eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
٢٣ ادامه بحث مقامات و آداب نماز در ادامه بحث تفهيم ، بايد توجه داشت هر عبادتي را كه انجام مي دهيم اصالتا قلب و روح هم آنرا دريافت كند. علت تكرار عبادات نيز به جهت ِتفهيم ِحقايق ِعبادات به قلب است. در روايت مي فرمايد : همت شما براي به پايان رساندن سوره ها در قران نباشد بلكه كلام الهي را به دل خود بكوبانيد تا بر دل اثر بگذارد . در روايتي ديگري مي فرمايد : براي قلب خود ذكر خدا را بخوانيد و از خواطري كه به ذهن مي آيد، پرهيز كنيد . يعني از اينكه در نماز متوجه غير خدا باشد پرهيز كنيد . در نماز به وجود مقدس امام صادق عليه السلام حالت بيهوشي عارض شد ، وقتي از ايشان سؤال كردند چرا چنين حالتي پيدا كرديد؟ فرمودند: مرتب اين آيه را بر قلبم تكرار كردم( اياك نعبد و اياك نستعين) تااينكه آيه را از متكلم اصلي ( يعني خدا) شنيدم، وقتي قدرت خدا را مشاهده كردم، جسمم تاب نياورد . ابوذر فرمود: پيامبر اين دعا را تا صبح تكرار مي كرد كه: خدايا اگر اينها را عذاب كني همه بنده ي تو هستند و اگر هم ببخشي باز در مغفرت و خدايي تو خللي وارد نمي شود. پس حقيقت ذكر لساني، همان حقيقت در قلب است و ذكرلساني بدون ذكر قلبي بدون مغز بوده و بكلي از درجه اعتبار ساقط است . پيامبربه ابوذر فرمودند: اگر دو ركعت نماز معمولي ، با توجه و تفكر بخواني، بهتر از آن است كه شب تا صبح در عفلت و بدون حضور قلب نماز بخواني . درحقيقت حضور قلب نمازگزار ، سبب مي شود آداب نماز را رعايت كرده و با ادب تفهيم به قلب ، ذكر قلبي و حضور قلب نيز نصيب او بشود و صاحب قلب گردد. ادامه دارد استادبروجردي ٧٩/٨/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
همیشه با حسین(ع) می‌مانیم... 💠۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت
✅چقدر منتظر بمانیم؟! ✍رهبر انقلاب: به انتظار خارجی‌ها نمیشود ماند برای رفع مشکلات کشور. یک مدّتی منتظر بمانیم به خاطر برجام؛ یک مدّتی به خاطر اینکه ببینیم آیا رئیس ‌جمهور آمریکا آن مهلت سه ماه را که در قراردادِ برجام متأسفانه گذاشتند -وِیوِر- تمدید میکند یا نه؛ یک مدّتی معطّل بمانیم برای اینکه ببینیم برنامه‌ی رئیس ‌جمهور فرانسه چه میشود، خب همه‌اش شد انتظار؛ در حال وجود انتظار، سرمایه‌گذار اقتصادی سرمایه‌گذاری نمیکند، فعّال اقتصادی تکلیفش معلوم نیست، خود این انتظار کشور را به رکود و عقب‌ماندگی میکشانَد. چقدر انتظار بکشیم؟ رها کنید...» ۱۳۹۸/۸/۱۲
١٧١٤-سينه گسترده و فراخ و كسب كمالات و فيوضات حق و نشناختن مرزي براي بدست آوردن معنويات از ويژگيهاي كسي است كه هدايتهاي الهي را با ظرفيت فراوان مي پذيرد. ١٧١٥-از لسان انساني كه هدايت يافته كلام طيب و خالص خارج مي شود و ديگران را نيز به اخلاص دعوت مي كند لذا مسير او پسنديده و خود نيز مورد مدح و ثناي سكنه عالم ملكوت قرار مي گيرد . ١٧١٦-سالكين صراط حق ، و هدايت يافتگان ،شاهدين حق هستند لذا تحمل اذيت و آزار خلق را دارند زيرا اهل فتوت اند و از لغزش خلق عبور مي كنند. ادامه دارد استاد بروجردي كتاب قطره اي از دريا كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
✅ بعضی ها در فضای فتنه، این جمله را : «كُنْ فِي الْفِتْنَةِ كَابْنِ اللَّبُونِ لَا ظَهْرٌ فَيُرْكَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَيُحْلَبَ» بد میفهمند و خیال میکنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد، بکش کنار! ✅ این معنایش این است که: به هیچ وجه فتنه گر نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه! «ِ لَا ظَهْرٌ فَيُرْكَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَيُحْلَبَ» نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود! ⚠حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه بایستی روشنگری کنند... 🔺رهبر معظم انقلاب 🇮🇷حماسه ۹ دی گرامی باد.
"یُسْتَدَلُّ عَلَی اِدبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ: تَضییعِ الاُصولِ وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ وَ َتقدیمِ الاَراذِلِ وَ تَاخیرِ الاَفاضِلِ" حضرت علی بن ابی طالب عليه السلام فرمودند: چهار چیز دلیل ادبار(ضد: اقبال و سعادت)دولت ها تواند بود: تباه کردن اصول(امور اصلی و بنیادی)؛ چسبیدن به فروع(امور سطحی و ظاهری) برکشیدن فرومایگان و رهاساختن دانایان! (غررالحکم ص۳۴۲)
٣-٣ "قبول دين به قبول همه احكام است" قران درسوره مبارکه بقره آیه ٨٥ مي فرمايد: ثُمَّ أَنتُمْ هَؤُلاء تَقْتُلُونَ أَنفُسَكُمْ وَتُخْرِجُونَ فَرِيقاً مِّنكُم مِّن دِيَارِهِمْ تَظَاهَرُونَ عَلَيْهِم بِالإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَإِن يَأتُوكُمْ أُسَارَى تُفَادُوهُمْ وَهُوَ مُحَرَّمٌ عَلَيْكُمْ إِخْرَاجُهُمْ أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ وَتَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَمَا جَزَاء مَن يَفْعَلُ ذَلِكَ مِنكُمْ إِلاَّ خِزْيٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يُرَدُّونَ إِلَى أَشَدِّ الْعَذَابِ وَمَا اللّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ خدای سبحان گروهی را که اندیشه نادرست دارند مورد سرزنش قرار مي دهد. آنها بعضی از امور صحیح را قبول کند و بعضی را دور می اندزاند. اما اندیشه صحیح آن است كه کل قوانين را قبول کنيم و تفکیکی قائل ن نشويم. أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ وَتَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ بعضی از احكام قرآن را قبول دارند و بعضی را قبول ندارند. اگر راستگویی خدا را قبول دارید، چرا آن قسمت را که به نفعتان هست قبول دارید و آن قسمت را که به نفعتان نیست، قبول نمی کنید؟ در اندیشه صحیح بايد همه حقیقت را ادراک کرده و باور نماييد و بر آن اساس برنامه ریزی كنيد. در اندیشه ناصحیح به بعضی از حقایق بهاء داده و بعض دیگر از حقایق را طرد و رد می کنيد. بعضی از امور از نظر شما مکفور است و نباید مورد توجه قرار گیرد. دین پازل بزرگی با احکام مختلف است که همه به هم مربوط است. این چنین نیست که در شرایط اجتماعي يا خانوادگي عصبي و غير معقول و با كسالت و در امور عبادی با حال و با نشاط باشيم . در يك فرآيند كلي تمام امور به هم مربوط است، عصبانیت با مردم به ما اجازه نمي دهد عبادت با حضور قلب داشته باشيم و ايجاد مانع می كند. نگویید این امر به آن امر مرتبط نمی شود. در اندیشه دینی همه امور دینی به هم مربوط است اما در اندیشه ناصحیح بعضی از امور به هم مربوط و بعضی غیر مربوط است. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس روانشناسي در قران ٩٠/٤/١٢ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٥ الله عليها خداي سبحان بر ما منت گذاشته و اجازه سفره نشيني حضرت زينب را به ما عطا كرده است ما هم بايد هميشه درخواست عقل سليم از وجود مقدس حضرت زينب سلام الله عليها داشته باشيم . هرچه بيشتر حضرت را مي شناسيم بيشتر متوجه مي شويم صبر و شكر كه دوبال ايمان است در وجود مقدس ايشان به نمايش درآمده است ما زينبي را مي شناسيم كه ساليان سال در دارالعماره كوفه ساكن بود و در آنجا كلاس تفسير قران داشت و بسياري از خانمهاي كوفه شاگرد ايشان بودند ولي آنقدر كج فهم و كج فكر بودند كه با حضرت مخالفت كردند اما زينب كوچكترين اعتراضي به تفكرات التقاطي آنها نكردند و اساسا از بحث خطبه حضرت حذف شدند و خدا لياقت ادامه شاگردي را به آنها نداد. ما بايد سعي كنيم خطبه حضرت زينب (س) را احياء كنيم و حتي در ميهمانيهاي خود چند خطي از آنرا مطالعه و معصومين را از غربت خارج كنيم كه حتما بركات خاصي از طريق اين خطبه بر زندگي ما وارد مي شود . علامه طباطبايي مي فرمود غريب كسي است كه دوستانش هم او را نمي شناسند حال خدا منت گذاشته كه ما حزو محبين اهلبيت هستيم اما متاسفانه شناخت كافي نداريم . و آدمها معمولا از كلام و لسان خودشان شناسايي مي شوند پس سخنان حضرت را بشنويم و مطالعه كنيم تا ايشان را بهتر بشناسيم پايان استاد بروجردي كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
☝🎤 ⌛زمان ۲:۱۱ 🌹پیرامون عقیله بنی هاشم زینب کبری سلام الله علیها
⚠علامه ذوالفنون حسن حسن زاده آملی؛ اینو عالم بداند، دلسوزتر از این سلسله روحانیت در بین مردم نیست... ⚠اما...بله...بله...بله...یک مشکلی هست... 🔴نفرین امیرالمومنین بر روحانیونی که از این لباس برای اغراض دنیوی استفاده کنند..
🌹سرّ امیرالمؤمنین علیه السلام🌹 علّامه حسینی طهرانی قدّس سرّه: 🍃در تمام عالم بشريّت غير از علىّ بن أبى طالب و اولاد طاهرينش و غير از دخت رسول الله فاطمة زهراء و دختر برومندش سرّ أمير المؤمنين: زينب كبرى، در زير اين آسمان نيلى‏فام چه ميزانى افضل و اشرف براى مردان و زنان سر برآورده است؟ 📚«معادشناسی» ج ۸ ص ۱۷۷