📣📣📣📣📣📣📣
#عيد_غدير
*كمك به شيعيان محروم*
نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع
نام بانک : بانک پاسارگاد
شماره حساب : 223.115.15292699.4
شماره کارت : 5022297000229661
شماره شبا : IR300570022311515292699004
♦️موسسه خيريه علي بن موسي الرضاعليه السلام شماره ديگري جهت كمك به شيعيان محروم در عيد غدير ندارد.
🟥🟥🟥 توجه
كاربران گرامي :
*این کارت فقط تاساعت ۱۹/۳۰ دقیقه امروز ٥/تيرماه(روز عید غدير )به شيعيان محروم اختصاص دارد*.
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#زیارت_امین_الله ۳۰۱
🔆 *«اللَّهُمَّ فَاسْتَجِبْ دُعَائِی وَ اقْبَلْ ثَنَائِی»*
🔆 *«خدایا دعای مرا به اجابت برسان و حمد و ثنایم را قبول کن.»*
⁉️ سوالی که ذهن زائر به خود مشغول میکند آن است که چگونه زائر در انتهای دعا بیان میکند: «وَ اقْبَلْ ثَنَائِی» در حالیکه در متن زیارت، ثنا و حمد خداوند وجود نداشته است؟!
🟧 در جواب بیان میشود:
🔶 ۱. چهبسا درود به حضرات معصومین ثنای خدای سبحان محسوب میشود؛
🔶 ۲. شهادت و گواهی به ولایت معصوم، همان ثناگویی خداست؛ زیرا که خداوند معصوم را در جایگاهی قرار داده است که ثناگویی او حمد خداوند شمرده میشود؛
🔶 ۳. طرح نیاز به درگاه خداوند نوعی ثناگویی است؛ زیرا درخواست زائر، دارایی و مالکیت و غنای خداوند را بهظهور میرساند. به عبارتی دیگر، پشت پردۀ درخواستهای زائر، غنای خداوند نهفته است.
🟩 دعا و ثنا از یک خانواده محسوب میشود؛ دعا از جنس ثناست و ثنا از جنس دعا.
🔆 «اللَّهُمَّ فَاسْتَجِبْ دُعَائِی»، یعنی خدایا! غیر از تو هیچ نمیخواهم؛ فقط خدایی تو را درخواست دارم.
🔰 *در این فراز محتاج بودن و فقر زائر چشمگیر است که با همۀ وجود این فقر و نیاز خود را اعلام میکند و با ثناگویی از خداوند خواست دارد که ثنای او مقبول شود.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
📌شماره شبهه: ۵۶۲۹
🔘 متن شبهه :
چرا پیامبر قبل از بیماری و در حال سلامتی شان کاغذ و قلم نخواستند تا ولایت امیر المومنین را مکتوب کنند تا کار به «هذا الرجل لیهجر» نکشد؟
🔆 پاسخ شبهه :
1⃣ پیامبر از روز اوّلی که دعوتش را آشکار کرد ، بحثِ ولایتِ مولا امیر المؤمنین و وصایتِ ایشان را هم مطرح کرد و خلافت ایشان را ، بعد از خودش. و در جاهای مختلف ،[اعلام کرد، البته]خودِ پیامبر که خط نمی نوشت ؛[امّا] بارها و بارها این مطلب را ، گفت .
2⃣ کسانی که ، نمی خواستند که حقیقت را بپذیرند[و] در زمانِ خودِ پیامبر هم ، دنبال این قضیه بودند که اهل بیت را منزوی بکنند ؛ اگر به جای یک نامه ، صد تا نامه هم نوشته می شد ، آن ها اجازه نمی دادند ، قبول نمی کردند که این را [بپذیرند] چون خودِ پیامبر که نمی نوشت ، باید مثلا خودِ مولا امیرالمؤمنین می نوشت[اما در این صورت همین را بهانه می کردند و ] می گفتند از پیشِ خودت نوشته ای .
3⃣ آن جا هم در واقع برای آخرین بار ، پیامبر می خواست که ، یک اتمام حجت دیگر هم کرده باشد ، وقتی هم الم شنگه به پا کردند باز دوباره شفاهاً گفت .
باز بحث حدیث ثقلین را مطرح کرد .
4⃣ پیامبر می دانست که این ها ، [ نمی پذیرند]چون این ها از قبل تصمیم شان را گرفته بودند[ برای نپذیرفتن و ایجاد مانع بر سر خلافت مولا علی ] یک موقعی با هم ، هم پیمان شده بودند ، که اسنادش در تاریخ هست .
5⃣ خلاصه این که یک بار نبود که پیامبر فقط آن آخرین [ لحظات گفته باشند] آن هم [درواقع] آخرین لحظات نبوده ... اما یک بار نبود ؛ بارها و بارها پیامبر این کار را کرده بود.
6⃣ دیگر از [ماجرای]غدیر که ده ها هزار نفر آن جا حضور داشتند ، شما سند معتبر تر می خواهید ؟!! بیشتر از صد و ده نفر از صحابه نقل کرده اند !! بیش از هشتاد و چهار پنج نفر از تابعین نقل کرده اند!!
دیگر سند از این قوی تر ؟!!که آن زمان هم رسم نبود که حالا بخواهند مطالب را بنویسند مثل حالا ! بیشتر همین طور شفاهی بود؛ در عین حال ، #غدیر را چه بلایی سرش آوردند ؟!! ببینید غدیر[خودش به] تنها[یی] هم نبوده ، یکی از این مواردِ حدیث منزلت را شما شنیده اید .
7⃣ این حدیث را ، پیامبر ،حداقل در بیست و پنج مقام ، بیان کرده ، بیست و پنج مقام ! بیست و پنج جایگاه .نه ! کسانی که می خواسته اند اهداف خودشان را پیش ببرند ، به هر قیمتی پیش می بردند.
#فقط_حیدر_امیرالمومنین_است
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّـل_لِوَلیِّــکَ_الفَــــرَج
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o
بله👇
https://ble.ir/Boroojerdi
ایتا👇
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام👇
https://t.me/darmahzar
سایت موسسه👇
emamraoof.com
ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
#حدیث روز
«زنان راوی غدیر»
🔸🔸شواهد موجود در کتب تاریخی گویای این حقیقت است که پیامبر اکرم از آغاز رسالت با رویکرد عمدۀ زنان به آیین توحیدی روبرو شد. اولین پذیرندۀ اسلام، خدیجه،
اولین شهیده، سمیه و بانوانی که از سابقین و مهاجران شمرده میشدند، نمونۀ روشنی از مشارکت زنان در عرصههای اجتماعی را به نمایش میگذارند.
🔸حضور زنان در حجةالوداع بارزترین و ماندگارترین نوع شرکت در صحنههای اجتماعی است. اخبار فراوانی که به وسیلۀ راویان زن از این مراسم عظیم نقل شده، گویای تلاش گستردۀ زنان در پاسداری از این میراث مقدس است. دستاوردهای بانوان در عرصۀ اخبار غدیر به دو گروه عمده تقسیم میشود:
◀️ *الف) اخبار زنان صحابی:* در سال دهم هجری، با اعلام پیامبر اکرم، مؤمنان بسیاری از شهرهای مختلف بهسوی مدینه روان شدند، در حومۀ شهر مسکن گزیدند و به انتظار موسم حج نشستند، حجی که بعدها به حجةالوداع، حجةالاسلام، حجةالبلاغ، حجةالکمال، حجةالتمام شهرت یافت.
پیامبر اکرم روز شنبه، پنج یا شش روز قبل از آغاز ذیحجة، از مدینه حرکت کرد. در این سفر همۀ زنان و اهل بیت پیامبر با وی همراه بودند. گروهی از این بانوان حدیث غدیر را نقل کردهاند که نامشان چنین است:
۱. حضرت زهرا سلاماللهعلیها
۲. ام سلمه
۳. اسماء بنت عمیس
۴.ام هانی بنت ابیطالب سلاماللهعلیهما
۵ .عایشه دختر ابی بکر
۶. فاطمه دختر حمزةبنعبدالمطلب
۷. همسر زیدبنارقم
◀️ *ب) روایات زنان تابعی:* در میان روایات غدیر روایتی با ده سند به چشم میخورد که همۀ راویانش زن هستند. نام این بانوان چنین است:
۱. الشیخة ام محمد زینبابنة احمدبنعبدالرحیم المقدسیه.
۲. فاطمه دختر امام موسیبنجعفر علیهالسلام
۳. زینب دختر امام موسیبنجعفر
۴. ام کلثوم دختر امام موسیبنجعفر
۵.فاطمه دختر جعفربن محمدالصادق علیهالسلام
۶. فاطمه دختر محمدبنعلی علیهالسلام
۷. فاطمه دختر علیبنالحسین علیهالسلام
۸. فاطمه دختر حسینبنعلی علیهالسلام
۹. سکینه دختر حسینبنعلی علیهالسلام
۱۰. ام کلثوم دختر فاطمه زهرا سلاماللهعلیها
✍این گروه از فاطمه زهرا سلاماللهعلیها نقل کردهاند که حضرت فرمود:
🔆 *«اَنَسیتُم قولَ رسولِ الله یومَ غدیر خُم، مَن کنتُ مَولاه فَعَلیٌّ مَولاه وَ قولَهُ انتَ مِنّی بِمَنزلَةِ هارونَ مِن مُوسی علیهما السلام.»*
🔆 «آیا سخن رسول خدا در روز غدیر را فراموش کردید، که فرمود: هر که من مولای او هستم علی مولای اوست. و گفتارش را فراموش کردید که فرمود: ای علی، جایگاه تو در برابر من مانند جایگاه هارون در برابر موسی است.»
📗اثبات الهدی، ج۳، ص۱۲
📚حوزه.نت
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#واقعیتهای تلخ و شیرین۸۴
💠 *«امنیتساز بودن ایمان خالص، واقعیتی شیرین»*
🔆 *«الَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولَٰئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ»
🔆 «آنها که ایمان آوردند، و ایمان خود را با شرک و ستم نیالودند، ایمنی تنها از آن آنهاست؛ و آنها هدایتیافتگانند!»
📘 سوره انعام، آیه ۸۲
✳️ *واقعیت شیرین این است که اگر ایمان با شرک آمیخته نشود، امنیتساز است و دغدغه و پریشانی و نگرانی برای ما باقی نمیگذارد.*
✍ مفسرین میگویند: ظلم در اینجا بهمعنای شرک است؛ چون
✍ *«إنّ الشّرکَ لظلمٌ عَظیمٌ»*
📘سوره لقمان، آیه ۱۳
❇️ قرآن میگوید: *کسی که اعتقادات و عملکرد صحیح دارد؛ یعنی مؤمنی که بر تن ایمان او، لباس ظلم پوشانده نشده و مشرک نشده، همیشه از آرامش روانی بهرهمند است و هیچ نگرانی ندارد:*
🔆 *«أُولَٰئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ»*
🍃🔷 این افراد از امنیتی خاص بهرهمندند که از این عالم شروع شده است و در آخرت نیز امتداد دارد.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام