eitaa logo
نکات ناب آیت الله جوادی آملی
322 دنبال‌کننده
586 عکس
250 ویدیو
2 فایل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🔍(قل اندعوا من دون الله ما لا ینفعنا ولا یضرنا و نرد علی اعقابنا بعد اذ هدانا الله کالذی استهوته الشیاطین فی الارض حیران..)‼ 📚تفسیر کامل هست مگر مطالبی که از حوصله عزیزان خارج باشد.... @R_seyedi313💬
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دانش‌آموزان آمریکایی هم در حمایت از دانشجویان حامی فلسطین به‌پا خاستند 🔹 بوستون در پاسخ به سرکوب دانشجویان توسط پلیس، کلاس‌های درس را ترک کردند و در حمایت از تظاهرات دانشجویان علیه صهیونیست‌ها به خیابان آمدند. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: : لام در لكم براي غايت و (نه علت غايي) است؛ يعني، تدبيرهايي كه نمونه‏هايش در اين آيه ذكر شده، براي تأمين منافع شما انسانهاست. ❇️ : ارض است و بر هر چه در مقابل «سماء» قرار گيرد اطلاق مي‏شود و در قرآن كريم اطلاقاتي دارد كه برخي وسيعتر از برخي ديگر است؛ زيرا گاهي بر از زمين اطلاق مي‏شود؛ مانند (يا قوم ادخلوا الأرض المقدسة)، (وأورثكم أرضهم وديارهم)و گاهي مراد از آن همه است؛ مانند: (والأرض مددناها وألقينا فيها رواسي)، (ألم نجعل الأرض كفاتاً) و گاهي نيز مراد از آن مجموع در برابر عالم ملكوت است؛ مانند: (الله نورالسماوات والأرض)، (وله المثل الأعلي في السماوات والأرض). بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خانواده‌های اسرای صهیونیست: برای آزادی اسرا، باید کابینۀ نتانیاهو را سرنگون کنیم 🔸ساعتی پیش القسام اعلام کرد که اسیر ۵۱ سالۀ صهیونیست (با تابعیت انگلیسی) به‌دلیل نبود امکانات پزشکی جان خود را از دست داده است. 🔹خانواده‌های اسرا در واکنش به این خبر در بیانیه‌ای اعلام کردند: اگر می‌خواهیم گروگان‌ها را نجات دهیم، ابتدا باید کابینۀ نتانیاهو را سرنگون کنیم. دولت اسرا را به حال خود رها کرده است تا بمیرند. مردم با ما به خیابان‌ها بیایید و تظاهرات کنید. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: 🔳 : علت تكرار كلمه «سماء» در جمله (والسّماء بناء وأنزل من السّماء ماءً) و نياوردن ضمير به جاي اسم ظاهر آن است كه سمائي كه همچون ‏اي بر زمين سايه افكنده و مانند سقفي بنا شده است با آسماني كه است فرق دارد. آسمان اوّلي محل نظام كيهاني و اختران ثابت و سياري است كه در مدارهاي رياضي، نه طبيعي، سير مي‏كند؛ چنانكه از اقدمين موروث است و متأخران به آن رسيده‏اند، نه در اجرام فلكي و اجسام سپهري كه در محورهاي طبيعي قرار دارد؛ چنانكه قدما مي‏پنداشتند، ولي آسمان دومي همان جو متراكم بالاي زمين است كه جايگاه ابرهاست. 🔲تذكّر: تعبير از آسمان حسّي به سقف در آيه: (وجعلنا السماء سقفاً محفوظاً) به حسب بشر است؛ چنانكه تعبير از آن به بناء نيز به همين مناسبت است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خروش مردم در حمایت از فلسطین 🔹 «مرگ بر اسرائیل»در سراسر خیابان شیبویا در توکیو طنین انداز شد. ✍برای ژاپنی های همیشه بیخیال این خروش بحساب میاد😉 https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جشن فارغ التحصیلی دانشگاهیان در آمریکا با پرچم فلسطین ▪️ دانشجویان فارغ التحصیل یک دانشگاه امریکا پس از دریافت مدرک فارغ التحصیلی پرچم فلسطین را به یکی از مسؤولان دانشگاه هدیه میدهند. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: 🟨 : در جمله (فأخرج به من الثّمرات)، «باء» در «به» براي است و خداوند با اين كلام نظام سبب و مسبّبي در جهان عيني را تأييد مي‏كند. گرچه علل و عوامل مادّي در رويش گياهان و پرورش ميوه‏هاي متنوع سهم به سزايي دارد، ليكن گذشته از آن كه همه آنها مخلوق خداوند است، تأثير آنها در پيدايش و رويش تأثير اِعدادي است، نه . ⬜️ : ثمر عبارت است از هر چيزي كه از چيز ديگر و متولد شود؛ مطلوب باشد يا نامطلوب و مادي باشد يا معنوي و در امور مادي خوراكي باشد يا غيرخوراكي. ◻️در قرآن كريم ثمر بر ميوه‏هاي درختان ومحصول بوته‏ها، يعني مجموع فرآورده‏هاي باغداري و كشاورزي اطلاق شده‏است؛ مانند: (ثم كلي من كلّ الثمرات)، (ونقص من الأموال والأنفس‏والثمرات). در آيه محل بحث نيز مراد از «ثمرات» چنين معنايي است. ◽️تذكّر: چون اعم از مأكول و ملبوس و... است، بنابراين، هر چه براي بشر سودمند است خواه به واسطه و خواه بي‏واسطه، رزق است. از اين‏رو قرآن چنين مي‏فرمايد: (متاعاً لكم ولأنعامكم)(كلوا وارعوا أنعامكم). بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: 🟣 : «انداد» جمع «نِدّ» است و «نِدّ» به معناي مثل و شبيه نيست، بلكه به معناي چيزي است كه در مقابل شي‏ء و مخالف آن باشد و ادّعاي مماثلت در اعمال و امور نيز داشته باشد. پس در معناي ندّ سه عنصر ملاحظه شده: ، و و اگر در موردي هر سه قيد ملاحظه نشود، كاربرد واژه نِدّْ مَجاز خواهد بود. 🟡 بر اين اساس، ندِّ خدا شامل مي‏شود آنچه را كه در مقابل خدا قرار گيرد و مخالف اراده او باشد و ادّعاي معبود و مطاع بودن نيز داشته باشد و اين معناي جامعْ دارد؛ مانند هواي متَّبَع، امير مطاع و مال محبوب و همچنين اصنامي كه بت‏پرستان به تأثير آنها در امور معتقد بودند. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan