هدایت شده از دانشگاهمدافعانحریمولایت
🔔نهج البلاغه، رمز نجات تمام بشریت از تاریکی جهالت است❗️
هر گاه خداوند بخواهد بنده ای را خوار کند،#دانش را از او دور می سازد.(حکمت ٢٢٨ )
مواظب باشیم بنی امیه ای نشویم ‼️
🔴سوال:علل انحراف فرزندان امیه چه بود⁉️
✅بنی امیه ،با #نور_حکمت، جان خود را روشن نساخته و با شعله های فروزان #دانش،قلب خود را نورانی نکرده اند. چونان چهارپایان صحرایی، و سنگ های سخت و نفوذ ناپذیرند...
🔴سوال: به چه وسیله ای از تاریک جهالت نجات پیدا کنیم و به سرنوشت بنی امیه دچار نشویم❓
✅پس رستگاری را از اهل آن جستجو کنید، که اهل بیت پیامبر(صل الله علیه و آله وسلم ) رمز #حیات_دانش، و راز #مرگ_جهل و نادانی هستند(خطبه١٤٧ )
✅شما به وسیله ما از تاریکیهای جهالت نجات یافته و هدایت شدید و...(خطبه٤ )
#مطالعه_روزانه_ده_دقیقه_نهج_البلاغه_گامی_به_سوی_ظهور
در ابریشم عادت آسوده بودم
تو با حال پروانه ی من چه کردی
مگر لایق تکیه دادن نبودم
تو با حسرت شانه ی من چه کردی
مرا خسته کردی و خود خسته رفتی
سفر کرده با خانه ی من چه کردی..
جهان من از گریه است خیس باران
تو با سقف کاشانه ی من چه کردی....
#شبتون_سرشار_از_آرامش
#هدایتها #۲۳۷ #یوسف
🌴ایمانت که قوی باشد، مثل پیامبران، در وقت مصیبت و گرفتاری، صبر میکنی و از خدا طلب کمک👈«فَصَبْرٌ جَمِيلٌ وَاللَّهُ الْمُسْتَعَانُ»
🌴حضرت یعقوب چون میدانست توجیهات و تعریفات برادران یوسف، واقعیت ندارد، در جوابشان گفت؛ خدا یاورم است در آنچه خودتان مرقوم داشته اید!👈«وَاللَّهُ الْمُسْتَعَانُ عَلَى مَا تَصِفُونَ»
🌴خدا که پشتیبانت باشد، تمام دنیا هم روی هم بگذارند برای نابودی ات، حریف اراده و قدرت خدا نمیشوند هرگز👈«وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ»
🌴نیکوکار و اهل خیر که باشی، آنقدر خدا پاداش و جایزه کنار گذاشته برایت، که همه را دست به دهان میکند👈مثل یوسف که برخلاف باور برادرانش، آنقدر خدا پاداشش داد که همه نزدش تعظیم و ادب میکردند👈«نَجْزِى الْمُحْسِنِينَ»
1⃣👈 ناآگاهی از حقیقت مرگ
از عوامل مهم ترس از مرگ آن است که انسان از حقیقت مرگ، که انتقال از سرای فانی به سرای باقی است، غافل باشد و چنین پندارد که با مرگ هستی او پایان می پذیرد.
2⃣👈 دلبستگی شدید به دنیا
یکی دیگر از عوامل مهم ترس از مرگ، دلبستگی شدید به دنیاست به گونه ای که از آخرت خویش کاملا غافل گردد و حیات دنیوی را هدف نهایی خود قرار دهد. چنین انسانی برای بهره مندن شدن هرچه بیشتر از لذایذ دنیوی، به دنبال زندگی ابدی در این دنیاست و همواره از فرا رسیدن مرگ خویش در نگرانی و اضطراب به سر می برد، زیرا چنین می پندارد که مرگ پایان بخش تمام لذت ها و کامیابی های اوست و او را از علایق و دلبستگی هایش، برای همیشه جدا می سازد.
3⃣👈 ترس از حسابرسی اعمال
یکی دیگر از علل ترس از مرگ، بیم از حسابرسی اعمال است. این عامل به آن گروه از انسانها اختصاص دارد که از یک سو به معاد اعتقاد دارند و از سوی دیگر از اعمال خویش راضی نیستند.
#تلنگر
🌹👈 #وصف_بهشت 👉🌹
امام صادق عليه السلام مى فرمايد:
❤️ خداوند متعال، هيچ مخلوقى را نيافريده است جز آن كه منزلى در بهشت و منزلى در آتش براى او خلق كرده است.
💚 پس هنگامى كه اهل بهشت در بهشت، و اهل جهنم ساكن شدند، منادى ندا مى كند: اى اهل بهشت! توجه كنيد.
❤️ پس آنها نيز نظاره گر بر 🔥آتش، مى شوند و منازل آنان در جهنم براى ايشان آشكار مى شود، سپس به آنها گفته مى شود: اين ها منازل شما است كه اگر معصيت كرده بوديد و سرپيچى از پروردگار داشتيد اينجا جاى شما بود. اگر آن روز مردنى، در كار بود. هر آينه، اهل بهشت، در اثر خوشحالى فوق العاده، سكته مى كردند و مى مردند؛ به جهت آن كه عذاب ها از ايشان، برداشته شده است.
💚سپس ندا مى رسد: اى اهل آتش! سرها را بلند كنيد، و به منازل خود در بهشت نگاه كنيد. پس سرها را بلند مى كنند و نگاه مى كنند و آن همه نعمت ها كه در آن جا هست، را مى بيند، پس آنان گفته مى شود: آرى، اين ها خانه هاى شما است كه اگر در دنيا از پروردگارتان اطاعت و پيروى نموده بوديد، جاى شما اين جا بود.
❤️حضرت فرمود: اگر مردنى در كار بود، هر آينه اهل جهنم در آن روز دق مى كردند، و از غصه، مى مردند. پس خداوند، خانه هاى جهنمى را در بهشت، به اهل بهشت و خانه هاى بهشتى هاى را در جهنم به اهل جهنم مى دهد(كه مزيد بر عذاب شود) و همين است تفسير آيه شريفه اولئك هم الوارثون الذين يرثون الفردوس هم فيها خالدون.
دانشگاهمدافعانحریمولایت
پروانه_سلحشوری: 🔸 همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سالهاست درد میکند ثمره سالها پوشیدن چادر بو
🔹خانم سلحشوری، شما علیالحساب به مشابه مُغولها به جان سفره انقلاب نیفتید،
⚠️چادرتونم برداشتید همچین به جایی بَر نمیخوره.
والسلام
دانشگاهمدافعانحریمولایت
پروانه_سلحشوری: 🔸 همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سالهاست درد میکند ثمره سالها پوشیدن چادر بو
احتمالا پروانه خانوم از این #چادر👆ها سرش کرده که گردنش نیاز به عمل جراحی پیدا کرده و دستاش درد گرفته ..😅😁😝😂
🔺️خانم #سلحشوری آنچه باعث شده گردنتان را عمل کنید #حق این #مردم_مظلوم است که بر #گردن شما سنگینی میکند!!
#افساد_طلبان
#لیست_شرمساری
#گند_تکرار_خاتمی
#پروانه_سلحشوری
دو ساله دیسک کمر گرفتم٬
👈چون شلوار میپوشم.🙊🙊🙊
▪️پروانه_سلحشوری
⚠️سرطان_اصلاحات
🔴مهندسی افکار عمومی یعنی چه؟
یعنی اینکه در شرایطی که اروپا و آمریکا برجام را پاره کرده اند و تحریمها را هم تشدید کرده اند و الان مطالبه اول جامعه باید خروج از برجام و احیای صنعت هسته ای کشور باشد اما در جامعه ما کمترین مطالبه ای در این زمینه نیست و سکوت مرگباری حاکم است و هم تحریم هستیم و هم دولتمردان مطابق میل دشمنان در برجام مانده و هسته ای را تعطیل نگه داشته اند....
اما تا دلت بخواهد مسائل دست چندم مانند کنسرت و ورود زنان به ورزشگاه و ... را تبدیل به مطالبه اول جامعه کرده اند....
حالا راز نگهداری تلگرام به هر قیمتی را میفهمیم که وزرای دو وزارت خانه مهم اطلاعات و ارتباطات حاضرند هر هزینه ای بدهند اما تلگرام را در این کشور حفظ کنند....
تلگرام بدون تردید شبکه رای و مهندسی افکار عمومی جریان غربگراست که به راحتی با آن جای جلاد و شهید را عوض میکنند و ذائقه ها را تغییر میدهند و مطالبات مردم را جابجا میکنند
البته جرم و خیانت قرارگاه های دچار اختلال فضای مجازی در جبهه انقلاب که هیچ شبکه سازی در این فضا نکرده اند و بچه های انقلابی را یا به جان هم انداخته اند یا برایشان پرونده سازی کرده اند تا نتوانند مقابل دشمن متحد و پر قدرت باشند جای خود دارد...
http://eitaa.com/joinchat/385548302Ca1d19c22ab
#فاطمه_سوره_کوثر
#پرسش
❔لطفا بفرمایید اینکه در تفسیر سوره کوثر گفته شده فاطمه سلام الله علیها معنی کوثر است سند #روایی دارد؟یا شرح مفسران است ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌این که حضرت فاطمه مرضیه سلام الله علیها مصداق سوره کوثر و خیر کثیر آن است ، مساله ای قطعی و غیر قابل اختلاف است که هم شان نزول آیات سوره کوثر این معنا را تایید می کند و هم روایاتی که در شرح آن در مجامع روایی ما نقل شده است موید این معنا است .
❕در سوره كوثر چند پيشگويى مهم ديده مى شود؛ زيرا مى فرمايد: «به يقين ما به تو كوثر (و خير و بركت فراوان) عطا كرديم.- پس براى پروردگارت نماز بخوان و قربانى كن.- (و بدان) دشمن تو به يقين ابتر و بريده نسل است»: انَّا اعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ- فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ- انَشانِئَكَ هُوَ الْابَتَرُ.
❕بسيارى از مفسران شأن نزولى براى اين آيه ذكر كرده اند، كه قريب الافق با يكديگر است از جمله برسوئى در روح البيان مى گويد: «مشركان مكه هنگامى كه
پسران پيامبر قاسم و عبدالله در مكه و ابراهيم در مدينه، چشم از جهان پوشيدند، گفتند: محمد پس از وفاتش نامش از خاطره ها محو مى شود، زيرا نسلى از او باقى نمانده. در اين سوره قرآن خبر مى دهد كسى كه نامش از خاطره ها محو مىشود، دشمنان او هستند و اما #نام و آوازه او بلندتر و بلندتر مى شود، همان گونه كه خداوند اشاره فرموده، و اين به خاطر آن است كه خدا نسلى به او داد كه با گذشت زمان باقى نمى ماند، بنگر ببين چقدر از اهل بيت عليهم السلام را كشتند وشهيد كردند، ولى اين نسل در عالم فراگير شد».
📚اين شأن نزول را بسيارى از مفسّران و مورّخان با تفاوتهائى نقل كردهاند (تفسير مجمع البيان، قرطبى، مراغى، فخر رازى، درالمنثور، فى ظلال، ذيل آيات مورد بحث و همچنين كامل ابن اثير، جلد 2 صفحه 60).
🔸مرحوم طبرسى در مجمع البيان مى گويد: «اين سوره درباره عاص بن وائل نازل شده كه وقتى پيامبر از مسجدالحرام بيرون آمد و چشمش به او افتاد، و با حضرت سخنانى گفت، جمعى از بزرگان قريش اين منظره را ديدند، سؤال كردند با كه سخن مىگفتى؟ او گفت: با اين ابتر (بلاعقب) ... اين به خاطر آن بود كه عرب به كسى كه فرزند پسر نداشت ابْتَر مى گفتند، سوره فوق نازل شد و به آنها پاسخ داد.»
📚مجمع البیان ج 10 ص 549
👌فخررازى در شأن نزول اين آيه شش قول نقل مى كند، كه افراد مختلفى كلمه «ابْتَر» را به پيامبر اكرم گفتند، و اين سوره ناظر به آنها است.
📚تفسیر فخر رازی ج 32 ص 132
❕گر چه از افراد مختلفى نام برده شد، ولى محتوا و مضمون همه يكى است، كه همه آنها پيامبر را از روى كينه و عداوت، «ابتر» مى ناميدند، و قرآن به همه آنها پاسخ گفت. زيرا اين اقوال ششگانه با هم منافاتى ندارند و ممكن است اين تعبير را همه آنها گفته باشند و جواب قرآن ناظر به همه آنها باشد.
❕به هر حال واژه «ابتر» در اصل، به معناى قطع عضوى از بدن حيوان است كه به قطع دُم، اطلاق مى شود، سپس در مورد انسانهايى كه بلاعقب هستند، ابتر اطلاق شده، و همچنين به كسانى كه نام نيك آنها قطع مى شود و يا نام آنها از خاطره ها محو مى گردد، و نيز خطبه بَتراء به خطبه اى گفته مىشود كه با نام خدا شروع نشود (يا نام خدا در آن نباشد).
👌در مقاييس نيز آمده است كه بتر به معناى قطع است، و «سَيْفٌ باتِرٌ» به معناى شمشير برنده مى باشد، و كسى كه عقب ندارد به او ابتر مى گويند، امّا «كَوْثَر» از ماده كثرت گرفته شده و به همان معنا است و در اينجا معناى وسيع و گسترده اى دارد، و آن عبارت از خير كثير و بركت فراوان است، كه يكى از مصاديق بارز آن، فرزندان برومند و نسل ارزشمند و روشنترين #مصداق آن فرزندى همچون بانوى اسلام «سَيّدَةُ نِساءِ الْعالَمينَ مِنَ الْأَوَّلينَ والْآخِرينَ» فاطمه زهرا عليها السلام است.
❕مفسران در معناى كوثر، احتمالات زيادى ذكر كرده اند تا آنجا كه فخررازى پانزده قول، و در تفسير روح المعانى از بعضى از مفسران، بيست و شش قول نقل كرده است كه مرحوم علامه طباطبائى در الميزان نيز به آن اشاره مى كند، و از جمله تفاسير مشهور آن همان حوض كوثر است كه تعلّق به پيامبر اكرم ص دارد و مؤمنان به هنگام ورود در بهشت از آن سيراب مى شوند.
📚مجمع البیان ج 10 ص 549
👌بعضى نيز آن را به مقام نبوت، يا قرآن، يا نهرى در بهشت، يا شفاعت تفسير کرده اند، و همان گونه كه گفتيم اين واژه معناى وسيعى دارد كه همه اينها و غير اينها را شامل مى شود و تعدّد مصداقهاى اين مفهوم، مانع از جامعيت مفهوم نيست و اين تفسيرهاى متعدّد، تضادى با هم ندارند.
🔸#ادامه 👇
👌به هر حال در این سوره چند پیشگویی مهم دیده می شود .
🔸نخست اينكه مى فرمايد: «ما خير كثير به تو عطا كرديم» اگر چه «اعْطَيْناكَ» به صورت فعل ماضى است؛ ولى ممكن است از قبيل مضارع قطعى باشد كه به شكل فعل ماضى بيان شده است.
👌اين خير كثير در #حقيقت تمام پيروزى هايى را كه نصيب پيامبر شد و به هنگام نزول اين سوره در مكه قابل پيش بينى نبود، شامل مى شود.
❕مخصوصاً با توجه به شأن نزولها، و با توجه به واژه «ابْتَر» كه دشمنان آن را بر پيامبر اطلاق مىكردند، يك مصداق روشن اين خير فراوان همان فرزندان و نسل برومند او است كه همگى از تنها دخترش فاطمه زهرا عليها السلام در سرتاسر كره زمين گسترش يافتند و به گفته بعضى، امروز جهان را پر كردند و اين چيزى است كه در آن زمان قابل پيش بينى نبود.
🔸جمعى از مفسران اهل سنّت نيز صريحاً به اين موضوع، اشاره كرده اند. از جمله: فخررازى، سوّمين قولى را كه در تفسير كوثر نقل مىكند، همان اولاد و فرزندان او است، مىگويد: «به اين دليل كه اين سوره در پاسخ كسانى نازل شد كه او را به نداشتن فرزند مذكّر، مذمّت مى كردند، پس مفهومش اين است خداوند نسلى به او عطا مىكند كه در طول قرون و اعصار، باقى مىماند، اين همه از اهل بيت عليهم السلام را كشتند ولى عالم از آنها پر است، در حالى كه از بنى اميّه كسى كه قابل اعتنا باشد در جهان باقى نمانده است، و #چقدر در ميان فرزندان آن حضرت، از بزرگان علماء مانند: حضرات باقر و صادق و كاظم و رضا عليهم السلام و محمد نفس زكيه و امثال آنها ديده مىشود.»
📚تفسیر فخر رازی ج 32 ص 124
👌در تفسير روح المعانى نيز آمده است كه: «بعضى از مفسران گفته اند كه:
" منظور از كوثر فرزندان و اولاد آن حضرت است، زيرا اين سوره به عنوان رد كسانى است كه به آن حضرت، عيب مى نهادند و او را ابْتَر مى خواندند و بحمدالله امروزه چنان فرزندان او فزونى يافته اند كه سراسر كره زمين را پر كرده اند".»
📚روح المعانی ج 3 ص 245 چاپ دار احیاء التراث العربی لبنان
🔹از سوى دوم خبر مى دهد كه دشمنان او ابتر و بلاعقب خواهند بود؛ اين پيشگويى نيز تحقق يافت و دشمنان آن حضرت، چنان تار و مار شدند كه امروز اثرى از آنها باقى نمانده است. ابوسفيان و فرزندانش و دودمان بنى اميه كه از دشمنان سر سخت اسلام بودند كه بعضى به مقابله با پيامبر و بعضى به مقابله با فرزندان او برخاستند، روزى آنقدر جمعيت داشتند كه خويشاوندان و فرزندان و تعداد فاميل آنها از شماره بيرون بود ولى امروز اگر چيزى از آنها هم باقى مانده باشد هرگز شناخته شده نيست.
👌آلوسى در روح المعانى مىگويد: «معناى ابتَر آن است كه بازمانده اى نداشته باشد، نه فرزندانى و نه نام نيكى، و اين درباره دشمنان پيامبر صلى الله عليه و آله صادق است، اما او فرزندان و نام نيك و آثار فضلش، تا روز قيامت بلكه در خود قيامت نيز باقى مانده و مى ماند.»
📚همان مدرک ص 247_ پیام قرآن ج 8 ص 328
❕در روایات اهل بیت علیهم السلام نیز آمده است که سوره فوق در پاسخ به دشمن پیامبر نازل شد که پیامبر را ابتر می دانست ( که با تولد فاطمه مرضیه سلام الله علیها ) ادعای او #نقش بر آب شد .
📚البرهان فی تفسیر القرآن ج 5 ص 777
🌺میلاد خاتم الأنبیاء (ص)🌺
🌴با اینکه میرزا حسینعلی نوری موسس فرقه ضاله بهائیت در کتاب های خویش مسئله خاتمیت پیامبر اسلام را تصریح نموده اما بهائیان آن را انکار کرده و در توجیه و نفی خاتمیت پیامبر أعظم می گویند: هرچند پیامبر اسلام خاتم انبیاست و آیه ۴۰ سوره احزاب قرآن نیز این مسئله را تأئید می کند. اما خاتمیت، همانند کمالات دیگر آن حضرت، امر نسبی بوده و منافاتی ندارد که بعد از او پیامبری بیاید. مانند شخص آخری که وارد کلاس شود، می گوئیم او آخرین فردی است که آمده و اگر فرد دیگری بعد از او بیاید، باز می گوئیم او آخرین فرد است🐤
🎻یا مانند مُدل خودرو که هر سال تغییر می کند. در موضوع خاتمیت پیامبر اسلام نیز آخر بودن، مطلق نبوده بلکه نسبی است یعنی پیامبر اسلام نسبت به پیامبران قبل از خود خاتم النبیین است، اما اینکه بعد از او هم پیامبری می آید یا خیر؟ آیه قرآن در این جهت ساکت است❗️
🎪علاوه بر اینکه در زیارتنامه امام علی (ع) در روز غدیر که به پیامبر (ص) سلام می دهید، می گوئید: السّلام علی محمّد رسول الله... والخاتم لما سبق والفاتح لما استُقبل" پیامبر اسلام ختم کننده سابقین از انبیای قبل از خود است و آغازگر حجت های آینده است⛔️
⛳️بنابراین خاتمیت امری نسبی است و این در تمام پیامبران بود. یهودیان به حضرت عیسی ایمان نیاوردند، چون حضرت موسی را خاتم انبیا می دانند. مسیحیان نیز به پیامبر اسلام ایمان نیاوردند، چون حضرت عیسی را خاتم انبیا می دانند. اما حضرت موسی و حضرت عیسی خاتم انبیاء نسبت به قبل از خودشان بودند. نتیجه اینکه پیامبر اسلام نیز خاتم انبیاء قبل از خودش است و آغازگر انبیاء بعد از خودش⛵️
🍢فرقه ضالّه بهائیت این مطلب را با مسئله کَور و دور نیز مطرح می کنند. آنها می گویند: تاریخ جهان به چند کَور تقسیم می شود. هر کَوری در درون خود دورهائی نیز دارد که این دور زیر مجموعه آن کَور محسوب می شود و جزئی است، اما کَور کلّی و کلان می باشد⚓️
🍔تاریخ پیامبران نیز چند کَور دارد.
اول کور حضرت آدم که از وی شروع شده و حضرت محمّد خاتم انبیاء در کَور حضرت آدم است. کَور دوم کَور آئین بهاء است که آغازگر این کَور میرزا حسینعلی بهاء است و لذا خاتمیت پیامبر اسلام با پیامبری حسینعلی نوری منافاتی ندارد. زیرا حضرت محمّد خاتم کَور حضرت آدم است و میرزا حسینعلی پیامبر کَور دوم است💯
🍇اما پاسخ: اولاً، فرقه ضالّه بهائیت علی محمّد شیرازی (باب) را موعود قرآن کریم می دانند و حسینعلی بهاء را موعود کتاب بیان. چنین اعتقادی با نسبی بودن خاتمیت پیامبر اسلام که مطرح می کنند، هیچ مطابقت ندارد💈
🍂ثانیاً، رهبران فرقه ضالّه تعبیر دور و کَور را آن طوری که مبلّغین این فرقه می گویند، لحاظ نمی کنند. زیرا عبدالبهاء در کتاب مکاتیب جلد ۲ صفحه ۷۵ می گوید: و آن دور و کَور محمدی بود که بعد از غروب نجوم ولایت تا ظهور حضرت أعلی هزار سال است⭕️
🌪عبدالبهاء در مورد پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم باید دور را بکار می برد نه کَور. زیرا کَور حضرت آدم، دور حضرت خاتم می شود. وی در کتاب مفاوضات صفحه ۱۱۴ نیز می نویسد: "ما در دوره ای هستیم که بدایتش آدم است و ظهور کلیه اش جمال مبارک (حسینعلی نوری)🌐
🍁عبدالبهاء آئین بهائیت را جزء کَور حضرت آدم حساب کرد، در حالی که کَور حضرت آدم با آمدن خاتم انبیاء حضرت محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم به اتمام رسید. و چون اسلام خاتم همه انبیاء و ادیان الهی است، بنابراین بعد از پیامبر اسلام پیامبری نخواهد آمد و هر کس مدّعی پیامبری شود، دروغگوست❌
🌾ثالثاً، اصطلاح دور و کَور نه در مکتب اسلام وجود دارد و نه در آئین یهود و مسیحیت. هرچند در آثار منتسب به ادیان الهی هست. مثلاً در آثار اخوان الصّفا که شیعه اسماعیلیه هستند، چنین تعبیری آمده، علتش این است که فلسفه آنان برگرفته از مذاهب و فرهنگ های گوناگون از یونان، ایران، مسیحیت و یهودیت است🚫
🌵همچنین در آثار زرتشتیان در هند و ایران باستان نیز چنین تعبیری وجود دارد که تاریخ بشر را به چند دوره کلّی تقسیم می کنند و هر دوره نیز به چند دوره دیگر. بنابراین تعبیر دور و کَور، یک اصطلاح دینی و اسلامی نیست📛
🌋رابعاً، تعابیری که در قرآن مجید و احادیث اهلبیت علیهم السلام و حتی در آثار مربوط به رهبران فرقه ضالّه بهائیت در شان پیامبر اسلام و خاتمیت او مطرح گردیده، نشانگر خاتمیت مطلق پیامبر است نه نسبی. و این می رساند که پیامبر اسلام (ص) خاتم همه ادیان و کتب و شرایع الهی می باشد و بعد از او پیامبری نمی آید
🌀امیرالمؤمنین علیه السّلام در خطبه ۲۲۸ نهج البلاغه در وقت تجهیز پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم فرمودند:
بِاَبِی انتَ وَ اُمّی یَا رَسُولَ الله لَقَدِ انقَطَعَ بِمَوتِکَ مَا لَم یَنقَطِع بِمَوتِ غَیرِک مِنَ النُّبُوّة وَ الاِنبَاء وَ اَخبَار السَّمَاء" با فوت تو چیزی پایان یافت و قطع شد که با فوت دیگران اتفاق نیفتاد. یعنی با رحلت شما وحی و نبوّت قطع گردید که با فوت دیگری وحی و نبوّت قطع نشده بود. از این تعبیر معلوم می گردد خاتمیت پیامبر اسلام امری مطلق است نه نسبی❌
🌻امام صادق علیه السلام نیز در کتاب اصول کافی (۴جلدی) جلد ۲ صفحه ۱۰ می فرمایند: "ان الله عز ذکره ختم بنبیکم النبیین فلا نبی بعده ابدا" یعنی خدای متعال ختم کرد و پایان داد نبوت را به پیامبر شما حضرت محمد (صلوات الله علیه و آله) که بعد از او پیامبری نخواهد آمد. امام صادق (ع) خاتمیت پیامبر را توصیف نموده به "فلا نبی بعده ابدا"⭕️
🎄اگر حضرت "فلا نبی بعده ابدا" را نمی فرمودند، جای توجیه داشت که خاتمیت شاید امری نسبی باشد. اما حضرت با فاء نتیجه آورده (فلا) معلوم می شود که خاتمیت، خاتمیت مطلق است نه نسبی و در ادامه نیز فرمودند: "و ختم بکتابکم الکتب فلا کتاب بعده ابدا" بعد از قرآن نیز هیچ کتاب دیگری نخواهد آمد. و این خاتمیت قرآن کریم را نیز بعنوان آخرین کتاب آسمانی می رساند⛔️
♻️امیرالمؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه خطبه ۱۸۹ در وصف قرآن کریم می فرماید:"و لا انقطاع لمدته" مدت و دوام قرآن پایان پذیر نیست یعنی تا روز قیامت دوام دارد و باقی است. اگر خاتمیت امر نسبی بود، حضرات معصومین علیهم السّلام هرگز با صراحت نمی فرمودند: "فلا نبی بعده ابدا و لا کتب بعده ابدا📛
⛽️حسینعلی نوری در کتاب اشراقات صفحه ۲۹۳ می گوید: "الصلاة و السلام علی سید العالَم و مربّی الامم الذی به انتهت الرسالة و النبوة و علی آله و اصحابه". درود و سلام بر آقای جهان و مربی همه امتها، آن کسی که رسالت و نبوت به او خاتمه و پایان پذیرفته است. این تعبیر هم نشان می دهد که وی خاتمیت را مطلق می داند نه نسبی🚫
🦃عبدالحمید اشراق خاوری در کتاب قاموس توقیع منیع جلد ۲ صفحه ۳۷۷ در بحث خاتمیت می گوید: "ختمیت یعنی آخر بودن و این صفت مختص به پیامبر اسلام است". بنابراین تمام انبیاء مسئله خاتمیت را نداشتند و این از فضائل انحصاری پیامبر اسلام (ص) است. بنابراین حضرت موسی خاتم انبیاء نبود و اگر یهودیان می گویند، اشتباه می کنند. و همچنین حضرت عیسی. بنابراین خاتمیت به تمام انبیاء و شرایع الهی تعمیم ندارد💯
📕اشراق خاوری همچنین در کتاب رحیق مختوم جلد ۱ صفحه ۱۰۶ از حسینعلی نوری نقل می کند: "در قرآن سوره احزاب خداوند حضرت محمّد را خاتم النبیین فرموده است. زیرا نبوّت به ظهور حضرت محمّد ختم گردید. و این دلیل است که ظهور موعود عظیم ظهورالله است و نبوتی دیگر نخواهد بود و دوره نبوت منطوی گردید زیرا رسول الله خاتم النبیین بودند"🛎
💈از این تعبیر حسینعلی نیز معلوم می گردد که وی خاتمیت را مطلق دانسته است زیرا مطلق بودن خاتمیت با نسبی بودن آن قابل جمع نیست. مانند اینکه شرکت خودرو بنز خط تولیدش را تعطیل کند و اعلام نماید: بنز مدل ۲۰۱۸ آخرین مدل می باشد. یعنی آخری مطلق است نه نسبی💢
🏺در زیارت امیرالمؤمنین هم که به پیامبر اسلام سلام می دهیم. که بهائیان از "خاتم" نسبیت فهمیدند، اشتباهی بزرگ است. زیرا عبارت چنین است: "السلام علی محمّد رسول الله خاتم النبیین و سیّد المرسلین و صفوه رب العالمین امین الله علی وحیه و عزائم امره والخاتم اما سبق و الفاتح لما ایستقبل و المهیمن علی ذلک کلّه و رحمه الله و برکاته"♨️
💐یعنی پیامبر اسلام ختم کننده و پایان دهنده است آنچه را که در سابق بوده از ادیان، کتب، مصائب و ضلالات. و شریعت و دین پیامبر اسلام غالب و پیروز خواهد بود بر آنچه در آینده در جوامع بشری نفوذ خواهد کرد از ادیان و ضلالات و گمراهی ها. که در عبارت "خاتم النبیین" آمده، بنابراین اسلام دین جاودانی است که در آینده نیز می ماند💤
📡کلمه "فاتح" به معنای غالب و پیروز است نه آغازگر. در کتاب های لغت مانند لسان الغیب "الفاتح" را به معنی "الحاکم" گرفته که دین پیامبر حاکم خواهد بود بر همه ادیان، همانند آنچه قرآن کریم سه مرتبه وعده داده "لیظهره علی الدّین کله"🚫
✈️و اگر فاتح را به معنای آغازگر بدانیم معنایش می شود پیامبر اسلام پایان دهنده جاهلیت سابق بود و آغازگر و گشاینده نور، هدایت، ابواب ایمان و ولایت از جانب خداوند تا روز قیامت می باشد. پس اگر "خاتم" در حدیث زیارت ظهور در معنای خاصی نداشته باشد، باید متشابه را به محکمات ارجاع داد که محکمات، آیه شریفه خاتمیت در قرآن کریم است⛔️
#خاتمیت_پیامبرص
#فرقه_ضاله_بهائیت
#حسینعلی_نوری
#عبدالبهاء
#شوقی
#بهاء
🌹میرزا کوچک : من مرگ را با حفظ عقیده خود ترجیح میدهم ...
🌹فرارسیدن ۱۱آذرماه سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گرامیباد
بگذارید بقای یک تربیت غلط از وجودتان پاک شود.
آه که افکار اکتسابی چقد سرسخت و لجوج اند!
وقتی از پیش داوری های زشت خود خلاص شدید، تقریبا آزاد خواهید بود.
📕 #تشنگی_و_گرسنگی
📚 #کتــاب_بــخوانـیـم
دانشگاهمدافعانحریمولایت
📒 #اصول_سبک_زندگی 🔻آنچه امروزه مشاهده میشود به چالش کشیده شدن #زندگی درغرب میباشد که تحقیقاًاین بحر
◀️ #خاکریزهای_سبک_زندگی
📝گفتیم #تمدن_غرب برای متزلزل نمودن پشتوانه عقیدتی مسلمانان شروع به ایجاد #فرقه_های_انحرافی کرد. این فرقه ها سه ویژگی مشترک دارند که در این پست یکی از آنها را بررسی می کنیم.
🔻 #غیر_منطقی_کردن_توحید:
📝 #توحید زیربناییترین اصل اسلام است که این مذاهب وظیفه پیدا کردند آن را زیر سوال برده وخداوند را به صورت غیر منطقی، #خرافات گونه و #جسمانی معرفی کنند، تا ضمن اینکه مهمترین برگ برنده و عامل وحدت جهان اسلام را از آن بگیرند، زمینه ظهور روشنفکران غیر دینی در اعتراض به دین خرافاتی را فراهم نمایند.
🔻مثلا در زمینه #بهاییت:
محمدعلی باب اول اعلام کرد که من یک باب الله هستم، سپس اعلام کرد که من مهدی هستم به دنبال آن ادعای نبوت کرد و خود را پیامبر خواند و بعد از آن ادعا کرد که من خدا هستم.
و یا حسینعلی بها که بعد از محمدعلی باب بر سرکار آمد میگوید : هیچ خدایی بجز من نیست، من خدا هستم و من خالق همه چیز هستم.
🔻ابن تیمیه به عنوان تئورسین #وهابیت مینویسد: نه در کتاب خدا و نه در سنت رسول خدا(ص) و نه در اقوال امت اسلامی و ائمه اهل سنت،نداریم که خداوندجسم نباشد. یا محمدبن عبدالوهاب موسس فرقه وهابیت میگوید: خدا چهار وجب از کرسیاش بزرگتر است.
📚جزوه خاکریزهای سبک زندگی،صفحه۱۶
دانشگاهمدافعانحریمولایت
پروانه_سلحشوری: 🔸 همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سالهاست درد میکند ثمره سالها پوشیدن چادر بو
🔺از سنگینی این 4 مثقال #چادر گردنم شکسته! #آیا_این_برای_شما_کافی_نیست؟! 😐😂
خانم جان کی مجبورت کرده؟! تو هم مثل قبلیا #لخت کن برو #فرنگ.. همه مریضیاتم درمان میشه به جان خودت!!
هر چی #اصلاحطلبان بیشتر دهانشونو باز میکنند، #تنفر ملت ازشون بیشتر میشه..
#پروانه_سلحشوری #گردن_شکسته #حجاب #نفاق #ریا #لیست_امید #مجلس #فاحشه #سمیه_حیدری #منافق #عقده #مریض #ریاکار #جمهوری_اسلامی #هرزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ازدواج_سفید، تهدید جدید نهاد خانواده در ایران است.
⚠️شاید از تهدید هم باید پا را فراتر گذاشت؛🔞⛔️📛
#کابوس هولناک #نهاد #خانواده
#نشر_مجدد
🍀🍀مردم در آخر الزمان🍀🍀
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
پیشوایان و بزرگان دین و آیین ما، آن ها که از موجودات نامرئی باخبرند و آنهایی که از فضای جو و آسمان ها با خبرند، و آن هایی که از اعماق علوم آگاهند، حتما و یقین درباره ی وقوع حوادث و از احوالات آینده ی بسیار دور هم با خبرند.
ابعاد علمی آن ها برای ما معلوم است و حال بُعد زمانی آنها را ببینیم.
یعنی پیش بینی آنها درباره ی امروز که زمان ما است، و از آن تاریخ بیش از هزار و چهارصد سال گذشته و از اوضاع و احوال امروز، برای مردم زمان خود چه گفته اند؟ که این هم یکی از عجایب و دلایل حقانیت آنهاست، آن ها را خداوند برای مردم برگزید تا مثال درستی و درستکاری باشند و الگویی برای خوبی ها و انسانیت و شرافت، و راهنمای خیر و سعادت دنیا و آخرت ما باشند.
حضرت علی علیه السلام در یکی از خطبه های خود در اوصاف و احوال مردم در آخرالزمان می فرماید:
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
احفظ فان علامة ذلک اذا امات الناس الصلوة.
حضرت به حاضران فرمودند: در هوش و ذهن خود بسپارید که نشانه های آنروزگار این چنین است، اگر هر آینه مردم نماز خواندن را برانداختند.
و اضاعوا الامانة و آنگاه که امانت داری ضایع شود و نبودن افراد امین.
و استحلوا الکذب و آنگاه که دروغ پردازی و جو سازیهای دروغین به چشم مردم روا و پسندیده شود.
و اخذوا الرُشا و آن زمان که رشوه گیری رسم رایج و مسئله معمولی شود.
و شیّدو البنیان و آن زمان که ساختمان های بزرگ و دیدنی برپا می کنند.
باعوا الدین بالدنیا دینداری را به خاطر دنیا فروختند و به کنار گذاشتند.
و استعملوا السفهاء و در تمام زمینه های دوستی و همنشینی و همکاری، آن ها با سفیهان و بی خردان و افراد تهی مغز می گذرانند.
و شاوروا النساء و در تمام اوضاع و احوال با زنان هم عقیده و همراهی و کارها را به آنها واگذار می کنند و زمام امورشان به دست زنها می افتد یعنی آن طور که آن ها بپسندند.
و قطعوا الارحام و آن زمان خویشاوندی و مسئله فامیل و خانواده از بین می رود.
و اتبعوا الاهواء و آن زمان مردم مدام پیرو هوی و هوسها می شوند.
و استخفوا بالدماء مردم آن زمان نسبت به قتل و خون ریزی ها بی اعتنا و به آن ها اهمیتی نمی دهند.
و کان الحلم ضعفا و آن زمان صبر و بردباری در میان مردم ضعیف می شود. «یعنی رواج خشونت و بی حوصلگی و عصبانیت.»
والظلم فخرا زور و ستمکاری و قلدری کردن مایه ی فخر و سربلندی می شود.
و کانت الامراء فجره و آن زمان بزرگان و دولت مردان و امیران همه در فساد کاری علنی و آشکارند.
و الوزراء ظلمة آن زمان وزیران همه ظالمند.
والعرفاء خونة و آن زمان چهره های سر شناس و شخصیت ها همه خیانت کارند.
و القراء فسقة با سوادان و خوانندگان همه فاسد و لاابالی و بی بند و بار می شوند
و استعلن الفجور و آن زمان فحشا علنی و در میان مردم ظاهر و نمایان می بینی.
و قول البهتان در تهمت و افترا بی اهمیتند.
و الاثم و الطغیان گنه کاری و طغیان کردن در میان مردم مشاهده می شود.
و حلیت المصاحف و آن زمان قرآن ها زیبا و خوش نقش و نگار می شود.
و زخرفت المساجد و آن زمان مسجدها آراسته و پر زرق و برق است.
و طولت المنار و آن زمان گلدسته های مساجد بلند و با عظمت می شود.
و ازدحمت الصفوف و آن زمان اجتماعات مختلف مردم بسیار است.
و اختلفت الاهواء هوی و هوسها بسیار و سرگرمیها متنوع می شود.
و نقضت العهود و پیمانها و سنت ها از هم گسسته و مردم نسبت به همدیگر بی وفا می شوند.
و شارک النساء ازواجهن فی التجارة حرصا علی الدنیا و آن زمان زنها با مردان خود در کار تجارت مشارکت می کنند، از حرص و ولعی که به دنیا داری دارند.
و علت اصوات الفساق و استمع منهم و آن زمان صدای خوانندگانی فاسد، همه جا را فرا خواهد گرفت و با خوانندگی آن ها فساد را توسعه و هوسهای مردم را تحریک می کنند و مردم مدام به صدای این خواننده ها گوش فرا می دهند.
و کان زعیم القوم ارذلهم و آن زمان می بینی که بزرگان و سردمداران مردم از پست ترین افراد جامعه هستند.
واتقی الفاجر مخافة شرة و آن زمان مردم از ترس افراد فاسد و بی شرمی، پرهیز و به او احترام می کنند.
و صدق الکاذب و آن زمان مردم باور دارند سخنان دروغ پردازان را.
و اوتمن الخائن و آن زمان مردم افراد خیانت کار به مال و ناموس را افراد مطمئن می دانند و نسبت به خیانتکاری آنها لاابالی هستند.
و اتخذت القیان والمعارف و آن زمان مردم مطرب می شوند و انواع آلات موسیقی را به کار می برند.
و لعن آخر هذه الامة اولها و آن زمان دشنام دادن و ناسزاگویی در میان مردم به این و آن و از گذشتگان، رواج طبیعی است.
و رکب ذوات الفروج السروج و آن زمان زنهای هوسباز بر سواریها سوار شوند و در جاده ها بتازند.
و تشبه النساء بالرجال و آن زمان که زنها خود را همچون مردان در آورند « از لحاظ لباس و آرا
یش و رفتار و کردار و غیره».
و الرجال بالنساء و آن زمان که مردان خود را همچون زنان در آورند «ظریف و لطیف و ملوس بنمایانند خود را همچون دختران و زنان و همچون آنها لباس و آرایش و رفتار کنند.»
و شهد شاهد من غیر ان یستشهد و آن زمان که مردم بدون آن که چیزی را دیده باشند به آن شهادت و گواهی می دهند که این چنین است و به ناحق می گویند که آن چنان بود.
و تفقهوا لغیر الدین و آن زمان دقت و تحقیق نمی کنند برای دین و آیین خود و تنها مسایل مادی و اهداف دنیایی را دنیال می کنند.
و آثروا عمل الدنیا علی الاخرة و آن زمان مردم تمام توان و تلاش خود را مدام برای دنیا و هوسهای آن صرف می کنند، به حدی که آخرت را فراموش خواهند کرد و به آن بی اعتناهستند.
و لبسوا جلود الضان علی قلوب الذئاب و لباس از چرم گوسفند بر تن خود می کنند و در حالی که دلهای آن ها همچون گرگ درنده است.
و قلوبهم انتن من الجیف و دلهای آن ها گندیده تر از لاشه مرداری متعفن است.
و امر من الصبر و تلخ تر از زهر گشنده است.
فعند ذلک الوحا الوحا پس در آن وقت و آن زمام وای وای، که مردم به چه حال و روزی خواهند بود.
العجل العجل آن زمان فریاد برخواسته از دل مردم همواره از فریاد رسی خواهد بود و انتظار گشایش و توقع فرجی در حال و کار خود دارند.
و اقترب الموعود و آن گاه است که لحظه ی پیش بینی شده یعنی ظهور حضرت مهدی علیه السلام نزدیک خواهد بود.
ان شا الله
(بحار الانوار، جلد52)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قدم به قدم در مسیر هضم در #نظام_سلطه
🎥 باز هم پای یک خیانت دیگر در میان است. این بار اجرای مخفیانه #کنوانسیون_حقوق_کودک
📌 #رحیم_پور: قوانین اسلامی حقوق کودک در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده اما رئیس جمهور امضا و ابلاغ نمیکند اما #کنوانسیون_حقوق_کودک که توسط سازمان ملل نوشته شده را هم ابلاغ و هم اجرا کردهاند.
#امام_خامنه_ای از روزگار نوجوانی اهل #کتاب و #کتابخوانی بوده اند و در دوران #ریاست_جمهوری و #رهبری نیز هیچ گاه از کتاب جدا نشده است؛
#امام_خامنه_ای :
با گرفتاری کاری زیاد هم بحمدالله از کتاب منفک نشدهام و در حقیقت نمیتوانم هم منفک بشوم. در خلال کارهای فراوان و سنگینی که بر دوش ما هست دائما با کتاب سر و کار دارم. احساس میکنم که👇
👌 اگر انسان بخواهد در زمینه #معنوی و #فرهنگی تر و تازه بماند، جز رابطه با کتاب که مثل رابطه با جویبار دائمی و در جریان است و مرتب تازههایی را در اختیار انسان میگذارد چارهای ندارد.👉
اعتقاد رهبر انقلاب این است که با وجود
👈اهمیت #رسانههای_تصویری هیچ کدام جای کتاب را پر نمیکنند.»
🙏 ان شاءالله بر آن هستیم تا #سیر_مطالعاتی #امام_خامنه_ای و #منظومه_فکری ایشان را با طرحی نو منتقل نماییم.
👈 چرا که اعتقاد ما بر این است که برای شناخت #افکار و #عقاید و ابعاد شخصیتی مقام عظمای #ولایت باید با منظومه فکری ایشان آشنایی بیشتری پیدا کرد تا با اطلاعات جامعتر و سنجیده تر در راه 👈پشتیانی از #ولایت_فقیه قدم برداریم.
✍ پذیرای پیشنهادات شما در این زمینه خواهیم بود.
✅ ذکر یه نکته یه تعداد از دوستان تقاضا دارند کانال تبلیغ بشه تا دوستان بیشتری از مطالب آن بهره مند باشند
🔽اما پاسخ به درخواست این عزیزان 🔽
1⃣ اولاً: از همه این عزیزان سپاسگذاریم بابت لطفی که به ما و کانال خودشون دارند
2⃣ ثانیاً: وضعیت ایتا هنوز دقیقا مشخص نیست
🔻یه دلیلش کم همتی اعضا غیرفعال کاناله
🔻 دلیل دیگه اش هم #عدم_تبعیت_از_امر_ولی برای یه عده که رفتند سراغ #هاتگرام و #طلاتگرام
#پست_ویژه_کانال_در_آینده_نزدیک
#کار_فرهنگی_نو
http://eitaa.com/joinchat/385548302Ca1d19c22ab
شرح حکمت ۴٣۶
🔸معرف كريمان🔸
اين گفتار حكيمانه در منابع مختلف نهج البلاغه به دو صورت نقل شده است:
1⃣ اول به همان صورتى كه در عبارت بالا آمده و «عُرِفَتْ» از ماده «معرفت» ذكر شده و مفهوم كلام امام(عليه السلام) اين است: «شايسته ترين مردم به كَرَم كسى است كه معرف كريمان باشد»; (أَوْلَى الَّناسِ بِالْكَرَمِ مَنْ عُرِفَتْ بِهِ الْكِرَامُ).
✅«كَرَم» در اصل به معناى شرافت است و به شخصى كه داراى صفات برجسته باشد كريم گفته مى شود
و به گفته راغب در مفردات، هرگاه كَرَم به عنوان صفت خداوند به كار رود و گفته شود: خداوند كريم است، يعنى داراى انواع بخشش ها دربرابر بندگان خويش است و هنگامى كه آن را به عنوان وصفى براى انسان ذكر كنند به معناى دارا بودن صفات برجسته انسانى و شرافت و شخصيت است.
👈و در گفتار حكيمانه مورد بحث به همين معنا آمده و اشاره به افراد صاحب فضيلت و باشخصيت است.
به اشياء نفيس نيز كريم گفته مى شود و سنگ هاى قيمتى را «حجر كريم» مى گويند.
👈اشاره به اين كه وقتى كسى اشخاص كريم و باشخصيت و بزرگوار را معرفى مى كند مفهومش اين است كه او اين اشخاص را دوست مى دارد و كَرَم و كرامت را ارزش مى شمرد اگر چنين است خودش از همه بيشتر بايد به اين موضوع اهميت بدهد. 💯
كسى كه حاتم طايى را مدح و ستايش مى كند بايد خودش سهمى از سخاوت و كرم داشته باشد. 👌
از آن فراتر كسى كه امام بزرگوارى را به صفات برجسته اى مى ستايد; اميرمؤمنان(عليه السلام) را به جود و سخاوت و شجاعت و علم و درايت و امام حسين(عليه السلام) را به ايثار و شهادت در راه خدا مى ستايد و همچنين هر يك از ائمه(عليهم السلام) را به صفات برجسته اى توصيف مى كند چگونه مى تواند خودش از تمام اين اوصاف بيگانه و تهى باشد⁉
آرى آن كس كه كرامت كريمان را مى ستايد از همه شايسته تر است كه راه آن ها را بپويد.👌
و در نقطه مقابل، بيچاره ترين مردم كسانى هستند كه خوبى هاى خوبان را توصيف مى كنند اما خودشان هرگز در عمل در مسير آن ها نيستند.😥
✅در حديثى كه مرحوم كلينى در كتاب كافى از امام صادق(عليه السلام) نقل كرده مى خوانيم: «شديدترين حسرت ها در روز قيامت حسرت و افسوس كسى است كه از عدالتى تعريف و تمجيد كرده ولى خودش به غير آن عمل نموده است»❗
مرحوم علامه مجلسى در جلد 69
بحارالانوار بابى به عنوان «من وصف عدلا ثم خالفه الى غيره» آورده و احاديث متعددى در ذيل آن نقل كرده است.
2⃣واما بنابر صورت دوم كه در بسيارى از نسخ آمده مفهوم كلام امام(عليه السلام) اين است: شايسته ترين مردم به كَرَم كسى است كه از دودمان كريمان باشد (و كَرَم در اعماق وجودش ريشه دوانده باشد) «أَوْلَى النَّاسِ بِالْكَرَمِ مَنْ عَرَّقَتْ فِيهِ الْكِرَامُ».
✅«عَرَّقَتْ» از ماده «عِرق» (بر وزن فكر) به معناى ريشه، گرفته شده است.
✅اين كلام را با سخنى از از سالار شهيدان امام حسين(عليه السلام) پايان مى دهيم آن جا كه فرمود: «آگاه باشيد! مرد آلوده، فرزند آلوده، مرا در ميان شمشير و ذلّت مخير ساخته است. هيهات كه من ذلّت را بپذيرم و او به مقصد خويش برسد! خداوند و رسولش و مؤمنان و نياكان پاك دامن و مادران پاكيزه من، از اين ابا دارند كه اطاعت لئيمان را بر قربانگاه بزرگواران ترجيح دهيم.
🔔نهج البلاغه، رمز نجات تمام بشریت از تاریکی جهالت
#مطالعه_روزانه_ده_دقیقه_نهج_البلاغه_گامی_به_سوی_ظهور
دانشگاهمدافعانحریمولایت
برگی زرین از چهل حدیث امام خمینی(۱۲) گاهى اين ملكات(ملکات سیئه) اسباب مى شود كه انسان را مخلد در ج
برگی زرین از چهل حدیث امام خمینی(۱۳)
گفته شد که حضرت امام خمینی می فرمایند: در قرآن تفکر كن؛ ببين چه عذابى را وعده كرده كه اهل جهنم از مالك دوزخ تقاضای مرگ میکنند و مى خواهند كه آنها را بكشد، اما هيهات كه مرگی در كار نيست.....
اکنون به ادامه متن کتاب شریف چهل حدیث توجه کنید:
«تدبر كن در آيه شريفه قرآن، بى تأمل و تدبر از آن مگذر:
يومَ تَرَونَها تَذْهَلُ كُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمّا أَرْضَعَتْ وَ تَضَعُ كُلُّ ذاتِ حَمْلٍ حَمْلَها وَ تَرَى النّاسَ سُكارى وَ ما هُمْ بِسُكارى وَ لكنَّ عَذَابَ اللّهِ شَديد 22: 2.
وصف روز قيامت را میكند میفرمايد: «روزى كه فراموش میكند هر شير دهى از آنچه شير میدهد، و می اندازد هر آبستنى بچه خود را، و مى بينى مردم را مست، با اينكه آنها مست نيستند و لكن عذاب خدا سخت است».
درست تفكر كن عزيزم، قرآن نعوذ باللّه كتاب قصه نيست، شوخى با شما نمى كند، ببين چه میفرمايد؟ اين چه عذابى است كه عزيزها را از ياد میبرد، حامله را بى بار میكند؟ آيا چه عذابى است كه خداوند تبارك و تعالى با آن عظمت او را وصفت میكند به «شدت» و جاى ديگر به «عظمت»؟
چيزى را كه خداى تبارك و تعالى كه عظمت او حدّ و حصر ندارد و عزت و سلطنت او منتهى ندارد توصيف به شدت و عظمت كند آيا چه خواهد بود؟ خدا میداند، عقل من و تو و فكر همه بشر از تصورش عاجز است.