eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۷ 💠 *برای دست يابی به قدرت تفکر صحیح و تدبّر و فهم بواطن امور بايد چه كرد؟* ⁉️ در سبك زندگی اسلامی برای دست يابی به اين توانايی راهكارهايی ارائه شده است؟ ✳️ «علم آموزی» و «حضور در مجلس علم» كه توضيح آن گذشت* 🌀 *٣-طلب خالصانه برای ازدیاد علم و معرفت* ✍️ به فرموده حضرت آیت الله بهجت (ره): اگر کسی اهلیت داشته و طالب معرفت باشد و در طلب، جدیّت و خلوص داشته باشد، در و دیوار به اذن الله معلم او خواهند بود. 💢 دیدگاه نادرستی که به سبک زندگی یک مسلمان آسیب می‌رساند آن است که: «همین مقدار که آموختم کافی است و نیاز به یادگیری جدید نیست» ✅ در حالی که *انسان همواره باید در صدد کسب علم باشد. علم، عمل را نیز در پی دارد و در زمان خود به مرحله عمل خواهد رسید.* ✍️ در روایت است: 🔸 پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله روزی وارد مسجد شدند. گروهی در گوشه‌ای از مسجد مشغول عبادت و گروهی دیگر در قسمتی دیگر مشغول تعلیم و تعلّم بودند؛ مکانی، حلقه درس و مکان دیگری صف نماز بود. ☘️ پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: 🔆 «كِلَا الْمَجْلِسَيْنِ‏ إِلَى خَيْرٍ» هر دو مجلس بسیار خوب است. اما گروهی که هم می‌آموزند و هم آموزش می‌دهند از گروه دیگر برتر هستند. من نیز برای تعلیم مبعوث شده‌ام. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۸۱ 💠 *نگاهی گذرا به زیارت عاشورا* 🔆 *«يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ وَ إِلَى أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ إِلَى فَاطِمَةَ وَ إِلَى الْحَسَنِ وَ إِلَيْكَ بِمُوَالاَتِكَ»* 🔆 *«ای ابا عبد الله من به درگاه خدا تقرب می‌جویم و به درگاه رسولش و به نزد حضرت امیر المؤمنین و حضرت فاطمه و حضرت حسن و به حضرت تو قرب می‌طلبم بواسطه محبت و دوستی تو»* شايد خالی از لطف نباشد برای آنكه تنور محبت ما نسبت به اباعبدالله علیه‌السلام همیشه بسیار داغ و پر و فروغ باشد به خود یادآور شويم حضور در مجالس معرفتی اباعبدالله علیه‌السلام و مدرسه امام حسين علیه‌السلام نبايد برای ما عادی جلوه کند تا با عادی نگری گرفتار كم شكری يا ناشكری شويم. ✳️ بلكه بايد در شناحت حضرت هرچه بيشتر تلاش كنيم و شكرمان افزون شود تا به اين نتيجه دست يابيم كه حضور در مجالس حضرت چه عنایاتی را نصيب انسان می‌كند. 💢 هريك از ما چون گرفتار مشكلی شويم و برای فرج و گشايش آن تلاش كنيم به ما كفته می‌شود باید در پی دعای صاحب نفسی باشید، اگر یک صاحب نفس قدسی دعايتان کند مشکل‌تان حل می‌شود بعد از اين سخن احساس می‌كنيم مشکل دو برابر شده چون از خود سوال می‌كنيم حال صاحب نفس کجاست؟ ☘️ اما به جرات می‌توان گفت: همه را امام صادق علیه‌السلام دعا کرده‌اند. 🔸 حضرت برای هرکسی که زائر اباعبدالله علیه‌السلام شود، دعا كرده‌اند. 💠 بارها از بيان بزرگانی چون حضرت آيت الله بهجت شنيده شده حضور در مجالس اباعبدالله علیه‌السلام، زیارت حضرت به حساب می‌آيد پس آنكس كه خود را در حضور ببيند زائر است و تحت دعای امام صادق علیه‌السلام قرار می‌گيرد. ☘️ روايت مفصلی از حضرت آمده است كه می‌فرمايند: 🔆 «.......يَقُولُ اللَّهُمَّ يَا مَنْ‏ خَصَّنَا بِالْكَرَامَةِ وَ وَعَدَنَا بِالشَّفَاعَةِ وَ خَصَّنَا بِالْوَصِيَّةِ وَ أَعْطَانَا عِلْمَ مَا مَضَى وَ عِلْمَ مَا بَقِيَ- وَ جَعَلَ أَفْئِدَةً مِنَ النَّاسِ تَهْوِي إِلَيْنَا اغْفِرْ لِي وَ لِإِخْوَانِي وَ زُوَّارِ قَبْرِ أَبِيَ الْحُسَيْنِ .......» 🔆 «ای خدایی که در میان همه بندگانت ما اهل بیت را اکرام خاص کرده‌ای، اکرامی كه حتی نصیب پیامبران اولوالعزم هم نکرده‌ای. ای خدایی که وعده شفاعت را به ما داده‌ای تا بتوانیم دستگیر شیعیان‌مان باشیم و آنها را در قیامت سفره نشین خود قرار بدهیم. ای خدایی که در میان همه بندگان ما را اوصیا پیامبر قرار دادی ای خدایی که علم گذشتگان و آیندگان را یکجا به ماعطاكرده‌ای. میزان علمی که نصيب ما كرده‌ای با كسی قابل قیاس نیست. ای خدایی که قلب عموم مردم را مایل به ما قرار داده‌ای. ما را چون مغناطیسی ساخته‌ای که مردم به ما متمايل شوند». 🔆 «اغفر لی و لاخوانی و زوار قبر ابی الحسین» 🔆 «خدایا از تومی‌خواهم من امام صادق را مورد مغفرت قرار بدهی برادان دینی مرا مورد مغفرت قرار بدهی زوار اباعبدالله را مورد مغفرت قرار بدهی.کدام زوار؟» 📗 الکافی، ج‏ ۴، ص ۵۸۲ - کامل الزیارات، ص ۱۱۶ 📌 ادامه دارد ... 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
دعاي شريف ندبه☝️
🔆 پيامبر صلی‌الله‌عليه‌و‌آله: «اَثْنى قَوْمٌ بِحَضْرَتِهِ صلي الله عليه و آله عَلى رَجُلٍ حَتّى ذَكَروا جَميعَ خِصالِ الْخَيْرِفَقالَ رَسولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله: كَيْفَ عَقْلُ الرَّجُلِ؟ فَقالوا: يا رَسولَ اللّه ِ نُخْبِرُكَ عَنْهُ بِاجْتِهادِهِ فِىالْعِبادَةِ وَ اَصْنافِ الْخَيْرِ تَساَلُنا عَنْ عَقْلِهِ؟! فَقالَ صلي الله عليه و آله: اِنَّ الاَْحْمَقَ يُصيبُ بِحُمْقِهِ اَعْظَمَمِنْ فُجورِ الْفاجِرِ، وَ اِنَّما يَرْتَفِعُ الْعِبادُ غَدا فِى الدَّرَجاتِ وَ يَنالونَ الزُّلْفى مِنْ رَبِّهِمْعَلى قَدْرِ عُقولِهِم» 🔸 گروهى در حضور پيامبر اسلام، مردى را ستايش كردند و همه ويژگى‌هاى خوب رابرايش بر شمردند. ☘️ رسول خدا صلی‌الله‌عليه‌وآله فرمودند: «عقل او چگونه است؟». 🔸 گفتند: «اى رسول خدا! ما از جديت او در عبادت و ديگر خوبى‌ها سخن مى‌گوييم و شما از عقل او مى‌پرسيد؟». فرمودند: نادان از روى نادانى به زشتى‌هايى بزرگ‌تر از زشتى‌هاى انسان گنهكار دست مى‌زند. ✳️ *همانا بندگان به ميزان عقلشان در روز قيامت به درجه بالاتر نائل وبه پروردگارشان نزديك مى‌شوند.* 📗 تحف العقول، ص ۵۴ 🌐 emamraoof.com
٤٢ 🔆 *«وَ لَوْ لا أَنْتَ يَا عَلِيُّ لَمْ يُعْرَفِ الْمُؤْمِنُونَ بَعْدِي وَ كَانَ بَعْدَهُ هُدًى مِنَ الضَّلالِ»* 🔆 *«اگر تو اى على نبودى، اهل ايمان پس از من شناخته نمى‌شدند و آن حضرت پس از پيامبر، مايه هدايت از گمراهى است.» ✳️ سرّ ايمان افراد پس از وجود مقدس پيامبر اكرم صلّي‌الله‌علیه‌وآله به وسيله ولادت و محبت حضرت اميرالمؤمنين عليه‌السلام اظهار مى‌شود. این ولایت در سویدای وجود فرد نافذ است و در ظاهر انسان بروز می‌کند. 🔹میزان و محک ایمان افراد پس از رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله، اميرالمؤمنين عليه‌السلام هستند. 🔸 *هرآنكس كه دل به محبّت حضرت امير بسپارد، به راحتى از انواع رذائل اخلاقی و معاصى جدا مى‌شود و اصلاحات لازم بر نفس و به عمل می‌آید.* 🔆 «كَانَ بَعْدَهُ هُدًى مِنَ الضَّلال» ✳️ ولايت اميرِ مؤمنان عليه‌السلام نورى در مقابل تاريکی‌های شُبهات و انحرافات است. چراغ راهى است كه انسان را از سرگرانى و گمراهى نجات مى‌بخشد و مانع سقوط محبین مى‌شود. ✅ *محبّ اميرالمؤمنين عليه‌السلام حتی اگر در برهه‌ای از زمان بر زمین افتد، غرق در عالم مادّه نمى‌شود و به واسطه نور ولايت از هلاكت و سرگرانى نجات مى‌یابد.* 📚«برگرفته از بيانات استاد زهره بروجردى» 🌐 emamraoof.com
⭕سیزده بدر واقعی ما این است که از خودمان بیرون بیاییم،از خانه‌های تنگ و تاریک افکارخرافی خودمان به صحرای دانش و بینش خارج شویم. یادداشتهای استاد مطهری،ج‏6،ص131
🍃 روز سیزدهم فروردین یا همان سیزده بدر از جمله روزهایی است که حکایت‌ها و روایت‌های فراوانی درباره آن گفته شده و .... 🔹 سیزدهمین روز نوورز، روزی مقدس نزد ایرانیان باستان بوده است..... 🍃 مشهور است که واژه ی سیزده به در به معنای « در کردن نحسی سیزده» است. اما وقتی به معانی واژه ها نگاه کنیم برداشت دیگری از این واژه می‌توان داشت. 🍃 *«در» به جای «دره و دشت» می‌تواند جایگزین شود. به عنوان مثال علامه دهخدا، واژه «در و دشت» را مخفف «دره و دشت» می‌داند.* ✨ چو هر دو سپاه اند آمد ز جای ✨ تو گفتی که دارد در و دشت پای 🍃 *یکی از معانی واژه «به»، « طرف و سوی » می‌باشد.* مانند اینکه می‌گوییم «به فروشگاه». ☘️ پس با نگاهی کلی می‌توان گفت واژه *«سیزده به در» به معنای « سیزدهم به سوی در و دشت شدن»* می‌باشد که همان معنی بیرون رفتن و در دامان طبیعت سر کردن را می‌دهد.... 💢 *اما امسال به جهت در امان ماندن از بيماری كرونا در خانه می‌مانيم* 🌐 emamraoof.com
السلام عليك يا مولاي يا صاحب الامر والعصر والزمان وبا سلام ودرود برهمه منتظران يابن الحسن! عمري گذشت تا به اميد اشارتي/ چشمي بدان دو گوشه ابرو نهاده ايم/ استاد بروجردي پيام روز جمعه روز موعود كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٧ https://chat.whatsapp.com/J9K6TPMBTRk6xyKihmANSd پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
۴۸ 🕊️ *شفای بیمار سرطانی* 🍃 زمانی متوجه بیماری دخترم شدیم که سرطان، پیشرفت کرده بود و تقریبا هیچ‌کدام از پزشکان، امیدی به زنده ماندن او نداشتند. دختر زیبا و شیرین خانواده، که همه از ازدواج‌اش خوشحال و مشغول تهیه جهیزیه و مراسم عروسی و منزل جدید برای او بودیم. اکنون او گرفتار سرطان شده بود و جز مراجعه به پزشکان مختلف و اشک و آه، کار دیگری نداشتیم. 🍃 در این میان کسی امید به نجات او نداشت؛ اما من قلبا مطمئن بودم شفای دخترم در دستان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضاست. برخی پزشکان، كه درباره پیشرفت بیماری دخترم صحبت می‌کردند، از تعداد فرزندانم می‌پرسیدند و خدا را شکر می‌کردند که فرزندان دیگرم پس از رفتن دخترم باعث دلگرمی و تطبیق من با شرایط جدید خواهند شد؛ اما من با خود تکرار می‌کردم محال است دخترم را از دست بدهم. دلم گواهی می‌داد که شفا می‌گیرد و دوباره سلامتی‌اش را خواهم دید. تا اینکه روزی خدمت استاد عزیزم رسیدم و همه ماجرا را تعریف کردم و با شناختی که از ایشان داشتم می‌دانستم اگر حکمت الهی در شفای وی نباشد هرگز به من قوت قلب نمی‌دهند و صحبتی از سلامتی و عافیت او نمی‌کنند؛ بلکه با سخنانشان مرا برای مصیبتی سنگین آماده خواهند كرد؛ 🍃 روزی ايشان با جمعی از طلاب به منزل ما تشریف آوردند و حدیث کساء خواندند و با سوز سینه و اشک و آه، شفای دخترم را از خداوند خواستار شدند. تا قبل از بیماری دخترم، خداوند را به جهت حضور بر خوان گسترده معرفتی «قال الباقرعلیه‌السلام و قال الصادق علیه‌السلام» شاکر بودم؛ اما پس از شفای دخترم با همه اعتقاد و باور قلبی‌ام بر خود می‌بالیدم که سفره‌نشین و ریزه‌خوار سفره معرفتی حضرات معصومین علیهم‌السلام در حوزه علی بن موسی الرضا علیه‌السلام هستم و در فضایی قرار گرفته‌ام که مزّین به نام امام رضاست. می‌دانستم من رعیتِ اربابی هستم که در راحتی و سختی و خوشی و ناخوشی، تنهایم نمی‌گذارند و به امورات زندگیم به احسن وجه در اسرع وقت رسیدگی می‌کنند. آقایی که مظهر «یا من لطفه مقیم یا من احسانه قدیم یا من فضله عمیم» است و لطفشان پایدار و احسانشان دیرینه و فضلشان بسیار. 🍃 از هیچ توسلی به ائمه اطهارعلیهم‌السلام کوتاهی نمی‌کردم؛ باور داشتم سررشته کار به دست حکیمی است که آنچه می‌دهد و هرآنچه می‌گیرد، حکمت اوست. اگر خواست خدا به امری تعلق پذیرد، احدی نمی‌تواند مانع آن شود و اگر مصلحت نباشد، هرگز محقق نمی‌گردد. اوج بیماری دخترم با میلاد مبارك امام هشتم ثامن‌ الحجج علیه‌السلام مصادف بود. حوزه در آن روزها تصمیم داشت بر مبنای سنوات گذشته در جشن باشکوهی كه به مناسبت ایام ولادت برگزار می‌كند از مدعوین با غذایی که در آشپزخانه حوزه پخته می‌شد، پذیرایی کند. 🍃 آن روز وقتی وارد حوزه شدم، بدون اینکه از قبل برنامه‌ریزی کرده باشم، خود را سراسیمه به آشپزخانه رساندم. با دیدن دیگ‌های بزرگ غذا - که به عشق حضرت برپا شده و همچون قلوب پرحرارت محبین اهل بیت علیهم‌السلام در جوش و خروش بودند - بی‌اختیار اشک‌هایم چون سیل، روان شد و خود را در محضر حضرت حس كردم. چنان حضور حضرت، پررنگ و ملموس بود که گویی قدم مبارکشان را بر چشم من گذاشته و وارد آشپزخانه شده بودند. اشک می‌ریختم و آه می‌کشیدم و حضرت را به فرزندشان حضرت جواد علیه‌السلام و مادرشان سیدة نساء‌ العالمین سلام‌الله‌علیها قسم می‌دادم. 🍃 متوجه نشدم زمان چگونه گذشت و من چند دقیقه از خود بی‌خود شدم. فقط می‌دانم پس از آن، شفای دخترم را حتمی و قطعی دیدم و طمأنینه ای خاص احساس می‌کردم. امام رضاعلیه‌السلام رضایتی بر وجودم مستولی نمود که تا پایان درمان فرزندم و بهبودی کاملش صبورانه و در نهایت آرامش، تنها و تنها چشم امید و توکلم بر حضرت حق و به اذن الهی بر حضرات معصومین علیهم‌السلام بود. 🍃 قبل از آخرین آزمایش، در شب میلاد حضرت‌ زهرا سلام‌الله‌علیها یكی از دوستانم در خواب دیدند دخترم دورتادور حسینیه موسسه می‌دود و با خوشحالی فریاد می‌زند: «من شفا گرفتم.» و به لطف امام رضا علیه‌السلام همین امر محقق شد و دخترم شفا گرفت و به لطف خدا نه تنها پس از اتمام دوره درمان، بهبودی کامل حاصل شد؛ بلکه با عنایت خاص امام رئوف بر خلاف احتمال بچه‌دار نشدنش، خداوند، دختری زیبا و سالم به او عطا کرد که چشم و چراغ همه ماست. 🍃 *حضرت حق را سپاسگزارم که تسلیم و توکل مرا ثمره حب به اهل بیت علیهم‌السلام قرار داد و اگر شفاعت و وساطت حضرات معصومین علیهم‌السلام نبود هرگز احدی، لیاقتِ عنایت و فضل خداوند سبحان را پیدا نمی‌كرد.* 📚 📚 بخشی از کتاب «جرعه نوشان» ـ جلد اول 🌐 emamraoof.com
بسم الله..وبالله... ... باچه زبانی ، بگویید ، که..هستید..، که همیشه نزدیکید، و.. *سهل الوصول*..، ، *قران مهجور ناطق*! مولانا یا مهدی جان..! ولقد، *یسرناالقرآن للذکر*.. فهل من مدکر..؟ چگونه ، بگویید، *همیشه،حاضرید*،، *شاهدوناظرید*، به *ظاهر و باطن* مان، به لحظه لحظه ی زندگیمان..،، یا. *عین الله فی خلقه* ..! چگونه، باورمان دهید، که هرچه خیر وکمال و نعمتست، *سایه* ی لطف شماست.. به یمن وجود شما.. *الم تر*، *الی ربک*، کیف.. *مدالظل* ..؟ دراین، شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین حایل..، چگونه..، نشانمان دهید..،که، کشتی نجات ، ..شمایید.. دستگیرمان ، ملجأ و پناهمان و حصن حصین امانمان.. یا.. *سفینةالنجاة*..! شماکه لحظه ای، ما فقیران پر مدعای غافل را، فراموش نمی کنید..، همه ی راه سعادت را به ما نمایانده اید،، لطف و رحمت خود را آن به آن به ما چشانده اید،، تا بلکه نجاتمان دهید.. *انا*..، *لاناسین ذکرکم*. ولی... اما... ما... ، نمک نشناسان جاهل طاغی، کی، و..، چگونه ، باورمان شود..، که عامل همه ی تنگناها و بدبختی هایمان غفلت از شماست،.. کی، و چگونه،، باورمان شود، که،،، سریره ، سالم نیست، پاک ومطهرنیست، *صالح* نیست..، اگر که جای پای قدوم مبارک شما.. ...نیست...! یا.. .. *اباصالح* ..! آه....... .... ای.. به فدای، دل عاشق بیقرار مشتاق امامت.. ای.. به فدای، راه ورسم *انتظار*، ..آموختنت.. ای زهرای کوچک، چشم ما به دستان کوچک شما، و دعای مستجاب شماست.. یا بنت الحسین رقیه جان...! ... برداشتی آزادازبیانات استادبروجردی(کلاس امام زمان شناسی)
ا🕋✨🕋✨🕋✨🕋 ا🕋✨🕋✨🕋 ا🕋✨🕋 ا 🖊(۳) نام مبارک ⚜ *اَصل⚜* ✨أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ 📗سوره مبارکه ابراهیم آیه۲۴✨ ✴️"اصل" به معنای ریشه و بنیاد است. 📜امام صادق (علیه السلام) در روایتی میفرمایند: ✨نَحْنُ أَصْلُ كُلِّ خَيْرٍ وَ مِنْ فُرُوعِنَا كُلُّ بِرٍّ فَمِنَ اَلْبِرِّ اَلتَّوْحِيدُ وَ اَلصَّلاَةُ و .... ما اهل بیت (علیهم السلام) اصل و ریشه تمام خیرات هستیم. و از فروع ما تمام برّ و نیکی است و از خوبی ها توحید و نماز و...... است. 📗الکافی، ج۸ص۲۴۲ 🖋امام باقر(عليه السّلام) در روایتی فرمودند: ✨أَ لاَ أُخْبِرُكَ بِالْإِسْلاَمِ أَصْلِهِ وَ فَرْعِهِ وَ ذِرْوَةِ سَنَامِهِ قُلْتُ بَلَى جُعِلْتُ فِدَاكَ آيا به تو خبر ندهم به اصل و فرع و كنگرۀ نيروى اسلام‌؟ گفتم: قربانت، چرا، حضرت فرمودند: ✨ أَمَّا أَصْلُهُ فَالصَّلاَةُ وَ فَرْعُهُ اَلزَّكَاةُ وَ ذِرْوَةُ سَنَامِهِ اَلْجِهَادُ اما اصل آن نماز است و فرع آن زكاة و كنگرۀ نيروى آن جهاد می باشد. 📗الکافی ج۲ص۲۳
🖋 در فرازی از زیارت جامعه کبیره فرمودند: ⚜إِنْ ذُكِرَ الْخَيْرُ كُنْتُمْ أَوَّلَهُ وَ أَصْلَهُ وَ فَرْعَهُ وَ مَعْدِنَهُ وَ مَأْوَاهُ وَ مُنْتَهَاه ، *که این اصل خیر بودن در وصف امام و امامت است که اصل دین و اُسّ و اساس اسلام است.* 🖌حضرت مولانا ابالحسن الرضا(علیه السلام) علاوه بر آنکه ایشان "اصل" و اصل خیر هستند میفرمایند : ✨علَينا إلْقاءُ الاُصول إلَيكُم ، که دلالت بر تبیین اصول به عباد و مومنین از طرف امام دارد ، که دال بر ✨بِكُمْ فَتَحَ اللهُ وَ بِكُمْ يَخْتِمُ است و به وجود مبارکشان و با اشراق اصول ، عباد را به اصل الاصول یعنی نورالانوارشان رهنمون میفرمایند . 📗بحارالانوار ج۲ص۳۴۵
✅ اما در باب علت نامگذاری حضرت اباصالح المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به نام مبارک "اصل " آمده است که: 📜شيخ كشى در رجال خود روايت كرده از ابى حامد احمد بن ابراهيم مراغى که گفت: 🔸🔹نوشت ابوجعفر محمد بن احمد بن جعفر قمى عطار، که ثالثی مثل او نبود در زمين در قرب به "اصل" و توصيف نمود ما را برای صاحب ناحيه (مقدسه)؛ مردى از بزرگان برادران ما، كه او را مى ناميدند حسن بن نضر و نوشت آن چه را كه بيرون آمده بود در حق ابى حامد و فرستاد او را به سوى پسرش و معلوم است 👈 *که منظور از "اصل" و صاحب ناحيه(مقدسه) و صاحب توقيع ، امام عصر (ارواحنا فداه) می باشد.*
🔸در كتب رجاليه، آمده است كه *مراد از "اصل" امام است* و به همين خبر(حدیث مذکور) استناد نمودند و گويا معين نشد كه خبر، متعلق به كدام يك از ائمه اطهار است، ولی وجهِ بودن امام عصر(عليه السلام) يا هر امامى، اصل و ظاهر است، *که ايشان اصل هر علم و خير و بركت و فيض می باشند ؛ و هيچ حقى در دست احدى نيست مگر آن که منتهى شود به وجود مبارک حضرات معصومین علیهم السلام .* 📚الکافی ج۱ ص۵۱۷ نجم الثاقب ج۱ص۱۰۷ ✨و نعمتی به احدى نمی رسد، مگر به سبب حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف که مرجع و ملجاء عبادند در دنيا و آخرت و همچنین مقصود اصلى اند از خلقت جميع عوالم . 🕋 🕋✨🕋 🕋✨🕋✨🕋 🕋✨🕋✨🕋✨🕋