eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
عده‌ای جوانان آتش به اختیار منتظر اصلاح اشتباه مسئولین نماندند و در خیابان و کوچه‌ها عبارت حذف شده‌ی "شهید" را اضافه کردند دستمریزاد👏
🔆 دعای استغفار امیرالمومنین علیه السلام ⭐گشایش پس از سختی 🔸 بادیه‌نشینی از رنجی که داشت و از تنگنای زندگی و فراوانی اهل وعیال، به امیرمؤمنان علیه‌السلام شکوه کرد. امام علیه‌السلام فرمودند: استغفار کن چرا که خداوند می‌فرماید: از پروردگارتان آمرزش بخواهید، همانا او بسیار آمرزنده است آن مرد رفت و بار دیگر آمد و گفت: ای امیرمؤمنان! من بسیار استغفار کردم ولی در کارم گشایشی ندیدم. حضرت فرمود: شاید خوب استغفار نمی‌دانی. نیت خویش را خالص کن و از پروردگارت فرمانبرداری کن و بگو: «بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم اَللّهُمَّ اِنّى اَسْتَغْفِرُکَ مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ قَوِىَ عَلَیْهِ بَدَنى بِعافِیَتِکَ، اَوْ نالَتْهُ قُدْرَتى بِفَضْلِ نِعْمَتِکَ، اَوْ بَسَطْتُ اِلَیْهِ یَدى بِسابِغِ رِزْقِکَ، اَوْ اِتَّکَلْتُ فیهِ عِنْدَ خَوْفى مِنْهُ عَلى اَمانِکَ وَ وَثِقْتُ فیهِ بِحِلْمِکَ، وَ عَوَّلْتُ فیهِ عَلى کَرَمِ عَفْوِکَ اللهُمَّ اِنّي أستَغفِرُکَ مِن کُلِّ ذَنبٍ خِفتُ فیهِ امانتي اَو بَخَستُ فیهِ نَفسي... موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2m3UuRJ
📸صدها جوان ما، فدای علی اکبر حسین علیه‌السلام 🔹رهبرانقلاب: جوانان شهيد ما در راه آرمانها جان خودشان را فدا كردند... صدها جوان ما ارزش على اكبر حسين را ندارند. هزاران و ميليونها انسان ارزش سيد الشهدا را ندارند اگر امام حسين آن روز فدا نمى‌شد اسلام در اين چهارده قرن نمى‌ماند. ✅
💢گوش دادن به موسیقی غیر مبتذل در ایام عزاداری ✍سوال : آیا هر نوع شادی کردن هر چند با گوش دادن به سرود های شاد و موسیقی غیر مبتذل در ایام عزاداری اهل بیت معصومین (علیهم السلام) حرام است؟ جواب : شایسته نیست مؤمنان در ایام عزای اهل بیت علیهم السلام به شادی بپردازند و اگر به گونه‌ای باشد که عرفاً توهین به حضرات معصومین علیهم السلام محسوب شود باید از آن اجتناب شود.
🌄 هر وقت برایتان کف زد به کار خود شک کنید انگلیس مراسم شیرخوارگان حسینی را به علت ترویج خشونت ممنوع می کند ولی مراسم قمه زنی را به بهترین وجه پوشش رسانه ای می دهد ، فاین تَذهَبون
✍🏻 ⁉ آیا قمه زدن به‌طور مخفی حلال است یا اینکه فتوای شریف حضرت عالی عمومیت دارد؟ ج: قمه زنی علاوه بر اينکه از نظر عرفی از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمی‏شود و سابقه ‏ای در عصر ائمه(عليهم‌السلام) و زمانهای بعد از آن ندارد و تأييدی هم به شکل خاص يا عام از معصوم(عليه‌السلام) در مورد آن نرسيده است، در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب می‏شود بنا بر اين در هيچ حالتی جايز نيست. 📚 اجوبه الاستفتائات آیت الله خامنه ای
❌آیا جانباز جنگ صفین و از یاران و شیعیان حضرت علیه السلام بود و بعد ها راهش عوض شد و قاتل علیه السلام شد؟🤔 یکی از مطالبی که این روز ها دست به دست می شود این است که شمر از جانبازان و امیرالمومنین بوده و بارها به حج رفته بود و از بس نماز خوانده بود پیشانی و زانوهایش بسته بود و تمام تلاش نویسنده و گوینده مطلب این است که می خواهد طوری القا کند که آری امام حسین علیه السلام را شیعیان کشتند پس آی شیعیان مواظب باشید شمر نشوید!!! حال واقعیت چیست؟ مطلب از ۵ جهت مورد بررسی ست ❌تولد شمر ❌قبل از جنگ صفین ❌حضور در جنگ صفین ❌جانبازی در جنگ صفین ❌بعد از جنگ صفین ❌۱)تولد شمر از طریق در نحوه زنا زادگى وى نقل شده که روزى مادر شمر که زن بزچرانى بود و در بیابان به کار خود مشغول بود ، از چوپانى که از کنار او مى‌گذشت ، تقاضاى آب کرد تا با آن رفع عطش کند . تقاضاى شیطانى خود را شرط دادن آب قرار داد و مادر شمر نیز پذیرفت و از این طریق ، شمر منعقد شد! 📚بحارالانوار ج ۴۵ ص ۵ و به این دلیل بود که در هم امام حسین علیه السلام شمر را پسر زن بز چران خطاب کرد و هم زهیر بن قین علیه السلام خطاب به شمر گفت:ای فرزند زنی که بر پاشنه پایش ادرار می کند(استعاره از زنی که در سن کم زنا کرده) ❌۲)شمر قبل از جنگ صفین شمر از قبیله ی بود که پدرش و قبیله اش مسلمان نمی شدند تا وقتی که از مسلمانان شکست خوردند و بعد اسلام آوردند! ❌۳)حضور شمر در جنگ صفین حضور شمر در جنگ صفین به همراه قبیله اش هوازن و تیره اش بنی ضباب در جبهه ی امیرالمومنین علیه السلام قطعی ست اما مساله انگیزه ی حضور اوست! در زمان جنگ صفین،شمر از بزرگان قبیله ی خودش نبوده و به دستور بزرگان قبیله خودش که تصمیم گرفته اند در لشکر امیرالمومنین باشند،بر مبنای سنت قبیله گرایی مانند سایر مردان قبیله اش در جبهه ی امیرالمومنین علیه السلام قرار گرفته و با انگیزه های قومی قبیله ای در جنگ حضور داشته است. 👌شاید برای تان سوال باشد که مگر می شود؟ که باید گفت بله در عرب آن روز ها سنت قبیله گرایی رواج زیادی داشته و نمونه اش شخصی به اسم قزمان بن حارث از افراد حاضر در جبهه رسول خدا در جنگ اُحد بود که وقتی در جنگ جراحت دید و در حال مرگ بود اطرافیانش گفتند: (ای قزمان تو امروز به امتحان و بلای سختی گرفتار شدی بنابراین بشارت باد تو را شهادت و باغ بهشت بر تو گوارا باد) قزمان جواب داد: باغی از بهشت؟ لب فرو بندید، شما گمان کرده اید که من به خاطر اسلام جنگیدم؟ نه.چنین نیست.من تنها برای ام و جنگیدم. قزمان این را گفت و برای رهایی از رنج جراحت با بریدن رگهای پشت آرنج دست خود،خودکشی کرد.و رسول خدا گفت او از اهل جهنم است. ❌۴)جانبازی شمر در جنگ صفین روایت طبری و نصر بن مزاحم از شمشیر خوردن صورت شمر در جنگ صفین قابل استناد نیست.زیرا روایت طبری مستقل نیست و همان روایت نصر بن مزاحم است پس این روایت خبر واحد است و راوی خبر واحد جانبازی شمر اشخاصی هستند که یکی در کارنامه اش نوکری یزید را کرده است و دیگری نوکری خاندان عمر را. و برای شیعیان این روایات قابل پذیرش نیست. حتی در صورت پذیرش اینکه شمر در جنگ صفین جانباز شده باید بگوییم او جانباز سنت و دستور بزرگان قبیله خودش شده نه جانباز راه امام معصوم علیه السلام. ❌۵)شمر بعد از جنگ صفین شمر بعد از صفین با معاویه بیعت کرد.در صورتی که بعد از صفین افراد دو دسته شدند یا به امیرالمومنین علیه السلام وفادار ماندند یا به خوارج پیوستند و هم با امیرالمومنین و هم با معاویه دشمنی کردند.اما شمر راه سوم را انتخاب کرد و با معاویه بیعت کرد و مامور شد که شیعیان را بکشد که نمونه بارز آن کشتن حجر بن عدی بود😐تا نشان دهد که از سر محبت به علی علیه السلام در صفین حضور نداشته!و بعدها هم که ماجرای کربلا را به وجود آورد ❌❌❌ از تمام این مطالب اثبات می شود که شمر نه تنها شیعه و از جانبازان صفین نیست بلکه زنازاده ایست که از تولد تا مرگ دشمنی اهل بیت علیهم السلام را داشته است.و رفتن و خواندن به تنهایی دلیل بر عاقبت به خیری نیست و حرامزاده ترین های تاریخ مانند شمر هم اهل نماز و حج بوده اند و آن چه مهم است اهل بیت علیهم السلام است.و هیچ شیعه ای حاضر نیست امام ش را بکشد و تمام دشمنان در کربلا غیر شیعه بودند.
✅ امام خمینی (ره ): 🏴از همين گريه ها مى ترسند ←↓امام حسين با عده كم همه چيزش را فداى اسلام كرد؛ مقابل يك امپراتورى بزرگ ايستاد و «نه» گفت؛ هر روز بايد در هر جا اين «نه» محفوظ بماند. ▫و اين مجالسى كه هست مجالسى است كه دنبال همين است كه اين «نه» را محفوظ بدارد. بچه ها و جوانهاى ما خيال نكنند كه مسئله، مسئله «ملتِ گريه» است! ▪اين را ديگران القا كردند به شماها كه بگوييد «ملتِ گريه»! آنها از همين گريه ها میترسند، براى اينكه گريه اى است كه گريه بر مظلوم است؛ فرياد مقابل ظالم است. 📚صحیفه امام؛ ج10؛ ص215 |
🕌 در محضر امام روح الله (۷۴۸) 💠 معنای کلمه «کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ اَرْضٍ کَرْبَلاء» «کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ اَرْضٍ کَرْبَلاء» یک کلمه بزرگی است که اشتباهی می‌فهمند. آنها خیال می‌کنند که یعنی هر روز باید گریه کرد! لکن محتوایش غیر از این است. نقش این بود که - سلام الله علیه- با جمعیت معدود، آمدند کربلا و در مقابل ظلم یزید و در مقابل دولت جبار ایستادند و فداکاری کردند و کشته شدند، لکن ظلم را قبول نکردند. همه‌ روز باید ملت ما این معنا را داشته باشد که امروز روز ست و ما باید مقابل ظلم بایستیم. صحیفه نور،جلد 9،صفحه 202 بیانات امام خمینی(ره) در جمع اعضای هیأت فاطمیون تهران
🎥 ماجرای شهادت حضرت علی اکبر علیه‌السلام به روایت رهبر انقلاب
امر به معروف و نهی از منکر- بخش پنجم ✴ عبوس بودن چهره یکی دیگر از مُنکرات محزون بودن و گرفته بودن چهره است که البته در عزاداری حضرت اباعبدالله علیه‌السلام محزون بودن نه تنها مُنکر نیست که معروفی است توصیه شده، اما در شرایط عادی حتی با وجود گرفتاری‌ها و مشکلات مختلف اجازه محزون بودن نداریم و باید بشّاش باشیم، اینکه دیگران به مشکلات و غصه‌هایمان پی‌ببرند سودی برای‌مان ندارد بلکه مرتکب مکروه شده‌ایم. ✴ کلامی امنیت آفرین 🔶 شیوه حضرت ابراهیم در برخورد با عمویش جدال و پرخاش و دشنام نبود بلکه با کلامی مملو از لطف با او روبرو شد و فرمود «سَلَامٌ عَلَيْكَ» (سلام به معنای امنیت و عدم ناخوشی است) و سپس فرمود: «سَأَسْتَغْفِرُ ...» و در خلوت خود بابت ارتکاب سیئه او نزد خداوند درخواست مغفرت کرد تا آنان به قبح کار خود پی ببرند و دست از آن بردارند. آیا ما نیز در برخورد با مُنکر و انجام دهندگان آن چنین برخورد می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم آنان را با عافیت متوجه قُبح کارشان کند تا از آن دست بردارند؟! «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»- محرم 98 ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2knITN3
٣٩ ادامه بحث تفكر ٣٦-مجموعه روايات در مورد تفكر نشان مي دهد كه درجات تفكر مي تواند ارزش آنرا تعيين كند اما اجمالا تفكر با عبادات صوري قابل قياس نيست زيرا حُر با فكر كردن مسير زندگيش را عوض كرد و عمر سعد و شمر با آن درجه از نماز خواني و روزه گيري و امام جماعت بودن حاضر به تفكر نشدند و عاقبت به شر شدند چون فقط به ظاهر عبادات توجه داشتند. ٣٧- مراتب تفكر ، عبادت شصت ساله و هفتاد ساله و... محسوب مي شود . ( عبادت به معناي طي كردن طريق كه در ابتدا سخت و پر از سنگلاخ است اما طي مسير مداوم، آنرا آسان جلوه مي دهد . عبادت يك سلوك و حركت دروني و باطني است) ٣٨- تفكر در اسماء و صفات الهي اولين مرحله فكر است مثلا در رحيم بودن (به كمال رساننده) خدا فكر شود فكر كنيم خدا از طريق دادن و گرفتن نعمت يا از طريق اجراي شريعت ما را به كمال مي رساند و اگر به كمال نرسيديم فكر كنيم چه مانعي داريم كه از پيشرفت و رشد و كمال محروم شده ايم . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تهذيب نفس امام خميني ٩٨/٦/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK