eitaa logo
نکات ناب آیت الله جوادی آملی
322 دنبال‌کننده
584 عکس
248 ویدیو
2 فایل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🔍(قل اندعوا من دون الله ما لا ینفعنا ولا یضرنا و نرد علی اعقابنا بعد اذ هدانا الله کالذی استهوته الشیاطین فی الارض حیران..)‼ 📚تفسیر کامل هست مگر مطالبی که از حوصله عزیزان خارج باشد.... @R_seyedi313💬
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴فوری/ ای: خونخواهی را وظیفه خود می‌دانیم/رژیم صهیونیستی زمینه مجازات سخت را برای خود فراهم ساخت ⏪متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه : بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون ملت عزیز ایران! ▪️رهبر شجاع و مجاهد برجسته‌ی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاء‌الله پیوست و جبهه‌ی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت. ▪️شهید هنیه سالها جان گرامی‌اش را در میدان مبارزه‌ئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آماده‌ی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم. اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم. سید علی خامنه‌ای 10 مرداد 1403 مصادف با 25 محرم 1446 https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۳:"وَإِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ" ⛓بحث: یا ؟ 🟡 تذکّر: اقامه شاهد به معنای گواه در بازار عکاظ یا میدان مفاخره دیگر به نوبه خود ارائه ناصر و معین خواهد بود. معنای دوم شهید (گواه) از جهتی تناسب داخلی دارد؛ یعنی، با متن خود آیه محلّ بحث است؛ زیرا اگر دعوت برای نصرت باشد پیش از انجام کار معهود ذکر می شود؛ مانند: « فادعوهم فلیستجیبوا لکم »، « ...قل ادعوا شرکاءکم ثمّ کیدونِ فلاتنظرون »، « قل ادعوا الذین زعمتم من دونه فلایملکون کشف الضرّ عنکم ولاتحویلاً » که در این موارد چون کمک در اصل فعلْ مطلوب است دعوت پیش از انجام فعل ذکر می شود و اگر بعد از انجام فعل ذکر شود چنین دعوتی برای خواهد بود، نه کمک در اصل فعل. 🔵 البته گواهی بر صدق مدّعی به نوبه خود تأیید و نصرت اوست و چون در آیه محل بحثْ دعوت بعد از ذکر اصل فعل که همان اتیان سوره ای مثل قرآن است ذکر شد، از این رو مناسب است، نه نصرت. البته این وجه نیز درخور تأمّل ناقدانه است؛ زیرا در آیه: « قل فأتوا بسورة مثله وادعوا من استطعتم من دون الله إن کنتم صادقین » و « قل فأتوا بعشر سور مثله مفتریات وادعوا من استطعتم من دون الله » با این که دعوت بعد از بیان اصل فعل ذکر   شده، باز به معنای است. مگر آن که گفته شود، در خصوص مورد بحثْ دعوت شده شهدایند و اصل شهادت به معنای گواهی است، نه نصرت. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۳:"وَإِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ" ⛓بحث:   1⃣انغمار(پنهان شدن) مخالفان قرآن در ریب  تحجّر، جمود، لجاج، عناد، لَدَد، و بالاخره طغوای صنادید حجاز ایجاب کرد که به جای تعبیرهایی مانند: «إن ارتبتم» و «إن شککتم» که تعبیر ملایمی است گفته شود: « إن کنتم فی ریب » ، که تعبیر است و نشانه انغمار آنان در چاه ریب است و مشابه تعبیر مزبور درباره قیامت نیز وارد شده است. 2⃣راه تقوای علمی  آیه مورد بحث راه تقوای علمی را به انسانها نشان می دهد. تقوای علمی آن است که انسان نه مطلبی را بپذیرد و نه رأیی را تکذیب کند؛ زیرا تصدیق بی تحقیق و تکذیب بی دلیل هر دو نارواست. کسی که دارای تقوای علمی است، پیش از تحقیق درباره چیزی، شک دارد، ولی پس از تحقیق نسبت به یکی از دو طرف جزم پیدا می کند و اگر بعد از تحقیق نیز در حال شک بماند نشانه آن است که بنیان مرصوص فکری ندارد. 🔘 خدای سبحان در این آیه به مخالفان قرآن می گوید برای رفع شک معیار این است که اگر این کتاب سخن خدا باشد آوردن نظیر آن است و اگر سخن بشر باشد آوردن مثل آن ممکن است؛ پس خود را بیازمایید و این راه تقوای علمی است، که قرآن فراسوی پژوهشگران قرار می دهد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا