eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
144 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
24 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
هر گاه ولیّ خدا پا می‌گذارد در جامعه، عده‌ای بی‌دین می‌شوند. ولیّ خدا با آمدنش صحنه را متناسب با خود بزرگ می‌کند. واقعی می‌کند. اجازه نمی‌دهد دینداران خیالی که از آن به عنوان ابزار فریب و تخدیر استفاده می‌کنند در چرت به سر ببرند و بقیه را هم خواب و خام کنند. نهیب می‌زند و همه را از استراحت‌گاه‌هایشان بیرون می‌کشد. از زندگی‌های معمولی‌شان. از شادکامگی‌های روزمره‌شان. ناگهان جماعت زیادی بی‌دین می‌شوند. وقتی یکی باشد که بگوید تو دروغ می‌گویی و راست و دروغ را مخلوط کرده‌ای خیلی‌ها برنمی‌تابند. عصبانیت مشرکان مکه این بود که پیامبر می‌گفت نه این بت‌ها خدا و واسطه خدا هستند و نه شما دیندار و نگهبان کعبه و بنده الله و نه این دفتر و دستک و جاه و جلال و مال و منالی که به هم زده‌اید حق شماست. مشرکان در نظر اهل آن زمان مؤمنان واقعی به نظر می‌رسیدند. مؤمنانی که خدا را شکر قدرت پیدا کرده بودند و زمام امور دستشان بود. مکه دست خادمان خدا و زائران خانه خدا بود. حضرت عیسی هم که آمد مؤمنان را عصبانی کرد. همه حرف عیسی علیه السلام هم همین بود. کار ابراهیم هم. کار نوح هم. کار غالب پیامبران همین بود. رسوا کردن دینداران و دین‌های تقلبی و تغلبی. کار امام همین است. امیر المؤمنین این کار را کردند و کلی آدم با ایشان دشمن شدند. بی‌دین شدند. خیال می‌کردند امیرالمؤمنین آنان را بی‌دین کرده. حضرت صدیقه طاهره هم همین کار را کردند. آزمون برگزار کردند. امام حسن هم همین کار را کردند. امام حسین هم. اساسا این کار خداست که وقتی دید ما متصلب شدیم. رسوب کردیم. بت شدیم و در دنیا دنبال جای ماندن و خوابیدن گشتیم بیاید، آزمونی برگزار کند و ما را بتکاند و آن پوسته یخ زده منجمد را بشکند و بگوید که اگر بخوابی می‌میری. پیامبرها برای همین آمدند. باعث می‌شدند مردم آزموده شوند و دیندارها محک بخورند و آنان که در پوستین دین خزیده بودند عریان بیافتند وسط صحنه و فریاد بزنند که چرا لباس غصبی را از من گرفتی؟! آنان که حال رشد ندارند. آنان که قساوت اسیرشان کرده. آنان که می‌خواهند قفسی بسازند و خیالشان راحت شود که دیگر قرار نیست بشکند. معلوم است ولیّ خدا غیرتش نمی‌کشد آدم‌ها به اسم خدا همدیگر را فریب دهند. صحنه امتحان بر پا می‌کند. جنس اصل را می‌آورد وسط میدان و بدل‌فروش رسوا می‌شود. چه کسی خوشش می‌آید دکان و دستکش باطل شود؟! هیچ کس. شما شنیده‌اید که وقتی امام حسین علیه السلام برخواست و گفت می‌خواهم دین جدم را از لوث دروغ و فریب و تحریف پاک کنم چه کار کردند! امت جمع شدند تا در یک بیابانی بکشند و خاکش کنند تا آثارش مخفی بماند. می‌خواستند هیچ نماند تا دینداران به استراحتشان برسند. یک لالایی هم بخوانند و شاید عده‌ای هم بیایند کمی گریه کنند و حتی کشته شوند و دیگر تخلیه احساسات و شور شود و جامعه خاطرش جمع شود که حق مطلب را ادا کرده و برود دنبال بازی‌هایش. امام می‌آید میز را بلند می‌کند و روی سرشان خراب می‌کند و بساط عیش و عشرت را به هم می‌زند و همه وحشت‌زده از خواب برمی‌خیزند. چه شده وسط مستی و نعشگی دعوا می‌کنی؟! دیوانه شدی؟! به سرت زده؟! سحرت کرده‌اند؟! شعر می‌بافی؟! خیالاتی شده‌ای؟! و هزار شعار عاقل اندر سفیه جماعت مست و لاابالی علیه ولیّ خدا. این آدم‌هایی که دغدغه‌شان استراحت است، بیشترین شمار سپاه خونریزان عالم هستند. دینداران رختخواب‌های گرم و نرم و امکانات جانبی. حتما شنیده‌اید که می‌گویند جمهوری اسلامی ایران مردم را بی‌دین کرده! تردید ندارم که شنیده‌اید. حتی ممکن است از زبان حجت الاسلام‌ها یا آیت الله‌ها یا آیت الله العظمی‌ها یا حتی بالاتر از آنها شنیده باشید. امامان معصوم هم شنیدند. وقتی زمین بازی بزرگ شد کوتوله‌هایی که خودشان را گنده فضای تنگ و تاریک و کوتاه زمانه می‌دانستند عصبانی می‌شوند. باد سرد زیر لحافشان می‌وزد و چرتشان پاره می‌شود و رؤیای دینداری می‌پرد. انقلاب اسلامی ایران این کار را با دینداران کرد. امام که آمد سقف ایران ناگهان از کوتوله‌ای مثل شاه کنده شد، بالا رفت و در قد و قامت امام خمینی متناسب شد. هر کس در این فضا له شده بود، همه مستضعفان، ناگهان نفس راحت کشیدند و آن کوتوله‌ها که راضی شده بودند به حکومت طاغوت از فضا جاماندند. رفوزه شدند و حتی بی‌دین شدند. چه باک؟! انتظار دارید با شما نجنگند؟! بی‌شک باید چنین باشد. ولیّ خدا وقتی راه افتاد در جامعه می‌شود فرقان. دائم صف‌ها را از هم خالص می‌کند و این منافقان را وحشت‌زده می‌کند. باید جلویش را بگیرند. اگر توانستند با تخریب و تحریف اگر نه فتنه و توطئه. آنها چرا می‌خواهند ولایت فقیه را حذف کنند؟! به همان دلیل که عده‌ای می‌خواستند پیامبران و امامان و جانشینانشان را در طول تاریخ حذف کنند. اگر خیال می‌کنید دغدغه آزادی و زندگی معمولی دارند، اشتباه است. آنان می‌ترسند کعبه از بت‌ها خالی شود و بدانید که الله آنها را نفرستاده.
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
هر گاه ولیّ خدا پا می‌گذارد در جامعه، عده‌ای بی‌دین می‌شوند. ولیّ خدا با آمدنش صحنه را متناسب با خود
آنها می‌ترسند بفهمید که هیچ نمی‌دانند و شما را تنها بر اساس آرزوها و خیالات و توهماتشان زندانی کرده‌اند. آنها نگران لو رفتن بازی کثیف‌شان هستند. کوتوله‌ها باید سقف جامعه را پایین بکشند وگرنه نمی‌توانند برای شما خدایی کنند. این پیامبران دروغین اگر شما مشغول آسمان خود باشید مثل کرم‌های خاکی از شما جا می‌مانند زیر دست و پا. دشمنان انقلاب اسلامی دغدغه‌ای در مورد هیچ کدام از فضیلت‌های انسانی ندارند زیرا همه آنها در سرزمین‌هایشان زیر پا له می‌شود و هیچ غصه‌ای در مورد رذیلت‌های شیطانی ندارند، زیرا همه آنها امروز حاکم است. مشکل آنها با جمهوری اسلامی ایران این است که بازی آنها را خراب کرده و توپ را به بیرون زمین زده و چشم تماشاچیان را به سمت بازبینی صحنه کشانده تا شعبده آنان را افشا کند و همه بدانند که اتفاق چیست و چگونه جهان در زمین بازی آنان مستهلک شده و تمام می‌شود. اگر شما بدانید که خارج از این دایره مصنوعی جعلی و ساختگی فضایی برای زندگی هست که در آن نه تماشاچی که بازیگرید و به جای پول دادن و بلیط خریدن، پول می‌گیرید و بازی می‌کنید، بسباری از شما از آن خارج می‌شوید و بازی خودتان را می‌سازید. اما آنها نمی‌خواهند. آری هر کس بت‌خانه‌ها را در هم بریزد مردم را بی‌دین می‌کند. راست می‌گویی...
یکی از آفت‌های مردم‌سالاری دچار شدن در توهم سالاری اشخاص و احزاب و گروه‌هایی است که در کشمکش‌های انتخاباتی دست برتر با آنهاست. اساسا این نوع نگاه ضد مردم است نه موافق مردم‌سالاری. اگر فهم درستی از مردم نداشته باشی و دائم دچار تقلیل و تقسیم و تخریب و تحریف آن بشوی بدون آنکه بخواهی و بدانی هم، داری نابودش می‌کنی. مردم هیچ وقت مردم نمی‌شود تا زمانی که رقابت‌های رشد دهنده تبدیل شود به منازعات ویران‌گر. فرض بفرمایید نیروهای نظامی هنگام تمرین‌های منظم خود، به جای استفاده از گلوله‌های مشقی، گلوله‌های جنگی استفاده کنند. اسمش رزمایش است، اما در واقع جنگ درونی است. جامعه برای رشد کردن نیاز دارد که تمرین کند. در محیطی امن و سالم. در فضایی جدی اما دوستانه. بر اساس طرحی دقیق و‌ واقعی اما همراه با مراقبت و محافظت. اگر تیم‌های ورزشی در بازی‌های باشگاهی یکدیگر را لت و پار کنند، چیزی برای تیم ملی باقی نمی‌ماند. بعضی‌ها کمک می‌کنند تا چیزی برای تیم ملی باقی نماند. زیرا در سطح ملی متحد تیم رقیب هستند نه مراقب ملت خویش. اگر فرایند مردم‌سالاری شروع کرد به تخریب مردم، حتما از مسیر خویش منحرف شده است. مردم‌سالاری نباید مردم را ضعیف کند. نمی‌تواند مردم را تحقیر کند. مردم‌سالاری باید برای شایستگی مردم کار کند. برای تقویت مردم. برای ارتقاء مردم. برای اتحاد آنان نه تفرقه آنان. مردم‌سالاری اگر تمام انرژی تولیدی خویش را صرف داغ کردن فضای رقابت‌های درونی کند، نه تنها سرمایه‌ای برای فراروی از موقعیت کنونی و توسعه فضا و تکثیر فرصت‌ها و تقویت موقعیت‌ها و پیشرفت زندگی و آزادی عمل نخواهد داشت، بلکه خود را درون خود ذوب می‌کند و همه موقعیت‌ها را می‌سوزاند و همه فرصت‌ها را خراب می‌کند. انتخابات یک آزمون است. یک رزمایش ملّی. عدّه‌ای که به دروغ خود را دلسوز مردم معرفی می‌کنند آن را تحریم و تخریب و تحقیر و تحریف و تهدید می‌کنند. عدّه‌ای هم آن را از اولویت خارج می‌کنند و با امورات عادی و روزمره زندگی خود می‌سنجند. عده‌ای از آن استفاده می‌کنند تا زمین بازی خودشان را پهن کنند و عده‌ای هم شرکت می‌کنند. اما اینهایی که شرکت می‌کنند باز همه یکدست نیستند. بخشی از شرکت کنندگان همواره در میانه رقابت جدی، مراقب مردم هستند. قرار نیست استخوان مردم زیر بار فشار منازعات بین اشخاص و احزاب و جناح‌ها بشکند. نمی‌توانی مردم را به جان هم بیاندازی و کدورت را در جامعه حاکم کنی. کاری که بسیاری انجام دادند و مردم را از صحنه مشارکت راندند. گروهی از مردم دیدند که گاهی رقبا برای پیروزی، دشمنی را از بیرون به درون جامعه می‌کشند. مردم دانستند که انتخابات برای عده‌ای از سیاست‌بازها مسئله شخصی است. فهمیدند کاسبان قدرت و شهرت و ثروت و شهوت از صندوق رأی برای خود کیسه دوخته‌اند. مردم نمی‌خواهند متهم به همدستی با کانون‌های مستبد و خودخواه تقسیم بیت المال شوند. مردم می‌خواهند مردم بمانند و ابزار بازی عده‌ای نشوند. تجربه‌های مکرر به مردم نشان داد که عده‌ای مردم را اشتباه گرفته‌اند. مردم دیدند که بعد از هر انتخابات مقدار قابل توجهی ویرانی از بابت رقابت‌ها بر ایران تحمیل می‌شود. مردم بداخلاقی‌ها را می‌بینند. مردم زشتی‌های تفرقه و تنازع بقای در موقعیت را می‌بینند. مردم شدت شیطنت‌ها و جولان بی‌مهار نفس‌های اماره را می‌بینند. مردم تشخیص می‌دهند که این دیگر رزمایش نیست. رسما جنگ است. مردم نمی‌خواهند ضعیف شوند. نمی‌خواهمد پاره پاره شوند. پاسخ عده‌ای از مردم فاصله گرفتن از فتنه است. آری عده‌ای فرصت انتخابات را به فتنه انتخابات تبدیل می‌کنند. انتخابات را بر ضدش برمی‌گردانند. مسیرش را وارونه می‌کنند. قرار است انتخابات مردم را به قدرت برساند با استخدام افراد و احزاب؛ اما در عمل با استخدام مردم، افراد را به قدرت می‌رساند. دلیل شخصی شدن بسباری از دعواهای انتخاباتی همین است. برای همین هیچ خط قرمزی برای رقابت‌ها نمی‌شناسند و کنترل از دست می‌دهند و می‌افتند به جان جامعه. مردم چرا رأی می‌دهند؟! آنها رأی می‌دهند تا مردم بمانند.
دیکتاتورهای مردم‌سالار، مردم را می‌تراشند تا اندازه خودخواهی‌هایشان شود.
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 عصبانیت انفجاری منشه امیر، سردبیر رادیو فارسی اسرائیل از ارسال پیام حمایتی دکتر پزشکیان به سیدحسن نصرالله 🔺
رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران در نامه‌ای خطاب به دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد: حمایت از مقاومت باقدرت تداوم خواهد داشت.
پی نوشت: احتمالا اسرائیلی ها بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران بوهایی به دماغشون خورده بود؛ که این پیام خیلی چیزا را روشن کرد. 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
پوپولیزم اگر به معنای عوام‌فریبی و رفتار ریاکارانه با مردم باشد روشن است که از آن متنفرم؛ اما اگر اعلام همدلی و همراهی با مردم و همرنگی با آنان باشد را نشان بلوغ سیاست در جامعه می‌دانم. البته روشن است که همواره رسانه‌های موافق و مخالف در از بین بردن فضای سالم مردمی بودن اخلال و اختلال ایجاد می‌کنند؛ اما ارزش تلاش کردن دارد. مثلا حالا که آقای پزشکیان توانست دل جماعتی از مردم را با سادگی و صداقتی که در چهره دارد جذب کند، زیبا می‌بود اگر مصالح و ملاحظات امنیتی و محدودیت‌های قابل درک مسئولیتی اجازه می‌داد تا در عزاداری‌های عرفی مردم در این ایام شرکت کند. رفتن به سوی مردم و نگاه کردن از چشم آنان به قاب حوادث مسئولان را کمک می‌کند تا فضا را بهتر بفهمند و به واقعیت‌ها نزدیک‌تر باشند. با مردم زندگی کردن هوشمندانه‌ترین اقدام یک سیاستمدار می‌تواند باشد.
هدایت شده از حاج علی یوسفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷جوان : به ما می‌گویند شدید! آره شیعه شدیم هر کسی بویی از شرف برده شیعه است. کانال مارو داشته باشید😌 ─═ @HAJJALI110 ═─
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
هدیه ویژه استاد انصاریان به پزشکیان 🔹مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ملت در جلسه عزاداری حسینی در حسینیه هدایت شرکت کرد. 🔹پس از پایان مراسم، استاد شیخ حسین انصاریان در ملاقات خصوصی با رئیس‌جمهور منتخب، ضمن آرزوی موفقیت برای او، دو هدیه خاص به پزشکیان اهدا کرد. 🔹اولین هدیه یک دستمال مشکی بود که انصاریان آن را در هنگام شرکت در مجالس روضه استفاده میکرد. او پیش‌تر وصیت کرده بود که این دستمال همراه وی دفن شود. هدیه دوم نیز تسبیح خود بود که در اذکار بعد از نماز شب از آن استفاده می‌کرد. @TasnimNews
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
هدیه ویژه استاد انصاریان به پزشکیان 🔹مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ملت در جلسه عزاداری حسینی در حس
رویکرد قوی و مسئولانه و سازنده یعنی همین. برخی هنوز در فاز مبارزه با رئیس جمهور منتخب مردم هستند. این افراد حتی اگر فردا روزی دهان به نقد درست هم بگشایند از آنان پذیرفته نخواهد شد. زیرا تخریب هیچ گاه روشی صادقانه و مشفقانه نیست. آنچه که برخی تخریب می‌کنند در واقع سرمایه‌های عمومی و مردمی است. نه رئیس جمهور یک شخص است و نه آنچه در اختیار دارد شخصی. زمانی که مسئولی را تخریب می‌کنی فقط به جرم اینکه با تو همرأی و هم‌جبهه نیست، در واقع در حال صدمه وارد کردن به کشور و ملت هستی. راه حل درست چیست؟ راه حل درست پیگیری ساختارمند مسائل و مشکلات و نقدهاست. نه برآوردن نفس اماره و تبدیل کردن امر ملی و میهنی به امر شخصی و خصوصی. همه ما فدای ایران و ایرانی. گاهی به خاطر اینکه خواسته ما نشده خود را مجاز می‌دانیم هر طور شد انتقام بگیریم. این روش غلط و پرهزینه‌ای خواهد بود. نباید روش‌های ضعیف و تضعیف کننده را به کار برد. مؤمن باید رفتار قوی و تقویت کننده داشته باشد. باید رویکرد جبران کننده و ترمیم کننده و افزاینده داشته باشد. اگر میدان قوی شد، یا افراد داخل آن قوی می‌شوند و یا جا می‌مانند. اما اگر فضای ضعیف را تدارک دیدی دائم ضعف در آن بازتولید می‌شود و همه عناصر را به سمت ضعف و سستی و ویرانی سوق می‌دهد. در واقع پس از چندی خود تو نیز در گرداب ضعف فرومی‌روی و نمی‌توانی دوام بیاوری. گرداب ضعف را برخی گروه‌ها و جناح‌ها به واسطه وابستگی‌های نظری و تقلیدهای عملی به غرب و شرق در کشور رواج دادند. اندیشه‌ای که از نفس اماره توان می‌گیرد نمی‌تواند عمل صالح تولید کند. قطعا عمل فاسد انجام خواهد داد و کشور را به فساد خواهد کشید.
ولیّ فقیه به عنوان شخص حقیقی یک رأی پنهان دارند و به عنوان شخصیت حقوقی یک رأی آشکار. ایشان به عنوان رهبر انقلاب رأی آشکار خود را با تنفیذ رئیس جمهور، به منتخب مردم می‌دهند. کنجکاوی در این باره که رأی پنهان و آشکار ایشان آیا به یک شخص بازمی‌گردد نیز اساسا غلط است.
هدایت شده از تعلیقات
عبرت‌های انتخابات (1) 📝 تحلیل شکست از منظر سنت‌های الهی 🔹 من یقین دارم خدا این انقلاب را دوست دارد. خدا این بچه‌های مخلص را دوست دارد. پس "کُلُّه خیر" انشالله. اما قواعد دوست داشتن خدا با ما متفاوت است. خدا با سنت‌هایش ما را رشد می‌دهد. ما در ابتلا به چند سنت الهی بودیم، محاسبه کنیم چه کردیم. 1⃣ ناشکری نعمت رئیسی 🔹ما در دوران حیات رئیسی قدردان او نبودیم. بسیاری از کسانی که می‌دانم شان دائماً در حمله به رئیسی بودند، غافل ازاینکه بر روی شاخه، بن می‌برند. از دولت انقلابی و توسعه نقدهای غیرمنصفانه و عدم توجه به اهمیت راهبردی وجود یک دولت انقلابی پس از یک دهه رکود، موجب شد سرمایه به دولت کاسته شود. سهل‌اندیشی های به‌ظاهر عالمانه از سوی بلیه جبهه انقلاب شد. 🔹در کوران انتخابات نیز این روند ادامه یافت و هیچکدام از نامزدهای جبهه انقلاب نتوانستند حق رئیسی را ادا کنند و از ابعاد مختلف عملکردش دفاع کنند. همین موجب شد طرف مقابل را به جای آلترناتیو وضع موجود بنشانند، و بسیاری از اتهامات را بی‌پاسخ بگذارند. 🔹طبیعتاً ما گرفتار ناشکری شدیم. آنقدر که از کاستی‌ها گفتیم از دستاوردها و تحولات و موفقيت‌ها نگفتیم و شدیم رئیسی. این همه به‌معنای عدم وجود نقد به دولت سیزدهم نیست، بلکه مسئله در سطح، مدل و نوع واکنش است. تعادل و در نقد و ذم و مدح رعایت نشد. 2⃣ تنازع و بداخلاقی 🔹خدای متعال خیلی روشن و صریح می‌فرماید: و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم. مایه فشل و بعد بی‌آبرویی شماست. ما علی‌رغم توصیه قرآنی و تذکر مکرر رهبری، به‌جای جدال احسن، گرفتار تنازع و و تهمت و تخریب شدیم. حتماً لایق عقاب براساسِ سنت الهی بودیم. اینجا دیگر جای دعا نبود، جای عمل صالحانه و مؤمنانه بود. 3⃣ عدم اجرای امر ولی 🔹 آقا چندسال از ما خواست و ما قطعاً کوتاهی کردیم. حالا میخواستیم جهادی که باید طی چندسال رخ می‌داد را یک‌شبه انجام دهیم. کسی‌که امر ولی را به‌هنگام انجام ندهد، طبیعتاً ضربه خواهد خورد. ما ضربه خوردیم از عدم اتصال به ذهن جامعه، عدم تبیین، عدم و گفتگو بامردم. و دراینجا خیلی‌ها مقصرند. 🆔@taalighat
هدایت شده از تعلیقات
عبرت‌های انتخابات (2) 📝 لزوم بازنگری در مرجعیت های جدید سیاسی و فکری جبهه انقلاب (مرجعیت های زرد) 🔻 یکی از جلوه‌های آزاردهنده دو انتخابات اخیر مجلس و ریاست‌جمهوری افول جدی مرجعیت های فکری و سیاسی جبهه انقلاب بود. 🔻 امری تعینی است و بنابر کسی باید مرجع فکری یا سیاسی باشد که دارای سوابق فکری، عملکردی و انقلابی روشن باشد. دارای مبنای فکری اصیل و مستحکم، فهم دقیق و برخوردار از باشد. عدم افراط و تفریط در مواضع، رعایت اخلاق و تقوای سیاسی و برتری در سطح تحلیل برخی از این موازین است. 🔻 اما افراد متعددی که می‌توان از آن‌ها با عنوان یا یاد کرد امروز به‌عنوان مراجع فکری و تحلیلی عمل می‌کنند. چرایی ورود این افراد به سپهر سیاست، و مرجعیت یافتن شان قابل تحلیل است. بسیاری از ایشان در بستر رشد می‌کنند. 1⃣ عوامل رشد این افراد: _افول سطح ذائقه مخاطب _عدم نقش‌آفرینی به‌هنگام و مناسب نخبگان جبهه انقلاب (خالی شدن صحنه از کنش‌گری نخبگان، فضا را برای بروز چهره‌های ضعیف باز می‌کند.) _ذی‌نفع بودن برخی جریان‌های خاص از مرجعیت سازی برای این دست افراد _ بهره‌مندی از های مختلف از جمله 2⃣ پیامدهای منفی بروز این چهره‌ها: _ تشدید ابتذال ذائقه مخاطبین _ گسترش بی‌اخلاقی و خروج از مدار تقوای سیاسی _ سطحی‌شدن مخاطب و اتکا به تحلیل‌های فاقد مبنا _ توسعه تنازع و تفرقه قلوب در جبهه انقلاب _ گسترش هیجان به‌جای تعقل و تحلیل و تفکر در بین مخاطبین _ دعوت به کنش‌های شتابزده و احساسی 3⃣ شاخصه‌های مرجعیت های زرد: _ یأس آفرینی و امیدسوزی به‌نحوی که برآیند مطالب آن‌ها ناامیدی را توسعه می‌دهد _ نشر اخبار ضعیف و سست، گاها کذب، نسبت دادن‌های بی‌جا به افراد _ توسعه بدبینی، سوءظن، و تردید و شبهه نسبت به لایه‌های مختلف نظام _ ترویج شکاف و شقاق و تنازع در جبهه انقلاب به‌جای کمک به وفاق _ تهمت و تخریب و بداخلاقی _ ایستادن بر نقطه طرد و دفع حداکثری _ حاشیه‌سازی و مسئله‌سازی از نا مسئله‌ها _ عدم تفکیک بین مسئله اصلی و فرعی، اصلی کردن مسائل فرعی _ تضعیف و تخریب ساختارها و نهادهای رسمی نظام به بهانه‌های مختلف _ تلاش برای حذف یا تخفیف مرجعیت‌های اصیل مثل مراجع، اساتید اخلاق و علما _ اتکا نداشتن به بزرگان _ عدم توجه به نص بیانات رهبری و تولید تأویل‌های غیرمنطقی از بیانات و اقدامات رهبری 🔻 حلقه بعدی این یادداشت سخن گفتن از نحوه "احیای مرجعیت اصیل" برای جبهه انقلاب است. 🔹 به‌دلایلی بنا ندارم از افراد اسم ببرم، اما قبلاً به‌عنوان نمونه به یک کانال که شخصیت حقوقی دارد نه انتساب به شخص حقیقی اشاره کردم: 🔻🔻🔻 📝کانال‌های زرد انقلابی و پمپاژ ناامیدی https://eitaa.com/taalighat/976 ➖➖➖➖ 🆔@taalighat