حضرت زينب(عليهاالسلام) خطاب به يزيد:
«فَکِد کَیْدک وَاسْعَ سَعْیک و ناصِبْ جُهْدَک فوالله لا تمحُو ذکرنا و لا تُمیتُ وَحْیَنا
تمام نقشهها و سعی و تلاش خود را به كار گير، به خدا قسم كه هرگز نميتوانی نام ما و وحی ما را از بين ببری. تو با اينكه بر اريكه قدرت تكيه زدهای، رفتنی هستی و ما با اينكه در جامه اسارت به سر ميبريم، همواره باقي: (إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا) ؛ نشانه باطل آن است كه نابود شدنی و رفتنی است.»
کتاب پيامبر رحمت، صفحه ۳۶
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی امور مکروه در نماز جماعت:
مسأله ۱۵۶۳.
در صورتی که جماعت برپا و «قد قامت الصلاة» گفته شود، خواندن نافله برای مأموم مکروه است و بنا بر اقرب، این کراهت قبل از «قد قامت الصلاة» نیز هست، در صورتی که بداند به اول نماز جماعت نمی رسد.
#توضیح_المسائل
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
آیت الله جوادی آملی.mp3
4.16M
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی:
«...خدا عمرسعد را لعنت كند! از صبح دستور داد اين تيراندازها در آن فضا از هر طرف تيراندازی ميكردند، فشاری هم به اين خاندان آوردند، طبق دستور ابنزياد ملعون گفتند «جعجع بالحسين».شما مسافرت كرديد همه مسافرها را هم ديده ايد، در اردويی كه زن و بچه همراه آدم است اين نهر وسيع است آنجا چادر ميزند نه در فاصله دور، نگذاشتند حضرت كنار فرات چادر بزند؛ در اردويی که زن و بچه كوچك, بچه شيرخوار, وقتی ميخواهد چادر بزند كجا چادر ميزند، ميرود آن آخرها يا نزديك نهر چادر ميزند. دستور كوفه اين بود كه «جعجع بالحسين» جايي او را وادار كن چادر بزند كه نه كمك طبيعی باشد نه كمك مردمی، فاصله زياد بود؛ ولي بالأخره هر قافلهای وقتی ميخواهد چادر بزند كنار نهر چادر ميزند. در اين فضا كه از هر طرف تير ميآمد وجود مبارك سيّدالشهداء فرمود: مبادا حرفی بزنيد كه از عظمت ما بكاهد « لا تشکوا و لا تقولوا بألسنتكم ما ينقص قدركم»[۱]
افتخار ما اين است كه روضه اين خاندان را روی منبر ميخوانيم اين عزيزان ما كه افتخار آنها اين است كه روضه خاندان را در مداحی ميخوانند, وظيفه همه ما اين است كه از عظمت، جلال و شكوه اينها چيزی كم نياوريم.»
[۱]موسوعة كلمات الامام الحسين(عليه السلام)، ص ۵۹۲
درس اخلاق ۹۳/١/٢٨
#محرم
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«يزيد گفت: نه دين و وحی ای آمد و نه قرآنی نازل شد: «فلا خبر جاء ولا وحی نزل». امويان به خيال خام خود، پس از دربند كردن دين و به زنجير كشيدن آن، پنداشتند كه دين را اعدام كردند و به #زعم_خود، دين را كه بازيچه ميدانستند، از بين بردند؛ ولی امام سجاد و زينب(عليهماالسلام) در صحابت سالار شهيدان و با رهبری آن ذات مقدس، دين را زنده كردند و غلهای سنگين و زنجيرها را از دست و پای دين باز كردند و آنها را به درب خانه ناميمون بنی اميّه و بنيمروان زدند و برای ابد رسوا و منكوبشان ساختند.»
کتاب: وحی و نبوت در قرآن، ص۱۸۸
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
معرفی کتاب تفسیر موضوعی قرآن (معاد در قرآن ۱) جلد ۴ اثر ارزشمند آیتالله العظمی جوادی آملی:
معاد كه پایان جهان است، آغاز حیات جاوید میباشد كه مرگ را در آستانۀ سرای خود ذبح كرده و جاودانگی و خلود را به ارمغان میآورد و نیاز فطری هر موجود حیاتمندی را پاسخ مثبت گفته و مرگ را به حریم خود راه نمیدهد. تأمل در چنین حقیقتی از اهمیت و ضرورت فراوانی برخوردار است. گزارههای عمدۀ جهان قیامت، سنتهای حاكم بر آن و حقایق مهم و اساسی این نشئه، تنها از قرآن كریم برخاسته است. بر این اساس چهارمین مجلد از سلسلۀ ذهبیه «تفسیر موضوعی قرآن كریم»، با برعهده گرفتن این مهم، در دوازده بخش به موضوعات ذیل میپردازد: یاد معاد، دنیا و آخرت، منكران معاد، امكان معاد، ضرورت وقوع معاد، مرگ و قبر و برزخ، شهید و شهادت، نشانههای قیامت، نامها و حوادث قیامت، سؤال در قیامت، گواهان رستاخیز، نامۀ اعمال و... .
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
«مَن ماتَ و لَم يَغْزُ ، و لَم يُحدِّثْ نفسه بغزو ماتَ على شُعْبَةٍ مِن نِفاقٍ
كسی كه بميرد و در جنگ شركت نكند و در #انديشه آن نباشد، بر شاخهای از نفاق مرده است. اين حديث نشان ميدهد كه داشتن #روحيه مبارزه و جنگ در راه خدا مهمتر از حضور در ميدان رزم است.از اين رو عارفی كه اهل رزم و نبرد نيست و از جهت جسمی يا جهات ديگر مشكل دارد بايد تب و تاب جبهه و رزم داشته باشد، در آتش سوز و گدازش بسوزد، ديگران را تشويق كند، اهل دعا به رزمندگان و جنگجويان در راه خدا باشد و.... در چنين شرايطی است كه هم ميتواند مظهر انعطاف باشد و هم مظهر خشم مقدس تا بين عرفان و حماسه در خود و بين تعريف و تحميس نسبت به ديگران هماهنگی كامل برقرار سازد.»
کتاب حماسه و عرفان - صفحه ۱۵۳
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
آیت الله جوادی آملی .mp3
2.28M
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی
«وجود مبارک پيغمبر يک وقت فرمود: سخاوت يک شجره طوبايی است که اصل آن در بهشت در خانه من است و شاخههای او به خانههای مؤمنين ميرسد. در جلسه ديگر فرمود: سخاوت يک شجره طيبهای است که اصل آن در خانه علی بن ابيطالب است شاخههای پربرکتش به خانههای مؤمنين ميرسد. به حضرت عرض کردند اين دو حديث هماهنگ نيست؛ چون شما در يک جلسه فرموديد اصل اين درخت در خانه من است، در جلسه ديگر فرموديد: اصلش در خانه علي است! فرمود: «دَارِي وَ دَارَ عَلِيٍّ وَاحِدَةٌ»...»
درس اخلاق ۹۷/١١/۴
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
«قيام وجود مبارك حسين بن علی(عليهماالسلام) براي دو هدف بود: ۱
عالم، با سواد و با فرهنگكردن مردم.
۲.به در آوردن مردم از ضلالت و گمراهي عقلي و براي اين دو خون جگر داد: «و بَذَلَ مُهجَتَه فيك ليستنقِذَ عبادَك من الجهالةِ و حَيرةِ الضّلالة» ؛ و به استنادِ «حسينٌ منّي و أنا من حسين» ، آنچه در زيارت اربعين درباره هدف اصيل نهضت حسين بن علی(عليهماالسلام) آمده است، همان اهداف پيامبر اكرم صلی الله عليه و آله و سلم است: «فهَداهُم به من الضّلالة و أنقذهم بمكانه من الجهالة» ؛ يعني خدای سبحان به دست پيامبر گرامی دو كار كرد: مردم را با فرهنگ و با سواد كرد و نيز آنها را از گمراهی بهدرآورد.»
کتاب بنيان مرصوص امام خمينی (ره) - ص۳۲۲
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
احکام شرعی .mp3
875.8K
#زمزم_احکام
#سوال:اگر پدر وضعیت مالی خیلی خوبی داشته باشد ولی فرزندانش به نان شب هم محتاج باشند. در صورتی که پدر در قید حیات است. از نظر دینی مجازند ادعای ارث داشته باشند یا خیر؟
🎙پاسخ حجت الاسلام و المسلمین زین العابدینی نماینده دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
🆔@daftar_ayatollah_javadi_amoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی:
«مواظب باشیم این نظام نه به آسانی به دست آمده و نه به آسانی برمیگردد. اگر معاذ الله کمترین آسیبی ببینید تمام لعنت های گذشته دامنگیر ما میشود، الی یوم القیامة هر مسلمانی که بیاید لعنتش دامنگیر ماست.
...بر همه ما #واجب_عینی است که اين نظام را حفظ بکنیم...کاری که باعث تضعیف این نظام است، باعث تفرقه است، باعث نفاق افکنی است، باعث طمع بیگانه است حرام عینی است.»
🆔@daftar_ayatollah_javadi_amoli