eitaa logo
موسسه بیت النور کرج
187 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
661 ویدیو
60 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✨حضرت آیت الله شــوشــتری: وقــتی برای بهــشت و ثواب نماز می‌خوانيم در حقــــيقت داريم بـــــــــــراي #خودمان كار می كنيم نه برای خـــدا!! @beytonoor
🔥سرگذشت قاتلان شهدای کربلا... @beytonoor
7.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌اذان شهید حامد بافنده ✨الله اکبر۴ ✨اشهدان لا اله الّا الله۲ ✨اشهدان محمداً رسول الله۲ ✨اشهدان علیاً ولی الله۲ ✨حی علی الصلاة۲ ✨حی علی الفلاح۲ ✨حی علی خیر العمل۲ ✨الله اکبر۲ ✨لا اله الّا الله۲
1_27449952.mp3
9.33M
۱۳ ▪️ حسین ۱۴۰۰ سال پیش شهید شده، و شما دارین اینجوری به سر و سینه میزنین. 💢چرا یه فکری به حال پسر زنده حسین نمیکنین؟ @beytonoor
🖋 #کتاب_صوتی " من زنده ام " 🖋اثر معصومه آباد تهیه شده در کتابخانه عمومی ولیعصر اصفهان 📝 نشر بروج @beytonoor
20.mp3
16.6M
🖋 " من زنده ام " 👈 قسمت بیستم @beytonoor
🌍اوقات شرعی #سه_شنبه 3 مهرماه 97 🌞اذان صبح:04:31:03 🌝اذان ظهر:11:56:05 🌖اذان مغرب:18:15:32 ☀️طلوع آفتاب:05:54:41 🌑غروب آفتاب:17:57:28 🌓نیمه شب شرعی:23:14:16 @beytonoor
🔶 📌به شهادت آيه‌ى آخر سوره‌ى كهف، ميان رجاء لقاء خدا و عمل صالح و عمل خالص ارتباطى هست كه بايد آن را به دست آورد و بهره گرفت، مادام كه دل در دنيا باشد و از تنگى دنيا به ستوه نيامده باشد و شور و شوقى ديگر در او خيمه نزده باشد، تمامى كارهاى خدايى و آخرتى و تمامى نماز و جهاد و شهادت انسان دنيايى است و از اين محدوده بيرون نمى‌رود و آن‌دم كه گرايش به غيب و اشتياق به روز ديگر و انتظار لقاء خدا در دل شعله كشيد، ناچار تمامى كارهاى دنيايى و خوراك و پوشاك و عيش و نوش انسان، انگيزه‌اى ديگر دارد و صبغه‌اى ديگر و هوايى ديگر، كه تمامى كارهاى پراكنده، آن هنگام كه در طرح جامع و برنامه‌ى گسترده‌ى تو شكل مى‌گيرد، هماهنگ و يگانه مى‌شود و علم و حالت به ثبات و سرمديّت مى‌رسد. 📚 وارثان عاشورا، صفحه 16 @beytonoor
📌اولین و کاملترین نمایشگاه #تجسمی و #معرفتی وقایع عاشورا در ایران و جهان اسلام به همراه روایتگری نوین برای نسل جوان ❗زمان بازدید: از ۹۷/۶/۱۹ الی ۹۷/۷/۸ ❗ هر شب از ساعت ۱۹ @mahdiunkaraj @beytonoor
ا❤️🌺🌸💕⚜✨ ا🌺💛🌿🕊 ا🌸🌿🕊 ا🌿🕊 ا💕 ا✨ ﷽ 🌴 📝رُبَّ عَالِم قَدْ قَتَلَهُ جَهْلُهُ، وَعِلْمُهُ مَعَهُ لاَ يَنْفَعُهُ. امام(عليه السلام) فرمود: چه بسيار دانشمندى که جهلش او را کشته، در حالى که علمش با اوست; اما به حالش سودى نمى بخشد. 🖊شرح و تفسير 🔹عالم جاهل منش امام(عليه السلام) در اين عبارت کوتاه و پرمعنا از عالمان نادانى سخن مى گويد که جهلشان قاتل آنها شده است در اين که چگونه علم و جهل در وجود آن ها جمع مى شود تفسيرهاى مختلفى مى توان بيان کرد. 🔹از همه روشن تر اين که علم اگر با عمل همراه نشود همچون جهل است، بنابراين نکوهش امام(عليه السلام) از عالمانى است که از علم خود بهره نمى گيرند و به آن عمل نمى کنند و سبب هلاکت مادى و معنوى آنها مى شود. 🔹در حديثى در کتاب شريف کافى از امير مؤمنان على(عليه السلام)مى خوانيم که «إنَّ الْعالِمَ الْعامِلَ بِغَيْرِهِ کَالْجاهِلِ الْحائِرِ الَّذى لا يَسْتَفيقُ عَنْ جَهْلِهِ; شخص عالمى که به علمش عمل نکند مانند جاهل سرگردانى است که از بيمارى جهل بهبود نمى يابد. سپس حضرت در همان روايت مى فرمايد: «بَلْ قَدْ رَأيتُ أنَّ الْحُجَّةَ عَلَيْهِ أعْظَمُ وَالْحَسْرَةُ أدْوَمُ; بلکه حجت الهى را بر او بزرگ تر و حسرت او را پايدارتر ديدم». همين عبارت با اندک تفاوتى در ذيل خطبه 110 نهج البلاغه نيز آمده است. 🔹در حديث ديگرى در غررالحکم از همان حضرت مى خوانيم: «عِلْمٌ لا يُصْلِحُکَ ضَلالٌ وَمالٌ لا يَنْفَعُکَ وَبالٌ; دانشى که تو را اصلاح نکند گمراهى است و ثروتى که تو را (در راه خشنودى خدا) سودى نبخشد بدبختى است». 🔹اين احتمال نيز وجود دارد که منظور از «جهل» صفات جاهلانه اى مانند غرور و تکبر و خودخواهى و سودجويى و رياکارى باشد; هر گاه علم با اين صفات نکوهيده جاهلانه همراه گردد عالم را به نابودى مى کشاند، همان گونه که در طول تاريخ مصاديق زيادى دارد. آيا طلحه و زبير عالم به احکام اسلام و قرآن نبودند؟ آيا موقعيت على(عليه السلام) را در اسلام و نزد پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) نمى شناختند؟ چه شد که علمشان سودى به آنها نبخشيد؟ آيا جز اين است که جاه طلبى و پيروى از هواى نفس آنها را به جنگ جمل کشانيد و نه تنها علمشان به حالشان سودى نداشت، بلکه صفات جاهلانه آنها سبب مرگشان در دنيا و مجازاتشان در آخرت شد. حدود هفده هزار نفر از مسلمانان را به کشتن دادند و هرگز به مقصدشان نيز در دنيا نرسيدند. نيز احتمال مى رود منظور اين باشد که ظواهرى از علم دارد ولى به عمق آن نرسيده است و به تعبيرى ديگر، علم او فاقد بصيرت است همان گونه که در حديثى از امام صادق(عليه السلام) مى خوانيم: «اَلْعامِلُ عَلى غَْيرِ بَصيرَة کَالسّائِرِ عَلى غَيْرِ الطَّريقِ فَلا تُزيدُهُ سُرْعَةُ السَّيْرِ مِنَ الطَّريقِ إلاّ بُعْداً; آن کس که بدون بينش و بصيرت عمل مى کند همانند کسى است که در بيراهه گام بر مى دارد، چنين کسى هر قدر تندتر برود از راه اصلى دورتر مى شود». جمع ميان اين تفسيرها نيز مانعى ندارد. ✨ 💕 🌿🕊 🌸🌿🕊 🌺💛🌿🕊 ❤️🌺🌸💕⚜✨ @beytonoor
🖋 #کتاب_صوتی " من زنده ام " 🖋اثر معصومه آباد تهیه شده در کتابخانه عمومی ولیعصر اصفهان 📝 نشر بروج @beytonoor
21.mp3
14.53M
🖋 " من زنده ام " 👈 قسمت بیست و یکم @beytonoor