس https://www.aparat.com/Valishenasan مراجعه نمایید. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| به مناسبت سالروز کودتای ۲۸ مرداد: 🌪بردگان آمریکا 🔥حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
بیّنات
📣📣📣📣📣 ⁉️ #پرسش هایی از محضر معظّم له از طرف پایگاه مردمی بیّنات بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلا
📣📣📣📣📣 ⁉️ هایی از محضر معظّم له از طرف پایگاه مردمی بیّنات د) اخیراً توسط برخی سلبریتی ها، به طور مکرّر به حضرات معصومین -ع- جسارت هایی صورت گرفت. وظیفه ی حکومت اسلامی، و همچنین مسلمین، ذیل ولایت عامّه ی فقیه عادل، در برابر این اقدامات شنیع چیست؟ 🔘 ادامه دارد... 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 د اهانت به چهارده معصوم -علیهم السلام- و یا هتک حرمت مقدسات اسلامی مانند قرآن کریم و کعبه معظّمه و حرمهای امامان معصوم، از اکبر کبائر است. اگر مسلمانی عالماً و عامداً به چهارده معصوم آشکارا اهانت کند، موجب ارتداد و مصداق سابّ النبیّ خواهد شد. البته وظیفه قوه قضائیه و عامه مردم نسبت به افراد مشهور سنگین تر است و باید با سختگیری و شدّت بیشتری برخورد نمایند. برخورد با گناهکاران کوچک و رها کردن گناهکاران دانه درشت در شأن نظام اسلامی نیست. مسئولان و مردم باید از برخورد حضرت امام -ره- با سلمان رشدی، و دینداری بیاموزند. در هر صورت عدم برخورد و سکوت حکومت و دادستانی سبب نمی‌شود از مؤمنان سلب مسئولیت گردد؛ زیرا واجب کفایی است و تا مجازات و اصلاح متخلّفین راه را باید ادامه داد. و سهل انگاری و مداهنه برخی از افراد دستگاه قضاء جرم است و باید از آنان شکایت کرد. 🔘 ادامه دارد... 🆔 @bayyenat110
بیّنات
📣📣📣📣📣 ⁉️ #پرسش هایی از محضر معظّم له از طرف پایگاه مردمی بیّنات بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلا
📣📣📣📣📣 ⁉️ هایی از محضر معظّم له از طرف پایگاه مردمی بیّنات ه) با توجه به اصل ضرورت در جامعه و جذب حداکثری، آیا بهتر نیست که افراد انقلابی یا حزب اللّٰهی به بی حجابها و اینگونه اشخاص اهل منکرات، کاری نداشته باشند تا موجب از بین رفتن وحدت جامعه نشویم تا دشمنان نتوانند سوء استفاده کنند؟ با تشکر التماس دعا 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 ه حفظ وحدت جامعه اسلامی از احکام مهم اولیه اسلام است؛ همچنین امر به معروف و نهی از منکر و اقامه حدود الهی هم از احکام بسیار مهم اولی است؛ بنابراین در مقام اجرای این احکام، ممکن است تزاحم شود و تشخیص اولویت ها با ولی امر مسلمین است؛ پس اگر ولی فقیه به صورت صریح اولویت را معیّن نماید، تکلیف همه روشن است؛ در غیر این صورت دیگران حقّ مصلحت اندیشی ندارند و ما موظف هستیم با تمام منکرات مبارزه و همه معروفها را احیاء نمائیم. اما بی لیاقتی مسئولان امر در این دوران چهل ساله سبب نمی‌شود که از تحقّق آرمانهای مکتب امام -ره- کوتاه بیاییم. ان شاءالله در گام دوم انقلاب شاهد دولت و جامعه اسلامی باشیم. باتشکر حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️ 🏴 سخنرانی دهه اول ماه محرّم الحرام 📆 موعود: ۵ شنبه، ساعت ۲۱:۴۵ 🕌 تهران - خیابان قزوین - خیابان شهید نعیمی(بلورسازی) - کوچه شهید قاسمی 📿 حسینیه حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 نقد و بررسی برخی از الفاظ مستعمل در هیئات ⛔️ آیا افتخار دارد که خود را سگ امام حسین -ع- خطاب کنیم؟ 🎙حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ ‍ 🔴 ۳۹ ♻️ در روايات بسياري، شيعه از ائمه درباره مذمت لباس سياه پوشيدن ذكر مي‌كند و مي‌گويند لباس دشمنان است. ♻️ چرا شيعه سياه مي‌پوشند و لباس سياه را لباس سيدها قرار داده‌اند...؟! 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۳۹ ۱. منظور روايات كراهت پوشيدن لباس سياه است و سياه پوشيدن در عبا و كفش و عمامه مكروه نيست؛ زيرا آن‌ها لباس محسوب نمي‌شوند و همچنين در عزاي حضرت حسين‌بن‌علي -علیه الصلاة و السلام- هم استثناء شده است. ۲. ضمناً در هر فرهنگ و قبيله‌اي روش خاصي براي و سوگواري وجود دارد؛ ممكن است بعضي با لباس سياه يا غير از اين‌ها عزاداري كنند و سوگواري خود را نشان دهند. ۳. لباس سياه شعار ابومسلم و بني‌عباس بود كه به عنوان شعار و علامت به ادعاي انتقام از خون امام حسين -ع- و يارانش مي‌پوشيدند و ربطي به شيعه ندارد. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۱ .mp3
5.94M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب اوّل محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀🥀🥀 🥀🥀 🥀 🎥| ببینید: ❣دل عاشق همیشه پُر بلا بی... 💓 امید حقیقی، موجب صبر در برابر مصائب و ناملایمات 📍عدم خستگی و یأس در امّت حزب الله 🌹حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110