موسسه بیت النور کرج
💐🌾🍀🌼🌷🍃 🍃🌺🍂 🌾🍂 🌿 #ظرائف_سلوکی #پرهیز_از_گناه 🌷آیتالله بهجت(ره): ✍ یک نگاه تند که سبب ایذای (اذ
💐🌾🍀🌼🌷🍃
🍃🌺🍂
🌾🍂
🌿
#ظرائف_سلوکی
#مکاشفات
♦️ آنچه در ایجاد مکاشفات تأثیر دارد ، روزه ، بکاء ، ذکر ، ریاضت ، بیداری نیمۀ شب و ... البته کسی که بقصد کشف کاری کند ، خلوص و برای خدا بودن در آن ضعیف است .
اما عبادت و ریاضت و بیداری و روزه فقط برای رضایت حق باشد ، مکاشفه خود بخود پدید آید .
♦️ در مکاشفات ، چون خارج از زمان طبیعی روزمره ماست ، یک ساعت آن با صدها سال فرقی نمی کند ؛ چون در مسائل ماورایی و تجرّد ، زمان دخالت ندارد و خارج از محدوده ساعت دنیایی ماست . و آنکه به عقل جزیی بخواهد به این مرحلۀ کشف و شهود حقیقی برسد ، توان آن سست است ، مگر به ریاضات باطله . در کشف دیدن هر چیزی برای مکاشف میسّر است ، اما باندازۀ وسعتی که خداوند به او داده است نه بیشتر .
♦️ حالات بهشتیان و دوزخیان برخی را دیدن ، برای عارف بالله هم ممکن می شود . البته اینطور نیست که هر روز این اتفاق بیفتد ؛ گاه گاهی خداوند چشمه هایی را می گشاید و برای صاحب مکاشف مفتوح می کند تا باورهایش بیشتر گردد .
♦️بعضی اساتید می فرمودند : بعضی کشف ها ملال آور است ، مثلاً هر روز باطن و سیرت برزخی آدمها را دیدن ، که همه اشتغال زاست و هم سبب بدگمانی به خلق می شود و هم با ستّاریت منطبق نمی گردد . پس مفتوح شدن بصیرت باطنی، گاهی برای ازدیاد یقین خوب است.
یک بار هر نمایشی برای باصر صاحب بصیرت کافی است .
🌿
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃
@beytonoor
mahdipart2.mp3
24.9M
🌷کتاب صوتی
" مهدی ده انقلاب در یک انقلاب"
اثر #رحیم_پور_ازغدی
2⃣فصل دوم: مهدی، نیمی شرقی، نیمی غربی
@beytonoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 سفارش ویژه برای شب اول ماه رمضان
👈 برای درک شب قدر این فرصت را از دست ندهیم ...
#تصویری
@beytonoor
Baghare_108L.mp3
3.65M
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه #بقره
🔖 آیه: ۳۵ و ۳۶
📚 مفسر: علامه جوادی آملی
@beytonoor
موسسه بیت النور کرج
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه #بقره 🔖 آیه: ۳۵ و ۳۶ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی @beytonoor
🌷🌷🍃🌷🌷🍃🌷🌷🍃
#یک_آیه_یک_تفسیر
🔖 آیه: ۳۵ و ۳۶ سوره بقره
«وقلنا یا آدم اسکن انت وزوجک الجنة وکلا منها رغدا حیث شئتما ولا تقربا هذه الشجرة فتکونا من الظالمین»
و گفتیم: «ای آدم! تو با همسرت در بهشت سکونت کن؛ و از (نعمتهای) آن، از هر جا میخواهید، بهره ببرید؛ (اما) نزدیک این درخت نشوید؛ که از ستمگران خواهید شد.
✅ آیه ۳۶ بقره:
«فازلهما الشیطان عنها فاخرجهما مما کانا فیه وقلنا اهبطوا بعضکم لبعض عدو ولکم فی الارض مستقر ومتاع الی حین»
پس شیطان موجب لغزش آنها از بهشت شد؛ و آنان را از آنچه در آن بودند، بیرون کرد. و (در این هنگام) به آنها گفتیم: «همگی (به زمین) فرود آیید! در حالی که بعضی دشمن دیگری خواهید بود. و برای شما در زمین، تا مدت معینی قرارگاه و وسیله بهره برداری خواهد بود.»
1⃣اگر بهشتی که آدم در آنجا بود جای وسوسه و عداوت نبود پس چرا خداوند گفت که بروید به زمین که بعضی از شما با بعضی دیگر عدوید؟ آیا منظور این است که زمین ظرف #عداوت است و گوید وقتی به زمین رفتید برخی با برخی دیگر عدو خواهید بود؟
2⃣بنظر می رسد که عداوت در #بهشت متفاوت با عداوتیست که در دنیا است. عداوت در هر مرحله منطبق با وضعیت همان مرحله است. این عداوت هم در #ملأ_اعلا است هم در آن #بهشت که آدم در آنجا بود و هم در #دنیا.
3⃣ مثلا قران گوید بهشتیان در نوشیدن آب برای گرفتن کاسه، #نزاع می کنند. در بهشت، بدی نیست لذا نزاعش هم فرق می کند و در این مثال، این نزاع و درگیری گواراست. بهشتیان نه اهل #لهو هستند نه #لغو لذا این تنازعی که قران گوید نیز از روی لهو نیست. نزاعی که ناشی از #قوه_غضبیه باشد یا از #قوه_شهویه هیچکدام ممدوح نیست. حتی در #ملأ_اعلی نیز نزاعی هست که سوره ص گوید فرشتگان در ملا اعلی تخاصم دارند.
4⃣لذا خدا گوید همین عداوتی که در شما انسان ها هست پس از حبوط به زمین به حالتی غلیظ و #خشن در می آید که مراقب باشید شیطان عدو مبین هست. همچنین فرمود همین که #شیطان وسوسه تان کرد به من پناه بیاورید البته نه اینکه فقط بگویید اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بلکه عملاً حرکت کنید و به من پناه برید وگرنه آن که نازلترین سطح پناه بردن به خداست و تنها #لفظ است.
5⃣خداوند برخی امور را #شجره_بهشت و برخی امور را #شجره_جهنم می داند. قران گوید #شجره_جهنم، میوه اش «زقوم» است و ریشه اش در انتهای جهنم، آبش آتش است و با آتش نمی سوزد بلکه بیشتر رشد می کند!
6⃣قرآن بیان میدارد که مجازات ما #عین عمل شماست و اصلا چیزی جز عمل شما نیست پس برخی کارها، حقیقتش شجره آتش است. عصمت و کرامات دیگر هر کدام شاخه ای از #شجره_طوبی هستند که اصل این شجره در بهشت است.
7⃣پیامبر فرمود اصل #شجره_طیبه در خانه من و خانه علی است و شاخه هایش در خانه مومنین. گوید خانه یک مومن آنقدر وسیع است که تمام جهان را می تواند در خود جای دهد. در جایی نیز آمده که مومن باید فکر کند که علمی که از افراد دریافت می کند از چه کسی می گیرد زیرا مانند #طعامی است که میخورد و روحش با آن رشد می کند.
لذا برخی درختان میوه شان مادی است مانند درخت سیب و برخی میوه شان معنوی مانند علم و کرامات. اگر این روایت از امیرالمومنین درست باشد که این شجره، #شجره_علم است معلوم می شود انسان نباید هر علمی را یاد بگیرد لذا بعضی مقامات است که نصیب هر کسی نمی شود.
8⃣آیا شیطان آدم را فقط فریب داد یا هم فریب داد و هم دروغ گفت؟ یعنی آیا #شجره_خلد که انسان را جاویدان کند در عالم وجود دارد اما شیطان تنها آدم را فریب داد و آن درخت، شجره خلد نبود؟ یا اینکه اصلا در عالم شجره خلدی وجود ندارد؟ پاسخ در جلسه بعد است.
🚸🚸🚸🚸🚸🚸
📜تفسیر تسنیم؛
نوشته علامه جوادی آملی
@beutonoor
#اطلاعیه
⭕️موسسه غدیرشناسی کشور با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج و سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار می نماید :
کارگاه تخصصی غدیر پژوهی
اثبات علمی آموزه های مکتب ولایت
اثبات مکتب شیعه از منابع معتبر اهل سنت
پاسخ علمی به شبهات رایج و تخصصی
آموزش مناظره علمی و دفاع استدلالی از مکتب شیعه
با حفظ وحدت اسلامی .
⭕️چهارده جلسه ی سه ساعته با آزمون علمی و صدور مدرک از سوی موسسه غدیرشناسی کشور و دانشگاه جامع علمی کاربردی
⭕️با امکان اشتغال بعنوان کارشناس و مدرس پس از گذراندن سطح سه و شش کارگاه غدیر پژوهی در سراسر کشور
جلسه ی اول درسی
روز سه شنبه 17 اردیبهشت
راس ساعت 15:15
تالار شهیدان نژاد فلاح سالن ابن سینا
مدرس : آیت الله شاه آبادی ( رییس محترم موسسه غدیرشناسی کشور)
☎️شماره جهت ارتباط گیری و هماهنگی :
09108437961
9.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۰ توصیه امام رضا علیه السلام به اباصلت برای #آخر ماه شعبان
@beytonoor