eitaa logo
نکات ناب آیت الله جوادی آملی
321 دنبال‌کننده
580 عکس
248 ویدیو
2 فایل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🔍(قل اندعوا من دون الله ما لا ینفعنا ولا یضرنا و نرد علی اعقابنا بعد اذ هدانا الله کالذی استهوته الشیاطین فی الارض حیران..)‼ 📚تفسیر کامل هست مگر مطالبی که از حوصله عزیزان خارج باشد.... @R_seyedi313💬
مشاهده در ایتا
دانلود
13.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناسان عرب: 📍شگفت زده شدیم! امروز حد و اندازه واقعی قدرت نظامی ایران را متوجه شدیم و می‌توان گفت از لحاظ امنیتی این حمله ایران، هفت اکتبری جدید برای نتانیاهو رقم زد... 🆔 @Kavoshmedia
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ" ⛓بحث: و             6⃣دعوت به ایمان و امتثال 🔘 پیام آیه محل بحث بعد از تنزّل از حدّ اعلاست؛ یعنی، اگر شما طبق برهان علمی و عدل و انصاف عملی قانع شدید و بودن قرآن کریم را فهمیدید و به استناد دلیل عقلی از یک سو و به اعتماد بر کرامت انسانی خود از سوی دیگر آزادانه و عارفانه رسالت رسول اکرم را پذیرفتید برابر کرامت فطری خویش و طبق فتوای برهان عقلی قیام کرده اید و اگر از مدار برهان علمی و عدل عملی خارج شدید و در محور حریّت و کرامت حرکت نکردید، لااقل که نازلترین مرحله ایمان و امتثال است، رسالت رسول گرامی صلی الله علیه و آله و سلم را بپذیرید و به آسمانی بودن قرآن مؤمن شوید. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
12.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ واکنش قاطع مجری شبکه الحوار به مخاطب مخالف ایران: 📍می‌گویید ایران از طریق حمایت از فلسطین منافع خود را دنبال می‌کند، خب شما هم بیایید از فلسطین حمایت کنید و دنبال منافعتان باشید، مشکل این مسائل نیست، مشکل ترسو بودن شماست، رهبر ایران با ، دشمن را به چالش کشید و اقدام وزیرخارجه ایران در نیز هم آورد طلبی آشکار بود و با جرئتی بی نظیر انجام شد... 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ" ⛓بحث: و            7⃣جایگاه مُسَیْلمه  آنچه به عنوان خبر غیبی در آیه محل بحث مطرح شد: « ...فإن لم تفعلوا ولن تفعلوا » با آنچه از افرادی مانند نقل شده منافات ندارد؛ زیرا این گونه از منسوجات عنکبوتی نه به عنوان شرکت در ساحت تحدی و صحنه مبارزه و هماوردی و اِتیان به مثل مطرح است، بلکه داعیه آنان این بود که این اباطیل وحی است و از آن جهت که هیچ وضیع شنیعی توان چالش و هماوردی با رفیع سنیع را ندارد، خرافات مسیلمه هرگز در طراز معلّقات سبع و سایر سروده های زمامداران فصاحت و سردمداران بلاغت حجاز نبود، چه رسد به همتایی با کلام خدا و همسانی با کتاب او. مضمون این مطلب را در تفسیر ابوحیان اندلسی می توان یافت. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ" ⛓بحث: 1⃣وقود دوزخ 🟡  ـعن العسکری(علیه السلام):« « فاتقوا النار التی وقودها الناس » : أی حطبها». 🟣 اشاره: حدیث مزبور بعد از دو عنصر محوری   📢دو عنصر محوری دلالت دارد بر این که معنای وقود، است، نه آتش زنه، نظیر زَنْد و مسعار. عنصر محوری اول و عنصر محوری دوم و در غیر این صورت با آنچه در بحث تفسیری گذشت ناهماهنگ نیست. 🔊برخی از که بر اثر استحکام و تصلب در درازمدّت مشتعل است و هیزمهای دیگر را فروزان و افروخته می کند ولی خودش همچنان به عنوان اخگری ثابت می ماند مشمول حدیث یادشده خواهد بود. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
9.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناس شبکه خبری ترکیه: 📍به شکست ناپذیری اسرائیل عادت کرده بودیم اما ایران این تصویر را شکست و باید اعتراف کنیم تنها دولت مسلمانی که اسرائیل را زد ایران بود... 🆔 @Kavoshmedia
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ" ⛓بحث: 2⃣ ☑️  ـعن أمیرالمؤمنین(علیه السلام):«ولقد مررنا مع رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم بجبل وإذاً الدّموع تخرج من بعضه، فقال له: ما یبکیک یا جبل؟ فقال: یا رسول الله! کان المسیح مرّبی وهو یخوّف النّاس بنارٍ وقودها النّاس والحجارة، فأنا أخاف أن أکون من تلک الحجارة. قال صلی الله علیه و آله و سلم: لا تخف، تلک الحجارة الکبریت فقرّ الجبل وسکن وهدأ وأجاب». ☑️ ـعن ابن مسعود: إنّ الحجارة الّتی ذکرها الله فی القرآن فی قوله « وقودها النّاس والحجارة »  حجارة من کبریت خلقها الله عنده کیف شاء. ☑️ ـعن علی بن الحسین(علیه السلام):«والحجارة حجارة الکبریت أشد الأشیاء حرّاً أعدّت تلک النّار للکافرین... ». 📢 اشاره: سنگها مانند اشیای دیگر اهل تسبیح، سجود، اسلام، امتثال طائعانه و مانند آن است و در جریان هم آوایی کوهها با حضرت داود(علیه السلام)[در قرآن]: « یا جبال أوّبی معه »، « وسخّرنا مع داود الجبال یُسبّحْن والطیر » ، آنها کاملاً مطرح است. بنابراین، هیچ محذور عقلی یا نقلی در محتوای این گونه از نصوص نیست. البته اعتبار سند برابر ضوابط ویژه لازم است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan