eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۳۹ 🔆 «وَ الَّذينَ يُمَسِّكُونَ بِالْكِتابِ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ إِنَّا لا نُضيعُ أَجْرَ الْمُصْلِحينَ» 🔆 «و آنها كه به كتاب (خدا) تمسّك جويند، و نماز را برپا دارند، (پاداش بزرگى خواهند داشت؛ زيرا) ما پاداش مصلحان را ضايع نخواهيم كرد!» 🌀 ۱- آیه از یهودیانی سخن می‌گويد كه تمسك به کتاب آسمانی خود را رها نکرده‌اند. از این رو به آنان عنوان مصلح داده شده است. چه بسا آنان هرگز جهت اجر و مزد به دستورات الهی (تورات) عمل نکرده‌اند، خداوند سبحان پاداش آنها را محفوظ می‌دارد و اجر مصلحین را ضایع نمی‌كند. 🌀 ٢- *مومن مصلح حتما نزد خداوند سبحان مأجور است*. «إِنَّا لا نُضيعُ أَجْرَ الْمُصْلِحينَ» 🌀 ٣- *تمسک جستن به قرآن امری همیشگی است*. اگر دین اصل و متن زندگی افرادباشد،هم خود فرد به خوبی‌ها گرایش می‌يابد و هم دیگران را به خوبی‌ها دعوت می‌كند بدین ترتیب تحت نام مصلح قرار می‌گیرد. 🌀 ٤- اگر *می‌خواهیم در شمار مصلحین باشیم*، باید به دو کُد توجه كنيم: 🔸 الف) «يُمَسِّكُونَ بِالْكِتابِ» تمسک به قرآن داشته باشیم و اولویت ما در زندگی قرآن و عترت باشد، تمسك به قران صامت و قرآن ناطق‌. 🔸 ب ) «أَقامُوا الصَّلاةَ»: واجبات را اقامه كنيم. در اصطلاح اقامه کردن به عمل چشمگیری گفته می‌شود که ظهور و بروز خارجی داشته باشد و تاثیرات آن مشهود باشد. بدین ترتیب از عمل به واجبات، بازتاب وسيعی در جامعه ديده می‌شود و موجب دعوت عملی به دستورات الهی می‌گردد. 🌀 ۵- تمسک به معنی چسبیدن است با توجه به اين معنی بايد *به شدت به قرآن تمسك جست و به آن نزدیک گشت و اقامه و اجبات نمود* «وَ الَّذينَ يُمَسِّكُونَ بِالْكِتابِ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ» 🌀 ۶- آیه به نقش مهم انجام واجبات اشاره دارد. هرگز نباید انجام واجبات را امری عادی تلقی كرد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🔆 «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَجِيبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ» 🔆 «ای کسانی که ایمان آورده‌اید خواهان پاسخگویی به خدا و رسول باشید، زمانی که پیامبر شما را دعوت می‌کند، به این دلیل که شما را زنده کند بدانید که بین انسان و قلبش خدا حائل و مانع است، حتما همه شما به سوی او محشور می‌شوید.» 💠 اولين پيام آيه آنست كه *مومنین به لطف حضرت حق شنوا هستند، زيرا انسان زمانی می‌تواند پاسخگو باشد كه سخنی را شنيده باشد* زمانی كه قرآن می‌گوید «اسْتَجِيبُواْ» يعنی حال که شنیده‌اید پاسخ دهید. ✳️ مومن از آن جهت كه مومن است پیام حق را می‌شنود، گوش جان او فعال است، او پیام خدای سبحان و پیام پیامبرش را می‌شنود، از آن جهت که مومن است سامعه‌اش فعال است، سامعه‌ای که هزاران سال پیش فعال بوده و هنوز نيز فعال است. 🔆 «رَبَّنا إِنَّنا سَمِعْنا مُنادِياً يُنادي لِلْإيمانِ» 🔹 *سامعه‌ی مومن در عهد الست فعال بوده که پاسخ خدای سبحان را داده است* و گذر زمان هیچ اختلالی در آن ايجاد نکرده است به همین جهت خدای سبحان می‌فرماید: 🔆 «اسْتَجِيبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ» شما پاسخگوی خدا و رسول باشید، پيامبر صلی‌الله.علیه‌وآله هر پیامی را ابلاغ می‌كند پیام خدا است که از لسان ايشان به گوش ما می‌رسد، در حقيقت پيام پيامبر همان پيام خداست، ☘️ هرگاه رسول شما را دعوت می‌کند پاسخ دهید، زيرا هر دعوتي از سوی ايشان برای شما حيات تازه‌ای به ارمغان می‌آورد. 🔹 آيه معلوم می‌كند *اقتضای ایمان سمیع بودن نسبت به پیام حق و پيام پيامبر است*، اگر ما بخواهیم مومن بودن خويش را بسنجيم بايد دريابيم تا چه اندازه شنوای پیام پیامبر هستيم و پاسخگوی به ايشان می‌باشيم. ✳️ همه پیام‌هایی که از سوی پیامبر به ما می‌رسد یک ویژگی مشترک دارد، همه آنهاحیات بخش است، «إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحْيِيكُمْ» پيامبر، شما را به سوی چیزی می‌خواند که حیات بخش است... 💢 اين حياتی كه از كلام حضرت دريافت می‌كنيم به غير از حياتی است كه در حال حاضر از آن بهره می‌بريم، زيرا تحصیل حاصل محال است، آنچه را دارم مجددا به من عطا نمی‌شود، هر بار که به پیام پيامبر پاسخ می‌‌گوييم زندگی جديدی به ما عطا می‌شود، اين سخن بدان معناست كه نگاه تازه، معرفت جديد و كمال خاصی نصيب ما می‌گردد. 💠 پیامبر مظهر نام محیی خدا است ،دعوت ايشان، احیایی برای بنده است، مومن نسبت به آن زندگی واحيا راغب است به همین جهت نسبت به دعوت پیامبر بی‌تفاوت نیست و احساس بی‌نیازی از آن نمی‌کند.... 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» - سخنرانی ماه رمضان ۱۴۰۰ ‏🌐 emamraoof.com
📹 استوری | رهبر انقلاب: این را ملتها بنویسند، پرچم کنند، بزنند جلو چشمشان، بالای سرشان. «ان ینصرکم‌اللَّه فلا غالب لکم»؛ اگر خدا شما را یاری کند، هیچ قدرتی بر شما غلبه نمیکند.
۱۲۷ 🔆 «أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِیکَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ لاَ حَبِیبَ إِلاَّ هُوَ وَ أَهْلُهُ» 🔆 «گواهی می‌دهم که هیچ معبودی جز حق نیست و به یقین حضرت محمد ص بنده خالص و فرستاده اوست و دوست و حبیبى غیر او و اهل بیتش نیست» 💠 *«لاَ حَبِیبَ إِلاَّ هُوَ وَ أَهْلُهُ»* ✳️ محبوب‌ترین افراد نزد خداوند، وجود مقدس پیامبر و آل پيامبرند. به میزانی که فرد به محبوب حق نزدیک شود حبیب و محبوب خداوند می‌گردد. 🔸 حبیب بر وزن فعیل، معنای فاعلی و مفعولی دارد، یعنی كسی که بسیار عاشق خداست. 🔹 به میزانی که انسان پیوست و توسل به پیامبر و آل پیامبر داشته باشد رنگ عاشقی به‌خود گرفته و عاشق خداوند می‌گردد. ✍️ کلمه اهل با آل، تفاوت دارد. آل پیامبر صرفاً حضرات معصومین علیهم‌السلام هستند. اما اهل افرادی که اهلیت وابستگی و پیوست به پیامبر و آل را دارند، مانند سلمان ، ابوذر ، مقداد.... اهل پیامبر بر ذریه ایشان صدق می‌کند. از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله روایت شده که ذریه ایشان مستجاب‌الدعوه هستند. ✳️ بنابراین *قبل و بعد از دعا صلوات بر پیامبر و آل پیامبر داشته باشیم که رمز استجابت دعا می‌باشد.* ✍️ چنان‌چه مودت تقویت شود عشق نامیده می‌شود. انسان در سلام به حضرت ولی‌عصر به‌عنوان اهل و ذریه پیامبر خواستار عشق به ایشان است. ☘️ خداوند سبحان به آن حضرت فرمود: 🔆 «لَوْلاَكَ لَمَا خَلَقْتُ اَلاَفْلاَكَ»؛ «اگر تونبودی افلاک را نمی‌آفریدم» ✍️ بنابراین *مخلوقات با دعای پیامبر آفریده شده‌اند، پس در فطرت انسان‌ها محبت و عشق به‌خداوند و پیامبر و آل پیامبر کاشته شده است.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
شخصيت امام مجتبى ع جزو شخصيتهايى است كه هر چه از زمان آن حضرت و از لحظه‌ى تاريخى زندگى آن حضرت، فاصله به وجود آمد، اين شخصيت روشن‌تر و بارزتر شد. امام حسن مجتبى سياستش عينا سياست اميرالمؤمنين است، قدرتش هم قدرت على است. امام حسن مجتبى ع هم فرزند جنگ است. امام حسن ع زمينه‌ساز عاشورا بود و امام حسن ع زمينه‌ساز تداوم امامت در شيعه بود و در خاندان پيغمبر. نام امام مجتبى صلوات‌الله‌عليه نام بسيار عزيز و پرعظمتى است و لازم است ما بدانيم كه افشاى خط نفاق در مواردى به شيوه‌ى امام حسن است. ظهور نورانی مظهر جود و کرم و بخشش، امام حسن مجتبی علیه السلام بر عالمیان مبارک باد.
‏عکس از طباطبایی
🌸صلوات بر حضرت مجتبی و حضرت سیّدالشهدا عليهما السلام‏ منقول از حضرت عسکری علیه السلام «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ، عَبْدَيْكَ وَ وَلِيَّيْكَ، وَ ابْنَيْ رَسُولِكَ، وَ سِبْطَيِ الرَّحْمَةِ، وَ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلادِ النَّبِيِّينَ وَ الْمُرْسَلِينَ. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ سَيِّدِ النَّبِيِّينَ وَ وَصِيِّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ. أَشْهَدُ أَنَّكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ أَمِينُ اللَّهِ وَ ابْنُ أَمِينِهِ، عِشْتَ مَظْلُوماً وَ مَضَيْتَ شَهِيداً، وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ الْإِمَامُ الزَّكِيُّ الْهَادِي الْمَهْدِيُّ. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ وَ بَلِّغْ رُوحَهُ وَ جَسَدَهُ عَنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلامِ. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ الْمَظْلُومِ الشَّهِيدِ، قَتِيلِ الْكَفَرَةِ، وَ طَرِيحِ الْفَجَرَةِ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ. أَشْهَدُ مُوقِناً أَنَّكَ أَمِينُ اللَّهِ وَ ابْنُ أَمِينِهِ، قُتِلْتَ مَظْلُوماً وَ مَضَيْتَ شَهِيداً، وَ أَشْهَدُ أَنَّ اللَّهَ تَعَالَى الطَّالِبُ بِثَارِكَ وَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ التَّأْيِيدِ فِي هَلاكِ عَدُوِّكَ وَ إِظْهَارِ دَعْوَتِكَ. وَ أَشَهَدُ أَنَّكَ وَفَيْتَ بِعَهْدِ اللَّهِ، وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصاً حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ. لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً خَذَلَتْكَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَلَبَّتْ عَلَيْكَ، وَ أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى مِمَّنْ أَكْذَبَكَ، وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّكَ، وَ اسْتَحَلَّ دَمَكَ. بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، لَعَنَ اللَّهُ قَاتِلَكَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ خَاذِلَكَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ سَمِعَ وَاعِيَتَكَ فَلَمْ يُجِبْكَ وَ لَمْ يَنْصُرْكَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ سَبَى نِسَاءَكَ، أَنَا إِلَى اللَّهِ مِنْهُمْ بَرِي‏ءٌ وَ مِمَّنْ وَالاهُمْ وَ مَالَأَهُمْ وَ أَعَانَهُمْ عَلَيْهِ. وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ وَ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ كَلِمَةُ التَّقْوَى وَ بَابُ الْهُدَى وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَي وَ الْحُجَّةُ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا. وَ أَشْهَدُ أَنِّي بِكُمْ مُؤْمِنٌ، وَ بِمَنْزِلَتِكُمْ مُوقِنٌ، وَ لَكُمْ تَابِعٌ بِذَاتِ نَفْسِي وَ شَرَائِعِ دِينِي وَ خَوَاتِيمِ عَمَلِي وَ مُنْقَلَبِي فِي دُنْيَايَ وَ آخِرَتِي» (جمال الاسبوع، ص487-489) «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»