eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
- 172. [14].همان، صص22،24و94. [15].همان، صص 27و 28و 31و 37و 55و 113و 145و 147.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از کوی تو بیرون نشود پای خیالم السلام‌علیک یابقیهَ‌الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باب الحوائج شد تا بگیرد دست‌ها را...💔 👤 حاج مهدی ▪️ایام شهادت (ع)🏴 آجرک الله یا صاحب الزمان علیه السلام 🖤🖤🖤 📌کانال حاج مهدی رسولی👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دسته جمعی بریم حرم حضرت موسی بن جعفر علیها السلام سرت را به نشانه احترام پایین بیانداز و دستت را خالصانه بر سینه بفشار و بگو 'بسم الله و بالله و فی سبیل الله ...' تردیدی به خود راه مده كه آقا سلام تو را بی پاسخ نخواهد گذاشت. و اینك كه دل به دل یار گره زده ای با او به درددل بپرداز كه همواره شنونده خوبی برای زائرانش است
🌼 پرسش: ببخشيد توي قرآن خدا خودش هم گفته من از همه چيز و همه کس بي نياز هستم چرا فرشتگان و پيامبر ها را خلق کردند 🌼 پاسخ: این که خدا برخی از کارها را با واسطه انجام می دهد دلیل بر نیازمندی خدا نیست. بلکه سنت خدا بر این تحقق یافته که امور خلقت را به واسطه انجام دهد و الا در قرآن می فرماید کاری را که خدا بواهد انجام دهد به یک چشم بر هم زدنی و حتی کمتر از آن و به قول آیه شریفه کن فیکون می کند: إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ وَلِلَّهِ غَيْبُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَمَا أَمْرُ السَّاعَةِ إِلَّا كَلَمْحِ الْبَصَرِ اصل آفرینش فرشتگان مانند دیگر موجودات، براساس فیض خداوند بوده است؛ یعنی از آن‌جا که خداوند دارای علم و قدرت بی‌نهایت در خلق عالَم می‌باشد، تمام پدیده‌هایی که امکان خلقت در مورد آنها بوده، از جانب خداوند آفریده شده‌اند. خداوند متعال، براى عطا کردن از ناحیه خودش، هیچ محدودیتى ندارد، و هر چیز که لایق عطا شدن باشد، عطا می‌کند. اما در مقابل هر جا که عطا نمی‌کند، به دلیل محدودیت پذیرنده است، و تقصیری و کاستی در عطا کننده وجود ندارد. فرشتگان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و از آن‌جا که قابلیت حیات و وجود را داشتند؛ خداوند این نعمت را به آنها داد. علاوه بر این باید توجه داشت؛ خداوند، این جهان و موجودات آن‌را نیکو آفرید، همچنین خداوند نظام هستی را براساس قانون علت و معلول و رعایت ترتیب میان سلسله علل، خلق نموده است. امام صادق(ع) در این زمینه فرموده‌اند:
«خداوند اشیاء و حوادث را تنها از طریق سبب‌هایشان جاری می‌کند».‏[3] براساس حکمت الهی و اراده و خواست خداوند، ربط بین نظام عالم با خداوند - در حالی‌که خداوند عاری از هرگونه ویژگی عالم ماده است- با واسطه‌ها انجام می‌شود. این واسطه در بسیاری مواقع فرشتگان هستند. سنت الهی بر این است که به وسیله واسطه‌هایی؛ نظیر فرشتگان، فیوضات پروردگار را به عالم ماده برساند و در عالم ماده هم واسطه‌های زیادی در رسیدن آنها به دست ما وجود دارد. در همین رابطه جایگاه وجود فرشتگان در نظام آفرینش تعریف می‌شود. با تمام آنچه گفته شد؛ ممکن است علت اصلی خلقت فرشتگان چیز دیگری باشد که بر ما پوشیده است. همچنین می‌توان احتمال داد که عبادت فرشتگان، یک عبادت محض نیست بلکه برای کل عالم امکان و نیز عالم ماده، ثمراتی دارد. به بیان دیگر؛ عبادت آنها سوای بحث تکلیف داشتن یا نداشتن ایشان؛ اثراتی را بر همه مخلوقات و جهان هستی دارد و همین امر می‌تواند از علت‌های خلقت آنان باشد. در مورد هدایت نیز همین طور ، خدا نیازی به واسطه قرار دادن ندارد ولی سنت خدا بر این تعلق گرفته که واسطه در هدایت قرار دهد. شاید علت اصلی این سنت عدم قابلیت عالم مادی در قبول فیض بلا واسطه خدا باشد به قول حکما مشکل از عدم قابلیت است نه فاعلیت. فاعلیت خدا تام است قابلیت عالم ماده ناقص است. مانند نیروگاه برقی که توان بالا و فوق العاده ای در برق دارد اما برای این که لامپی بتواند در خانه ای روشن شود نیاز به واسطه های تنظیم ولتاژ دارد.
سلام امام زمانم❣ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاىَ سَلامَ مُخْلِصٍ لَكَ فِى الْوَِلايَةِ... سلام بر تو ای مولایم، سلام بر تو از سوی قلبی، که جز تو در آن راه ندارد! بپذیر سلام کسی را که قلبش، خانه محبت توست و چشمهایش مشتاق دیدار تو... اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ ‌ ابونصر بشر بن الحارث معروف به «بشر حافی» از اولاد روساء و درباریان بود، اغلب به لهو و لعب و بی‏عاری و کارهای قبیح اشتغال داشت، چنان که رسم اینگونه اشخاص است. روزی امام کاظم (علیه السلام) در بغداد از خانه او عبور می‏ کرد، صدای ساز و آواز و ملاهی شنید، در این بین کنیزی از خانه بشر بیرون آمد تا خاکروبه را بیرون ریزد. امام (علیه السلام) به او فرمود: صاحب این خانه آزاد است یا عبد؟ گفت: آزاد است. امام فرمود: راست گفتی، اگر عبد بود از مولایش می‏ترسید... کنیز به خانه برگشت، بشر که بر سفره شراب نشسته بود، گفت: چرا تأخیر کردی؟! گفت: با مردی سخن می‏گفتم که چنین گفت. بشر که معنی کلام را فهمید پابرهنه در عقب امام (علیه السلام) دوید، تا خود را به امام رسانید و بدست آن حضرت توبه کرد و اعتذار نمود و گریست. (الکنی و الالقاب – حافی). او بالاخره از زهاد عصر خود گردید، مواعظ بسیاری از او در کتب اخلاق نقل شده است. گویند: بعد از آن دیگر کفش نپوشید و پیوسته پا برهنه بود که لقب حافی (پا برهنه) یافت. ازبُشرپرسیده بودندچه رازی ست که همیشه پابرهنه ای گفته بود :بر زمینی که بساط پادشاهی مولای من است با کفش پا نخواهم گذاشت…
هدایت شده از مکتب امام
🔰 گفتمانی مجازی 🔰 به مناسبت عید سعید مبعث : 🔷توحید در مدینه النبی🔷 ✅ ارائه توسط حجت الاسلام میثم قاسمی حجت الاسلام سید یاسر صادقی 🗓 تاریخ: سه شنبه ۱۰ اسفند 🕰 ساعت: ۱۹:۳۰ 📲 پخش از طریق: skyroom.online/ch/pajooh/andishe-tohidi --------------------------------------- 🔰 گفتمان توحید https://eitaa.com/joinchat/3998351448C73bf29b9e1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا اباصالح! تو آن نگین انگشتری بعثتی که بر خاتم انبیا می درخشد. روزی آفتاب امامت تو، شب تاریک جهان را به نور ظهورت روشن خواهد کرد که فرمود: اولنا محمد و آخرنا محمد...
📢 در روز ۲۷ رجب، از باب امیرالمؤمنین(ع) وارد شهر نبی اکرم(ص) شوید. «شب بعثت نبی اکرم(ص)، یك شب در عالم است؛ ولی شب ۲۷ رجب در هر سال تکرار می‌شود و تجلی‌ای از بعثت نبی اکرم(ص) [در آن شب اتفاق می‌افتد] و لذا شب ۲۷ رجب با شبهای دیگر فرق می‌كند؛ روز ۲۷ رجب هم فرق می كند. درست است که بعثت، یك‌بار بوده ولی شعاعش در هر سال [می‌افتد؛] مثل خورشید که یكی است اما هر روز طلوع می‌كند و نور امروز، غیر از نور دیروز است، شب بعثت هم یک شب بوده که تجلی اعظم در آن واقع شده، اما هر سال در شب بعثت و روز ۲۷ رجب، یك شعاعی از آن تجلی در عالم می‌افتد؛ لذا همه باید امروز خودشان را به پیغمبر(ص) برسانند. امروز رسیدن به نبی اکرم(ص) و بهره‌مندی از نبوت و توحید نبی اکرم(ص) آسان‌تر است؛ اگر امروز یك نوری از نبی اکرم(ص) در قلب انسان بیفتد، می‌شود: «الا بذکر الله تطمئن القلوب». رزق امروز ما باید این باشد که شعاعی از نبی اکرم(ص) در قلب ما بیفتد. طبق حدیث «انا مدینة العلم و علی بابها»، اگر روز میلاد نبی اکرم(ص)، نور نبی اکرم(ص) در عالم آمده و هر سال هم تکرار می‌شود و اگر می‌خواهیم از نور ولادت نبی اکرم(ص) برخوردار شویم باید از طریق امیرالمومنین(ع) برویم. اگر در مبعث، نور نبوت نبی اکرم(ص) در عالم ظهور پیدا کرد و حقیقت قرآن تجلی کرد و اگر می‌خواهید به آن حقیقت قرآن و به آن حقیقت حکمت برسید، باید از باب امیرالمومنین(ع) وارد شوید...».
ایمان حضرت ابوطالب پدر امیرالمومنین علی علیه السلام.mp3
3.3M
⭕️ سوال ❓ آیا حضرت ابوطالب پدر امیرالمومنین علی علیه السلام به اسلام ایمان داشته است؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/182446 📎
ظهور تکمیل کنندۀ بعثت رسول الله حرکتی که پیامبر گرامی اسلام در روز بیست و هفتم رجب آغاز کردند و مأموریتش را شروع نمودند (بعثت ) هنوز به پایان نرسیده است. با ظهور امام عصر و تشکیل حکومت مهدوی همۀ آرمان‌های دین اسلام تحقق پیدا می کنند و هدف اصلی بعثت پیامبر گرامی اسلام محقق خواهند شد. آری محمدی دیگر در راه است....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐❤ این زمزمه عشقه که تو غار حرا پیچیده✌ 🎧 سید رضا نریمانی | 🎉🎈 💐بعثت احیاگر ارزش انسان ها محمد مصطفی (ص) مبارک💐🎈🎉
InShot_۲۰۲۲۰۲۲۸-1646076424055.mp3
4.65M
🔉 بعثت پیامبر و هدف انبیاء
🌼 پرسش: ميخواهم بدانم آيا سرنوشت هر فردي اينکه با چه کسي ازدواج مي کند يا چه اتفاقاتي براي او مي افتد در تقدير اوست يا خودش آنها را رقم مي زند؟ مگر نمي گويند همه چيز به اراده خداست تصميم هاي ما زاده ي اراده ي ماست يا خدا؟ تصميم هاي ما تا چه حد موثرند؟ 🌼 پاسخ: در یک جمله: خدا انسان را مختار آفریده است و اراده کرده افعال اختیاری از او سر بزند پس فعلی که از انسان سر می زند هم مورد اراده و اختیار انسان است و فعل اختیاری او تلقی شده و هم فعل و کار خدا . و خدا این فعل اختیاری را به شرط اختیاری بودن اذن داده است. توضیح : خدا انسان را موجودي مختار آفريده است که مي تواند آينده و سرنوشت خود را خوب يا بد رقم بزند. او مي تواند با عمل صالح و در پيش گرفتن تقواي الهي و نظم در کارهاي خود، آينده اي بسيار خوب در دنيا و آخرت براي خود رقم بزند و همچنين مي تواند با اعمال ناصالح و ناشايست و انجام محرمات الهي و نداشتن نظم در امور آينده اي نا بسمان را براي خود و اطرافيان خود رقم بزند. بنا بر اين آينده انسان در اختيار اوست جهت زندگي و منش رفتاري او مطابق عمل او رقم مي خورد خدا در قرآن مي فرمايد: «و ان ليس للانسان الا ما سعي» (نجم 39) «و اينکه براي انسان بهره اي جز سعي و کوشش او نيست» اگر همه سرنوشت انسان از خوب و بد رقم خورده بود ديگر چه نيازي به ارسال رسل و انزال کتب آسماني بود و اگر اين گونه بود چطور خدا انسان را به سرنوشتي که براي او از خوب و بد سرشته است و قابل تغيير نيست او را به بهشت و جهنم مي برد؟؟؟!! پس تکليف براي چه بود؟؟!!
و اگر اين گونه بود اين همه نصيحت و موعظه از سوي پيامبران و اولياي الهي و روحانيون ديني و ... چه تاثيري داشت ؟؟!! بدون شک انسان موجودي مختار است و آينده خود را خويش رقم مي زند و فردا بايد در برابر آنچه عمل کرده است پاسخگو باشد. البته برخي از انسان ها آنچنان اراده شان ضعيف بار آمده است که در برابر عوامل محيطي و خانوادگي تسليم شده و روزگار را مانند آنچه که در اطرافشان مي گذرد و مانند پدران و اجداد خود مي گذرانند.«ما سمعنا بهذا في ابائنا الاولين» و اين تبعيت از محيط فاسد توسط قرآن بارها نکوهش شده است.