7.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ نماینده بلژیکی پارلمان اروپا:
📍امروز همه فهمیدهاند که جان فلسطینیان به اندازه اوکراینیها برای اروپا ارزش ندارد...
☑️ @Kavoshplus
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
💎آیه۲۵ "وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ"
⛓بحث: #لطایف و #اشارات
4⃣گونه های #متفاوت تبیین معاد
🟡 معاد از برخی جهات #همتای توحید است؛ یعنی، فطرت انسان هرگز به زوال و نابودی خود فتوا نمی دهد و هیچ گاه به یاوه بودن نظام کیهانی و بیهوده بودن گستره آفرینش حکم نمی کند و ابداً به مساوی بودن مُوَحّد و ملحد و یکسان بودن عادل و ظالم و مانند آن رأی نخواهد داد. قهراً محکمه عدل و میز قضای حق وجود دارد که به حسابها رسیدگی می شود و چون چنین داوری عادلانه در دنیا میسور نیست، در حیات پس از مرگ خواهد بود. این معنا به طور اجمال در سویدای دل هر صاحبدلی وجود دارد.
🟣 بر همین اساس، قرآن کریم معاد را همانند مبدأ به #انحای_گونه_گون بازگو می کند. گاهی بدون ذکر دلیل؛ مانند آیه محل بحث و گاهی با سوگند؛ مانند: « زعم الذین کفروا أن لن یبعثوا قل بلی و ربّی لتبعثنّ ثمّ لتنبّؤن بما عملتم » و زمانی با اقامه برهان. قسم اخیر بر اثر تنوّع براهین به اقسام متعدد به حسب تعدّد حدود وسط منقسم می شود که هر یک در جای مناسب خود بیان خواهد شد.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
13.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناس ترک:
📍میگویند این گروهها مخالفان دولت سوریه هستند، خیلی خب قبول داریم مخالفند اما چرا از ازبکستان، چچن، تاجیکستان، غنا و آلمان آمدهاند؟!/ترکیه به محلی برای صادرات تروریست به دیگر نقاط جهان تبدیل شده/14 ماه است کودکان فلسطینی کشته میشوند، تکان نخوردید، به محض آتش بس در لبنان و تهدید سوریه توسط نتانیاهو در حلب عملیات کردید؟!
☑️ @Kavoshplus
خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا (س) (با ترجمه آیت الله العظمی مکارم شیرازی )
https://hawzah.net/fa/Article/View/95916/%D8%AE%D8%B7%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%AF%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%D9%87-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7-%22%D8%B3%22-%22%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B8%D9%85%DB%8C-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%85-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%22#_ednref42
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
💎آیه۲۵ "وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ"
⛓بحث: #لطایف و #اشارات
5⃣ #مخلوق بودن بهشت و دوزخ
🔘 مخلوق بودن #جهنم با استفاده از جمله « أُعدّت للکافرین » و مانند آن بازگو شد و مخلوق بودن #بهشت گذشته از جمله « أُعدّت للمتقین » که قبلاً ارائه شد، از جمله « أنّ لهم جنات » نیز استظهار شده است؛ زیرا پیام جمله اخیر این است که، هم اکنون بهشت در اختیار مؤمنانِ وارسته است، نه آن که اکنون معدوم باشد و بعد از پیدایش، ملکِ مؤمن صالح شود. چون ظاهر جمله مزبور ملکیّت بالفعل است و مالک آن نیز بالفعل موجود است، مملوکِ آن نیز باید بالفعل موجود باشد.
☑️ #تذکّر
الف: توقّف برخی #آثار بهشت بر اعمال صالح مؤمنان در دنیا با اصل وجود سرزمین بهشت و عناصر اصلی آن منافی نیست و آنچه در #معراج مشاهده شد مؤید مدعاست.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
11.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ جفری ساکس:
📍آنچه به سرکردگی گروه تروریستی تحریر الشام در سوریه شروع شده، مطمئنا عملیات اسرائیل، آمریکا و ترکیه علیه ایران است...
🆔 @Kavoshmedia
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
💎آیه۲۵ "وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ"
⛓بحث: #لطایف و #اشارات
5⃣ #مخلوق بودن بهشت و دوزخ
تذکر
🔘 ب: گاهی در تفسیر « أُعدّت للکافرین » احتمال داده می شود که ضمیر تأنیث به #حجاره برگردد، نه به «نار». بنابراین، نمی توان از عنوان اعداد و آمادگی بر وجود فعلی دوزخ استدلال کرد؛ زیرا طبق این فرض، حجاره آماده است، نه «نار»؛
🔳لیکن این احتمال گرچه از ناحیه قرب لفظی مرجع ضمیر تأیید می شود، ولی از لحاظ #بُعْدِ_معنوی تضعیف خواهد شد؛ زیرا محور اصلی بحثْ «نار» است، نه «حجارة»، و همه خصوصیتها درباره آتش مطرح شد، نه درباره سنگهای دوزخ.
☑️از سوی دیگر آیه: « واتقوا النار التی أُعدّت للکافرین »، به صورت صریح #مرجع ضمیر را «نار» می داند، نه چیز دیگر؛ زیرا غیر «نار» چیز دیگری در آیه نیست تا صلاحیت مرجع ضمیر تأنیث را داشته باشد.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
9.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ تروریست سوری در مصاحبه با شبکه اسرائیلی:
📍ایران دشمن مشترک ماست و از اقدامات اسرائیل علیه ایران و متحدانش تشکر میکنیم...
#عربی
🆔 @Kavoshmedia
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
💎آیه۲۵ "وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِن ثَمَرَةٍ رِّزْقًا قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِن قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ"
⛓بحث: #لطایف و #اشارات
6⃣سرّ تعبیر #ویژه درباره نهرهای بهشتی
⚪️ ظاهر جمله « أنّ لهم جناتٍ » این است که بوستان بهشت ملک بهشتی است و چون ملک در تحت اختیار مالک است آنچه در بهشت یافت می شود اعم از اشجار و انهار در #تحت_تصرف_مالکانه بهشتی خواهد بود. شاید به همین مناسبت جریان نهرهای بهشت گاهی به عنوان این که «تحت» جنات است: « جنّاتٍ تجری تحتها الأنهار » و زمانی به عنوان این که تحت بهشتیان است مطرح شده: « تجری من تحتهم الأنهار ». البته همان طور که محتمل است مراد از تحت بهشتیان بودن، تحت تصرف مالکانه آنان باشد، محتمل است مراد جریان انهار #تحت_قصور و غُرَف مبنیّه آنان باشد.
🟣 چنانکه همین دو احتمال در جریان نهر #تحت_متکاثران زراندوز طغیانگر دنیا نیز مطرح است: « وجعلنا الأنهار تجری من تحتهم فأهلکناهم بذنوبهم » « ألیس لی ملک مصر وهذه الأنهار تجری من تحتی ».
🟢از مجموع تعبیرهای متنوع می توان استظهار کرد که جریان نهر زیر درختان بهشت طبق #اراده_بهشتی است؛ چنانکه سکون آنها نیز در صورت لزوم طبق اراده اوست: « بسم الله مجراها ومرساها ».
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan