eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *پاداش‌های کامل* 🍃🌸 *«وَ مَا تُنفِقُواْ مِنْ خَيرٍ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَ أَنتُمْ لَا تُظْلَمُون»* 🌸🍃 *«هر آنچه از خوبى‏ ها انفاق كنيد به طور كامل به شما داده شده و بر شما ستم نخواهد شد»* (بقره/۲۷۲) ✨بشارتی که خدای سبحان در این آیه به بندگان خویش می‌دهد آن است که اعمال خیرِ خالصانه افراد به سود خودشان بوده و در آخرت پاداش آن اعمال به طور کامل به آنان باز خواهد گشت. کامل بودن بازگردان اجر کار خیر بدین معناست که دنیا و آخرت فرد را تحت پوشش قرار می‌دهد و او را مستغنی از دیگران می‌نماید. 💠 *شرایط انفاق* ✨انفاق صحیح و خالصانه چند ویژگی اساسی دارد که در صورت نبود هر یک از آن‌ها عنوان و اثر انفاق از فعل شخص برداشته می‌شود: انفاق بایستی صرفا به جهت رضای خدا انجام شود نه کسب محبوبیت، نه گرفتن حاجت و نه حظ نفس. همچنین توجه به حفظ موازین شرعی لازم است. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2ozNCNI
💠 *«جهت سلامتی و عافیت»* 🍀 امام رضا علیه‌السلام فرمودند: جهت سلامتی و عافیت بگویید: 🔆 *«يَا اللَّهُ يَا وَلِيَ‏ الْعَافِيَةِ وَ رَازِقَ‏ الْعَافِيَةِ وَ الْمُنْعِمَ بِالْعَافِيَةِ وَ الْمَنَّانَ بِالْعَافِيَةِ وَ الْمُتَفَضِّلَ بِالْعَافِيَةِ عَلَيَّ وَ عَلَى جَمِيعِ خَلْقِكَ رَحْمَانَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ رَحِيمَهُمَا صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ارْزُقْنَا الْعَافِيَةَ وَ تَمَامَ الْعَافِيَةَ فِي شُكْرِ الْعَافِيَةِ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِين‏»* 📚 بحار الأنوار؛ ج ٩٦، ص ١٩٥ 🌐 emamraoof.com
خداي سبحان در حديث قدسي به حضرت عيسي فرمود: يا عيسي كم من امه قد اهلكتها بسالف ذنوب قد عصمتك منها اي عيسي چه بسيار امتي كه آن را با گناهان گذشته اي كه تو را از آنها حفظ كردم ، هلاك گردانيدم . تدبر در حديث: ١-عامل هلاكت امم وضعيت فعلي آنها نيست و بايد به وضعيت قبلي آنها هم توجه كرد چون از آن وضعيت قبل توبه نكرده بودند. ٢-خدا فرمود: اي عيسي فكر نكن تو گناه نمي كني من به تو عصمت دادم كه گناه نكردي و هلاك نشدي. ٣-اثر سوء گناهان گذشتگان در آيندگان موثر است و جريان پيدا مي كند. ٤-گناه سيال است ، خشك و يابس نيست و به ديگران سرايت مي كند. ٥-اگر مصونيتي نصيب گروهي مي شود بخاطر لطف و توجه خداست . ٦-ممكن است امروز عملكرد غلطي داشته باشيم كه اثر گناهان بيست سال قبل ما است يعني عقوبت گناهان گذشته ما ، مشكلات فعلي است . ادامه دارد استاد بروجردي ٩٩/٤/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٧ https://chat.whatsapp.com/CVxqxiGzmkCJ5try0XgFcZ پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١۵ ، آیه ٦ 🔆 «وَ لَكُمْ فيها جَمالٌ حينَ تُريحُونَ وَ حينَ تَسْرَحُونَ» 🔆 «و برای شما در دیدن این چارپایان زیبایی خاصی است؛ هر زمان که اینها را به جایگاهشان بر می‌گردانید و هر زمان که از جایگاهشان رها می‌سازید» ❇ خدای سبحان صاحب جمال است و جمال از اوصاف الهی است که به واسطه مرکب بدن به نمایش گذاشته می‌شود. 🔸 جسم انسان در هر زمان ویژگی‌ها و زیبایی‌های خاصی دارد؛ چه آن زمان که برای انجام تکلیف آماده می‌شود و چه زمانی که در حال انجام است و چه بعد از آن، چون درهرحال خود را در محضر حق ببیند ودر هر حال به بندگی مشغول است (قبل از ورود به نماز، زمان اقامه نماز و بعد از نماز) 💢 *رفت و بازگشت مرکب بدن در صحنه انجام وظیفه اگر با قصد الهی (خدمت‌رسانی به خلق، تعلّم و یادگیری و ...) صورت پذیرد زیباست و اگر با نیتی غیر الهی باشد نازیباست، (آزارخلق، تجسّس، نمّامی و...) همه نازیباست.* 🔷🔸 آراستگی مرکب جسم زمانی به چشم آمدنی می‌شود که در محضر حق بندگی کند چنین آراستگی از جنس زینت‌های دنیوی نیست بلکه از آن نوع آراستگی‌هاست که دراذان‌گویی چون بلال حبشی به چشم می‌خورد در روايات آمده است كه هر وقت وجود مبارک پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله خسته مى‌شد و بدن مباركشان در فشار قرار مى‌گرفت، بلال حبشى را صدا مى‌كرد و اگر بلال در مجلس نبود به دنبالش مى‌فرستاد و به او مى‌فرمود: «ارحنا يا بلال» ای بلال! دلم را با اذان که مژده‌ی نماز است، راحت بخش. 🍀 تعبیر این نوع زینت از زبان قران در سوره مبارکه فتح آیه ٢٩ چنین آمده است: 🔆 «سيماهُمْ في‏ وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُود»؛ «نمایش این آراستگی از طریق پیشانی که از خانواده جسمانیات است نه روحانیات، صورت پذیرفته است» بلال با لب ودهان مادي اذان مي گويد اما صداي او روح پيامير را آرامش مي بخشدوآيه از صورت جسماني سخن مي گويداما از تاثير بندگي پرده برمي دارد. ✳ اغلب افراد طالب دیدن انواع زیبایی‌ها هستند و با رؤیت آن راغب و مشتاق به آن می‌گردند. *حرکت مرکب بدن در مسیر بندگی حق، آنچنان زیبایی به بنده می‌بخشد که ساکنان عالم ملکوت را با وجود زیبایی وصف ناپذیرشان، مشتاق دیدار این بندگان می‌نماید.* 💠 نمایش جمال بشری (زیبایی‌های ظاهری) با ابزار گوناگون مادّی و جسمانی صورت می‌پذیرد امّا نکته قابل اهمیّت اینست که این ابزار تنها قادر به نمایش جمال بشری هستند و با فناء یا رو به اتمام رفتن آن ابزار مادی، زیبایی‌های ظاهری نیز پایان می‌پذیرد در حالیکه جلوه‌گری روح حقیقتاً اینگونه نیست ✍ مفسری درباره عبارت *«حينَ تُريحُونَ وَ حينَ تَسْرَحُونَ»* می‌گوید: 🔹 *بازگشت انسان به موطن حقیقی خود -سرای آخرت -بسیار زیباست ، بازگشت اومبارک است.* «إنّا لله وإنّا الیه راجعون» ✳ روانه شدن انسان به سوی حق از روانه شدن او به سوی دنیا بسیار زیباتر است زیرا حرکت إنّا الیه راجعون، رهایی از یک قفس تنگ و ورود به یک مکان بسیار وسیع و ادامه حیات روح در موطن حقیقی و اصلی خود است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
(ره) ۴ حدیث، (ادامه حدیث ۱) 💠 *بهترین راه رهایی از عذاب* ✨ امام خمينی (ره) جهت مبتلا نشدن به عذاب‌‌ها متذکر می‌شود، انسان بايد از خواب غفلت بيدار شود و دامن همّت به کمر بندد و جهت رفع اخلاق و ملکات رذيله حرکت کند؛ بهترين علاج اين است که خلاف ملکه ناپسند اخلاقی اقدام کند در اين صورت با توفيق خداوند متعال بعد از مدت قليلی آن خُلق زشت از بين خواهد رفت. ✨ به عنوان مثال: بدخلقی، رذيله‌ای است که انسان را در دنيا و آخرت معذّب می‌کند و موجب فشار قبر می‌شود، اين رذيله اخلاقی زاييده قوه غضب است، هر وقت در زندگی ناملايماتی پيش می‌آيد آتش غضب انسان شعله‌ور شده و او را وادار به ناسزاگويی می‌کند، در اين هنگام انسان بايد بر خلاف نفس اقدام کند و عاقبت بد و نتيجه شوم اين خُلق را به ياد آورد، شيطان را لعن کرده و به خدا پناه ببرد؛ اگر کسی چنين کند بعد از چند مرتبه تکرار، آن خُلق قبيح به طور کامل زايل می‌شود و حسنات جايگزين آن خواهد شد. ✨ اگر کسی اهل جدل و مراء باشد بايد با آن مقابله کند و مدتی برخلاف عادت نفس اقدام کند و متوجه باشد که فقط اهل آتش مشغول دشمنی و درگيری با يکديگرند و اگر او نيز با ديگران جدال کند در همين دنيا گرفتار جهنم اعمال خويش است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: 🌐 https://cutt.ly/bi62HXz
۱۱ 💠 *تلخ‌ترین تجربه* 🔷🔸 جناب آقای محمد علی مجاهدی نقل کردند: در سال‌های اولی که با آقای مجتهدی آشنا شده بودم یک سال به حدی از دوری این مرد الهی تنگ و بی‌تاب شدم که به قصد دیدار ایشان عزم مشهد مقدس نمودم و هدفم تنها زیارت ایشان بود به طوری که کاملاً از عتبه بوسی حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام غافل بودم. ♦️ *در این سفر تلخ ترین تجربه‌ی خود را بدست آوردم*. سه ماه تمام صبح و ظهر و شب به تمام مکان‌هایی که احتمال می‌دادم این بزرگوار حضور داشته باشند سر می‌زدم و هنگامی که سراغ ایشان را می‌گرفتم می‌گفتند: تا ده دقیقه پیش اینجا تشریف داشتند. ♦️بدین ترتیب این مدت سپری شد و به هیچ وجه موفق به دیدار ایشان نشده و با دلی شکسته به قم بازگشتم. ✳ پس از گذشت یک هفته آقای سلیمی که مرد بسیار صالحی بودند پیامی از آقای مجتهدی برایم آوردند که: 🔸 «در این سفر آقای مجاهدی سوراخ دعا را گم کرده بودند و *آنطور که همیشه به مشهد مقدس مشرف می‌شدند نیامده بودند، هم خود را اذیت کردند و هم مرا ناراحت نمودند*. مگر من چه کسی هستم که از قم حرکت می‌کنید و برای دیدارم به مشهد می‌آیید؟ *چه عیبی داشت که مثل همیشه به قصد عتبه بوسی حضرت رضا علیه‌السلام می‌آمدید و بعد از آن من هم فوراً به دستور حضرت در مسیر شما قرار می‌گرفتم* ... این راه چه عیب و ایرادی داشت که آن را دنبال نکردید؟» 📚 «لاله‌ای از ملکوت، جلد ۱، صفحه ٢٣٦» 🌐 emamraoof.com
۱۱ 💠 *تلخ‌ترین تجربه* 🔷🔸 جناب آقای محمد علی مجاهدی نقل کردند: در سال‌های اولی که با آقای مجتهدی آشنا شده بودم یک سال به حدی از دوری این مرد الهی تنگ و بی‌تاب شدم که به قصد دیدار ایشان عزم مشهد مقدس نمودم و هدفم تنها زیارت ایشان بود به طوری که کاملاً از عتبه بوسی حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام غافل بودم. ♦️ *در این سفر تلخ ترین تجربه‌ی خود را بدست آوردم*. سه ماه تمام صبح و ظهر و شب به تمام مکان‌هایی که احتمال می‌دادم این بزرگوار حضور داشته باشند سر می‌زدم و هنگامی که سراغ ایشان را می‌گرفتم می‌گفتند: تا ده دقیقه پیش اینجا تشریف داشتند. ♦️بدین ترتیب این مدت سپری شد و به هیچ وجه موفق به دیدار ایشان نشده و با دلی شکسته به قم بازگشتم. ✳ پس از گذشت یک هفته آقای سلیمی که مرد بسیار صالحی بودند پیامی از آقای مجتهدی برایم آوردند که: 🔸 «در این سفر آقای مجاهدی سوراخ دعا را گم کرده بودند و *آنطور که همیشه به مشهد مقدس مشرف می‌شدند نیامده بودند، هم خود را اذیت کردند و هم مرا ناراحت نمودند*. مگر من چه کسی هستم که از قم حرکت می‌کنید و برای دیدارم به مشهد می‌آیید؟ *چه عیبی داشت که مثل همیشه به قصد عتبه بوسی حضرت رضا علیه‌السلام می‌آمدید و بعد از آن من هم فوراً به دستور حضرت در مسیر شما قرار می‌گرفتم* ... این راه چه عیب و ایرادی داشت که آن را دنبال نکردید؟» 📚 «لاله‌ای از ملکوت، جلد ۱، صفحه ٢٣٦» 🌐 emamraoof.com
📸 به مناسبت سالگرد کودتای نوژه / خدا رسوایشان ساخت امام خمینی(ره): 🔹آنها که به خود اجازه ورود در امور سیاست را نمی‌دادند، پشتیبان کسانی شدند که تا براندازی نظام و کودتا جلو رفته بودند و از کودتای نوژه سر در آوردند! خدا رسوایشان‌ ساخت.۳ اسفند ۱۳۶۷
٣١ حضرت مولي اميرالمومنين عليه السلام در قسمتي از نامه ٤٥ به فرماندار خود فرمودند: طوبي لنفس اَدّت الي ربها فَرضَها و عَرَكَت بجنبها بوُسَها خوشا بحال آن كس كه وظيفه واجب خود را در برابر پروردگارش انجام داده و مشكلات را با تحمل از ميان برداشته است . تدبر در روايت : ١-طوبي رمز خوشبختي و عامل سعادت و لذت بردن و عاقبت بخيري است زيرا اصل درخت طوبي در خانه حضرت زهرا سلام الله عليها و شاخه هاي آن در بهشت است . ٢-لنفس يعني براي فرد معمولي هم رسيدن به لذات ابدي ميسر است و اين لذات مختص انسانهاي روحاني نيست . ٣- چنين نفسي واجباتش را به مربي(خدا) مي رساند يعني واجبات او قابل عرضه به خداي سبحان هست . ٤-چنين نفسي با واجباتش پرورش پيدا مي كند . ٥- كسي كه وظايفش را بعنوان امر واجب بر خود انجام مي دهد ديگر درخواست مزد و پاداش هم نمي كند و توقعي ندارد. ٦-نفس او ادراك كرده كه تربيت از طريق انجام واجبات انجام مي شود . ٧-وقتي نفسي واجباتش را انجام مي دهد در واقع بين او و واجب حجابي نيست. ٨-بدليل كلمه طوبي در اين فراز ، منظور از نفس ، نفس تربيت يافته و نفيس و قيمتي است . ٩-تحمل و مقاومت، انسان را توانمند مي كند. ١٠-عَرَكَت يعني ساييدن و خاراندن و كنايه از انعطاف پذيري است . ١١-مشكلات چنين نفسي با خودش ساييده مي شود و مشكلات را در حد خاراندن مي داند و تمام مي كند و توانائيهايش را از دست نمي دهد و مشكلات را ريز و نرم مي بيند. ١٢-كسي كه واجبات را انجام مي دهد مشكلات در دستش موم و ساييده مي شود. ١٣-پس اگر مشكلات را در زندگي بزرگ و سخت مي بينيم معلوم است واجبات را بدرستي انجام نداده ايم و قابل عرضه به خداوند نيست . ١٤-در انجام واجبات به قوي مطلق وصل مي شويم لذا توانمند هم خواهيم شد . ١٥-الي ربها اشاره به سير و سلوك داشتن انسان است . ١٦-انسان قوي كه واجباتش را انجام مي دهد اهل بهانه جويي و ايرادگيري نيست و براي استراحت نياز به ابزار خاصي ندارد و اساسا در خوردن و خوابيدن سخت گير نيست در واقع نهايت قناعت را دارد. ١٧_وقتي ما واجبات را انجام مي دهيم در واقع براي خود ارزش و شخصيت قائليم و در جمعي نمي رويم كه اهل انجام واجبات نباشند زيرا به ارزشها و شخصيت ما آسيب وارد مي شود. استاد بروجردي كلاس شرح نهج البلاغه ٩٩/٤/١٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٧ https://chat.whatsapp.com/CVxqxiGzmkCJ5try0XgFcZ پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
۵ 🎯 مدير موفق چه كسی است؟ 🎯 *شناخت عوامل عدم موفقیت، سبب موفقیت می‌گردد* ✳ مدیر موفق كسی است كه بعد از شناخت این عوامل از آنها دوری كند. 🔹رعایت نكردن دو امر منجر به نابسامانی و ناکامی و عدم موفقیت انسان می‌گردد. 🌀 ۱. «وَ احْذَرِ الْعَسْفَ‏» *از بیراهه‌روی بپرهیز*. 🔸 بیراهه‌روی گرچه در ابتدا زاویه اندکی با مسیر اصلی دارد اما در دراز مدت بُعد و فاصله‌ی زیادی از مسیر اصلی پیدا می‌كند. 🔸 اگر انسان در جایگاه بندگی خویش نباشد و عدل را بکار نگیرد در گذر زمان گرفتار فاصله از مسیر اصلی می‌شود. 🔹 «فَإِنَّ الْعَسْفَ يَعُودُ بِالْجَلَاءِ» *بیراهه‌روی منجر به جلاء و آوارگی و دوری از وطن می‌گردد.* 💢 با حركت در بیراهه انسان از سرزمین بندگی تبعید می‌شود و سر وسامان خود را از دست مي دهد، به عبارتی دیگر بیراهه روی و انحراف موجب نابسامانی و ناآرامی می‌شود. 🌀 ٢. «وَ الْحَيْفَ» *از کم گذاشتن بپرهیزید* 🔸 گاهی انسان در جایگاه اصلی خود قرار دارد و گرفتار انحراف از مسیر اصلی نشده، اما در انجام مسئولیت ها دچار کم‌کاری می‌شود و انرژی خود را آنگونه که باید مصرف کند به کار نمی‌گیرد و سعی در ذخیره كردن انرژی دارد، 🔹 «وَ الْحَيْفَ يَدْعُو إِلَى السَّيْف» *کم‌گذاشتن‌ها موجب درگیری‌هاست‏.* 💢 سیف ظاهراً شمشیر است و باطناً درگیری و از بین رفتن توانمندی‌هاست. با کم‌گذاشتن‌ها، توانمندی خود فرد و دیگران از میان می‌رود زیرا كم‌كاری در فضای اجتماعی سبب درگیری با اطرافیان می‌شود، درگیری و تشنج توان افراد را کاهش می‌دهد. ✳ كم‌گذاشتن گاهی ریشه در تفكر دارد به گونه‌ای كه انسان دچار خود كم‌بینی می‌شود، توان و استعداد خود را ناقص و اندک می‌شمارد و آن را محدود می‌بیند و همین نگاه غلط به خویش سبب می‌شود تا تمام توان خود را بکار نگیرد و در مقایسه با هم‌نوعان خود را ناموفق ببیند و دائما حسرت زندگی آنان را بخورد، این خود نیز نوعی گرفتاری و درگیری ذهنی است که عدم موفقیت فرد را در پی دارد. ✅ در حالیکه *رمز مدیریت موفق، رشد توانمندی‌هاست. یک مدیر موفق از کم گذاشتن در وظایف مربوط به خویش پرهیز می‌کند.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
📜 *نامه امام صادق علیه‌السلام به شیعیان* ٨ ✳ *اهمیت تاریخ* 🔆 «....و علیکم بالحیاء و التَنَزُهَ عما تَنَزَهَ عنهُ الصالحون قبلکم....» 🔆 «...و بر شما باد پیراستگی به آنچه صالحین قبل از شما خود را به آن پیراسته کرده‌اند...» 💠 اهمیت تاریخ در زندگی انسان‌ها به دلیل خاصیت عبرت‌آموزی آن است. بدین جهت تبار هر فرد می‌تواند نقش تکیه‌گاه داشته باشد. علم تبارشناسی نیز گذشته فرد و میزان ارتباط و اتصال او را با گذشته‌اش مورد بررسی قرار می‌دهد. 🔷🔸 باید بتوانیم تاریخ را بکاویم تا افراد صالح را بشناسيم، پيامبر و آل پيامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در رأس صالحين قرار دارند كه با شناخت آنان و بررسی عملکرد اصحاب و یاران حضرت می‌توانيم به الگوهای ارزشمندی دست يابيم. ❇ برپایه همین مباحث امام سجاد علیه‌السلام ما را به مطالعه و بررسی موارد زیر سفارش فرموده‌اند: 🌀 ۱- معارف الرسول: *پیامبر شناسی* 🌀 ۲-معالم الرسول: *راهنمایی‌ها و روش‌های تربیتی حضرت* 🌀 ۳-معارک الرسول: *جنگ‌های حضرت* 🌀 ۴-معاهد الرسول: *عهدنامه و پیمان‌های حضرت* 💠 پس از شناخت صالحین و برگزیدگان امم گذشته، اکنون وقت عمل رسیده است. این تبعیت چگونه و تا چه اندازه؟ 🔰 *اتباع* 🔸 *این درجه از تبعیت فقط مخصوص حجت الله است.* اتباع، تبعیت و پیروی بی‌قید و شرط است که فقط در مورد معصومین علیهم‌السلام مصداق پیدا می‌کند و با پیروی کورکورانه متفاوت است. زیرا در دین اسلام علم و شناختِ موضوعات، جایگاه مهمی دارد. سفارش به تبعیت همه جانبه از معصوم علیه‌السلام به دلیل اطمینان از درستی عمل و نتیجه آن است. 🔰 *اقتدا و تأسی* 🔸 پیروی و الگو قرار دادن افراد برجسته و صلحای دین است که جایگاه آنها در حد معصومین علیهم‌السلام نیست. 🔰 *اسوه* 🔸 در کلام عرب به مرهم روی جراحت اسوه و به این عمل تأسی می‌گویند. به عبارت دیگر، *اسوه در امورات سخت و دشوار مصداق پیدا می‌کند. (اسوه صبر و مقاومت، اسوه ایثار و شهادت)*. ⬅ و در ادامه ... 🔆 *«...و عَلَیکُم بِمُجامِلَهِ أهلِ الباطل...»* 🔆 «...و بر شماست برخوردی زیبا با اهل باطل...» ⁉️ برخورد زیبا و مجامله چیست؟ ⁉️ حدود و محل آن چگونه تعریف می‌شود؟ ⁉️ اهل باطل چه کسانی هستند؟ 📌 ادامه دارد ... 🌐 emamraoof.com
۵ 👥 از آداب معاشرت: 🔰 *جايگاه و اهميت زبان گويا در ارتباطات* 📗 در دعای مکارم الاخلاق از خداوند درخواست می‌نماییم: 🔆 «وَاجْعَل لي ... َلسَاناً عَلَى من خاصَمَني» 🔆 *«خدایا در برابر کسی که با من می ستیزد، زبانی گویا ده»* ❇ قطعاً درخواست مطرح شده برخورداری از زبان دشنام نیست، چرا که چنین خواسته‌ای شأنیت درخواست از خداوند را ندارد، بلکه *درخواست بهره‌مندی از زبان نرمی است که بتوان بجای سکوت، مشکلات و ناراحتی‌ها را برطرف کرد.* 💢 اگر با طرف مقابل صحبت نکنیم، او متوجه علت ناراحتی ما نخواهد شد و این کدورت تا ابد باقی خواهد ماند. ⁉️ اما چگونه و در چه زمانی باید به گفت و گو نشست؟! 📌 ادامه دارد... 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com