ﺑﭽﻪ ﮐﻪ ﺑﻮﺩﯾﻢ، ﻭﻗﺘﯽ ﻣﺮﯾﺾ ﻣﯽﺷﺪﯾﻢ،
ﻭقتے ﺁﻗﺎ ﺩﮐﺘﺮﻩ ﻣﯽﭘﺮﺳﯿد:
ﺑﮕﻮ ﮐﺠﺎﺕ ﺩﺭﺩ ﺩﺍﺭﯼ؟ ﭼﺘﻪ؟
ﺯﻝ ﻣﯽ ﺯﺩﯾﻢ ﺑﻪ ﻣﺎﻣﺎﻧﻤﻮﻥ!
ﯾﺎﺩﺗﻮﻧﻪ؟
ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻣﯽﺷﺪﯾﻢ ﺗﺎ ﺍﻭﻥ ﺑﮕﻪ ﻣﺮﯾﻀﯽﻣﻮﻥ ﭼﯿﻪ.
ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩﻥ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﻭﻥ ﻣﯽﺳﭙﺮﺩﯾﻢ ﭼﻮﻥ
ﻣﯽﺩﻭﻧﺴﺘﯿﻢ ﻣﺎﺩﺭﻣﻮﻥ،
ﻫﻤﻮﻥ ﺍﺣﺴﺎﺳﯽ ﺭﻭ ﺩﺍﺭﻩ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺩﺍﺭﯾم،
ﺣﺘﯽ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﻣﻮﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭﺩﻣﻮﻥ ﺭﻭ
ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻣﯽڪنه!
ﺣﺎﻻ ﻣﯽﺧﻮﺍﻡ ﺑﮕﻢ ﺍﻭﻥ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺭﻭ ﯾﺎﺩﺕ ﻣﯿﺎﺩ؟
ﺧﺐ، ﺗﻮ ﺟﻮوﻥ ﺷﺪﯼ، ﺍﻭﻥ ﭘﯿﺮ ﺷﺪﻩ.
ﺣﻮﺍﺳﺖ ﺑﺎﺷﻪ ﺑﻬﺶ...
ﺣﺎﻻ ﻭﻗﺘﺸﻪ ﺗﻮ هم ﻣﺜﻞ ﺑﭽﮕﯽﻫﺎﺕ
ﺍﮔﻪ ﺍﻭﻥ ﻣﺮﯾﺾ ﺷﺪ ﺣﺴﺶ ﮐﻨﯽ!
ﺣﺎﻻ ﺍﻭﻥ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻧﯿﺎﺯ ﺩﺍﺭﻩ،
ﺣﺘﯽ ﺍﮔﻪ ﺣﺮﻓﯽ ﻧﺰﻧﻪ، ﻣﺜﻞ ﻫﻤﯿﺸﻪ.
ﺣﻮﺍﺳﺖ به مادرت باشه ...❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واسه ی کربلا خودت یکاری کنی...
صباحا اتنفس بحب الحسین
میشود نیمه شبی، گوشه بین الحرمین...
من فقط اشک بریزم تو تماشا بکنی؟!💔
آقاجان...
#امام_زمان
☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺
🍃🌺 فکر صحیح در مورد مسئله ظهور
🔹#کوشش_کنید فکر خودتان را در مسأله حضرت حجت با آنچه که در #متن_اسلام آمده تطبیق بدهید. غالب ما این مسأله را به صورت یک #آرزوی_کودکانه یک آدمی که دچار عقده و انتقام است درآوردهایم. گویی حضرت حجت فقط انتظار دارند که کی خداوند تبارک و تعالی به ایشان اجازه بدهند که مثلا بیایند ما مردم ایران را غرق در سعادت کنند یا شیعه را غرق در سعادت کنند، آنهم شیعهای که ما هستیم که شیعه نیستیم. نه، این یک #فلسفه_بزرگ_جهانی است، چون #اسلام یک #دین_جهانی است، چون تشیع به معنی واقعیاش یک امر جهانی است.
🔹این را ما باید به صورت یک فلسفه بزرگ جهانی تلقی کنیم. وقتی قرآن میگوید: وَلَقَدْ کتَبْنا فِی الزَّبورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکرِ انَّ الْارْضَ یرِثُها عِبادِی الصّالِحونَ «1»، صحبت از زمین است، نه صحبت از این منطقه و آن منطقه و این قوم و آن نژاد. اولًا #امیدواری به آینده است که دنیا در آینده نابود نمیشود.
🔹مکرر گفتهام که امروز این فکر در #دنیای_اروپا پیدا شده که بشر در تمدن خودش به مرحلهای رسیده که با گوری که خودش به دست خودش کنده است یک گام بیشتر فاصله ندارد. طبق اصول ظاهری نیز همینطور است ولی اصول دین و مذهب به ما میگوید: #زندگی_سعادتمندانه بشر آن است که در #آینده است، این که اکنون هست موقت است. دوم: آن دوره، دوره عقل و عدالت است....
📙سیری در سیره ائمه اطهار ع، ص259 #شهید_مطهری
🛑شهید سید مرتضی آوینی :
ماندن در صف عاشوراییان امام عشق تنها با یقین مطلق ممکن است
🔹و ای دل! تو را نیز از این سنت لایتغیر خلقت گریزی نیست.
✔️ مپندار که تنها عاشوراییان را بدان بلا آزمودهاند، صحرای بلا به وسعت همهی تاریخ است.
📝#احیاء_تفکر_و_معرفت_توحیدی
🔹اگر #فکر و اندشه ی من مسلمان نوعی ، #اندیشه و فکر خمودی باشد که، با اینکه خود دارای بسترهای فکری و مراجع ناب و خالص وحیانی هستم ولی در اثر جهالت و بعضا #تنبلی و کم حوصله گی به جای #تعمق و #تفکر با مبانی معرفتی خویش، شنوای خوبی برای #فکر_تولیدی_فرهنگ_بیگانه می شوم ؛
🔹و بعضا حتی با نیت و گمان اینکه جامعه ی خویش را با این فکرهای تولید شده و مساله ریزی شده در فرهنگ بی گانه می توانیم به تعالی و رشد برسانیم ، بر می گیریم ؛
🔹بدتر زمانی است که جهت و خط سیر اندیشه ورزی ما قرار گرفته و آرمانهای جامعه ی خویش را طبق این خط سیر تبیین کنیم؛
🔹در نهایت طوری می شود با اینکه سر سجاده نماز توحیدی می خوانیم ولی در اندیشه ها، ذهن ها و افکارهای امثال #هیوم ،#جان_لاک ،#مارکس و #داوکینز ها #سیر_ملحدانه_ی_فکری می کنیم؛
🔹البته این اول خمودی و فوت اندیشه اسلامی من نوعی است؛ خدا می داند چه بر سر اسلام چه بیاید از دست #متحجران_فکری و #مقلدان_نابینا ی خودی؛
🔹چنانچه معروف است #جهل قابل علاج است آنچه قابل #علاج نیست #توهم_دانایی(چهل مرکب) است؛
🔹امید است بتوانیم طی مباحث آتیه به اندازه وسع خویش تبیینی از #معرفت_توحیدی #اسلام _ناب_محمدی که #مومن به آن هستیم همراه با نقد و تحلیل اندیشه های مخالف خدمتتان ارائه دهیم انشاء الله
#بیداری_سیاسی
🔴 کن فیکون امام مهدی
⭕️ امام زمان علیه السلام، «قدرت اللّٰه» است. یعنی مظهر قدرت الهی است. حضرت میتواند تنها با یک اشاره انگشت، یا باز و بسته نمودن لبان مبارک یا فقط یک نگاه، تمام عالم هستی را در یک لحظه زیرورو نماید؛ خدای عزیز خودش اینگونه اراده فرموده و قدرتش را به حجّت برحق خویش تفویض نموده؛ کسی که میخواهد تمام عوالم را فتح نماید باید هم دارای چنین قدرت عظیمی باشد؛
🌕 امیرالمومنین صلوات الله علیه در خطبه البیان در وصف امام مهدی علیه السلام میفرمایند:
او برد نبوی را پوشیده و و ذوالفقار را به کمر بسته؛ بر سرش تاجی از نور و بر شیری از نور سوار باشد؛ اگر به چیزی بگوید باش به اذن و قدرت خداوند متعال خواهد شد!
📗الزام الناصب، ج ۲، ص ۱۸۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«سلام به امام زمان(عج)»
🌺 استاد عالی
🌸 مهمترین پلهای که میخوای به امام زمان(عج) نزدیک بشی اینه که غفلت رو کم کنی.
🌼 اگه اینجوری باشی حتما امام زمان(عج) در حقت دعا میکنه...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙جواد مقدم
🥀اشکم روان از هر دو عینِ
مهدی غریب تر از حسینِ...
❤️اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اَلسَّلامُعَلَیْکِیاسَیِّدَتَنارُقَیَّةَ
مداحی"بابا منو ببر"
حاج محمود کریمی
اشک چشمتون جاری شد برای فرجِ صاحب عزا دعا کنید...😭
اللهمعجللولیکالفرج
💜#سلام_امام_زمانم
💟مولاے من
چشم وجودمان
خیره بہ نورِ حضور شماست
و دست استغاثہ
و روے حاجتمان
متوسل بہ درگاهتان
تا خداوند طلعت رشیدتان را
بہ ما بنمایاند.💜
💠#فاطمه_شناسی_با_سخنان_فاطمه
🔹#عفت_و_حیای_فاطمی🔹
⬅️#حضرت_فاطمه #زهرا (س) در آخرین روزهای عمر پر برکتش ضمن وصیّتی به اسماء فرمود:
🔹«من بسیار زشت و زننده می دانم که جنازه زنان را پس از #مرگ با انداختن پارچه ای روی بدنش #تشییع می کنند. و افرادی اندام و حجم بدن او را مشاهده کرده و برای دیگران تعریف می نمایند.مرا بر تخت که اطرافش #پوشیده نیست و مانع مشاهده دیگران نباشد قرار مده بلکه مرا با پوشش کامل آماده ی #تشییع کن ، خداوند تو را از #آتش_جهنم مستور و محفوظ نماید». (*)
⬅️ می بینیم #حضرت_فاطمه (س) برای #حفظ_عفت و #حجاب خویش حتی برای بعد از شهادتش هم دغدغه دارند،#خواهر #مومنه که #شیعه ی #فاطمه (س) و الگویت ایشان است شما چقدر برای حفظ #عفت خویش، #دغدغه و #برنامه دارید؛
....................................
(*) «قالَتْ علیها السلام : إنّی قَدِ اسْتَقْبَحْتُ ما یُصْنَعُ بِالنِّساءِ، إنّهُ یُطْرَحُ عَلیَ الْمَرْئَةِ الثَّوبَ فَیَصِفُها لِمَنْ رَاءی ، فَلا تَحْمِلینی عَلی سَریرٍ ظاهِرٍ، اُسْتُرینی، سَتَرَکِ اللّهُ مِنَ النّارِ. (تهذیب الا حکام :ج 1، ص 429، کشف الغمّه :ج 2، ص 67، بحار:ج 43، ص 189،ح 19)»
#خودسازی
🔶🔸
امام على عليه السلام :
جاهِد شَهوَتَكَ وَغالِب غَضَبَكَ وَخالِف سوءَ عادَتِكَ، تَزكُ نَفسُكَ، وَيَكمُل عَقلُكَ وَتَستَكمِلُ ثَوابَ رَبِّكَ؛
با هوا و هوس خود جهاد كن،
بر خشمت مسلّط شو و با عادتهاى بد خود مخالفت كن تا نفست پاكيزه شود، عقلت به كمال برسد و از پاداش پروردگارت بهره كامل ببرى.
-------------
غررالحكم، ج3، ص365، ح4760
✅ظهور مهدی موعود منّتی است بر مستضعفان و خوارشمردهشدگان، و وسيلهای است برای پيشوا و مقتداشدن آنان، ومقدمهای است برای وراثت آنها خلافت الهی را در روی زمين.
📙قیام و انقلاب مهدی(ع)، ص56
امام زين العابدين عليه السلام فرمود : «هرگز، هرگز ! مبادا براى اين كار ، گرفتار خودشيفتگى گردى ! نكند چيزى بر زبان آورى كه احساس نادرستىِ آن، زودتر بر دلها نشيند ، گرچه بتوانى براى آن توجيهى ارائه كنى . چنين نيست كه به هر كس كه سخن غريبى بگويى ، بتوانى عذرت را نيز به گوش وى برسانى» .
سپس فرمود : «اى زُهرى ! هر كس كه خردش، كاملترين ويژگى او نباشد ، نابودىاش، آسانترين خصوصيت او خواهد بود» .
سپس فرمود : «اى زُهرى ! چه اشكالى دارد كه مسلمانان را چون خانواده ات بشمارى و بزرگشان را در جايگاه پدرت بدانى و كوچكشان را در جايگاه فرزندت و همسالت را به منزلت برادرت ؟
حال به كدام يك از اينان دوست دارى ستم كنى ؟
كدام يك از اينان را دوست دارى نفرين كنى ؟
آبروى كدام يك از اينان را دوست دارى بريزى ؟
اگر هم ابليس - كه نفرين خدا بر او باد - در تو اين پندار را پديد آورد كه تو بر يكى از اهل قبله برترى دارى ، بنگر كه اگر وى بزرگتر از تو بود، بگو : پيش از من ايمان آورده و عمل صالح انجام داده است . پس بهتر از من است . اگر كوچكتر از تو بود ، بگو : من پيش از او به گناهان و معصيتها روى آوردم . پس او بهتر از من است و اگر همسالت بود ، بگو : من نسبت به گناه خود ، يقين دارم و در باره او ترديد دارم . پس چرا يقينم را به خاطر شك خود ، رها كنم ؟
اگر ديدى مسلمانان به تو حرمت مى نهند ، بزرگت مى شمارند و گرامى ات مى دارند ، بگو : اين فضيلتى است كه آنان به چنگ آورده اند (از بزرگواري و نيكدلي آنها ست كه مي توانند مرا خوب و قابل تعريف ببينند) و اگر از آنان درشتى و روى گردانى از خودت را ديدى ، بگو : اين به سبب گناهى است كه از من سر زده است . اگر چنين كنى ، خداوند، زندگى را بر تو آسان مى كند ، دوستانت فراوان مى گردند ، دشمنانت اندك مى شوند و از نيكى مردم ، شادمان مى گردى و از درشتى و جفايشان اندوهگين نمى شوى .
اين را بدان كه گرامى ترينِ مردم نزد آنان ، كسى است كه خيرش به آنان برسد و خود از آنان بى نياز باشد و از درخواست چيزى خوددارى كند . پس از او ، گرامى ترينِ مردم نزدشان ، كسى است كه از درخواست كردنْ خوددارى كند ، گرچه بدانها نيازمند باشد . در حقيقت ، اهل دنيا دلبسته اموال خويش اند و هركه مزاحم دلبستگى شان نشود ، نزدشان گرامى است و اگر مزاحم اموالشان نشود و حتّى چيزى بر امكاناتشان بيفزايد ، عزيزتر و گرامى تر خواهد بود» .
الاحتجاج : ج ۲ ص ۱۵۷ ح ۱۹۱ ، تنبيه الخواطر : ج ۲ ص ۹۳ ، التفسير المنسوب إلى الإمام العسكري عليه السلام : ص ۲۵ ح ۸ ، بحارالأنوار : ج ۷۱ ص ۲۲۹ ح ۶
#خودسازی
#سـلامـامامـزمـانمـ🤚🏻
🔹خبر آمدنش را همه جا پخش ڪنید
می رسد لحظه میعــاد ، به امید خدا
منتقم می رسد و روز ظهـورش حتما
می شود فاطمه دلشــاد به امیـد خدا🦋
اللهم عجل لولیڪ الفرج
🍃🌺قَالَ علیه السلام ازجُرِ المسُیِ ءَ بِثَوَابِ المُحسِنِ
🍃🌺(شخص بدکار را با پاداش دادن به نیکوکار تنبیه کن). این که شخص بدکار ببیند نیکوکاری را پاداش داده اند، وادار به نیکوکاری شده و از کار بد دست برمی دارد، پس پاداش دادن به شخص نیکوکار همچون تنبیهی است برای بدکار، چون تنبیه و ادب او را در پی دارد. کلمه ی (زجر) استعاره برای تنبیه و ادب، آورده شده است.
📙شرح#حکمت_177
حکمت های نهج البلاغه ( همراه با 25 ترجمه و شرح )/ ص181
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
📿عِلمیت حضرت علی علیه السلام...
💎مظهرالعجائبِ مظلوم
💎فضائل و مناقب اصحاب الحسين علیهم السلام
رسول خدا صلی الله عليه وآله وسلم درباره اين بزرگواران می فرمايند: «وَ هُوَ يَوْمَئِذٍ فِي عُصْبَةٍ كَأَنَّهُمْ نُجُومُ السَّمَاءِ يَتَهَادَوْنَ إِلَى الْقَتْلِ؛ امام حسين عليه السلام در آن روز (عاشورا) در ميان گروهی است که همانند ستاره های آسمان هستند. آنان در شهادت از يکديگر پيشی می گيرند.»[1]
همچنين اميرالمومنين عليه السلام در تعريف ايشان می فرمايند: «لا يسبقهم من کان قبلهم ولايلحقهم من کان بعدهم؛ نه افرادی که قبل از ايشان بودند بر آنان پيشی گرفتند ونه آيندگان به آنان خواهند رسيد.»[2]
و نيز وجود مقدس اباعبدالله الحسين عليه السلام در شب عاشورا در وصف اصحاب خود میفرمايند: « اما بعد فانی لا اعلم اصحابا اوفی ولا خيرا من اصحابی ولا اهل بيت ابر و اوصل من اهل بيتی؛ من اصحابی بهتر و با وفاتر از اصحاب خويش وهمچنين خانواده ای نيکوتر و همراه تر از خانواده ام نمیشناسم.»[3]
اين سخنان که برخواسته از علم الهی ائمه اطهار عليهم السلام است، نشانگر مقام رفيع اصحاب الحسين عليهم السلام میباشد. با تاملی اندک در توصيفاتی که رسول خدا و اميرالمومنين و امام حسين عليهم السلام در مورد شهدای دشت کربلا داشتهاند متوجه خواهيم شد که آن بزرگواران دارای مقام ومنزلتی هستند که برای احدی قبل از آنان و برای شخصی بعد از آنان رقم نخورده و نخواهد خورد.
📕[1] بحارالأنوار ج : 44 ص :264
📕[2]بحارالأنوار 41 295 باب 114
📕[3]بحار الانوار جلد 42 صفحه 392