مقاله الف لام4.pdf
253.9K
🔹با گذشت بیش از سی سال از رحلت #امام_خمینی قدس سره الشریف تحریفگریها علیه ایشان همچنان ادامه دارد. تحریفاتی که در صورت غفلت جریان انقلابی در نهایت به تحریف انقلاب و نظام اسلامی منجر خواهد شد.
🔸ما باید ببینیم که کدام امام را به آیندگان خود معرفی خواهیم کرد؟ #امامِ_حقیقی که با سران رژیم پهلوی به هیچ وجه سر سازش نداشت؟ یا #امامِ_لیبرالمسلکها که با شخصی مثل پاکروان ارتباط و اعتماد ویژهای داشت و حتی توصیههایی به او میکرد تا در دادگاه پهلوی محکوم نشود؟
🔹در کتاب الف لام خمینی علاوه بر تحریفگریهای صریح؛ ملاکهای علمی نیز رعایت نشده و برای ساخت چهره #سازشمسلک از امام؛ خلافگوییهای غیرمستند آقای #منتظری و سلطنتطلب ورشکستهای چون #علینقی_عالیخانی بدون هیچ ملاک علمی به کار گرفته شده است که بخش چهارم مقاله الف لام، خدمت یا خیانت به صورت تفصیلی به این اشکال و اشکالات فراوان دیگر پرداخته است، هرچند تحریفات این کتاب که ناجوانمردانه علیه امام خمینی قدس سره الشریف کار شده است فراتر از یک یا چند یادداشت یا حتی مقاله است.
🔸اکنون جریان انقلابی در معرض آزمونی جدی قرار دارد و باید بدانیم اگر امروز با تاریخنگاری دولتی و تحریفگری رسمی برخورد نشود دروازههای تحریف امام با پول زرمداران و قدرت برخی احزاب و دولتمردان گشوده خواهد شد و تحریف امام؛ آغاز تحریف نرم انقلاب اسلامی خواهد بود.
📎بخش چهارم «الف لام، خدمت یا خیانت» در پیوست یادداشت قابل مطالعه است.
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
خوانش مقاله الف لام خدمت یا خیانت بخش اول.mp3
9.68M
🔻بازنشر🔻
🎧مقاله صوتی الف لام، خدمت یا خیانت/بخش اول
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
2. خوانش مقاله الف لام خدمت یا خیانت بخش دوم .mp3
9.12M
🔻بازنشر🔻
🎧مقاله صوتی الف لام، خدمت یا خیانت/بخش دوم
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
الف لام بخش سوم.mp3
9.25M
🎧مقاله صوتی الف لام، خدمت یا خیانت/بخش سوم
تحریف خط امام خمینی و مخدوش کردن چهره ملکوتی ایشان خط قرمز هر #شخصیت_انقلابی است. از این رو سلسله مقالات انتقادی حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی در خصوص این کتاب منتشر شد که بخش اول تا چهارم آن را در اختیار مخاطبان محترم قرار دادیم:
◀️علاوه بر این مقالات به صورت صوتی نیز در دو بخش منتشر شد:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/681
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/686
📎هماکنون بخش سوم این مقاله صوتی را میتوانید در پیوست دریافت کنید.
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
الف لام بخش چهارم.mp3
23.63M
🎧مقاله صوتی الف لام، خدمت یا خیانت/بخش آخر
خوانش مقاله انتقادی تاریخنگار انقلاب اسلامی، حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی در خصوص کتاب الف لام خمینی
◀️صوت بخش اول تا سوم:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/681
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/686
...
📎هماکنون بخش چهارم این مقاله صوتی را میتوانید در پیوست دریافت کنید.
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📸عکس نوشته تحریفات کتاب الف لام خمینی/ بخش اول: ترسیم چهره بی منطق و نامحبوب از امام خمینی قدس سره
🔹تقلیل پیوستگان و دلبستگان به امام خمینی در حد اقشار سنتی
🔸نقل اقوال غیرواقعی از اختلاف میان امام و مراجع تقلید
🔹گزارش دور از واقعیت در مورد استقبال از امام قدس سره در نجف
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📸عکس نوشته تحریفات کتاب الف لام خمینی/ بخش دوم: انتسابهای دروغ به امام خمینی قدس سره
🔹تمجید غیرواقعی از شیخ حسن روحانی
🔸انتساب دروغ پردازی به امام در اظهارات فرستاده آیت الله گلپایگانی
🔹کوچک کردن شخصیت امام با تمجیدهای دروغ
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📸عکس نوشته تحریفات کتاب الف لام خمینی/ بخش سوم: رعایت نکردن اصول تاریخ نگاری
🔹توجه نکردن به رویکرد پژوهشی با سر هم بندی کردن مطالب
🔸اتکا به اخبار کذب و بی اساس
🔹وارونه نویسی و اتکا به اخبار آکنده از خطا
🔸استفاده از روایتهای ساختگی به اسم بی طرفی
🔹فقدان قدرت تحلیل و ابهام زایی در مسائل تاریخی
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📸عکس نوشته تحریفات کتاب الف لام خمینی/ بخش چهارم: ترسیمی از امامِ سازشکار
🔹معرفی امام به عنوان ستایشگر رضا خان پهلوی
🔸معرفی امام به عنوان شخصیتی که مراقب ضربه نخوردن شخصیت محمدرضا پهلوی است
🔹برچسب ارتباط اعتمادآمیز با عناصر امنیتی رژیم پهلوی مثل پاکروان
🔸معرفی چهره ای لیبرال از امام
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📸اطلاعنگاشت: تحریفات کتاب الف لام خمینی
◀️شخصیت و مسلک امام خمینی قدس سره رکن انقلاب اسلامی است و تحریف ایشان به انحراف انقلاب از ریل اصلی خود منجر خواهد شد.
به حق می توان تاریخ نگاران انقلابی و متعهد را مرزبانان سیره و سلوک امام دانست. امید است جبهه انقلاب با هوشیاری و بصیرت خود به این وظیفه خطیر عمل نمایند.
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻حضور تحریفگر مکتب امام خمینی در شهر خون و قیام
🔹شهر مقدس قم را به حق میتوان #خاستگاه_انقلاب_اسلامی دانست. شهری که مردمش تا پای جان در راه دفاع از امام خمینی قدس سره ماندند و در کنار ملت ایران انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.
🔸امروز نیز سیره و شخصیت امام خمینی الگویی برای تمام مردم مسلمان و آزادیخواه است و دشمنان میدانند که چنین شخصیتی حذفشدنی نیست در نتیجه #پروژه_تحریف را در دستور کار خود قرار میدهند و در این راه همفکران یا مزدوران خود را به کار میبندند.
🔹یکی از مصادیق جدی تحریف در چند سال اخیر کتاب الف لام خمینی نوشته #هدایتالله_بهبودی است که از مزایای وزارتی و دولتی خوبی بهرهمند شد. تا کنون نقدهای فنی و علمی فراوانی به این کتاب وارد شده که موارد مختلف را به عرض مخاطبان محترم رساندیم.
🔸بنابر اخبار منتشر شده یکشنبه 27بهمن هدایتالله بهبودی به قم خواهد آمد و با سابقهای که از ایشان سراغ داریم باید منتظر بود و دید که چه تحریفات تازهای در خصوص سیره امام خمینی قدس سره الشریف و حتی مقام معظم رهبری ایجاد خواهد کرد.
🔹امید است چهرههای متعهد و فاضل انقلابی با هوشیاری هرچه بیشتر به مقوله تحریف جبرانناپذیر چهره امام توجه کنند و با این پروژه خطرآفرین مقابله متقنی داشته باشند.
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻به مناسبت سالروز قیام تاریخ ساز مردم تبریز در 29 بهمن
قیام مردم تبریز؛ قیام زینبی یا تظاهراتی خشمآلود؟!
🔹خواندن عمیق و دقیق تاریخ ما را به ظرفیتهای شگفتانگیز مردممان بیش از پیش آشنا میکند. یکی از درخششهای تاریخی ملت ایران به دست مردم تبریز در سال 1356 رقم خورد. هنگامی که خون #مردم_مبارز_قم در 19 دی ریخته شده بود و قیام #مردم_تبریز چهل روز پس از آن باعث شد آن خونهای پاک به هدر نرود.
🔸« اگر برای جوانهای عزیزی که آن روز[۲۹ بهمن ۵۶] را ندیدند، بخواهیم در دو جمله مسئله را تصویر کنیم، مسئله این است که یک حرکتی در مواجهه با #رژیم_غدار، از یک نقطهای، یعنی از حوزهی علمیه قم و مردم قم سربلند کرد، رژیم بیباک و غدار و متکی به #آمریکا بهشدت آن را سرکوب کرد، نفسها در سینهها حبس شد. همه خیال کردند قضیه تمام شد.
🔹آن نقطهای که نگذاشت این قضیه به اینجا ختم شود و یک حادثه را تبدیل به یک جریان و یک فرایند کرد، عبارت بود از #تبریز و #آذربایجان. یعنی مردم غیور و شجاع و باهوش تبریز، یک حادثه را تبدیل کردند به یک جریان؛ نگذاشتند این حادثه در قم دفن شود.
🔸اگر بخواهیم تشبیه کنیم به حوادث صدر اسلام، مثل کار جناب #زین_العابدین و #زینب_کبری در حفظ حادثهی عاشورا و نگذاشتن و مانع شدن از اینکه این حادثه در صحرای کربلا دفن شود و فراموش شود. شما این را یک پرچمی کردید و با قدرت این را در دست نگه داشتید و این پرچم شد شاخص. این، اهمیت حادثه را نشان میدهد. »(مقام معظم رهبری ۱۳۸۶/۱۱/۲۸)
🔹پینوشت:
یکی از ظلمهای مورخین غیردقیق یا مغرض؛ کتمان حماسههای مردم و سرپوش گذاشتن بر آن است. به طور مثال جناب آقای بهبودی در کتاب #الف_لام_خمینی قیام مردم تبریز را در حد یک مراسم عزاداری «که میتوانست با آرامش آغاز و انجام یابد» تقلیل میدهد و غیرت، هوشمندی و شجاعت مردم تبریز در برپایی آن شور عظیم را به صورت مراسمی ساده جلوه میدهد که به خاطر عصبانیت یک دانشجوی جوان از رئیس کلانتری بازار تبریز به تظاهراتی خونین بدل شد.
◀️آقای بهبودی در کتاب مذکور مینویسد:
«قرار بود به مناسبت چهلمین روز کشتههای قم، در مسجد قزللی مراسمی برپا شود. مأموران این را میدانستند. مردم پشت در منتظر ماندند، بلکه باز شود. رئیس کلانتری بازار تبریز اجازه گشوده شدن در مسجد و شروع مراسم را نمیداد. او در برابر خواستهای پیاپی حاضران، آن معبد توحیدی را با جایگاه ستوران یکی دانست. دانشجوی معترضی که تاب این توهین را نداشت با پاره آجری به سوی او حمله برد، اما با گلولهای نقش زمین شد. مراسمی که میتوانست با آرامش آغاز و انجام یابد، به تظاهراتی خشمآلود تبدیل شد و با شتاب در شهر گسترش یافت.»(الف لام خمینی ص809)
🔹 اختلاف نظرهای علمی در مبانی تاریخ نگاری یا اختلاف روایتهای مختلف از یک واقعه به شرط تلاش حداکثری برای کشف حقیقت، امری پذیرفتنی است اما تکیه بر منابع مخدوش و روایت های دروغ، که منجر به تولید تحریف می شود، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
لذا اگر یک منبع تاریخی به هر دلیل حاوی تحریفات آشکار (هرچند اندک) باشد، ارزش استناد و اتقان علمی را نخواهد داشت
حال اگر تعداد این تحریفات به مرز نامتعارف برسد، و بعد از نقد علمی تحریفات، اقدامی در جهت اصلاح و جبران آن صورت نگیرد، خدای ناخواسته شبهه غرض ورزی نویسنده در تحریف عمدی افزایش مییابد. خاصه آنکه بعد از طرح اشکالات علمی، هیچ قدم و اقدامی در جهت پاسخ به ایرادات مستند یا اصلاح خطاها، مشاهده نشود.
🔸امیدواریم جناب آقای بهبودی که ظاهرا در سایه پشتیبانی برخی #مراکز_دولتی آسودهاند، به نقدهای منطقی و متین پاسخ گویند و شبهات را در خصوص کتاب پرتحریف خود بزدایند.
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.