eitaa logo
موسسه بیت النور کرج
187 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
661 ویدیو
60 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌍اوقات شرعی #دوشنبه 20 اسفند ماه 97 🌞اذان صبح : 04:57:47 🌝اذان ظهر: 12:14:29 🌖اذان مغرب: 18:25:59 ☀️طلوع آفتاب: 06:21:03 🌑غروب آفتاب: 18:07:54 🌓نیمه شب شرعی : 23:32:50 @beytonoor
🎁|۲۰ اسفند سالروز تولد ذوالفقار سید علی ✍سردار سلیمانی؛ نماد مبارزه حق علیه باطل در سالروز تولدش نشان ذوالفقار را از امام جامعه مسلمین دریافت کرد. ❤️تولدت مبارک ای دلیرمرد عرصه جهاد؛ ان شاءالله برایمان بمانی و در رکاب مهدی موعود بر پیکره ظلم طاغوتی بتازی 🔹 نشان ذوالفقار ازجمله نشان‌های عالی نظامی است که به پاس رشادت‌ها و موفقیت در فرماندهی از سوی فرمانده معظم کل قوا اعطاء می‌شود؛ سرلشکر #قاسم_سلیمانی اولین فرمانده‌ای است که پس از انقلاب مفتخر به دریافت این نشان شده است. #ذوالفقار_سید_علی #گام_دوم_انقلاب @beytonoor
—◇— 🍃🌺🌸🌹🌸🌺🍃—◇— 🌷غَيْرَةُ الْمَرْأَةِ کُفْرٌ، وَغَيْرَةُ الرَّجُلِ إِيمَانٌ. ✍ شرح و تفسير امام(عليه السلام) در اين گفتار حکيمانه خود تفاوت ميان غيرت مرد و زن را بيان مى کند و مى فرمايد: «غيرت زن کفر است و غيرت مرد ايمان» اشاره به اين که زن اگر نسبت به همسر ديگرى براى شوهرش حسادت بورزد و عکس العمل تندى نشان دهد در واقع مخالفت با فرمان خدا کرده است، زيرا خداوند روى مصالح متعددى که در جاى خود گفته ايم تعدد زوجات را با شرايطى مجاز شمرده است; ولى اگر مرد نسبت به ارتباط همسرش با مرد بيگانه اى حسادت بورزد و از گام نهادن او در زندگى خانواده اش ناراحت گردد و عکس العمل نشان دهد در واقع اطاعت فرمان خدا کرده و در مسير نهى از منکر گام برداشته است. در حالى که زن اگر چنين کند در مسير نهى از معروف قرار گرفته است. البته انکار نمى کنيم که تعدد زوجات نيز شرايطى دارد و نبايد وسيله اى براى هوسرانى مردان گردد; ولى در صورتى که آن شرايط جمع گردد زن بايد آن را تحمل کند و به فرمان خدا تن در دهد. «غيرت» حالتى است که انسان را وادار مى کند از ورود ديگران در حريم زندگى شخصى او جلوگيرى کند، افتخارات او را سلب ننمايد، مواهبش را از دستش نگيرد و متعرض نواميس او نشود و منظور از «غيرت زن» در کلام حکيمانه بالا همان حسادتى است که نسبت به زوجه ديگر همسرش پيدا مى کند و منظور از «غيرت مرد» در کلام بالا ممانعتى است که مرد از ورود ديگرى به حريم خانواده و ناموس خود به عمل مى آورد. ⭕️تعبير به «کفر» در اين کلام حکمت آميز اشاره به کفر عملى است، زيرا کفر و ايمان معانى متعددى دارد که در آيات قرآن نيز منعکس است. اين واژه کراراً در قرآن مجيد به بت پرستان اطلاق شده که کفرشان، کفر اعتقادى است; ولى در آيه 97 سوره آل عمران به کسانى که حج را ترک کنند و نسبت به آن بى اعتنا باشند واژه «کفر» به کار رفته، مى فرمايد: (وَللهِِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَيْهِ سَبِيلا وَمَنْ کَفَرَ فَإِنَّ اللهَ غَنِىٌّ عَنِ الْعَالَمِينَ)و اين کفر عملى است نه اعتقادى که آثار خاص خود را داشته باشد. کفر زن در اينجا همان بى اعتنايى به دستور خدا يعنى جواز تعدد زوجات در موارد لازم است. 🌼درباره اهميت «غيرت» در موارد مجاز روايات متعددى از پيغمبر اکرم و ساير معصومان(عليهم السلام) وارد شده است; در حديثى از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله)مى خوانيم: «کانَ إبْراهيمُ أبي غَيُوراً وَأنا اَغْيَرُ مِنْهُ وَأرْغَمَ اللهُ أنْفَ مَنْ لا يُغارُ مِنَ الْمُؤْمِنينَ; پدر من ابراهيم غيرت مند بود و من از او غيرت مندترم. خداوند بينى کسانى از مؤمنين را که غيرت ندارند بر خاک بمالد».(1) البته در عرف ما گرچه واژه «غيرت» معمولاً در غيرت ناموسى به کار مى رود ولى مفهوم آن گسترده است و تمام مواهب و ارزش هاى الهى را که بايد از آن دفاع کرد شامل مى شود، بنابراين دفاع از وطن و آبرو و حيثيت و از آن مهم تر دفاع از دين و آيين نيز از مصاديق غيرت است. اين نکته نيز شايان دقت است که گاهى افراد در مسائل ناموسى و غير آن گرفتار وسواس مى شوند و به نام «غيرت» به هر کسى بدبين شده و عکس العمل نشان مى دهند. در روايات اسلام از اين حالت نهى شده است. رسول خدا(صلى الله عليه وآله)مى فرمايد: «مِنَ الغيرَةِ ما يُحِبُّ اللهُ وَمِنْها ما يُبْغِضُ اللهُ; فَالْغيرَةُ الَّتي يُحِبُّ اللهُ الْغيرَةُ فِي الرَّيْبَةِ وَالْغيرَةُ الّتي يُبْغِضُ اللهُ الْغيرَةُ في غَيْرَ رَيْبَة; نوعى از غيرت را خدا دوست دارد و نوعى را دشمن مى دارد اما آنچه را دوست دارد اعمال غيرت در مواردى است که آثار شک و ترديد و انحراف نمايان مى شود و اما غيرتى را که خدا دشمن مى دارد آن است که در غير اين موارد (فقط با سوء ظن آميخته به وسواس) انجام مى شود».(2) ☀️در نامه 31 نهج البلاغه در وصيت مولا امير مؤمنان به فرزندش امام حسن(ع) نيز به همين موضوع اشاره شده که غيرت بيجا گاه سبب مى شود انسان هاى درست کار به نادرستى کشيده شوند. آنجا که مى فرمايد: «وَإِيَّاکَ وَالتَّغَايُرَ فِي غَيْرِ مَوْضِعِ غَيْرَة، فَإِنَّ ذَلِکَ يَدْعُو الصَّحِيحَةَ إِلَى السَّقَمِ، وَالْبَرِيئَةَ إِلَى الرِّيَبِ; برحذر باش از اين که در جايى که نبايد غيرت به خرج دهى اظهار غيرت کنى (و کار به سوء ظن ناروا بينجامد) زيرا اين غيرت بى جا و سوء ظن نادرست، زن پاک دامن را به ناپاکى و بى گناه را به آلودگى ها سوق مى دهد» شرح بيشتر را در ذيل همان نامه مطالعه فرماييد. (1). بحارالانوار، ج 100، ص 248، ح 33. (2). سنن دارمى، ج 2، ص 149. —◇—🍃🌺🌸🌹🌸🌺🍃 —◇— @beytonoor
4_6044018737894393792.mp3
9.44M
#پرواز_در_آسمان_رجب فایل صوتی ششم 🌸آدمِ بی هدف... عاشقِ معشوق از دست داده... دلِ بی دلبـــر ... مُرده است !! 💎 رجب ، ماهِ قیمت گرفتنِ دل ماه زنده شدنِ جان... به قدومِ دلبر است! #استاد_محمد_شجاعی @beytonoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌍اوقات شرعی #سه_شنبه 21 اسفند ماه 97 🌞اذان صبح : 04:56:21 🌝اذان ظهر: 12:14:13 🌖اذان مغرب: 18:26:50 ☀️طلوع آفتاب: 06:19:40 🌑غروب آفتاب: 18:08:46 🌓نیمه شب شرعی : 23:32:34 @beytonoor
پرواز در آسمان رجب۲_۷.mp3
10.21M
#پرواز_در_آسمان_رجب فایل صوتی هفتم 💫رجب رسیــد! بیــرون کن از دلت؛ آنچه میان تو و دلبر فاصله انداخته است! از این بُریدن و کَندَن؛ نتــرس... تا سبکبال در آسمان رجب پرواز کنی! #استاد_محمد_شجاعی @beytonoor
🌹 #شهداء ☘ مجید فریدفر که در كودكي همبازي مشهورترين خوانندگان لس‌آنجلسي در فيلم «مراد و ليلا» بود (#لیلا_فروهر) ، در ادامه مسير زندگی‌اش تغيير مي‌كند و به #فلسطين ، #سوريه و در آخر #آبادان در دوران دفاع مقدس مي‌رود. 🌸 #آكروبات‌باز و بازيگر دهه 40 ، در سال‌های پايانی دهه 50 در نقش يك #چريك و #رزمنده چابك و ماهر انقلابی در صحنه زندگی به خوبی ظاهر می‌شود. ☀️او میگفت : در این #انقلاب نوپا احتمال #کودتا هست برای همین ۱.۵ سال به همراه همسرش به خارج از کشور رفت تا آموزش نظامی ببیند، آوازه او به گوش #یاسر_عرفات هم می رسد . ⭐️ #شهید_مجید_فریدفر همرزم شهید #چمران در خارج از کشور ، در روز‌های اولیه جنگ تحمیلی و در جریان #حصر_آبادان ، هنگامی که ریاست #کمیته تجریش را بر عهده داشت ، به #شهادت رسید. 🌷مزار پاک این شهید در قطعه ۲۴ بهشت زهرا س در جوار مزار خلبان شهید احمد کشوری قرار دارد. ☘کتاب "آخرین نقش" از انتشارات روایت فتح گوشه ای از زندگانی اوست @beytonoor
8.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 شهرداری اصلاح طلب تهران گروهی از زنان را برای توجیه وتشویق بانوان تهرانی جهت شوراندن آنها علیه حجاب اسلامی به متروی تهران اعزام کرده... در واقع با قصد تفرقه بین بانوان محجبه و بدحجاب دست به این اقدام کثیف زده 🚩اینان می گویند که آرزو میکنند ارث شان مساوی مردان باشد و دیگر مجبور نباشند روسری بر سر بگذارند... ⭕️ پ.ن: یکی به اینان بگوید بروید خدا رو شکر کنین همین نصف ارث را هم می دهند. چون هنوز در کشورهای متمدن و پیشرفته زنان از ارث محرومند. درکشور هندوستان هنوز هم زنان را بعد مرگ شوهرانشان به همراهشان زنده زنده میسوزانند و یا زنده به گور میکنند. اسلام دین کاملی است و ما نیازی به قوانین احمقانه شما فمنیستهای بهایی و پولی صفت نداریم. اگه خیلی دلتان برای زنان میسوزد بروید و فکری به حال زنان هندو بکنید که حتی از حق حیات محرومند. ارث پیشکش 😍حرف آخر اینکه ما با افتخار روز میلاد حضرت زهرا (س) را روز زن میدانیم. و 8 مارس در تقویم ما کوچکترین جایگاهی ندارد. #مسیح_پولی_نژاد #اصلاح_طلب_برانداز #تفرقه #بهایی @beytonoor
📗 #کتاب_صوتی " نظری به نظام اقتصادی اسلام" ✍ اثر #شهید_مطهری تولید ایران صدا با صدای #محمد_تقی_مختار_ملکی @beytonoor
موسسه بیت النور کرج
📗 #کتاب_صوتی " نظری به نظام اقتصادی اسلام" ✍ اثر #شهید_مطهری تولید ایران صدا با صدای #محمد_تقی_م
📗 ✍کتاب "نظری به نظام اقتصادی اسلام" بر اساس یادداشتهایی از استاد شهید مطهری در مورد مسائل اقتصادی نگاشته شده است و پس از شهادت ایشان به چاپ رسیده است. با توجه به اینکه مساله مارکسیسم در آن برهه از تاریخ ایران چالش ایدئولوژیک بزرگی برای مکتب اسلام به شمار می رفت، شهید مطهری در آثار متعددی به دنبال پاسخ دادن به شبهات آنها بر اساس مبانی اسلام بوده اند که نتیجه این تلاشهای فکری، شکوفایی و تعمیق و تفصیل اندیشه اسلامی بوده است. 🔰این کتاب مشتمل بر یک دیباچه و هشت بخش است. دیباچه از دو قسمت تشکیل شده؛ مقاله ای تحت عنوان « نظری به اقتصاد اسلامی» و بحثی درباره «اقتصاد سالم». بخش اول این کتاب در تعریف اقتصاد و مفاهیم اقتصادی است. در بخش دوم درباره مالکیت از نظر فلسفی سخن رفته است . بخشهای سوم و چهارم را بحث درباره ارزش و ارزش اضافی تشکیل می دهد. در بخش پنجم سرمایه داری و سوسیالیسم از دیدگاه اسلام مورد بررسی قرار گرفته است. بخش ششم را رساله های اقتصادی تشکیل می دهد که مشتمل بر سه رساله است: «مالکیت زمین از نظر اسلام – انفال»، «مساله ارث» و «سوسیالیسم» بخش هفتم و هشتم مشتمل بر دو یادداشت است: یکی «یادداشت اسلام و اقتصاد» و دیگر «یادداشت نظری به نظام اقتصادی اسلام» که خلاصه ای فشرده از مباحث کتاب است. @beytonoor
Part1_نظری به نظام اقتصادی اسلام.mp3
10M
🔹نظری به نظام اقتصادی اسلام 🔻نوشته استاد مطهری 🔹قسمت اول @beytonoor