eitaa logo
روشنگری‌ آخرالزمان
5.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
44.2هزار ویدیو
638 فایل
هرآنچه که یک منتظر ظهور باید بداند سئوال ، پیشنهاد ، انتقاد خودرا در گروه هایمان مطرح فرمائید: https://eitaa.com/joinchat/2167734418C3f5169aabe گروه جهاد تبیین و افشاگری☝ نشر مطالب کانال ما بدون قیدوشرطی آزاد است(درراستای جهادتبیین)
مشاهده در ایتا
دانلود
عکسی که شوخی شوخی جدی شد زمانی شهید حاج نزد رزمندگان رفت، زمانی که فرماندهان خواستند یک عکس یادگاری با حاج قاسم بگیرند، ابوحامد (علیرضا توسلی) به شوخی گفت: شهدا به ترتیب. ‼️ ولی این شوخی نبود، بلکه خیلی جدی به واقعیت تبدیل شد. 🔻 در این تصویر عکس شهیدان علی سلطان مرادی (۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۳)، عباس عبداللهی (۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۳)، علیرضا توسلی (نهم اسفندماه سال ۱۳۹۳)، حسین بادپا (۳۱ فروردین‌ماه۱۳۹۴)، مصطفی صدرزاده(اول آبان‌ماه سال ۱۳۹۴) و حاج قاسم سلیمانی (۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸) دیده می‌شود . •┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈• کپی کن = گسترش آگاهی 👇👇 👉 @Roshangarii 🚩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انتشار به مناسبت اربعین شهادت مظلومانه شهید سید روح‌الله عجمیان😞😞😞 تصویری که شهید عجمیان در پیاده‌روی اربعین سال‌های گذشته ثبت کرده است... 🖤🖤🖤🖤🖤🖤 🆔 @shahid_azizzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 مرغ از قفس پرید 🔰 شهید آرمان علی‌وردی! زندگی و شهادت تو، آرمانِ ما طلبه‌هاست ▪️چهلم طلبۀ شهید آرمان علی‌وردی
☀️سحرخیزی و اعتدال مزاج آيت الله شاه آبادی، استاد عرفان حضرت امام خمينی رحمه الله بودند درباره پدر بزرگوارشان می فرمايند: 🔺«موضوعی كه مرحوم والد به آن عنايت ويژه ای داشتند و آن را در قرب به حق مؤثر می دانستند، بيداری شب و سحرخيزی بود. ▫️ میفرمودند «اگر برای نافله شب بيدار شديد و ديديد برای نافله خواندن آمادگی روحی نداريد، بيدار بمانيد. بنشينيد حتی چای بخوريد. انسان بر اثر همين بيداری، آمادگی برای عبادت را پيدا می كند». 🍃همچنين فرمود: «بيداری سحر هم برای مزاج مادی مفيد است و هم برای مزاج معنوی.» بارها در منبرهايشان مي فرمود: «برای دنيايتان هم كه شده، سحرها بيدار شويد. چون بيداری سحر، وسعت رزق، زيبايی چهره و خوش اخلاقی می آورد». 📚معاونت پژوهشى بنيادشهيد شاه آبادى، عارف كامل،،1380،ص48
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️حضرت صادق (عليه السلام) از امّ‌ جابر پرسيد كه در چه كارى‌؟ ➖عرض كرد كه مى‌خواهم تحقيق كنم از چرنده و پرنده كدام تخم مى‌نهند و كدام بچه مى‌آورند؟ 💯فرمود كه احتياج به اين مقدار فكر نيست، بنويس كه گوش هر حيوانى كه برآمده است بچه مى‌آورد، و هر كدام كه گوشش مخفی است تخم مى‌نهد، 🔆ذلِكَ‌ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ‌. باز آن كه پرنده است و گوش او پنهان و به سر او چسبيده تخم مى‌نهد. 🐢لاک‌پشت كه چرنده است چون بدين منوال است تخم مى‌‌گذارد و 🦇گوش خفاش چون برآمده است و به سر او چسبيده نيست بچه مى‌آورد. 🐍مار و سوسمار و ماهى و مارماهى و باخه و اكثر پرندگان كه گوش آنها به سر آنها چسبيده است و لاله ندارد تخم مى‌نهند؛ و انسان و آهو و اسب و شتر و شير و شب‌پره كه گوش آنها برآمده است و لاله دارد بچه مى‌آورند. 📚منبع: علّامه حسن‌زاده آملی، هزار و یک کلمه، ج۳، ص۴۶۴
🔺اخلاق پزشکی و قداست انسان: در فرهنگ اسلامی پزشک باید به بیمار، به عنوان امانت مقدس خداوند نگاه کنند، نه به عنوان کالا و تجارت. در فرهنگ اسلام انسان به عنوان خلیفه الهی شناخته شده است و ایمان دارند که در بدن انسان روح خداوند دمیده شده است و بدن انسان ابزار تکامل است. 👤جهان انسان کبیر است و انسان عالم صغیر، بدنِ انسان را با کل آفرینش طاق می زنند• ✌️دو شغل به عنوان شغل مقدس نام برده شده اند و با این دو شغل تجارت نکنید یکی فقاهت است و دیگری طبابت ادامه دارد.... 📚منبع: سخنرانی استاد رحیم پورازغدی-روزپزشک- رمضان- نشست با پزشکان آبان ۱۳۸۲ 2⃣ https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ●◍⃟🎼○▬▬▬▬▬▬▬▬▬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤مرحوم آیت الله مرتضی تهرانی : مخفی کردن مصائب اهل بیت(علیهم‌السلام) و آنچه بر صدیقه کبری(سلام الله علیها) وارد شده جایز نیست. اهمیت اقامه عزا در ایام فاطمیه...
▪️علّامه حسینی طهرانی: 👨‍👩‍👧‍👦کاهش جمعیت، ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین۲: 📰 در شماره اوّل آن كه با عنوان: «نقشه‌هاى استعمارى در قالب سياست‌هاى كنترل جمعيّت در كشورهاى اسلامى» افتتاح مى‌گردد، مطلب را آغاز نموده و سپس مى‌گويد: «قبل از اينكه از سياست‌هاى كنترل جمعيّت سخنى به ميان بياوريم لازم است به فلسفه چگونگى پديد آمدن اين سياست اشاره‌اى داشته باشيم: ▪️سياست‌هاى كنترل جمعيّت، مجموعه اهدافى است كه با افزايش جمعيّت ارتباط‍‌ دارد. اين اهداف در مجموعه‌اى از طرح‌ها و لايحه‌هاى اجرائى دولت‌ها نمايان است. هدف از اين طرح‌ها، حاكميّت بخشيدن اراده سياسى بر ميزان رشد جمعيّت مى‌باشد. ➖جمعيّت شناسان جديد كسانى هستند كه اجراى تصميم گيرى سياست‌هاى كنترل جمعيّت را به‌منظور حاكميّت بر رشد افرادِ بشرى، رهبرى مى‌كنند. آنچه در اين بحث بر ما روشن خواهد گشت اينست كه: چرا بر جلوگيرى از افزايش جمعيّت تأكيد مى‌شود؟ 🍃بعد از جنگ جهانى دوّم، كارشناسان غربى به شكل بارزى به مفاهيم سياست‌هاى كنترل جمعيّت توجّه كردند. اين افراد فرهنگشان را با اين مشخّصه‌ها توصيف می‌كردند: 1⃣حاكميّت بى‌دينى به مثابه يك چارچوب براى فرهنگ 2⃣گسترش سيطره فردگرائى 3⃣تضعيف نقش اخلاق عمومى 4⃣تضعيف ارزشهاى اساسى اجتماعى 5⃣گسترش حاكميّت ارزشهاى ثانوى 6⃣تأكيد بر ارج نهادن به منافع شخصى 📚منبع: رساله نکاحیه، ص۸۵ ⏬ادامه دارد... به طبیبِ جان بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba 🍃👶🏻👼🏻✿●•۰▬▬▬▬▬▬▬▬▬
این مقاله فارین افیرز با عنوان «پس از نئولیبرالیسم» را حتما بخوانید. جهان در حال تغییر است. جهانی‌سازی در حال رنگ باختن و منطقه‌گرایی در حال پررنگ شدن است. از مدل‌های منسوخ اقتصادی دست شوئیم و سیاست صنعتی پیشه کنیم. بیدار شویم پیش از آنکه خیلی زود دیر شود... https://www.foreignaffairs.com/united-states/after-neoliberalism-all-economics-is-local-rana-foroohar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خب اگه قراره گوش بفرمان‌رهبری باشیم که نظر رهبری در باره حجاب این است 🔴
👩‍🎓 سه الگو در مواجهه با کشف حجاب دانشجویی 1⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی! • در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون می گیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر می افتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران می شود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش می افتادند چه بلایی سرشان می آمد! • این الگو را: - حزب اللهی های سیاسی تر بیشتر پذیرفتند. با بی حجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند! - مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند! - برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند! • این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجه اش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...! لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد. 2⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو! • در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند! • این الگو را: - مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند! • این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است‌. می خواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمی دهد. • نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری می رسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمی شود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و... • شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه می کند. 3⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!) • در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید! اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود! • الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع می کند. - بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند. - پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد. • مغزای اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهی های متقابل است(۷۱/توبه) است؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز می شود. • هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند. الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصله ها می ایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است. *⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است. هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبه ای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است. با همین دو می توان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیت های متفاوت تجویز یا منع اش کرد. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲
بسم الله الرحمن الرحیم امیرالمومنین علی علیه السلام : ‏ الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ وَ عَلَى كُلِّ دَاخِلٍ فِي بَاطِلٍ إِثْمَانِ إِثْمُ الْعَمَلِ بِهِ وَ إِثْمُ‏ الرِّضَى بِه‏ هر کس راضی به فعل قومی شود او با آنها شریک خواهد بود بمانند کسی که در بین آنها بوده! و بر تمامی داخل شوندگان در باطل دو گناه هست گناه عمل به آن کار باطل و گناه رضای به آن عمل 🌱نهج البلاغة ص ۴۹۹
❌ اصلاً قصد تطهیر اغتشاشگران را ندارم، ولی اگر تلفن همراه و کانال‌ها و صفحاتی که در بستر پیامرسان‌های آلوده‌ی خارجی دنبال می‌کنند و محتواهای فاسدی که ذهن و فکرشان درگیر با آن است را ببینید، شاید کمی به آن‌ها حق دهید که این‌گونه عمل کنند و دست به انتخاب‌های نادرست بزنند! 👤 این‌جا ما باید به سراغ مسئولین گذشته و حالِ فضای مجازی برویم و از آن‌ها بپرسیم که این چه آشی است که با عدم ساماندهیِ فضای مجازی کشور برای جوانان کشور پخته‌اند؟ که روی این آش یک وجب آتشِ خشم و کینه و هیجانات منفی و شک و شبهه جمع شده و همین نفرت و هیجان کاذب، آنان را مجاب می‌کند که ارزش‌های اخلاقی و امنیت اجتماعی را زیر پا بگذارند! 📶 کشورهای پیشرو در فناوری همچون کره‌ی جنوبی‌، آمریکا، چین و روسیه، با هوشیاری تمام خود را احداث کرده‌اند و از مدت‌ها قبل فهمیده‌اند که نباید اجازه دهند: 1⃣ دشمن تا دم در خانه‌‌ی مردم‌شان بیاید، 2⃣ ذهن آن‌ها را به وسیله‌ی رسانه‌های‌ش تسخیر کند، 3⃣ و با ایجاد ، عملِ آن‌ها را مدیریت کند! 🤦‍♂ ولی برخی مسئولین خواب‌آلود ما هنوز این مسائل را نفهمیده‌اند!!! میلاد خورسندی ✍ 🌹 حوزه انقلابی
🔴وقتی سوراخ دعا را گم می کنیم❗️ 🔰برخی افراد نگاه کاریکاتوری به مقوله امنیت دارند. مثلا می گویند که : «چون در این مدت پلتفرم های آمریکایی، نا امنی در داخل کشور ایجاد کرده اند باید محدود و مسدود می شدند، اما اگر شرایط امن شد، دوباره باز گردند»! 🔹اول اینکه این افراد هنوز بدیهیات حکمرانی را به خوبی درک نکرده اند. هیچ کشور ابر قدرتی در دنیا ارتباطات خود را به دشمن درجه اول خود واگذار نمی کند. 🔸ثانیا، دشمن در همه شرایط، دشمنی می کند و همیشه در حال فتنه انگیزی است و به گفته قرآن تا ما از آیین و روش کفار تبعیت نکنیم، آنها راضی نخواهند شد. 🔹ثالثا، بزرگترین مولفه امنیت ملی ما فرهنگ، باور و ایمان مردم ماست که پلتفرم های دشمن سال هاست در حال بمباران آن هستند❗️ ◀️با این تفاسیر، سال هاست که به امنیت ما حمله شده است نه این چند روز❗️
⭕️ آلمانی‌های عقب‌مانده 🔹خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس: مقامات آلمانی اعلام کرده‌اند که پلیس این کشور خانه‌های افرادی که سخنان نفرت‌پراکنانه را در فضای مجازی ترویج می‌داده‌اند، را طی ۹۱ عملیات در ۱۴ ایالت بازرسی کرده است. اتهام این افراد انتشار مطالب حاوی تحریک به نفرت، افترا و تهمت بوده است. این اقدامات بخشی از تصمیم دولت آلمان برای برخورد شدید و سخت‌گیرانه با نفرت پراکنی آنلاین است که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده است. در این رابطه یکی از مقامات امنیتی آلمانی می‌گوید: رسانه‌های اجتماعی فضای مساعدی برای خشونت افراط‌گریان فراهم کرده و این عملیات‌ها با هدف پیشگیری از وقوع خشونت صورت می‌گیرد. ▪️جای تعجب است که نگرش مقامات آلمان درباره فضای مجازی مانند بعضی افراد متحجری است که در ایران معتقد به ایجاد محدودیت در فضای مجازی‌اند و می‌خواهند کشور را به دوره قاجار برگردانند! ▪️به دولتمردان آلمانی پیشنهاد می‌شود برای آشنایی با فواید فضای مجازی و ضرورت آزادی نامحدود در این فضا، مدتی نزد روسای قوای سه گانه و برخی مسئولان ایرانی شاگردی کنند تا دیگر مانع دستیابی مردم آلمان به فضای ولنگار مجازی نشوند. ❇️ خارج از شوخی کدامیک با فضای مجازی و پیامدهای آن آشناترند؟ مقامات ما یا دولتمردان آلمان؟ ✍دکتر کوشکی
💠خطرناک تر از اغتشاشگران 🔻خطرناک از اغتشاش گران، اذهان مغشوش برخی از مسئولین، مشاوران و همچنین برخی از انقلابیونی است که با افکار التقاطی و یکی به نعل یکی به میخ کوبیدن های خود، مانع برخورد قاطع با فتنه گران، افراد هنجار شکن و زنان و دختران بی عفت در جامعه می شوند. 🔻چه بسا برخی از اینها سال ها به جماعت لیبرال و اصلاح طلب حمله می کردند که چرا به مفاهیم انقلاب و مبانی دینی حمله می کنید❓ ◀️ اما امروز با مصلحت اندیشی های بدون مبنا و تساهل و تسامح های نابجا، خواسته یا ناخواسته، به صورت نرم و تدریجی مجری همان پروژه های هستند که لیبرال ها به دنبال آن بودند❗️
🔴در جاهای دیگر هم، همین گونه رفتار می کنید❗️ 🔰برخی افراد به جای برخورد با مظاهر بدحجابی، این توجیه را می آورند که آن بدحجاب و شل حجاب، دختر ماست، خواهر ماست، مسلمان است و .... ⭕️ مگر برخی افراد جامعه که با اعمال و رفتار خود به جامعه و خانواده ها ضربه می زنند یا مرتکب جرم هایی مانند دزدی و اختلاس می شوند، دختر،خواهر و برادر ما نیستند❓ مسلمان نیستند❓ ◀️ آیا با این استدلال می توان فعل نادرست آنها را توجیه کرد یا با آنها برخورد نکرد⁉️
با یه جماعت شتر گاو پلنگی روبرو هستیم که خودشونم نمی دونن چشونه! ‏یه بار هشتگ میزنن ⁧ نه_به_اعدام_حتی_قاتل_بابام⁩ ، یه بار هم میگن بعد از پیروزی انقلاب خیالی همه ی پاسدارا و بسیجی ها و آخوندا رو اعدام می کنیم ! ‏بالاخره ⁧ اعدام⁩ خوبه یا بده؟ ‏نمیرین از این همه تناقض!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قاتل شهیدان رضازاده و زینال‌زاده: برادرکُشی کردم مادر شهید حسین زینال زاده: آیا آن زمان که خنجر کشیدی نگفتی این حسین مادر دارد؟ آیا در چشمان حسین قلب شکسته ی مادرش را ندیدی؟ ويدئو بخشی از دادگاه مجیدرضا رهنورد قاتل شهیدان «دانیال رضازاده» و «حسین زینال زاده»
🔴 اغتشاشگر واقعی که باید شود حسن است ▫️بسیاری از مردم ایران این مطالبه را دارند که چرا قوه قضائیه با مسئولان خائن برخورد نمی‌کند و در محاکمه مفسدان تبعیض قائل می‌شود و بسیاری از افراد و مردم عادی به خاطر ارتکاب جرائم اعدام می‌شوند ولی مسئولان خائن هرگز اعدام نمی‌شوند ▫️این ترک فعل قوه قضائیه سبب میشود که اعتماد مردمی و سرمایه اجتماعی در نظام اسلامی مورد خدشه واقع شود که ضروریست یکی از مهم ترین مطالبات جریان انقلابی از قوه قضائیه، محاکمه و برخورد قاطع با مسئولان خائن باشد نشرحداکثری
⭕️ قاتل دو بسیجی مشهدی اعدام شد ▫️ مجید‌رضا رهنورد که طی اقدام تروریستی ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱، دو نیروی حافظ امنیت، زینال‌زاده و رضازاده را به شهادت رساند و ۴ نفر دیگر را مجروح کرد، صبح امروز ۲۱ آذر ماه در مشهد و در ملاعام اعدام شد. ▫️‌روایت شاهدان عینی از وحشت مردم در روز حادثه: ♦️یکی از شاهدان عینی در جلسه دادگاه در رابطه با ترس و وحشت مردم از جنایت مجیدرضا رهنورد گفت: 🔺من و افرادی که در صحنه حضور داشتند وحشت کرده بودیم، هر کسی به یک طرفی فرار می‌کرد. به همین خاطر مردم درخواست دارند که متهم به اشد مجازات برسد؛ من ۲ دختر دارم. از آن روز به بعد دخترانم شب‌ها کابوس می‌بینند و هنگامی که من بیرون از خانه هستم مدام با من تماس می‌گیرند و اظهار نگرانی می‌کنند. این اقدام محله ما را بد نام کرد. دست‌های شهید زینال زاده در دستان من بود تا به شهادت رسید؛ ضارب آنچنان ضربه‌ای به گردن وی زده بود که این جوان همانجا به شهادت رسید. یکی دیگر از شاهدان عینی نیز گفت: 🔺آن روز من ترس را در چشمان مردم می‌دیدم. چند خانم که فرزندانشان همراهشان بود جیغ می‌زدند و فریاد می‌کشیدند. یک شاهد عینی دیگر نیز روز حادثه را اینچنین روایت می‌کند: 🔺آن روز دیدم که متهم روی بدن یکی از شهدای خیابان حرعاملی نشسته و به شدت در حال ضربه زدن با چاقو به این جوان است و مردم وحشت زده در حال داد و فریاد ناشی از ترس هستند.