eitaa logo
بیّنات
11.5هزار دنبال‌کننده
690 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 | تبیین علت قیام براساس سخن پیغمبر(ص) 🌹امام خامنه ای: امام حسین خطاب به لشکر دشمن، این‌گونه فرمود: اگر کسی ببیند حاکمی در جامعه، بر سرِ کار است که ظلم میکند، حرام خدا را حلال میشمارد، حلال خدا را حرام میشمارد، حکم الهی را کنار میزند و دیگران را به عمل وادار نمیکند ... و با زبان و عمل، علیه او اقدام نکند، «کان حقّاً علی اللَّه ان یدخله مدخله»، خدای متعال در قیامت، این ساکتِ بی‌تفاوتِ بی‌عمل را هم به همان سرنوشتی دچار میکند که آن ظالم را دچار کرده است؛ یعنی با او در یک صف و در یک جناح قرار میگیرد. ۱۳۷۴/۰۳/۱۹ 🟡 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
شب هفتم محرم الحرام ۱۴۴۴ - استاد آیت الله وفسی.mp3
7.46M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣درس هایی از عاشورا 🌹حضرت آیت الله وفسی 📆 شب هفتم محرّم الحرام ۱۴۴۴ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 📽| ببینید: ⚠️ عبرت هایی از حکومت بنی امیّه و بنی مروان 🌹استاد آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══🖤═╗ @bayyenat110 ╚═🖤══.🍃🕊.═╝
شب هشتم محرم الحرام ۱۴۴۴ - استاد آیت الله وفسی.mp3
8.45M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣درس هایی از عاشورا 🌹حضرت آیت الله وفسی 📆 شب هشتم محرّم الحرام ۱۴۴۴ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
شب تاسوعا ۱۴۴۴ - استاد آیت الله وفسی.mp3
9.45M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣درس هایی از عاشورا 🌹حضرت آیت الله وفسی 📆 شب نهم محرّم الحرام ۱۴۴۴ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
شب عاشورا ۱۴۴۴ - استاد آیت الله وفسی.mp3
8.23M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣درس هایی از عاشورا 🌹حضرت آیت الله وفسی 📆 شب عاشوراء محرم الحرام ۱۴۴۴ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
شام غریبان محرم الحرام ۱۴۴۴ - استاد آیت الله وفسی.mp3
7.65M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣درس هایی از عاشورا 🌹حضرت آیت الله وفسی 📆 شام غریبان محرم الحرام ۱۴۴۴ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ ❓❓سوال یکی از مخاطبین از حضرت آیت الله وفسی سلام علیکم خدا قوت به شما و استاد عزیز لطفا این سوال را از ایشان بپرسید. ممنونم "اگر دولت به کنسرتی مجوز میدهد، آن را برای جامعه مضر نمیداند ( یعنی تفریح حلال محسوبش میکند ). طبق روایتی از حضرت امیر المومنین -علیه السلام- خواندم که مومن یک سوم زمانش را به تفریح حلال میگذراند. اگر دولت این کنسرت ها را تفریح حلال بداند، فکر نکنم ایرادی داشته باشد که در جهت راحتی افرادی که درش شرکت میکنند تلاش کند." نظر شما چیست؟ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌹: بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم و رحمة الله از آنجا که اسلام دین جامع و کاملی است، حتماً پیامبر -صلی الله علیه و آله- و ائمه -علیهم السلام- خودشان در تفریحات حلال شرکت می کردند و اصحاب شان را هم به آن توصیه می‌کردند. نتیجه این است که پس حتما آنان در دوره ۲۵۰ سال، باید اشتغال به غنا و موسیقی حلال و معنوی یا استماع آن و حداقل توصیه به آن کرده باشند. آنچه که قطعی است، نهی اهل بیت -علیهم السلام- و حرمت بوده و مصادیق و موارد مباح امری نادر و شاذ میباشد. پس ترویج آن با ادعای حکومت علوی و اهداف آن کاملا ناسازگار است. 🟡 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻 🆔 @bayyenat110
🔵 جلسه ۱۸۴ حکمت عملی ( ۱۴۰۱.۳.۱۰ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و سیزدهم» 🔹غربت نماز، حتّی در بین نمازگزاران 🔹لزوم توجّه به باطن نماز، در عین رعایت ظاهر آن ( ضرورت خضوع و خشوع قلب، در نماز ) 🔹ارتباط معرفت الله و معرفت نفس، با حضور قلب در نماز ( و به طور کلّی عبادات ) 🔹اشاره ای به تفاوت بین نفس کلیّه ی الهیّه و نفس ناطقه 🔹اشاره ای به رفعت جایگاه اهل بیت -سلام الله علیهم- و باطن عباداتشان -سلام الله علیهم- 🔹تشکیک معرفت افراد، مستلزم تشکیک بواطن عباداتشان 🔹معرفت و تزکیه، دو بال پرواز و رشد نفس ( متجلّی بالله شدنِ نفس )( شروط معراج شدن نماز ) 🔹اشاره ای به ارزش و جایگاه عرفان نظری 🔹ابتنای مراتب تقوا بر مراتب معرفت 🔹تناسب مراتب بهشتیان و جهنّمیان، با مراتب معرفتشان 🔹اشاره ای به تفاوت مقام عابد و مقام عارف 🔹مقامات سلوک عرفانی ( مراتب تجلّیات الهی برای مصلّی ) 🔹مراتب علمی، ایمانی، شهودی و فنایی تجلّیات سه گانه 🔹اشاره ای به غیرقابل قیاس بودن لذّت معنوی ( بهجت ) با لذّت مادّی 🔹اشاره ای به تفاوت بین یقین ذهنی نسبت به یک قضیّه، و باور به آن ( تبیین چیستی ایمان ) 🔹توضیح مرتبه ی شهود و یافتن .
هدایت شده از بیّنات مدیا
1401.3.10.mp3
12.85M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حضرت استاد وفسی 🗓جلسه صد و سیزدهم ( ۱۴۰۱.۳.۱۰ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 https://www.aparat.com/v/5SJWR 🆔 @bayyenat_media
استاد آیت الله وفسی ۱۵۸.mp3
2.02M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر ●━━━━━━────── ⇆ㅤ       ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ  ↻ 🌹حضرت استاد وفسی 📆 جلسه صد و پنجاه و هشتم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕋 نماز، بهترین راه جهاد با نفس ⛓تفاوت سیره ی 📿حضرت امام -ره- با💰مسئولین ارشد کنونی نظام ⚠️فراموش شدن جهاد با نفس، در بین برخی از حزب اللّهی ها 🌹حضرت آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══♥️═╗ @bayyenat110 ╚═♥️══.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞| 💥🔥 سؤال خبرنگار زن قبل انقلاب از حضرت امام خمینی در پاریس و برخورد جالب ایشان 📚 صحیفه نور جلد 4 صفحه 260 🟡 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۸۶ ♻️ شيعيان ادعا مي‌كنند كه ائمه‌شان معصوم‌اند اما به اتفاق همه، كارهايي از ائمه سرزده كه با عصمت ايشان منافي و متضاد است به عنوان مثال: الف. حسن‌بن‌علي با پدرش علي رضي‌الله عنه در اين‌كه به جنگ كساني برود كه مي‌خواهند انتقام خون عثمان را بگيرند مخالف بود ترديدي نيست كه يكي درست مي‌گفته و يكي بر خطا بوده است و هر دو نزد شيعه امام معصوم‌اند! ب. حسين‌بن‌علي در قضيه صلح با معاويه با برادرش حسن مخالف بود؛ ترديدي نيست يكي كارش درست بوده و ديگري به اشتباه بوده است و از ديدگاه شيعه هر دو امام معصوم‌اند! ج. بلكه بعضي از كتاب‌هاي شيعه از علي روايت كرده‌اند كه گفت: از گفتن حق به من يا ارائه مشورت عادلانه ابا نورزيد؛ زيرا من از خطا و اشتباه ايمن نيستم.¹ ۱. الكافي، ۲۵۶/۸ و بحارالانوار، ۲۵۳/۲۷ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۸۶ ۱. رسم نويسنده اين كتاب شبهات ( سؤالاتي كه موجب هدايت جوانان شيعه شد ) اين است كه وقتي مطلبي را مي‌گويد سند آن را از كتاب‌هاي شيعه يا يك عالِم شيعي دقيقاً نقل مي‌كند اما در مورد الف و ب هيچ سندي ارائه نمي‌كند و در عين حال مي‌نويسد «به اتفاق همه» اين همه كيست و كجاست؟! آيا براساس يك دروغ و يك مطلب بي‌سند مي‌توان استدلال كرد؟!. ۲. اما در مورد ج. متأسفانه مطلب را به شكل كامل ننوشته است؛ عبارت كامل آن چنين است: در نهج‌البلاغه ( خطبه ۲۰۷ فيض و ۲۱۶ معجم ) حضرت اميرالمؤمنين -علیه السلام- مي‌فرمايد: «...فَإِنِّي لَسْتُ فِي نَفْسِي بِفَوْقِ أَنْ أُخْطِئَ وَ لاَ آمَنُ ذَلِكَ مِنْ فِعْلِي إِلاَّ أَنْ يَكْفِيَ اللَّهُ مِنْ نَفْسِي مَا هُوَ أَمْلَكُ بِهِ مِنِّي فَإِنَّمَا أَنَا وَ أَنْتُمْ عَبِيدٌ مَمْلُوكُونَ لِرَبٍّ لاَ رَبَّ غَيْرُهُ...»: ترجمه فيض: «... زيرا من برتر نيستم از اين‌كه خطا كنم و از آن در كار خويش ايمن نمي‌باشم مگر آن‌كه خدا از نفس من كفايت كند آن را، كه او به آن از من مالك‌تر و تواناتر است و جز اين نيست كه من و شما بنده و مملوكيم در اختيار پروردگاري كه جز او پرورش‌دهنده‌اي نيست...». عارف شبستري مي‌گويد: سيه‌رويي ز ممكن در دو عالم جدا هرگز نشد والله اعلم حضرت علي -علیه السلام- به ذات خود فاقد وجود و هر كمالي است و آن‌چه كه دارد همه از پرتو إعطاي حق است و اين جمله و جملات مشابه حضرات معصومين توجه به ذات خودشان را كه فاقد كمال است و توجه به ذات حق را كه غني مطلق است، مي‌رساند. آن‌چه دارند مانند عبدي هستند در نزد مولاشان به نحوي كه مالكيت عبد نافي مالكيت الهي نيست بلكه در طول مالكيت خداوند است. پس فرمايش حضرت همان فرمايش خداوند است كه مي‌فرمايد: «یَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ»: اي مردم شما فقیريد به سوي خدا و خدا داراي ستوده است. ( آيه ۱۵ سوره فاطر ). نتيجه: فرمايش حضرت علي -علیه السلام- با مقام عصمت اعطايي خداوند منافاتي ندارد. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حضرت آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•💕🌹💕•✾••┈ 🥀آثار حضور قلب در عبادات 🔮عدم غفلت اولیاء الهی از شئون معنوی خود، در حال اشتغال به امور مادّی 💐حضرت آیت الله وفسی ╭━━🌹❀❀🌹━━╮ @bayyenat110 ╰━━🌹❀❀🌹━━╯
📣 🌹 آغاز جلسات حضوری حکمت عملی با محوریت: 🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی -رضوان الله تعالیٰ علیه- 🕌 میعاد: تهران - خیابان هلال احمر - خیابان ابراهیمی(عباسی) جنوبی - کوچه شهید ذوالفقاری - مسجد پنج تن آل عبا -علیهم السلام- حوزه علمیه حضرت آیت الله العظمیٰ رشاد زنجانی -ره- 🗓 موعود: سه شنبه ها، ساعت ۱۵:۳۰ 🟡 بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
بیّنات
موقعیت محل برگزاری درس اخلاق حضرت استاد آیت الله وفسی
🔵 جلسه ۱۸۵ حکمت عملی ( ۱۴۰۱.۳.۱۷ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و چهاردهم» 🔹نقد دیدگاه برخی از صوفیه و دراویش در مورد نماز 🔹جایگاه رفیع نماز، در نزد أعرف عرفا ♦️سیاسی 🔻استخفاف نماز، توسّط مسئولین ارشد نظام ( تفاوت مسئولین ارشد کشور با شهید رجایی در توجّه به نماز ) 🔻تفاوت اساسی نماز، با بسیاری از اجتماعات فرمایشی و نمایشی برخی از حزب اللّهی ها 🔹تأثیر نماز در تقویت اراده و جزم نمودن عزم ( نماز مخلصانه، بستری برای توانایی در اتّخاذ تصمیمات حسّاس ) 🔻ارتباط بی لیاقتی یا خیانت سردمداران جمهوری اسلامی، با ضعفشان در نماز 🔻تأثیر نماز، در مقاوم سازی بزرگان نظام 🔹اهمّیّت محور بودن نماز در نظام تربیتی ( ضرورت استوار کردن بنای تربیت بر نماز ) 🔹ملاک توفیق حکومت، یا یک مجموعه ی اسلامی در جذب حدّ اکثری 🔹اشاره ای به تفاوت علامت ( نشان )، با صفت ( ویژگی ) 🔹نوافل، جابر نواقص فرائض 🔹علامات دینداری و اسلامیّت جامعه، غیر از دینداری و اسلامیّت حقیقی جامعه 🔻ضرورت تلاش بزرگان نظام، در نهادینه کردن صفت دینداری و اسلامیّت، در آحاد جامعه 🔹اقامه ی نماز، مهمّترین وظیفه ی هر مؤمن ( غیر قابل قیاس بودن اشتغال انسان به نماز، با دیگر اشتغالات زندگیش ) 🔹اشاره ای به چرایی ناتوانی انسان، در گزینش شیوه ی تمجید از معشوق بی نهایت ( خودسر و از پیش خود ) 🔹حرام بودنِ بدعتِ در اجزاء و شرایط نماز ( نماز واجب، عبادت توقیفیّه ) 🔹برخی از احکام نماز مستحبّی 🔹آثار غنای باطنی .
هدایت شده از بیّنات مدیا
1401.3.17 - استاد آیت الله وفسی.mp3
11.53M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حضرت استاد وفسی 🗓جلسه صد و چهاردهم ( ۱۴۰۱.۳.۱۷ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 https://www.aparat.com/v/DjlnP 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 وسواسی ها حتما ببینند 📣 🚑 راهکاری اساسی، در جهت درمان وسوسه های احکامی 💐حضرت آیت الله وفسی ╭━━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━━╮ @bayyenat110 ╰━━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•💕🌹💕•✾••┈ 🎞|ببینید: ‼️معنای ملاقات با حضرت حقّ و دیدن خدا‼️ 📝تحقیق و تدقیق در معنای فناء فی الله و لقاء الله 💐حضرت آیت الله وفسی ╭━━🍃❀🌺❀🍃━━╮ @bayyenat110 ╰━━🍃❀🌺❀🍃━━╯
بیّنات
🌹امام خامنه ای: 🌷در اسلام، تبرّج ممنوع است. تبرّج، یعنی همان خودنمایی زنان در مقابل مردان، برای جذب
🔰 تبرج، نشانه مرد سالاری 🌹امام خامنه ای: ✅تربیت غلط غربی موجب شد که در دوران حکومت طاغوت در این کشور، زنان به آرایش، تجمّلات، زینتهای بیخودی، تبرّج و خودنمایی تمایل پیدا کنند، که این هم از نشانه‌های مردسالاری است. یکی از نشانه‌های مردسالارىِ غربیها همین است که زن را برای مرد میخواهند؛ لذا میگویند زن آرایش کند، تا مرد التذاذ ببرد! این مردسالاری است، این آزادی زن نیست؛ این در حقیقت آزادی مرد است. میخواهند مرد آزاد باشد، حتّی برای التذاذ بصری؛ لذا زن را به کشف حجاب و آرایش و تبرّج در مقابل مرد تشویق میکنند! 📖 ۱۳۷۶/۰۷/۳۰🌱 🟡 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
🔵 جلسه ۱۸۶ حکمت عملی ( ۱۴۰۱.۳.۲۴ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و پانزدهم» ♦️سیاسی 🔻وضعیّت بحرانی فرهنگ دینی کشور 🔻عدم مقابله ی مسئولین با فساد فرهنگی، موجب زوال مشروعیّت مسئولین ارشد نظام 🔻دروغگویی برخی مسئولین در گسترش عدالت 🔻نمونه هایی از تبلیغات دروغ و فیبکارانه ی برخی از مسئولین بلند پایه 🔻نابخشودنی بودن دروغگویی و ظلم برخی از مسئولین نظام 🔻بزرگتر بودن جرائم آشکار و علنی 🔻توسعه ی منکر و فحشاء در جامعه، تحت تربیت صدا و سیما و وزارت های فرهنگی جمهوری اسلامی 🔻نظارت بازدارنده، وظیفه ی قوای نظارتی نظام 🔻کوتاهی مسئولین در جرم انگاری بسیاری از منکرات 🔻ضرورت بازدارندگی مجازات ( مجازات بی مقدار و مضحک، موجب تشویق مجرم ) 🔻خطر کشف حجاب و فحشاء، برای امنیّت کشور 🔻گسترش فحشاء، موجب نابودی بنیاد های اجتماعی و تزلزل نظام اسلامی ( ترویج آگاهانه ی فحشاء و منکر توسّط دشمن ) 🔻ترویج شدید و گسترده ی غنا، موسیقی و روابط نامشروع، در صدا و سیما 🔻تذکّر به مسئولین، در عین تشکّر از ایشان 🔻نامشروع بودن دریافتی مسئولین نالایق 🔹جهاد تبیین در مذمّت ملّی گرایی 🔹وضوح و بداهت موضع اسلام در مورد جنسیّت، ملیّت و نژاد 🔹ملّی گرایی، معارض عدالت محوری اسلام 🔹بی ارتباطی تشریع احکام خاصّ برای قریش، با قبیله گرایی یا قوم گرایی 🔹شرافت آمریکاییِ دیندارِ متّقی، نسبت به هزاران ایرانی بی تقوا ( تقوا ملاک ارزش گذاری در اسلام ) 🔹نظام ارزشی اسلام، غیر از الیگارشی 🔹بررسی روایات منسوب به ملّی گرایی و وطن پرستی ( توهّم ملّی گرایی از برخی روایات ) 🔹جداسازی مسئله ی حبّ زادگاه، از مسئله ی هویّت آن 🔹دفاع از زادبوم به عنوان یک حقّ طبیعی، غیر از ملّی گرایی و وطن پرستی 🔹اشاره ای به ارزش بودن ایثار و گذشت از برخی حقوق 🔹عینیّت هویّت ملّی و هویّت اسلامی ما ( ملّیّت ما اسلام است ) 🔹جلوه دادن هویّت های ملّی تمدّنی، ( حتّی جعل هویّت )، ترفند دشمنان اسلام، برای نابودی هویّت دینی 🔹هویّت ساختگی و جعلی ساکنین فعلی آمریکا 🔻کارساز نبودن تبلیغ و ترویج هویّت غیر دینی در جامعه، برای مسئولین نظام 🔻حفظ هویّت اسلامی، راه پیروزی در داخل و خارج کشور 🔹اصل تمدّن اسلامی، مبتنی بر عدالت محوری و ظلم ستیزی ( شرافت ذاتی تمدّن اسلامی ) ◽️ادامه ی شرح حدیث 🔹توضیحی در مورد فقر باطنی مذموم 🔹تبیین فقر باطنی ممدوح 🔹اشاره ای به غیر تشکیکی بودن صفت غنای خداوند .