#زیارت_امین_الله ٢٧
💠 در زيارت «امين الله» پس از اينكه زائر به وجود مبارك اميرالمؤمنين علیهالسلام سلام داد و برای چند امر گواهیاش را در محضر امامش اعلام نمود، چندين درخواست را از خداي سبحان طلب مي كند.
🔆 *«مُفَارِقَةً لِأَخْلَاقِ أَعْدَائِك»*
🔆 *«خدايا! میخواهم از اخلاق دشمنانت دور باشم.»*
✅ *اگر اين فراز از دعا در حق زائر مستجاب شود، قاعدتاً از همه رذائل اخلاقی دور میماند.*
💢 زيرا اخلاق اعداء الله حرص، بخل، فريب، نيرنگ، حسادت، دنيا پرستی و كبر...است، و هر آلودگی وجود دارد در خلقيات اعداءالله مشاهده میشود.
🔺 اگر مكانی آلوده باشد، مگس به سراغش میآيد، و پس از رفع آلودگی ديگر مگسی نخواهد بود.
🌀 اخلاق اعداءالله نيز چنين است، اگر در وجود ما زمينهای برای جذب اين موارد باشد، خلقيات دشمنان خدا درون ما جای میگيرد.
✅ اما *اگر ظرف وجود خود را تطهير كنيم، از اين اخلاقيات دور میمانيم.*
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
🎥 کلیپ تصویری دعای هفتم صحیفه سجادیه👆
پس از انتشار آن [ ترجمه ی صحیفه ی سجادیه به زبان انگلیسی ] بسیاری از مسیحیان از من تشکر کردند و گفتند این کتاب دری به روی آن ها گشوده و حقایقی را به آنان نشان داده است
زندگی نامه و خدمات علمی و فرهنگی پروفسور ویلیام چیتیک ص۱۵۲
انجمن آثار علمی و فرهنگی
#پویش_قرائت_دعای_هفتم_صحیفه_سجادیه
#توصيه رهبري معظم
🌹 #امام_خمینی (ره): «بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نمودهاند.» ۲ آذر ۱۳۶۷
هفته بسيج گرامي باد
#کلام_روز
💠 *شکر* (ادامه)
✳️ *«شکر نعمت» در مقابل «کفران نعمت» است*. شکر نعمت این است که انسان، سراسر جهان، اعم از آفاق و انفس و عالم و آدم، را نعمت خدا بداند و آگاه باشد که در کنار سفره نعمت خدا نشسته است و باید این نعمتها را بجا مصرف کند. کسی که اهل سیر و سلوک و تهذیب روح است باید شاکر باشد.
💠 *درجات و مراتب شکر*
🌀 شکر درجاتی دارد: گاهی انسان نعمتهای خدا را زاهدانه به رسمیت میشناسد و آنها را بجا مصرف میکند تا در قیامت نسوزد و یا به بهشت باریابد. خدای سبحان میفرماید:
🔆«اذکروا نعمتی التی أنعمت علیکم»
🔆 *به یاد نعمت من باشید؛ وقتی به یاد نعمت من بودید شاکر نعمت ايد*
❇️ و *«شکر نعمت، نعمتت افزون کند»*؛ «لئن شکرتم لأزیدنکم»
📚 حوزه.نت
🌐 emamraoof.com
#پیامبر_شناسی ۲۵
💠 *حقانیت پسند پیامبر*
❇️ در آیات گذشته خداوند سبحان، پیامبر را عبد محض و در راستای اراده ایزدی معرفی میكند و او را ازهر گونه خطایی مبری میداند. به تعبیر علماء وجود نازنین حضرت را عصمت مطلقه اعلام میكند.
🔸 سپس در آیاتی كه حكایت از تغییر قبله مسلمانان دارد، این تغییرات را به خواست پیامبر كه چیزی جز خواست الهی نیست نسبت میدهد. همه این مطالب بیان گر شأن والا، عظمت و تكریم پیامبر در درگاه الهی است.
💢 اما در آیات بعدی میبینیم كه خداوند پیامبر را از اینكه در این عمل تردیدی به خود راه دهد، نهی میكند.
🔆 «الْحَقُّ مِن رَّبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِینَ»
🔆 «این (فرمان تغییر قبله) حکمِ حقی از طرف پروردگار توست، بنابراین، هرگز از تردیدکنندگان در آن مباش!»
📔 سوره مبارکه بقره، آیه ۱۴۷
💢 *این حقی است كه از ناحیه مربی تو - خدای سبحان - در راستای تربیت تو، بر تو وارد شده است و جای تردیدی در آن نیست.*
⁉️ آیا امكان وجود تردید در دل حضرت وجود دارد؟
⁉️ آیا حضرت سابقه تردید در برابر فرامین الهی را داشته است؟
⁉️ این تذكر الهی بر اساس چه پیشینه ای صورت گرفته است؟
🌀 اولاً: *تاكید بر این نهی دلیلی بر وجود نقص در پیامبری كه حبیب خدا نامیده شده نیست، بلكه اهمیت مطلب را بیان میدارد و بر حقانیت آن صحه میگذارد.*
🌀 ثانیاً: *منظور از این آیه عدم تردید در حق خود پیامبر است. به عقیده برخی مفسرین، این كه تغییر قبله حق است و انتخاب درست است و مورد تأیید الهی است و منافاتی با خواست پروردگار ندارد قابل تردید نیست*، ولی ممكن است حضرت با دیدن اختلاف نظرها و تشكیك مسلمانان در درستی این جریان، از بیان این حق در آن زمان دچار تردید شدهاند.
❇️ به این معنا كه یقین بر صحت مطلب وجود دارد ولی ایجاد اختلاف در صفوف مسلمانان و عدم رضایت برخی و سردر گمی عدهای دیگر موجب نگرانی حضرت شده است.
🔸 در این جا خداوند متعال متذكر میشود كه خواست تو ظهور پسند من است و مهم نیست كه عدهای این امر را خوش نداشته باشند. از سوی دیگر واكنش مسلمانان در برابر این تصمیم محكی میشود كه مسلمانان واقعی را از منافقین تمیز خواهد داد.
🔺 در این جریان میبینیم كه عدهای از مقدس مأبها و تند رو ها هم تصمیم به ادای قضای نمازهای گذشته میگیرند.
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com