eitaa logo
بنیاد بین المللی غدیر
108 دنبال‌کننده
551 عکس
118 ویدیو
34 فایل
👌نمایندگی استان البرز 🌐سایت: http://aghadir.blog.ir جیمیل: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">ghadirealborz@gmail.com 📱ارتباط با دبیر: +989121676871 ⁦☎️⁩دفتر: ۰۲۶۳۲۲۰۳۲۳۴ کارت جهت واریز کمک های غدیری: 5859837005675125
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تبیان
💠 شیوه امیرالمومنین(ع) در تربیت فرزند 👉 t.me/joinchat/AAAAADvx7b7x39Z-RbLMvw
هدایت شده از تبیان
💠 ساده‌زیستی امیرالمومنین(ع) 👉 t.me/joinchat/AAAAADvx7b7x39Z-RbLMvw
هدایت شده از محتوای چند رسانه ای
لینک دانلود نرم افزار روایتگری و پرده خوانی ✅نسخه ویندوزی ✍ به همراه متن برنامه لطفا نشر دهید. http://uupload.ir/view/15a_1.rar/ 👇👇👇👇 کانال نرم افزار های روایتگری و سخنرانی چند رسانه‌ای سروش 👇 sapp.ir/707ip.ir ایتا 👇 @eitaa707ip
هدایت شده از نوای روضه
Kashani-13970602-01-Ziyarate-AmirolmomeninAS-Dar-Roze-Ghadir-Az-Zabane-Emam-HadiAS-Thaqalain_ir_1.mp3
52.42M
💠 🎁 با 25 جایزه 300.000 تومانی لطفا با دقت صوت را گوش داده و در پایان پاسخ سوالات زیر را در ایتا به آیدی @vaseteyefeyz ارسال فرمایید. 🍃مهلت ارسال پاسخ: تا شنبه (عید غدیر) ساعت 12 صبح 🍃زمان اعلام نتایج: شنبه ساعت 15 🍃برندگان در کانال @safineh_n معرفی میگردند : 1⃣با توجه به صوت، در روایت شریفه چه اثری بر ذکر فضائل حضرت امیرالمؤمنین(سلام الله علیه) بیان گردیده است؟ 2⃣در اسلام اصالت با چه امری است؟ 3⃣طبق روایت شریفه معرفت الله به چیست؟ 4⃣در زیارت شریفه ی غدیریه، حضرت امام هادی (سلام الله علیه) نباء عظیم در آیات مبارکات " عمّ یتساءلون عن النبا العظیم..." را بر چه کسی تطبیق فرموده اند؟ 5⃣در زیارت غدیریه ، حضرت امام هادی(سلام الله علیه) سلام خود را در هر فقره با چه عبارتی شروع میفرمایند؟ 6⃣در زیارت غدیریه ، حضرت امام هادی (سلام الله علیه) در مورد کسی که از روی فهم ولایت حضرت امیرالمؤمنین(سلام الله علیه) را انکار کند ، چه می فرمایند؟ ♻️جهت آشنایی هرچه بیشتر شیعیان با معارف غدیر نشر دهید🌷 @safineh_n
4_306746345236989933.pptx
2.11M
✅پاورپوینت پیامدهای فرامواشی غدیر •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از تبیان
💠 شیوه امیرالمومنین(ع) در حفاظت از بیت‌المال 👉 t.me/joinchat/AAAAADvx7b7x39Z-RbLMvw
هدایت شده از ریحانه
مجموعه داستان غدیر.pdf
7.37M
📗 کتاب کودک «خبر بزرگ» 💥 👧 انتشار مجموعه داستان‌های کودکانه از واقعه‌ی غدیر در آستانه‌ی عید سعید غدیرخم ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
﷽ / اسم امام علی ع در قرآن ❌ شبهه: اگر جانشینی حضرت علی از طرف خداست پس چرا اسم ایشان در قرآن نیامده تا ریشه اختلاف کنده بشه؟؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 👈 خدای سبحان می فرماید: اگر می خواستیم مردم امت واحدی قرار می دادیم [اما سنت ما بر آن است] تا مردم همواره با یکدیگر اختلاف داشته باشند [تا به معرفت برسند]. (هود/118) ♦️ از این آیه فهمیده می شود: اتحادی که بدون اختیار و بدون باشد ارزشی ندارد. اختلافات باید با شعور، آگاهی، اراده و اختیار برطرف گردد. به همین دلیل در جواب شبهه بالا میتوان گفت: اگر جانشینی حضرت علی حق نیست، چرا در قرآن نیامده که ایشان جانشین برحق پیامبر تا ریشه اختلاف کنده شود؟! ♦️ ثانیا تصریح به اسم برای رفع شک و تردید مناسبت است. این درحالی است که با توجه به سفارشات مکرر پیامبر ص در مورد حضرت علی ع، مسلمانان آن زمان شکی در جانشینی ایشان نداشتند. اما عده ای از روی قدرت طلبی و... تصمیم قطعی به غصب خلافت داشتند. 👈 سرپیچی از دستور پیامبر حتی در زمان خود پیامبر بارها اتفاق افتاده بود که معروف ترین آن جمع آوری غنائم در جنگ احد است. ♦️ با توجه به عزم جدی برای غصب خلافت، اگر در تصریح به اسم حضرت علی ع می شد، مخالفان سرسخت ، یا خود قرآن را تحریف می کردند، یا طرفداران حضرت علی ع را متهم به تحریف قرآن می کردند. 👈 (برای توضیح و نمونه ی تحریف معنوی در قرآن، به کتاب حماسه حسینی مراجعه کنید) ✅بنابراین، تصریح به اسم نه تنها سودی نمی بخشید، بلکه قرآن که محوریت اسلام را برعهده دارد نیز خدشه دار می کرد. بهترین روش برای بیان حق و جلوگیری از سوء استفاده، روش خود قرآن یعنی توصیف کسی است که شایستگی خلافت را دارد که بیان مصداق آن را به پیامبر ص واگذار کرده است. ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
. ⚘﷽⚘ ❌ شبهه/ 140 واقعه غدیر مربوط به نصب امامت و خلافت نیست، چرا پیامبر از کلمه خلیفه انتخاب نکرد بلکه از کلمه مولی استفاده کرد که به معنای دوست و یاور است. بلکه واقعه غدیر مربوط به ناراحتی برخی از اصحاب از حضرت علی در تقسیم غنائم یمن بوده که پیامبر ص درجواب شکایت آنها گفت من کنت مولاه ... (شبهه خلاصه شده است) ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi ♦️ قضیه ناراحتی و شکایت طبق اسناد مربوط به حدود ده ماه قبل از واقعه غدیر و در شهر مدینه بوده نه بازگشت از حج، که در آن نیز از امام علی تمجید میشود اما با الفاظی دیگر. (📚به این کتابها از اهل سنت مراجعه کنید: معجم أوسط طبراني ، ج6 ، ص163 و معجم كبير طبراني ، ج18 ، ص128 و مستدرك حاكم نيشابوري ، ج3 ، ص110) ♦️ کلمه خلیفه از اصطلاحاتی که است که بعدا رایج و در ادبیات سیاسی مسلمین وارد شد. در قرآن هم کلمه خلیفه به کار رفته شده اما نه به معنای شناخته شده ی فعلی آن. مثلا در مورد حضرت داود به کار برده شده (ص/۲۶) در حالیکه ایشان جانشین شخص خاصی نبوده است. ♦️ اما کلمه در آن زمان معنای روشنی داشته که همان سرپرستی است (البته نوع خاصی از سرپرستی است و در آن محبت نیز نهفته است) در قرآن کریم نیز همین معنا مد نظر قرار گرفته است. به طور مثال به آیه ذیل توجه کنید: 👈 در آیه 149 سوره آل عمران، (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تُطِيعُوا الَّذِينَ كَفَرُوا يَرُدُّوكُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خَاسِرِينَ) پس از آنکه خدای سبحان مومنان را از کفار نهی می کند، می فرماید: بَلِ اللَّهُ مَوْلَاكُمْ وَهُوَ خَيْرُ النَّاصِرِينَ (١٥٠/ آل عمران) الله، مولای شما است که بهترین یاوران است. ✅ از این آیه معلوم می شود کسی است که از او اطاعت می شود نه اینکه صرفا بحث دوستی و یاری مطرح باشد زیرا پس از نهی از اطاعت کفار، در آیه و در بیان اینکه مومنان از چه کسی باید اطاعت کنند «الله» را به عنوان مولای مومنان معرفی می کند. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi 💯 در نشر این مطلب عمل کنید! ┈┈••✾•🌺💛🌺•✾••┈┈
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌شبهه: نام گذاری سه تن از فرزندان امام علی(ع)را که به نامهای ابوبکر، عمر وعثمان بودند را نشان دهنده محبت اهل بیت(ع) نسبت به خلفا می دانند، و می گویند اگر امام علی(ع) به خلفا محبت نداشت پس چرا نام فرزندانشان را به نام آنها گذاشت؟ ✅پاسخ: 🆔 @shobhe_shenasi ⏪ اولا اسم های «عمر»، «ابوبکر» و «عثمان» و ...، اسامی خاص و اختصاصی خلفا نبوده است که این گونه نامگذاری ها نشانه ی ارادت به شخص خاصی محسوب شود، بلکه این نام ها در آن زمان بین عرب بسیار رایج بوده است به نحوی که ابن اثیر در کتاب «اسدالغابه فى معرفه الصحابه»، بیش از60 نفر از اصحاب پیامبر(ص) را نام مى‏برد که نام آنها،«عمر» و«عثمان» بوده است. ❇️ ثانیا سخنان صریح حضرت علی مبنی بر نارضایتی از عملکرد خلفا را نباید رها کرد و به موضوعی مانند نام گذاری استناد کرد. در معتبرترین کتاب اهل سنت یعنی «بخاری» جملات متعددی از حضرت مبنی بر نارضایتی از عملکرد خلفا وجود دارد. ❇️ امیرالمومنین دوستی قدیمی به نام عثمان بن مظعون داشتند که گفته شده علت نام گذاری یکی از فرزندان به نام عثمان، به یاد او بوده است. توضیح بیشتر را اینجا ببینید👇 ghorbanimoghadam.ir/983 ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
﷽، حدیث منزلت و خلافت حضرت علی علیه السلام. ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم ❌ شبهه ۶۲۵ شیعه برای خلافت بلافصل حضرت علی به حدیث منزلت تمسک می‌کنند (با علی انت منی بمنزلة هارون من موسی الا انه لا نبیّ بعدی) در حالی که حضرت موسی برادرش هارون را زمان مرگش انتخاب نڪرد ڪه جانشینش باشد بلڪه درمدتی ڪه موسی درڪوه طور بود این ڪار راانجام داد. پیامبر هم درسفر تبوڪ ڪه قرار بود از سفر برگردد حضرت علی رابه جایشان گذاشتند.نه این که برای بعد از رحلتشان... ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹اولا حدیث منزلت تنها یکی از صدها دلیل جانشینی حضرت علی علیه السلام است ثانیاً حدیث منزلت مخصوص غزوه تبوک نیست بلکه به دفعات متعدد و دست کم در سیزده جریان مختلف از پیامبر گزارش شده است، و به هیچ وجه به جریان و سبب خاصی اختصاص ندارد. (برخی از آن جریانات در کتاب المراجعات گردآوری شده است) ثالثا آنچه از حدیث منزلت فهمیده میشود، شأنیت حضرت امیر برای خلافتِ پیامبر است. یعنی همانطور که در شأنیت هارون برای خلافت موسی، تردیدی وجود ندارد، همین نسبت و منزلت برای حضرت امیر نیز وجود دارد. در واقع حدیث منزلت از تحققِ خلافت حضرت امیر در نبود پیامبر، به طور مطلق و بدون هیچ قیدی سخن میگوید. یعنی هر گاه پیامبر نباشد، و علی باشد، علی جانشین اوست. به عبارت رساتر، شأن و شایستگی خلافت در حضرت هارون و حضرت امیر متحقق است، و این شأن با دو شرط بالفعل خواهد شد : با نبود موسی یا پیامبر با وجود هارون یا علی مخصوصا اینکه خود پیامبر عزیز، با بیان عبارت (الا انه لا نبیّ بعدی) با صراحت اعلام می‌کنند که این جانشینی بیشتر ناظر به بعد از رحلت ایشان است، و الا اگر این جانشینی مخصوص زمان حیات ایشان بود، نیاز نبود تا به بود و نبود پیامبر پس از خود تصریح کنند. پس معلوم میشود که جانشینی حضرت امیر المومنین اگر چه در هنگام غزوه تبوک و مواقع دیگر گفته شده، اما ناشی از همان شأن و منزلت خلافت ایشان است که پس از رحلت پیامبر بروز اصلی آن خواهد بود. 🔹 پی‌نوشت‌ها ۱. استثنای بعد از اطلاق (یعنی عبارت: الا انه لا نبیّ بعدی)، دلالت بر عموم منزلت می‌کند. به عبارت دیگر اگر عبارت «إلّا انه لا نبی بعدی» نبود، ممکن بود تصور شود، که تنها یکی از خصلت های هارون نسبت به موسی را حضرت امیر نسبت به پیامبر دارد. اما استثنای موجود در حدیث ثابت میکند که تمام خصلت های هاروننسبت به موسی، در حضرت امیر نسبت به پیامبر متحقق است، مگر نبوت. » در نتیجه منزلتهای «اخوت »، «وزارت»، «شراکت در امر»، «شدت ازر »، «اصلاحِ قوم »، و «خلافت» از جمله منزلتهای مذکور هارون نسبت به موسی است که آیات قرآن صراحتاً بدان اشاره فرموده است، و تمامی این منزلتها در حضرت امیر نسبت به پیامبر متحقق است. ۲. هارون در نبود موسی خلیفه شد، ولی مردم فریب سامری را خورده و گوساله پرست شدند. کسی به یاری هارون آنگونه که باید نشتافت و هارون در میان قوم ضعیف ماند. و هارون به ناچار مصلحت را در صبر کردن دید. حال حدیث منزلت همه‌ی این وقایع را برای علی بیان پیش‌بینی می‌کند. یعنی امام علی در نبود پیامبر خلیفه است، اما سامریِ امت اسلام مردم را فریب داده و ایشان را از راه حق گمراه می‌کند. علی علیه‌السلام را کسی آن چنان که باید، حمایت نمیکند و علی در حال استضعاف مأمور به صبر می‌شود. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌ شبهه ۷۰۹ میگن تو نماز تیر از پای حضرت علی کشیدند و ایشان متوجه نشدند، پس چطور در حال رکوع نماز انگشتر خود را به فقیر دادند؟ 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 در قضایای تاریخی، باید به نقل ها و روایات تاریخی مراجعه کرد نه اینکه بر اساس ذهنیات خود چیزی را تایید یا رد کنیم، در مورد آیه ولایت نیز بهترین راه مراجعه به شأن نزول آیه است که توسط گروه‌ها و مذاهب مختلف نقل شده است. با مراجعه به منابع متعدد معلوم می‌شود که اعطای انگشتری در حال رکوع نماز توسط امیرالمومنین علیه السلام یک امر مسلم است که نه تنها در منابع شیعه آمده، بلکه علمای اهل سنت هم آن را در کتب تفسیری خود نوشته و برخی از آنها در این مورد معتقد به اجماع هستند. (به تفسیر الدرالمنثور ج۲ ص۲۹۳ و روح المعانی ج۶ ص۱۶۷، مراجعه کنید) اما شبهه بالا از این نشأت می‌گیرد که گمان می شود توجه به خدا و رسیدگی به خلق خدا با یکدیگر منافات دارد. نخیر! اولیاء الهی در عین توجه به خالق هستی، رسیدگی به نیازهای مخلوقات او (چه نیازهای مادی و چه معنوی مانند هدایت) را وظیفه‌ی خود می‌دانند. مضافاً اینکه میزان حضور قلب بر اساس نوع، زمان و مکان و عناصر دیگر متفاوت است. آن نمازی که تیر از پای علی علیه‌السلام کشیده می‌شود و ایشان متوجه نمی‌شود، می‌تواند نماز واجب یا نماز شب بوده باشد، اما نمازی که در آن به فقیر انگشتر انفاق کرد، یک نماز ساده. برای توضیح بیشتر می‌توان به داستان قرآنی حضرت یعقوب اشاره کرد که وقتی یوسف علیه‌السلام پیراهن خود را از مصر برای ایشان فرستاد، گفت: بوی یوسف به مشامم می‌رسد! (سوره یوسف آیه ۹۴) با اینکه فرسنگ‌ها فاصله بود، اما زمانی که حضرت یوسف در همان نزدیکی شهر کنعان، در چاه به سر می‌برد، هیچ خبر یا احساسی از او نداشت. این نشان می‌دهد که حالت‌های انسان، حتی اولیاء خدا، در شرایط مختلف، متفاوت است. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi