eitaa logo
بیداری
835 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
2 فایل
با لمس آدرسهای زیر عضو کانالهای ما در ایتا شوید: تفسیر قرآن: @alquran_ir نهج البلاغه: @nahj_ir صحیفه سجادیه: @sahifeh_ir اخلاق، اوج نیاز @nyaz_ir عرفان، اوج ناز @nazz_ir خانواده امن در ایتا @amn_org بیداری در ایتا @bidary_ir مدیریت: @bidaryir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نهج البلاغه
را از بیاموزیم (۲۶۵) وَمَنْ أَكْثَرَ مِنْ ذِكْرِ الْمَوْتِ رَضِيَ مِنَ الدُّنْيَا بِالْيَسِيرِ،  حکمت ۳۴۹ نهج البلاغه و آنكس كه فراوان ياد مرگ كند به اندكى از دنيا راضى مى شود. بخش یازدهم: سپس امام علیه السلام در دهمين نكته مى فرمايد: «آنكس كه فراوان ياد مرگ كند به اندكى از دنيا راضى مى شود»؛ (وَمَنْ أَكْثَرَ مِنْ ذِكْرِ الْمَوْتِ رَضِيَ مِنَ الدُّنْيَا بِالْيَسِيرِ). روشن است آنكس كه مرگ را فراموش كند و در عالم خيال و پندار، زندگى را جاويد بداند حرص بر او غلبه مى كند و هرچه از دنيا به دست آورد به آن قانع نخواهدبود؛اماآنكس كه مى داند ممكن است فردا بانگ رحيل از اين جهان براى او سر داده شود و يا به تعبير ديگر پايان عمر خود را در هر لحظه امكانپذير مى بيند به مقدارى كه نياز دارد راضى مى شود و از حرص و طمع بازمى ماند. كلينى؛ در جلد دوم كتاب كافى بابى در مذمت دنيا و زهد ذكر كرده واز جمله امورى كه در ترك دنياپرستى موثر ذكر مىكند ياد مرگ است. در حديث سيزدهم آن باب آمده كه يكى از ياران امام باقر علیه السلام عرض كرد: حديثى براى من بيان كنيد كه از آن بهرهمند شوم. امام علیه السلام فرمود: «أَكْثِرْ ذِكْرَ الْمَوْتِ فَإِنَّهُ لَمْ يكْثِرْ إِنْسَانٌ ذِكْرَ الْمَوْتِ إِلاَّ زَهِدَ فِى الدُّنْيا زياد به ياد مرگ باش، چراكه هيچ انسانى فراوان ياد مرگ نمى كند مگر اينكه نسبت به زرق و برق دنيا بى اعتنا مى شود». مرحوم علامه مجلسى نيز در بحارالانوار رواياتى در اين زمينه آورده؛ از جمله روايتى است از امام صادق علیه السلام كه مى فرمايد: «ذِكْرُ الْمَوْتِ يمِيتُ الشَّهَواتِ فِى النَّفْسِ وَيقْلَعُ مَنابِتَ الْغَفْلَةِ، وَيقَوِّى الْقَلْبَ بِمَواعِدِ اللَّهِ وَيرِقُّ الطَّبْعَ، وَيكْسِرُ أَعْلامَ الْهَوى، وَيطْفِى نارَ الْحِرْصِ، وَيحَقِّرُ الدُّنْيا، وَهُوَ مَعْنى ما قالَ النَّبِى صلی الله علیه و آله فِكْرُ ساعَةٍ خَيرٌ مِنْ عِبادَةِ سَنَةٍ؛ ياد مرگ، شهوت هاى سركش را در درون آدمى مى ميراند، ريشه هاى غفلت را از دل برمى كند، قلب را به وعده هاى الهى نيرو مى بخشد، به طبع آدمى نرمى و لطافت مىدهد، نشانه هاى هواپرستى را دَرهم مى شكند، آتش حرص را خاموش مى سازد و دنيا را در نظر انسان كوچك مى كند، و اين است معناى سخنى كه پيغمبر صلی الله علیه و آله فرموده: يك ساعت فكر كردن از يك سال عبادت بهتر است». @nahj_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توضیحات کریمی قدوسی(نماینده مجلس) درباره ملاقات سید محمد خاتمی با فرمانده ناتو
19.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🚨جان کلام| کدام موانع باید برطرف شوند؟! 🔻دکتر سعیدجلیلی مطرح کرد: احصای ۱۹ مسئله مشترک میان اصناف صنعتی کشور برای پیگیری از دولت، مجلس و قوه قضائیه جهت رفع موانع 🔸وجود قوانین و مقررات متعدد و متعارض 🔸تعدد سازمانها برای اخذ مجوز در امر تولید
هدایت شده از خانواده امن
فرزندان آگاه (۲۳) پسر ثروتمند و پدر فقير: از اميرمؤمنان على عليه السلام نقل شده كه فرمود: پير مردى گريه كنان دست پسرش را گرفته نزد پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله در مدينه آورد و به ايشان گفت: اى رسول خدا! اين پسر من است كه در كوچكى او را غذا داده ام و با عزت و احترام، بزرگ كرده ام و تمام خواسته هايش را بر آورده ام و با مال و ثروتم به او كمك كرده ام تا اين كه قوى و ثروتمند و غنى گرديد. من در راه پرورش وى جان و مالم را فدا كرده ام و از ضعف و پيرى به جايى رسيده ام كه مشاهده مى فرمايى! در مقابل اين همه زحمت، اين پسر هيچ گونه كمك مالی به من نمى كند! رسول خدا صلى الله عليه و آله رو به جوان كرد و فرمود: چه مى گويى ؟ جوان گفت: من مالى بيشتر از خرج و مخارج خود و عيالم ندارم تا به او كمك كنم. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله به پير مرد گفت: چه مى گويى؟ گفت: دروغ مى گويد، انبارهايى پر از گندم، جو، خرما، كشمش و كيسه هاى زيادى پر از طلا و نقره دارد. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله به پسر گفت: جوابت چيست؟ پسر گفت: ذره اى از آن چيزهايى را كه او ادعا مى كند. من ندارم. در اين جا پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: از خدا بترس اى جوان، و نسبت به پدر مهربانت كه اين همه به تو نيكى و احسان كرده، نيكى و احسان كن، تا خدا نيز به تو احسان كند! جوان گفت من چيزى ندارم. رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: ما خرج اين ماه پدرت را مى دهيم، اما از ماه بعد خودت خرجش را بده. سپس به اسامه فرمودند: به اين پير مرد صد درهم براى خرج يك ماه خود و خانواده اش عطا كن. اسامه نيز داد. بعد از يك ماه پير مرد همراه پسرش ‍ پيش پيامبر صلى الله عليه و آله آمدند و باز پسر گفت: چيزى ندارم..: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: تو ثروت زيادى دارى و ليكن امروز را به شب مى رسانى در حالى كه فقير و ذليل شده اى به طورى كه از پدرت فقيرتر خواهى شد و چيزى در بساطت نخواهد ماند. پسر برگشت و رفت. پسر ناگهان ديد همسايه هاى انبارهايش جمع شده اند و مى گويند انبارهايت را هر چه زودتر خالى كن كه از بوى گندش بسيار ناراحتيم! به سراغ انبارهايش رفت و با كمال تعجب ديد كه همه گندم ها، جوها، خرماها و كشمش ها گنديده اند و فاسد و تباه گشته اند؛ همسايه ها او را تحت فشار قرار دادند تا هر چه زودتر آن ها را خالى كند. جوان نيز كارگران بسيارى را با مزد زياد اجير كرده و همه كالاهاى فاسد شده را به منطقه اى دور از شهر منتقل كرد. به دنبال آن ، جوان سراغ كيسه هاى طلا و نقره رفت تا مزد كارگران را بدهد، اما ناگهان ديد همه آنان مسخ شده و به سنگ هايى بى ارزش تبديل شده اند. كارگران وقتى چنين ديدند دامنش را رها نكردند، تا اين كه مجبور شد تمام خانه و لوازمش را از قبيل فرش و لباس و... فروخت و مزد كارگران را پرداخت و از آن همه داريى، چيزى برايش باقى نماند و محتاج و فقير گشت و پس از اندك زمانى بر اثر ناراحتى هاى روحى و فكرى لاغر و مريض شد. بعد از اين حادثه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: اى كسانى كه عاق پدر و مادرانتان هستيد، از اين پيشامد درس عبرت بگيريد و بدانيد كه همان طور كه در دنيا اموالش تباه گشت، همان طور هم، عوض آن چه از درجات، در بهشت برايش فراهم بود، دركاتى در دوزخ برايش مقرر گرديد. @amn_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🚨سيستان و بلوچستان تشنه آب نیست، تشنه مدیریت آب است! 🔹اگر به فکر حل مشکل آب با دیپلماسی هستید اشتباهی در خانه کدخدا نروید، تعامل و مذاکره با برادران افغانستانی لازم است 🔹بیش تر از اینکه در سیستان و در سایر جاها گرفتار بحران آب باشیم گرفتار بحران در مدیریت آب هستیم 🔹حل مشکل آب سیستان و بلوچستان با کشور همزبان باید بخشی از موضوع دیپلماسی ما باشد
هدایت شده از تفسیر قرآن
هدایت شده از تفسیر قرآن
درس دویست و هفتم تفسیر آیه ۱۸۷ سوره از تفسیر نور أُحِلَّ لَکُمْ لَیْلَهَ الصِّیامِ الرَّفَثُ إِلی نِسائِکُمْ هُنَّ لِباسٌ لَکُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ عَلِمَ اللّهُ أَنَّکُمْ کُنْتُمْ تَخْتانُونَ أَنْفُسَکُمْ فَتابَ عَلَیْکُمْ وَ عَفا عَنْکُمْ فَالْآنَ بَاشِرُوهُنَّ وَ ابْتَغُوا ما کَتَبَ اللّهُ لَکُمْ وَ کُلُوا وَ اشْرَبُوا حَتّی یَتَبَیَّنَ لَکُمُ الْخَیْطُ الْأَبْیَضُ مِنَ الْخَیْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّیامَ إِلَی اللَّیْلِ وَ لا تُبَاشِرُوهُنَّ وَ أَنْتُمْ عاکِفُونَ فِی الْمَساجِدِ تِلْکَ حُدُودُ اللّهِ فَلا تَقْرَبُوها کَذلِکَ یُبَیِّنُ اللّهُ آیاتِهِ لِلنّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ (۱۸۷) در شب های روزه(ماه رمضان)،آمیزش با همسرانتان برای شما حلال شد،آنها برای شما(همچون)لباسند و شما برای آنها(همچون)لباس.خداوند می دانست که شما به خود خیانت می کردید(وآمیزش را که ممنوع بود،بعضاً انجام می دادید)پس توبه شما را پذیرفت و از شما درگذشت.اکنون(می توانید)با آنها هم بستر شوید و آنچه را خداوند بر شما مقرّر فرموده،طلب کنید.و بخورید و بیاشامید تا رشته سفید از رشته سیاه(شب)برای شما آشکار گردد.سپس روزه را تا شب به اتمام رسانید.و در حالی که معتکف در مساجد هستید،با زنان آمیزش نکنید.این حدود واحکام الهی است پس(به قصد تجاوز وگناه)به آن نزدیک نشوید.خداوند این چنین آیات خود را برای مردم،روشن می سازد،باشد که پرهیزگار گردند. نکته ها: * در آغاز اسلام،در شب و روز ماه رمضان،آمیزش با همسر ممنوع بود و همچنین در ساعت معیّنی از شب می توانستند افطار کنند و اگر روزه دار خوابش می گرفت بعد از بیداری حقّ غذا خوردن نداشت.برخی مسلمانان علیرغم ممنوع بودن آمیزش جنسی این کار را انجام می دادند،ولی برخی دیگر با وجود زحمت و سختی،از خوردن در شب بعد از بیداری خودداری می کردند.یکی از یاران پیامبر به نام مطعم بن جبیر هنگام افطار به علّت دیرحاضر شدن غذا خوابش برد،وقتی بیدار شد گفت:من دیگر حقّ غذا خوردن ندارم و فردا را بدون غذا روزه گرفت و برای کندن خندق اطراف مدینه حاضر شد.در بین کار به علّت شدّت ضعف از حال رفت و بیهوش شد.پیامبر صلی الله علیه و آله بسیار متأثّر شد و این آیه نازل گردید که غذا خوردن تا طلوع فجر آزاد است و آمیزش با همسران در شب های ماه رمضان مانع ندارد. خداوند متعال می داند که شما به خویشتن خیانت می کردید و قدرت صبر و خودداری نداشته و ندارید،به همین دلیل تکلیف را بر شما آسان و گذشته ی شما را عفو نمود. * اعتکاف،به معنای بریدن از دنیا و پناهنده شدن به خداست.پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با گرفتاری ها و مشکلاتی که داشتند،گاهی در مسجد برای چند روز معتکف می شدند و بدین وسیله روح خود را صفا و آرامش بیشتر می دادند.از آنجا که در غیر حال اعتکاف نیز آمیزش در مسجد ممنوع است.به نظر می رسد مراد از کلمه«عاکفون»همان سکونت در مسجد باشد،نه اعتکاف به معنای عبادت مخصوص. @alquran_ir
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
(۶۵) از آیت الله مصباح یزدی ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﺩﺭ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ؛ ﻣﻄﻠﻖ ﻳﺎ ﻣﺸﺮﻭﻁ: ﻳﮏ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﮐﻪ ﻣﻨﺸﺄ ﺧﻴﻠﯽ ﺍﺯ ﺍﺑﻬﺎﻣﺎﺕ ﺷﺪﻩ، ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﮔﻤﺎﻥ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﭼﻮﻥ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺍﺋﻤﻪ ﺍﻃﻬﺎﺭ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺍﮔﺮ ﻫﺮ ﮔﻨﺎﻫﯽ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻨﺪ، ﺁﻣﺮﺯﻳﺪﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺍﺋﻤﻪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﻋﺒﺎﺩﺍﺕ ﺯﻳﺎﺩﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻧﻤﯽ ﮔﺬﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺟﻬﻨﻢ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ. ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺎﺱ - ﻭ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺯﻳﺎﺩﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺭﻩ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ - ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﻫﻤﻴﻦ ﮐﻪ ﺷﻴﻌﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﺋﻤﻪ ﺍﺛﻨﺎ ﻋﺸﺮ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺍﮔﺮ ﮔﻨﺎﻫﯽ ﻧﻴﺰ ﻣﺮﺗﮑﺐ ﺷﻮﻧﺪ، ﻣﺸﻤﻮﻝ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺍﺋﻤﻪ ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﮔﻴﺮﻧﺪ. ﺁﻧﻬﺎ ﭼﻨﻴﻦ ﻣﯽ‌ﭘﻨﺪﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺑﺮ ﻓﺮﺽ ﺩﺭ ﺭﻭﺿﻪ ﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺷﺒﻴﻪ ﮔﺮﻳﻪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﻨﺪ، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺭﻭﺍﻳﺖ: «ﻣﻦ ﺑﮑﯽ ﺍﻭ ﺍﺑﮑﯽ ﺍﻭ ﺗﺒﺎﮐﯽ ﻟﻠﺤﺴﻴﻦ ﻭﺟﺒﺖ ﻟﻪ ﺍﻟﺠﻨﺔ» ﻫﻤﻪ ﯼ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺸﺎﻥ ﺁﻣﺮﺯﻳﺪﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺩﻳﺪ ﺑﻪ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻨﺪ، ﺍﺯ ﻳﮏ ﻃﺮﻑ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺩﻳﮕﺮ ﻫﻴﭻ ﺍﺑﺎﻳﯽ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻩ ﮐﺮﺩﻥ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻣﺜﻠﺎ ﺳﻴﻨﻪ ﺯﺩﻥ ﺩﺭ ﻳﮏ ﺷﺐ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﻭ ﺗﺒﺎﮐﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻴﺪﺍﻟﺸﻬﺪﺍ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ، ﺟﺒﺮﺍﻥ ﻫﻤﻪ ﯼ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ، ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺩﻳﮕﺮ ﭼﻨﻴﻦ ﻓﺮﺩﯼ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺍﺋﻤﻪ ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ، ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﺑﺪﺑﻴﻦ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺭﻭﺍﻳﺘﯽ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻀﻤﻮﻥ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﮔﺮ ﺑﻴﻦ ﺭﮐﻦ ﻭ ﻣﻘﺎﻡ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮐﻨﺪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻣﺜﻞ ﻣﺸﮏ ﺧﺸﮑﻴﺪﻩ ﺍﯼ ﺷﻮﺩ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﻬﻨﻢ ﻣﯽ‌ﺑﺮﺩ. ﺻﺮﻑ ﻧﻈﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﺁﻳﺎ ﺳﻨﺪ ﭼﻨﻴﻦ ﺭﻭﺍﻳﺎﺗﯽ ﺻﺤﻴﺢ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﺧﻴﺮ، ﺑﻴﺎﻥ ﭼﻨﺪ ﻧﮑﺘﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺧﺼﻮﺹ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻴﻢ. این نکات مهم را در شماره بعد بخوانید. @nazz_ir
هدایت شده از خانواده امن
فرزندان آگاه (۲۴) نكته مهم!  در اين جا لازم است به نكته اى اشاره شود و اين كه ، اگر در اين روايات سخن از بذل مال به والدين رفته است و لازم است كه براى آرامش و آسايش پدر و مادر با بذل اموال تسهيلاتى ايجاد نمود. به اين معنا نيست كه كه فردى به ادعاى خدمت به پدر و مادر از حقوق ساير افراد مايه بگذارد. پروردگار متعال هم چنان كه به پدر و مادر حقوقى قائل شده به همسر و فرزندان نيز حقوقى را بيان كرده است. يك مسلمان متعهد هيچ گاه به سوى افراط و يا تفريط در احقاق حقوق ديگران گام نمى نهد و حقوق ديگران را ضايع نمى سازد. براى همين رسول مكرم اسلام به افرادى كه بنا بر عللى حقوق اعضاى خانواده ‍ را ناديده مى گيرند، لعنت كرده و فرموده: ملعون ملعون من ضيع من يعول یعنی: از رحمت خدا دور است ، از رحمت خدا دور است ، كسى كه اعضاى خانواده اش را (در اثر ندادن نفقه ) تباه سازد. امام صادق عليه السلام نيز همسر و فرزند را در رديف پدر و مادر واجب النفقه شمرده و فرمود: پدر و مادر، فرزند و همسر كسانى هستند كه نفقه و تاءمين مخارج آنان بر شخص مسلمان واجب است. @amn_org
. زهره‌ سادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حالی در ابتدای سال جدید با مردم سخن گفتند که بخش مهمی از اظهارات ایشان راجع به انتخابات سال 1400 و نیز لزوم خویشتن‌داری و عدم عجله در حل مسئله برجام بود. ایشان در فرایند مذاکرات برجامی بارها تأکید کردند که منافع کشور، خواسته‌های کشور و لزوم رفع تحریم ها مواردی است که باید مذاکره‌کنندگان آنها را تأمین کنند، اما در عمل این اهداف محقق نشد و در نتیجه سال‌ها زحمت دانشمندان هسته‌ای، نظام و ملت جهت جلب رضایت طرف آمریکایی- غربی روی میز مذاکره به حراج گذاشته شد و توافق بد برجام رقم خورد. این شتابزدگی، هم در امضای توافق و هم در اجرای آن موجب معضلات پیش آمده بعدی و باز شدن دست طرف مقابل برای تحت فشار قرار دادن بیشتر ایران بویژه در عرصه اقتصادی شد. وی افزود: برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر، رهبری این بار شخصاً به میدان آمده و رأساً 9 شرط برای اجرای برجام تقریر کردند که یکی از این شروط تعهدات گام به گام بود، اما متاسفانه دولت با عجله و تقریباً دفعی برجام را به صورت یک‌جانبه اجرا کرد و اعتلا و اقتدار ملی کشور را به ضمانت اشخاصی مانند جان‌کری گره زد تا جایی که اروپایی‌ها اعلام کرده بودند اجرای تعهدات ایران در برجام 6 ماه طول می‌کشد، اما دولت تنها در مدت حدود یک ماه تمام تعهدات را اجرایی کرد و دست کشور از برگ‌های برنده خالی شد. نماینده مردم تهران در مجلس شورا
هدایت شده از صحیفه سجادیه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 💌 در محضر صحیفه: ۷۹ دعای هشتم - فراز نهم 🍀وَ نَعُوذُ بِكَ مِنَ الْحَسْرَةِ الْعُظْمَى🍀 🍀 وَ الْمُصِيبَةِ الْكُبْرَى🍀 خدایا پناه میبریم به تو از دریغ و افسوس بزرگ و کاری که پشیمانی آورد ✅حسرت آنجاست که کارهایی انجام نمی شود ✅و فرصتهایی از دست میروند ✅و غمی که ایجاد می شود و تأسفی که انسان را می خورد. 🍁و حسرت عظمی، آتشی است سوزناک ♠که از قلب انسان طلوع میکند 💥 «من» از آن حسرتی میترسم ♨که در همین دنیا درونم را می سوزاند 🌻از فرصتهایی که رفته اند🍂 و هرگز باز نمی گردند از جوانی، آن هنگام که به پیری میرسد از زمان محدود تحصیل علم 🌻از زمانهایی که میتوان نیکی کرد می توان محبت کرد 🌻می توان .... 💧«من» از این فرصت سوزیها میترسم 💧«من» از حسرت آن لحظه ای می ترسم 👈که مرگ پرده ها را از مقابل چشمانم کنار میزند و سوزش دردناک این فرصت سوزیها درونم را شعله ور خواهد ساخت.🔥 👈آنگاه قیمت لحظه لحظه این دنیا را می فهمم و در آن لحظه از پروردگارم میخواهم تا مرا بازگرداند تا نیکوکار باشم 👈از این حسرتهای ممتد و متصل به قیامت می ترسم 💧«من» از آن «حسرت عظمای قیامت» می ترسم 💧💧💧💧💧💧💧💧 @sahifeh_ir