#هدیه_جمعه
#نماز_جمعه_رجب
🔴🔵 نماز بسیار پرفضیلت جمعه های ماه رجب
🌺 سيّد بن طاووس از حضرت رسول اکرم صلّی الله عليه و آله و سلّم روایت کرده است كه هر كه در روز جمعه ماه رجب، چهار ركعت نماز بين نماز ظهر و عصر بخواند
هر دو رکعت به یک سلام و در هر ركعت:
🔹 سوره «حمد» ۱ مرتبه
🔹 « آية الكرسی» (تا هوالعلی العظیم) ۷ مرتبه
🔹 سوره «توحيد» ۵ مرتبه
🔸 و پس از چهار ركعت ده مرتبه بگويد:
🔺 اَسْتَغْفِرُ اللهَ الَّذی لا اِلـهَ اِلاّ هُوَ وَ اَسْئَلُهُ التَّوْبَة
🌕 بنويسد حقّ تعالی برای او از روزی كه اين نماز را خوانده تا روزی كه بميرد هر روزی هزار حسنه و عطا فرمايد او را به هر آيهای كه خوانده شهری در بهشت از ياقوت سرخ و به هر حرفی قصری در بهشت از دُرّ سفيد و تزويج فرمايد او را حورالعين و راضی شود از او به غير سخط و نوشته شود از عابدين و ختم فرمايد برای او به سعادت و مغفرت.
📚 مفاتیح الجنان/ اعمال ماه رجب
▪️آنچه وظیفهی همهی ملّت اسلام و همهی امّت اسلام است، مبارزه برای روشنگری است.
▫️هم علما مسئولند
▫️هم روشنفکران مسئولند
▫️هم تحصیلکردهها مسئولند
▫️هم همهی کسانی که منبری دارند، تریبونی دارند مسئولند که #روشنگری کنند و #حقایق_دنیای_اسلام را برای مردمی که نمیدانند بیان کنند؛ این روشنگری جهاد است.
▪️جهاد فقط شمشیر گرفتن و جنگ کردن در میدان قتال نیست❗️
▪️جهاد شامل جهاد #فکری، جهاد #عملی، جهاد #تبیینی و #تبلیغی، و جهاد #مالی است.
امروز بهخاطر اینکه این فریضه را -فریضهی تبیین را- ما درست انجام ندادیم، یک عدّهای دچار گمراهیاند و به خیال اینکه برای اسلام دارند کار میکنند، علیه اسلام دارند کار میکنند. باید تبیین کرد، #باید_روشنگری_کرد، باید کار کرد.
۱۳۹۵/۲/۲۹
📚حکایت مخترع دين و توبه
#اهمیت_سخن
امام صادق عليه السلام فرمود : مردي در زمانهاي گذشته زندگي مي كرد و مي خواست دنيا را از راه حلال بدست آورد ، و ثروتي فراهم نمايد كه نتوانست . از راه حرام كوشش كرد تا مالي بدست آورد نتوانست .
شيطان برايش مجسم و آشكار شد و گفت : از حلال و حرام نتوانستي مالي پيدا كني ، مي خواهي من راهي به تو بياموزم كه اگر عمل كني به ثروت سرشاري برسي و عده اي هم پيرو پيدا كني ؟
گفت : آري مايلم . شيطان گفت : از نزد خودت ديني اختراع كن و مردم را به آن دعوت نما . او كيشي اختراع كرد و مردم گردش را گرفته و به مال زيادي دست يافت . روزي متوجه شد كار ناشايستي كرده و مردمي را گمراه نموده است ؛ تصميم گرفت به پيروانش بگويد كه گفته ها و دستوراتم باطل و اساسي نداشته است . هر چه گفت : آنها قبول نكردند و گفتند : حرفهاي گذشته ات حق بوده است و اكنون خودت در دينت شك كرده اي ؟ چون اين جواب را شنيد غل و زنجيري تهيه نمود و به گردن خود آويخت و مي گفت : اين زنجيرها را باز نمي كنم تا خداي توبه مرا قبول كند .
خداوند به پيامبر صلي الله عليه و آله آن زمان وحي نمود كه به او بگويد : قسم به عزتم اگر آنقدر مرا بخواني و ناله كني كه بند بندت از هم جدا شود دعايت را مستجاب نمي كنم ، مگر كساني كه به مذهب تو مرده اند و آنها را گمراه كرده بودي به حقيقت كار خود اطلاع دهي و از كيش تو برگردند .
نکته: توبه یعنی جبران.
📚پند تاریخ ج۴ ص۲۵۱، بحار ج۲ ص۲۷۷
مداحی_آنلاین_امیدت_رو_از_دست_نده.mp3
4.13M
# کلیپ - صوتی
امیدت رو از دست نده، ماه رجب ماه امیده
حجت الاسلام علیرضا پناهیان
🌼 پرسش:
انجمن حجتيه، چه نوع انجمني است و افراد آن چه اعتقاداتي دارند؟ لطفا اگه امکانش هست، کامل توضيح بدين. ممنون. اجرتون با حضرت صاحب الزمان (ارواحنا لک الفداء)
🌼 پاسخ:
چون نام انجمن حجتیه با نام شخ محمد حلبی (مؤسس این گروه) پیوند خورده است، اشاره مختصری به زندگی او می نماییم:
شیخ محمود حلبی، از روحانیان سیاسی ای بود که در جریان جنبش ملی نفت سخنرانی های بسیار آتشین در تهییج مردم و در حمایت از آیت الله کاشانی ایراد می کرد، اما به واسطه بروز اختلاف بین رهبران نهضت ملی شدن نفت به یکباره فروکش نموده و سیاست را رها کرده است و مثل خیلی از نیروهای انقلابی مذهبی که از ادامه فعالیت های سیاسی ناامید شدند او نیز به این نتیجه رسید که عرصه سیاست را به سیاستمداران باید بخشید.
او در آغاز روحانی هیأت مسلم بن عقیل[1] به عنوان مأمور تحقیق و پژوهش پیرامون بهاییان شد.[2]
ایشان مقارن با کودتای 28 مرداد سال 1332، انجمن حجتیه را به انگیزه و مبارزه با فرقه بهابیت، تاسیس کرد.[3]
این انجمن دارای یک ساختار تشکیلاتی پیچیده سراسری و کمیته های: تدریس، تحقیق، نگارش، ارشاد، ارتباط با خارج و کنفرانس ها، بود که همه این ها، زیر نظر هیأت مدیره، به ریاست شیخ محمود حلبی کار می کردند.[4] ، [5]
عقاید انجمن حجتیه
1. تحلیل ناروا درباره علائم و نشانه های ظهور حضرت حجت مثل حدیث:"خداوند دنیا را از عدل و داد پر می کند، همانطوری که پر از ظلم و جور شده باشد[6] ، [7].
لذا انجمن در بسیاری از نشریات خود تصریح کرد که یکی از نشانه های ظهور حضرت قائم (ع) این است که در اثر شیوع گناه و فحشا انسان بدترین خلق خدا در روی زمین می شود و خداوند آنها را به سه بلا دچار می کند، جور سلطان، قحطی زمان، ستم حکام.[8]
2. در ارتباط با رابطه دین و سیاست، معتقد بودند: دین از سیاست جداست، عمده ترین محور تفکر سیاسی انجمن این بود که در زمان غیبت امام عصر (ع) ورود دین به عرصه ی سیاست اشتباه است، این تفکر هم در اساسنامه آنها آمده و هم در جلساتشان از آن تبلیغ می شد و هم شرط عضویت در انجمن بود و مخالفت با آن موجب اخراج از انجمن می شد.[9]
3. در ارتباط با تشکیل حکومت دینی قبل از ظهور امام عصر معتقد بودند: امام زمان (عج) رضایت به تشکیل حکومت نمی دهد و هر حکومت دینی، منجر به شکست می شود و تشکیل حکومت سد باب مهدویت و حکومت جهانی است.[10]،[11]
4. انجمن نسبت به مبارزه با هر حاکم ظالم، معتقد است که در روزگار غیبت، ستیز و نبرد انسان منتظر، کمتر آشکار است. زیرا که باید نیروها و سلاح ها و امکانات و تجهیزات را برای آن جنگ بزرگ نگه داشت... پس نیازمند استتار و اختفا می باشد و از آن بالاتر نیازمند بردباری و شکیبایی است؛[12] ازاین جهت به شدت با نهضت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) مخالف بودند.[13]
عملکردهای انجمن
1.مبارزه با فرقه ی ضاله بهائیت،
2. مبارزه با پپسی کولا، با جایگزینی کوکاکولا و کانادا، به جای آن.
3. مبارزه با فیلم های سینمایی، با پخش فیلم های کمدی به جای آن،
4. مخالفت با اهل سنت، با ترویج فضایل امیرالمؤمنین (ع) در شجاعت، با پخش عکس های متناسب با آن،
5. مخالفت با فلاسفه و عرفا، به تبع مخالفت با فلسفه و عرفان و بدعت شمردن آن دو.[14]
6. مخالفت با قیام و نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی مردم ایران .
این افکار و رفتار در نهایت باعث شکست انجمن شد، چون انجمن که تا نزدیک انقلاب، راهپیمایی ها و امام را محکوم می کرد، با پیروزی انقلاب، شکست خورد و تشکیلات آن حدود پنج شش ماه دچار تحیر و حیرت گردید و پس از آن یک دفعه تغییر موضع داد و به تدریج جلسات آن تعطیل شد و بر اثر فشار عده ای از اعضای آن تغییر اساسنامه داد.[15] و در پی سخنرانی امام خمینی(ره) در 5 مرداد سال 1362بطور رسمی اعلامیه تعطیلی داده است. هر چند به صورت غیر رسمی ممکن است دارای فعالیت باشد.
پی نوشت ها
[1] یکی از هیئت های تحت پوشش مؤتلفه اسلامی.
[2].جریان شناسی انجمن حجتیه،سید ضیاء الدین علیانسب، سلمان علوی نیکو، صص 13، 14، 15، 16 و 17.
[3].همان، ص 17.
[4].همان، ص 97.
[5].برای آشنایی بیشتر با کار کمیته ها، ر.ک: همان، صص 97 و 98.
[6]. این روایت با عبارات متعدد در منابع روایی ما آمده است: اصول کافی، ج 1، ص 341؛ بحارالانوار، ج 3، ص 268، ج 36، ص 359، ج 51، ص360، ج 52، ص 151.
[7].برای تحلیل صحیح روایت، ر.ک: همان، صص 67 و 68.
[8].همان،ص 54.
[9].همان، صص 75، 76، 77 و 78.
[10].همان، ص 78.
[11].برای رد این دیدگاه، ر.ک: نظر امام (رضوان الله علیه) و شهید باهنر . همان، صص 78، 79 و 80.
[12].همان، ص 57. آنان برای اثبات این دیدگاه به روایت تقیه، مبارزه علمی، اعتقادی و تقلید، تمسک می جستند، جهت آگاهی از دلایل رد این دیدگاه، نک: همان، صص 78 - 89.
[13]. برای آگاهی از مخالفت های انجمن با امام خمینی ره، ر.ک: همان، صص 143
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از کوی تو بیرون نشود پای خیالم
السلامعلیک یابقیهَالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باب الحوائج شد تا بگیرد دستها را...💔
👤 #کلیپ حاج مهدی #رسولی
▪️ایام شهادت #امام_کاظم (ع)🏴
آجرک الله یا صاحب الزمان علیه السلام 🖤🖤🖤
📌کانال حاج مهدی رسولی👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دسته جمعی بریم حرم حضرت موسی بن جعفر علیها السلام سرت را به نشانه احترام پایین بیانداز و دستت را خالصانه بر سینه بفشار و بگو 'بسم الله و بالله و فی سبیل الله ...' تردیدی به خود راه مده كه آقا سلام تو را بی پاسخ نخواهد گذاشت.
و اینك كه دل به دل یار گره زده ای با او به درددل بپرداز كه همواره شنونده خوبی برای زائرانش است
🌼 پرسش:
ببخشيد توي قرآن خدا خودش هم گفته من از همه چيز و همه کس بي نياز هستم چرا فرشتگان و پيامبر ها را خلق کردند
🌼 پاسخ:
این که خدا برخی از کارها را با واسطه انجام می دهد دلیل بر نیازمندی خدا نیست. بلکه سنت خدا بر این تحقق یافته که امور خلقت را به واسطه انجام دهد و الا در قرآن می فرماید کاری را که خدا بواهد انجام دهد به یک چشم بر هم زدنی و حتی کمتر از آن و به قول آیه شریفه کن فیکون می کند:
إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ
وَلِلَّهِ غَيْبُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَمَا أَمْرُ السَّاعَةِ إِلَّا كَلَمْحِ الْبَصَرِ
اصل آفرینش فرشتگان مانند دیگر موجودات، براساس فیض خداوند بوده است؛ یعنی از آنجا که خداوند دارای علم و قدرت بینهایت در خلق عالَم میباشد، تمام پدیدههایی که امکان خلقت در مورد آنها بوده، از جانب خداوند آفریده شدهاند. خداوند متعال، براى عطا کردن از ناحیه خودش، هیچ محدودیتى ندارد، و هر چیز که لایق عطا شدن باشد، عطا میکند. اما در مقابل هر جا که عطا نمیکند، به دلیل محدودیت پذیرنده است، و تقصیری و کاستی در عطا کننده وجود ندارد. فرشتگان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و از آنجا که قابلیت حیات و وجود را داشتند؛ خداوند این نعمت را به آنها داد.
علاوه بر این باید توجه داشت؛ خداوند، این جهان و موجودات آنرا نیکو آفرید، همچنین خداوند نظام هستی را براساس قانون علت و معلول و رعایت ترتیب میان سلسله علل، خلق نموده است. امام صادق(ع) در این زمینه فرمودهاند:
«خداوند اشیاء و حوادث را تنها از طریق سببهایشان جاری میکند».[3] براساس حکمت الهی و اراده و خواست خداوند، ربط بین نظام عالم با خداوند - در حالیکه خداوند عاری از هرگونه ویژگی عالم ماده است- با واسطهها انجام میشود. این واسطه در بسیاری مواقع فرشتگان هستند. سنت الهی بر این است که به وسیله واسطههایی؛ نظیر فرشتگان، فیوضات پروردگار را به عالم ماده برساند و در عالم ماده هم واسطههای زیادی در رسیدن آنها به دست ما وجود دارد. در همین رابطه جایگاه وجود فرشتگان در نظام آفرینش تعریف میشود.
با تمام آنچه گفته شد؛ ممکن است علت اصلی خلقت فرشتگان چیز دیگری باشد که بر ما پوشیده است. همچنین میتوان احتمال داد که عبادت فرشتگان، یک عبادت محض نیست بلکه برای کل عالم امکان و نیز عالم ماده، ثمراتی دارد. به بیان دیگر؛ عبادت آنها سوای بحث تکلیف داشتن یا نداشتن ایشان؛ اثراتی را بر همه مخلوقات و جهان هستی دارد و همین امر میتواند از علتهای خلقت آنان باشد.
در مورد هدایت نیز همین طور ، خدا نیازی به واسطه قرار دادن ندارد ولی سنت خدا بر این تعلق گرفته که واسطه در هدایت قرار دهد.
شاید علت اصلی این سنت عدم قابلیت عالم مادی در قبول فیض بلا واسطه خدا باشد به قول حکما مشکل از عدم قابلیت است نه فاعلیت. فاعلیت خدا تام است قابلیت عالم ماده ناقص است.
مانند نیروگاه برقی که توان بالا و فوق العاده ای در برق دارد اما برای این که لامپی بتواند در خانه ای روشن شود نیاز به واسطه های تنظیم ولتاژ دارد.
#یابابالحوائج
ابونصر بشر بن الحارث معروف به «بشر حافی» از اولاد روساء و درباریان بود، اغلب به لهو و لعب و بیعاری و کارهای قبیح اشتغال داشت، چنان که رسم اینگونه اشخاص است.
روزی امام کاظم (علیه السلام) در بغداد از خانه او عبور می کرد، صدای ساز و آواز و ملاهی شنید، در این بین کنیزی از خانه بشر بیرون آمد تا خاکروبه را بیرون ریزد.
امام (علیه السلام) به او فرمود:
صاحب این خانه آزاد است یا عبد؟
گفت: آزاد است. امام فرمود: راست گفتی، اگر عبد بود از مولایش میترسید...
کنیز به خانه برگشت، بشر که بر سفره شراب نشسته بود، گفت: چرا تأخیر کردی؟!
گفت: با مردی سخن میگفتم که چنین گفت.
بشر که معنی کلام را فهمید پابرهنه در عقب امام (علیه السلام) دوید، تا خود را به امام رسانید و بدست آن حضرت توبه کرد و اعتذار نمود و گریست. (الکنی و الالقاب – حافی).
او بالاخره از زهاد عصر خود گردید، مواعظ بسیاری از او در کتب اخلاق نقل شده است. گویند: بعد از آن دیگر کفش نپوشید و پیوسته پا برهنه بود که لقب حافی (پا برهنه) یافت.
ازبُشرپرسیده بودندچه رازی ست که همیشه پابرهنه ای گفته بود :بر زمینی که بساط پادشاهی مولای من است با کفش پا نخواهم گذاشت…
هدایت شده از مکتب امام
🔰 #نشست گفتمانی مجازی
🔰 به مناسبت عید سعید مبعث :
🔷توحید در مدینه النبی🔷
✅ ارائه توسط
حجت الاسلام میثم قاسمی
حجت الاسلام سید یاسر صادقی
🗓 تاریخ: سه شنبه ۱۰ اسفند
🕰 ساعت: ۱۹:۳۰
📲 پخش از طریق:
skyroom.online/ch/pajooh/andishe-tohidi
#استاد_قاسمی
#استاد_صادقی
#جامعه
#توحیدی
#روح_توحید_نفی_عبودیت_غیرخدا
---------------------------------------
🔰 گفتمان توحید
https://eitaa.com/joinchat/3998351448C73bf29b9e1
یا اباصالح!
تو آن نگین انگشتری بعثتی که بر خاتم انبیا می درخشد.
روزی آفتاب امامت تو، شب تاریک جهان را به نور ظهورت روشن خواهد کرد
که فرمود: اولنا محمد و آخرنا محمد...
#یاحمیدبحقمحمدعجللولیڪالفرج
📢 در روز ۲۷ رجب، از باب امیرالمؤمنین(ع) وارد شهر نبی اکرم(ص) شوید.
«شب بعثت نبی اکرم(ص)، یك شب در عالم است؛ ولی شب ۲۷ رجب در هر سال تکرار میشود و تجلیای از بعثت نبی اکرم(ص) [در آن شب اتفاق میافتد] و لذا شب ۲۷ رجب با شبهای دیگر فرق میكند؛ روز ۲۷ رجب هم فرق می كند. درست است که بعثت، یكبار بوده ولی شعاعش در هر سال [میافتد؛] مثل خورشید که یكی است اما هر روز طلوع میكند و نور امروز، غیر از نور دیروز است، شب بعثت هم یک شب بوده که تجلی اعظم در آن واقع شده، اما هر سال در شب بعثت و روز ۲۷ رجب، یك شعاعی از آن تجلی در عالم میافتد؛ لذا همه باید امروز خودشان را به پیغمبر(ص) برسانند.
امروز رسیدن به نبی اکرم(ص) و بهرهمندی از نبوت و توحید نبی اکرم(ص) آسانتر است؛ اگر امروز یك نوری از نبی اکرم(ص) در قلب انسان بیفتد، میشود: «الا بذکر الله تطمئن القلوب». رزق امروز ما باید این باشد که شعاعی از نبی اکرم(ص) در قلب ما بیفتد. طبق حدیث «انا مدینة العلم و علی بابها»، اگر روز میلاد نبی اکرم(ص)، نور نبی اکرم(ص) در عالم آمده و هر سال هم تکرار میشود و اگر میخواهیم از نور ولادت نبی اکرم(ص) برخوردار شویم باید از طریق امیرالمومنین(ع) برویم. اگر در مبعث، نور نبوت نبی اکرم(ص) در عالم ظهور پیدا کرد و حقیقت قرآن تجلی کرد و اگر میخواهید به آن حقیقت قرآن و به آن حقیقت حکمت برسید، باید از باب امیرالمومنین(ع) وارد شوید...».