eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۵۷ 🔰 همه ما در زیارت عاشورا به یکی از الطاف خدای سبحان اعتراف می‌کنیم که اگر جریان این لطف را در زندگی خود جدی بگیریم از ثمرات آن بیش از پیش بهره مند می‌شویم. 🍃 در یکی از فرازهای زیارت عاشورا اظهار می‌کنیم: *خدای سبحان ما را اکرام کرده به معرفت این خاندان و معرفت دوستان این خاندان:* 🔆 «فَاَسْئَلُ اللَّهَ الَّذی اَکْرَمَنی بِمَعْرِفَتِکُمْ وَمَعْرِفَةِ اَوْلِیاَّئِکُمْ» 🔆 «و درخواست کنم از خدائی که مرا گرامی داشت بوسیله معرفت شما و معرفت دوستانتان.» 🔶🔸 در این عبارت *چند نکته* است: 🔸۱. *همه ما ذاتاً امام حسین‌ علیه السلام را می شناسیم.* خدای سبحان ما را عارف به این خانواده قرار داده است. مُعرّف این خاندان خود خدای سبحان است. 🔸۲. اگر این معرفت برای یکایک ما صورت گرفته، *ما آشنای قدیمی هستیم.* بسیار تفاوت است بین آشنای قدیمی و آشنای تازه‌وارد. 🔸۳. وقتی خدا مُکْرِم ماست، پس از هرگونه ضعف شخصیت و حقارت در امانیم. دیگران من و شما را اکرام بکنند یا نه، مهم نیست. مهم این است که *او مُکرم حقیقی است.* امتیاز خاصی را به ما داده و احترام خاصی برای ما قائل است؛ به همین جهت *هیچ خلأ شخصیتی نداریم.* 🔸۴. وقتی خدا بخواهد کسی را تحویل بگیرد و اکرام کند، او را ولیً‌شناس، امام‌شناس و حسین‌شناس می‌کند. غایت اکرام خدای سبحان به این بنده، معرفت این خاندان است. 🍃 همۀ ما در این بارگاه غریبه نیستیم. همه به افتخار کرامت نائل آمدیم و این خاندان و دوستان‌شان را می‌شناسیم. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۱۶ ⁉️ *چرا جهان می‌خواهد اسراییل را محکوم کند؟* 🔷 پاسخ آشکار است؛ چون این رژیم اشغالگر همواره مسلمانان را آماج حملات نظامی قرار داده است. مردم بیگناه فلسطین را قتل عام می‌کند و هر روز از سرزمین‌های خودشان بیرون می‌راند. هر روز بحث خانه‌سازی و شهرک‌سازی را ادامه می‌دهد، در حالی که سازمان ملل قطعنامه صادر کرده و گفته است حق نداری این کار را بکنی. اسراییل برخلاف تعهدات دوجانبه و جهانی، نژادپرستی را گسترش می‌دهد. ⁉️ *کارهای اسراییل جز نژادپرستی و روحیۀ تکبر نژادی چه مفهومی دارد؟* 🔷 همین که آموزه‌های تحریف شدۀ یهود از حالت رفتار شخصی در آمد و در سطح دولت به ضایع شدن حق دیگران انجامید، نژادپرستی است. 💢 رژیم صهیونیستی خود را از مسلمانان و حتی مسیحیان، برتر میداند و با اعتقاد به حکومت جهانی یهود در پی تشکیل آن هستند. 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
۱۵۹ 💠 *«رافع‌الدرجات»* 🟩 *امام؛ رفعت‌بخش و موجب بالندگی ما* ❇️ خداوند بالابرندۀ درجه و جايگاه انسان‌هاست و جلوۀ اين نام خويش را در وجود ولّی خود نيز قرار داده ‌است. 🔶🔸 *فريادرسی امام زمان (عج) تنها شامل گرفتاري‌هاي ظاهري نمي‌شود، بلكه حبس شدن در زندان منيّت‌هاي فردي امری است كه هر كس خود، غل و زنجير آن را احساس می‌کند.* 🔸 *با جلوۀ نام غياث حضرت، هر خواهاني از اين منيت‌ها و جهل‌ها رها مي‌شود.* به عبارت ديگر با جلوۀ اين نام زندگي گياهي ما به حيواني و زندگي حيواني به ملكي و زندگي ملكي به انساني ارتقاء‌ مي‌‌يابد. ✨ *از جمادی مردم و نامی شدم وز نما مردم به حیوان پرزدم ✨ مُردم از حیوانی و آدم شدم پس چه ترسم کی ز مردن کم شدم ✨ حمله دیگر بمیرم از بشر تا بر آرم از ملائک پر و سر ✨ وز ملک هم بایدم جستن ز جو کل شیء هالک الا وجهه* 🍃 شايد مولانا در هنگام سرودن اين اشعار جلوه‌اي از وجود مقدس غياث عالم را ادراك كرده و با تكيه بر توان حضرتش، سیر از مرتبه گياهي تا عرش الهی را طلب مي‌كند. 🔸 *اگر وجود مقدس امام زمان (عج) با جلوۀ نام غياث خود به فريادمان رسيده و الطاف حضرتش بر زندگيمان ببارد، از مرتبۀ گياهي، حيواني و حتي انساني بالا‌تر می‌رویم و در عالم ماده حبس نمي‌شويم.* 🔸 طالباني كه حضرت ولي عصر (عج) را با عنوان «غياث» مخاطب قرار داده و به ساحت مقدسش استغاثه كنند به يقين باران نافع بر زمين خشكيده زندگيشان مي‌بارد. ❇️ *ما نيز از نام «غياث» حضرتش درخواست ياري مي‌کنیم، تا با بارش باران بركت وجود ايشان موانع از زندگي ما برطرف شده و حجابي ميان ما و اماممان باقي نماند.* ❇️ باران لطف حضرت نه‌تنها مشكلات را پايان مي‌بخشد، بلکه جمال هر طالبي را همانند جمال خوب‌رويان عالم می‌کند و نام او را در شمار منتظران حضرتش ثبت و ضبط مي‌كند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۱۱۰ 🔆 *«وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِن شَكَرْتُمْ لأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ»* 🔆 «و آنگاه كه پروردگارتان اعلام كرد كه اگر واقعا سپاسگزارى كنيد [نعمت] شما را افزون خواهم كرد و اگر ناسپاسى نماييد قطعا عذاب من سخت‏خواهد بود» 📗 سوره ابراهیم، آیه ۷ ✅ *تکریم خداوند در حق بندگان، قابلیت رشد و ارتقاء است.* از آنجا که این ازدیاد از جانب خداوند سبحان است حد و نهایتی برای آن نمی‌توان تصور کرد. ✳️ *همچنانکه خداوند لایتناهی است، بنده‌ای که خداوند او را رشد دهد به رشدی لایتناهی دست می‌یابد؛ به همین جهت است که ارتقایی که بنده می‌تواند به آن دست یابد مرز و اندازه‌ای ندارد.* ✅ کسی‌که این موضوع را باور دارد *در هر مقطع و سنی به دنبال رشد و تعالی است* و این جمله که «از ما که گذشت» را به شدت انکار می‌کند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
صلوات ضراب اصفهاني 🔴💢 اصفهانی که به خواندنش درعصرجمعه بسیارسفارش شده وفضیلت بسیاردارد👇 ✨بِسْمِ اللهِ الرَّحْمن الرَّحيم✨ بند اول1⃣ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدسَیِّدِالْمُرْسَلینَ وَ خاتَمِ النَّبِیِّینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ الْمُنْتَجَبِ فِى الْمیثاقِ الْمُصْطَفى فِى الظَّلالِ الْمُطَهَّرِمِنْ کُلِّ افَة الْبَرىءِ مِنْ کُلِّ عَیْب الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجاةِ الْمُرْتَجى لِلشَّفاعَةِ الْمُفَوَّضِ اِلَیْهِ دینُ اللّهِ،اَللّهُمَّ شَرِّفْ بُنْیانَهُ وَعَظِّمْ بُرْهانَهُ وَاَفْلِجْ حُجَّتَهُ وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ وَ اَضِىءْ نُورَهُ وَبَیِّضْ وَجْهَهُ وَاَعْطِهِ الْفَضْلَ وَالْفَضیلَةَ وَ الْمَنْزِلَةَ وَالْوَسیلَةَ وَالدَّرَجَةَ الرَّفیعَةَ وَ ابْعَثْهُ مَقامًامَحْمُودًا یَغْبِطُهُ بِهِ الاَْوَّلُونَ وَ الاَْخِرُونَ بنددوم2⃣ وَ صَلِّ عَلى اَمیرِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَقآئِدِالْغُرِّ الْمُحَجَّلینَ وَ سَیِّدِالْوَصیّینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ العالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلَى الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَصَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدِبْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ بندسوم3⃣ وَ صَلِّ عَلى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّد اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَصَلِّ عَلى مُوسَى بْنِ جَعْفَر اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَصَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ مُوسى اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدِبْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ مُحَمَّداِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ بندچهارم4⃣ وَ صَلِّ عَلَى الْخَلَفِ الْهادِى الْمَهْدِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدوَاَهْلِ بَیْتِهِ الاَْئِمَةِ الْهادینَ الْعُلمآءِ الصّادِقینَ الاَْبْرارِ الْمُتَّقینَ دَعآئِمِ دینِکَ وَاَرْکانِ تَوحیدِکَ وَ تَراجِمَةِ وَحْیِکَ وَحُجَجِکَ عَلى خَلْقِکَ وَ خُلَفآئِکَ فى اَرْضِکَ الَّذینَ اخْتَرْتَهُمْ لِنَفْسِکَ وَاصْطَفَیْتَهُمْ عَلى عِبادِکَ وَ ارْتَضَیْتَهُمْ لِدینِکَ وَخَصَصْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِکْ وَجَلَّلْتَهُمْ بِکَرامَتِکَ وَ غَشَّیْتَهُمْ بِرَحْمَتِکَ وَ رَبَّیْتَهُمْ بِنِعْمَتِکَ وَ غَذَّیْتَهُمْ بِحِکْمَتِکَ وَاَلْبَسْتَهُمْ نُورَکَ وَرَفَعْتَهُمْ فى مَلَکُوتِکَ وَحَفَفْتَهُمْ بِمَلائِکَتِکَ وَ شَرَّفْتَهُمْ بِنَبِیِّکَ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَالِهِ بندپنجم5⃣ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدوَعَلَیْهِمْ صَلوةً زاکِیَةً نامِیَةً کَثیرَةً دآئِمَةً طَیِّبَةً لایُحیطُ بِها اِلاّ اَنْتَ وَلایَسَعُها اِلاّعِلْمُکَ وَ لا یُحْصیهااَحَدٌغَیْرُکَ اَللّهُمَّ وَصَلِّ عَلى وَلِیِّکَ الْمُحْیى سُنَّتَکَ الْقآئِمِ بِاَمْرِکَ الدّاعى اِلَیْکَ الدَّلیلِ عَلَیْکَ حُجَّتِکَ عَلى خَلْقِکَ وَ خَلیفَتِکَ فى اَرْضِکَ وَ شاهِدِکَ عَلى عِبادِکَ اَللّهُمَّ اَعِزَّ نَصْرَهُ وَ مُدَّ فى عُمْرِهِ وَ زَیِّنِ الاَْرْضَ بِطُولِ بَقآئِهِ اَللّهُمَّ اکْفِهِ بَغْىَ الْحاسِدینَ وَ اَعِذْهُ مِنْ شَرِّ الْکآئِدینَ وَ ازْجُرْ عَنْهُ اِرادَةَ الظّالِمینَ وَ خَلِّصْهُ مِنْ اَیْدِى الْجَبّارینَ بندششم6⃣ اَللّهُمَّ اَعْطِهِ فى نَفْسِهِ وَ ذُرِّیَّتِهِ وَ شیعَتِهِ وَ رَعِیَّتِهِ وَخآصَّتِهِ وَ عآمَّتِهِ وَ عَدُوِّهِ وَ جَمیعِ اَهْلِ الدُّنْیا ما تُقِرُّ بِهِ عَیْنَهُ وَتَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ وَ بَلِّغْهُ اَفْضَلَ ما اَمَّلَهُ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء قَدیرٌ اَللّهُمَّ جَدِّدْبِهِ مَا امْتَحى مِنَ دینِکَ وَ اَحْىِ بِهِ مابُدِّلَ مِنْ کِتابِکَ وَ اَظْهِرْ بِهِ ما غُیِّرَ مِنْ حُکْمِکَ حَتّى یَعُودَ دینُکَ بِهِ وَ عَلى یَدَیْهِ غَضًّاجَدیدًاخالِصًامُخْلَصًا لاشَکَّ فیهِ وَلا شُبْهَةَ مَعَهُ وَ لاباطِلَ عِنْدَهُ وَلا بِدْعَةَ لَدَیهِ
بند هفتم 7⃣ اَللّهُمَّ نَوِّرْ بِنُورِهِ کُلَّ ظُلْمَة وَ هُدَّبِرُکْنِهِ کُلَّ بِدْعَة وَاهْدِمْ بعِزِّهِ کُلَّ ضَلالَة وَاقْصِمْ بِهِ کُلَّ جَبّار وَ اَخْمِدْبِسَیْفِهِ کُلَّ نار وَ اَهْلِکْ بِعَدْلِهِ جَورَ کُلِّ جآئِر وَ اَجْرِ حُکْمَهُ عَلى کُلِّ حُکْم وَ اَذِلَّ بِسُلْطانِهِ کُلَّ سُلْطان اَللّهُمَّ اَذِلَّ کُلَّ مَنْ ناواهُ وَ اَهْلِکْ کُلَّ مَنْ عاداهُ وَ امْکُرْ بِمَنْ کادَهُ وَ اسْتَأصِلْ مَنْ جَحَدَهُ حَقَّهُ وَ اسْتَهانَ بِاَمْرِهِ وَ سَعى فى اِطفآءِ نُورِهِ وَ اَرادَ اِخْمادَ ذِکْرِهِ بندهشتم8⃣ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد الْمُصْطَفى وَ عَلِىّ الْمُرْتَضى وَ فاطِمَةَ الزَّهْرآءِ وَ الْحَسَنِ الرِّضا وَ الْحُسَیْنِ الْمُصَفّى وَ جَمیعِ الاَْوصِیآءِ مَصابیحِ الدُّجى وَ اَعْلامِ الْهُدى وَ مَنارِ التُّقى وَ الْعُرْوَةِ الْوُثْقى وَ الْحَبْلِ الْمَتینَ وَ الصِّراطِ الْمُسْتَقیمِ وَ صَلِّ عَلى وَلِیّکَ وَ وُلاةِ عَهْدِکَ وَ الاَْئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ وَ مُدَّ فى اَعْمارِهِمْ وَ زِدْ فى اجالِهِمْ وَ بَلِّغْهُمْ اَقْصى امالِهِمْ دینًا وَ دُنْیا وَ اخِرَةً إنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء قَدیرٌ..
۲۱۸ 🔆 *«وَعَبْرَةَ مَنْ بَكَى مِنْ خَوْفِكَ مَرْحُومَةٌ»* 🔆 «اشک هر کس که از خوف تو گریه کرد مورد رحم قرار می‌گیرد.» 🔷🔹 جاری شدن اشک از خوف الهی بسیار ارزشمند و ذو مراتب است: 🔹۱. *گریۀ خوف از گناه؛* 🍃 امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: 🔆 «كَم مِمَّن كَثُرَ ضِحكُهُ لاعِبا يَكثُرُ يَومَ القِيامَةِ بُكاؤهُ، و كَم مِمَّن كَثُرَ بُكاؤهُ على ذَنبِهِ خائفا يَكثُرُ يَومَ القِيامَةِ في الجَنَّةِ سُرُورُهُ و ضِحكُهُ» 🔆 «چه بسيار كسانى كه از روى لهو، بسيار مى خندند و در روز قيامت بسيار گريانند و چه بسيار كسانى كه بر گناهان خويش بسيار مى گريند و ترسانند ، امّا روز قيامت در بهشت، بسيار شادمان و خندانند.» 📘 عيون أخبار الرِّضا، ج ۲، ص۶ ⬜️ اشک از خوف انسان را به این حقیقت واقف می‌کند که حضور نیافتن در مقابل مولا پایین‌ترین مرحلۀ انجام گناه است. 🔹۲. *گریه بر مراحل مرگ.* 🔰 این فراز انسان را به یاد دعای ابو حمزه می اندازد: 🍃 *«چرا گریه نکنم در حالی‌که بستگان اطراف جنازه‌ام جمع شدند و برای من هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.»* ◻️ مجلس عزایی است که امام سجاد علیه‌السلام آموزش می‌دهد تا بنده قبل از کوچ از این عالم برای خود عزاداری کند. ◻️ در رکوع نماز هم مصلی مانند کسی است که قبر خود را نگاه می‌کند و هر لحظه در این هراس است که زمان مرگ او فرا رسد. ◻️ نمازگزار در سجده به وقوف در قبر می‌اندیشد که در محضر خداوند قرار دارد؛ از این رو با چشمان مملو از اشک دست خالی خود را نشان می‌دهد که خدایا! عملی برای عرضه ندارم. 🔹۳. *گریه در مقابل عظمت الهی.* ⏹️ آیا حضور بندۀ حقیر درمقابل خداوند قابل درک است؟ ادب دراین مجلس اُنس اقتضا می‌کند که از چشمان بنده اشک جاری شود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com