هدایت شده از جارچی گیلان
20.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣📹 روایتی از آتش زدن مسجدی با قدمت بیش از یک قرن توسط اغتشاشگران در رشت
@jaarchi_gilan
هدایت شده از توییت فارسی 🇮🇷
"ما که ندیدیم اما تو تاریخ گفتن و نوشتن. فقط یادمونه که از بچگی هروقت روضهخون قبل از اینکه به روضه قتلگاه برسه و از شهادت و مظلومیت أبیعبدالله تو گودال بگه فقط یه جمله میگفت که:«غریب گیر آوردنش!» با همین جمله بند بند وجودمون آتیش میگرفت و بلند بلند گریه میکردیم. هِی میگفتیم که نه. ایشالا که دروغه! کاش این روز و شبها هرچی که میبینیم و میشنویم دروغ باشه!
ریحانه."
#تعریف_کن
@farsitweets
هدایت شده از توییت فارسی 🇮🇷
"این عکسو آخرین روزای پاییز امسال از بازار رشت گرفتم...
پیرمرد ماهی فروشی که مثل ماهیاش دودی بود
غمانگیز اینکه هفته پیش مغازهش هم دودی شد
خیلی دودی
خیلی خیلی دودی
خاکسترِ خاکستر...
"
#تعریف_کن
@farsitweets
روز غزه بود.
همین دیشب بود که لالایی دللول را گوش دادیم.
الان که برای چندمین بار پخشش میکنم،
به یاد مادران سرزمین زیتون است.
مادری که شب روی آوارها کودکش را در آغوش گرفت و برایش لالایی خواند تا خوابش ببرد، و صبح برای جسم بیجانش خواند که بیدار شود..
غزه، فریاد بیصدای مادران رنجور.
فریاد مادران بیتالمقدس، عکا، رمله، رهط، یافا، طمره و هر نقطهای از فلسطین.
هنگامی که میگوییم فلسطین، از چه چیزی صحبت میکنیم؟
آیا تا پیش از این به آن اندیشیده بودیم؟
امروز دیگر میدانیم
فلسطینی بودن یعنی انس با مرگ
یعنی تعامل با مرگ
یعنی ثبتنام در خون غسان کنفانی
پارههای تن تو این تکهگوشتهای سوخته بر درودیوار نیستند.
عکا و حیفا و قدس و طبریه و یافا هستند
و خوشا آن تنی که پارههایش شهرها باشند.
چقدر به وطن میمانی..
- محمود درویش
۱۹ ژانویه، روز غزه.
موسیقیشب.
غَمین بر وزن لَعین.
هرچقدر بد گذشت اما شروع و پایان واقعا خوبی داشت. 😭
موسیقیشب.
سی دی ماه :
" + اگه این تا بعدازظهر برف نشد بیا تف کن تو صورت من
_ بچها چرا اومدین؟ برفه میموندین خونه خب
+ اه به من دخترخانم؟
_ مگه شما اه هستین؟
+ گفتین نیوشا اینور قلبم شکست
_ نمیشه هرکسی اسمش نیوشاس اسمشو عوض کنه؟
+ بچها بدویین بیاین بریم برف بازی
_ مواظب باش لیز نخور-
* ولو شدن در برف
+ برف نشستههثنسنثن
_ خسته نباشید..
* حرف های نامفهوم در جواب و خندیدن
* خندیدن متقابل به حرف های نامفهومش
+ یه خوشگلبلا امروز داورتون بود
_ منتظرم چت جی پی تی وصل بشه ازش بپرسم اینترنتارو کی وصل میکنن "