eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
473 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ما دو دهه است که بجز پنجشنبه ها همه روزه فاتحه می خوانیم..!! 🔹فاتحه خواندیم، وقتی فاتحه ی فاتحه خواندن مد نبود. 👈می گویند چرا در سوگ آن یار دیرین مرثیه نمی سرایید و رخت عزا بر تن نمی کنید و بر سر و سینه اتان نمی کوبید!..؟؟ این حرف از حلقوم کسانی بیرون می آید که ظاهرا" به انقلاب شهیدان و مستضعفین پایبندند و تا قبل از غرق شدنشان در استخر فرح پهلوی همینان جناب هاشمی را نماد اشرافیت و تجمل و تفریح با بیت المال می دانستند.. اما بعد.. ما دو دهه است که در سوگ یار دیرین امام عزاداریم.. ما فاتحه را وقتی خواندیم که مانور لیبرالیستها و تجمل با تلاش اصولگرایان و البته اصلاح طلبان رسم شد. و صد البته جهاد فی سبیل الله! بی سابقه، غایبان در دفاع مقدس و حیثیت ایران.. ما فاتحه را وقتی خواندیم که آنان تلاش کرده و میکنند؛ دانشگاه ها و حوزه ها را غیر سیاسی کنند.. و شاید چنین هم کرده ا فاتحه را وقتی خواندیم، که آقازاده ی هاشمی بعد از فساد کرسنت؛ از ابوی محترمشان تی_پا و سیلی نخورد. و همه سیلی هابشان فقط به صورت!! آمریکا و انگل_ستان میخورد!!..!! فاتحه را وقتی خواندیم که هاشمیِ انقلابی به هاشمی اشرافی تبدیل شد. جایی که رفاه طلبی را با مبارزه سازگار دانست و عدالت را زیر پاهایش فشرد. وقتی که اطرافیان تلاش کردند؛ ریاست جمهوریش مادام العمر شود. وقتی کاخِ هاشمی، کوخ حاشیه نشین ها را ویران کرد. وقتی می گفتند؛ طبیعی است چرخ های توسعه مردم را له کند. ما اززمانی سیاه پوشیدیم که نامه ی بدون سلام و السلام، هاشمی را دیدیم. 👈از وقتی که آن قومِ بی وضو پشت سرش نماز خواندند. از زمانی که توییت کرد یا توییت کردند؛ پایان دوره موشک وقتی تعریفش از انقلابی، به جای خدمت، قدمت شد و گفت:«جدیدالاسلام» وقتی که بی بی سی برای حاج آقای زندان رفته ی ما کف زد و او نگفت: بی بی سی بی شرف! خفه شو! وقتی یادش رفت هرگاه دشمن از او تعریف می کند؛ حتما به خطا رفته است. وقتی که به جای تی پا زدن به مهدی_اختلاسگرش، متاسفانه!! او را صمیمانه در آغوش کشید تا برای رفتن به بند؛ بی بندِ اوین،(زندانی_به_وسعت_ایران_تا_انگل_ستان) پشتش گرم باشد.. با قلبی آکنده از درد برای یاردیرین،، امام خمینی(ره) گریستیم؛ آن زمانی که گریستن بر جناب هاشمی مُد نبود. ..؟🥀 @tabyinchannel @daneshgahevelyat
🔴 فاجعه‌ی شدن فرزند 💠 حتی اگر با همسرتان در اوج تفاهم باشید، در زمینه روش فرزندپروری باید دوباره با هم به تفاهم برسید. 💠 اخم می‌کند و لبخند می‌زند. این فرمانده دستور حمله می‌دهد و آن یکی دستور عقب نشینی. 💠 با این وضعیت کودک شما هرگز نخواهد فهمید که چه کاری خوب است و چه کاری بد!! این تعارض، یعنی در سبک فرزندپروری والدین، سمّ مهلکی برای شخصیت‌ کودک است و هرگز احساس امنیت نخواهد کرد و این مسئله او را دچار و اضطراب می‌کند @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️تاثیر امروز بر فرهنگ و نوع ارتباطات 🔹در عصر مدرن آنچه تکنولوژی نامیده می‌شود، در مقایسه با سده‌های میانه میلادی که بیماری همه‌گیر طاعون شیوع پیدا کرده بود، خنثی نیست و هدف‌ساز است؛ تکنولوژی خود ذاتی است که به تغییر اهداف، فرهنگ و نظام ارزشی انسان‌ها می‌پردازد. 🔹بنابراین در عصر جدید هنگامی که انسان واجد وسایل تازه‌ای همچون شبکه‌های اجتماعی شد، لزوما واجد اهداف تازه هم می‌شود. 🔹برای نمونه، شبکه‌های اجتماعی همچون ، و ابتدا برای تامین این هدف به‌وجود آمدند که ارتباطات مجازی را امکان‌پذیر سازند. 🔹اما به مرور زمان خود به‌عنوان یک وسیله به تولید فرهنگ جدید و ارزش‌گذاری پرداختند. 🔹برای نمونه، تعداد لایک یک پست یا استوری در چنین شبکه‌هایی واجد ارزش مثبت یا منفی شد یا به اشتراک گذاشتن زندگی خصوصی افراد با جزئیات به فرهنگی جدید تبدیل شده است. @tabyinchannel @daneshgahevelyat
❧🔆✧﷽✧🔆❧ ♨️جاهلیت مدرن، دختران و زنان سرزمین من (۱) ✍ شاید ۲۰ و خورده ای سال پیش کسی به مخیله‌اش هم نمی رسید روزی در خیابانهای شهر، دخترانی را مشاهده کند که آن سالها مردم شاید آنها را در سالن های عروسی هم نمی دیدند... ➖دخترانی بزک کرده با موهای پف کرده و بیرون ریخته و مانتوهایی کوتاه و تنگ و شلوارهایی تنگتر! این روند ۲۰وخورده ای سال طول کشید تا به اینجا رسید. ➖ استعمار و استکبار صبر و حوصله زیادی دارد، بر عکس بعضی از ماها..  ⬅️اولین کار، گرفتن چادر بود از زنان ما... گفتند چادر حجاب برتر است و می‌شود برتر نبود! بین خوب و خوب ‌تر، خوب را هم انتخاب کنی به جایی بر نمی‌خورد .می‌شود مانتوی گشاد و مقنعه بزرگ پوشید و با حجاب بود... حرف قابل قبولی بود؛ کسی نمی‌تواست به این حرف اعتراض کند، حتی اهالی مذهب. ⬅️ گام دوم، گرفتن مقنعه بود... می‌شود روسری بزرگ سر کرد! هم تنوّع دارد هم حجاب است. یادم‌ می آید روسری‌هایی بود با ضلع بیشتر از یک متر که تا کمر خانمها هم می‌رسید... خوب البته روسری مثل مقنعه نبود گاهی مو بیرون می‌زد.  ⬅️ در فیلمهای سینمایی هی مدل گذاشتن، زن های هنرپیشه مدل شدن و به تبع آن دختران جوان هم از آن ها یاد می‌گرفتند..... @tabyinchannel @daneshgahevelyat
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
❧🔆✧﷽✧🔆❧ ♨️جاهلیت مدرن، دختران و زنان سرزمین من (۱) ✍ شاید ۲۰ و خورده ای سال پیش کسی به مخیله‌اش ه
❧🔆✧﷽✧🔆❧ ♨️جاهلیت مدرن، دختران و زنان سرزمین من (۲) ......  ⬅️چشم های ما متوجّه این آب رفتن نمی شد و آنقدر کم کم این کار را کردند که چشم ما عادت می‌کرد... ⬅️ مانند بچه‌ای که جلوی چشم پدر و مادرش بزرگ می‌شود و قد می‌کشد و والدینش حس نمی‌کنند اما دیگران که کمتر او را می‌بینند و چشمانشان عادت نکرده، متوجه رشد هفتگی او می‌شوند... ما عادت کردیم به روسری‌هایی که هر روز آب می‌رفت و تبدیل شد به نواری باریک و بعضا توری... مانتوهایی که شاید بهتر باشد بلوز و پیراهن راحت نامیدشان تا مانتو...  ⬅️ به هر حال کم کم کار به این جا کشید و مدام گفتند بی‌حجابی معضل فرهنگی است، برای حل آن باید کار فرهنگی کرد... سال ها گذشت و لباس ها آب رفت و کار فرهنگی در زمینه عفت و حجاب مشاهده نشد. ❌برعکسش، فراوان کار‌های ضد فرهنگ در کوبیدن حجاب و عفت و حیا و غیرت در فیلمهای سینمایی و مجلات و برنامه‌های عمومی یافت می‌شد... ⬅️ چند سال مد پوشش خانمها تغییر کرده است، پوشیدن ساق شلواری (ساپورت) به جای شلوار... یعنی دیگر شلوار جین تنگ هم نه! ساق شلواری! و بدون تردید در یکی دو سال آینده این کنار می رود و برخی را .......... @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نابودی جمعیت ایران را مدیون مجاهدت های هاشمی در سال هفتاد هستیم!!! وقتی که در زمان امام راحل جرات نداشتند اسمی از فرزند کمتر را بیاورند و حتی در خطبه های نمازجمعه علیه کاهش جمعیت سخن ها گفت... اما بلافاصه بعد از رفتن امام راحل، دست در دست بهداشت جهانی یهودی، شروع به بزرگترین نسل کشی دنیا کردند!!! طوریکه در سال 72 وزیر بهداشت هاشمی از بهداشت جهانی، بعنوان بهترین کنترل جمعیت یا همان بهترین نسل کش!!! جایزه دریافت و مورد تقدیر قرار گرفت!!!!! بعبارت دیگر جایزه یهود برای بزرگترین نسل کشی شیعیان ایران به نفوذی ها// ✍ پ.ن دیروز علما باچنین نوشتهایی مخالفت خودراباطرح صهیونیستی اعلام کردند.اکثرا دارای فرزندان متعدد شدند، رهبری خود دارای 6 فرزند. آقای قرایتی گفتند بارها پیش من آمدند که درباره فرزند کمتر در تلوزیون سخن بگویم ولی اصلا قبول نکردم... با این همه مخالفت علمای بصیر انقلابی، متاسفانه برخی عالم نماها باتوطیه صهیونیست همراه شدند و ازطرفی تبلیغات بسیار گسترده، برگزاری انواع جلسات حتی قبل ازدواج، (تمام زوجهای ایرانی باید درباره راههای جلوگیری بدانند!!! و یک کلمه از راههای زندگی موفق ندانند)؛ نسل شیعه نابود شد... مومن ازیک سوراخ دوبارگزیده نمیشود! امروزهمان بهداشت جهانی باهمان نفوذیها به بهانه کرونا توطیه دیگر... @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خداوند چرا شیطان رو خلق کرد؟ اصلا اگر خلق نمیکرد خود نفس برای گول زدنمان کافی بود. خدا که میدانست شیطان اینگونه میشود (لطفا نگویید که خیلی انسانها هم این‌‌طورند) زیرا انسان با شیطان فرق میکند. آیا برای گمراه کردن انسانها خلق کرد یا آزمایش آنها؟ اصلا چه لزومی داشت که برای آزمایش شیطان را خلق کند که اینهمه انسان، جهنمی شوند؟ (خود همین) نفس کافی بود (برای آزمایش انسان)! ✅ پاسخ: 👇👇 در پاسخ باید عرض کرد كه اولا خداوند هدف خود را از خلقت انسان و جن عبادت بیان كرده است.«۱» و او خواسته است با آفرینش این موجودات آنها را به كمال برساند، شیطان هم مانند انسان در برابر رذائل قرار دارد، یعنی همانگونه كه انسان برای رسیدن بہ خدا باید موانعی را پشت سر بگذارد جن نیزاین چنین است برای رسیدن به خداوند باید از خیلی هواها و هوس‌ها و غرورها و حسادت‌ها دست بكشد، ولی شیطان نتوانست در مقابل تكبر خود ایستادگی كند👈🏼 پس گمراه شد. ⁉️ شما می‌پرسید خداوند كه می‌دانست این‌گونه است چرا او را خلق كرد؟ من یك مثال براے شما مےزنم: مثلا شما حالت معنوی بالایی دارید و می‌توانید اعماق افكار دیگران را بخوانید و اتفاقا شما قاضی هم هستید، شما چه زمانی می‌توانید شخص مجرم را محاكمه كنید؟ مطمئنا زمانی كه جرم مرتكب شود می‌توانید او را محاكمه كنید، و تا جرمی مرتكب نشده است ولو شما می‌دانید آینده مرتك می‌شود محاكمه كردن او كار نا عادلانه ای می‌باشد. در مورد شیطان و خداوند هم همین گونه می‌شود قضاوت نمود، اگر خداوند شیطان را به خاطر جرمی كه هنوز مرتكب نشده است خلق نمی‌كرد در حالی كه مقتضا برای خلقت او وجود داشت، خلق نكردن به خاطر گناه مرتكب نشده ناعدالتی و تبعیضی بود برای خداوند متعال، در حالی كه خداوند از این بی‌عدالتی پاك است. و البته فقط قصه شیطان هم نیست؛ بلكه شیطان صفت‌ها زیاد هستند كه خداوند اگر شیطان را خلق نمی‌كرد باید انسان‌های شیطان صفت را هم خلق نمی‌كرد و همه این موارد قضاوت و عذاب دادن قبل از ارتكاب جرم می‌باشد و خداوند از این گونه اعمال مبرا و پاك می‌باشد. دومین علتی كه می‌توان برای خلقت شیطان با فرض علم به خطایش بیان نمود این است كه: كار خوب زمانی با ارزش است كه با سختی به دست بیاید. شما یك وزنه‌بردار را فرض كنید زمانی كارش با ارزش است كه وزنه سنگین را بلند كند، وزنه‌ای كه دیگران از بلند كردن آن عاجز هستند؛ و حال زمانی شخصی مومن است كه وزنه ای مانند شیطان را از سر راهش بلند كند و دور بیندازد و این شیطان به عنوان وزنه‌ای برای مسابقه بندگی می‌تواند بسیار موثر باشد. و از همه اینها گذشته علت گمراهی‌های مردم كه فقط شیطان نیست شیطان فقط می‌كند در حالے كه انسان براے گمراهے اهرم‌هاے دیگرے مانند هوای نفس دارد همان اهرمی كه در روایت مقابله‌اش را جهاد اكبر نامیده‌اند. رسول گرامی اسلام(ص) به یارانش كه از جنگ برگشته بودند مرحبا گفت و فرمود: خوشا به حال شما كه از جهاد كوچك برگشتید ولی جهاد بزرگ هنوز مانده است. گفتند یا رسول الله! جهاد اكبر كدام است؟ فرمود: جهاد با نفس. و بعد از آن فرمود: بهترین جهاد، جهادبا نفس است.«۲» و نشانه این كه شیطان عامل اصلی برای گمراهی نیست این است كه در روایات وارد شده است كه شیطان در شب‌های قدر در غل و زنجیر می‌باشد اما می‌بینیم كه باز انسان ها در این شب‌های بسیار نوارنی هم گناه می‌كنند این همان پیروی از هوای نفس است. و دلیل دیگری كه می‌توان فرض كرد این است كه شیطان فقط همان شیطان معروف نیست بلكه برخی از انسانها نیز نقش شیطان را بازے مےكنند همان گونه كه در سوره ناس می‌خوانیم: 👈 بگو پناه می‌برم به خدا ... از شرّ وسوسه‌گر پنهان كه درون سینه انسان‌ها وسوسه می‌كند خواه از جن باشد یا از انسان.«۳» دوستان ناباب، هم نشین‌هاے منحرف، پیشوایان گمراه و ظالم، كارگزاران جباران و طاغوتیان، نویسندگان و گویندگان فاسد، مكتب‌هاے الحادے و التقاطے ظاهر فریب، وسائل ارتباط جمعے وسوسه‏‌گر، همه این ها و غیر این ها در مفهوم گسترده «وسواس خناس» واردند كه انسان باید از شر آن ها به خدا پناه برد. 📚 منابع: ۱- «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُون». ۲- إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص بَعَثَ سَرِیَّةً فَلَمَّا رَجَعُوا قَالَ مَرْحَباً بِقَوْمٍ قَضَوُا الْجِهَادَ الْأَصْغَرَ وَ بَقِیَ عَلَیْهِمُ الْجِهَادُ الْأَكْبَرُ قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا الْجِهَادُ الْأَكْبَرُ قَالَ جِهَادُ النَّفْسِ ثُمَّ قَالَ ص أَفْضَلُ الْجِهَادِ مَنْ جَاهَدَ نَفْسَهُ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَ ۳- «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (۱) @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️ شیطان اگر بتواند، نمی‌گذارد بکاری. اگر کاشتی نمی‌گذارد جوانه بزند. اگر جوانه‌اش زد، نهالش را می‌شکند. «شیطان تلاش می‌کند انسان را به کارِ غیراهمّ مشغول کند و یا اگر مشغول به کار اهّم شد او را مأیوس کند و اگر انسان بر یأس غلبه کرد، انگیزه‌های دیگری مثل حرص و حسد به دنیا و رقابت مادی و این قبیل انگیزه‌ها را می‌آورد؛ یعنی بی‌تردید شیطان انسان را رها نمی‌کند و تدبیر هم دارد. خدا رحمت کند آقای صفایی را، می‌گفتند: شیطان اگر بتواند، نمی‌گذارد بکاری! اگر کاشتی نمی‌گذارد جوانه بزند! اگر جوانه‌اش زد، نهالش را می‌شکند! تا بالاخره یک کِرْمی در میوه‌اش می گذارد. نمی‌گذارد کار به نتیجه برسد و برای این هدف، تدبیر و برنامه‌ریزی می‌کند. بنابراین، مقابلۀ با شیطان (برای اینکه انسان بتواند از فرصت ها استفاده کند و آن کاری را که خدای متعال می‌خواهد، به بهترین شکل انجام بدهد)، نیاز به تدبیر و محاسبه و مراقبه و کنترل خود انسان دارد و بدون این، شدنی نیست». @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 زندگی موفق به معنای آن نيست كه زن و شوهر به هیچ وجه با هم بحث نكنند، اختلاف نظر نداشته باشند، يا دچار مشكل نشوند. بلكه زن و مرد در زندگی وقتی موفق هستند كه روش ارتباط درست و صميمی را بدانند و بلد باشند که چگونه اختلاف سلیقه‌ها را مدیریت کنند. در حقيقت زن و شوهری كه هرگز بحث نمي‌كنند مشكلات، توقعات، دلخوری‌ها را حل نشده پنهان مي‌كنند و باعث مي‌شود به مرور از یکدیگر دور شده و یکباره منفجر شوند! 📌روش صحیح یک س.ک.س عاشقانه 👈اگر میخواهید طعم واقعی لذت یک رابطه جنسی بی نظیر را بچشید حداقل دو تا سه بار به طور متوالی نزدیکی را تکرار کنید، وقتی به طور متوالی و در بازه زمانی کوتاه نزدیکی را تکرار میکنید رابطه ای طولانی‌تر، لذت بخش تر و بی نقص را تجربه خواهید کرد زبان بدن در را بدانید و از آن برای لذت بردن خود و همسرتان استفاده کنید، زبان بدن یعنی صحبت کردن با اندام بدن بدون استفاده از کلمات و آواها؛ ‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هود وَيَا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُم مِّدْرَارًا وَيَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلَىٰ قُوَّتِكُمْ وَلَا تَتَوَلَّوْا مُجْرِمِينَ ﺍﻱ ﻗﻮم ﻣﻦ ! ﺍﺯ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺁﻣﺮﺯﺵ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ، ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺍﻭ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﻳﺪ ، [ ﺗﺎ ] ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﻭ ﭘﻲ ﺩﺭ ﭘﻲ ﻓﺮﺳﺘﺪ ﻭ ﻧﻴﺮﻭﻳﻲ ﺑﺮ ﻧﻴﺮﻭﻳﺘﺎﻥ ﺑﻴﻔﺰﺍﻳﺪ ، ﻭ ﻣﺠﺮﻣﺎﻧﻪ ﺭﻭﻱ [ ﺍﺯ ﺣﻖ ] ﺑﺮﻣﮕﺮﺩﺍﻧﻴﺪ .(٥٢) وَإِلَىٰ ثَمُودَ أَخَاهُمْ صَالِحًا قَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَكُم مِّنْ إِلَٰهٍ غَيْرُهُ هُوَ أَنشَأَكُم مِّنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِيهَا فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ إِنَّ رَبِّي قَرِيبٌ مُّجِيبٌ ﻭ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻗﻮم ﺛﻤﻮﺩ ، ﺑﺮﺍﺩﺭﺷﺎﻥ ﺻﺎﻟﺢ ﺭﺍ [ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ]ﮔﻔﺖ : ﺍﻱ ﻗﻮم ﻣﻦ ! ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﭙﺮﺳﺘﻴﺪ ; ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻫﻴﭻ ﻣﻌﺒﻮﺩﻱ ﻧﻴﺴﺖ ، ﻭ ﺍﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺁﺑﺎﺩﺍﻧﻲ ﻛﻨﻴﺪ ; ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺁﻣﺮﺯﺵ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ، ﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺍﻭ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﻳﺪ ; ﺯﻳﺮﺍ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭم [ ﺑﻪ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺶ ] ﻧﺰﺩﻳﻚ ﻭ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺩﻋﺎﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ .(٦١) @tabyinchannel @daneshgahevelyat
🚫عواقب تلخِ دوری از قرآن 🥀ضعف ما امت مسلمان، عقب ماندگی ما، کج رفتاری های ما، کج تابی های ما در مسائل اخلاقی و زندگی، همه ی اینها ناشی از دوری از قرآن است. ملت های مسلمان بر اثر حاکمیت طغیانگران و طاغوت ها - که قرآن مخاطبان خود را این همه از طاغوت برحذر داشته است- خونشان مکیده شد؛ نه فقط خون اقتصادیشان، نه فقط منابع حیاتی و معادن زیرزمینی و نفت و امثال اینها، بلکه روحیه ی ایستادگی شان، مقاومتشان، طلب علوّ و عزت در دنیا هم از ملت های مسلمان گرفته شد. ✨مقام معظم رهبری ✨ 11 مرداد 1390 @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علی علیه السلام در بیان لحضات احتضار : ناگاه سکرات مرگ وحسرت از دست دادن آنچه داشتند، بر آنهاهجوم آورددرا این حالت، اعضاء بدنشان سست گردید ودربرابرآن، رنگ خود را باختند. سپس کم کم مرگ در آنها نفوذ کرده وبین آنها وزبانشان، جدائی افکند! او همچنان در میان خانواده خود باچشم، نگاه می‌کند وباگوشش، می‌شنود! در حالیکه عقلش، سالم است وفکرش باقی است! می‌اندیشد که عمر را در چه راهی فانی کرده وروزگارش را در چه راهی، سپری نموده است! به یاد ثروتهائی که جمع کرده است، می‌افتد! همان ثروتی که در جمع آوری آن، چشمها را بهم گذارده بود و از حرام وحلال ومشکوک گرفته، گناه جمع آوری آنها به گردن اوست! حال هنگام جدائی از آن اموال، فرارسیده، در حالیکه این ثروت برای وراث می‌ماند واز آن استفاده کرده وبهره می‌برند! راحتی آن برای دیگران وسنگینی گناهش، بر دوش اوست و او در گرو این اموال است! دست خودرا ازپشیمانی به دندان می‌گزد واین به خاطر صحنه هائی است که در هنگام مرگ، برایش مشخص می‌گردد. دراین حالت، به آنچه در زندگی به آن علاقه داشت بی اعتناست! وآرزو می‌کند، ای کاش آن شخصی که درگذشته بر ثروت او، غبطه می‌خوردم وبر او حسد می‌بردم، این اموال راجمع کرده بود! مرگ همچنان بر اعضایش، چیره می‌شود! تا آنجا که گوشش همچون زبانش، از کار می‌افتد! بطوریکه در میان خانواده اش، نمی تواند با زبانش سخن بگوید! وبا گوشش بشنود، پیوسته به صورت آنان می‌نگردوحرکات زبانشان را می‌بیند، اما صدای آنان را نمی شنود! سپس چنگال مرگ، همه وجودش را فرا می‌گیرد! چشم او نیز همچون گوشش، از کارمی افتد وروح از بدنش، خارج می‌گردد... @tabyinchanne
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🧒چرا دسترسی کودکان به فضای مجازی را محدود کنیم؟ @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗️ دنیا شناسی در مکتب بن ابی طالب علیه السلام ❗️ ✍🏻 روایت شده که در حضور امیر المومنین علیه السلام گروهی مذاکره در پیرامون نسبت دادن و ظلم به پروردگار می کردند، پس آنحضرت از مکان خود برخاسته و به سوی مسجد آمده و بالای منبر رفت و پس از حمد و ثنای الهی فرمود: ✅ ای مردم! بدانید که خداوند سبحان چون خلق را بیافرید چنان خواست که از نقص به کمال روند و در آداب و فضائل اخلاقی به مقامی شریف و پایه ای بلند و ارجمند رسند، 🔹او می دانست که آنان به کمال مطلوب نرسند جز به آنکه آنچه مفید برای ایشانست و آنچه مضرّ، همه را به آنان بیاموزد، 🔹و آموختن جز به امر و نهی ممکن نباشد، و امر و نهی نیز جز با وعد و وعید راست نیاید، 🔹و وعد و وعید جز با تشویق و تهدید صورت نپذیرد، 🔹و تشویق جز بدانچه دل بدان خواهان است و دیده از آن کامیاب نخواهد بود، و تهدید خلاف آن. ✅ سپس مخلوق را در این جهان منزل داد و پاره ای از لذّات را به آنان بنمود تا بر لذّات پاک آخرت که بهشت است راه یابند، و پاره ای از رنجها و محنتها را در این جهان به ایشان نشان داد تا بدینوسیله بر آلام و ناراحتیها و گرفتاری های آن جهان که عبارت از دوزخ است پی برند و از این عذاب موقّت بر آن عذاب ابدی استدلال کنند، ✅ از این رو است که لذّات این جهان همیشه با سختی و رنج توأم است و خوشی و سرورش با اندوه و غم همعنان. 📚 احتجاج / ترجمه جعفری / ج1 / ص450 @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️ معنویت و استعمار فرانو ↩️ترویج معنویت بدون دین 🔷استعمارگران پس از پشت سرگذاشتن ادوار کلاسیک و نوین، امروزه در چهره ای فرانو و در قالب پروژه «جهانی سازی» ، به دنبال مصادره منافع ملت‌ها در جهت اهداف خویش هستند. مهم ترین دغدغه سلطه‌گران در روند جهانی‌سازی، همسان‌سازی ارزش‌های فرهنگی موجود در جوامع مختلف، در راستای ارزش‌های نظام سرمایه داری است، چراکه در صورت پذیرش گفتمان سرمایه‌داری از سوی توده‌ها، این ملت‌ها هستند که منبع قدرت نظام سلطه خواهند بود. از جمله مهم‌ترین منابع تعریف و تولید ارزش در جوامع مختلف، ادیان و آموزه‌های معنوی آنان است، اما همسان‌سازی باورهای موجود در مختلف که در مواردی همچون اسلام، متضمن ارزش‌هایی چون عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی است. 🔶 یکی از نسخه‌های نظام سلطه برای پاسخگویی به این نیاز، بهره گرفتن از مدل «معنویتِ بدون دین» است. در بدون دین، افراد با عبور از سطح مناسک و بدون در نظرگرفتن چارچوب حقایق دینی و سنجه‌هایی چون وحی و تفسیر عالمانه آموزه‌های دینی، صرفاً بر ابعاد اخلاقی و معنوی و در مواردی، تجربیات معنوی موهوم، تمرکز می‌کنند. /فرهنگ و ادیان @tabyinchannel @daneshgahevelyat
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
♨️ معنویت و استعمار فرانو ↩️ترویج معنویت بدون دین 🔷استعمارگران پس از پشت سرگذاشتن ادوار کلاسیک و ن
🌀 «معنویت منهای دین » برشی از کتاب «راهبرد تربیت اخلاقی در قرآن»، به بهانه ی مناظره با حسن آقامیری 🔺یکی از آسیب‌های شایع در زمانه ما، سلیقه‌ورزی در نحوه عمل ایمانی است. در دوران پسامدرن، که انسان جدید پس از یک دوره رهایی و روی‌گردانی از خدا و معنا و دست و پنجه نرم کردن با پوچی و بی‌معنایی دوباره به ایمان و معنویت بازگشته و علاقه‌مند است فطرت معناگرای خود را بار دیگر به رسمیت شناسد و عطش سرشتی خود به خدا و ایمان و معنا را بار دیگر سیراب کند، این آسیب به گستره وسیعی پدید آمده است. 🔺معنویت جدیدی که انسان بدان رجوع کرده دین نیست؛ بلکه فارغ از عملِ تعریف‌شده دینی، نوعی قرائت شخصی پدید آورده است. انسان پست‌مدرن از سویی آزادی را به عنوان تنها ارزش اخلاقی تقدیس می‌کند و از هرآنچه هوس‌های او را محدود و مقید سازد می‌گریزد. از سوی دیگر بر اساس ندای فطری خود به ایمان و معنویت روی آورده است. با این ترکیب در میدان معناگرایی و ایمان‌ورزی نیز آزادی را راه داده و علاقه‌مند است آن گونه که خود می‌خواهد و می‌پسندد و لذت می‌برد معنویت‌ورزی کند. 🔺سال‌ها پیش در یک محیط دانشگاهی جوانی را دیدم که نماز نمی‌خواند ولی می‌گفت با خدا رابطه قلبی عمیق و مؤثری دارد. پرسیدم این رابطه دلی و تأثیرگذار چگونه است؟ گفت نیمه‌های شب خلوتی را برای ارتباط با خدا برمی‌گزینم، شمعی برمی‌افروزم و یک آهنگ دل‌نواز ملایم پخش می‌کنم. در آن لحظه‌های ناب، لذت معنوی بی‌نظیری را تجربه می‌کنم که در هیچ نماز و دعا و زیارتی مشابه آن برایم حاصل نمی‌گردد. به این نتیجه رسیده‌ام که از این طریق ایمان خود را جلوه دهم و معنویت خود را تأمین کنم. می‌خواهم خودم باشم و به ندای درونم توجه کنم. 🔺این نمونه‌ای از جریان معنویت منهای دین است که متناسب با روحیةه انسان امروز، از مناسکِ تعریف شده دینی کاملا آزاد و سکولار گشته است. این ایده جذاب، سیال، فردی و رهایی‌بخش در ساحت ایمان و معنویت نوعی فرار از ساختارهای بیرونی دینی و ایجاد انضباط دلخواه درونی است. 🔺لازمه این گونه ایمان و معنویتِ خودمحور تکثر گزینه‌های مشروع معنویت‌ورزی است. در این شرایط مدعیان معنویت و آرامش، در یک فضای اطلاع‌رسانی آزاد و با ابزارهای متنوع، تعالیم متعددی را عرضه کرده و بازاری از معنویت‌ورزی‌های گونه‌گون و رنگین‌کمانی را متناسب با سلایق و علایق مختلف پدید آورده‌اند تا به گمان خود هر کس بتواند متناسب با شخصیت و نیازش معنویت مورد علاقه‌اش را پیدا کند. آنچه تنور معنویت جدید را گرم می‌کند و بازار آن را پررونق می‌سازد اولاً پذیرش این نکته است که هرکس باید اعمال معنوی مختص به خود داشته باشد ثانیاً هرکس باید به طور خودآموز وارد بازار معنویت شده و بر اساس سلیقه و ذائقه خود، آنچه برای دردش مناسب تشخیص می‌دهد خریداری کند و به کار گیرد. 🔺 عمل کردن در قالب‌های من‌درآوردی و بر اساس تشخیص و خواسته خود، بندگی خدا نیست. نوعی خودپرستی است. زیرا بندگی خدا، اطاعت امر خدا و در بند فرمان او قرار داشتن است؛ (فَافْعَلُوا ما تُؤْمَرُونَ) و چنین عملی بیشتر نشانی از بندگی خواسته‌ها و در بند هوس‌ها قرار داشتن است. این گونه عمل‌ها اشباع کاذب معناگرایی انسان و نوعی تخدیر معنوی است. فرد را ارضا می‌کند، وجدان معنوی او را تسکین می‌بخشد، لذت و شیرینی و صفای روحانی را به او می‌چشاند و برای او ابتهاج معنوی فراهم می‌آورد؛ اما روح ایمان و بندگی خدا در آن وجود ندارد. ⏺ راهبرد تربیت اخلاقی در قرآن، محمد عالم زاده نوری، ص 200، با اندکی تلخیص @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁 🍂 قتل شیطان رجیم : در بحار از اسحاق بن عمّار آورده که گفت: از آن حضرت پرسیدم: اینکه خداوند به شیطان تا وقت معلوم مهلت داد و در کتاب خود فرموده:« فَإِنَّکَ مــِنَ الْمُنْظَرينَ إِلىٰ يَوْمِ الوَقْتِ الْمَعْلُومِ »( سوره حجر، آیات ۳۷و ۳۸و سوره ص، آیات ۸۰و۸۱) «البتّه تو از مهلت یافتگانی تا روز هنگام معیّن.» چه وقت است؟ 🍂 فرمود: وقت معلوم روز قيام قائم آل محمّد «ع» است، هرگاه خداوند او را برانگیزد در مسجد کوفه باشد که ابلیس با خواری و زبونی می آید و می گوید: ای وای از این روزگار! آنگاه از پیشانی اش گرفته و گردنش زده می شود. آن هنگام روز وقت معلوم است که مهلت او به پایان می رسد. @tabyinchannel @daneshgahevelyat