eitaa logo
نکات ناب آیت الله جوادی آملی
322 دنبال‌کننده
584 عکس
248 ویدیو
2 فایل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🔍(قل اندعوا من دون الله ما لا ینفعنا ولا یضرنا و نرد علی اعقابنا بعد اذ هدانا الله کالذی استهوته الشیاطین فی الارض حیران..)‼ 📚تفسیر کامل هست مگر مطالبی که از حوصله عزیزان خارج باشد.... @R_seyedi313💬
مشاهده در ایتا
دانلود
5.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥‌ موشک‌های ایرانی در جای اسرائیل 🔹‌‌پایگاه هوایی نواتیم که مرکز آموزشی و نگهداری از جنگنده F35 هست امن‌ترین نقطه اسرائیله. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ" ⛓بحث: و               4⃣مراد از در قرآن 📢 گرچه در قرآن گروهی «حَصَب» و «حَطَبِ» دوزخ معرّفی شده اند، لیکن هیچ کدام از این عناوین نمی تواند عنوان وَقُود را در سنگ یا هیزم جهنم منحصر کند؛ زیرا بین ادله اثباتی عناوین یادشده تنافی نیست؛ چون همان طور که محتمل است مراد از وَقُود، مادّه سوختی نظیر هیزم باشد، محتمل است آتش زنه یا آتش گیره باشد؛ چنانکه جمع عناوین سه گانه (وقود، حَصَب، حَطَب) برای یک در سه حال ممکن است و همچنین توزیع آنها نسبت به افراد گوناگون ممکن خواهد بود؛ یعنی، برخی از صنادید شرک و سران الحاد، وقود به معنای آتش زنه باشند و عده ای از پیشوایان وَقُود به معنای آتش گیره باشند و گروهی از کافران نیز وقود به معنای هیزم دوزخ باشند. 📣آنچه بر اثر تناسب حکم و موضوع می توان حدس زد این است که که مردم را به آتش دعوت کرده اند: « وجعلناهم أئمّةً یدعون إلی النار »، به مثابه آتش زنه یا آتش گیره باشند و پیروان مقصّر آنها به منزله هیزم. سرّ این تناسب آن است که زمامدار الحاد در دنیا که مردم را به کفر و ارتداد فرامی خواند و به تعبیر قرآن کریم، جامعه را به سوی آتش جذب می کرد و در قیامت پیشاپیش دیگران قیام و اقدام دارد و پیروان خود را به دوزخ می برد: « ...فاتبعوا أمر فرعون وما أمر فرعون برشید٭ یقدم قومه یوم القیامة فأوردهم النار وبئس الورد المورود » می تواند در قیامت وقود به معنای آتش زنه یا آتش گیره پیروان مقصّر خود باشد. نموداری از وقود دوزخ در آیه: « إنّ الذین کفروا لن تغنی عنهم أموالهم ولا أولادهم من الله شیئاً وأُولئک هم وقود النار »   « کدأب آل فرعون والذین من قبلهم کذّبوا بآیاتنا فأخذهم الله بذنوبهم والله شدید العقاب » آمده است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
.... امام خامنه ای : بنده به جد عزادارم، حادثه ای که اتفاق افتاد حادثه کوچکی نیست . فقدان حادثه کمی نیست و جدا ما را عزادار کرده است... https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ" ⛓بحث: و            5⃣سرّ تقدیم «ناس» بر «حجارة» 📂 معبود باطل مانند فرعون گاهی از راه اغوا، اضلال، ارعاب، تهدید، تحدید، تجبیب و تطمیع از عوامل روانی، سیاسی، اقتصادی و مانند آن خود را بر عابد تحمیل می کند و کالای عبادت را از او به ثمن بخس می خرد. در این حال بدتر از عابد وَثَنی و صَنَمی است و زودتر به دوزخ می رود؛ چنانکه درباره فرعون گذشت و زمانی بر اثر جهل علمی یا جهالت عملی خود عابد مورد پرستش جاهلانه او قرار می گیرد؛ مانند اصنامْ و اوثانِ معهود. در این حال بدتر از معبود بوده و بیشتر از او عذاب می بیند. 📁 از این رو در آیه محل بحث « ناس »  بر « حجارة »  مقدم شد؛ چنانکه در آیه « إنّکم وما تعبدون... » و نیز در آیه «أُفّ لکم ولما تعبدون... »، پیش از معبود یاد شدند؛ گرچه تقدم ذکری چندان مؤثّر نیست، لیکن فی الجمله نشانه اهتمام به مطلب است. از این جا می توان استظهار کرد که آثار انسان مُتَوقّد بیش از آثار کبریت سیاه مُتّقِد است که در اشاره پنجم گذشت. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
13.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناسان عرب: 📍شگفت زده شدیم! امروز حد و اندازه واقعی قدرت نظامی ایران را متوجه شدیم و می‌توان گفت از لحاظ امنیتی این حمله ایران، هفت اکتبری جدید برای نتانیاهو رقم زد... 🆔 @Kavoshmedia
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ" ⛓بحث: و             6⃣دعوت به ایمان و امتثال 🔘 پیام آیه محل بحث بعد از تنزّل از حدّ اعلاست؛ یعنی، اگر شما طبق برهان علمی و عدل و انصاف عملی قانع شدید و بودن قرآن کریم را فهمیدید و به استناد دلیل عقلی از یک سو و به اعتماد بر کرامت انسانی خود از سوی دیگر آزادانه و عارفانه رسالت رسول اکرم را پذیرفتید برابر کرامت فطری خویش و طبق فتوای برهان عقلی قیام کرده اید و اگر از مدار برهان علمی و عدل عملی خارج شدید و در محور حریّت و کرامت حرکت نکردید، لااقل که نازلترین مرحله ایمان و امتثال است، رسالت رسول گرامی صلی الله علیه و آله و سلم را بپذیرید و به آسمانی بودن قرآن مؤمن شوید. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
12.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ واکنش قاطع مجری شبکه الحوار به مخاطب مخالف ایران: 📍می‌گویید ایران از طریق حمایت از فلسطین منافع خود را دنبال می‌کند، خب شما هم بیایید از فلسطین حمایت کنید و دنبال منافعتان باشید، مشکل این مسائل نیست، مشکل ترسو بودن شماست، رهبر ایران با ، دشمن را به چالش کشید و اقدام وزیرخارجه ایران در نیز هم آورد طلبی آشکار بود و با جرئتی بی نظیر انجام شد... 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ" ⛓بحث: و            7⃣جایگاه مُسَیْلمه  آنچه به عنوان خبر غیبی در آیه محل بحث مطرح شد: « ...فإن لم تفعلوا ولن تفعلوا » با آنچه از افرادی مانند نقل شده منافات ندارد؛ زیرا این گونه از منسوجات عنکبوتی نه به عنوان شرکت در ساحت تحدی و صحنه مبارزه و هماوردی و اِتیان به مثل مطرح است، بلکه داعیه آنان این بود که این اباطیل وحی است و از آن جهت که هیچ وضیع شنیعی توان چالش و هماوردی با رفیع سنیع را ندارد، خرافات مسیلمه هرگز در طراز معلّقات سبع و سایر سروده های زمامداران فصاحت و سردمداران بلاغت حجاز نبود، چه رسد به همتایی با کلام خدا و همسانی با کتاب او. مضمون این مطلب را در تفسیر ابوحیان اندلسی می توان یافت. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan