اصلاحيه☝☝☝
باسلام وعرض پوزش
شروع مراسم از نماز جماعت مغرب وعشاء
مداحی وذکر مصیبت حاج اقای گرایلی
سخنرانی استادمحترم سرکار خانم بروجردی ساعت۱۹:۱۵الی۲۰:۳۰
🎥رهبر انقلاب: در مقابل حاج قاسم تعظیم میکنم
رهبر انقلاب امروز:
🔹 این شهید عزیز، سپهبد سلیمانی هر وقت گزارشی میداد به ما چه گزارش کتبی چه گزارش شفاهی از کارهایی که کرده بود، بنده قلباً و زباناً او را تحسین میکردم اما امروز در مقابل آنچه که او سرمنشأ آن شد و برای کشور بلکه برای منطقه به وجود آورد، در مقابل او من تعظیم میکنم!
پيرو سخنراني استاد بروجردي كه فرمودند خون شهيد سليماني رفراندوم مجدد جمهوري اسلامي را به نمايش گذاشت و اين سر منشأ بركات بسياري است
٢٧
#آداب_الصلوة
ادامه بحث آداب نماز
امام خميني بعد از اينكه فرمودند: شيطان سعي مي كند گوش و قلب را كر كند ، در ادامه به دومين كار شيطان پرداختند كه علي الدوام
شيطان به انسان القا مي كند شفاعت پيامبر و معصومين در عالم ملك و ملكوت نافذ است، پس اي انسان با وجود اين بزرگواران نبايد نگران انجام معصيت باشيد، زيرا گناهان تو مورد شفاعت واقع شده و آمرزيده مي شويد !
اما بايد توجه داشت اگر كسي خواستار شفاعت باشد، بايد در دنيا با شفاعت كننده ارتباط داشته باشد. در"شفاعت" ابتدا بايد جذب مولا شويد تا آنها هم جذب شما گردند و همچنين هم جنس آنها گرديد تا تشافع محقق شود.
نوريان مرنوريان را طالبند
شفيعان در برزخ كاري نمي كنند، زيرا برزخ ادامه ي دنيا و اعمال انسان است، بدين معنا كه حتي تلقين ميت، براي مُرده ايي كه در دنيا با معصومين ارتباط نداشته است، هيچ فايده اي ندارد. تلقين ميت هنگامي مفيد است كه انسان در دنيا با پيامبر(ص) و اميرالمومنين عليهم السلام ارتباط داشته و آنها را بشناسد و نسبت به آنان مودت داشته باشد و حال كه در اثر سختي سكرات موت ، شوكي به او وارد مي شود و اعتقادات را فراموش مي كند ، تلقين، موجب يادآوري حقايق و اعتقادات او خواهد شد .
ادامه دارد
استاد بروجردي
٧٩/٨/١٦
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
٩٩
#تهذيب_نفس
ادامه بحث زهد
همانطور كه عرض كرديم احتمالات زهد چهار مرتبه بود
١-بي رغبتي به دنيا
٢-ترك دنيا باطنا يا ظاهرا
٣-بي ميلي به دنيا همراه با ترك امور دنيوي
٤-ترك امور دنيوي همراه با رغبت قلبي به دنيا
امام خميني در بين اين چهار احتمال ،ارجح و برترين آنرا احتمال سوم مي دانند يعني قلبا بي ميل است و در عمل هم دنيا را ترك مي كند و بي ميلي او ملازم با ترك است گرچه گاهي هم بدليل اقتضائاتي مجبور است كه ترك نكند اما قلبا به آن مايل نيست .
البته امام به معناي اول و چهارم هم زهد مي گويند اما معناي دوم را زهد نمي دانند زيرا دنيا را ترك مي كند تا به مقامات ظاهري و باطني برسد.
پس رغبت ، ميل باطني است و اساس و عنصر زهد هم همان بي ميلي باطني است
گذشتن از دنيا را كه مردار است ، امر مهمي نمي داند و براحتي عبور مي كند.
جمع بندي:
زهد، بي رغبتي باطني است كه معمولا ملازم با ترك است اما گاهي هم ترك در آن نيست .
قران در آيه ٨٣ سوره مباركه قصص مي فرمايد:
تلك الدار الاخره نجعلها ...
ما اين دار آخرت و بهشت ابدي را براي كساني كه علو در دنيا ندارند قرار داديم.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس شرح تهذيب نفس
٩٨/١٠/١٤
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
باسلام واحترام
جهت آرامش خاطر خانواده هاي داغديده در حادثه دردناك سقوط هواپيما قرائت سوره مباركه انشراح توصيه شده است .
١٠٠
#تهذيب_نفس
ادامه بحث زهد
امام خميني مي فرمايند:
تمام دعوتهايي كه پيامبران از مردم داشتند به دو مقصود بوده است :
١-استقلالي
٢-تبعي
مقصود استقلالي يعني انسان خاكي و بشري ، الهي و متعالي شود و به مبدأ اعلي توجه كند.
افق كثرت به افق وحدت متصل شود
انسان بايد به فنا برسد تا مقام فنا شامل حالش شود و خليفه كامله او گردد.
تبعي يعني همه اعمالي كه به ما آموزش داده مي شود چه قلبي چه قالبي چه ظاهري چه باطني براي اينست كه جنبه بشريت ما كم رنگ شود و جنبه روحانيت ما ظهور و بروز داشته باشد
براي رسيدن به اين مقصد، بالتبع نياز به اقبال به خدا و ادبار از غير خدا داريم
(اجراي اوامر اقبال و ترك نواهي ادبار است ).
در حديث عقل مي فرمايند:
خدا اول چيزي كه آفريد عقل بود سپس به او گفت اقبال كن ! بلافاصله عقل به خدا رو كرد و خدا گفت پشت كن و عقل ادبار كرد يعني عقل تسليم محض بود.عقل زير نظر مولي به نواهي پشت و به طاعت رو كرد.
امام مي فرمايند :زهد و ادبار نسبت به دنيا مقدمه وصال به خداست و خود زهد مستقلا كمال نيست اما لازمه كمال است يعني ممكن است ما از محل معصيت اعراض كنيم اما اهل طاعت نباشيم
پس زهد ، كمالي و فضيلتي بالتبع است كه براي رسيدن به خدا حتما بايد از غير خدا ادبار داشت
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس شرح تهذيب نفس
٩٨/١٠/١٤
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
١٠١
#تهذيب_نفس
ادامه بحث زهد
امام باقر عليه السلام به نقل از اميرالمومنين عليهم السلام فرمودند: يكي از مهم ترين كمكها بر دين، زهد است
يعني انسان براحتي بتواند از امور دنيوي اعراض كند و به غير حق دلبسته نباشد و بتواند بخاطر خدا از هر چه غير خداست دوري نمايد يعني زهد غايت نيست بلكه كمك بر دين است و دين ، هدف نهايي است .
در روايت ديگر مي فرمايد:
حرام علي قلوبكم ان تعرف حلاوه الايمان .....
حرام است بر قلوب شما كه شيريني ايمان را بيابد مگر اينكه در دنيا زاهد شود يعني تا زمانيكه زهد در دنيا نصيب بنده اي نشود لذت ايمان را در قلب خود ادراك نمي كند.
امام صادق عليه السلام مي فرمايند: كل قلب فيه شك او شرك فهو ساقط و انما ارادوا بالزهد.....
هر دلي كه در او نسبت به وعده هاي الهي ترديد است يا شريكي براي خدا قائل است آن دل ساقط است و در دنيا سقوط كرده است .
يعني در قلب نبايد هيچ چيز غير خدا وجود داشته باشد
علت اينكه زهد را در دنيا اراده كرده اند براي اينست كه قلوب در آخرت فارغ از همه امور دنيوي باشد
يعني تا در دنيا از وابستگي ها رها نشويد در آخرت هم فارغ نخواهيد شد
منظور از آخرت ملاقات با جمال حق و وصال به اوست كه لازمه اش در دنيا ادبار از دنيا است .
امام خميني فرمودند: اگر نسبت به وعده و وعيدهاي الهي شك داريد زاهد نيستيد
(مثلا به رزاقيت خدا شك كنيد)
امام صادق عليه السلام مي فرمايند: اذا تخلي المومن في الدنيا ....
وقتي مومن به زحمت هم كه شده خود را از دنيا خالي كند، اوج مي گيرد در اين حالت شيريني حب خدا را ادراك مي كند
امام در اينجا بين زهد و عشق به خدا ملازمه برقرار كرده اند
يعني اگر مي خواهيد عاشق خدا شويد بايد زاهد باشيد
زهد، مقدمه عاشقي است.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس شرح تهذيب نفس
٩٨/١٠/١٤
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
١٠٢
#تهذيب_نفس
ادامه بحث زهد
امام صادق عليه السلام فرمودند: الزهد مفتاح باب الاخره ....
زهد، غايت و هدف نيست بلكه وسيله و كليدي است براي رسيدن به عاليترين مقامات
اگر مي خواهيد از آتش فراقِ از حق جدا شويد ، كليد آن زهد است .
امام صادق(ع) در ادامه مي فرمايند: زهد يعني هر چيزي كه تو را از خدا مشغول و جدا مي كند، ترك كنيد و ناراحت نباشيد كه چرا ترك كرديد ضمن اينكه ترك دنيا موجب عُجب شما هم نشود.
اميرالمومنين عليه السلام فرمودند: دنيا ته مانده دندان افراد است آيا دوست داريد آن را بخوريد؟
حال هر چيزي كه شما را از خدا دور مي كند همان ته مانده دندان افراد است
چه امور مادي باشد چه امور معنوي باشد (مثلا كتابي كه نوشته به چشمش آيد).
انسان دو فطرت اصلي و فرعي دارد
اصل فطرت ما عشق به كمال است و فطرت فرعي تنفر از نقص و ناقص است كه در نهايت به فطرت اصلي منجر مي شود.
خداي سبحان در حديث قدسي فرمود: خلقت الاشياء لاجلك و خلقتك لاجلي
همه چيز را براي تو آفريدم اما تو را براي خودم آفريدم
پس در فطرت انسانها، انقطاع از غير، قرار دارد و حركت بسوي خداي سبحان تعبيه شده است
و زهد يك فطرت فرعي و تنفر از نقص و ناقص است كه مي داند كل دنيا و كل بديها و امور فاني، نقص است .
بنابراين اگر به دنيا بي رغبت شديد اين امر در سرشت شما بوده است اما علت اينكه به سختي از دنيا جدا مي شويم اينست كه اشتباها آنقدر گرفتار دنيا شده ايم كه جدايي از آن براي ما سخت شده است .
پايان
استاد بروجردي
كلاس شرح تهذيب نفس
٩٨/١٠/١٤
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
سردار شهيد : بعضيها مي گويند چون امام خميني جام زهر را نوشيد امام امروز هم جام زهر را بنوشد و با امريكا مذاكره كند
اين چه غفلت بزرگي است ؟اين چه سفسطه ايست ؟
🔴 توصیف یار در کلام ولایت
🔻 #زمانه l تبیین شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی در کلام رهبر انقلاب:
1⃣ شجاعت و تدبیر در عرصه نظامی و سیاست
2⃣ اخلاص: کار برای خدا
3⃣ رعایت حدود الهی و شرعی در جنگاوری
4⃣ مراقبت از جان اطرافیان و سربازان و.... در حالیکه به دهان خطر میرفت
5⃣ انقلابی گری و ذوب در انقلاب همراه با پرهیز از جناح بازی
6⃣ نقش اساسی در خنثی سازی توطئه دشمن در فلسطین، لبنان، عراق، سوریه
7⃣ مجاهد شجاع، معنوی و برادر دلسوز و خوشبخت
🌹شعر حماسي کربلایی حسین طاهری در مراسم بزرگداشت شهيد سپهبد سليماني در محضر مقام معظم رهبري
♦ اي دشمن غدار خيالات مبافي... نابود شوي گر بکني فکر تلافي.
🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑
برای آرامش،کافیست؛
به خیر خواهیِ خدا ایمان داشته باشید
و به جایِ اعتراض و شكايت، برایِ آرامشِ دلِ دیگران دعا کنید...
کلام خدا را در زندگی خود مرور کنیم...
عَسَى أَن تَکْرَهُواْ شَیْئًا
وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ
وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَیْئًا
وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ
وَاللّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ...
.
چه بسا چیزى را خوش ندارید؛
و آن براى شما بهتر است...
و بسا چیزى را دوست دارید!
و آن براى شما بدتر است...
و خدا مى داند و شما نمى دانید...
سوره بقره / آیه۲۱۶
انا لله و انا اليه راجعون
بدينوسيله فقدان جانباختگان حوادث كرمان و سقوط هواپيماي اكرايني و اتوبوس تهران گنبد را به خانواده هاي داغدار تسليت عرض نموده و از خداوند سبحان براي بازماندگان طلب صبر و آرامش داريم
موسسه علميه السلطان علي بن موسي الرضا عليه السلام
تفسیر آیات 1 تا 3 سوره دخان
«إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةٍ مبارکة»
⚫ سوره دخان؛ سوره منتسب به حضرت زهرا سلاماللهعلیها
✔ به دلیل آنكه سوره دخان از وجود مقدس حضرت زهرا سلاماللهعلیها پردهبرداری عجيبی میكند منتسب به حضرت زهرا سلاماللهعلیها است.
✔ خداوند در سوره قدر میفرماید:«إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ» «ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم» و در این سوره فرموده: «فِي لَيْلَةٍ مُّبَارَكَةٍ» این لیله مبارکه همان لیلة القدر است.
⚫ شناخت حضرت زهرا سلاماللهعلیها؛ لازمه درک شب قدر
✔امام صادق علیهالسلام فرمودند:«إِنّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ، الليلة فاطمة، و القدر اللّه؛ فمن عرف فاطمة حقّ معرفتها، فقد أدرك ليلة القدر»[
«(اینکه خداوند می فرماید:) ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم (مراد از) شب، فاطمه و مراد از قدر، خداوند است. در نتیجه هر کسی فاطمه را آنچنان که باید بشناسد، به حقیقت، شب قدر را ادراك نموده است.»
⚫حضرت زهرا سلاماللهعلیها، حجب میان بنده و خداوند را مرتفع میسازد
✔ «لَيْلَة مُّبَارَكَة» زمانی است که بنده در برابر خدای سبحان حضور پیدا میکند. وجود مقدس حضرت زهرا سلاماللهعلیها عاملی است که حجب ميان بنده و خدای سبحان را مرتفع میسازد تا بنده به حضور و شهود راه پیدا کند.
⚫ حضرت زهرا سلاماللهعلیها، عامل وصل بنده به خدای سبحان
✔ مفسرین میگویند: شب، زمان وصال به مولا است و علت نامگذاری شب قدر به این نام به دلیل مبارک بودن آن است، «لَيْلَة مُّبَارَكَة» شب وصل است، وجود مقدس حضرت زهرا سلاماللهعلیها «لَيْلَة مُّبَارَكَة» است، یعنی عامل وصل بنده به خدای سبحان
✔ وصال به حضرت حق یا از طریق فاطمه سلاماللهعلیها میسّر میشود و یا از طریق همسر و فرزندان فاطمه؛ در حلقه وصل بنده به مولا، محور فاطمه است، بدون وساطت فاطمه این وصال نمیتواند صورت بگیرد.
📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی
⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید:
https://rebrand.ly/35aje1
🟢 حکم آنچه تو فرمایی
▪در زیارت حضرت فاطمه سلاماللهعلیها به ایشان عرض میکنیم:
«يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَة»؛«ای امتحان شدهای که خداوند تو را قبل از خلقتت آزمود و تو را در آن امتحان صابر یافت»
▪یکی از اسامی خدای سبحان «ممتحن» و از افعال او آزمودن بندگان است. خداوند متعال در عین آنکه علم کافی و وافی نسبت به بندگان داشته لیکن امتحانات خاصی از آنان به عمل میآورد تا رتبه و جایگاه بنده به خود او و سایرین نمایان شود.
▪در زیارت حضرت زهرا سلاماللهعلیها، ایشان را به عنوان ممتحنه و آزموده شدهای میشناسیم که بالاترین رتبه را در آزمونهای الهی کسب نمودهاند.
▪خدای سبحان قبل از خلقت نوری فاطمه سلام الله علیها در علم خود، آزمونهای طاقت فرسایی از ایشان گرفت و در این آزمایشات ذرهای اعتراض و شکایت و ناشکیبایی ملاحظه نشد. و در تمام آزمون ها نشان داد:
حکم آنچه تو فرمایی
لطف آنچه تو بنمایی
📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی
⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید:
https://rebrand.ly/mjt7ji
٤١
#امام_زمان_شناسي
ادامه شرح زيارت ال يس كامله
انتم اركان البلاد و قضاه الاحكام
به حضرات معصومين و وجود مقدس حضرت وليعصر از لسان مبارك خودشان عرض مي كنيم:
شما ركن سرزمينها هستيد
ركن يعني معتَمَد و مايه آرامش و موجب برپايي.
شما معتَمد بلاد و موجب آرامش عالم و مايه عدم نگراني سرزمينها هستيد و بلاد بر شما استوار است .
و هر حكم صحيحي در عالم صورت مي گيرد قضاوت آن حكم با فرمان و قاطعيت و اِنفاذ شما بوده و حرف نهايي را شما مي زنيد و حكم پاياني را شما صادر مي كنيد.
اركان البلاد، حضرت وليعصر (ص )است يعني سرزمينها بر امام هر زماني تكيه دارد.
مولوي مي گويد: كوه قاف امام زمان (ع) و انسان كامل و عبد محض خداست و بقيه كوهها رگهاي او هستند.
مولاي ما!
شما عمود همه جغرافياي عالم هستيد
همه عالَم به شما تكيه زده و روي شما حساب باز كرده اند.
هيچ حاكم عادلي سرخود و بي دليل حكم نمي دهد و هر حاكمي كه عادل است و حكم عادلانه صادر مي كند في الواقع رگ هاي شماست
يعني حكم را شما صادر كرديد ولي از لسان حاكم عادل جاري شد.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس امام زمان شناسي
٩٨/١٠/١٨
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
٤٢
#امام_زمان_شناسي
ادامه شرح زيارت ال يس كامله
ابواب الايمان
راه ورود به اعتقادات صحيح امام هر زماني است
اگر قرار است در زندگي فردي و اجتماعي عقيده حقه اي بر ما حاكم شود بدون نظارت امام غير ممكن است
و اگر قرار است حكم عادلانه ايي صادر شود بدون حكم امام غير ممكن است .
بعد از شهادت سردار سليماني مردم به بلوغ عجيبي رسيدند ، دركشان نسبت به قبل فرق كرده است
شايد اگر يك هفته قبل موشك پرتاب مي شد ، خيلي ها معترض مي شدند اما الان همه مي گويند دقيقا اين همان چيزي است كه خواهان آن بوديم يعني بواسطه تفضل معصومين و بركت خون شهيد گويا ابواب ايمان بر ما گشوده شده و در اين مسير استقامت مي ورزيم
بنابراين جايي كه معصومين هستند حكم يكسره مي شود و ترديدي در آن حكم وجود ندارد.
ولايت امام زمان( ص) در زندگي ما رفع شك و ترديد مي كند و حكم يكسره مي شود و لغزشي در محكوميت سران كفر نخواهيم داشت .
در بحثهاي اصولي عرض مي كنيم : در حكم عقل ، "شايد و ممكن است" وجود ندارد
و حكم قطعي صادر مي شود حال به امام زمان (ص) كه عقل كل هستند مي گوييم شما باب حقيقت ايمان را ظاهر مي كنيد و بطلان باطل را آشكار مي نماييد.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس امام زمان شناسي
٩٨/١٠/١٨
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
٤٣
#امام_زمان_شناسي
ادامه شرح زيارت ال يس كامله
و من تقديره مفاتح الغطاء بكم انفاذه محتوما مقرونا...
به حضرات معصومين عرض مي كنيم : يكي از تقديرهاي خداي سبحان اينست كه پرداخت عطايا را به شما حضرات معصومين سپرده است
او تقدير كرده يعني حتمي كرده است كه پرداخت ها و عطيه ها از طرف شما و با وساطت شما باشد و تقدير كرده است كه قطعيت آنها از طرف شما باشد.
فما شيء منه الا و انتم له السبب و اليه السبيل
هر پرداختي كه در عالم صورت مي گيرد سبب پرداخت و سبب عطيه ها شماييد و راه رسيدن به آن عطيه هم فقط از طريق شماست
بنابراين نمي توانيم ذره اي وجود امام را در پرداختها و عطايا ناديده بگيريم
امام حكم قاطع كرده كه از اين گنجينه حق، فلان مقدار در فلان زمان در اختيار ما قرار گيرد
هر چه خدا تقدير كرده از طريق شما حتمي مي شود و با وساطت شما امضاء مي گردد.
بعنوان مثال يكي از علماي بزرگ شيخ مجتبي قزويني شبي خواب ديدند كه نامه ايي به ايشان داده شد كه در آن آياتي از قران نوشته شده بود و گوشه آن كلمه اربعين هم نوشته شده بود صبح كه از استادشان آيه الله مهدي اصفهاني تعبير خواب را مي پرسد به او مي گويند در چهل سالگي خدمت حضرت وليعصر تشرف خواهي داشت (آن زمان ٢٥ ساله بودند)
بالاخره ايشان چهل ساله شد و در حرم امام رضا عليه السلام تشرف صورت گرفت .
بنابراين هر عطيه ايي كه به افراد داده مي شود به سبب وجود مقدس معصومين و تشخيص زمان و مكانش هم با آن بزرگواران است .
و فكر نكنيم تنها تضرعات و توسلات ما عامل دريافت عطاياي الهي است گرچه اين تضرعات هم لازم است اما سبب ساز اصلي امام زمان (ص) است .
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس امام زمان شناسي
٩٨/١٠/١٨
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
٤٤
#امام_زمان_شناسي
ادامه شرح زيارت ال يس كامله
خياره لوليكم نعمه وانتقامه من عدوكم سخطه
انتخاب خدا براي دوست شما نعمت است و انتقام خداي سبحان از دشمن شما نماد غضب خداست
ما افتخار داريم كه ساليان سال ادعاي دوستي با حضرت وليعصر داشته باشيم و عرض كنيم انا ولي لك
من دوست شما هستم البته نه دوست معمولي بلكه دوست صميمي شما هستم
اين كُدي است كه حضرت به ما داده اند كه غريبه بازي در نياوريم و اعلام دوستي كنيم
علامت اين دوستي را در زيارت ال يس كامله مي خوانيم :
هر آنچه خدا براي دوستان شما انتخاب كند به نظر دوستان شما لذت بخش است و دوست شما خودش را متنعم به نعمت مي داند چه خدا به او عطا كند چه عطايي را دريافت نكند، به دوستي او خدشه ايي وارد نمي شود
و اين دوستي را گوارا مي داند و دوست شما هميشه خوش است زيرا به دادن و ندادن كاري ندارد
او با شما بزرگواران خوش است .
آيا ما جزء افرادي هستيم كه بگوييم :
به تيغم گر زند دستش نگيرم
وگر تيرم زند منت پذيرم
مولاي ما !
مي دانيم اگر شما چيزي را اراده كنيد در لحظه محقق مي شود و همه موانع كنار مي رود و مقتضيات موجود مي شود.
آيا وقت آن نرسيده ما را جزء دوستان خودت حساب كني ؟
آخر بالا و پايين رفتنها و كم و زياد شدنها بالانس ما را به هم مي زند
دوست شما ديد زيبا بين دارد آيا مي شود ما را زيبا بين كنيد؟
يابن الحسن !
امروز از شما مي خواهيم حال كه قدرت و شوكت اسلام را به نمايش گذاشتيد مبادا ما عالم دوستي و رفاقت با شما را از دست بدهيم
يابن الزهرا !
ايام شهادت مادر بزرگوارتان است قدمهاي ما نمي كشد خودتان ما را كنار بستر ببريد
طاقت ديدن تابوت را نداريم
نمي توانيم از پهلو و سينه در ميخ فرو رفته كلامي بر زبان آوريم شما را به مادر و چادر خاكي اش قسم مي دهيم اجازه بدهيد به استقبال شما بياييم و از قافله خوبها عقب نمانيم
اللهم عجل لوليك الفرج
اللهم عجل لوليك الفرج
اللهم عجل لوليك الفرج
استاد بروجردي
كلاس امام زمان شناسي
٩٨/١٠/١٨
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
با سلام ودرود برهمه منتظران وعرض تسليت اين ايام به پيشگاه مطهر حضرت بقية الله
#مناجات_با_حضرت_وليعصر
يابن الحسن!
صبر است مرا چاره هجران توليكن/
چون صبر توان كرد كه مقدور نماندست/
استاد بروجردي
پيام روز جمعه روز موعود
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
❇⬛❇⬛❇⬛❇⬛
دعايي كه حضرت زهرا ((س)) همواره
مي خواندند :
بِسم الله الرّحمن الرّحيم، يا حَيُّ يا قَيّومُ بِرَحمَتِك أسْتَغيثُ فَأغِثني وَ لا تَكِلني إلي نَفسي طَرفَةَ عَينٍ وَ أصلِح لي شَأني كُلَّه
پیروزی مارا منعکس نمیکنند
امروز تمامی رسانههای گروهی سعی میکنند یا #پیروزی ما را منعکس نکنند و یا اگر میکنند، بلافاصله با داد و بیداد خطر این پیروزی را در منطقه گوشزد نمایند و فریاد برمیدارند که اگر ایران پیروز شود با منطقه چه میکند، با کشورهای خلیج فارس چه خواهد کرد.
امام خمینی(ره) | ۴ خرداد ۱۳۶۱
٢٨
#آداب_الصلوة
ادامه بحث مقامات وآداب نماز
درادامه بحث ترفندهاي شيطان باهدف دور كردن نمازگزار از حضور قلب، وعده دادن به رحمت الهي است. بدين معنا كه به انسان القاء ميكند خدا ارحم الراحمين است و لازم نيست خوف داشته و آداب حضور را رعايت كنيد .
امام مي فرمايند: علت نزول كتب آسماني، رحمت واسعه خدا است. از ديگر موارد رحمت واسعه خدا، نزول قرآن و فرستادن پيامبران و اوصياء است .
اگر آرزوي رسيدن به رحمت واسعه حق را داريم، بايد از سفره ي قرآن بهره برداري كنيم و بدون اين بهره برداري ، به رحمت حق اميد داشتن، پوچ و بيهوده است
امام مي فرمايند :اگر امكانش بود و مصلحت خدا بر اين قرار مي گرفت كه بدون حضور پيامبر ، راه سعادت درآخرت را به بشر نشان بدهد، حتما چنين مي كرد.
در ضمن عمل صالح بدون اختيار فضيلت محسوب نمي شود، زيرا شرط صالح شدن يك عمل " انتخاب" خود انسان است.
آيه " لااكراه في الدين"در قران نيز به همين معنا اشاره دارد كه سعادت با جبر به دست نمي آيد. اگر خود انسان سعادت را براي خود اختيار نكرد، ديگر نام عمل او عمل صالح نيست، و اثر آن عمل هم گذراست و عمقي ندارد.
بنابراين پيامبران ملزم بودند مردم را به قبول صورت دين وادار كنند، اما حقيقت دين مختص خود فرد و قبولي قلبي آنان است.
صورت دين يعني رعايت حجاب وعدم شرب خمر و..... كه پيامبران مردم را وادار به رعايت آنها مي كردند، تا جامعه صورت " عدل" پيداكند.
ادامه دارد
استادبروجردي
٧٩/٨/٣٠
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
#تفسير_قران
ادامه تفسير آيه ١٩٢ سوره مباركه آل عمران
٦-با حرف تحقيق "قد" كه بر سر فعل اخذيته وارد شده ميتوان يافت در نتيجه رسوايي هرگز ترديدي وجود ندارد و همان خدايي كه سياست اوليه او در مورد عباد اكرام است گاه بندگان را گرفتار فضاحت و رسوايي مي نمايد .
٧- فعل تدخل مضارع باب افعال است كه يكي از معاني باب افعال، ناگهان وارد كردن در امري است
عذاب خدا ناگهاني است و سرنوشتي بسيار تأسف بار دارد . سرنوشتي كه هيچ فردي نمي تواند در آن جايگاه
منع از عذاب نمايد يعني احدي نمي تواند قهر الهي را دفع كند.
٨-اگر فرد گرفتار عذاب فراق و گرفتار جهالت و معصيت، رسوا مي شود و هيچ ياوري ندارد ، از مفهوم مخالف مي توان دريافت فردي كه در حريم طاعت قرار داشته و در فضاي قرب زندگي مي كند اولا از اعتبار ويژه ايي بهره مند بوده ثانيا ياوران و همراهان زيادي در جهت انجام صحيح طاعت و تثبيت در عرصه حضور دارد.
٩- اگر انسانيت كسي نابود شود و حيوانيت او آشكار گردد بد رسوايي و فضاحتي است و در همين عالم خدا او را رسوا كرده است و درجه وجوديش نه تنها از حيوانات بلكه از جمادات هم پست تر است زيرا طبق آيه قران بعضي از جمادات هم در مقابل حق خضوع دارند اما آنها در مقابل حق خضوع ندارند.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس تفسير قران
٩٨/١٠/٢١
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
🌑🌑🌑
سلام عليكم
استاد بروجردي فرمودند جهت امنيت و حفظ كشور اسلامي مان و دور ماندن از هر گونه تفرقه اي دعاي سيفي صغير بخوانيم.
☝مقام معظم رهبري:
اينها حوادث طبيعي بسوي يك راه دشوار بسوي قله است
آرام باشيد
#تفسير_قران
ادامه تفسير آيه ١٩٢ سوره مباركه آل عمران
١٠-اگر كسي از حيوانيت خويش توبه ننمود و اگر كسي جهالت و معصيت خود را موجه نمود و خواهان بازگشت به عالم انسانيت نشد، نيروي كمكي هم به او نمي رسد.
١١-در مورد اين افراد عفو الهي هم عارض نمي شود چون خطاي خود را گناه حساب نمي كنند.
١٢-همه قبيح را مي شناسند
معصيت براي افراد شناخته شده است بنابراين گناهكار آگاهانه گناه را انتخاب مي كند.
١٣-اينكه بجاي واردين در آتش كلمه ظالم در پايان آيه آورده شده اينست كه ظلم آنان موجب ورود به آتش گشته يعني اگر انسان خواهان اكرام حق است بايد از هر نوع ظلمي پرهيز نمايد
ظلم آسيب جدي به جايگاه انسانيت وارد مي نمايد.
١٤- رسوايي زماني است كه انسان در صراط مستقيم نباشد .
در واقع سرعت روندگان در صراط را مشاهده مي كند اما خواهان بازگشت به صراط مستقيم نيست
انحراف او بر همه اهل صراط آشكار است به همين جهت بدون اعتبار جلوه مي كند.
١٥-اگر فردي از نصرت خدا بي بهره شود هيچيك از دارايي او براي نفع و بهره ايي ندارد گويا همه عالم سپاهي هستند و زمانيكه انسان در خدمت حق قرار گيرد موظف بوده تا به وي خدمات رساني كند همين كه انسان ، خود
خود را از عرصه طاعت و خدمت به حق محروم كرد همه كائنات به او پشت نموده و او را به خود واگذار مي كند.
١٦-اخذيته يعني اگر فردي گرفتار خودبيني شود و از اين وضعيت توبه نكند خودبيني او شدت پيدا مي كند.
١٧-وقتي خدا بخواهد ما را تكريم كند خودش را در ذهن ما بزرگ مي كند نه خود بيني ما را.
ادامه دارد
استاد بروجردي
كلاس تفسير قران
٩٨/١٠/٢١
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK