eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
عادتکم الاحسان و سجیتکم الکرم ... مهربانی..! و.. مهربانی را ، معنایی جزتو، نیست.. امام رئوفم.. یا..رضاجان..! مهربانی ات ، حلاوت آشنای کام جانهای ماست، شیرین ترین یادگارلحظه هایمان، و... آرام بیقراری قلبهایمان.. آنقدرمهربانی، که تمام زشتی ها، وکدورتهایمان، مانع انس باتونیست.. می دانیم ، که اگربیاییم ، اذن ورودمان می دهی، سنگ صبورمان می شوی.. ومرهم دردهایمان.. بدون هیچ چون و چرایی و گلایه ای... جلوه ی رحمت خدایی، و عطیه ی کریمانه ی تو، .."خدا"ست..! ..باهمه ی خداییش.. وما.. می آییم..، چراکه می دانیم..، "خدا"، بدون "رضا"، نصیب هیچکس نمی شود. ! ای.. "شرط "قرب ، و..وصال..، امام مهربان ورئوفم..، یا...رضاجان..! به تو، که می رسیم ، وزر و وبال گناه، وغل وزنجیرروحمان، نیست می شود.. ازهرچه، غیرخدا ست، خلاص می شویم، تمام زشتیها، وکدورتهایمان، برایمان، غریبه می شوند..، سبکبال می شویم، و.. کبوترانه، مشتاق پرگشودن..، به..بی نهایت عشق.. شمس الشموس عاشقان! ما کاهلیم... تقصیر تو چیست، اگردر سیاهی و ظلمات مانده ایم..،، تو که خود وعده داده ای، که معین الضعفایی..! زمان"مرگ"منیت ها ، درلحظه لحظه ی ثبت "نامه ی عمل "، و.. درهرقدم وقول وفعل؛ در.."صراط"...، زمان عیادت توست، اعانت توست... امام رئوفم! امام کریمم! همه ی دار وندارم،! یا.. رضا جان..! تمام حقیقت حیاتم ، تمام لحظات باتو بودن هاست... جز این، برایمان مپسند..! اللهم اجعلنا مع محمد و آل محمد فی الدنیا و الآخره ... برداشتی آزاد ازبیانات استادبروجردی
✨ باید از آفاق و انفس بگذری تا جان شوی ✨ وانگه از جان بگذری تا درخور جانان شوی ✨ طرّه‌ی گیسوی او در کف نیاید رایگان ✨ باید اندر این طریقت پای و سر چوگان شوی ✨ کی توانی خواند در محراب ابرویش نماز ✨ قرن‌ها باید در این اندیشه سرگردان شوی ✨ در ره خال لبش لبریز باید جام درد ✨ رنج را افزون کنی، نی در پی درمان شوی ✨ در هوای چشم مستش در صف مستان شهر ✨ پای کوبی، دست افشانیّ و هم پیمان شوی ✨ این ره عشق است و اندر نیستی حاصل شود ✨ بایدت از شوق، پروانه شوی، بریان شوی 🌐 emamraoof.com
🔆 «السّلامُ علی الَّذِي صَارَتْ تُرْبَتُهُ مَهْبِطَ الْامْلَاكِ وَ الْمِعْرَاج‏» 🔆 *«سلام بر مولایی که تربت او محل فرود و عروج ملائکه است.»* 📘 بحارالانوار،ج ٩٩، ص ٥۳ 🍀 سلام بر مولايی كه قدمگاه زائرش محل فرود ملائكه عرش است. 🍀 سلام بر مولایی که ملائكه مشتاق عتبه بوسی حريم اویند. ✨ *یا ثامن الحجج!* 🔹 *خاک حرمت سرمه چشم ماست، ملائكه از آن توشه بر می‌گیرند.* 🔹 اگر خاک حریمت سرمایه زندگی‌مان شود ما نیز عرشی می‌شویم. ✨ *چو کحل بینش ما خاک آستان شماست* ✨ *کجا رویم بفرما از این جناب کجا* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
‏عکس از طباطبایی
💠 *زیارت امام رضا علیه‌السلام نقش حدیث کسا را ایفا می‌کند* 🍀 پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌فرمایند: 🔆 «سَتُدْفَنُ بَضْعَةٌ مِنِّي بِخُرَاسَانَ مَا زَارَهَا مَكْرُوبٌ إِلَّا نَفَّسَ اللَّهُ كُرْبَتَهُ وَ لَا مُذْنِبٌ إِلَّا غَفَرَ اللَّهُ ذُنُوبَه‏» ❇ *در آینده پاره‏ای از تن من در سرزمين خراسان دفن می‏شود که هيچ گرفتاری او را زيارت نمی‏کند، مگر اين که خداوند برای او گشایش می‌کند و هيچ گنهکاری به زيارت او نائل نمی‏شود، مگر آن که خداوند گناهانش را می‌‏آمرزد.* 🔸 گشایش لزوماً به معنی رفع گرفتاری نیست. گاه گشایش، سعه صدری است که به زائر داده می‌شود. ممکن است تا قبل از زیارت، زائر خود را در تنگنا دیده و زمین با همه وسعتش برای او ضیق جلوه نماید. «ضاقت علیهم الارض بما رحبت» اما پس از زیارت، چنان شراب وصلی به او نوشانده شود و وسعت وجودی نصیبش گردد که دیگر گرفتاری‌ها و کمبودهای دنیوی در نظر او جلوه‌گری نکند. 🔹 پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله برای وجود مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام از کلمه بضعتی استفاده نموده‌اند. ایشان کلمه بضعه را در مورد دو نفر بکار برده‌اند: 🍃 حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها 🍃 حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام 🔸 بضعه به معنای تمام هستی، موجودی، بضاعت و سرمایه . ✳ *یعنی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله هنگامی که می‌خواهند همه موجودی خود را به عرصه ظهور بگذارند از این دو وجود مقدس یاد می‌نمایند.* 💠 همانگونه که ایشان در حدیث کساء وعده داده‌اند اگر در جمعی صحبت این کساء به میان آید دیگر هیچ غصه داری غصه‌دار نمی‌ماند و برای هر گرفتاری، گشایش خواهد شد، برای زائر علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام نیز چنین وعده‌ای را داده‌اند. ✨ *«وَفیهِمْ مَهْمُومٌ اِلاّ وَ فَرَّجَ اللَّهُ هَمَّهُ وَلا مَغْمُومٌ اِلاّ وَ کَشَفَ اللَّهُ غَمَّهُ وَلا طالِبُ حاجَةٍ اِلاّ وَقَضَى اللّهُ حاجَتَهُ»* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
١ خدا را سپاسگزاريم كه در مجلس محبين امام رضا عليه السلام توفيق اعلام سرور نصيب ما شده است اين توفيق از ناحيه اهلبيت نُزلي است كه در اختيار محبين حضرات معصومين قرار گرفته است و توفيقات فراوان ديگر نيز نصيب ما مي شود كه در اين ايام قابل وصف نيست. ما معتقديم معصومين قران ناطق و قران عيني هستند يعني هر آنچه در مورد قران قائل هستيم در مورد ذوات مقدسه حضرات معصومين هم باور داريم يعني اگر باور داريم كه قران بعنوان ذكر و نور معرفي شده، وجود مقدس معصومين را هم بعنوان ذكر و نور شناسايي مي كنيم و اگر قران شفا است معصومين را هم بعنوان درمان قطعي همه بيماريهاي اخلاقي و فكري و روحي مي شناسيم و اگر يكي از نقشهاي اساسي قران، ايجاد خشوع و خشيت براي افراد است به همان ميزان براي معصوم هم اين جايگاه را قائل هستيم و اگر قران بر كوه نازل شود، كوه قطعه قطعه مي شود و در مقابل عظمت الهي نهايت خشيت را دارد، اگر حقيقت ولايت هم بر قلوب هريك از ما جلوه گري كند خشيت در ما هم ظهور مي يابد (خشيت نصيب جاهل نمي شود بلكه جلوه گري ولايت در وجود محب اولياء، ظاهرا ايجاد خشيت و في الواقع موجب معرفت و علم مي شود). و همانطور كه حضور در محضر قران آداب خاص دارد پيوست به معصومين را هم داراي آدابي مي بينم كه اصل آن طهارت است . ادامه دارد استاد بروجردي ١٤٠٠/٣/٣١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢١ https://chat.whatsapp.com/Fm4JXIaAh5645ZZFqH8KLp پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٢ امام رضا عليه السلام در روايتي فرمودند: ما جالس هذالقران احد الا قام عند بزياده او نقصان… هيچكس در محضر قران قرار نمي گيرد مگر اينكه زياده و نقصاني در او ابجاد مي شود هدايت او افزون و كوردلي او كاهش مي يابد. بنابراين حضور هر يك از ما در محضر قران ِعلمي قطعا بركاتي دارد و افزوني وصال و كاهش فراق را به همراه دارد حال در مورد قران ِعيني هم همين اتفاق صورت مي گيرد و هر چقدر ارتباط با معصوم افزون شود زياده در هدايت و نقصان در كوردلي صورت مي گيرد. امام رضا عليه السلام در روايتي ديگر فرمودند: ارتباط با قران تنها به اين اثرات بالا ختم نمي شود چنانچه حسن بن جُحَم مي گويد: من خدمت امام رضا عليه السلام بودم برادر ايشان زيد بن موسي وارد شد حضرت فرمود: ما به هر كجا رسيديم از طريق تقوي رسيديم اگر كسي تقوي و مراقبه ايي نداشته باشد و او را نگهبان خود نبيند از ما نيست و ما از او نيستيم .(تقوي به معني پرهيز از بي معرفتي و بي ادبي در محضر امام) مفهوم اين جمله اينست كه اگر كسي متقي بود به نظر امام از اهل بيت محسوب مي شود در غير اينصورت جزء خاندان اهل بيت نيست نتيجه آنكه ادب در محضر قران ناطق نه تنها معيت بلكه قرابت ايجاد مي كند. ادامه دارد استاد بروجردي ١٤٠٠/٣/٣١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢١ https://chat.whatsapp.com/Fm4JXIaAh5645ZZFqH8KLp پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٣ امام رضا طي نامه ايي مي فرمايند: انا لنعرف رجل بحقيقه الايمان و حقيقه النفاق… ما افراد و باطن آنها را مي شناسيم و مي دانيم چه كساني اهل نفاق و چه كساني به حقيقت مومن هستند. (جنس معصوم از نور است و هيچ حقيقتي در مقابلش مستور نمي ماند) پس نمي توانيم ادعاي كاذبي در مقابل امام داشته باشيم چون امام از سرّ ما هم با خبر است . امام رضا در روايتي ديگر فرمودند: لم يجعل لزمان دون زمان ….قران براي همه زمانها آمده است و حضرات معصومين هم فرا زماني و فرا مكاني هستند در دوران كودكي و جواني و پيري ، عافيت و بلا، سختي و آساني، جهل و علم … به ارتباط با معصوم نياز داريم و لحظه ايي از معصوم مستغني نيستيم و هيچيك از ما نمي توانيم بگوييم در فلان مقطع ميلم به امام رضا زياد بود و فعلا ميلم كم شده است . هر چقدر ما در محضر قران باشيم قران براي ما حديث و نو است ، ارتباط با معصوم هم هرگز كهنه و منفور نمي شود كهنگي ارتباط ، ارتباط را مرغوبتر مي كند مثل دوستيهاي قديمي كه ارزشمندتر است و حد يقفي براي ارتباط با حضرت قائل نيستيم و همانطور كه ارتباط مداوم با قران ما را از بطن و حقيقت قران مطلع مي كند ، ارتباط دائم با معصوم هم ما را با شخصيت آنان آشنا مي كند گر چه حقيقت ارتباط غير قابل توصيف است امام نام ما در شناسنامه معصوم ثبت مي شود استاد بروجردي ١٤٠٠/٣/٣١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢١ https://chat.whatsapp.com/Fm4JXIaAh5645ZZFqH8KLp پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٤ حسن بن مشاء نقل مي كند: در محضر امام رضا عليه السلام بوديم ، حضرت فرمود: نحن اهل الذكر و نحن مسئولون ما اهل ذكر هستيم و شايستگي داريم كه ديگران به ما توجه كنند و ما كساني هستيم كه مورد درخواست قرار مي گيريم و ديگران نيازشان را در محضر ما مطرح مي كنند حسن بن مشاء مي گويد: شمامسئول و ما سائليم؟ حضرت فرمود: بله حسن بن مشاء پرسيد : صحيح است ما از شما درخواست كنيم؟ حضرت فرمود: بله حسن بن مشاء پرسيد: آيا بر شما واجب است كه جواب ما را بدهيد؟ حضرت فرمود: خير وظيفه شما اينست كه از ما درخواست كنيد اما وظيفه ما بعنوان امر واجب اين نيست كه هميشه پاسخگوي شما باشيم ، اكر بخواهيم جواب مي دهيم و اگر مصلحت نباشد جواب نمي دهيم . امام رضا عليه السلام به همه سائلين فراخوان مي دهند كه ما بايد مورد درخواست شما باشيم و سائل نبايد در خانه ديگري را بزند بنابراين ما فقط يك وظيفه داريم كه نبايد دربدر شويم ، مرجع و ملجأ و محل مراجعه همه ما بايد به سمت حضرات معصومين باشد اما نبايد طلبكار هم باشيم و بديهي است كه بايد حد خود را بدانيم و وظيفه ايي را بر آن بزرگواران واجب نكنيم مراجعه ما به معصومين بايد شاكرانه باشد گر چه آنان خانواده كرامت هستند و پاسخگويي به مردم را بر خود واجب كرده اند. استاد بروجردي ١٤٠٠/٣/٣١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢١ https://chat.whatsapp.com/Fm4JXIaAh5645ZZFqH8KLp پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK