eitaa logo
موسسه بیت النور کرج
187 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
661 ویدیو
60 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️قرائت قبل از خواب 🌟هر کس هر شب قبل از خواب آیت الکرسی را بخواند فرشته ها تمام شب محافظ او خواهند بود. 🔺از امام صادق(ع) روایت شده است: وقتى که رسول خدا(ص) به بستر مى رفت، آیة الکرسى مى خواند و مى گفت: بِسْمِ اللّهِ، آمَنْتُ بِاللّهِ، وَ کَفَرْتُ بِالطّاغُوتِ، اَللّهُمَّ احْفَظْنى فى مَنامى وَفى یَقْظَتى به نام خدا ایمان آوردم به خدا و کافرم به طاغوت؛ خدایا حفظ کن مرا در خوابم و در بیداریم. @beytonoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سه دقیقه در قیامت 49.mp3
36.56M
🔈 شرح و بررسی کتاب 🔈 تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 🔊 جلسه چهل و نهم * ملکوت غیرت و ملکوت زنا * صفت نورانی و پاک به نام غیرت * معنای غیرت * دو وجه غیرت * پرنده قفندر * سلب شدن روح‌الایمان از بی‌غیرت * ملائکه در ملکوت ، بی غیرت را با چه نامی می نامند؟ * مراتب زنا * چرا زنا مرگ را نزدیک می کند؟ * آثار دنیوی و اخروی زنا * برخورد فوق‌العاده و عجیب امام سجاد و امام باقر علیهماالاسلام با فرد زانی * صُوَر حیوانات در برزخ * صورت ملکوتی میمون * نسبت میمون با زنا * ویژگی‌های میمون * لقب ابا زنّه * آیت‌الله‌العظمی در برزخ * نقش موسیقی در قوه خیال * جلوه خواب پیامبر اکرم (ص) 📅99/01/20 ⏰ مدت زمان: ۱:۱۵:۱۲ @beytonoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌍 اوقات شرعی ۱۹ خرداد ماه ۹۹ به افق کرج 🌞اذان صبح: ۰۴:۰۳:۵۵ ☀️طلوع آفتاب: ۰۵:۴۹:۳۹ 🌝اذان ظهر: ۱۳:۰۵:۱۵ 🌒غروب آفتاب: ۲۰:۲۱:۰۱ 🌑اذان مغرب: ۲۰:۴۲:۰۷ 🌓نیمه شب شرعی: ۰۰:۱۲:۲۸ @neytonoor
مهمترین اسراف عُمر است نه اسراف آب و نان بدترین مثالِ ان الله لایحب المسرفین اسراف عمر است چون چیزی، از عمر نیست @beytonoor
🔺چه عواملی باعث ایجاد عصبانیت می شود؟😠 🔺فرد عصبانی چه ویژگیهایی دارد؟ 🔺با فرد عصبانی چگونه برخورد کنیم؟ @beytonoor
🔵 استاد سید محمّدمهدی میرباقری: 💠 «بیانیهٔ » بیانیه‌ای فوق‌العاده دقیق است و إن‌شاء‌الله اثرگذار خواهد بود. بسیاری از بحران‌هایی که در جامعهٔ ما وجود دارد، ناشی از «فقدان استراتژی» یا «انتخابِ استراتژیِ ضعیف» در شکاف تمدنیِ اسلام و غرب است. امیدواریم این بیانیه بتواند این خلأ را پر کند و جلوی حرکت‌های زیگزاکیِ دولت‌ها را بگیرد. 💠 در بینِ اسناد راهبُردی که روحانیتِ شیعه برای راهبَری حوادث اجتماعی فراهم آورده‌اند، بیانیهٔ گام دوم جزوِ انگشت‌شمارهاست که به‌ یک‌ معنا، قابلِ‌مقایسه با کتابِ «تَنْبیهُ‌الْاُمَّه» مرحوم نائینی و رسالهٔ «حرمت مشروطه» شیخ فضل‌الله نوری نیست؛ چون آن‌ها در مقیاس راهبَریِ حوادث ملی هستند و این متن در مقیاس راهبَریِ انقلاب اسلامی به‌عنوانِ یک حقیقتِ تأثیرگذار بر جامعهٔ جهانی است. 💠 «بیانیهٔ گام دوم» بیانیهٔ بسیار فاخری است که به تجلیل از آن نباید اکتفا کنیم، بلکه باید فهم صحیح و تحلیل صحیح بشود و برمبنای آن، «گفتمان‌سازی اجتماعی» و «نظریه‌پردازی اجتماعی» و نیز «راهبردنگاری» صورت بگیرد و اسنادی مثل «الگوی پیشرفت» با آن هماهنگ شوند. ۹۷/۱۲/۹ @beytonoor
موسسه بیت النور کرج
—◇— 🍃🌺🌸🌹🌸🌺🍃—◇— #کلام_امیر 🌴 #نهج_البلاغه 🌹 #حکمت_شماره_250 🌟و قال عليه‌السلام عَرَفْتُ‌ اللّهَ‌
—◇— 🍃🌺🌸🌹🌸🌺🍃—◇— 🌴 🌹 و قال عليه‌السلام مَرَارَةُ‌ الدُّنْيَا حَلاَوَةُ‌ الْآخِرَةِ‌، وَ حَلاَوَةُ‌ الدُّنْيَا مَرَارَةُ‌ الْآخِرَةِ‌. امام عليه السلام فرمود: تلخى دنيا شيرينى آخرت است و شيرينى دنيا تلخى آخرت. ✍شرح و تفسير امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه اشاره به تفاوت آشكار ميان امور شيرين و تلخ در دنيا و آخرت مى‌كند و مى‌فرمايد: «تلخى دنيا شيرينى آخرت است و شيرينى دنيا تلخى آخرت» 🌟اشاره به اين‌كه بسيارى از طاعات و عبادات و انجام دادن دستورات الهى تلخ‌كامى‌هايى دارد؛ جهاد فى سبيل اللّه، جهاد با هواى نفس و گاه رفتن به زيارت خانۀ خدا، پرداختن خمس و زكات و چشم‌پوشى از اموال حرام و مقامات عالى نامشروع، تلخى‌ها و مشكلاتى براى انسان دارد؛ ولى به يقين اين تلخى‌ها سبب شيرينى در سراى آخرت و بهشت برين است. نعمت‌هايى كه نه چشمى آن را ديده و نه گوشى سخنى از آن شنيده و نه به خاطر انسانى خطور كرده است. به عكس، بسيارى از گناهان ممكن است لذت‌بخش باشد. پيروى از هوا و هوس و عيش و نوش‌هاى گناه‌آلود و اموال فراوانى كه از طرق نامشروع تحصيل مى‌شود براى صاحبان آن‌ها لذّتى دارد؛ ولى اين لذّات، تلخ‌كامى‌هايى را در آخرت به دنبال دارد عذاب‌هايى كه بسيار شديد و طولانى است و حتى يك روز آن را نمى‌توان تحمل كرد تا چه رسد به ساليان دراز. مقصود امام عليه السلام از اين گفتار حكيمانه اين است كه اگر در مسير اطاعت، مشكلات و شايد ناراحتى‌ها و مرارت‌هايى وجود داشته باشد، نگران نشويم، آن‌ها را به جان و دل بپذيريم به اميد وعده‌هاى الهى در آخرت و به عكس اگر در گناه، لذّتى باشد از عواقب تلخ آن غافل نگرديم و كوتاه سخن اين‌كه هدف امام عليه السلام تشويق به طاعات و ترك گناهان است. 🔻شبيه اين سخن، تعبيرى است كه در خطبۀ ١٧٤ نهج‌البلاغه گذشت كه امام عليه السلام مى‌فرمايد: «إِنَّ‌ الْجَنَّةَ‌ حُفَّتْ‌ بِالْمَكَارِهِ‌ وَ إِنَّ‌ النَّارَ حُفَّتْ‌ بِالشَّهَوَاتِ‌؛ بهشت در لابه‌لاى ناراحتى‌ها پيچيده شده و دوزخ در لابه‌لاى شهوات». 🔻نيز در حكمت ٣٧٦ مى‌فرمايد: «إِنَّ‌ الْحَقَّ‌ ثَقِيلٌ‌ مَرِيءٌ، وَ إِنَّ‌ الْبَاطِلَ‌ خَفِيفٌ‌ وَبِيءٌ؛ حق، سنگين اما گوارا و باطل، سبك و آسان؛ اما بلاخيز و مرگ‌آور است». حق گرچه ثقيل و سنگين است ولى عاقبتش گواراست. به عكس، باطل كه در آغاز آسان و راحت است؛ ولى در پايان ناگوار و خطرناك است. ▫️البته آنچه امام عليه السلام در اين‌جا فرموده بيان حكم غالبى است وگرنه موارد استثنايى نيز وجود دارد كه انسان از انجام دادن حق لذت ببرد و از انجام دادن باطل ناراحت شود. 🔹 حديث معروفى كه مى‌گويد: «مؤمن اوقات شبانه‌روز خود را به سه بخش تقسيم مى‌كند: بخشى براى عبادت و بندگى پروردگار و بخشى براى سامان دادن به وضع زندگى و در بخش ديگرى به لذات حلال مى‌پردازد تا نيرو و آرامش براى انجام وظايف پيدا كند»، دليل روشنى بر اين استثناست. در حالات انبيا و اولياى الهى به خصوص در آزمايش‌هاى سخت آن‌ها، شواهد زيادى بر اصل گفتار امام عليه السلام هست. اگر حضرت يوسف عليه السلام تسليم خواستۀ نامشروع زليخا مى‌شد براى او لذت‌بخش بود؛ اما مرارت آخرت را به دنبال داشت و اين‌كه تسليم نشد و به سبب آن، سال‌ها در زندان ماند و مرارت زيادى را چشيد بر كسى پوشيده نيست؛ اما حلاوت آخرت بلكه حلاوت دنيا را در پايان و بعد از مدتى به دنبال داشت. حضرت آدم عليه السلام ترك اولى كرد و از شجرۀ ممنوعه موقتاً لذت برد؛ اما پايان غم‌انگيزى براى او داشت. بسيار مى‌شود مرارت‌هاى دنيا نتيجۀ شيرينى در همين دنيا نصيب انسان مى‌كند مانند جوانى كه سال‌ها در غربت و با مشقت درس خوانده تا توانسته به مراحل عالى علم و دانش برسد كه لذت آن را در پايان در همين دنيا مى‌بيند و به عكس جوانى كه تن به تنبلى و خوش‌گذرانى و عيش و نوش داده و بى‌سواد باقى مانده مرارت آن را در پايان كار در همين دنيا مى‌چشد. —◇—🍃🌺🌸🌹🌸🌺🍃 —◇— @beytonoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا