eitaa logo
بیداری
843 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
2 فایل
با لمس آدرسهای زیر عضو کانالهای ما در ایتا شوید: تفسیر قرآن: @alquran_ir نهج البلاغه: @nahj_ir صحیفه سجادیه: @sahifeh_ir اخلاق، اوج نیاز @nyaz_ir عرفان، اوج ناز @nazz_ir خانواده امن در ایتا @amn_org بیداری در ایتا @bidary_ir مدیریت: @bidaryir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر فرشاد مومنی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه: 🔹 خطابم به رئیس بانک مرکزی است که چرا جلوی انتشار آمار تخصیص‌های ارزی پسابرجام را گرفته‌اید؟ چه منافعی دارید؟ چرا اعلام نمی‌کنید دولت بعد از برجام، به چه کسانی ارز داده است! 🔹چرا مانده تسهیلات اعتباری بانکها همانطور که تحریم کنندگان خواسته بودند به سمت موارد غیر تولیدی سوق پیدا کرده است؟
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
برگی زرین از امام خمینی(۱۶۲) ‏‏فصل در ذکر بعض احادیث در فضیلت ذکر خدا‏ ‏‏کافی بسند صحیح عن الفضیل بن یسار قال قال أبو عبد الله، علیه السّلام: ما من مجلس یجتمع فیه أبرار و فجّار فیقومون علی غیر ذکر الله عزّ و جلّ إلّا کان حسرة علیهم یوم القیامة.‏‎ یعنی: «هیچ مجلسی نیست که مجتمع شوند در آن نیکان و بدانی، پس برخیزند بی ذکر خدا، مگر آنکه حسرت شود برای آنها در روز قیامت.» معلوم ‏‎‏است انسان پس از آنکه بر او منکشف شد در قیامت نتایج بزرگ ذکر خدا، و خود را از آن محروم دید و فهمید که چه نعمتها و بهجتها از دستش رفته و دیگر قابل جبران نیست، حسرت و ندامت بر او رو آور گردد. پس انسان باید تا فرصت دارد، غنیمت شمارد و مجالس و محافل خود را از ذکر خدا [خالی] نگذارد. ‏‏کافی بسند موثّق عن أبی جعفر، علیه السّلام: من أراد أن یکتال بالمکیال الأوفی فلیقل، إذا أراد أن یقوم من مجلسه:‏‏ «سبحان ربّک ربّ العزّة عمّا یصفون. و سلام علی المرسلین. و الحمد لله ربّ العالمین.»‏‎ یعنی: «هر کس بخواهد کشیده شود به کیل تمام (یعنی ثواب او از خدای تعالی کامل باشد و نقصی نداشته باشد) وقتی که خواست از مجلس برخیزد، بخواند این آیات شریفه را » «سبحان ربّک ربّ العزّة عمّا یصفون. و سلام علی المرسلین. و الحمد لله ربّ العالمین.»‏‎ و از جناب صادق، علیه السلام، منقول است که حضرت امیر المؤمنین علیه السلام، فرمودند: «هر کس بخواهد کیل تمام باشد از ثواب در روز قیامت، این آیات شریفه را در تعقیب هر نماز بخواند.‏‎ و از حضرت صادق، علیه السلام، مرسلا منقول است که قرائت این آیات در وقت قیام از مجلس کفّاره گناهان است @nyaz_ir
هدایت شده از نهج البلاغه
هدایت شده از نهج البلاغه
را از بیاموزیم (۲۷۱) وقال علیه السلام:عِنْدَ تَنَاهِي الشِّدَّةِ تَكُونُ الْفَرْجَةُ، وَعِنْدَ تَضَايُقِ حَلَقِ الْبَلاَءِ يَكُونُ الرَّخَاءُ. حکمت ۳۵۱ نهج البلاغه  امام علیه السلام فرمود : هنگامى كه سختى ها به آخرين درجه شدت برسد فرج حاصل مى شود و در آن هنگام كه حلقه هاى بلا تنگ مى گردد نوبت آسايش و راحتى فرا مى رسد. بخش اول: گرفتاران، اميدوار باشند امام علیه السلام در اين گفتار حكيمانه به يكى از اصول زندگى بشر نه به عنوان قانونى كلى، بلكه قانونى غالبى اشاره كرده و به وسيله آن به تمام گرفتاران اميد مى بخشد و مى فرمايد: «هنگامى كه سختى ها به آخرين درجه شدت برسد گشايش روى مى دهد و در آن هنگام كه حلقه هاى بلا تنگ مى شود نوبت آسايش و راحتى فرا مى رسد»؛ (عِنْدَ تَنَاهِي الشِّدَّةِ تَكُونُ الْفَرْجَةُ، وَعِنْدَ تَضَايُقِ حَلَقِ الْبَلاَءِ يَكُونُ الرَّخَاءُ). اين حقيقت به كرار تجربه شده كه پايان شبهاى سياه سپيد است و عاقبت گرفتارى ها راحتى و استراحت است. به همين دليل انسان هرگز نبايد به هنگام هجوم مشكلات و درد و رنجها مأيوس گردد و دست به كارهاى نامعقول بزند و يا زبان به ناشكرى بگشايد و بىتابى كند، بلكه پيوسته اميدوار باشد كه به دنبال اين شدتها و تنگى حلقه هاى بلا گشايش حاصل مىشود، طوفان بلا فرو مى نشيند و ابرهاى نوميدى كنار مى رود و آفتاب شفاف اميد آشكار مى گردد. قرآن مجيد نيز به همين حقيقت در سوره «انشراح» خطاب به پيامبر اسلامصلی الله علیه و آله اشاره كرده مى فرمايد: «(فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرآ * إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرآ)؛ یعنی: زيرا با سختى آسانى است (باز هم) با سختى آسانى است». در تفسير سوره «انشراح» كه خدا در آن مىفرمايد: راحتى به همراه سختى است پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله مى فرمايد: «لَوْ كانَ الْعُسْرُ فِي حُجْرٍ لَدَخَلَ عَلَيْهِ الْيُسْرُ حَتّى يُخْرِجَهُ؛ یعنی: هرگاه سختى وارد لانه اى شود، راحتى وارد مى شود و آن را بيرون مى كند» سپس آيه شريفه (إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرآ) را تلاوت فرمود. بسيار مى شود كه اين سختى ها و تنگى حلقه بلاها آزمون الهى و مقدمه اى است براى ترفيع مقام انسان. @nahj_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد دانشگاه امام‌صادق و معاون اشتغال کميته‌امداد، در يک برنامه تلويزيوني اينترنتي براي مخاطبان توضيح مي‌دهد که چه‌قدر راحت مي‌شود در ايران يک کارخانه لامبورگيني راه انداخت
هدایت شده از خانواده امن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام☕️🌷 سلامی پر از مهر💖 بر قلب هایی که جزعشق 💕 و دوست داشتن 🌷🍃 چیزی نیاموخته اند🌷🍃 🌷صبحتون بهاری 🌷🍃 روزتون پربار🌷🍃 ایام بکام🌷🍃 @amn_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب اسلامی: او میزند، شما هم لبخند میزنی امّا مواظب باش که پشت این لبخند چیست! دشمنی‌ها را نباید فراموش کرد، دشمنها را نبایستی از یاد برد. یک جبهه‌ی در مقابل ما وجود دارد. ما امروز در مسئله‌ی امنیّتمان، در مسئله‌ی اقتصادمان، در معیشتمان، در فرهنگمان، در مسئله‌ی جوانها، در مسئله‌ی آسیب‌های باید توجّه کنیم که نقش این دشمن چیست و در همه‌ی مسائل براساس این سیاست‌گذاری کنیم، براساس این قانون‌گذاری کنیم، براساس این اقدام کنیم، براساس این حرف بزنیم. غفلت از دشمن افتخار ندارد؛ بدانیم دشمن هست. بعضی‌ها اعتراض میکنند که آقا، شما چرا دائماً میگویید دشمن دشمن؛ خب [اگر] نگوییم، یادمان میرود که دشمن داریم و آن‌وقت دشمن در غفلت ما می‌آید هر کار دلش خواست میکند.
به پاس قدردانی از حضور شما کاربرای محترم، کانالی رامعرفی میکنم که یکی از بهترینهاست کانالی که شما را از دیگر کانالها بی نیاز میکند😍 دوست عزیزی که در حال خوندن این متن هستی، میدونم اعتماد کردن خیلی سخت شده و از بودن در کانالهای بی هدف خسته شدی، نمیگم زندگیت زیر و رو میشه ولی قول میدم حست فرق کنه، اینو من نمیگم مخاطبین چندساله «مجموعه بیداری» گفته اند. هزاران نفری که بیشتر از پنج ساله کنار ما هستن. اکنون کاری نو آغاز کرده ایم، میخواهیم «خانواده امن» را به اوج برسانیم. به ایتا بیائید ببینید، چند ثانیه امتحان کنید.🌺 @amn_org @amn_org @amn_org
هدایت شده از تفسیر قرآن
هدایت شده از تفسیر قرآن
درس دویست و سیزدهم ادامه تفسیر آیه ۱۸۹ سوره از تفسیر نور * هر کاری راهی دارد و باید از مجرای طبیعی و راهش وارد شد.برای انجام هرکار زمان مناسب،شیوه مناسب و رهبر مناسب لازم است.همانگونه که زمان از طرف خداوند به وسیله ماه و هلال معیّن می شود،رهبری نیز باید از طرف خداوند تعیین شود. بنابراین معنای آیه چنین است:از هلال برای وقت شناسی استفاده کنید و در روش انجام امور،به دستورات آسمانی و رهبران مراجعه کنید و بیراهه نروید.سعادت و خوشبختی، راهی دارد که باید از راهش وارد شد و در انتخاب زمان،روش و رهبر از خدا بترسید تا شاید رستگار شوید. امام صادق علیه السلام فرمود:مراد از آیه «وَ أْتُوا الْبُیُوتَ مِنْ أَبْوابِها» آن است که هر کاری را از راهش وارد شود. و امامان معصوم علیهم السلام فرمودند:ما آل محمّد باب خداوند هستیم. وپیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند:من شهر علمم و علی درب آن است. * در این آیه جمله «وَ أْتُوا الْبُیُوتَ مِنْ أَبْوابِها» میان دو«تقوی»قرار گرفته است،شاید این رمز آن باشد که شناخت راه کار و ورود و خروج در امور،نیاز به تقوای فوق العاده دارد و کسانی که تقوای کمی داشته باشند بازهم بی راهه می روند. شاید معنای آیه چنین باشد:مردم که درباره هلال از تو می پرسند،جوابی درخور فهم آنان بگو که این هلال راهی است برای شناخت زمان و نظم امور دینی.امّا اگر می خواهید چگونگی تغییرات ماه را بفهمید،باید از راهش وارد شوید و مطالعه کنید و درس بخوانید. این مطلب را قرآن در این قالب بیان فرمود که برّ و نیکی،بیراهه رفتن نیست،بلکه باید هرکاری را از راهش وارد شد و راه شناخت تغییرات جوّی،تحصیلات در این باره است. @alquran_ir
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
(۷۱) از آیت الله مصباح یزدی ﺍﺭﮐﺎﻥ ﺍﻳﻤﺎﻥ: ﻳﮏ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﻣﻬﻢ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﭼﻨﺪ ﺭﮐﻦ ﺍﺳﺖ؟ ﺩﺭ ﻳﮏ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻥ ﮔﻔﺖ: ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻦ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﮐﻪ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺍﺯ ﺍﺭﮐﺎﻥ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﺴﻴﺎﺭﯼ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﺍﺻﻮﻝ ﺩﻳﻦ، ﻳﻌﻨﯽ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﻭ ﻧﺒﻮﺕ ﻭ ﻣﻌﺎﺩ ﺍﺳﺖ. ﺍﻣﺎ ﺑﻘﻴﻪ ﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﺁﻳﺎ ﻣﺜﻠﺎ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﻋﻠﻢ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺧﺪﺍ، ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻠﺎﻓﺖ ﻣﻨﺼﻮﺏ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ - ﻣﺜﻠﺎ ﺩﺭ ﻏﺪﻳﺮ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﻳﺎ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ ﺍﻳﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ - ﺍﻣﺎ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺣﺴﺪ، ﮐﻴﻨﻪ، ﺑﻐﺾ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﻡ ﺟﻮﻳﯽ، ﺑﻪ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﺁﻥ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻪ ﻭ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﻧﭙﺬﻳﺮﺩ، ﺑﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ؟ ﮐﺴﯽ ﺑﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺧﺪﺍ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﻗﺒﻮﻝ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﻋﻨﺎﺩ، ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻣﺜﻠﺎ ﺑﮕﻮﻳﺪ، ﭼﻮﻥ ﻋﻠﯽ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﭘﺪﺭﻡ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﺑﺪﺭ ﮐﺸﺘﻪ ﺍﺳﺖ، ﺯﻳﺮ ﺑﺎﺭ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺍﻭ ﻧﻤﯽ ﺭﻭﻡ، ﻭ ﻳﺎ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺣﺴﺪ ﺑﻪ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﺁﻥ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﺩ، ﻗﻄﻌﺎ ﺟﻬﻨﻤﯽ ﺍﺳﺖ: ﺃﻡ ﻳﺤﺴﺪﻭﻥ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻋﻠﯽ ﻣﺎ ﺁﺗﺎﻫﻢ ﺍﻟﻠﻪ ﻣﻦ ﻓﻀﻠﻪ ﻓﻘﺪ ﺁﺗﻴﻨﺎ ﺁﻝ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﺍﻟﮑﺘﺎﺏ ﻭ ﺍﻟﺤﮑﻤﺔ ﻭ ﺁﺗﻴﻨﺎﻫﻢ ﻣﻠﮑﺎ ﻋﻈﻴﻤﺎ؛ یعنی: ﺁﻳﺎ ﺣﺴﺪ ﻣﯽ‌ﻭﺭﺯﻧﺪ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﺁﻥ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﻓﻀﻞ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﻧﻤﻮﺩ [ﮐﻪ] ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻣﺎ ﺑﺮ ﺁﻝ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺣﮑﻤﺖ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻠﮏ ﻭ ﺳﻠﻄﻨﺘﯽ ﺑﺰﺭﮒ ﻋﻄﺎ ﮐﺮﺩﻳﻢ. @nazz_ir
هدایت شده از خانواده امن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا: در این خانواده امن دوستانی دارم بهتر ازگل🌷 مهربانتر از خورشید ...☀️ مثل باران در فصل گرما🌧 آرام بخش و باصفا در این صبح زیبای بهاری آنها را در پناه آرام 💕 خودت حفظ فرما آمین یا رَبَّ @amn_org
‌ نمایندگان مجلس با ۱۹۰ رأی موافق پرونده شکایت از حسن روحانی و استنکاف وی از درباره استنکاف از اجرای ماده یک قانون مدنی را به قوه قضائیه ارجاع دادند. ‌ بر اساس ماده ۱، مصوبات مجلس به رئیس جمهور ابلاغ و رئیس جمهور باید ظرف ۵ روز آن را امضا و به دولت ابلاغ نموده و دولت موظف است ظرف مدت ۴۸ ساعت آنرا منتشر کند.
شهید سید مرتضی آوینی: آخرین مقاتله ما به مثابه سپاه عدالت نه با دموکراسی غرب که با اسلام آمریکایی است ، که اسلام آمریکایی از خود آمریکا دیر پاتر است . اگر چه این یکی نیز و لو «هزار ماه» باشد به یک «شب قدر» فرو خواهد ریخت و حق پرستان و مستضعفان وراث زمین خواهند شد.
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
برگی زرین از امام خمینی(۱۶۳) ‏ادامه سخن در ذکر بعض احادیث در فضیلت ذکر خدا‏ کافی بإسناده عن ابن فضّال رفعه قال: قال الله عزّ و جلّ لعیسی، علیه السّلام: یا عیسی، اذکرنی فی نفسک، أذکرک فی نفسی، و اذکرنی فی ملاک أذکرک فی ملا خیر من ملا الآدمیّین، یا عیسی، ألن لی قلبک و أکثر ذکری فی الخلوات، و اعلم أنّ سروری أن تبصبص إلیّ، و کن فی ذلک حیّا و لا تکن میّتا.‏‎ یعنی: می گوید: «خدای عزّ و جلّ به عیسی فرمود: «ای عیسی، یاد کن مرا پیش خود تا یاد کنم تو را در نزد خودم، و یاد کن مرا در جمعیت تا یاد کنم تو را در جمعیتی بهتر از جمعیت آدمزادگان. ای عیسی، نرم کن از برای من دل خود را، و بسیار یاد من کن در خلوتها، و بدان که خشنودی من آن است که تبصبص کنی به سوی من.‏ ‏‏(تبصبص حرکت دم سگ است از خوف یا طمع. و این کنایه از شدت التماس و مسکنت است) و زنده باش در این ذکر نه مرده.» مقصود از «زندگی» در ذکر، توجه و حضور قلب است.‏ ‏‏کافی بإسناده عن أبی عبد الله، علیه السّلام، قال: إنّ الله عزّ و جلّ یقول: من ‏‎‏شغل بذکری عن مسألتی، أعطیته أفضل ما أعطی من سألنی.‏‎ یعنی: حضرت صادق، علیه السلام، فرماید: «خدای عزّ و جلّ می فرماید: «کسی که باز بماند به واسطه ذکر من از سؤال من، عطا می کنم او را افضل چیزی که عطا می کنم کسی را که سؤال کرده مرا.» عن أحمد بن فهد فی عدّة الدّاعی، عن رسول الله، صلّی الله علیه و آله، قال: ... و أعلموا أنّ خیر أعمالکم [عند ملیککم ] و أزکاها و أرفعها فی درجاتکم و خیر ما طلعت علیه الشّمس ذکر الله سبحانه و تعالی، فإنّه أخبر عن نفسه فقال: أنا جلیس من ذکرنی.‏‎ یعنی: «فرمود حضرت رسول، صلّی الله علیه و آله،: «بدانید بهترین اعمال شما پیش خداوند و پاکیزه ترین آنها و رفیع ترین آنها در درجات شما و بهتر چیزی که طلوع کرده آفتاب بر او، ذکر خداوند سبحان است، زیرا که خبر داده خدای تعالی از خودش، پس فرمود: من همنشین کسی هستم که یاد کند مرا.» اخبار فضیلت ذکر و کیفیت آن و آداب و شرایط آن به قدری زیاد است که در حوصله احصای این اوراق در نیاید. و الحمد لله أوّلا و آخرا و ظاهرا و باطنا.‏ @nyaz_ir
هدایت شده از نهج البلاغه
هدایت شده از نهج البلاغه
را از بیاموزیم (۲۷۲) وقال علیه السلام:عِنْدَ تَنَاهِي الشِّدَّةِ تَكُونُ الْفَرْجَةُ، وَعِنْدَ تَضَايُقِ حَلَقِ الْبَلاَءِ يَكُونُ الرَّخَاءُ. حکمت ۳۵۱ نهج البلاغه  امام علیه السلام فرمود : هنگامى كه سختى ها به آخرين درجه شدت برسد فرج حاصل مى شود و در آن هنگام كه حلقه هاى بلا تنگ مى گردد نوبت آسايش و راحتى فرا مى رسد. بخش دوم: در حالات انبياى الهى نيز اين مطلب بسيار ديده مى شود؛ نمونه روشن آن زندگى ايوب علیه السلام است. اين پيامبر داراى همه امكانات، زن و فرزند و زندگى مناسب بود؛ اما خدا در آزمونى سخت يكى را پس از ديگرى از او گرفت و او همچنان صبر كرد. سرانجام دست به دعا برداشت و از پيشگاه پروردگار تقاضاى گشايش كرد، همانگونه كه در آيه ۸۳ و ۸۴ سوره «انبياء» مىخوانيم: «(وَأَيُّوبَ إِذْ نَادَى رَبَّهُ أَنِّى مَسَّنِىَ الضُّرُّ وَأَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ)؛ یعنی: و ايوب را (به ياد آور) هنگامى كه پروردگارش را خواند (و عرضه داشت): «بدحالى و مشكلات به من روى آورده؛ و تو مهربان ترين مهربانانى!». به دنبال آن آمده است: «(فَاسْتَجَبْنَا لَهُ فَكَشَفْنَا مَا بِهِ مِنْ ضُرٍّ وَآتَيْنَاهُ أَهْلَهُ وَمِثْلَهُمْ مَّعَهُمْ رَحْمَةً مِنْ عِنْدِنَا وَذِكْرَى لِلْعَابِدِينَ)؛ یعنی: ما دعاى او را مستجاب كرديم؛ وناراحتى هايى را كه داشت برطرف ساختيم؛ و خاندانش را به او بازگردانديم؛ وهمانندشان را بر آنها افزوديم؛ تا رحمتى از سوى ما و تذكرى براى عبادت كنندگان باشد». در سوره «بقره» نيز به مومنانى كه در كوران حوادث جنگ «احزاب» و «احد» بى تابى مى كردند و پيوسته در انتظار رسيدن يارى خداوند بودند گوشزد مى كند كه اين مشكلات مخصوص شما نيست، انبياى پيشين نيز گرفتار مشكلات عظيمى شدند و سرانجام يارى خداوند بعد از يك دوران سخت به سراغ آنان آمد، مى فرمايد: «(أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللهِ أَلاَ إِنَّ نَصْرَ اللهِ قَرِيبٌ)؛ یعنی: آيا گمان كرديد داخل بهشت مى شويد، بى آنكه حوادثى همچون حوادث گذشتگان به شما برسد؟! همانان كه گرفتارىها وناراحتىها به آنها رسيد، و آن چنان ناراحت شدند كه پيامبر و افرادى كه ايمان آورده بودند گفتند: «پس يارى خدا كى خواهد آمد؟!» (در اين هنگام، تقاضاى يارى از او كردند، و به آنها گفته شد:) آگاه باشيد، يارى خدا نزديك است!)». @nahj_ir
‌ رئیس قوه قضائیه: «حفظ جان مردم برای همگان ضروری است و حتی اگر جان یک نفر هم به خطر بیفتد، خسارتی غیرقابل جبران است. اگر در صیانت از جان مردم قصور و تقصیری از ناحیه کسی صوت گرفت، حتماً آن شخص باید پاسخگو باشد.» ‌ روز گذشته رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفته بود که «رونوشتی از نامه سوءمدیریت کرونایی روحانی به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه شده و گزارش مفصلی نیز تهیه می‌کنیم و تحویل هیأت رئیسه می‌دهیم تا برای ارسال به قوه‎‌قضائیه اقدام شود.»
هدایت شده از خانواده امن
🌷به نام یکتای بی همتا 🌷سلام صبحتون زیبـا لبخند بزنید به روزگاری که از نو شروع شده صبح یادآور زیباییهاست یادآور زندگی نو.. شروعی نو، نگاهی نو و امیدی دوباره 🌷دوشنبه تون پر از مهر و زیبایی @amn_org
هدایت شده از خانواده امن
رهبر انقلاب اسلامی: دوستان عزیز! ماه رمضان فرصت خیلی خوبی است، فرصت بسیار خوبی است. البتّه فرصت تبلیغ است، فرصت تبیین است، فرصت اُنس با مردم است، فرصت کمک به فقرا است لکن از همه‌ی اینها بالاتر، فرصت تعبّد است، فرصت تقرّب است، فرصت روزه‌ای است که میگیرید، فرصت نشستن سر سفره‌ی رحمت الهی،‌ سر سفره‌ی ضیافت الهی است. این سفره‌ی ضیافتی که میگویند، این ضیافت، همین روزه‌ی شما است، همین نافله‌ی شما است، همین نماز شما است که به جا می‌آورید.  البتّه اعمال ماه رمضان خیلی زیاد است؛ شما ملاحظه کنید در اقبال سیّدبن‌طاووس، برای هر شب چقدر اعمال، چقدر نمازهای مختلف و گوناگون [ذکر میکند] که ما واقعاً بعضی‌مان قاصریم، بعضی‌مان [هم] جاهل به اهمّیّت این کارها هستیم -که حالا محلّ [بحث نیست]- لکن یک قدرِ‌‌‌متیقّن‌هایی، یک قدرِ‌اقل‌هایی وجود دارد که اینها را نباید از دست داد.  سحر ماه رمضان همه پا میشوند؛ نباید این سحر را از دست داد؛ سحر فرصت خیلی خوبی است. مکرّر عرض کرده‌ایم که اگر ماها از سحر استفاده نکنیم، در این دنیای شلوغ، وقت دیگری نداریم برای خلوت با خودمان، با دلمان، با خدای خودمان؛ واقعاً وقتی باقی نمیماند. ما گرفتاریم؛ در این ۲۴ ساعت، چند ساعتش که خوابیم، آن ساعتهایی هم که بیدار هستیم، گرفتاریم؛ هر کسی یک مشغولیّتی دارد یا مشغولیّتهای مختلفی دارد. آن فراغتهایی که وجود داشت، امروز وجود ندارد -[البتّه] نقص زمانه نیست، طبیعت زمانه است- بالاخره امروز وسایلی هست و زندگی، یک زندگی ماشینی است. امروز پدیده‌هایی وجود دارد که این پدیده‌ها در گذشته وجود نداشته؛ [لذا] گرفتاری زیاد است. نمیشود در ایّام روز -چرا، [البتّه] اوحدیّ از مردم، در حال حرکت، در حال معامله، در حال کار فنّی، در حال کار با رایانه، در همه‌ی اوقات با خدای متعال مأنوسند و مشغول ذکرند و ذکر دائم دارند: اَّلَّذینَ هُم عَلی صَلاتِهِم دائِمون؛بعضی‌ها این ‌جور هستند که دائم در نمازند؛ حالا ما که دستمان به دامن آنها نمیرسد و از آنها دوریم، ولی کسانی آن‌جور هستند- فرصت ما فقط سحر است؛ اگر چنانچه سحر را از دست بدهیم، دیگر واقعاً فرصتی باقی نمیماند.
به نقل از منابع اطلاعاتی غربی: موساد در حادثه دیروز نطنز دست داشته است. چندتا دانشمند دیگه باید ترور بشن؛ چندبار دیگه به تاسیسات هسته‌ای ایران باید حمله بشه و چندبار دیگه باید مشکل امنیتی پیش بیاد که آقایان از همکاری جاهلانه/خائنانه با بازرسای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دست بردارن؟ یا حداقل اجازه بدید نیروهای امنیتی جوابی درخور بهشون بدن؟ این وسط صالحی خواستار برخورد جامعه جهانی با این اقدامات هم شده. ننگ بر شما که معطل جامعه جهانی هستید. اگر به جامعه جهانی بود که یک پیچ از صنعت هسته‌ای را باقی نمی‌گذاشتند. صنعت هسته‌ای و نیروهایش چپ و راست مورد انفجار و ترور است. باز هم مقصر نیسان آبی است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سعید جلیلی: بند ۵ برجام زمینه خرابکاری‌ها در نطنز را فراهم می‌کند ♦️روایت رئیس سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان از تفاوت نطنز و فردو و چرایی تاکید طرف‌های غربی بر محدود کردن غنی‌سازی به نطنز