eitaa logo
بیت‌المجتبی علیه‌السلام
166 دنبال‌کننده
422 عکس
164 ویدیو
9 فایل
محفل امام حسنی‌ها؛ یادمان خادم المجتبی مرحوم حاج حسین مخدومی
مشاهده در ایتا
دانلود
◻️ لَبَّيْكَ داعِيَ اللّٰهِ، إِنْ كانَ لَمْ يُجِبْكَ بَدَنِي عِنْدَ اسْتِغاثَتِكَ وَ لِسانِي عِنْدَ اسْتِنْصارِكَ، فَقَدْ أَجابَكَ قَلْبِي وَسَمْعِي وَبَصَرِي... (از زیارت سیدالشهدا در اول ماه رجب)
📢 امام حسین علیه‌السلام در آغاز  ماه رجب، ما را به خدا دعوت می‌کنند. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «در زیارت امام حسین علیه السلام که در اول ماه رجب خوانده می‌شود که زیارت فوق‌العاده‌ای هم هست، تعبیر این است که «لَبَّيْكَ دَاعِيَ اللَّه». گویا امام حسین علیه‌السلام در آغاز  این سه ماه ما را به خدا دعوت می‌کنند. این خیلی از آن روایت مَلکِ داعی که بزرگان روی آن تأکید کردند مهم‌تر است و بشارت مهم‌تری است؛ یک‌موقعی، یک ملکی از آسمان هفتم صدا می‌زند، یک‌موقعی، سیدالشهداء در آغاز ماه رجب ما را به ورود به ضیافةالله دعوت می‌کند. بنابراین، این ماه ماهی است که با دعوت خاص الهی ما به ضیافت فرا خوانده شدیم. شروع این ماه ان‌شاء‌الله با امام حسین علیه‌السلام باشد و سِیرمان هم در این ماه با سیدالشهداء باشد.» ☑️ @mirbaqeri_ir
هادی شدی که بر همگان سر شویم ما هادی شدی که از همه برتر شویم ما هادی شدی که جلد غم سامرا شویم هادی شدی شما که کبوتر شویم ما گمراه شد هر آنکه از این طایفه جداست هادی شدی که پیرو حیدر شویم ما السلام علیڪ ایها النقےالهادے✋ (ع) 🥀 بر شیعیان جهان تسلیت‌باد🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | 🔰 از خودسازی تا دگرسازی 📌قسمت چهارم 🎧 📚 👤 📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_einsad
🔰یادمان شهدای مدافع حریم ، شیران شهید مهدی نوروزی، محمدهادی ذوالفقاری،...🥀 شادی ارواح مطهرشان صلوات🌷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 سرباخته‌ی هوای سامرایند مهدی، هادی،... فدای سامرایند او شیر مدافع حرم می‌خواهد مردم تنها گدای سامرایند!
🏴آجرک الله یا صاحب الزمان 🤲😢
🌙اعمال شب لیله الرغائب شب آرزوها
فضیلت لیله الرغائب 🔻🔻🔻 (شب جمعه اول ماه رجب) 🌺بدان كه اولين شب جمعه ماه رجب را «ليلة الرغائب» (يعنى شب دلدادگان) مي گويند و براى آن عملى با فضيلت بسيار 🍃از حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله وارد شده كه آن را سيّد در كتاب «اقبال» و علاّمه حلى در «اجازه بنى زهره» نقل كرده اند، بعضى از فضيلت آن اينكه به سبب انجام آن گناهان بسيار آمرزيده مى شود، و نيز نمازى در آن وارد شده كه هركه آن را به جاي آورد 💠 هنگام شب اوّل قبرش حق تعالى ثواب آن را به نيكوترين صورت و با روى گشاده و درخشان و زبانى گويا به سوي او مي فرستد، پس به او مي گويد: 🔻اى حبيب من تو را بشارت باد كه از هر شدّت و سختى نجات يافتى، بنده مي گويد: تو كيستى؟ به خدا سوگند من چهره اى زيباتر از چهره تو نديدم، و سخنى شيرين تر از سخن تو نشنيدم، و بويى بهتر از بوي تو نبوييدم! ! پاسخ مي دهد: من ثواب آن نمازم كه در فلان شب، از فلان ماه، از فلان سال به جاى آوردي، امشب نزد تو آمدم تا حقّت را ادا كنم، و مونس تنهايى تو باشم، و هراس را از تو برگيرم و هنگامي كه در صور (شيپور قيامت) دميده شود، در عرصه قيامت سايه اى بر سرت خواهم افكند، پس خوشحال باش كه خير هرگز از تو جدا نخواهد شد. 📢كيفيت اين نماز چنين است: 👌 اولين پنجشنبه ماه رجب را روزه مي دارى، چون شب جمعه داخل شود، 🔖 ما بين نماز مغرب و عشاء دوازده ركعت نماز بجاى مى آورى، هر دو ركعت با يك سلام، به اين ترتيب كه در هر ركعت يك مرتبه سوره «حمد» و سه مرتبه «سوره قدر» و دوازده مرتبه «سوره توحيد» مي خوانى و هنگامى كه از نماز فارغ شدى هفتاد مرتبه مى گويى: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ الْأُمِّيِّ وَ عَلَى آلِهِ [وَ آلِ مُحَمَّدٍ] . خدايا! بر محمّد پيامبر درس ناخوانده و خاندانش درود فرست ⭕️سپس به سجده مي روى و هفتاد مرتبه مي گويى: سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَ الرُّوحِ پاك و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح ⭕️آنگاه سر از سجده بر مي دارى و هفتاد مرتبه مى گويى: رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ، إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيُّ الْأَعْظَمُ پروردگارا! مرا بيامرز و بر من مهرورز و از آنچه از من مي دانى بگذر، تو خداى برتر و بزرگ ترى ⭕️دوباره به سجده مى روى و هفتاد مرتبه مى گويى: سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَ الرُّوحِ پاك و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح سپس حاجت خود را مي طلبى كه به خواست خدا برآورده خواهد شد. (حاجت اصلی ما شیعیان فرج امام زمان علیه السلام باشد ان شاءالله ) ♨️منبع :مفاتیح الجنان
༺❖• *لطیفه‌ای از لیلة الرغائب* •❖༻ ☀️🌿 🖊🦋 احسان الله نیلفروش زاده ┅─┅─═✾🌀✾═─┅─┅ 𑁍 رغبت از جانب اوست ... دستْ تهی کن امشب !! 🌿۞قرآن می‌فرماید: 🔴﴿● فَإِذا فَرَغْتَ فَانْصَبْ ● وَ إِلىَ رَبِّكَ «فَارْغَب»﴾🔴 پس چون فراغت یافتی؛ در انتصاب بیا. و به سوی پروردگارت «رغبت» کن. 📘 سورۀ شرح، آیات ۷ و ۸ 🔻حقیقتِ قرآن و عِدل آیات شریفه، یعنی؛ حضرات آل‌الله (علیهم السّلام) در مورد این آیات می‌فرمایند: 🌸『فاذا فرغت مِن نبوّتک، فَانْصَبْ عَلیـّـاً (؏) و إلی ربّک فَارْغَبْ في ذلک』🌸 🔹 پس چون فراغت از نبوّت یافتی، علی (علیه السّلام) را نصب فرما. و در این ؛ به سوی پروردگارت «رغبت» کن. 🌿❖ توضیح اینکه؛ ؛ ظاهرِ ولایت است. و نبوّت وقتی به خودش ظاهر شود، به تعیّن خویش ظاهر گردیده. و وقتی نبوّت، ظاهر و تعیّن خویش را رها کرده و از خود فارغ شده باشد، در عینِ این فراغت، به باطن و حقیقتِ خویش ظاهر گشته (که یعنی؛ به ولایت، ظاهر شده است). 🍃☜ این ظهورِ به باطن؛ نصبِ ولایت است. ⚠️در نصب حدّی؛ منصوب، به جعلِ مرکّب، نصب می‌شود. یعنی؛ منصوب، ذاتی دارد و بعد؛ آن را نصب می‌کنند. 🍃☜ولی در نصبِ لُبّی؛ منصوب، به جعلِ بسیط، نصب می‌شود. یعنی؛ منصوب بودن، ذاتِ منصوب است و جعلِ منظور [یا به عبارتی؛ نصبِ مذکور]، همین بودنِ اوست. ◈ لذا «فَانْصَبْ»؛ یعنی آنچه هست را ظاهر کن. آنچه هست را به «هست بودن» نشان بده. بلکه آنچه هست را در عینِ هست بودن، هست کن (انشاء و حیاتِ «نصب لبّی»). 🔻الغرض؛ ادامه‌ی آیه می‌فرماید؛ «وَ إِلىَ رَبِّكَ "فَارْغَب"» 🌿۞رغبتِ خداوند چه رغبتی است؟ ☘️ رغبت خداوند، تمام رغبت‌ها را گرفته است و اصلاً رغبتی جز رغبت خداوند نیست و همۀ رغبت‌ها، ظهوری از آن رغبت است. اگر معنای حقیقیِ را دریابیم، خواهیم دانست که توحیدِ خدا به ذرّه ذرّۀ عالم و اراده‌ها کشیده شده، و چیزی بیرون از او و ولیّ او (؏) نیست، چنان که قرآن می‌فرماید؛🔻﴿کلّ شیء ٍ احصیناه فی امام مبین؛ یس (ص)، آیۀ۱۲﴾🔺، و نیز می‌فرماید؛ 🔻﴿قُلْ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ الله؛ نساء، آیۀ۷۸﴾🔺. 🌿۞و امّا؛ در یومُ «الجمع» آشکار می‌شود که تمام رغبت‌ها و خواسته‌ها در یک‌جا جمع است. و کسی که در این عالم با مبدأش جمع گردد؛ یومُ «الجمع» را همین‌جا می‌یابد. و تمام رغبت‌ها، به جمع شدنش با خدا در او جمع می‌شود. در وصف چنین شخصی آمده: 💠『أعْطَاهُ الله تَعَالَى يَوْمَ الْقِيَامَةِ «رَغْبَتَهُ» وَ مِثْلَ رَغْبَةِ الْخَلَائِق』💠 در روز قيامت، رغبت او و مثل رغبت خلايق را به او می‌دهد (یعنی به مؤمن). 📚بحار الأنوار، ج۹۲، ص۱۹۹ چرا که او؛ تمام رغبتش، خدایِ صمد است. آن خداوندی که؛ ◈☜ «غَايَةُ الْمَطَالِب؛ 📚البلد الأمين، ص۹۶» ◈☜ «مُنْتَهَى طَلَبِ الطَّالِبِينَ؛ 📚زاد المعاد - مفتاح الجنان،ص۳۹۹»، ◈☜ «مُنْتَهَى كُلِّ رَغْبَةٍ؛ 📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏۲، ص۵۷۹» است ◈☜ و «لَا رَغْبَةَ إلّا إِلَيْهِ؛ 📚إقبال الأعمال (ط - القديمة)، ج‏۱، ص۵۷» می‌باشد. 🌿۞و دعایِ چنین کسی از جان و دل تا زبانِ ظاهر،‌ چنین است: ☀️『يَا رَبّنَا وَ يَا سَيِّدَنَا وَ يَا مَوْلَانَا وَ يَا «غَايَةَ رَغْبَتِــنَا»! أسْأَلُكَ يَا الله أنْ لَا تُشَوِّهَ خَلْقِي بِالنّار』☀️ پروردگارا و ای آقا و مولایمان و ای نهایت و غایت رغبت ما! یا الله! از تو می‌خواهم که خلقتم را با آتش، زشت مسازی. 📚دعای یا من اظهر الجمیل؛ توحيد صدوق، ص۲۲۲ 🔥۞ آتش، آتشِ است. و مشغول به غیرِ خدا شدن؛ اصلِ آتش است. و امّا محبّ حضرت حقّﷻ به رغبتی که به حقّ تعالی دارد، آلودۀ به کثرات نشده است، و دعای 🔷『أنْ لَا تُشَوِّهَ خَلْقِي بِالنّار』🔷؛ ظهور اجابت شدنش است. 🌿۞ اوّلین نقطۀ کثرت (و تمامِ کثرت)، إنیّتِ شخص است. چنان که می‌فرمایند: 🔻『یا بنی آدم! وجودُکَ ذَنبٌ لایُقاس به ذنب』🔺 ای آدمی! همانا وجودِ تو گناهی است که قابلِ مقایسه با هیچ گناهی نیست. 📚منهاج النجاح في ترجمة مفتاح الفلاح، مقدمه‏۲، ص۶۳ ☀️۞بنابراین؛ همه، به نفسِ بودنشان در «کنارِ» حقّﷻ یعنی؛ به صِرفِ داشتنِ إنیّت، مُذنب هستند و در مظنّۀ ظلم. امّا شیعیانِ آل‌الله (علیهم السّلام) که شعاعِ نورِ ایشانند، به نفسِ اتّصال به حضرات (؏)، در حِلّیّتِ ائمۀ معصومین (؏) قرار می‌گیرند. چنان که حضرت امام جعفر صادق (علیه السّلام) می‌فرمایند: 💠『إنّ النّاسَ كُلَّهُمْ يَعِيشُونَ‏ فِي‏ فَضْلِ‏ مَظْلِمَتِنَا إلّا أنَّا أحْلَلْنَا شِيعَتِنَا مِنْ ذَلِك‏』💠 تمام مردم در ظلم به ما زندگى مى‏كنند، الّا اینکه ما شيعيان خود را از اين نظر در حليّت قرار داديم (یعنی؛ برای شیعیانمان حلال کردیم). 📚من لا يحضره الفقيه، ج‏۲، ص۴۵
🔰و امّا؛ موتِ از خود، نقطۀ آغازینِ رغبت به حقّﷻ است. پس؛ 🍃『موتوا قبل أن تموتوا』🍃 بمیرید، پیش از آنکه شما را بمیرانند. 📚 بحار الأنوار، ج‏۶۹، ص۵۸ 🌿۞ حال؛ با این مقدّمه در بیانِ رغبت، سراغ یکی از مناجات‌های خمس عشرِ حضرت زین العابدین امام سجّاد (علیه السّلام) می‌رویم. که یکی از آن عبارات نورانی‌اش چنین است: 🌟『وَ هَا أَنَا «مُتَعَرِّضٌ» لِنَفَحَاتِ رَوْحِكَ وَ عَطْفِكَ وَ مُنَتَجِعٌ غَيْثَ جُودِكَ وَ لُطْفِك』🌟 و اینک من خود را در معرضِ نسیم عنایت و لطفت در آوردم و تقاضای باران جود و لطفت را می‌نمایم. 📚بحار الأنوار، ج‏۹۱، ص۱۴۵ 🌿⇯⇦ پس «» این‌گونه است که با نفیِ خود، خود را در معرضِ نفحات دائمیِ خدا قرار می‌دهد. و «فراغتی» (یعنی؛ نفیِ إنیّت و ماسوای خدا - تخلیه) می‌طلبد تا خود را به درستی عَرضه کند. [✅ دقّت شود که؛ واژه‌ی "اعتصام" در ﴿وَ اعْتَصِمُوا بِحَبلِ الله﴾؛ مصدر باب افتعال از ریشه‌ی «عَصَم» است. و باب افتعال؛ مطاوعه و پذیرشِ ریشه‌ی خود را می‌کند. بنابراین؛ به حضرات عصمةُ الله (علیهم السّلام)؛ پذیرش ایشان، در عینِ نفیِ خود و فراغت از إنّیّتِ اعتباری خود است.] 🌿۞ الغرض؛ حضرت خاتم الانبیاء و المرسلین رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: 🔴『إنّ لربّكم في أيّام دهركم نفحاتٌ ألا «فتعرّضوا» لها』🔴 همانا برای خدا در روزگار شما نسیم‌هایی هست. به هوش (منتظر) باشید که خود را به آن نسیم‌ها عَرضه کنید [خود را در معرض آن نسیم‌ها قرار دهید]. 🍃֎⇦ و چون امشبی در ایّامِ دهر؛ که به شب لیلةُ الرّغائب معروف است، هنگام «إذا فرغت» است. که چون برای خدا فارغ از ماسوای خدا شدیم، رغبت به سوی پروردگارمان یافتیم. 🍃۞ محبّ آل‌الله (ع)! ماه رجب را می‌شناسی؟ ֎⇦ که معروف به است. همان‌طور که ماه شعبان، است و ماه رمضان . کهچون از «خود»، تخلیه شدی، وارد بر تحلیه و آراستنِ ماه شعبان می‌شوی و مهیّایِ تجلّی حقّﷻ در ماه تجلیۀ رمضان المبارک خواهی شد. 🌿⇯⇦ و امّا در اوّلین شب جمعه از ماه رجب؛ که لیلة الرغائب است وُ آغاز ؛ فراغت را از خدا طلب کن («فاذا فرغتَ») و فارغ از ماسوایِ خدا شو ... لذا در فرمایشات حضرات معصومین (علیهم السّلام) به انحاء مختلف، استغفار در ماه رجب را سفارش فرموده‌اند. 🍂 استغفار از ماسوایِ خدا. از هر آنچه که باشد. استغفار از «بود»هایِ عاریتی و اعتباری. آن إنیّتِ پوچی که مانع از یافتنِ خودیّت و نفْسِ حقّﷻ یعنی؛ حضراتِ نفْس‌الله‌تعالی (علیهم السّلام) می‌شود. ز هرچه غیر یــار،«استغفر الله» ز «بودِ» مستعــار، «استغفر الله» دمی کان بگذرد بی یادِ رویَـش از آن دم بیشمـار، «استغفر الله» (ملّا محسن فیض کاشانی -ره-) 🍃 «أَسْتَغْفِرُ اللهَ الَّذِى لا إِلَهَ إِلا هُوَ وَحْدَهُ لا شَرِیكَ لَهُ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ» (استغفاری مخصوص در ماه رجب) 💠 شب جمعه، مقدّمۀ جمع شدن است. فردای «لیلة الرغائب»، یوم الجمعی است که در «جمعه» خواهد آمد و سِرّ دل‌های مؤمنین، که جامع خوبی‌هاست، هویدا می‌گردد. 🔆 چشم دل باز کن! که؛ 🍃👈🏻 «راغب» هم، خودِ خداست و «رغبت»، وجود اوست و رغبتِ اوﷻ تمام عالم را گرفته ... و فراغتِ تو، لَبّیــکی است به رغبت الهی که مشتاقانه منتظر توست‌. إن شا الله جزء راغبین حقیقی درگاهش باشیم که نقطۀ رغبت، تمام گشایش‌هاست. و راه بر جنابِ رغبتشان مفتوح و گسترده است. 🍃『اللَّهُمَّ! إِنَّ قُلُوبَ الْمُخْبِتِينَ إِلَيْكَ وَالِهَةٌ وَ سُبُلَ «الرَّاغِبِينَ» إِلَيْكَ شَارِعَة』 اى خدا! دل‌هاى خاشعان و خدا ترسان در تو واله و حيران است و راه‌هاى مشتاقانت به جانب تو باز است. زیارتِ امین الله 📚کامل الزيارات، ص۴۰ الهی! 🖊🦋 ─═༅࿇༅ 📖 ༅࿇༅═─        ‎‌‌‌‌‌‎─═༅࿇༅ 📖 ༅࿇༅═─