eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *مناجات التائبین* 🍃🔸 *درمناجات، بندۀ فراری به سوی خدای سبحان باز می‌گردد.* ✍🏼 «توبه» به معنای رجوع است، رجوع ازخود و گناهان به‌سوی حضرت حق؛ گناهانی كه موجب اعتراض و سلب آرامش و دور ماندن از اصل خويش شده است. ✨ *هركسي كو دور ماند از اصل خويش* *بازجويد روزگار وصل خويش* 🔰 عبد در مناجات تائبين با زيباترين انتخاب كه همان اختيار است به سوی خدا باز می‌گردد و به‌واسطۀ همين بازگشت اختياری است كه آرامش و سكون برجان و دلش می‌نشيند. 🍃 انسان دراين رجوع بايد «تواب» باشد نه «تائب». «تائب» به معنای يكبار رجوع به حق است؛ اما «تواب» صيغه مبالغه و رجوع مكرر و پی‌درپی است؛ بنابراين اگر بنده بخواهد محبوب حق واقع شود، بايد «تواب» باشد و در هر قدم، به‌سوی خداباز گردد. 🔸 *دراين رجوع ،خَلق نقشی ندارد. خلقي كه خود بيمار و معترض است و جز كوله‌باری ازشكايت ندارد، چه كمكي می‌تواند دراين رجوع داشته باشد؟!* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐 emamraoof.com
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به شبه☝️☝️☝️ آیا می‌شود هر چند سال یکبار رفراندوم برگزار کرد
💠 *«امام (ره) و شرط توسعه»* 🔷🔹 *از نظریات امام (ره) چنین بر می‌آید که زن حق حضور در تمامی صحنه های اجتماع، فعالیت و اشتغال را دارد.* از سوی دیگر، نظام نوپای جمهوری اسلامی، هنوز برای ساختن خرابی‌های دوران ستم‌شاهی به درستی قد علم نکرده بود که شیاطین، جنگ، خرابی و ویرانی را برایش تدارک دیدند. 🔹 ادارۀ هشت سال دفاع، یکه و تنها در مقابل دشمنی که از جانب تمامی ابرقدرت‌های جهان تامین می‌شد و پس از آن لزوم ساختن خرابه‌ها و ویرانه‌های حاصل از جنگ، شرایط را برای حضور اجتماعی زنان هر چه بیشتر آماده می‌کند؛ اما باید توجه داشت که دیدگاه حضرت امام، عرصۀ فعالیت انسان اعم از زن و مرد را، محدود به حدود الهی و شرعی می‌داند تا بدین وسیله سلامت جامعه و امکان توسعه کشور فراهم شود. 🔹 هر جا سخن از حضور زن در جامعه و اشتغال وی است، امام خمینی (ره) تاکید می‌کند: 🍃 *«امروز باید خانم‌ها وظایف اجتماعی و وظایف دینی خودشان را عمل کنند و عفت عمومی را حفظ کنند و روی آن عفت عمومی، کارهای اجتماعی و سیاسی را انجام بدهند.»* ◀️ *شرط اصلی، پرهیز از شئ‌وارگی زن و رعایت حدود شرع و علت حضور، انجام تکلیف و وظیفه است.* 📚 حوزه.نت ‏ 🌐 emamraoof.com
۱۰۰ 🔆 *«مَنَاراً فِی بِلَادِهِ»* 🔆 «خدای سبحان شما معصومین را نورافكن‌ در شهرها قرار داد.» 🍃🔹 معصومین علیهم‌السلام گمراهان را به وسیلۀ نور خویش هدایت می‌كنند جاهل را عالم و معصیت‌كار را مطیع می‌كنند و در نهایت با نور‌افشانی دائمی خود هر خواهانی را متصف به صفات الهی می‌سازند ✳️ مرتفع‌ترین جایگاه در این عالم قلب مؤمن است، قلب مؤمن عرش‌الرحمن است. بهترین جایی كه منار بودن معصومین علیه‌السلام‌ ملاحظه می‌شود دل مؤمن است و هر چه تابش این نور شدید‌تر باشد، درك مؤمن افزون تر می‌شود. ✅ معصوم، عقل كل است و به میزانی كه عقل كل در وجود انسان تجلی كند، درك او افزون می‌شود و چون این عقل از انسان دور شود فرد كالانعام می‌شود و نهایت ادراكش امور مادی است. ◀️ *اگر عقل كل تجلی كند عقل معاش و معاد به انسان داده می‌شود؛ زیرا معاش لازمۀ امر معاد است.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐 emamraoof.com
۷۶ 🔆 *«مُولِعَةً بِذِکرکَ وَ دُعائِک»* ❇️ زائر در این فراز درخواست‌های شخصی خود را بیان می‌دارد و در خدمت معصوم متوجه توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود می‌شود. ✍🏼 «دعائک» به همراه «ذکرک» بیان شده است؛ یعنی خدایا، حرص و اشتیاق به درخواست و دعا را در وجودم افزایش بده؛ علاوه بر اشتیاق توجه به خودت؛ اشتیاق به درخواست هم در وجودم قرار بده. ✨ خدایا، همیشه شعلۀ شوق به دعا و درخواست در من فروزان باشد. 🍃🔹 پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله فرمود: 🔆 «‌الدُّعاءُ مُخُّ العِبادَةِ» 🔆 «دعا مغز و اصل عبادت است.» 📘 بحار الأنوار، ج ۳۷، ص ۳۰۰ 💎 خدایا، *همیشه احساس نیاز به تو را داشته باشم* و هیچ‌گاه این احساس نیازم کاهش نیابد. 💎 خدایا، این اعلام نیاز در قالب دعا در وجودم ادامه‌دار و همیشگی باشد؛ به‌گونه‌ای که *در زندگی چیزی جانشین تو نشود؛* بلکه همیشه خواهان ارتباط با اصل خود باشم. 💎 خدایا، آستانۀ درخواست‌های مرا بی‌نهایت و نامحدود قرار بده.» ◀️ *درخواست «نامحدود» درخواستی است که از جنس دنیا نباشد.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐 emamraoof.com
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پرسید: اگر ادعای امام حسینی دارین چرا از ظلم به دختران در خیابون حمایت می کنید؟!!
🟩 «مهم‌ترین تکلیف» 🔶🔸 *وقتی صحبت از تکلیف به میان می‌آید، منظور محدودۀ وسیعی از وظایفی است که بر عهدۀ انسان است.* 🔸 آدمی در مقابل خالق، خانواده، اقوام، همشهریان، هموطنان و هم‌دینان خود و در نهایت، در مقابل هم‌نوعان خود، وظایف متعددی را بر عهده دارد که کسب و کار، تنها محدودۀ بسیار کوچکی از آن را در بر می‌گیرد. 🔸 در نهاد خانواده، بنا بر قوانین اسلامی، تأمین نیازهای خانواده بر عهده مرد است و مرد مکلف است برای رفع نیازهای معقول و منطقی خانوادۀ خود تلاش کند؛ اما زن در این زمینه هیچ مسؤولیتی بر عهده ندارد. در مقابل، اسلام، وظیفۀ حمل و زایش و نگهداری و تربیت فرزند را بر عهدۀ زن نهاده است. 🍃 حضرت امام نیز می‌فرماید: *«شغل تربیت فرزند از همۀ شغل‌ها بالاتر است.»* ◀️ در اینجا مقصود از سخن، چگونگی تربیت کودک نیست، بلکه نفس «تربیت کردن» مورد نظر است. 🌀 نُه ماه همراهی کودک و مادر با هم و سپس وابستگی شدید کودک به مادر برای غذا و مراقبت به همراه مهر و عطوفت مادر، موجب می‌شود تا مادر جایگاه ویژه‌ای در تربیت کودک و شکل‌گیری شخصیت وی داشته باشد. 🍃 انسان‌های بزرگ پرورش یافتۀ دامان مادران بزرگ هستند. تاریخ گواهی می‌دهد که پیامبران اولوالعزم الهی همچون ابراهیم، موسی و عیسی علیهم السلام و حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، همه از نعمت وجود مادر و تربیت در دامان وی بهره‌مند بوده‌اند. 📚 حوزه.نت ‏🌐 emamraoof.com